Η Επόμενη Επανάσταση στον Κινηματογράφο

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
.. σύμφωνα με τον James Cameron...

james-cameron2.jpg


To 2005 στην ShoWest σε μια αίθουσα κατάμεστη από παραγωγούς , σκηνοθέτες και "αιθουσάρχες"
οι James Cameron & George Lucas έκαναν μια
παρουσίαση για το 3D όραμα τους.
Ήταν η αρχή της προσπάθειας τους να πείσουν την βιομηχανία για επενδύσεις και στροφή και προς το 3D
ενώ οι κινηματογράφοι να αλλάξουν τον εξοπλισμό τους για να μπορέσουν να "υποδεχθούν" την 3D επανάσταση.

Τη συνέχεια την γνωρίζετε...

6 χρόνια μετά , 2011 πάλι στην ShoWest στο Las Vegas o James Cameron είναι έτοιμος να μιλήσει για την "νέα επανάσταση" ,
όλοι πιστεύουν πως θα μιλήσει για αύξηση της ανάλυσης στα 4Κ ,
σε πηγαδάκια ιδιοκτητών αιθουσών ακούγονται απόψεις , άντε πάλι θα αλλάζουμε εξοπλισμό και προβόλια κλπ κλπ

Ο Cameron ανεβαίνει και αρχίζει να μιλάει ....
και προς έκπληξη όλων όχι δεν είναι η ανάλυση , δεν μιλάει για 2κ ή 4κ
μιλάει για το frame rate ....

Το 4k είναι νωρίς ακόμα , οι περισσότερες παραγωγές γίνονται ακόμα authored στα 2k
ενώ τα ειδικά εφέ επεξεργάζονται στο 1 άντε 2k .

H επανάσταση θα έρθει αν κινηματογραφούμε σε υψηλότερο frame rate.

Οι ταινίες 35mm γυρίζονται και προβάλλονται στα 24fps , από πολύ παλιά , πόσο παλιά ;
Από το 1920 περίπου , έτσι έγινε το standard κανείς δεν το άλλαξε από τότε...

Ο Cameron ανέλυσε τα μειονεκτήματα και κατέληξε πόσο άσχημο δείχνει το 24 fps και στο 3D ...

Άλλο τα λόγια όμως και άλλο η εικόνα , τα φώτα χαμηλώνουν και αρχίζει η προβολή

Ο Cameron χρησιμοποιώντας Arri Alexa, Red Epic & Phantom κάμερες με ίδιο φωτισμό,
δείχνει υλικό που γύρισε ένα μήνα πριν ,
το μέρος είναι ένα κάστρο , υπάρχει μια ξιφομαχία , υπάρχει χορός σε αργή κίνηση και κόσμος που διασκεδάζει ... (oscarικη ταινία..)

Το δείχνει 3 φορές στα 24 , 48 και 60
με ενδιάμεσο σχολιασμό και συγκρίσεις (στα extra του bd αυτά ...)

Περιττό να σας πώ τι έγινε όταν έπαιξε με 48 άντε και με 60

Ακολούθησαν κάτι τεχνικά
επίσης είπε πως το 2ο Avatar θα είναι σε υψηλότερο fps απλά δε ξέρει
αν είναι 48 ή 60 ,
και ότι o Peter Jackson είχε ξεκινήσει να γυρνά δοκιμαστικά
σκηνές του Hobbit στα 48 αλλά δυστυχώς αρρώστησε (όχι από αυτό που είδε)
και δεν κατάφερε να βρει χρόνο να πείσει παραγωγούς και βιομηχανία για την "αλλαγή" αυτή ..

Κατά ο Cameron η αλλαγή αυτή δεν χρειάζεται νεο εξοπλισμό οι νεες αγορές ...
αρκεί να έχουμε ψωνίσει μετά το 2010 , όλα είναι sw updates


Αυτά και άλλα πολλά εδώ
 
Last edited:
απλα ο ανθρωπος εχει μυαλο πολυ μπροστα απο την εποχη μας. δεν παιζεται το ατομο.
 
Απλά ο άνθρωπος θέλει (και καλά κάνει) να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία πιο γρήγορα από ότι θέλουν οι κατασκευαστές !

Οι κατασκευαστές το πάνε σιγά-σιγά, χαλαρά, για να έχουν μεγαλύτερα οφέλη.
 
Δεν ειναι θεμα μονο οφελων. Για να αναβαθμισουν ολοι αιθουσες, μηχανες ληψης, προβολης, οικιακα συστηματα προβολης απαιτει τεραστια ποσα που με την σημερινη υφεση κανεις δεν ειναι βεβαιος οτι θα υπαρχουν...
 
Με αυτά και αυτά, προσωπικά πάντα προτιμούσα σκηνοθέτες που με μία κάμερα στο χέρι, ένα καλό σενάριο και θυελλώδη ορμή κατάφερναν να αποτυπώσουν την ψυχή τους στο πανί χωρίς πολλά φρου φρου και αρώματα. Ένας Κασσαβέτης βρε παιδάκι μου! Αλήθεια, πόσο έχει προχωρήσει επί της ουσίας η κινηματογραφική γλώσσα έκτοτε;
Από την άλλη πλευρά, οφείλω να παραδεχθώ ότι ο Cameron έχει διατηρήσει μία κάποια ποιότητα στη δουλειά του και δεν είναι χαμένος στην...τεχνολογία όπως ο Lucas που έχει να γυρίσει μια ταινία της προκοπής χρόνια ολάκερα.
Αλλά πάντα προτιμούσα τις γήινες, χειροποίητες σκηνοθεσίες.
 
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται αναθεώρηση του στάνταρ 24 fps.
Από την εποχή του TOD–A–O με τις ταινίες των 70mm, η διάτρησή τους ήταν πυκνότερη. Το νέο στάνταρ ήταν 30 fps. Το γεγονός αυτό δεν βελτίωνε μόνο το τρεμοπαίξιμο, αλλά βελτίωνε σημαντικά το στροβοσκοπικό φαινόμενο. Το φαινόμενο αυτό το παρατηρούμε όταν βλέπουμε να πλησιάζει ένα όχημα με ακτινωτές ρόδες και ενώ το όχημα κινείται προς τα εμπρός, οι τροχοί δίνουν την εντύπωση ότι κινούνται ανάποδα! Στο φυσικό αυτό γεγονός, ορισμένοι που αγνοούσαν φυσική, δεν έδειχναν καμία κατανόηση και προέβαιναν σε αποδοκιμασίες.
 
Αυτό συμβαίνει και όταν βλέπουμε ένα αυτοκίνητο στο δρόμο, όχι μόνο στην TV.
 
Mόνο οι 2 πρώτες ταινίες του Todd-AO (Oklahoma & Around The World In 80 Days) και ένα "διαφημιστικό" μικρού μήκους (The Miracle of Todd-AO) είχαν γυριστεί στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, οι υπόλοιπες χρησιμοποίησαν τα κλασικό 24, για λόγους συμβατότητας με τον εξοπλισμό των περισσότερων αιθουσών...

Η βελτίωση της ποιότητας απεικόνισης της κίνησης, από τα 24 στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, είναι μηδαμινή και πρακτικά μη υπολογίσιμη. Το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε το Todd-AO, ήταν η μείωση του flickering. Οι μηχανές προβολής εκείνης της εποχής, χρησιμοποιούσαν φωτοφράκτες διπλής ταχύτητας, οπότε η μετάβαση από τα 48Hz στα 60Hz του Todd-AO, προκαλούσε ορατή μείωση του flickering. Όταν αργότερα άρχισαν να χρησιμοποιούνται φωτοφράκτες τριπλής ταχύτητας και τα 24 καρέ προβάλλονταν στα 72Hz, το Todd-AO έχασε το πλεονέκτημα του...
 
Κατά ο Cameron η αλλαγή αυτή δεν χρειάζεται νεο εξοπλισμό οι νεες αγορές ...αρκεί να έχουμε ψωνίσει μετά το 2010 , όλα είναι sw updates...'

Aυτο μονο ως ανεκδοτο μπορω να το εκλαβω.

Εχετε δει καμια τηλεοραση , προβολεα , BR player να ειναι συμβατα με 48p?
 
Yπάρχει πάντα και η λύση της επιτάχυνσης κατά 4% ώστε να παίζουν στα 50p ή η υιοθέτηση κάποιου 3:2:2:2 pull-down, για τις οικιακές προβολές... :p
 
Κατά ο Cameron η αλλαγή αυτή δεν χρειάζεται νεο εξοπλισμό οι νεες αγορές ...αρκεί να έχουμε ψωνίσει μετά το 2010 , όλα είναι sw updates...'

Aυτο μονο ως ανεκδοτο μπορω να το εκλαβω.

Εχετε δει καμια τηλεοραση , προβολεα , BR player να ειναι συμβατα με 48p?

Ίσως αυτο που είπε , να ισχύει , μέσω firmware updates , άλλωστε αν δεν απατωμαι οι τηλεoρασεις αλλα και τα br μπορούν να δώσουν πολυ μεγαλύτερα frame rates .
 
Να στείλουμε στον Cameron το scriptάκι για το avisynth να ξεστραβωθεί...

Βγήκε ο επιστήμονας να μας δείξει το ...αυτονόητο.

Αν πάνε οι ταινίες στα 60FPS τότε δεν θα θέλουμε αναβάθμιση σε τίποτα, παρα μόνο στους... δίσκους αφού θα ανέβει το μέγεθος των αρχείων διόμισι φορές.
 
Re: Απάντηση: Η Επόμενη Επανάσταση στον Κινηματογράφο

....
Αν πάνε οι ταινίες στα 60FPS τότε δεν θα θέλουμε αναβάθμιση σε τίποτα, παρα μόνο στους... δίσκους αφού θα ανέβει το μέγεθος των αρχείων διόμισι φορές.

Κάπου στο 1,5Χ (αντι για 2,5Χ) ανεβαίνει το μέγεθος για ίδια ποιότητα. Επειδή θα έχει πιο αραιά Iframes (ανα 1sec είναι τωρα στα BD και θα παραμείνει), μικρότερα και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα motion vectors, πιο πολλά Bframes κλπ.
 
Mόνο οι 2 πρώτες ταινίες του Todd-AO (Oklahoma & Around The World In 80 Days) και ένα "διαφημιστικό" μικρού μήκους (The Miracle of Todd-AO) είχαν γυριστεί στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, οι υπόλοιπες χρησιμοποίησαν τα κλασικό 24, για λόγους συμβατότητας με τον εξοπλισμό των περισσότερων αιθουσών...

Η βελτίωση της ποιότητας απεικόνισης της κίνησης, από τα 24 στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, είναι μηδαμινή και πρακτικά μη υπολογίσιμη. Το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε το Todd-AO, ήταν η μείωση του flickering. Οι μηχανές προβολής εκείνης της εποχής, χρησιμοποιούσαν φωτοφράκτες διπλής ταχύτητας, οπότε η μετάβαση από τα 48Hz στα 60Hz του Todd-AO, προκαλούσε ορατή μείωση του flickering. Όταν αργότερα άρχισαν να χρησιμοποιούνται φωτοφράκτες τριπλής ταχύτητας και τα 24 καρέ προβάλλονταν στα 72Hz, το Todd-AO έχασε το πλεονέκτημα του...

Είναι ευτύχημα το να διαπιστώνεις ότι υπάρχουν άτομα που γνωρίζουν σε βάθος αυτά τα θέματα και δεν αρκούνται σε προσωπικές τους γνώμες.
 
Re: Απάντηση: Η Επόμενη Επανάσταση στον Κινηματογράφο

Να στείλουμε στον Cameron το scriptάκι για το avisynth να ξεστραβωθεί...

Βγήκε ο επιστήμονας να μας δείξει το ...αυτονόητο.

Αν πάνε οι ταινίες στα 60FPS τότε δεν θα θέλουμε αναβάθμιση σε τίποτα, παρα μόνο στους... δίσκους αφού θα ανέβει το μέγεθος των αρχείων διόμισι φορές.

και στις ADSL συνδέσεις μας, πείτε του να περιμένει να βάλουμε Fiber to the home και μετά ας κάνει ότι θέλει :flipout:
 
Ελπίζω διπλασιάζοντας τα καρέ να διπλασιαστεί και η ποιότητα στο σενάριο του Κάμερον για το Αβαταρ 2 και όλων όσων θα ακολουθήσουν!
 
Ελπίζω διπλασιάζοντας τα καρέ να διπλασιαστεί και η ποιότητα στο σενάριο του Κάμερον για το Αβαταρ 2 και όλων όσων θα ακολουθήσουν!

Εσυ δηλαδή για το σενάριο πηγές ;;; :BDGBGDB55: