Η μεγαλύτερη Ελληνική Σημαία...

Απάντηση: Re: Η μεγαλύτερη Ελληνική Σημαία...

Και σημερα που αναμενονται βροχες θα πολλαπλασιαστει το βαρος της .

Ενταξει δεν ηταν και κανα αιωνιο μνημειο, λογικα θα κατεβαινε ετσι κι αλλιως (πιο τυπικα ομως και οχι σκισμενη )

Τελικά οι γκροτέσκες κατασκευές στην πόλη μας την ίδια μοίρα έχουν. Η σημαία του μισού στρέμματος, το πλωτό δέντρο του Μπουτάρη...
 
Απάντηση: Re: Η μεγαλύτερη Ελληνική Σημαία...

Αυτά μου είπε ο μακαρίτης (ήταν και θρησκευόμενος), αυτά πιστεύω και δε βλέπω και επιχειρήματα για το αντίθετο...

Σωστά τα λες, βρε Νίκο. Γιατί να επιχειρηματολογήσει κανείς περί του αντιθέτου? Απλά για την μανούρα?

Με τη στενή έννοια του όρου, θρησκευτικά σύμβολα είναι μονάχα εκείνα που προορίζονται για θρησκευτικούς σκοπούς. Γι' αυτό και μέσα στους ναούς δεν υπάρχουν σημαίες κρατών.
 
Διάβασα πριν για το σταυρό ως θρησκευτικό σύμβολο Γιάννη, για αυτό και η παρέμβαση.
Στη σημαία μας γίνεται άλλου είδους αναφορά, όπως προσπάθησα πριν να εξηγήσω.
Σε κάτι τέτοια πατάνε όσοι θέλουν να αλλάξουμε σημαία και κάποιοι άλλοι ώστε να απαγορεύσουν σε αλλόθρησκους συμπολίτες μας να την κρατούν τιμητικά.

τιμώντας τη σημαία μας δεν τιμάς και τον Χριστιανισμό. Αυτό θέλω να πω.

Αν γνωρίζω λάθος τα πράγματα θα ήθελα να ξέρω την επιχειρηματολογία της άλλης άποψης.

:ernaehrung004:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Η μεγαλύτερη Ελληνική Σημαία...

Διάβασα πριν για το σταυρό ως θρησκευτικό σύμβολο Γιάννη, για αυτό και η παρέμβαση.
Στη σημαία μας γίνεται άλλου είδους αναφορά, όπως προσπάθησα πριν να εξηγήσω.

Καλά έκανες, αλλά, όπως εξηγήθηκε δεν είχε κυριολεκτική έννοια.

Ερώτηση:

Το ρητό ''για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία'' είναι θρησκευτικό ή εθνικό?

-bye-
 
imo είναι και θρησκευτικό, αλλά ξεπερασμένο στις ημέρες μας.

Παλαιότερα ίσως να έλεγε κάτι.
Σήμερα τείνει να χαθεί αμαχητί και το αγαθό της ελευθερίας, πολύ περισσότερο οποιοσδήποτε αγώνας για την αγία τριάδα...

ένα ρητό τύπου "για τη τσέπη μου και την ελευθερία των αγορών" θα ξεσήκωνε πολύ περισσότερο κόσμο.
 
Δεν πρόλαβα το edit.

για να υποστηρίξω το πιστεύω μου, απλά να θυμίσω την "εξέγερση" στην περίπτωση της αφαίρεσης του θρησκεύματος απο τις ταυτότητες και την "αμνησία" που χτύπησε τους "μαχητές της πίστης" με το που βγήκε ο καθοδηγητής τους (το επίσημο κόμμα της πλουτοκρατίας) αμέσως μετά...
 
Εγώ είμαι από αυτούς που ανέφεραν θρησκευτικό σύμβολο ο σταυρός της σημαίας. Δεν το ανέφερα επειδή είμαι θρήσκος ή για να υποστήριξω μια δική μου άποψη. Είτε μας αρέσει είτε όχι, σωστό η λάθος (προσωπικά επιλέγω το δεύτερο και στα δύο) η Ελληνική σημαία υποδηλώνει Χριστιανικό έθνος. Η κυβέρνηση της χώρας ορκίζεται από τον ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη στο όνομα της αγίας Τριάδος. Δηλαδή η εξουσία της πηγάζει εκ Θεού, όπως ίσχυε για τους μονάρχες επί αιώνες.

