Η SONY θα έχει κι αυτή μηχανή Full Frame (ίσως κι άλλοι)

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει (και κατασκευάσει;) ένα σένσορα για FULL FRAME μηχανές, δηλ. πλήρους καρέ στα 25μεγα (δηλ. έχει ανάλυση 6096Χ4056 πίξελς). Τα εικονοστοιχεία έχουν μέγεθος 5,95 μm. Επιτρέπει μέχρι τη λήψη 6,3 καρέ το δευτερόλεπτο σε raw. 12 κανάλια για μεταφορά σήματος. Ο μετατροπέας όμως είναι μόνο 12bit AD (οι άλλοι έχουν πλέον 14 bit στο APSC.
Ενδιαφέρον, πολύ ενδιαφέρον. Αυτό σημαίνει ότι και η SONY θα έχει μηχανή FULL FRAME μέσα στο 2008-2009 αλλά και όποιος άλλος θέλει.
 
οπότε στην Photokina του Σεπτεμβρίου καλώς θα δεχθούμε την αντικαταστάτιδα της 5D, με το ελάχιστο 16 μέγα (βέβαια και επιβεβλημένη η παρουσίασή της πλέον από την Canon)

Αλήθεια, ένας αισθητήρας 25 μέγα full frame, θα ξεγυμνώνει τις αδυναμίες στα άκρα των φακών. Μιλάμε για πυκνότητα εικονοστοιχείων μεγαλύτερη από τον αισθητήρα της 40D των 10 μέγα.
 
Άντε, γιατί πολύ οικονομία κάνουν στη σιλικόνη (που λέει ο λόγος)! :p

Όμως, οι αναλύσεις ανεβαίνουν κάθε μέρα... αυτό που δεν βλέπουμε να ανεβαίνει αισθητά είναι η δυναμική περιοχή... που είναι και το πιο σημαντικό!

Θέλω να πώ, αντί για περισσότερα πιχελάκια ποιότητας compact, θα προτιμούσα καλύτερα (έστω μεγαλύτερα) πιχελάκια, ποιότητας φιλμ! Πότε θα καταλάβουν τα "σαϊνια"-designers ότι εκεί πρέπει να επενδύσουν στην έρευνα; (βέβαια, της μόδας είναι η αρπαχτή -copy-paste, πολλαπλασίασε, δηλαδή η μή-έρευνα!) :chinscratch:
 
Last edited:
προφανώς η υπάρχουσα τεχνολογία αισθητήρων επιτρέπει ως εξέλιξη τη σμίκρυνση, φωτοστοιχείων και κυκλωμάτων, και αυτή είναι η βελτίωση που φροντίζουν οι εταιρίες να μας δίνουν σε μικρές δόσεις, με κάθε νέο μοντέλο.

Ίσως για τη σημαντική βελτίωση της δυναμικής περιοχής, πέραν της αύξησης της επιφάνειας του αισθητήρα, πράγμα που είναι κόντρα στο ρεύμα της εποχής (αλλά και δεν δίνει και τρομερή βελτίωση -πχ σύγκριση 40D με 5D η οποία έχει διπλάσιο και βάλε αισθητήρα), να απαιτείται μία εντελώς διαφορετική τεχνολογία αισθητήρων.
 
Άντε, γιατί πολύ οικονομία κάνουν στη σιλικόνη (που λέει ο λόγος)! :p

Όμως, οι αναλύσεις ανεβαίνουν κάθε μέρα... αυτό που δεν βλέπουμε να ανεβαίνει αισθητά είναι η δυναμική περιοχή... που είναι και το πιο σημαντικό!

Θέλω να πώ, αντί για περισσότερα πιχελάκια ποιότητας compact, θα προτιμούσα καλύτερα (έστω μεγαλύτερα) πιχελάκια, ποιότητας φιλμ! Πότε θα καταλάβουν τα "σαϊνια"-designers ότι εκεί πρέπει να επενδύσουν στην έρευνα; (βέβαια, της μόδας είναι η αρπαχτή -copy-paste, πολλαπλασίασε, δηλαδή η μή-έρευνα!) :chinscratch:

Αυτό που ζητάς το έχει κάνει η Fuji με τους αισθητήρες SR στα dslr μοντέλα της (S3, S5). Χρησιμοποιεί 6Μ ζεύγη πίξελ με ένα κανονικό και ένα μικρότερο και πιό αναίσθητο. Το αποτέλεσμα μετα την ανάμιξη είναι 3,6 στοπ μεγαλύτερη δυναμική περιοχή.
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1018&message=24884852
Και τί κατάφερε ?? Ζητημα να έχει το 2% της αγοράς DSLR.
 
Είναι αλήθεια ότι η Fuji στον τομέα αυτό υπερέχει, αλλά όχι τόσο όσο λες.

Εάν δεις τις δοκιμές του dpreview, από την S5 κατάφεραν μέχρι 12,1 EV δυναμική περιοχή (σε λήψη raw), από την 40D μέχρι 11 EV περίπου (σε λήψη raw, στο jpeg της μηχανής είναι πάνω από 1,5 στοπ λιγότερο). 1 στοπ διαφορά δηλαδή, δεν είναι και τρομερό...

Βέβαια τα ανωτέρω ισχύουν σε iso 100, σε ψηλά iso μειώνεται αρκετά η δυναμική περιοχή... πχ το jpeg της 40D στα 3200iso έχει δυναμική περιοχή επτάμιση στοπ περίπου...

Και φυσικά η S5 είναι στην πραγματικότητα μια μηχανή των 6mp, ασχέτως του πώς διαφημίζεται.
 
Last edited:
..........

Αλήθεια, ένας αισθητήρας 25 μέγα full frame, θα ξεγυμνώνει τις αδυναμίες στα άκρα των φακών. Μιλάμε για πυκνότητα εικονοστοιχείων μεγαλύτερη από τον αισθητήρα της 40D των 10 μέγα.

Γιατί τέτοιος καημός με τα πολλά μεγαπίξελ ??

Και πάλι ούτε που πλησιάζει σε πυκνότητα τον αραιώτερο αισθητήρα compact (6Mpix@1/1.7"-Fuji HR)

Μέχρι να φθάσουν την πυκνότητα πληροφορίας των φίλμ τα ΜΟΝΟΧΡΩΜΑΤΙΚΑ πίξελ των ψηφιακών έχουν ακόμα πολύ δρόμο.

Το μόνο πρόβλημα που αναγνωρίζω είναι η διαχείρηση του πολύ μεγάλου όγκου δεδομένων. Ταχύτητα - κατανάλωση κλπ παν ένα βήμα πίσω ή έστω ακυρώνουν το βήμα εμπρός που προσδιδει η τεχνολογική εξέλιξη.
 
Νομίζω την ανάλυση του φιλμ, τουλάχιστον σε ψηλά iso, την έχουν ήδη ξεπεράσει οι ψηφιακοί αισθητήρες.
Δύσκολο να πάρεις από φιλμ 3200iso -έγχρωμο, έτσι?- την ανάλυση που δίνει η 40D.
 
Νομίζω την ανάλυση του φιλμ, τουλάχιστον σε ψηλά iso, την έχουν ήδη ξεπεράσει οι ψηφιακοί αισθητήρες.
Δύσκολο να πάρεις από φιλμ 3200iso -έγχρωμο, έτσι?- την ανάλυση που δίνει η 40D.


Εγώ βλέπω ότι οι δεκάρες έχουν ξεπεράσει όλα τα φιλμ εκτός ίσως από τα FUJI VELVIA 50/100 PROVIA 100 KODAK EKTACHROME 100 VS, αλλά κι αυτό μόνο με απόλυτους φακούς.
 
Είναι αλήθεια ότι η Fuji στον τομέα αυτό υπερέχει, αλλά όχι τόσο όσο λες.

Εάν δεις τις δοκιμές του dpreview, από την S5 κατάφεραν μέχρι 12,1 EV δυναμική περιοχή (σε λήψη raw), από την 40D μέχρι 11 EV περίπου (σε λήψη raw, στο jpeg της μηχανής είναι πάνω από 1,5 στοπ λιγότερο). 1 στοπ διαφορά δηλαδή, δεν είναι και τρομερό...

