Η γωνιά των κατόχων ηχείων ΜΤΖ Arcos

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,041
Λάρισα
Απο καιρό θέλω να ανοίξω ένα νήμα για αυτούς που έχουν ηχεία ΜΤΖ Arcos, και στις δύο εκδόσεις τους, για την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων. Πως τα οδηγούμε, σε τι χώρους παίζουν, μετρήσεις, πιθανές τροποποιήσεις και όλα τα σχετικά. Δηλαδή να αναπτυχθεί μιά γωνιά με εμπειρίες γύρω απο το Arcos, κυρίως το Χ, αφου το απλό δεν υπάρχει πιά για διάθεση. Ας το ξεκινήσουμε λοιπόν.
 
Αν θέλεις πρόσθεσε κάποια σχετικά στοιχεία και φωτος για τα ηχεία,για τους μη γνωρίζοντες...
 
Δεν είναι άγνωστα ηχεία για τους παλιούς αναγνώστες, επι avforum. Είχαν αναπτυχθεί σταδιακά στο φορουμ με ερωταπαντήσεις και επεξηγήσεις απο τους σχεδιαστές τους Μανώλη Τζωρτζάκη και Γιάννη Βαλάκα. Απο τότε κήλυσε κάμποσο νερό στο αυλάκι, έφτασαν στην δεύτερη μορφή τους (Χ) με μεγάφωνα Seas πλέον και τις αναγκαίες μικροτροποιήσεις. Για φωτο και στοιχεία:
http://www.diyaudio.gr/arcosx_gr.htm
 
Ακουσα τα Arcos X Πριν μια βδομαδα στο σπιτι του Κου Τζωρτζακη και επαθα την πλακα μου ρε παιδια..οτι και να πω θαναι λιγο...
 
Εχω τα Arcos X και τα οδηγώ με τον Music Reference RM200, λαμπάτος με 4 6550 στην έξοδο. Προενισχυτή έχω τον 627ΜΚΙΙ και cd player to 50ES. Χρησιμοποιώ επίσης σαν προ και τον Lyngdorf DPA-1, με το roomperfect, ψηφιακή επεξεργασία του χώρου.
 
Εγώ (όπως βλέπετε και στο avatar) έχω τα παλαιότερα ARCOS με τα Audax.
Σημαντική βελτίωση έφερε η αλλαγή του ηχοαπορροφητικού από ricofon σε μαλλί. Καθάρισαν λίγο οι χαμηλομεσαίες-μεσαίες.

Από οδήγηση είναι αρκετά εύκολα, και τα έχουν οδηγήσει επαρκώς αρκετά αναιμικά μηχανάκια.
Βέβαια, όπως όλα τα ηχεία, θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα έναν στιβαρό τελικό στις μπόρνες τους.
 
Παιδιά έχεις κανείς την εμπειρία και τα ακούσματα να μας πει πως συγκρίνονται τα Nimiel II και τα arcos II με άλλα ηχεία της αγοράς παραπλήσιας τιμής;
 
Εγώ (όπως βλέπετε και στο avatar) έχω τα παλαιότερα ARCOS με τα Audax.
Σημαντική βελτίωση έφερε η αλλαγή του ηχοαπορροφητικού από ricofon σε μαλλί. Καθάρισαν λίγο οι χαμηλομεσαίες-μεσαίες.

Από οδήγηση είναι αρκετά εύκολα, και τα έχουν οδηγήσει επαρκώς αρκετά αναιμικά μηχανάκια.
Βέβαια, όπως όλα τα ηχεία, θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα έναν στιβαρό τελικό στις μπόρνες τους.

Θα πείς λίγο περισσότερα για το χώρο που παίζουν και τα συνοδά και εντυπώσεις;
 
Θα πείς λίγο περισσότερα για το χώρο που παίζουν και τα συνοδά και εντυπώσεις;

Τα συνοδά είναι στο προφίλ.
Χώρος 44τμ (σαλονοκουζίνα).
Εντυπώσεις:
Καθαρό χαμηλό, χωρίς να βουίζει τίποτε στα αυτιά σου κουνιέται ο καναπές.
Χαμηλομεσαίες-μεσαίες με ΣΩΜΑ και απίστευτη περιγραφή (aerogel....)
Φωνές δεν το συζητώ.
Υψηλές κανένα παράπονο σε όλα.