Μπορεί να μας φαίνεται απίστευτο να το χωνέψουμε, σε ένα σύγχρονο ΜΗ θεοκρατικό Κράτος της Ευρώπης :D αλλά έτσι έχουν τα πράγματα κι ας μας κακοφαίνεται.

Η ανεξιθρησκεία ισχύει καθώς οι Μουσουλμάνοι πολιτικοί ορκίζονται ...στο Κοράνι! ;)
 
Και ο όρκος των βουλευτών:

"Ορκίζομαι στο όνομα της Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας να είμαι πιστός στην Πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα, να υπακούω στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου".

Απλά για να το γνωρίζουμε, ο σταυρός της σημαίας είναι τόσο συμβολικός όσο και ο όρκος.
 
Συγχωρέστε μου το εκτός θέματος και την πολυλογία, αλλά μεταφέρω και τα παρακάτω για τον όρκο που δώσαμε όλοι μας ενώπιον της σημαίας...

"Με την ευκαιρία της ορκομωσίας των αιρετών, αξίζει να μελετήσουμε τον όρκο των αρχαίων προγόνων μας και τον όρκο των σύγχρονων Ελλήνων.

Οι αρχαίοι Αθηναίοι, όταν γίνονταν 18 ετών παρουσιάζονταν στην εκκλησία του δήμου στην Πνύκα, αναγράφονταν στους καταλόγους των πολιτών, τους χορηγούνταν ένα δόρυ και μια ασπίδα, και υπηρετούσαν για δύο χρόνια στρατιώτες, αφού έδιναν τον «Όρκο των Αθηναίων εφήβων», μπροστά από το ναό της Αγλαύρου, όπως μας τον διασώζει ο Λυκούργος στον «Κατά Λεωκράτους» λόγο 77. Λέγεται μάλιστα πως ο όρκος γράφτηκε από τον ίδιο το Σόλωνα, νομοθέτη των Αθηναίων.

Κρατώντας τα όπλα που του εμπιστευόταν η Πατρίδα, ο Αθηναίος έφηβος μπροστά στο ναό της Αγραύλου έδινε τον παρακάτω όρκο :

«Δε θα ντροπιάσω τα όπλα μου, ούτε θα εγκαταλείψω τον συμπολεμιστή μου όπου κι αν ταχθώ να πολεμήσω, θα υπερασπίζω τα ιερά και τα όσια, και μόνος και με πολλούς, και την πατρίδα δε θα παραδώσω μικρότερη, αλλά μεγαλύτερη και πολεμικότερη απ' όση θα μου παραδοθεί.
Θα πιστεύω στους Θεούς και στους ισχύοντες νόμους θα υπακούω, και σε όσους άλλους νόμιμα θεσπισθούν. Κι αν κάποιος αναιρέσει ή αμφισβητήσει τους θεσμούς δεν θα το επιτρέψω, θα τον πολεμήσω είτε μόνος είτε με όλους. Και τις ιερές παρακαταθήκες των πατέρων θα τιμήσω.
Μάρτυρές μου οι θεοί Άγραυλος, Ενυάλιος, Άρης, Ζεύς, Θαλλώ, Αυξώ, Ηγεμόνη».

Ο σημερινός Έλληνας στρατιώτης κάνει τον πιο κάτω όρκο:

«Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα. Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους. Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου, να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγάς των. Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας. Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ' αυτών. Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους, και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης».

Διαφορά ολοφάνερη. Ο όρκος των αρχαίων Ελλήνων αποτελεί μοναδικό κείμενο ανδρείας, φιλοπατρίας, πίστης στα ιερά και τα όσια, νομιμοφροσύνης και σεβασμού προς τους θεσμούς, ενώ ο σημερινός όρκος αποτελεί ένα κακογραμμένο κείμενο που ζητά την υποταγή των κατωτέρων στους ανώτερους. Ο αρχαίος Έλληνας πολίτης ΠΙΣΤΕΥΕΙ στους θεσμούς και τους νόμους ενώ ο σημερινός ορκίζεται να ΥΠΑΚΟΥΕΙ!
Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά!"
 
