Η σόουλ του Νότου, των στούντιο FAME

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,451
Αθήνα
Ευρετήριο
Various Artists
- The FAME Studios Story 1961-1973
Various Artists - Hall Of Fame: Rare And Unissued Gems From The FAME Vaults
Various Artists - Hall Of Fame Volume 2: More Rare & Unissued Gems From The FAME Vaults
Various Artists - Hall Of Fame Volume 3: More Rare & Unissued Gems From The FAME Vaults

Dan Penn - The Fame Recordings
Dan Penn - Close To Me: More Fame Recordings

Various Artists - Sweet Inspiration: The Songs Of Dan Penn And Spooner Oldham
Various Artists - Happy Times: The Songs Of Dan Penn And Spooner Oldham Vol 2
Various Artists - A Road Leading Home: Songs By Dan Penn


Ο ήχος του Μασλ Σόουλς​

Η παλιά σόουλ του Νότου είναι περισσότερο δημοφιλής σήμερα από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή, μετά το απόγειό της, τα μέσα της δεκαετίας του '60. Διαχρονικά τραγούδια και ερμηνείες που καθόρισαν το είδος χαίρουν εκτίμησης που εκτείνεται πολύ πέρα από τους σκληροπυρηνικούς θιασώτες, με τους λάτρεις του είδους να αυξάνονται διαρκώς. Η μουσική που παράχθηκε από τον ιδρυτή της Fame Records, Rick Hall και τους απίστευτους μουσικούς, ερμηνευτές και τραγουδοποιούς στα στούντιο Muscle Shoals της Αλαμπάμα, συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την αυξανόμενη δημοτικότητα.

FAMEStudios.jpg
τα FAME Studios το 1968 στο Muscle Shoals, Αλαμπάμα​

Παρά το γεγονός ότι υπήρξαν και άλλοι συνοδοιπόροι, ήταν τα στούντιο FAME που τοποθέτησαν τον "Muscle Shoals Sound" στο χάρτη. Καλλιτέχνες όπως οι Wilson Pickett, James & Bobby Purify, Arthur Conley, Clarence Carter, Candi Staton και Aretha Franklin ηχογράφησαν μερικές από τις πιο σημαντικές επιτυχίες τους εκεί στη δεκαετία του '60. Μαζί με τους καλλιτέχνες, στα Fame καλλιεργήθηκαν επίσης τα συνθετικά ταλέντα - μεταξύ άλλων - του Dan Penn και Spooner Oldham, δημιουργών πολλών από τα πιο σεβαστά τραγούδια της σόουλ του Νότου.

Τα Muscle Shoals τελικά έγιναν η Μέκκα των ηχογραφήσεων για τους καλλιτέχνες από όλα τα είδη της πόπιουλαρ μουσικής. Όλοι δημιούργησαν αξέχαστη μουσική υπό την εποπτεία του Rick Hall, αλλά η φήμη των στούντιο κτίστηκε από τις εκπληκτικές σόουλ ηχογραφήσεις της δεκαετίας του 1960. - Tony Rounce

GreetingsFromMuscleShoalsFlorenceAlabamaPostcard.jpg
 

Το ακρωνύμιο είναι F-A-M-E, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να είναι S-O-U-L​

Και μιας και αναφερθήκαμε στα στούντιο FAME, θα ήθελα επίσης να συστήσω τη τριπλή συλλογή The FAME Studios Story 1961-1973: Home Of Muscle Shoals Sound, πάλι από την ace records.

Various - The Fame Studios Story • 1961-1973 (2011, Kent Soul, 3CD)

