Ηχεία Πλήρη...Βραδινών Εντάσεων/Ακροάσεων

Εγώ πραγματικά πιστεύω ότι έχουμε δώσει υπερβολική αξία στο χώρο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αν βάλω ένα μεγάλο Rockport σε ένα τυπικό σαλόνι, αυτό θα ακούγεται σαν Xanadu.

Η το αντίθετο. Σε ένα τέλεια φροντισμένο χώρο, ένα μικρό δίδρομο βάσης σαν ένα ζευγάρι Soundlab A1.

Αυτό μάλλον δεν ισχύει.

Ναι, ο χώρος έχει μεγάλη συνεισφορά στο αποτέλεσμα. Όχι όμως μεγαλύτερη απ' όσο του αναλογεί...
 
Απάντηση: Re: Ηχεία Πλήρη...Βραδινών Εντάσεων/Ακροάσεων

ΣΤΑΥΡΟ Τ. εχεις "ασχημη" ιδεα για το xanadu ή κανω λαθος; Τα ακουω τωρα, μεχρις εκει που να μην μπουμαρουν εδω μεσα (εχουν μπασσο!) κι ακουγονται μια χαρα - δεν ειναι δικα μου.
 
Ναι έχω. Να φανταστείς, όταν επιτέλους τα αντικατέστησα με τα Audio Physics Step SLE (εντελώς άλλη φιλοσοφία + όγκος καμπίνας), ένοιωσα μια μεγάλη ανακούφιση. Οδηγητής? McCormack DNA .5...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεν θα ξεχάσω την γειτόνισσα στο κάτω όροφο που ήθελε ηχεία και την έπεισα να πάρει τα Proac tablete anniv. (τα οποία της άρεσαν πολύ τελικά)...

Μου ζήτησε να κατεβάσω να ακούσει τα Xanadu, και εγώ σαν καλός γείτονας, τα κουβάλησα.

Με το που τα έβαλε να παίξουν, μετά από λίγο μου λέει, οκ μπορείς να τα πάρεις τώρα... :)
 
Μπασογραμμη σωστη χωρίς σωστο χώρο μπορείς να ακουσεις;
Χαμηλό;
Αχρωματιστες μεσαίες;
Σκηνή που να μην πλέει απο δω και απο κει;
Τονική ισορροπία;
Τις ψηλές τις βγάζω γιατί είναι περισσότερο gear dependant και το room treatment τους είναι πιο ευκολο.
 
Όχι δε μπορείς. Αλλά δεν μπορείς όμως να κάνεις ένα μέτριο ηχείο να ακούγεται εξαιρετικά σε έναν φροντισμένο χώρο.

Δεν αναφέρομαι στα ηχεία του evam...
 
Γεγονος. Απο την αλλη ενα atc scm 19 θα είναι ελάχιστα κλικ πιο κάτω απο ενα joseph audio αν τα στριμωξει κανεις στο χώρο του Βαγγέλη. Μη σου πω οτι το atc μπορεί να παίξει και καλυτερα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχεία Πλήρη...Βραδινών Εντάσεων/Ακροάσεων

Εμενα παντως μου αρεσουν! Βεβαια σε συγκριση με τα 805 ειναι αλλου γενικα, μα ειναι πολυ ευηχα - να "φταιει" ο ενισχυτης; ισως, γιατι εκει που τα ακουσε ο ιδιοκτητης τους απογοητευτηκε, ενω τωρα ειναι...ενθουσιασμενος!
Βρε Θαναση δεν ειναι στριμωγμενα, εξω στο χωρο ειναι!
Κι αυτο με το ATC 19 μου φαινεται οτι παει να γινει "αστικος μυθος. Τα εχω ακουσει και δεν με ενθουσιασαν (για τα λεφτα τους)
 
Last edited:
Σύμφωνοι.

Αλλά το "ειδικό βάρος" του χώρου λίγοι το γνωρίζουν πραγματικά.

Εγώ π.χ. δεν το γνωρίζω καλά.

Αλλά δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι σε 2 πανομοιότυπα δωμάτια (π.χ. σε χώρο έκθεσης), με δύο ηχεία πανομοιότυπης φιλοσοφίας και τιμής, ο ήχος τους ποιοτικά μπορεί να διαφέρει όσο η μέρα με τη νύχτα...

@Panoramix

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εμενα παντως μου αρεσουν! Βεβαια σε συγκριση με τα 805 ειναι αλλου γενικα, μα ειναι πολυ ευηχα - να "φταιει" ο ενισχυτης; ισως, γιατι εκει που τα ακουσε ο ιδιοκτητης τους απογοητευτηκε, ενω τωρα ειναι...ενθουσιασμενος!
Βρε Θαναση δεν ειναι στριμωγμενα, εξω στο χωρο ειναι!