Ε, καλά τώρα, μην απομονώνεις μία πρόταση. Και εκτός αυτού, τα περί υποταγής στους ανωτέρους τι δείχνουν; Γιατί είναι κατακριτέα;

Η ουσία είναι στα υπόλοιπα. Πίστη στην Πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους, πίστη και αφοσίωση στη σημαία.....
 
Ο στρατιωτικός όρκος δεν είναι κατι αφηρημένο ή συμβολικό.
Και για να το καταλάβει κάποιος,αρκεί να διαβάσει Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα και Διατάξεις του Όπλου που ανήκει...
 
Ε, καλά τώρα, μην απομονώνεις μία πρόταση. Και εκτός αυτού, τα περί υποταγής στους ανωτέρους τι δείχνουν; Γιατί είναι κατακριτέα;

Η ουσία είναι στα υπόλοιπα. Πίστη στην Πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους, πίστη και αφοσίωση στη σημαία.....

Εγώ γεννήθηκα το 74. Ο πατέρας μου που ήταν νωρίτερα φαντάρος έπρεπε να υπακούει το Συνταγματάρχη του ή το Σύνταγμα και τους Νόμους;
Με ποια προτεραιότητα;

εκτός αν ήταν τότε άλλος ο όρκος...
 
Σ.Κ. 20-1

Θεωρείται και το "Ιερό Ευαγγέλιο" του στρατού. Με το άρθρο 3 καθιερώνεται ο ισχύων στρατιωτικός όρκος.

Κυρώθηκε με προεδρικό διάταγμα το 1984.....
 
@ andre74

Δυστυχώς φίλε μου διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα... αλλά το χειρότερο είναι ότι αδιαφορείς για τα επιχειρήματα την άλλης άποψης.

Για το θρησκευτικό σύμβολο ειπώθηκαν πολλά, όποιος διάβασε κατάλαβε, υπερθεμάτισε ή απόρριψε. Δεν θα σταθώ εκεί.

Για τους όρκους, επίσης μου είναι αδιάφοροι. Και στη αρχαία Ελλάδα να ζούσα πάλι δάχτυλα θα σταύρωνα. Δεν μου λένε τίποτα.
Όταν θα έρθει η ώρα θα πάρω τις αποφάσεις μου... Πάντως για μεγαλεία και σταυρούς δεν πρόκειται να πάρω ζωή ανθρώπου.. αυτό σίγουρο...... ας με διατάξει και ο αβραάμ, πάπας...

Πάμε τώρα στη διαστρέβλωση (μάλλον συνειδητή, γιατί σε έχω για έξυπνο και μορφωμένο άνθρωπο)

1) "Θα πιστεύω στους Θεούς..."
Ο νεότερος δεν κάνει αναφορά σε θεούς (ούτε και δαίμονες...), άρα είναι καλύτερος. Συμφωνείς ή διαφωνείς?

2) "...την πατρίδα δε θα παραδώσω μικρότερη, αλλά μεγαλύτερη και πολεμικότερη απ' όση θα μου παραδοθεί"
ιμπεριαλισμός και στρατοκαυλίτιδα... η διαπλάτυνση των συνόρων μας επίσης απουσιάζει απο το νεότερο όρκο. Άρα καλύτερος. Συμφωνείς ή διαφωνείς?

3) "Κι αν κάποιος αναιρέσει ή αμφισβητήσει τους θεσμούς δεν θα το επιτρέψω, θα τον πολεμήσω"
το αποκορύφωμα της βλακείας και του συντηρητισμού... αν οι θεσμοί δεν αμφισβητούνταν θα μέναμε στα απολυταρχικά καθεστώτα!!!
(Μάλλον κάτι τέτοια πιστεύουν οι νεο-Έλληνες και την βγάζουν στο καναπέ, μπρος στο "Πασά", στα τέσσερα...)


Ο σημερινός όρκος δε αναφέρει

1) "Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα."
Προφανώς αυτό σου φαίνεται δουλικό...???

2) "Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους."
Και αυτό ίσως???

3) Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας. Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ' αυτών."
Το έφαγες αυτό....... χλουπ και κάτω.... ένα σχόλιο και για αυτό παρακαλώ.

Επαναλαμβάνω θεωρώ περιττά τα σύμβολα και τους όρκους. Ο καθένας μας αγαπάει (ή όχι) την πατρίδα του και χωρίς αυτά.
Μάλιστα είναι πλείστες οι περιπτώσεις συμπολιτών μας που "αναπνέουν" για το Χριστό και την Πατρίδα αλλά στη πράξη....

