Ηχεία τύπου πάνελ, τι, πως και γιατί.

Τα ηχεία τύπου πάνελ θεωρούνται καλύτερα γιατί δεν υπάρχει καμπίνα γιά
να χρωματίζει των ήχο των μεγαφώνων, συνεπώς παίζουν ελεύθερα και
άμεσα. Αφετέρου τα μαγνητοστατικά διαφράγματα και πολύ περισσότερο
τα ηλεκτροστατικά, έχουν ελάχιστη μάζα τα μεν και μάζα σχεδόν μικρότερη
από τον αέρα τα δε και έτσι αναπαραγάγουν με απίστευτη ταχύτητα και
μηδενική αδράνεια, τα πάντα. Αρκούν αυτά γιά αρχή?
 
Καί δια διαφορές???? μεταξύ τους???

έχοντας στη κατοχή μου πριν 10 χρόνια 2πολα της magnepan και της accoustat
είχα καταφέρει να πηδήξω έναν Symphonic line και έναν Suffer επειδή άκουγα δυνατά ....
Μάλλον τα 2 πολα δεν είναι για μεγάλες στάθμες ,δεν ξέρω βέβαια τα κορυφαία σημερινά.....
Γιά τα Quad??????απλά όταν τα άκουσα πρώτη φορά μετά έτρεμαν τα πόδια και δεν μπορούσα να καβαλήσω την μηχανή μου....
Η μαγεία του 2πολου είναι μεγάλη !!!!
με περιορισμούς και απαιτήσεις βέβαια ανάλογα την υλοποίηση
αλλά σχέση καμμία με το κλειστό κουτί.
 
Τα MG 3.6, φτάνουν τα 115dB και τα 20 τα 117dB.
Νομίζω ότι αυτές οι στάθμες είναι υπέραρκετές.
Φαντάσου ότι μιά μεγάλη ορχήστρα, σε κρεσσέντο, σπάνια ξεπερνάει
τα 105dB!
 
Τα Magnepan είναι μαγνητοστατικά, τα Acoustat είναι ηλεκτροστατικά.
Εσύ από την εμπειρία σου με αυτά τα δύο ηχεία, τι διαπίστωσες?
 
Τα ηχεία τύπου πάνελ θεωρούνται καλύτερα γιατί δεν υπάρχει καμπίνα γιά
να χρωματίζει των ήχο των μεγαφώνων

Η καμπίνα χρησιμοποιείται για να ΜΗΝ χρωματίζεται ο ήχος. Δηλαδή, το αντίθετο από αυτό που πιστεύεις εσύ.
Τα επαγγελματικά monitors, χρησιμοποιούν ξύλινη καμπίνα με άριστες αποσβέσεις για την εξουδετέρωση των συντονισμών σε μη ακουστά επίπεδα και αυτό το επιτυγχάνουν ως προς ένα μεγάλο βαθμό.

Τα ηχεία που περιγράφεις συντονίζουν ολόκληρη την περιοχή πίσω τους και δημιουργούν τεράστια προβλήματα ανακλάσεων που φτάνουν με μεγάλη διαφορά φάσης (με λάθος χρόνο) στον ακροατή. Είναι μετρημένα στα δάχτυλα τα καλοστημένα ηχεία τύπου πάνελ, ή δίπολα, ή "figure 8" . Ο χώρος δεν δαμάζεται εύκολα και κανονικά απαιτούνται ειδικά μετρητικά εργαλεία για την σωστή ρύθμιση της χρονικής συμπεριφοράς του ηχείου, λαμβάνοντας υπ'οψιν μας και την οπίσθια εκπομπή του διαφράγματος,
Ενα τέτοιο ηχείο μπορεί να παίξει σωστά μόνο σε έναν ειδικά διαμορφωμένο και μελετημένο χώρο ακρόασης. Ειδικά όταν μας ενδιαφέρει η απόλυτη προσέγγιση της ηχογράφησης σε καθαρά τεχνικό επίπεδο, γιατί αν μας αρέσει το λάθος και το εφέ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος στο τέλος να μας γίνει και συνήθεια.
 
Last edited:
Μετά από μεγάλα Tannoy monitor που είχα φέρει από την Αγγλία τέλος του 1979 πέρασα με κλειστά μάτια στα Soundlab το 1993 αν θυμάμαι καλά, χωρίς ποτέ πριν να τα έχω ακούσει. Πρόκειται για ένστικτο;;;;
Ζώντας για 4 χρόνια στην Αγγλία για μεταπτυχιακές σπουδές, είχα ακούσει τα παλιά Quad, αλλά τότε για να είμαι ειλικρινής δεν καταλάβαινα και πολλά και δεν είχα την ικανότητα να εκτιμήσω ένα σύστημα και μάλιστα ηλεκτροστατικά ηχεία όπως μπορούσα αργότερα.

Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω προς στιγμήν είναι ότι τα Soundlab δεν έχουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που συνδέονται με τα γνωστά 'προβλήματα' των ηλεκτροστατικών και φυσικά δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με άλλα ηχεία 'πάνελ'.

1.Δεν είναι κατευθυντικά, δεν υπάρχει το λεγόμενο sweet spot και είναι ένα καθαρά κοινωνικό ηχείο και όχι ένα ηχείο του μοναχικού ανθρώπου. Δεν χρειάζεται να καρφωθείς στη θέση ακρόασης ούτε να τσιμεντάρεις το κεφάλι σου. Κάθεσαι όπου θέλεις και ακούς στερεοφωνικά.
2. Είναι ευαίσθητο με 88-89db ευαισθησία και 8Ω. Οδηγείται εύκολα σε σχέση με άλλα. Π.Χ. με 60w Atma-sphere.
3. Είναι ενός δρόμου χωρίς κροσόβερ.
4. Η μία, καμπύλη μεμβράνη του είναι μία κυψελωτή δομή χωρισμένη σε κυψέλες όπου χαμηλά είναι μεγαλύτερες και όσο ανεβαίνουμε γίνονται μικρότερες. Όλες οι κυψέλες παιζουν ταυτόχρονα, όλες τις συχνότητες αλλά και η κάθε μία ανεξάρτητα. Το αποτέλεσμα είναι η πιστονική λειτυουργία της μεμβράνης. Η επιφάνεια κάθε κυψέλης είναι επίπεδη. Φανταστείτε ένα καμπύλο τοίχο που τον έχετε κτίσει με επίπεδα τούβλα.
5. Η καμπυλότητα της μεμβράνης [έως 90ο] μας εξασφαλίζει την άψογη στερεοφωνική εικόνα.
Οπου και αν κάτσουμε πάντα ένα κάθετο τμήμα της μεμβράνης μας βλέπει άμεσα.
6. Μας εξασφαλίζει τρισδιάστατο ήχο και την αίσθηση του ύψους του χώρου [όχι μεγάλωμα γιγαντισμό οργάνων] που συνήθως δεν μπορούν να αναπαράξουν τα περισσότερα ηχεία. Καταλαβαίνεις π.χ. αν ο Άρμστρογκ κάθεται και τραγουδάει και δεν είναι όρθιος.
Αναπαράγει τον χώρο εντός του οποίου διαδραματίζονται τα δρώμενα. Σε βάζει μέσα στη μουσική.
7. Έχει ρυθμιστικό ευαισθησίας [bias] και ρυθμιστικά χαμηλών, μεσαίων και υψηλών για προσαρμογή του ηχείου στο χώρο και στα γούστα μας. Εγώ έχω στο μηδε´τα μεσαία και χαμηλά και μόνο αυξημένα τα υψηλά.
8. Είναι χειροποίητα και όχι βιομηχανοποιημένης παραγωγής.
ΛΣ.
 
Re: Απάντηση: Ηχεία τύπου πάνελ, τι, πως και γιατί.

Τα ηχεία τύπου πάνελ θεωρούνται καλύτερα γιατί δεν υπάρχει καμπίνα γιά
να χρωματίζει των ήχο των μεγαφώνων, συνεπώς παίζουν ελεύθερα και
άμεσα. Αφετέρου τα μαγνητοστατικά διαφράγματα και πολύ περισσότερο
τα ηλεκτροστατικά, έχουν ελάχιστη μάζα τα μεν και μάζα σχεδόν μικρότερη
από τον αέρα τα δε και έτσι αναπαραγάγουν με απίστευτη ταχύτητα και
μηδενική αδράνεια, τα πάντα. Αρκούν αυτά γιά αρχή?

Να συμπληρώσω γιά εξήγηση και μόνο????φίλε!!!
Καλύτερη ψευδαίσθηση αναπαραγωγής της μουσικής λόγω του ότι το ηχείο ακτινοβολεί και εμπρός και πίσω ....
Γιά σκεφθείται......κανένα μουσικό όργανο σαν πηγή δεν ανακλά ήχο μόνο απο εμπρός...αλλά έχει διασπορά πολυκατευθυντική ..
Αυτό προσπαθεί να αναπαράγει το 2πολο και είναι σημαντικό...σε σχέση με τα κουτιά που συνήθως ακτινοβολούν τον ήχο μόνο προς τα εμπρός....
έχοντας αρκετή μάζα λόγω μεγαφώνων και χρωματισμούς λόγω καμπίνας..

Τώρα γιατί οι περισσότεροι ασχολούμαστε με κουτιά?????
απλά γιατί είναι πιό εύκολα σαν κατασκευή...
τα 2πολα θέλουν γνώση και εμπειρία
Και ξέρεις
οτι το ....QUAD els 63.... που γεννήθηκε το 1959.... ακόμα πάιζει!!!
 
Ι.Κ Αυτό που λες είναι αντίθετο με αυτό που πιστεύω και αντίθετο με την
φυσική. Καμπίνα χωρίς συντονισμούς και χρωματισμούς είναι ουτοπία.
Εξαιρώ την περίπτωση που το ηχείο ενσωματώνει ενισχυτή και DSP, εκεί
μπορούμε να κάνουμε μεγάλη κουβέντα και πιθανόν να συμφωνήσουμε
κιόλας!
 
Re: Απάντηση: Ηχεία τύπου πάνελ, τι, πως και γιατί.

Τα Magnepan είναι μαγνητοστατικά, τα Acoustat είναι ηλεκτροστατικά.
Εσύ από την εμπειρία σου με αυτά τα δύο ηχεία, τι διαπίστωσες?
Φίλε ηλεκτροστατικό....
θα ήθελα να ακούσω σημερινό..
 
Το ESL-63 ήταν έτοιμο στα χαρτιά το 1963 και μπήκε στην παραγωγή στις
αρχές του 1981. Η καθυστέρηση γιά τεχνικούς και κατασκευαστικούς λόγους.
Το αρχικό ESL ή αλλιώς ESL-57, παρουσιάστηκε το 1957, μάλλον αυτό
εννοείς.
 
ΙΚ ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των ηχείων που δεν χρησιμοποιύν καμπίνα είναι η έλλειψη συντονισμών της λόγω ανυπαρξίας της. Εννοείται ότι η όλη δομή ενός ηλεκτροστατικού είναι καλή.
Όσο για τον αντανακλώμενο ήχο, αποτελεί ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των ηχείων αυτών που τα κουτιά δεν έχουν. Λ.Σ.
 
Ι.Κ Αυτό που λες είναι αντίθετο με αυτό που πιστεύω και αντίθετο με την
φυσική. Καμπίνα χωρίς συντονισμούς και χρωματισμούς είναι ουτοπία.
Εξαιρώ την περίπτωση που το ηχείο ενσωματώνει ενισχυτή και DSP, εκεί
μπορούμε να κάνουμε μεγάλη κουβέντα και πιθανόν να συμφωνήσουμε
κιόλας!

Κι όμως τα πιο ουδέτερα και τα πιο αχρωμάτιστα στουντιακά monitors έχουν ξύλινες καμπίνες.
Απλώς το αναφέρω για να μην ξεχνάμε και τη φυσική ιστορία
 
Δεν διαφωνώ εδώ, αλλά θα έλεγα άνετα ότι, το πιό αχρωμάτιστο ''κουτί''
είναι πολύ χρωματισμένο σε σχέση με ένα μαγνητοστατικό, ηλεκτροστατικό
ή ακόμα και Planar! Γιά την ιστορία ανέφερε ένα τέτοιο αχρωμάτιστο ηχείο.
 
Οι ποιό σπουδαίες ηχογραφήσεις που είχαν γίνει τη χρυσή εποχή της δισκογραφίας είχαν γίνει σχεδόν αποκλειστικά με Tannoy. Τί σημαίνει αυτό;
Μπορείς να φανταστείς ένα ηχείο 2,5 χ 1 σε δωμάτιο στούντιο;
Άλωστε άλλο το ηχείο μόνιτορ που είναι εργαλείο για συγκεκριμένη δουλιά και άλλο ηχείο για ακρόαση. Δεν είναι πάντα το ιδιο. Λ.Σ.
 
O Tonny Faulkner από όσο θυμάμαι μου είχε πει ότι χρησιμοποιεί το Quad 63 για μόνιτορ, αλλά που να χωρέσεις ένα Soundlab 1χ2,5 !! Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Ηχεία τύπου πάνελ, τι, πως και γιατί.

Η καμπίνα χρησιμοποιείται για να ΜΗΝ χρωματίζεται ο ήχος. Δηλαδή, το αντίθετο από αυτό που πιστεύεις εσύ.
Τα επαγγελματικά monitors, χρησιμοποιούν ξύλινη καμπίνα με άριστες αποσβέσεις για την εξουδετέρωση των συντονισμών σε μη ακουστά επίπεδα και αυτό το επιτυγχάνουν ως προς ένα μεγάλο βαθμό.

.

Ναί αλλά ξεχνάς ότι το άκουσμα μόνιτορ σαν front stage μπορεί να είναι κουραστικό ???και να απευθύνεται γιά συγκεκριμένη χρήση??και μόνο???
πχ studios ????
Τα ηχεία monitors είναι ειδική κατηγορία
 
Τα δικά μου δεν απέχουν και πολύ από τις διαστάσεις που αναφέρεις πάντως!
Θεωρώ ότι τα πάνελ είναι μόνιτορ και πρέπει να είναι έτσι.