Μην ξεχνάς οτι έχουν και τουλάχιστον μια γενιά διαφορά τα εν λόγω μοντέλα. Αν δείς με την 5D έχουν 2,5EV διαφορά σε Jpeg. Και σε raw χρησιμοποίησαν το ACR που δεν την υποστηρίζει σωστά.

Βέβαια τα ανωτέρω ισχύουν σε iso 100, σε ψηλά iso μειώνεται αρκετά η δυναμική περιοχή... πχ το jpeg της 40D στα 3200iso έχει δυναμική περιοχή επτάμιση στοπ περίπου...

Και φυσικά η S5 είναι στην πραγματικότητα μια μηχανή των 6mp, ασχέτως του πώς διαφημίζεται.

Νομίζω ότι σαν 6Μp την ξέρουμε όλοι. Αυτό και η τσουχτερη τιμή την χαντάκωσαν στις πωλήσεις.
 
Νομίζω την ανάλυση του φιλμ, τουλάχιστον σε ψηλά iso, την έχουν ήδη ξεπεράσει οι ψηφιακοί αισθητήρες.
Δύσκολο να πάρεις από φιλμ 3200iso -έγχρωμο, έτσι?- την ανάλυση που δίνει η 40D.

Συμφωνώ. Σε τί ποσοστό λήψεων όμως χρησιμεύουν τα τόσο ψηλά ISO.
 
Εγώ βλέπω ότι οι δεκάρες έχουν ξεπεράσει όλα τα φιλμ εκτός ίσως από τα FUJI VELVIA 50/100 PROVIA 100 KODAK EKTACHROME 100 VS, αλλά κι αυτό μόνο με απόλυτους φακούς.

Θεωρητικά η διαφορά σε πυκνότητα πληροφορίας είναι μεγάλη υπέρ του φίλμ.

Πρακτικά αν λογαριάσεις την ροη εργασιών δηλ. φορτωμα στο Η/Υ, επεξεργασία (sharpening που πέφτει εε!!), σε αντιδιαστολή με εμφάνιση (χμμ), σκανάρισμα (χμμμμ) και μετά επεξεργασία .... πιστεύω πως έχεις δίκιο.
 
σωστό, η 5D έχει μικρότερο δυναμικό εύρος από την 40D,.
Και πάλι, η 40D σε jpeg έχει 9,1 στοπ, βέβαια ο απαιτητικός θα τραβήξει σε raw ούτως ή άλλως.
 
Συμφωνώ. Σε τί ποσοστό λήψεων όμως χρησιμεύουν τα τόσο ψηλά ISO.

και σε πιο χαμηλά iso νομίζω ισχύει. Πχ στα 800, από όπου αρχίζουν οι περισσότερες λήψεις εσωτερικών χώρων (δίχως τρίποδο). Μην κοιτάμε δηλαδή τη σύγκριση μόνο με τα αργά λεπτόκοκκα φιλμ.
 
Το αρχείο μιας ψηφιακής μηχανής είναι πρωτογενές υλικό, δηλ' προέρχεται κατευθείαν απο τον αισθητήρα.
Το αρχείο που προκύπτει απο το σκανάρισμα του film είναι δευτερογενές υλικό και εξαρτάται άμεσα απο την ποιότητα του σκάνερ.
Στην πραγματικότητα μόνο πολύ υψηλης ποιότητας ακριβά σκάνερ τυμπάνου μπορούν να εξαντλήσουν τα όρια ενός σωστά εκθετημένου και εμφανισμένου φιλμ.
Στην εργασία μου χρησιμοποιούμε Linotronic Hell με πραγματική ανάλυση 10.000 dpi τα οποία παράγουν εκπληκτικά αποτελέσματα, διότι διαβάζουν απ'άκρη σ' άκρη την επιφάνεια του φιλμ σε ένα ενιαίο επίπεδο.
Εκλείπει δηλαδή το φαινόμενο "κούρμπας" που παρουσιάζουν τα κοινά film scanners.
Τον τελευταίο καιρό όμως η χρήση τους έχει περιοριστεί στο σκανάρισμα φιλμς μεσαίου και μεγάλου φορμά. Δέν είναι μακριά ο καιρός που θα απαξιωθούν πλήρως.
Απο προσωπική εμπειρία σας λέω ότι η τελευταία Hasselblad με την πλάτη των 39mp παράγει αποτελέσματα προτόγνωρα.
Βέβαια η τιμή της -γύρω στα 28,000- είναι απαράδεκτα υψηλή.
Τωρα στον τομέα των SLR οι ψηφιακές έχουν επικρατήσει πλήρως, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις. Προσωπικά οι δικές μου "αναλογικές" έχουν αναλάβει ρόλο.....μαυρόασπρο πλέον.
 