Και εγώ έχω ακούσει το xanadu να παίζει πολύ καλά σε άλλα σετάπ, με πολύ βαρβάτους ενισχυτές. Αυτή την "ιδιαιτερότητα" τελικά δεν την άντεξα...
 
Βαγγέλη ο καναπές είναι κολλημένος στον πίσω τοιχο που σημαίνει βρωμιά Στα χαμηλά και στα μπάσα καθώς λογις λογις μπλεξίματα και ενέργειες κανουν πάρτυ εκεί επηρεάζοντας και το υπολοιπο φάσμα. Πίσω απο το κεφάλι σου στον τοίχο σκάνε πρωτες ανακλασεις κανοντας την ακρόαση κουραστική και αόριστη. Στο οποίο συνεισφέρει με χαρά και η διαφορετική απόσταση αριστερά με δεξια τοίχο. Και όλα αυτά στη μεγάλη πλευρα. Ο μπουφες μπορεί να μη συμμετάσχει τραγικά όταν τα ηχεία βγαίνουν μπροστά αλλα τα υπολοιπα...;
 
Σταύρο,πόσες φορές πρέπει να το βάλω το έρμο;
Κοίτα τι κάνει το ίδιο ηχείο σε διαφορετικούς χώρους.

Βαγγέλη,ποιον από όλους να λάβει υπ' όψιν του ο κάθε κατασκευαστής;
Τι συζητάμε τώρα;


3speak.png
 
Επεξηγηματικά:
Κάθε στήλη είναι ένα ηχείο (τρία ηχεία σύνολο,χωρισμένα με κόκκινο )
Κάθε γραμμή είναι ένα δωμάτιο ( πέντε δωμάτια )

Βλέπετε την σαφή υπογραφή του κάθε δωματίου,ειδικά στο χαμηλό;
 
Απάντηση: Re: Ηχεία Πλήρη...Βραδινών Εντάσεων/Ακροάσεων

Και που διαφωνείς σ' αυτά που έγραψα?

Στην σημασία του χώρου.
Μα είναι δυνατόν να λες πως δίνουμε υπερβολική σημασία;
Το τίποτα δίνουμε σε αναλογία με αυτό που θα έπρεπε.
 
Και που διαφωνείς σ' αυτά που έγραψα?

Έγραψες αυτό

Εγώ πραγματικά πιστεύω ότι έχουμε δώσει υπερβολική αξία στο χώρο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αν βάλω ένα μεγάλο Rockport σε ένα τυπικό σαλόνι, αυτό θα ακούγεται σαν Xanadu.

Η το αντίθετο. Σε ένα τέλεια φροντισμένο χώρο, ένα μικρό δίδρομο βάσης σαν ένα ζευγάρι Soundlab A1.

Αυτό μάλλον δεν ισχύει.

Ναι, ο χώρος έχει μεγάλη συνεισφορά στο αποτέλεσμα. Όχι όμως μεγαλύτερη απ' όσο του αναλογεί...
 
το καλύτερο ηχείο του κόσμου δεν θα παίξει σε λάθος χώρο.
τελεία.
Και φυσικά τα ηχεία κατασκευάζονται και δοκιμάζονται σε ιδανικές συνθήκες.
και πάλι τελεία.
 
Προσπαθούν οι εταιρείες να βγάλουν ηχεία, ώστε να ταιριάζουν σε όσο το δυνατόν περισσσότερους χώρους.
Γι.' αυτό και βγαίνουν τόσο πολλές διαφορετικές σχεδιάσεις.
Ηχεία δαπέδου, βάσης, βιβλιοθήκης, οροφής (!), καμπίνας ή δίπολα, μπάφλας, το καθένα με τα δικά του ιδιαίτερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και χαρακτηριστικά. Εναπόκειται στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει τι θα ταιριάξει καλύτερα με το χώρο και ...την τσέπη του.
Είναι αδύνατο όμως να προβλεφθούν όλες οι περπτώσεις.

Εδώ ας θυμηθούμε τούτο: Οι μεγαλύτεροι συμβιβασμοί γίνονται αναγκαστικά λόγω χώρου στις χαμηλές συχνότητες. Με μικρές παραχωρήσεις. Διότι το συχνοτικό περιεχόμενο του 90% και περισσότερο της μουσικής βρίσκεται μεταξύ 60-6000 κύκλων (περίπου). Αν ένα ηχείο αναπαράγει καλά αυτό το μέρος του φάσματος, ικανοποιητικά το ανώτερο από αυτό (εκεί που βρίσκονται οι αρμονικές) και αποκόπτει ομαλά τις χαμηλές από τους 60 και κάτω θα είναι ένα καλό ηχείο. Όλ' αυτά σε πολύ γενικές γραμμές εννοείται.

Επίσης η κατώτερη συχνότητα που αναπαράγεται χωρίς πρόβλημα στο χώρο μας καθορίζεται από τη μεγαλύτερη του διάσταση καθορίζεται από τη μεγαλύτερη του διάσταση. (Δεν είναι εντελώς επιστημονική και ακριβής η παραπάνω διατύπωση, αλλά αυτό δε μας ενδιαφέρει τώρα).

Με βάση τον τύπο:

ν=340/2.λ

Όπου ν η συχνότητα, 340 m/sec είναι κατά προσέγγιση η ταχύτητα του ήχου στον αέρα και σε θερμοκρασία 20 βαθμών C και λ το μήκος της μεγαλύτερης διάστασης του χώρου. Σε ένα τυπικό ορθογώνιο χώρο η μεγαλύτερη διάσταση είναι η διαγώνιος, οπότε λαμβάνουμε αυτήν υπ' οψη.
Τούτο σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουμε την απαίτηση από ένα πολύ μικρό χώρο να αναπαραχθούν χωρίς πρόβλημα πολύ χαμηλές συχνότητες (τουλάχιστον όχι χωρίς ειδική μέριμνα).

Σημαίνει όμως και το άλλο:
Ότι πολύ ευκολότερα θα ταιριάξει με τους περισσότερους χώρους ένα μικρό ζευγάρι monitors, όπως τα Fostex PM 0.4 που προαναφέρθηκαν των 250 ευρώ (με συχνότητα αποκοπής τα 90 Hz) παρά ένα ζευγάρι Wilson Alexandria των 250.000 ευρώ που χρειάζονται το δικό τους αποκλειστικό χώρο για να παίξουν σωστά!

Υ.Γ. Αν θέλετε να μου κάνετε δώρο στη γιορτή μου ένα ζευγάρι Wilson Alexandria, παρακαλώ φροντίστε να συνοδέύονται και από το διαμέρισμα που θα εγκατασταθούν! :laugh:
 
Εγώ πραγματικά πιστεύω ότι έχουμε δώσει υπερβολική αξία στο χώρο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αν βάλω ένα μεγάλο Rockport σε ένα τυπικό σαλόνι, αυτό θα ακούγεται σαν Xanadu.

Η το αντίθετο. Σε ένα τέλεια φροντισμένο χώρο, ένα μικρό δίδρομο βάσης σαν ένα ζευγάρι Soundlab A1.

Αυτό μάλλον δεν ισχύει.

Ναι, ο χώρος έχει μεγάλη συνεισφορά στο αποτέλεσμα. Όχι όμως μεγαλύτερη απ' όσο του αναλογεί...

Και που διαφωνείς σ' αυτά που έγραψα?

Οπότε Κώστα ποια είναι η άποψή σου και που διαφωνείς?

Λες ότι ο χώρος δεν έχει σημασία ή τουλάχιστον ότι δεν έχει μεγάλη σημασία. Διαφωνώ κάθετα. Κάθε ηχείο είναι φτιαγμένο για να παίζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες, ουσιαστικά το ηχείο και ο χώρος πρέπει να αντιμετωπίζονται ως σύνολο. Όταν αγοράζουμε ηχείο πρέπει να το ακούμε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ στο συγκεκριμένο χώρο, πλην φυσικά περιπτώσεων ανωτέρας βίας. Aν πάρουμε ηχείο στα κουτουρού και δεν έχουμε καλό αποτέλεσμα δε μας φταίνε οι κατασκευαστές. (μιλάω γενικά, δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στα ηχεία του Βαγγέλη).
 
Υπ' όψη και τα εξής:
Αν κάποιο ηχείο έχει "ιδιαίτερο" χαρακτήρα (δηλαδή κορυφώσεις ή βυθίσματα σε συγκεκριμένες περιοχές του φάσματος) θα αλληλεπιδράσει με αντίατοιχα χαρακτηριστικά του χώρου, τα οποία μπορούν να προστεθούν, ή να αφαιρεθούν (χρωματισμοί, "τρύπες", ή ακυρώσεις). Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση είναι απρόβλεπτο.