Με το ζόρι όμως να αποδείξουμε ότι καλό είναι οι πολίτες αυτής τη χώρας να κάνουν και το σταυρό τους όποτε βλέπουν σημαία ή το άλλο με την αρχαιολατρεία στα πάντα όλα και η επιλεκτική αναφορά σε όσα μας αρέσουν... και ταυτόχρονα (πάλι επιλεκτικά)... απόρριψη κάθε τι νεοελληνικού..., με χτυπάει στα μηνίγγια πραγματικά...
 
Last edited:
Οι όρκοι είναι περιττοί σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Πλέον κάποιος τον έχει ή όχι μέσα του και τον πιστεύει, ανάλογα την περίπτωση..

Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τους ιατρικούς όρκους. Τους τηρούν όλοι? Τους σέβονται? Το ίδιο είναι και οι στρατιωτικοί κλπ.
 
Dalanik νομίζω πως με κεκτημένη ταχύτητα ξεσπάθωσες εναντίον μου, ενώ οι απόψεις μας σχεδόν ταυτίζονται, ειδικά για το θέμα της σημαίας.
Αν δεν χρησιμοποίησα σωστά το γραπτό λόγο για να το μεταφέρω λυπάμαι, αν πάλι εσύ παρερμήνευσες κάτι από αυτά που έγραψα...
Οι απόψεις που έχεις για το σύμβολο είναι και οι δικές μου, αυτό που ήθελα να δείξω είναι πως το επίσημο Κράτος έχει πολλά θεοκρατικά στοιχεία, αντίθετα με τις σύγχρονες Ευρωπαϊκές χώρες και την υποχρέωση για ίση στάση προς τους πολίτες του, ανεξαρτήτως θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων.

Όσο αφορά στον όρκο δεν εξέφρασα τις απόψεις μου συνολικά, ίσως δεν το τόνισα βάζοντας παραπομπή στην ιστοσελίδα αλλά μόνο βάζοντας εισαγωγικά μεταφέροντας τις απόψεις του συντάκτη του άρθρου, όπου το μόνο σημείο που ταυτίζομαι είναι πως η πρόσθεση της ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ στο σύγχρονο όρκο, κατά τη γνώμη μου ευτελίζει το σύγχρονο όρκο και δείχνει τη διαφορά του ΕΝΕΡΓΟΥ πολίτη/οπλίτη του παρελθόντος που συνειδητά υπόσχεται να συμπαρασταθεί στο συμπολεμιστή του για να υπηρετήσει την πατρίδα, τονίζοντας την ΕΥΘΥΝΗ απέναντι στο συμπολεμιστή και την πατρίδα του, ενώ για τον σύγχρονο στρατιώτη τονίζεται η παθητική ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ απέναντι στον ανώτερο που τον διατάζει "για το καλό της πατρίδας".
Αυτή τη διαφορά όποιος θέλει και μπορεί την κατανοεί...

Όλα τα υπόλοιπα που γράφεις είναι άκυρα, να κατηγορείς εμένα για αρχαιολατρία και θρησκοληψία είναι τουλάχιστον γελοίο, μάλλον με μπερδεύεις με κάποιον άλλο... Το ύφος με το οποίο γράφεις και τους χαρακτηρισμούς που μου απευθύνεις με άφησαν μ@κάκα όντως, αυτό το πέτυχες και επαναλαμβάνω, μήπως με μπερδεύεις με κάποιον άλλο ???
Το μόνο που με καθησυχάζει κάπως και μου δίνει ελπίδα πως ίσως κάνεις πλάκα και σε παρεξήγησα είναι κάποια κουφά που αναφέρεις, για στρατοκαυλίτιδα, ιμπεριαλισμό, συντηρητισμό και θρησκοληψία των αρχαίων Αθηναίων 3000 χρόνια πριν (ολογράφως, ΤΡΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ) και το πόσο πιο προοδευτική και απελευθερωμένη είναι η κοινωνία σήμερα και μου ζητάς τι; Να γράψω επιχειρήματα για πιο πράγμα;
Τώρα σοβαρά, είναι δυνατόν να μην κάνεις πλάκα; Αν δεν κάνεις πλάκα, τότε το μπέρδεμα και η παρεξήγηση είναι ΤΟΣΟ μεγάλα, όπως και η προκατάληψή σου απέναντί μου που μου καταλογίζεις απόψεις αντίθετες από αυτές που έχω, ώστε δεν πρόκειται να τα ξεμπερδέψουμε ποτέ...
 