Last edited:
Το μεσαίο φορμά είναι μάλλον το τελευταίο οχυρό του φιλμ. Και αυτό ιδίως γιατί όπως είπες το κόστος στο ψηφιακό μεσαίο φορμά είναι εξωφρενικό.
 
Re: Απάντηση: Η SONY θα έχει κι αυτή μηχανή Full Frame (ίσως κι άλλοι)

Το αρχείο μιας ψηφιακής μηχανής είναι πρωτογενές υλικό, δηλ' προέρχεται κατευθείαν απο τον αισθητήρα.
Το αρχείο που προκύπτει απο το σκανάρισμα του film είναι δευτερογενές υλικό και εξαρτάται άμεσα απο την ποιότητα του σκάνερ.
Στην πραγματικότητα μόνο πολύ υψηλης ποιότητας ακριβά σκάνερ τυμπάνου μπορούν να εξαντλήσουν τα όρια ενός σωστά εκθετημένου και εμφανισμένου φιλμ.
Στην εργασία μου χρησιμοποιούμε Linotronic Hell με πραγματική ανάλυση 10.000 dpi τα οποία παράγουν εκπληκτικά αποτελέσματα, διότι διαβάζουν απ'άκρη σ' άκρη την επιφάνεια του φιλμ σε ένα ενιαίο επίπεδο.
Εκλείπει δηλαδή το φαινόμενο "κούρμπας" που παρουσιάζουν τα κοινά film scanners.
Τον τελευταίο καιρό όμως η χρήση τους έχει περιοριστεί στο σκανάρισμα φιλμς μεσαίου και μεγάλου φορμά. Δέν είναι μακριά ο καιρός που θα απαξιωθούν πλήρως.
Απο προσωπική εμπειρία σας λέω ότι η τελευταία Hasselblad με την πλάτη των 39mp παράγει αποτελέσματα προτόγνωρα.
Βέβαια η τιμή της -γύρω στα 28,000 - είναι απαράδεκτα υψηλή.
Τωρα στον τομέα των SLR οι ψηφιακές έχουν επικρατήσει πλήρως, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις. Προσωπικά οι δικές μου "αναλογικές" έχουν αναλάβει ρόλο.....μαυρόασπρο πλέον.


και η δική μου ταπεινή F501.
 
Το μεσαίο φορμά είναι μάλλον το τελευταίο οχυρό του φιλμ. Και αυτό ιδίως γιατί όπως είπες το κόστος στο ψηφιακό μεσαίο φορμά είναι εξωφρενικό.


Δεν είναι πλέον εξωφρενικό φίλε μου. Μια πλάτη ZD της Μamiya με 22 μεγα κάνει 7000 δολάρια, άρα 5000 ευρώ. Αν πρόκειται να δουλεύεις επαγγελματικά και τραβάς 10 φιλμ την ημέρα, τότε σε ένα χρόνο έκανες απόσβεση...
 
Βέβαια η πλάτη αυτή μπαίνει σε μηχανές Μ/Φ, δεν έχει όμως πραγματικές διαστάσεις Μ/Φ. Οι διαστάσεις του αισθητήρα της είναι απλώς διπλάσιες του φιλμ 35mm (36x48mm δίνει, δηλαδή ούτε μισή επιφάνεια από ό,τι μία μηχανή 6x7)