Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Δεν ειναι απαραιτητο οτι θα υπαρχει βουητο ή μπουμαρισμα τοοοοσο μεγαλο ωστε να σκεφτεσαι μονο ηχεια με την ''εξατμιση'' μπροστα... εκτος αν εχεις κανει ήδη τις δοκιμες σου και ο χωρος σου είναι όντως ''δυσκολος''...

Υποθετω οτι εχεις αποριψει μια σειρα απο λυσεις οπως να βαλεις καποια υλικα στους πισω τοιχους για να μην εχεις μπουμαρισμα ή καποια σφουγγαρακια στην τρυπα...

Εαν λοιπον τα παραπανω θεματα εχουν κλεισει τοτε τα Spendor ειναι μια καθαρη και σωστη λυση....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Εχεις τα συγκεκριμμενα Opera? Ειχα παει στον αντιπροσωπο και συγκεριμμενα τα ειδα σε μια γωνια και πανω στην κουβεντα μου ειπε ο ιδιος οτι θελουν πραγματικα πολυ ρευμα και σοβαρη ενισχυση. Δεν ηταν στημενα να τα ακουσω και απλα κρατησα το σχολιο του μιας και προφανως τα ειχε δοκιμασει με διαφορα ενισχυτικα.

Όχι το νέο μοντέλο αλλά το προηγούμενο μοντελο. Φαίνεται και στην υπογραφή μου.
Σε πληροφορω ότι όταν το άκουσα και το διάλεξα, το οδηγούσε audiolab (υποθέτω οτι τα συγκεκριμένα μηχανήματα δεν συμπεριλαμβάνονται στα σοβαρά ενισχυτικά). Πάνω τούς έχω δοκιμάσει διάφορα ενισχυτικά (cary v12, sunfire, densen b-300, krell kav400, pioneer lx73, adcom, technics μερικά από αυτά που μπορώ να θυμηθώ) και με κανένα δεν είχα πρόβλημα. Μόνο ένας λαμπάτος ολοκληρωμένος που δοκίμασα 30w στο κανάλι) δεν τα είχε καταφέρει με την οδήγηση τούς.
 
Λυση α: κλειστου τυπου (ακουστικης αναρτησης)
Ληση β: μπας ρεφλεξ με την οπη εκτονωσης εμπρος
Λυση γ: μπας ρεφλεξ, με την οπη ή ενα γουφερ κατω, να βλεπει δαπεδο
Λυση δ: μεταφορας γραμμης (οπη εμπρος)
ΠΟΙΑ ειναι η καλυτερη λυση για αποφυγη μπουμαρισματος ΚΑΙ καλου ηχου; σε ιδανικες συνθηκες (μην πω για τις...χαλια δικες μου:()
 
Re: Απάντηση: Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Λυση α: κλειστου τυπου (ακουστικης αναρτησης)
Ληση β: μπας ρεφλεξ με την οπη εκτονωσης εμπρος
Λυση γ: μπας ρεφλεξ, με την οπη ή ενα γουφερ κατω, να βλεπει δαπεδο
Λυση δ: μεταφορας γραμμης (οπη εμπρος)
ΠΟΙΑ ειναι η καλυτερη λυση για αποφυγη μπουμαρισματος ΚΑΙ καλου ηχου; σε ιδανικες συνθηκες (μην πω για τις...χαλια δικες μου:()

Σε ιδανικες συνθηκες οι σωστες σχεδιασεις ακομα και των ρεφλεξ, θα παιξουν αψογα. Το θεμα ειναι οτι το "ιδανικες" δεν υπαρχει, οποτε για δυσκολους χωρους και τοποθετηση οι καλυτερες λυσεις ειναι α,δ,ε
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Σε ιδανικες συνθηκες οι σωστες σχεδιασεις ακομα και των ρεφλεξ, θα παιξουν αψογα. Το θεμα ειναι οτι το "ιδανικες" δεν υπαρχει, οποτε για δυσκολους χωρους και τοποθετηση οι καλυτερες λυσεις ειναι α,δ,ε

Θεωρεις, αρα, οτι η β και η δ παιζουν το ιδιο και εχουν την ιδια επιδραση στα μπασα στον χωρο; δηλ οτι κανει η β θα κανει και η δ, και συνεπως οποιο και να παρουμε απο τα δυο ειναι το "ιδιο";
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Οπως...;

virtu-montage-1_LRG.jpg
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχεία χωρίς Bass Reflex?