Kατ’αρχήν έχεις δίκιο, γιατί ξαναδιαβάζοντας αυτά που έγραψα το «ξεσπάθωμα» μοιάζει να είναι προς το πρόσωπό σου, ενώ δεν είχα τέτοια πρόθεση.
Η άποψη είναι, που ως ένα βαθμό με εξοργίζει και πολύ περισσότερο η επιχειρηματολογία που βασίζεται... ήτοι επιλεκτική και αποσπασματική αναφορά σε όρκους και τελετές ορκωμοσίας.
Καθαρή παραπλάνηση.

Πίστεψέ με λοιπόν δεν γνωριζόμαστε, δεν σε μπερδεύω με κάποιον άλλον (ακόμα και αν συνέβαινε δεν συνηθίζω να απαντώ βάση της «προϋπηρεσίας» του καθενός) και απολογούμαι για την κακή απόδοση των σκέψεών μου.


Πάμε λοιπόν άλλη μια φορά και αν έχεις κάτι επί της ουσίας, να το συνεχίσουμε, αλλιώς προσωπικά δεν βρίσκω το λόγο (στη πραγματικότητα θα επαναλάβω όσα γράφτηκαν ως τώρα και απάντηση δεν διάβασα)

Ο σταυρός ως θρησκευτικό σύμβολο, η σημαία ως εθνικό και η ανεξιθρησκία του κράτους Ελλάδα.

Ο σταυρός δεν χρησιμοποιείται για να δηλώσει ότι όλοι οι Έλληνες είναι Χριστιανοί, αλλά ως αναφορά / συμβολισμό του «εν τούτω νίκα», του Χριστιανισμού και του ρόλου του στη σύσταση αυτού του κράτους και έθνους. Αυτό το συμβολισμό αναγνωρίζουν και οι αλλόθρησκοι ή άθεοι συμπολίτες μας που τον σηκώνουν ή τον φέρουν στις στολές τους...
Τον έχουν και πάμπολλα ευρωπαϊκά κράτη, αλλά και μουσουλμανικά το δικό τους θρησκευτικό σύμβολο... και κανείς στην υφήλιο δεν αναγνωρίζει την σημαία του κράτους του ως θρησκευτικό σύμβολο.
Δεν κάνουν το σταυρό τους, ούτε γονατίζουν κτλ στην θέα της σημαίας που φέρει (...όχι είναι!) θρησκευτικό σύμβολο.

Στη Ελλάδα έχουμε εμπράκτως ανεξιθρησκία. Οι λιγοστοί ούνοι, μογγολικής προέλευσης φονταμενταλιστές (όχι της αγαπητής φυλής των Ούννων ή του αγαπητού έθνους της Μογγολίας) που θα ήθελαν η χώρα αυτή να απαρτίζεται μόνο απο Χριστιανούς βρέθηκαν στο περιθώριο.
Οκ τα ιερατεία και όσοι έχουν συμφέροντα να συνεταιρίζονται με αυτά σπεκουλάρουν ακόμα...
...αλλά στη πράξη:
- οι αλλόθρησκοι βουλευτές δεν ορκίζονται στο Σταυρό,
- οι Άθεοι καθόλου
- και το αυτό συμβαίνει με όλες τις θρησκευτικές τελετές επίσημα (στη βουλή για παράδειγμα) ή ανεπίσημα (πχ δεν ξέρω να απολύεται κανένας επειδή είναι άθεος ή αλλόθρησκος)
Δεν θα αναφερθώ περαιτέρω λοιπόν. Μου είναι και αδιάφορο αν υπάρχει κάποιος νόμος που να αφήνει υπονοούμενα κτλ. Η ανεξιθρησκία είναι κατοχυρωμένη απο τη πλειοψηφία των συμπολιτών μας – τέλος.



Ο όρκος (το οποίο ακόμα δεν έχω καταλάβει πως τον συνδέεις με τη σημαία και το σταυρό, αλλά τεσπα, μιας και αναφέρθηκε...)