FameStudiosStory_61-73.jpg

Καλλιτέχνες - Τραγούδια:
-- [Steal Away] 1-1 Arthur Alexander • You Better Move On - 2:45, 1-2 The Tams • Laugh It Off - 2:38, 1-3 The Mark 5 • Night Rumble - 1:50, 1-4 Tommy Roe • Everybody - 1:58, 1-5 Arthur Alexander • I HopeThey Get Their Eyes Full - 2:37, 1-6 Jimmy Hughes • Steal Away - 2:27, 1-7 Dan Penn • Let Them Talk - 2:06, 1-8 Joe Tex • Hold What You've Got - 3:06, 1-9 Barbara Perry • A Man Is A Mean, Mean Thing - 2:08, 1-10 The Del-Rays • Fortune Teller - 2:35, 1-11 Bobby Marchan • Funny Style - 2:14, 1-12 June Conquest • Almost Persuaded - 2:41, 1-13 The Entertainers (6) • Too Much - 2:02, 1-14 James Barnett • Keep On Talking - 2:36, 1-15 Bobby Moore & The Rhythm Aces • Searching For My Love - 2:28, 1-16 Spooner & The Spoons • Wish You Didn't Have To Go - 2:10, 1-17 Joe Simon • Let's Do It Over - 2:23, 1-18 Jimmy Hughes • Neighbor, Neighbor - 2:38, 1-19 Billy Young • Feed The Flame - 2:32, 1-20 James & Bobby Purify • I'm Your Puppet - 3:00, 1-21 Arthur Conley • I Can't Stop (No, No, No) - 2:29, 1-22 Terry Woodford • Gonna Make You Say Yeah - 2:20, 1-23 Spooner's Crowd • Two In The Morning - 2:31, 1-24 James Gilreath • Why Not Tonight - 2:41, 1-25 Wilson Pickett • Land Of 1000 Dances - 2:24
-- [Slippin' Around] 2-1 Otis Redding • You Left The Water Running - 4:09, 2-2 Clyde McPhatter • A Shot Of Rhythm & Blues - 2:23, 2-3 Art Freeman • Slippin' Around With You - 2:57, 2-4 Kip Anderson • Without A Woman - 2:50, 2-5 Arthur Conley • Sweet Soul Music - 2:20, 2-6 Clarence & Calvin • Thread The Needle - 3:37, 2-7 Aretha Franklin • I Never Loved A Man (The Way I Love You) - 2:50, 2-8 Ted Taylor • Miss You So - 2:18, 2-9 Don Covay & The Good Timers • You Put Something On Me - 2:43, 2-10 Etta James • Tell Mama - 2:21, 2-11 Terry & The Chain Reaction • Keep Your Cool - 2:46, 2-12 Irma Thomas • Cheater Man - 2:30, 2-13 Jeanie Greene • Don't Make Me Hate Loving You - 2:14, 2-14 Linda Carr • Everytime - 2:26, 2-15 The Wallace Brothers • I Stayed Away Too Long - 2:16, 2-16 Laura Lee • As Long As I Got You - 2:12, 2-17 The Blues Busters • Don't Lose Your Good Thing - 2:49, 2-18 Clarence Carter • Slip Away - 2:58, 2-19 Otis Clay • Do Right Woman, Do Right Man - 2:24, 2-20 Spencer Wiggins • Once In A While (Is Better Than Never At All) - 3:34, 2-21 Ben & Spence • Thief In The Night - 2:35, 2-22 Mitty Collier • Take Me Just As I Am - 2:50, 2-23 Maurice & Mac • Why Don't You Try Me - 2:25, 2-24 George Jackson • Search Your Heart - 2:42, 2-25 David & The Giants • Ten Miles High - 2:30
-- [Get Involved] 3-1 Lowell Fulson • Lady In The Rain - 2:46, 3-2 Wilson Pickett • Hey Jude - 4:06, 3-3 Unknown Female • Another Man's Woman, Another Woman's Man - 3:24, 3-4 Clarence Carter • Snatchin' It Back - 2:50, 3-5 Etta James • I Got You Babe - 2:27, 3-6 James Govan • Wanted: Lover (No Experience Necessary) - 2:59, 3-7 George Jackson • Find 'Em, Fool 'Em And Forget 'Em - 2:34, 3-8 Candi Staton • I'm Just A Prisoner (Of Your Good Lovin') - 3:09, 3-9 The Fame Gang • Grits And Gravy - 2:41, 3-10 The Osmonds • One Bad Apple - 2:44, 3-11 Spencer Wiggins • I'd Rather Go Blind - 2:50, 3-12 Brothers Unlimited • Take Me Back - 2:10, 3-13 Willie Hightower • Walk A Mile In My Shoes - 3:20, 3-14 Clarence Carter • Patches - 3:12, 3-15 Bobbie Gentry • Fancy - 4:15, 3-16 George Jackson • Double Lovin' - 2:39, 3-17 Little Richard • Greenwood, Mississippi - 3:30, 3-18 Roscoe Robinson • What Color Is Love - 3:57, 3-19 Lou Rawls • Bring It On Home To Me - 2:59, 3-20 Bettye Swann • I Can't Let You Break My Heart - 3:29, 3-21 Willie Hightower • Back Road Into Town - 3:48, 3-22 Candi Staton • The Thanks I Get For Lovin' You - 2:40, 3-23 George Soule • Get Involved - 3:23, 3-24 Clarence Carter • Put On Your Shoes And Walk - 2:52, 3-25 Travis Wammack • You Better Move On - 3:10

KentBox12.jpg

Ήταν μισό αιώνα πριν, που τα στούντιο ηχογράφησης, η δισκογραφική και εκδοτική εταιρεία αρχικά γνωστά ως Florence Alabama Music Enterprises καθιερώθηκαν τα ίδια και ο σήμα κατατεθέν ήχος τους, με την επιτυχία "You Better Move On" από τον Arthur Alexander. Στα πενήντα χρόνια από τότε, τα FAME Studios και ο ιδιοσυγκρασιακός ιδρυτής τους Rick Hall ήταν στην πρώτη γραμμή του Muscle Shoals Sound. Τα FAME γέννησαν τη διαδικασία με την οποία η λίγο γνωστή Αλαμπάμα θα εξελισσόταν σε χωνευτήρι της southern soul, ένας ιερός τόπος όπου μουσικοί, τραγουδιστές και οπαδοί ακόμη προσέρχονται για προσκύνημα με την ελπίδα να βιώσουν ένα μικρό κομμάτι από τη μαγεία εγγραφών όπως "I’m Your Puppet", "Land of 1,000 Dances", "Tell Mama" και αμέτρητων άλλων.

Ο Rick Hall είναι τώρα ένα ηλικιωμένος της μουσικής βιομηχανίας, αλλά πίσω στη δεκαετία του '60 ήταν περισσότερο ένα τρομερό παιδί, με αλύγιστη θέληση που τον βοήθησε να ξεπεράσει ανυπέρβλητα εμπόδια, σε συνδυασμό με την προσοχή στη λεπτομέρεια και την εμμονή του. Υπήρξαν μόνο μια χούφτα πραγματικά αυτάρκεις παραγωγοί/μηχανικοί στην ιστορία της πόπιουλαρ μουσικής και ο Hall είναι κατ' εξοχήν μεταξύ τους. Οι Atlantic, Chess και τόσες άλλες θρυλικές ετικέτες προσέτρεξαν στα FAME για να κάνουν χρήση του ήχου, των μουσικών, του υλικού και το πιο σημαντικό για την "αύρα" που ο Rick Hall είχε δημιουργήσει.

Το The FAME Story Studios 1961-1973 είναι ένα σετ τριών CD που παραδίδεται μετά από δύο χρόνια "ανασκαφών" από την ομάδα της Ace στα ιερά αρχεία των FAME. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλήρες πρόγραμμα από σχετικές με τα FAME κυκλοφορίες που θα εκδοθούν από τις Ace, Kent, και BGP για τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά το βασικότερο είναι αυτή η οριστική ανθολογία που εστιάζει στις αλκυονίδες ημέρες των στούντιο και στην ετικέτα. Είναι μια ανοιχτόμυαλη, εορταστική σύνοψη η οποία, μέσω των 75 κομματιών, προβάλει καλλιτέχνες και εγγραφές που αναγνωρίζονται είτε μεγάλες, ή λιγότερο γνωστές - αλλά όχι λιγότερο άξιες - καταχωρήσεις στο λεξικό της σόουλ.

Οι συντελεστές είναι ένα εικονικό 'ποιος-είναι-ποιος' της σόουλ των '60ς και περιλαμβάνονται Otis Redding, Aretha Franklin, Wilson Pickett, Etta James, Arthur Conley, Irma Thomas, Joe Tex, Joe Simon, Lou Rawls, Spencer Wiggins και Otis Clay. Οι οπαδοί της Deep soul θα αναγνωρίσουν ονόματα όπως The Blues Busters, Billy Young, Maurice & Mac, Willie Hightower, Bettye Swann, James Govan και πολλά άλλα. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους καλλιτέχνες που συνδέονται στενά με την ετικέτα Fame - Candi Staton, Jimmy Hughes και Clarence Carter - καθώς και στους ανεκτίμητους μόνιμους συνθέτες, παραγωγούς και μουσικούς, συμπεριλαμβανομένων των Dan Penn, Spooner Oldham, George Jackson και της Fame Gang. Και το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης πολλές από τις αξιοσημείωτες ποπ επιτυχίες που ηχογραφήθηκαν στο στούντιο από τους Osmonds, Tommy Roe και Bobbie Gentry, καθώς και πιο αφανείς ηχογραφήσεις από τους Del Rays, Mark V και Terry & The Chain Reaction.

Με την άνευ προηγουμένου πρόσβαση στο αρχειακό υλικό ταινιών και φωτογραφιών, πάνω από το ένα τρίτο των περιεχομένων του The FAME Studio Story 1961-1973 είναι νέο στο CD, και από αυτό, πάνω από δώδεκα κομμάτια είναι πλήρως ανέκδοτα - περιλαμβανομένων σπανιοτήτων από Otis Redding και Arthur Alexander. Το πακέτο συνοδεύεται από βιβλίο 84 σελίδων με δύο ενημερωτικά δοκίμια και εκτενείς σημειώσεις των κομματιών, που βασίζονται σε πρόσφατες συνεντεύξεις με πολλούς από τους εμπλεκόμενους.

Εάν ξέρετε τίποτα από μουσική σόουλ, ξέρετε τα FAME, οπότε το The FAME Studio Story 1961-1973 αποτελεί για σας βασική αγορά. - Alec Palao

★★★★★ Mojo
It's an essential purchase! ★★★★★ Record Collector
 
Και οι επανεκδόσεις της ace records από τα αρχεία της FAME συνεχίζονται όπως άλλωστε είχαν προαναγγελθεί.

Η πρώτη συλλογή ήδη κυκλοφορεί ενώ η δεύτερη αναμένεται για τα τέλη Ιανουαρίου.
Μόλις τελείωσα την ακρόαση της πρώτης και δικαιώνεται για μια ακόμη φορά ο ήχος των φημισμένων στούντιο.
Γλυκιά σόουλ με εκπληκτικές ενορχηστρώσεις, ακτύπητη ρυθμ σέξιον και λιτά πνευστά.
Η ατμόσφαιρα του νότου παρούσα με τον διάχυτο ερωτισμό, τη γεύση του μπέρμπον και τα ιδρωμένα λικνιζόμενα κορμιά.


Various - Hall Of Fame: Rare And Unissued Gems From The FAME Vaults (2012, Kent Soul)

HallOfFameVol1.jpg

Καλλιτέχνες - Τραγούδια: 1 James Barnett • You're So Fine - 2:13, 2 Jimmy Hughes • I Worship The Ground You Walk On - 2:27, 3 June Conquest • I Do - 2:58, 4 Richard Earl & The Corvettes • Blind Can't See - 2:31, 5 Big Ben Atkins • Tell It Like It Is - 2:23, 6 Jackie • Almost Persuaded - 2:47, 7 Joe Simon • When It Comes To Dancing - 1:54, 8 George Byrd & The Dominoes • It Ain't No Harm - 2:59, 9 Prince Phillip • Keep On Talking - 2:49, 10 The Entertainers • I Need Someone (Demo) - 2:43, 11 Ben & Spence • Hand Shakin' - 2:56, 12 James Gilreath • Meet Me Tonight - 2:43, 13 Clarence Carter • Tell Daddy (Demo) - 1:56, 14 Ralph "Soul" Jackson • You Really Know How To Hurt A Guy - 2:16, 15 Jimmy Hughes • Steal Away '67 (Part 1) - 3:17, 16 Otis Clay • I'm Qualified - 2:38, 17 Marjorie Ingram • In The Heat Of Love - 2:25, 18 Unknown Artist • Love Changes A Man - 2:40, 19 Clarence Carter • Too Weak To Fight (Demo) - 2:07, 20 Otis Clay • Your Helping Hand (Demo) - 2:45, 21 O. B. McClinton • Two Big Legs And Short Red Dress - 2:40, 22 Bobby Moore & The Rhythm Aces • Baby Come Back - 2:21, 23 Travis Wammack • Let's Do It Over - 2:47, 24 George Jackson • For You (Home Demo) - 2:18

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την αρχική ανασκαφή στα αρχεία ταινιών των FAME Studio του Rick Hall, τα ευρήματα συνεχίζουν να συναρπάζουν. Η σειρά "Hall Of Fame" επικεντρώνεται κυρίως σε ακυκλοφόρητα πετράδια από τα θησαυροφυλάκια του στούντιο, αλλά και σε ανέκδοτα κομμάτια. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις είναι από ολοκληρωμένα μάστερ, αν και συμπεριλαμβάνονται και κάποια ντέμο που παραπέμπουν στα παρασκήνια της Avalon Avenue. Πολλές είναι πρώιμες ηχογραφήσεις αναγνωρισμένων κλασικών, όπως στην προκειμένη περίπτωση του Clarence Carter για το "Tell Daddy" και το "Too Weak To Fight".

Η ποιότητα ποτέ δεν είναι κατώτερη από πολύ καλή και μερικές φορές είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Πολλοί από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των FAME είχαν μια ευκαιρία στο ντεμπούτο της σειράς. Πολλά από τα τραγούδια της συλλογής είναι γνωστά στους συλλέκτες από ηχογραφήσεις με άλλους καλλιτέχνες, αλλά οι εκδόσεις αυτές συνήθως δεν έχουν ακουστεί προηγουμένως από κανέναν άλλο εκτός από αυτούς που συμμετείχαν στα σέσιον.

Στο CD αφθονούν οι πολύ καλές στιγμές. Υπάρχει μια φανταστική λήψη στο "You Really Know How To Hurt A Guy" του Jimmy Hughes από τον Ralph "Soul" Jackson και η εκπληκτική έκδοση από τον ίδιο τον Jimmy του "I Worship The Ground You Walk On" της Etta James. Επίσης άξια επιδοκιμασίας είναι η απόδοση σε στυλ Motown του "I Do" των Dan Penn και Spooner Oldham από την June Conquest και το τραγανιστό ριμέικ από τον Prince Phillip Mitchell του "Keep On Talking" του James Barnett - ένα από τα μόλις τρία κομμάτια εδώ που έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν σε οποιαδήποτε μορφή.

★★★★ Record Collector


Various - Hall Of Fame Volume 2: More Rare & Unissued Gems From The FAME Vaults (2012, Kent Soul)

HallOfFameVol2.jpg

Καλλιτέχνες - Τραγούδια: 1 Unknown Female • Another Good Woman Gone Bad - 3:04, 2 James Barnett • It Tears Me Up - 2:37, 3 Ben & Spence • Long Ago - 2:55, 4 June Conquest • Don't Let It Be Said - 2:40, 5 George Jackson • Take Me Back - 2:03, 6 Unknown Artist • Don't Count Me Out - 2:51, 7 Big Ben Atkins • I Can't Stop (No No No) - 2:19, 8 Billy Young • Have Pity On Me - 2:28, 9 George Jackson • I Smell A Rat - 2:35, 10 Ralph "Soul" Jackson • Don't Tear Yourself Down - 2:25, 11 Linda Carr • Are You Teasing Me - 2:43, 12 Ben & Spence • No One Left To Come Home To - 2:55, 13 Prince Phillip • Fool For A Woman - 2:41, 14 Got To Get Over • Got To Get Over - 2:31, 15 Clarence Carter • Take It All Off - 2:01, 16 Marjorie Ingram • I'm Gonna Start Checking Up On My Man - 2:43, 17 Prince Phillip • How Much More Can A Poor Man Stand - 2:24, 18 Unknown Artist • My Dreams Don't Ever Come True - 2:31, 19 George Soulé • Midnight Affair - 3:20, 20 Otis Clay • That Kind Of Lovin' - 2:37, 21 Clarence Carter • They're Gonna Find Us (At The Dark End Of The Street) - 3:43, 22 O.B. McClinton • You Can't Miss What You Can't Measure - 2:18, 23 Joe Simon • Get In A Hurry - 2:19, 24 Jackie • Unfortunately - 2:03

Η σειρά "Hall Of Fame" επικεντρώνεται στον πλούτο των σπάνιων και ανέκδοτων ηχογραφήσεων που εξακολουθούν να βρίσκονται στα αρχεία. Αυτή, η δεύτερη ανθολογία που περιέχει πέντε άγνωστους καλλιτέχνες και είκοσι ένα κομμάτια που δεν είχαν εκδοθεί προηγουμένως, σίγουρα ταιριάζει με τα κριτήρια.

Το συνολικό επίπεδο, τόσο των ερμηνειών όσο και του υλικού είναι εκπληκτικά υψηλό, ακόμη και των άγνωστων καλλιτεχνών. Το CD ανοίγει με τη συναρπαστική μπαλάντα "Another Good Woman Gone Bad" που τραγουδήθηκε υπέροχα από μια καλλιτέχνιδα που φαίνεται να έχει εξαφανιστεί μετά την ηχογράφηση αυτού του πολύτιμου λίθου. Ο καλύτερος από τους άγνωστους άνδρες καλλιτέχνες μας δίνει ένα δυναμικό "Got To Get Over", τραγουδισμένο με πραγματικό σθένος του Νότου από έναν τραγουδιστή του οποίου η ταυτότητα παραμένει ένα μυστήριο παρά τις προσπάθειες της Ace.

Φυσικά υπάρχουν παρόντες και αρκετοί γνωστοί αφοσιωμένοι της Νότιας Σόουλ. Ο Clarence Carter προχωρά με δύο δυνατές κάντρι σόουλ εμφανίσεις, ο Joe Simon συμβάλλει με ένα υπέροχο χορευτικό, ενώ τόσο ο George Jackson όσο και ο Prince Phillip (Mitchell) δείχνουν για άλλη μια φορά ότι η καριέρα τους στο τραγούδι παραμελήθηκε δυστυχώς υπέρ των αναμφισβήτητων ικανοτήτων τους να γράφουν τραγούδια. Από τους λιγότερο γνωστούς τραγουδιστές, ο James Barnett ξεχωρίζει με μια θαυμάσια εκδοχή στο κλασικό βαθύ σόουλ τραγούδι του Percy Sledge, "It Tears Me Up", ενώ το δυσοίωνο "I'm Gonna Start Checking Up On My Man" της Marjorie Ingram θα ήταν σίγουρα μια Νότια Σόουλ επιτυχία αν είχε κυκλοφορήσει εκείνη τη χρονική περίοδο.

Μόνο τρία από τα είκοσι τέσσερα κομμάτια αυτού του CD κυκλοφόρησαν σε βινύλιο τότε. Ο Billy Young, βρίσκεται στην περιοχή του Otis Redding με το αγωνιώδες "Have Pity On Me" που βγήκε στην ετικέτα Chess. Ο γαργαριστός Ralph "Soul" Jackson ανταποκρίνεται στο όνομά του στο "Don't Tear Yourself Down", ένα φοβερό υλικό πίστας το οποίο πήρε η ετικέτα Amy. Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, ο υπέροχος Otis Clay παραδίδει ως συνήθως ένα άλλο υψηλής ποιότητας χορευτικό, το "That Kind Of Lovin" που εκδόθηκε στην Cotillion, θυγατρική της Atlantic.

★★★★ Record Collector

(πηγές: acerecords.co.uk, Tony Rounce, Martin Goggin)
ΥΓ. File Under Southern Soul

CDKend386.jpg
 
Και δύο ωραίες φωτογραφίες από το συνοδευτικό βιβλιαράκι του CD.
To control room του Studio A το 2010 και ο θρυλικός κιθαρίστας Travis Wammack.
Κουίζ για τους αρέσκοντες. Τα μόνιτορ τα αναγνωρίζετε; και ποιό ήταν το σήμα κατατεθέν κομμάτι του Wammack;

ControlTravis.jpg
 
...και ποιό ήταν το σήμα κατατεθέν κομμάτι του Wammack;
Λοιπόν, ας το απαντήσω εγώ... :LOL:

Scratchy (1964, ARA)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Travis Wammack on "Scratchy"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απάντηση: Νοτιάς

Mμμμμ...
Αυτό μοιάζει νάναι η instrumental version αυτού:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Γιώργο, το "‪Comin' Home Baby!‬" το γνωρίζω, είναι πολυδιασκευασμένο. Εμένα μου αρέσει ιδιαίτερα η εκτέλεση του Herbie Mann. Δεν το είχα όμως ποτέ συνδέσει με το "Scratchy", ούτε καν σαν επιρροή, λες;
 
Various - Hall Of Fame Volume 3: More Rare & Unissued Gems From The FAME Vaults (2014, Kent Soul)

HallOfFameVol3.jpg

Καλλιτέχνες - Τραγούδια: 1 Billy & Clyde • A World Of My Own - 2:53, 2 Clarence Carter • Hey Man - 2:47, 3 Dan Greer • Don't Let A Good Thing Go To Waste - 2:07, 4 Ben & Spence • L-O-V-E Love - 2:41, 5 Ralph "Soul" Jackson • You Left The Water Running - 2:39, 6 Dan Brantley • The Door To My Heart - 2:32, 7 Clarence Carter • I Done Run Out - 2:44, 8 Billy Young • You're Too Much - 2:18, 9 Roy Lee Johnson • Ain't Nothin' Good About Bein' Lonely - 2:51, 10 Big Ben Atkins • Don't Raise Your Voice At Me - 2:42, 11 Unknown Male #1 • I'm In Love (That's All I Can Say) - 3:14, 12 Ben & Spence • You're The One For Me - 2:10, 13 Billy Young • Why Don't You Care - 2:13, 14 Roy Lee Johnson • What Our Love 's Gonna Turn Out To Be - 2:39, 15 Herman Moore • Come On Home - 2:52, 16 Otis Clay • She's About A Mover - 2:44, 17 George Jackson • I Don't Want To Know - 3:21, 18 Ben & Spence • A Stone Loser - 2:58, 19 Clarence Carter • I Feel A Burning - 1:59, 20 Herman Moore • Love Light - 2:39, 21 Roy Lee Johnson • Love Is Calling On Me - 2:52, 22 Prince Phillip • Hail! Hail! The Gang's All Here - 2:30, 23 Unknown Male #2 • Your Sister's Keeper - 2:47, 24 Otis Clay • You Don't Miss Your Water - 2:44

Η τρίτη ανθολογία στη σειρά της Ace Records με τις σπανιότητες των FAME περιλαμβάνει είκοσι δύο ακόμη άγνωστα κομμάτια - μερικά από αυτά αναφέρουν τους καλλιτέχνες ως 'άγνωστους' - μαζί με δύο που είχαν προηγούμενα κυκλοφορήσει, το μάλλον επιπόλαιο διάβασμα των Ben & Spence στο ποπ "You're The One For Me" του Dan Penn από το 1966 και μια βασανισμένη αντιμετώπιση από τον Otis Clay του "You Don't Miss Your Water" το 1968, που ξεπερνά κατά κάποιον τρόπο το πρωτότυπο του William Bell πριν από έξι χρόνια.

Οι Ben & Spence, το φωνητικό δίδυμο από την Πενσακόλα, εκπροσωπείται από δύο επιπλέον τραγούδια και ο μεγάλος Clarence Carter από τρία. Το τμήμα πνευστών ήταν αναμφίβολα προορισμένο για τη βαθιά σόουλ μπαλάντα "Hey Man", αλλά ποτέ δεν προστέθηκε, όπως επίσης και στο κατά τα άλλα σοκαριστικό "I Feel A Burning", στο οποίο χρησιμοποίησε την ίδια μελωδία και δομή συγχορδιών στο μετέπειτα δικό του, "Tell Daddy" και "Tell Mama" της Etta James.

Η επιρροή του Otis Redding είναι εμφανής στο γραμμένο και παραγμένο από αυτόν, "You're Too Much" του Billy Young, υπάρχουν ακόμη τρία κομμάτια του Roy Lee Johnson, και το καθηλωτικό συναίσθημα του Herman Moore στο "Come On Home", ενώ ενός άγνωστου τραγουδιστή το "Your Sister's Keeper" ηχογραφήθηκε σίγουρα ως ντέμο για τον Wilson Pickett. Το σετ ολοκληρώνουν τα κομμάτια των Dan Greer, Ralph "Soul" Jackson, Dan Brantley, Big Ben Atkins, George Jackson, Prince Phillip Mitchell και ένα άγνωστο δίδυμο που η Ace αποφάσισε να ονομάσει Billy & Clyde επειδή το στυλ του ενός από τους άνδρες που τρεμόπαιζε η φωνή του, έμοιαζε με αυτό του Billy Stewart. - Lee Hildebrand

A real treasure trove ★★★★★ Record Collector

CDKend410.jpg
Rick Hall
 
Otis Clay - She's About A Mover (1968)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Τσακίζει κόκαλα... και είναι νωρίς για κανά μπέρμπον :flipout:
 
MuscleShoalsTheatricalPoster.jpg

Παρέλαβα προ ημερών το ντοκιμαντέρ Muscle Shoals (2013) σε DVD, του Greg 'Freddy' Camalier.

για ένα μέρος γεμάτο μαγεία και μουσική, μύθο και ιστορία,
όπου το πνεύμα των αυτοχθόνων κατοικεί στο ποταμό,
που προσέλκυσε μερικούς από τους μεγαλύτερους ροκ εν ρολ και σόουλ θρύλους όλων των εποχών και
που προέρχεται κάποια μουσική από τις ποιο ανυψωτικές, προκλητικές, και σημαντικές που δημιουργήθηκαν ποτέ.

TheRiverThatSings.jpg

Στα Muscle Shoals, της Αλαμπάμα, η μουσική τρέχει μέσα από τους λόφους, τον ποταμό, και το πνεύμα των ανθρώπων. Είναι ένα μέρος όπου, ακόμη και πριν διαμορφωθεί το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων, το χρώμα του δέρματος, δεν είχε σημασία μέσα στο στούντιο. (c) Magnolia

Muscle Shoals Official Trailer #1 (2013)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Muscle Shoals Clip - Artists
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Παρέλαβα προ ημερών το ντοκιμαντέρ Muscle Shoals (2013) σε DVD, του Greg 'Freddy' Camalier.
Το ντοκιμαντέρ είναι συγκλονιστικό και προς το τέλος ο Rick Hall γίνεται άκρως εξομολογητικός: «Ολόκληρη η ζωή μου βασίστηκε σε... πολλές απορρίψεις και για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, νομίζω ότι η απόρριψη έπαιξε μεγάλο ρόλο στη ζωή μου, επειδή ευδοκίμησα σε αυτήν. Ήθελα να αποδείξω ότι ο κόσμος έκανε λάθος και εγώ είχα δίκιο. Με απέρριψε η μητέρα μου. Με απέρριπταν οι συμμαθητές μου επειδή ήμουν φτωχός. Καθώς μεγάλωνα, απορρίφθηκα από την Atlantic Records με τον Jerry Wexler. Δεν νομίζω ότι ήμουν ποτέ πιο θυμωμένος από ό,τι ήμουν με τον Jerry Wexler και τους Swampers που με εγκατέλειψαν εκείνη την εποχή. Ήταν πικρό. Αλλά όλα αυτά περνάνε με τον καιρό. Αυτά τα πράγματα αλλάζουν.»

Αλλά και o Roger Hawkins τελικά παραδέχεται την αδιαμφισβήτητη αξία και σημασία του πρώην αφεντικού τους, για την πορεία τους. «Ο σεβασμός μας για τον Rick Hall είναι ατέλειωτος. Ήταν ο μέντοράς μας. Έδωσε σε όλους μας μια ευκαιρία, που ποτέ δεν θα είχαμε χωρίς εκείνον. Όλοι ξεκινήσαμε δουλεύοντας με τον Rick Hall. Ο Rick είναι πραγματικά ο ιδρυτής της μουσικής επιχείρησης στο Muscle Shoals

TheSwampers.jpg
οι Swampers...​

Με αφορμή τις παραπάνω δηλώσεις, ας αναφερθούμε στα διαδοχικά υποστηρικτικά τμήματα ρυθμού των Muscle Shoals στούντιο, που υπήρξαν τελικά υπεύθυνα κατά μεγάλο μέρος στην διαμόρφωση αυτού του χαρακτηριστικού αλλά και ξεχωριστού ήχου τους.

Κατά τη διάρκεια των ετών από το 1962 έως το 1969, υπήρξαν δύο διαδοχικά ρυθμ σέξιον γκρουπ με το όνομα "Muscle Shoals Rhythm Section" και το κοινό στοιχείο και των δύο ήταν η συνεργασία με τον Rick Hall στα FAME Studios στο Muscle Shoals.

Το αρχικό γκρουπ που προσέλαβε ο Hall στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ήταν οι Norbert Putnam (μπάσο), David Briggs (πλήκτρα) και Jerry Carrigan (τύμπανα), οι οποίοι δημιούργησαν δίσκους με επιτυχίες που έφεραν αναγνώριση και κύρος σε αυτό το άγνωστο και απόμακρο στούντιο. Το γκρουπ αυτό πολιορκήθηκε από τα στούντιο του Νάσβιλ και εγκατέλειψε το Muscle Shoals για να ακολουθήσει ανεξάρτητη καριέρα στο Νάσβιλ.

Για να αντικαταστήσει αυτούς τους μουσικούς, ο Hall προσέλαβε ένα κεντρικό γκρουπ που αποτελούνταν από τους Barry Beckett (πλήκτρα), Roger Hawkins (ντραμς), David Hood (μπάσο) και Jimmy Johnson (κιθάρα), που αρχικά ονομάστηκε "Second FAME Gang", αλλά ήταν ευρέως γνωστό με το παρατσούκλι "The Swampers".

Το 1969, οι Swampers χώρισαν τους δρόμους τους με τον Rick Hall και τα FAME Studios, ιδρύοντας τη δική τους ανταγωνιστική επιχείρηση, τα Muscle Shoals Sound Studios και κατοχυρώνοντας τα πνευματικά δικαιώματα του ονόματος "The Muscle Shoals Rhythm Section". Οι Muscle Shoals Rhythm Section συνεταιρίστηκαν με τον παραγωγό Jerry Wexler, ο οποίος παρείχε αρχική χρηματοδότηση, για να ιδρύσουν το Muscle Shoals Sound Studio στο 3614 Jackson Highway στο Sheffield.

Στη συνέχεια δημιουργήθηκε ένα τρίτο FAME ρυθμ σέξιον που αποτελούνταν από τους Freeman Brown (τύμπανα), Jesse Boyce (μπάσο), Junior Lowe (κιθάρα), Clayton Ivey (πλήκτρα) και ένα τετραμελές τμήμα πνευστών. Ήταν ένα μείγμα αφροαμερικανών και λευκών και μερικές φορές ονομάζονταν FAME Gang. Τόσο το αρχικό FAME γκρουπ όσο και το δεύτερο γκρουπ (Swampers) έχουν εισαχθεί στο μουσικό Hall of Fame της Αλαμπάμα και στο Musicians Hall of Fame το 2008.

3614JacksonHighway.jpeg
το στούντιο ηχογράφησης Μασλ Σόουλς, στη λεωφόρο Τζάκσον​
 
Γρηγορη,κοιταζοντας προσεκτικα το γρηγορο slideshow στο τελος του βιντεο με τα αλμπουμ που γεννηθηκαν εκει μεσα,παρατηρησα ενα πολυαγαπημενο δισκο,το Caught Up της Millie Jackson...
Εναν φαινομενικα λιτο εγχειρημα (στις πρωτες ακροασεις),το οποιο εξελισσεται σε δαιδαλωδες αριστουργημα,με αξεπεραστη ροη (ισως μεσα στα πεντε καλυτερα ολων των εποχων,οσον αφορα την ροη).
Concept με καθαρα αυτοβιογραφικες προεκτασεις ,στο οποιο αναβλυζει ενα ειδος ποιοτικης καψουρας σε βαθμο που αναπροσδιοριζει τον ορισμο της λεξης,αφεροντας απο πανω της καθε περιγραμμα που την ευτελιζει στα ματια των ονειροπολων...
Προσωπικα εχω το remaster του 2006 της Ace rec. στην οποια εχει γινει απιστευτη δουλεια...Δεν εχω ακουσει την οριτζιναλ κοπη του 1974 αλλα φανταζομαι δεν θα διαφερει και πολυ..

Millie-jackson-caught-up.jpg
 
Γρηγορη,κοιταζοντας προσεκτικα το γρηγορο slideshow στο τελος του βιντεο με τα αλμπουμ που γεννηθηκαν εκει μεσα,παρατηρησα ενα πολυαγαπημενο δισκο,το Caught Up της Millie Jackson...

Εισαι και μακρια για να σου δωσω δυο φιλια ρουφηχτα...
 
Γρηγορη,κοιταζοντας προσεκτικα το γρηγορο slideshow στο τελος του βιντεο με τα αλμπουμ που γεννηθηκαν εκει μεσα,παρατηρησα ενα πολυαγαπημενο δισκο,το Caught Up της Millie Jackson...
Εναν φαινομενικα λιτο εγχειρημα (στις πρωτες ακροασεις),το οποιο εξελισσεται σε δαιδαλωδες αριστουργημα,με αξεπεραστη ροη (ισως μεσα στα πεντε καλυτερα ολων των εποχων,οσον αφορα την ροη).
Concept με καθαρα αυτοβιογραφικες προεκτασεις ,στο οποιο αναβλυζει ενα ειδος ποιοτικης καψουρας σε βαθμο που αναπροσδιοριζει τον ορισμο της λεξης,αφεροντας απο πανω της καθε περιγραμμα που την ευτελιζει στα ματια των ονειροπολων...
Προσωπικα εχω το remaster του 2006 της Ace rec. στην οποια εχει γινει απιστευτη δουλεια...Δεν εχω ακουσει την οριτζιναλ κοπη του 1974 αλλα φανταζομαι δεν θα διαφερει και πολυ...
Τι λες τώρα, πρόκειται για δισκάρα με τον ύμνο, (If Loving You Is Wrong) I Don't Want to Be Right.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Το ψηφιακό ρεμάστερ της Ace Records, από το οποίο δημιουργήθηκε το CD, προέρχεται από τις πρωτότυπες αναλογικές ηχογραφήσεις, οπότε είσαι πολύ κοντά στον αυθεντικό ήχο...
 
Γρηγορη,κοιταζοντας προσεκτικα το γρηγορο slideshow στο τελος του βιντεο με τα αλμπουμ που γεννηθηκαν εκει μεσα,παρατηρησα ενα πολυαγαπημενο δισκο,το Caught Up της Millie Jackson...
Εναν φαινομενικα λιτο εγχειρημα (στις πρωτες ακροασεις),το οποιο εξελισσεται σε δαιδαλωδες αριστουργημα,με αξεπεραστη ροη (ισως μεσα στα πεντε καλυτερα ολων των εποχων,οσον αφορα την ροη).
Concept με καθαρα αυτοβιογραφικες προεκτασεις ,στο οποιο αναβλυζει ενα ειδος ποιοτικης καψουρας σε βαθμο που αναπροσδιοριζει τον ορισμο της λεξης,αφεροντας απο πανω της καθε περιγραμμα που την ευτελιζει στα ματια των ονειροπολων...
Προσωπικα εχω το remaster του 2006 της Ace rec. στην οποια εχει γινει απιστευτη δουλεια...Δεν εχω ακουσει την οριτζιναλ κοπη του 1974 αλλα φανταζομαι δεν θα διαφερει και πολυ..

Millie-jackson-caught-up.jpg


Τώρα μίλησες για έναν από τους καλύτερους soul δίσκους της δεκαετίας του 70! Οι original κόπιες στην spring είναι συνήθως φθαρμένες! Οι καθαρές κόπιες παίζουν ακόμα πάνω από 30 .
Το δικό μου είναι καρα φθαρμένο.......αλλά δεν το αλλάζω.....γιατί ταιριάζει με την μουσική! Μια πυκνότατη ghetto soul συμφωνία!Έχω την εντύπωση πως αν το καθαρίσεις θα ακούγεται σαν έναs καλός τυπικός δίσκος του Hayes...το "επιθετικό μπροστά" με την Millie να τα χώνει στους παντρεμένους κακούς συζύγους πότε δεν με ενδιέφερε! Πάντα άκουγα το πίσω και το πίσω είναι μεγαλείο!

Επίσης με φτιάχνει το απαγορευτικό εξώφυλλο του!Αποκλείεται να αγοραστεί ως πείραμα....είναι ακριβός ο δίσκος και κακότεχνο το εξώφυλλο...