Η Σημασία της Καλλιέργειας του Πνεύματος

nikosGX

Supreme Member
9 November 2007
7,539
Ένα πολύ θέμα σημαντικό κατά τη γνώμη μου: ποια είναι η σημασία της καλλιέργειας του πνέυματος σήμερα;

Μήπως όλα αυτά τα προβλήματα που έχει η χώρα μας είναι τελικά αποτέλεσμα έλλειψης πολιτισμού και καλιέργειας από τον απλό πολίτη; Το παρακάτω άρθρο, δίνει μια πολύ καλή απάντηση κατά τη γνώμη μου. Δεν το αντιγράφω γιατί έχει κάποιες κάπως ωμές εκφράσεις, αλλά νομίζω ότι αξίζει να το διαβάσετε.

Συμφωνείτε ή όχι με αυτά που γράφει;

http://kostalexi.blogspot.com/2012/07/blog-post.html
 
Ένα πολύ θέμα σημαντικό κατά τη γνώμη μου: ποια είναι η σημασία της καλλιέργειας του πνέυματος σήμερα;

Μήπως όλα αυτά τα προβλήματα που έχει η χώρα μας είναι τελικά αποτέλεσμα έλλειψης πολιτισμού και καλιέργειας από τον απλό πολίτη; Το παρακάτω άρθρο, δίνει μια πολύ καλή απάντηση κατά τη γνώμη μου. Δεν το αντιγράφω γιατί έχει κάποιες κάπως ωμές εκφράσεις, αλλά νομίζω ότι αξίζει να το διαβάσετε.

Συμφωνείτε ή όχι με αυτά που γράφει;

http://kostalexi.blogspot.com/2012/07/blog-post.html

Δεν συμφωνώ διότι η αρχική παραδοχή είναι λάθος. ΔΕΝ υπάρχουν πολίτες σε αυτή την χώρα και όσοι υπάρχουν δεν είναι η κρίσιμη μάζα που θα αλλάξει τα πράγματα....τουλάχιστον όχι ακόμα.
 
Συμφωνείτε ή όχι με αυτά που γράφει;

Να σου πω την αλήθεια, δεν θεώρησα αναγκαίο να διαβάσω όλο το άρθρο. Αν κάνω λάθος να δοκιμάσω...
Αλλά από την αρχή διαφωνώ στο ότι χρειάζεται παιδεία για να αποφύγεις να πέσεις σε όλες αυτές τις παγίδες που αναφέρει.
Η παιδεία μας έφαγε. Έχουμε γεμίσει δόκτορες που νομίζουν ότι τα γνωρίζουν όλα αλλά δεν ξέρουν καν με τι μοιάζει η κριτική σκέψη.
Χρειάζεται να διαβάσεις πολλά βιβλία για να καταλάβεις τα αυτονόητα;
Ξέρω ανθρώπους που έχουν φάει τα χρόνια τους στα θρανία και επαναλαμβάνουν ότι τους λέει το χαζοκούτι.
Και ανθρώπους που ενώ δεν έχουν βγάλει το δημοτικό θέλεις να είχες άλλη μία ζωή ακόμη για να είσαι δίπλα τους και να τους ακούς.
 
Κατά την άποψή μου η παιδεία είναι κάτι πολύ ευρύτερο από τις σπουδές.
Ειδικά στην εποχή μας που οι σπουδές δεν είναι στην ουσία τίποτε άλλο από τεχνική εξειδίκευση...
Γνωρίζω πολλούς που φοιτούν ή τελειώσαν για παράδειγμα την φιλοσοφική, μια σχολή που a priori έρχεσαι σε επαφή με μερικά από τα μεγαλύτερα πνεύματα της ανθρωπότητας και την αντιμετώπισαν μόνο διαδικαστικά! "Να περάσω το μάθημα", "Ξέρω τι είπε ο τάδε φιλόσοφος αλλά ανάθεμα αν πήρα πρέφα"....
Και μετά απορούμε όταν έχουμε φαινόμενα σαν αυτά:

ΟΜΕΡΤΑ ΝΤΡΟΠΗΣ: Κάλυπταν επί 2,5 χρόνια τον παιδόφιλο καθηγητή


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Μολονότι και ο τότε υπαλληλικός κώδικας προέβλεπε την ποινή της αργίας, η κακώς εννοούμενη «συναδελφική αλληλεγγύη» προστάτεψε τον καθηγητή Πληροφορικής στο γυμνάσιο του Αιγινίου που βιντεοσκοπούσε με κρυφές μικροκάμερες τους μαθητές του

Ενώ από τον Ιανουάριο του 2010 αποκαλύφθηκε ότι κατείχε υλικό παιδικής πορνογραφίας και...
συνελήφθη, για να ασκηθεί σε βάρος του από τον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος και να αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους που του επιβλήθηκαν με σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα-ανακριτή, το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο (ΠΥΣΔΕ Πιερίας), που αποτελείται από συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, τον αντιμετώπισε με μεγάλη επιείκεια.

Περιορίσθηκε να τον τιμωρήσει με την ποινή της εξάμηνης διαθεσιμότητας, που με το προηγούμενο πειθαρχικό δίκαιο για τους δημοσίους υπαλλήλους προέβλεπε την περικοπή του μισθού μόνο κατά ένα τέταρτο. Oμως και η ποινή αυτή ποτέ δεν εκτελέστηκε δεδομένου ότι ο 44χρονος καθηγητής άσκησε έφεση.

......

Το υπόλοιπο άρθρο εδώ: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2012/09/25.html
 
Γενικότερα μιλώντας, νομίζω πως το αρχικό ζητούμενο είναι η προσέγγιση της γνώσης-αλήθειας και όχι των γνώσεων-μόρφωσης.
Μόνο συνειδητά και θεληματικά μπορεί κάποιος να επεξεργαστεί τις εισροές του (όχι τις χρηματικές!), να τις αναλύσει, να βρει τα αίτια των πραγμάτων και να αναζητήσει λύσεις τόσο για τον εαυτό του όσο και για το σύνολο.
Ο στόχος αυτός ("read between the lines" το λένε οι Γάλλοι) δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί όσο ο άνθρωπος δεν μπαίνει σ'αυτή τη διαδικασία, βασικά λόγω πνευματικής οκνηρίας.

Προβληματισμός: Τί εννούμε ως παιδεία; Απλά μια σειρά έξωθεν παραινέσεων και προτύπων που θα πρέπει να ακολουθηθούν προς όφελος της κοινωνικής επιβίωσης; Ή εμπεριέχει και τα στοιχεία εκείνα που θα καλλιεργήσουν τη φιλοπονία της σκέψης;
Κι ακόμα παραπέρα: Είναι αυτή η φιλοπονία πανάκεια; Τελικά σωζόμαστε;
 
το σχολειο θα μπορουσε να εμφυσησει στα παιδια,ν'αγαπουν το διαβασμα.
Και λεγοντας διαβασμα,δεν εννοω των σχολικων βιβλιων.
Ετσι ερχεται η καλιεργεια του πνευματος και η αναπτυξη κριτικης σκεψης.
Οταν ενας ανθρωπος δεν εχει ταμπου στο τι θα διαβασει,δεν περιμενει τους αλλους να του πουν,μη το διαβασεις αυτο γιατι θα σε διαφθειρει ή δεν ξερω εγω τι αλλο,τοτε ανοιγουν οι διανοητικοι οριζοντες.
Ειμαι χριστιανος,θα κατσω να διαβασω τι λενε και οι αλλες θρησκειες,ειμαι ορθολογιστης,θα κατσω να διαβασω και λιγο μεταφυσικη να δω τι στο καλο ισχυριζεται,εχω ελληνικη κουλτουρα,ας διαβασω τουλαχιστον αν δεν μπορω να επισκεφτω μια αλλη χωρα,ποια ειναι η κουλτουρα της.
κ.λ.π.
 
Ανάπτυξη κριτικού πνεύματος.
Φυσικά και περνά από το σχολείο αλλά από το σχολείο που πρέπει να φτιάξουμε, όχι απαυτό που έχουμε.
Ας είναι καλά και κάποιοι δάσκαλοι που ακόμη προσπαθούν.
 
Αυτο που φταίει κατα την αποψη μου περισσότερο είναι ο ορισμος του επιτυχημένου ανθρώπου στη κοινωνία και όχι η παιδεία .
 
Τι παιδεία χρειάστηκε άραγε ο χιπατζης για να λύσει το πρόβλημα και πόσοι άνθρωποι θα έβρισκαν τη λύση ?
Αν εσένα ή εμένα μας δώσουνε τον σωλήνα με το φυστίκι κι ένα ποτήρι νερό και μας πούν "αυτό είναι το εγαλείο σου" τότε θα το λύσουμε.
Μόνοι μας δύσκολα θα σκεφτούμε να πάμε κατά βρύση μεριά, γιατί στα εργαλεία που ξέρουμε δεν περιλαμβάνεται το νερό.

Χτύπησες φλέβα κι έπιασες ένα μεγάααλο θέμα: τη ζημιά που κάνει η παιδεία όσον αφορά τη δυσκαμψία-καναλιζάρισμα της σκέψης σύμφωνα με ο,τι γνωρίζουμε. Εν προκειμένω ο χιμπατζής, απαίδευτος ων, είναι απλά... πιο ανοιχτόμυαλος!
 
Last edited:
Αν καταλήγουμε λοιπόν ότι η παιδεία καταφέρνει να μας κάνει λιγότερο ανοιχτομυαλους τότε μιλάμε για μια σοβαρή αποτυχία του πολιτισμού μας .Και εδώ τίθεται το ερώτημα τι πήγε στραβά και ποιος θα ήταν ο ορθός τρόπος .
 
Φαντάζομαι το ξέρεις πως μαθήματα όπως η κοινωνιολογία και τα στοιχεία πολιτεύματος απομακρύνονται από την εκπαίδευση και πως ακόμα και η ιστορία "εξορθολογίζεται". (χαχα) Αυτά δείχνουν κατ' εμέ τους προσανατολισμούς-στόχους της νέας παιδείας και, κατ' επέκταση, των νέων πολιτικών που ασκούνται από τα κράτη για συγκεκριμένους λόγους. Ξέρω πως τους ξέρεις. Έχουν επωθεί πολλές φορές κι εδώ μέσα άλλωστε.

Τον ορθό τρόπο καλύτερα να μας τον πει κάποιος εκπαιδευτικός που το έχει ψάξει. Εγώ θα είναι σα να προσπαθώ να (ξαν)ανακαλύψω τον τροχό. (κάτι πήγε να πει κι ο data πριν)
Είναι κι αυτό που επίσης είπες σχετικά με τα αξιακά κριτήρια της κοινωνίας, άρα βλέπουμε ότι στραβώνει από πολλές μεριές.

Μια πρόχειρη εκτίμηση είναι ότι κράτος και κοινωνία (τουλάχιστον η πλειοψηφία της) αλληλοτροφοδοτούνται σε ένα υπέροχο loop, ώστε όλοι να είναι βολεμένοι και χαρούμενοι. Το πρώτο έχει το εύπλαστο-ευέλικτο υλικό που χρειάζεται και η δεύτερη ευημερία και ασφάλεια για κονόμα, υγεία και μακροημέρευση σύμφωνα με τα κριτήριά της.
Άρα και να στίψουμε το κεφάλι μας να βρούμε τον τρόπο, πάλι χεσμένους θα μας έχουν.
 
Last edited:
Φαντάζομαι το ξέρεις πως μαθήματα όπως η κοινωνιολογία και τα στοιχεία πολιτεύματος απομακρύνονται από την εκπαίδευση και πως ακόμα και η ιστορία "εξορθολογίζεται". (χαχα) Αυτά δείχνουν κατ' εμέ τους προσανατολισμούς-στόχους της νέας παιδείας και, κατ' επέκταση, των νέων πολιτικών που ασκούνται από τα κράτη για συγκεκριμένους λόγους. Ξέρω πως τους ξέρεις. Έχουν επωθεί πολλές φορές κι εδώ μέσα άλλωστε.

Τον ορθό τρόπο καλύτερα να μας τον πει κάποιος εκπαιδευτικός που το έχει ψάξει. Εγώ θα είναι σα να προσπαθώ να (ξαν)ανακαλύψω τον τροχό. (κάτι πήγε να πει κι ο data πριν)
Είναι κι αυτό που επίσης είπες σχετικά με τα αξιακά κριτήρια της κοινωνίας, άρα βλέπουμε ότι στραβώνει από πολλές μεριές.

Μια πρόχειρη εκτίμηση είναι ότι κράτος και κοινωνία (τουλάχιστον η πλειοψηφία της) αλληλοτροφοδοτούνται σε ένα υπέροχο loop, ώστε όλοι να είναι βολεμένοι και χαρούμενοι. Το πρώτο έχει το εύπλαστο-ευέλικτο υλικό που χρειάζεται και η δεύτερη ευημερία και ασφάλεια για κονόμα, υγεία και μακροημέρευση σύμφωνα με τα κριτήριά της.
Άρα και να στίψουμε το κεφάλι μας να βρούμε τον τρόπο, πάλι χεσμένους θα μας έχουν.



:2thumb22sup:
 
Αν καταλήγουμε λοιπόν ότι η παιδεία καταφέρνει να μας κάνει λιγότερο ανοιχτομυαλους τότε μιλάμε για μια σοβαρή αποτυχία του πολιτισμού μας .Και εδώ τίθεται το ερώτημα τι πήγε στραβά και ποιος θα ήταν ο ορθός τρόπος .

5275652_700b.jpg