Παρέθεσες δύο όρκους. Τον αρχαίο στην Αθήνα και τον νεότερο επίκαιρο στρατιωτικό της Χώρας μας.
Απομόνωσες τα καλά του πρώτου και τα κακά του δεύτερου, έφαγε το μαύρο σκοτάδι τα κακά του πρώτου και και τα καλά του δεύτερου. Άλλο σου επιχείρημα έμεινε αίολο παρ' ότι ο Κώστας σου έδωσε την ημερομηνία του όρκου (10 χρόνια μετά τη Χούντα.......)
Μιλάω με γεγονότα και κυριολεκτικά, για να μην υπάρξει περαιτέρω παρεξήγηση. Τα πόστ σου είναι πιο πάνω και στη προηγούμενη σελίδα.

Σου παραθέτω επιχειρήματα και σου εξηγώ με ρητορικά ερωτήματα ότι είναι λάθος ο συλλογισμός σου..., αντεπιχείρημα δεν λαμβάνω, πέραν του ότι κρίνω νοοτροπίες 3000 ετών και είναι λάθος.
Αυτό είναι σαφής ένδειξη αρχαιολατρίας όμως. Μάλιστα με την ίδια λογική έκρινες πρώτος εσύ...
Με ποια λογική επιτρέπεται η καλή κρίση και όχι η κακή, για τον αρχαίο κόσμο???
Οι συνθήκες είναι αποδεκτές μόνο όταν προκύπτει κάτι καλό? Ποια φιλοσοφία ή λογική υποδεικνύει κάτι τέτοιο??? Θα ήθελα ξέρω!

Οι αρχαίοι είχαν ανάγκη την πίστη στα θεία και τον επεκτατισμό, αλλά οι σύγχρονοι δεν έχουμε ανάγκη απο καθοδήγηση και ηγεσία, επι παραδείγματι?

Λες ότι
Ο αρχαίος Έλληνας πολίτης ΠΙΣΤΕΥΕΙ στους θεσμούς και τους νόμους ενώ ο σημερινός ορκίζεται να ΥΠΑΚΟΥΕΙ

...σου υποδεικνύω ότι και ο νεότερος όρκος τα ίδια λέει:
«Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα. ... Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους."

Που κάνω πλάκα? Τι δεν καταλαβαίνεις?

Αν έχεις πέσει θύμα κάπου αρθρογράφου (ή γρήγορης και ανέμελης ανάγνωσης), έστω και τώρα τουλάχιστον ανέλυσε την άλλη άποψη ή πέτα την στα σκουπίδια...
Δεν έχεις δώσει όρκο πίστης στον αρθρογράφο, ούτε ήταν συνταγματάρχης σου στο στρατό έτσι? λολ (αστειεύομαι φυσικά)

«Δε θα ντροπιάσω τα όπλα μου, ούτε θα εγκαταλείψω τον συμπολεμιστή μου όπου κι αν ταχθώ να πολεμήσω, θα υπερασπίζω τα ιερά και τα όσια, και μόνος και με πολλούς,»

«Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας. Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ' αυτών.»

Μου είναι πραγματικά δυσδιάκριτες οι διαφορές!!!

Πως προκύπτει ότι
Διαφορά ολοφάνερη. Ο όρκος των αρχαίων Ελλήνων αποτελεί μοναδικό κείμενο ανδρείας, φιλοπατρίας, πίστης στα ιερά και τα όσια, νομιμοφροσύνης και σεβασμού προς τους θεσμούς, ενώ ο σημερινός όρκος αποτελεί ένα κακογραμμένο κείμενο που ζητά την υποταγή των κατωτέρων στους ανώτερους. Ο αρχαίος Έλληνας πολίτης ΠΙΣΤΕΥΕΙ στους θεσμούς και τους νόμους ενώ ο σημερινός ορκίζεται να ΥΠΑΚΟΥΕΙ!
Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά!
...πιθανόν μόνο εσύ και ο αρθρογράφος μπορείτε να εξηγήσετε!


Αυτά και ελπίζω όταν βρεις χρόνο να επεξεργαστείς τα αντεπιχειρήματα και να απαντήσεις επι της ουσίας και των συγκεκριμένων θεμάτων, αυτή τη φορά.

Φιλικά.
 
Last edited: