Ηχεία για...χαμηλές εντάσεις..

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Ποιό είναι τελικά αυτό που κάνει κάποια ηχεία να βγάζουν όλη τη λεπτομέρεια της ηχογράφησης, τις δυναμικές αντιθέσεις, να δημιουργούν σκηνή με ύψος, πλάτος και βάθος και όλα αυτά ακόμα και με το volume χαμηλά?
Σίγουρα ένα από αυτά τα στοιχεία πρέπει να είναι η ευαισθησία, όμως δεν είναι μόνο αυτό! Τί είναι λοιπόν? Ποιά ηχεία ξέρετε που έχουν αυτή τη σημαντική ικανότητα?
Εγώ -μιας που τα είχα-ξέρω τα klipsch της σειράς heritage.
Ο γείτονας μου όμως, αγόρασε τα verity rienzi, γιατί όπως μου είπε, είχαν αυτή την εξαιρετική ικανότητα και τον βόλευαν λόγο παιδιών που δεν μπορεί να ακούει σε μεγάλες εντάσεις, μάλιστα μου είπε δεν είχε ακούσει άλλο ηχείο που να την έχει σε τέτοιο βαθμό σε αυτά τα λεφτά. Το λοιπόν, πώς γίνεται δύο ηχεία εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας και χαρακτηριστικών να έχουν αυτή την ικανότητα? Κάτι άλλο παίζει εδώ προφανώς....τί όμως? Είναι καθαρά θέμα μεγαφώνων?
 
Δεν είναι απαραίτητα η ευαισθησία. Κατά τη γνώμη μου είναι η γραμμικότητα του ηχείου ως συνολικό σύστημα μετατροπής (μεγάφωνα ή μετατροπείς ηλεκτρικού σήματος σε ήχο εν γένει, κροσόβερ ή κυκλώματα οδήγησης, κουτί και φόρτιση του ή πλαίσιο στήριξης).

Τα καλύτερα ηχεία που έχω ακούσει σε αυτό το θέμα - και που απ' όσο έχω διαβάσει είναι παινεμένα διεθνώς γι' αυτήν τους την αρετή - είναι τα ηλεκτροστατικά της Quad! :grinning-smiley-043
 
Aπάντηση εδόθει από φίλο:
"Την ιδιότητα αυτή την έχουν τα ιδανικά γραμμικά συστήματα που παρουσιάζουν γραμμική απόκριση φάσης. Με ακόμη πιο απλά λόγια, όλες οι συχνότητες του ακουστικού φάσματος θα πρέπει να εκπέμπονται με την ίδια ακριβώς χρονική καθυστέρηση".
Έχετε υπόψη σας άλλα τέτοια ηχεία εκτός των ηλεκτροστατικών της quad?
 
Και τα Harbeth έχουν σχεδιαστεί για σχετικά χαμηλές εντάσεις και ο σχεδιαστής τους Alan Shaw δίνει μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις εδώ.

Εχω τα SHL-5 και μπορώ να πω ότι δε περίμενα τόσο ισορροπημένο ήχο (απόκριση συχνοτήτων) σε τόσο χαμηλές εντάσεις (<50dB SPL) διατηρώντας ταυτόχρονα τις ρεαλιστικές χροιές των ακουστικών οργάνων.

Με αυτό το ηχείο μπορώ να ακούω π.χ., συμφωνικά έργα κατά τις νυχτερινές ώρες χωρίς πολλούς συμβιβασμούς...
 
Απάντηση: Re: Ηχεία για...χαμηλές εντάσεις..

Και τα Harbeth έχουν σχεδιαστεί για σχετικά χαμηλές εντάσεις και ο σχεδιαστής τους Alan Shaw δίνει μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις εδώ.

Εχω τα SHL-5 και μπορώ να πω ότι δε περίμενα τόσο ισορροπημένο ήχο (απόκριση συχνοτήτων) σε τόσο χαμηλές εντάσεις (<50dB SPL) διατηρώντας ταυτόχρονα τις ρεαλιστικές χροιές των ακουστικών οργάνων.

Με αυτό το ηχείο μπορώ να ακούω π.χ., συμφωνικά έργα κατά τις νυχτερινές ώρες χωρίς πολλούς συμβιβασμούς...
Με τι ενισχυτικα και πηγη τα παιζεις;
 
Και τα Harbeth έχουν σχεδιαστεί για σχετικά χαμηλές εντάσεις και ο σχεδιαστής τους Alan Shaw δίνει μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις εδώ.

Εχω τα SHL-5 και μπορώ να πω ότι δε περίμενα τόσο ισορροπημένο ήχο (απόκριση συχνοτήτων) σε τόσο χαμηλές εντάσεις (<50dB SPL) διατηρώντας ταυτόχρονα τις ρεαλιστικές χροιές των ακουστικών οργάνων.

Με αυτό το ηχείο μπορώ να ακούω π.χ., συμφωνικά έργα κατά τις νυχτερινές ώρες χωρίς πολλούς συμβιβασμούς...

:SFGSFGSF:
πολυ ωραιο λινκ, μπραβο βρε φιλε...
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχεία για...χαμηλές εντάσεις..

Με τι ενισχυτικα και πηγη τα παιζεις;

Με τον Sugden Masterclass IA-4 και CDp το PDT-4 της ίδιας εταιρίας, αλλά συχνότερα παίζω FLAC μέσω Foobar2000 -->ASIO4ALL -->V-DAC
 
Να προσθέσω με την σειρά μου άλλο ένα ενδιαφέρον λινκ
http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?351-BBC-style-thin-wall-cabinets.-Why-so-special
και να συμπληρώσω στη λίστα τα πρώτα ξαδέλφια των harbeth ταspendor sp από την σειρά classic.
Εξαιρετικά σε χαμηλές μεσαίες εντάσεις,σε υψηλές....χμμμ...προσοχή τα scanspeak που φορούν είναι πανάκριβα.
 
Αν και σχετικά off-topic, πολύ ενδιαφέροντα όντως τα λινκ, μου κάνει εντύπωση όμως -αν είναι όντως έτσι - πως μόνο ουσιαστικά η Harbeth και η Spendor ακολουθούν αυτή τη μέθοδο από ότι ξέρω. Δηλαδή όλοι οι άλλοι κατασκευαστές γιατί φτιάχνουν πολύ χοντρότερες καμπίνες ? Καθαρά για θέμα image, εντυπωσιασμού και marketing υποθέτω...
 
Απ' ό,τι έχω διαβάσει και στο review του Ήχου, αλλά και σε ξένα, εξαιρετικά παίζουν και τα PMC FB1i σε χαμηλές εντάσεις. Στο HiFi Choice (νομίζω) το απέδιδαν στο "κούρδισμά" του με την κάπως laid back μεσαία περιοχή και τα τονισμένα άκρα.
 
Αν και σχετικά off-topic, πολύ ενδιαφέροντα όντως τα λινκ, μου κάνει εντύπωση όμως -αν είναι όντως έτσι - πως μόνο ουσιαστικά η Harbeth και η Spendor ακολουθούν αυτή τη μέθοδο από ότι ξέρω. Δηλαδή όλοι οι άλλοι κατασκευαστές γιατί φτιάχνουν πολύ χοντρότερες καμπίνες ? Καθαρά για θέμα image, εντυπωσιασμού και marketing υποθέτω...

Καλά μην τρελαινόμαστε κιόλας.
Αν αναλογιστούμε ποιό είναι το εμπορικό κομμάτι που έχουν οι δύο εταιρείες,συνολικά για τις classic σειρές τους,δεν νομίζω να υπάρχει(μιλάμε για κερδοφόρα επένδυση πάντα) χώρος και για άλλους.
Ετσι και αλλιώς μιλάμε για το χαμηλότερο W(και όχι μόνον)AF της αγοράς.....
 
Απ' ό,τι έχω διαβάσει και στο review του Ήχου, αλλά και σε ξένα, εξαιρετικά παίζουν και τα PMC FB1i σε χαμηλές εντάσεις. Στο HiFi Choice (νομίζω) το απέδιδαν στο "κούρδισμά" του με την κάπως laid back μεσαία περιοχή και τα τονισμένα άκρα.

Δεν ξέρω πού οφείλεται, αλλά έτσι είναι...παίζουν πάρα πολύ καλά στις χαμηλές εντάσεις.
 
Aπάντηση εδόθει από φίλο:
"Την ιδιότητα αυτή την έχουν τα ιδανικά γραμμικά συστήματα που παρουσιάζουν γραμμική απόκριση φάσης.

Στο "Ιδανικό" σύστημα δεν υπάρχει απόκλιση φασική (το σήμα στην είσοδο είναι ταυτόσημο με το σήμα στη έξοδο, και τον άξονα του χρόνου και στον άξονα του πλάτους)

Στο Γραμμικό Σύστημα τώρα, (γραμμική απόκριση φάσης) η χρονική ολίσθηση μεταξύ εισόδου και εξόδου είναι ίδια για όλες τις συχνότητες.

Τέλος, τα ηχεία, ούτε γραμμικά ούτε "ιδανικά" είναι ....
 
Οι Σκανδιναβοί κατασκευάζουν τέτοιες μονάδες μεγαφώνων. Η φιλοσοφία τους είναι τέτοια γενικά στη ζωή τους. Μιλάνε σιγά μεταξύ τους (κρύο?) με αποτέλεσμα να μην ανοιγοκλείνουν το στόμα τους έντονα όπως εμείς οι νότιοι (βλέπε γήπεδα - κορναρίσματα), με αποτέλεσμα να έχουν μάθει ν´ακούνε σιγά.
 
Έτσι όπως το λες, είναι σαν να υπάρχουν γραμμικά και μη μεγάφωνα. Δηλαδή είναι θέμα μεγαφώνων κυρίως αν θα έχει γραμμική απόκλιση ένα ηχείο, ή είναι θέμα σχεδίασης (μεγάφωνα-τοποθέτηση τους-σχήμα και πάχος καμπίνας-κροσόβερ)?
 
Οι κατασκευάστριες εταιρείες μεγαφώνων είναι πραγματικά λίγες, έως πολύ λίγες μπροστά στις μάρκες των ηχείων που βλέπουμε στην αγορά.
Οι κατασκευαστές έχουν προιόντα που τα πωλούν στους ""άλλους"" τους Χ με τις πολλές μάρκες. Αν κάποιοι απο αυτούς δεν θέλουν την έτοιμη λύση που κοστίζει και λίγα και θέλουν τις δικές τους προδιαγραφές όπου θα αναγράφεται στα μεγάφωνα αυτό που θα ζητήσει ο πελάτης (απο στάμπα-υλικό-μάρκα-κλπ) τότε μπορεί να υπάρξουν διάφορα ηχεία με διάφορες επιλογές και με διάφορες ηχητικές εκτιμήσεις. Αυτό που επικρατεί και σήμερα δηλαδή. Ώστε να μπορούν να καλύψουν τις διαθέσεις του εκάστοτε αγοραστή. Οι Σκανδιναβοί κατασκευαστές και πιο πολύ η scan φτιάχνει τέτοιου είδους μεγάφωνα, το αν ο Χ πελάτης τους ζητήσει άλλες προδιαγραφές (εφόσον κλείσει συμφωνία για πολλές μονάδες) τότε ο κάθε Χ μπορεί να υπερηφανεύεται οτι έχει αυτό το ηχείο μάρκας τάδε που παίζει σε χαμηλές σε υψηλές κλπ εντάσεις.
 
Πληροφοριακά να πώ, για όσους φίλους δε το γνωρίζουν, ότι η Harbeth κατασκευάζει η ίδια (in-house) τα μεγάφωνα χαμηλών συχνοτήτων τύπου "RADIAL" που φορούν τα ηχεία της και ειδικά στη περίπτωση του Μ.40 κατασκευάζει και τη μονάδα μεσαίων συχνοτήτων. Έχει επίσης, "τμήμα" έρευνας και ανάπτυξης για τα εν λόγω μεγάφωνα και μάλιστα υπήρξε συνεργασία στο τομέα αυτόν με την SPENDOR, για τη δημιουργία μεγαφώνου χαμηλών συχνοτήτων με συγκεκριμμένα χαρακτηριστικά!
 
Έχει σημασία και το κούρδισμα του ηχείου. Η laid-back μεσαία περιοχή και μια μικρή έμφαση στο χαμηλό αντισταθμίζουν την καμπύλη ακουστότητας του αφτιού.
Αν είχαμε σωστό loudness στους ενισχυτές μας αυτό το πρόβλημα δεν θα υπήρχε. Με σωστό εννοώ ότι η επέμβαση του loudness εξαρτάται από την ένταση και δεν είναι σταθερή. Αλλά έχω να το δω αυτό από τον καιρό του Adcom GTA-400.
 
Να γίνω ολίγον γκρινιάρης;

Γιατί πρέπει τα ηχεία να ακούγονται καλά χαμηλά;Και γιατί αυτό να θεωρείται "προσόν";

Σε ρεαλιστικές στάθμες δεν πρέπει να αποδίδουν σωστά κι εμείς να τα ακούμε επίσης έτσι;Τι τα χρυσοπληρώνουμε τα ρημάδια;

Για χαμηλής έντασης κι όχλησης ακροάσεις υπάρχουν τα ακουστικά.

Νομίζω...
 
Last edited:
Τα ακουστικά προσφέρουν λύση χαμηλής όχλησης και όχι απαραίτητα χαμηλής έντασης. Αν τα ηχεία όμως παίζουν καλά σε χαμηλές στάθμες, επιτυγχάνουν το ζητούμενο της χαμηλής όχλησης, με πιο ατμοσφαιρικό αποτέλεσμα και το σημαντικότερο, χωρίς κάτι μόνιμα στο κεφάλι σου με το καλώδιο μες τη μέση.

Προσωπικά, από τότε που ακούω με τα Quad, τα AKG 701 έχουν παραμείνει στη βάση τους.