Θεωρεις, αρα, οτι η β και η δ παιζουν το ιδιο και εχουν την ιδια επιδραση στα μπασα στον χωρο; δηλ οτι κανει η β θα κανει και η δ, και συνεπως οποιο και να παρουμε απο τα δυο ειναι το "ιδιο";

Οχι, τα ηχεια κλειστης καμπινας και γραμμης μεταφορας τοποθετουνται πιο ευκολα σε ενα χωρο, οταν υπαρχουν δυσκολιες σε αυτο το χωρο. Τα ηχεια με γραμμη μεταφορας συνηθως κατεβαινουν πιο χαμηλα σε Hz απο ενα αντιστοιχο ρεφλεξ ιδιου μεγεθους καμπινας και μεγαφωνων, αλλα το γραμμης μεταφορας εχει καλυτερη αποσβεση-ελεγχο του χαμηλου οποτε δεν διεγειρει τοσο το χωρο αρα και δεν βγαζει στη φορα τις ατελειες του χωρου τοσο ευκολα.


Σε ενα ιδανικο χωρο χωρις προβληματα δεν υπαρχει η συζητηση που κανουμε γιατι ολες οι φιλοσοφιες θα παιξουν καλα. Στο δυσκολο χωρο ομως θα μπουν πολυ πιο ευκολα οι περιπτωσεις α,δ,ε
 
Για να δουμε κατι αλλο που εχει σχεση με την αποφορτιση του χωρου απο το μπασο του "μπας ρεφλεξ" ή αλλου τυπου μπασου που ομως λογω χωρου ακουγεται...πολεμοχαρες!
Οταν ο στερεο ενισχυτης εχει εξοδο για σαμπ (και ρυθμιση αποκοπης συχνοτητων κατω ευρους εννοειται) ενδεικνυται η χρηση του σαμπ σε εναν προβληματικο χωρο; Με την εννοια πως το σαμπ το ...πηγαινοφερνεις μεχρι να βρεις το...αμπουμαριστο σημειο! Ή θα καταστρεψεις την ολη "φιλοσοφια"- στησιμο του ηχειου;
 
Παιδια μπορεί κάθε σχεδίαση να βάζει το στίγμα της
αλλά δεν ειναι ολα τα ρεφλέξ ιδια, ουτε τα τρανσμίσιον, ούτε τα κλειστά ούτε τα ανοιχτά
ακόμα και να είναι σωστά σχεδιασμένα.
 
τα transmission line πως λειτουργούν?

http://www.pmc-speakers.com/technology/atl


PMC’s innovative approach places the bass driver near one end of a long tunnel (the Advanced Transmission Line). This tunnel is heavily damped with acoustic material specified carefully to absorb the upper bass and higher frequencies radiating from the rear of the bass driver. The lowest frequencies are allowed to pass down the line and emerge from the large vent in the same polarity as the driver’s frontal radiation, the vent acting essentially as a second bass driver.

An important benefit of the approach is that the air pressure inside the cabinet, loading the bass driver, is maintained. This helps to control the driver over a wide frequency range and significantly reduces LF distortion. Consequently, the upper bass and midrange detail is not masked by harmonic distortion and the result is PMC’s characteristically transparent midrange, fast, attacking bass and outstanding clarity.

A further advantage is greater bass extension and loudness than a ported or sealed design of a similar size, even if similar drivers were used. Moreover, the very consistent bass driver loading brings the welcome benefit that the frequency response remains consistent regardless of listening level, and analytical auditioning can be conducted without the need for high replay volumes to achieve optimal bass response – a unique and very valuable characteristic.



pmc-atl.jpg
 
αχαααα... Άρα υπόσχονται μπάσο σε χαμηλές εντάσεις... πολύ ενδιαφέρον. Να τανε και λιγουλάκι πιο συμμαζεμένα σε τιμή για να μπαίνανε στο budget μου... Τεσπα. Θα τα ακούσουμε σε λίγες μέρες.
 
αχαααα... Άρα υπόσχονται μπάσο σε χαμηλές εντάσεις... πολύ ενδιαφέρον. Να τανε και λιγουλάκι πιο συμμαζεμένα σε τιμή για να μπαίνανε στο budget μου... Τεσπα. Θα τα ακούσουμε σε λίγες μέρες.

εκταση χαμηλου σε χαμηλες εντασεις βρισκεις και σε αλλες κατασκευες, το σημαντικο ειναι αυτο:

"This helps to control the driver over a wide frequency range and significantly reduces LF distortion. Consequently, the upper bass and midrange detail is not masked by harmonic distortion and the result is PMC’s characteristically transparent midrange, fast, attacking bass and outstanding clarity."
 
Προσωπικά έχω τα castle knight 5 σε 12 τ.μ. χώρο και δεν μπουμάρουν σε όποια ένταση και αν φτάσουν με 80αρη ενισχυτή. Βέβαια είναι σε απόσταση 40 πόντους απο γύρω τόιχους δεν τα έχω κολλήσει για να ακούσω διαφορά. Το μπάσο τους είναι σφιχτό και δεν "ξεχειλώνει" ποτέ ακόμα και σε μικρές εντάσεις είναι αισθητό λόγω και του χώρου μου βέβαια.

Τα ηχεία είναι αυτά
http://www.castle.uk.com/Knightseries/Knight5/tabid/94/language/en-US/Default.aspx

και η τεχνολογία
http://www.castle.uk.com/VeneersTechnology/Technology/tabid/73/language/en-US/Default.aspx
 
τα transmission line πως λειτουργούν?

Είναι τα ηχεία του σωλήνα
δηλαδή εχεις μία ''σωλήνα'' που στη μία ακρη εχει μεγάφωνο και στην αλλη είναι ανοιχτή
Αυτη τη σωλήνα την φτιαχνεις ετσι ωστε να δημιουργεί την κατωτερη συχνότητα που θέλεις να βγάλει.
Οι διατομές της καθορίζονται απο την συχνότητα αποκοπής και το μεγάφωνο, το μήκος μόνο απο τη συχνότητα αποκοπής.

Αν εχει σταθερη διατομή οπως τα δυο μικρά βασης της PMC το μήκος καθορίζεται απο το 1/4 του μήκους κυματος της συχνότητας αποκοπής.
π.χ. θέλεις να κατέβει 60κυκλους....345/4*60=1,4375 μετρα
Οι διατομές είναι αρκετα πιο περίπλοκο να τις βρεις και εκει είναι το παιχνίδι, (οπως και στα απορροφητικά).

Ουσιαστικά είναι μία σχεδίαση οπως ενα κωνικό BLH.

Τα δύο δαπέδου PMC δεν είναι τοσο by the book αλλά τουλάχιστον διατηρούν σταθερη κλίση της διατομής.
 
Last edited:
Αν δεις τα TB2i έχουν υψος 40 πόντους δηλαδή διαδρομή σιγουρα πάνω απο 1,20 αν υπολογίσεις και τις στροφές
Ο κατασκευαστης δίνει 40 κύκλους κατωτερη αλλά δεν αναφέρει ποσα dB - τα έχει
Το ιδιο και τα πιο μικρά, μπορεί να ειναι 30 πόντους υψος αλλά εχουν παραπάνω τοιχώματα.
 
Επειδή αναφέρθηκαν και τα Spendor, θα ήθελα να πω αναφερόμενος στην κλασική σειρά που ξέρω, οτι αν και ειναι bass reflex είναι φτιαγμένα ωστε να μπορουν να παιξουν και σε μικρους χωρους (το τυπικό Αγγλικό σαλόνι είναι συνήθως μικρό). Εχω ξαναπει την ιστορια... πριν καν στησω τα sp2/3e μου όταν μετακόμησα στην Αθήνα, άρχισα να ψάχνω για αντικατάσταση θεωρώντας πως δεν θα χωράνε ηχητικά στον μικρό μου χώρο αλλά τελικά -ευτυχώς- "χώρεσαν" μια χαρά! Βεβαια είναι στημένα οσο γίνεται πιο καλά, ή μάλλον ο χώρος -ο οποίος είναι και αρκετά γεμάτος- στηθηκε γυρω απο το συστημα!!
Φαντάζομαι οτι τα ίδια θα ισχύουν και για τα Harbeth

Επίσης νομιζω πως ακουστικής ανάρτησης είναι και τα Lipinski (αν και σχετικά ακριβά)