Εικόνα: -Οταν λείπουν τα παιδιά+σύζυγος όπου τα ηχεία μπαίνουν στη σωστή τους θέση- έχει και τις 3 διαστάσεις όσο το επιτρέπει η ηχογράφηση.
Σε θέαση DVD έψαχνα να βρώ ποιος χτύπησε τη πόρτα στο υπνοδωμάτιο...

Γενικά αναδεικνύει οτιδήποτε αλλάξω στο σύστημα.

Δύσκολα το χτυπάει οτιδήποτε έτοιμο μέχρι τα 6000.
Δύσκολα θα τα αλλάξω και αν το κάνω θα πρέπει το νέο να έχει πολύ σοβαρή διαφορά.
Αν τα άλλαζα (σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει) θα ήταν ATC-50 με το δικό τους sub ή στην άλλη άκρη, μεγάλα και ακριβά επίσης, Sonus.


Δεν θα ισχυριστώ πως έχω το σύστημα αναφοράς.
Θέλει κάποια "χτενίσματα" στους τελικούς για να φέρω κάποια πραγματάκια, που θα γίνουν μόλις τελειώσω ένα σοβαρό rebuilt στο DAC.

Θα ανοιχθούν τα ανάλογα θέματα όταν έρθει η ώρα...
 
Last edited:
Είμαι πολύ περίεργος (για να πω την αλήθεια κ@λοτρώγωμαι) να ακούσω πως θα παίζει το ηχείο με ακριβώς το ίδιο κροσόβερ αλλά σε ενεργή μορφή. Έχει κανείς καμμία ιδέα; π.χ. με το minidsp;
 
Αν εχεις ακομα τον DPA-1, μπορεις να το δοκιμασεις (εγω ακομη δεν εχω κανει δοκιμες). Γιατι να πας στο minidsp?
 
Απο μια ματια που εχω ριξει στο μανουαλι του, νομιζω οτι τα κανει αυτα.
 
Το βλεπω τωρα απο το τεστ του avmentor, εδω........ http://avmentor.gr/reviews/lyngdorf_dpa_1_2.htm

και διαβαζω......

Ο DPA-1 είναι αρκετά ευέλικτος στο θέμα του ψηφιακού cross προσφέροντας δύο διαφορετικές οικογένειες φίλτρων, Linkwitz-Riley με δυνατότητα επιλογής 2ης, 4ης και 8ης τάξης καθώς επίσης και Βutterworth 1ης, 2ης και 4ης τάξης, με δυνατότητα επιλογής της συχνότητας αποκοπής από τα 40Ηz και επάνω.

Θα το δω και για το delay και θα γραψω.

Ο Σταματακος (παρεμπιπτοντως), κλεινει το τεστ λεγοντας..........

Κατά την άποψή μου, μόνον με τέτοιους προενισχυτές θα πρέπει να ασχολείται κανείς από τούδε..
 
Καλα το ειχα δει...........

If you are using a set-up with two main loudspeakers located at an identical distance to the listening
position you don't need to set a delay. However, if the distance isn't identical and/or you are using a sub-
woofer, or a Lyngdorf Audio 2+2 system, you need to set a delay in order to ensure that the sound from
each loudspeaker reaches the listening position simultaneously. This must be done for main left (ML) and
right (MR) and as well as line left (LL) and right (LR).
To set the delay all you need to do is measure the distance from each loudspeaker to the listening posi-
tion and enter these values in the menu. The necessary delays are then automatically calculated and
applied to each channel.

1 centimeter = 0.3937 in

The fault message 'Values for delay exceed limits' is displayed when the difference
between the distance from the speakers closest to, and the speakers furthest from,
the listening position is too big. The biggest difference allowed is 340 cm / 134 in.
If the fault message appears, you can use the following solutions:
(Can be used individually or together to achieve a valid set-up with respect to the delay lengths):

Shorten the distances between your Main and Line channel loudspeakers resulting in a more
compact loudspeaker set-up.

Arrange your loudspeaker set-up and/or your listening position in a more symmetrical set-up.