Ηχομονωση, Ηχοαπορροφηση, Διαχυση, Αντηχηση...(???)

Pats

Established Member
2 September 2007
245
Παιδες καλημερα,
στα σκαρια μετροπης χωρου απο κρεπαλη room σε αποκλειστικο HT room και εχω μπερδεψει τη λουτσα με τη βουρτσα μετα απο τοσο ψαξιμο. Σε φορουμ και site Ελληνικα και μη ειδα οτι υπαρχουν πολλες λυσεις και υλοποιησεις αλλα που μπορει να οδηγησουν και σε προβληματα.
Γυψοσανιδα πετροβαμβακα-υαλοβαμβακα, Room in Room, rico rico ricofon και τα σχετικα (βλ auralex), μπασοπαγιδες, diffusers, Μαζα-"Ελατηριο"-Μαζα... και κεφαλι καζανι.
Υπαρχει "λυση ανα περιπτωση" και πιο πρεπει να ειναι το μετρο για να μην οδηγη8εις τελικα σε εναν "νεκρο χωρο" που 8α 8ες και μονωση στα αφτια για να μην ακους τη μ@λ@κι@ που εκανες?
 
Last edited:
ξεκινας με αυτο
http://auralex.com/aoc/IKC.html
και μετα απο συμβουλες και προσωπικη γνωση και επιλογη προσθετεις καποια αλλα πραματακια
προσοχη στα μαγαζια με τους γνωστες ασχετοκαταστασης
 
(edit not available)

Ως αναφορα τη δικη μου περιπτωση, ο χωρος ειναι παραλληλογραμμος και κοντοταβανο(σοφιτα). Προτιμω η οποια υλοποιηση να μην φαινεται(πχ αυγο8ηκη με ψαροκολλα στο τοιχο) ωστε να κρατησουμε και καποια στα8μα στο design. Room in Room το αποκλειω γιατι ειναι μικρος χωρος και 8α καταληξει να μοιαζει αρουροτρυπα. Αντι8ετως η λυση της γυψοσανιδας με 100αρι πετροβαμβακα αν ειναι να πιασει 10εκ. σε κα8ε τοιχο ειναι αποδεκτη, αλλα 8α ειναι μονο 10εκ.?

Διαστασεις:
(Μ)5,20x (Π)3,10x (Υ)1,85(στις ακρες)και 2,10(στο κεντρο)
 
Calculator ε???
Καλο, ευγε Αργυρη.
Το suggestion που μου βγαλε ηταν αυτο.
Ωραια, ειναι μια αρχη. :ernaehrung004:

Ευρε8η κιολας εδω
 
Last edited:
προσεξε λιγο τι αλλο προτεινει το
κιτ 112
φτηνοτερο αλλα εξισου αποτελεσματικο
 
Ναι το 112 μου'βγαλε προτεινομενο. Εξου και το 2ο λινκ που βαλα απο κατω.
Το 184 ειδα οτι απλα περιλαμβανει περισσοτερα κομματια και diffusers. Μετα σε παει στα Elite κιτακια. Ασε που και το 112 ειναι υπεραρκετο δινωντας συνολο 9τ.μ πανελς. Γυρω στο 30% του χωρου δεν υποτι8εται οτι πρεπει να καλυψεις?
Βεβαια το 8εμα ειναι αλλο. Οκ ολα αυτα για ακουστικη βελτιωση, αλλα για μονωση τι κανουμε? Συνδιαζονται η' 8α γινει αχταρμας? (πχ γυψοσανιδα η' πανελες και απο πανω auralex)
Το πατωμα του χωρου κα8ως και η προεκταση του αποτελει το ταβανι για 4 κρεββατοκαμαρες. Οποτε προταιρεοτητα εχει η μονωση.:BDGBDGB53:
 
Last edited:
συνδιαζονται
αλλα ολα εξαρτονται απο την ενταση
αν ειναι μεγαλη πρεπει να θωρακισεις με πολλους τροπους το δωματιο
ασχετο με τη ρουμ τριτμεντ
 
Οχι δεν ακουω δυνατα, αλλα μ'αρεσει να ακουω μεχρι και την κλ@νια της ακριδας. Ειμαι φαν του crystal clear ηχου σε χαμηλες στα8μες και οχι της εντασης. Ασχετος εντασης, παλι χρειαζεται πολυ καλη 8ωρακιση γιατι το κλιμακοστασιο με τη σκαλα που σε οδηγει στο χωρο αποτελει "τουνελ" που κατευ8εινει τον ηχο 2 και 3 οροφους πιο κατω. Τοσο που δεν χρειαζεσαι καν zone2 ηχεια.:flipout:

Ο τοιχος με τη πορτα εισοδου εχει και τζαμαρια, εδω ειναι το παρτυ!!!
Το τζαμι μπορει να γινει ντουμπλεξ-τριπλεξ να μη νοιω8ει καστανο, οσο για τη πορτα, κατι σε RobocopoΤerminator 8α παιχτει.
 
Last edited:
Μετα απο λιγο ψαξιμο πανω στο 8εμα, googlarisma και αρκετα ποτηρια φραπε εχω καταληξει σε καποιες λυσεις. Με βαση το αρ8ρο που ακολου8ει, το οποιο δεν εχει αυτο κα8ε αυτο 8εμα το Home Cinema αλλα την Ηχομονωση-Ηχοπροστασια, μπορει αν 8ελει καποιος να αντλησει ιδεες και να τις εφαρμοσει στο χωρο του(Μονο ενα 20% του κειμενου πιστευω οτι ειναι λιγο πιο εξειδικευμενο και αφορα αποκλειστικα μεγαλες κτιριακες εγκαταστασεις).


Πηγη: www.tee.gr




(Εαν παραβαινει οποιοδηποτε κανονισμο του Forum παρακαλω να διαγραφει)
 
[FONT=&quot]Μείωση των πλευρικών μεταδόσεων[/FONT]
O ήχος μεταδίδεται από έναν χώρο σε έναν άλλο, όχι μόνο μέσα από το χώρισμα που τους διαχωρίζει, αλλά και από παράπλευρες οδούς (π.χ. αν πρόκειται για δύο δωμάτια στον ίδιο όροφο: μέσω του πατώματος, της οροφής και των πλευρικών τοίχων).
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να υπάρχει ένα όριο στην ηχομόνωση μεταξύ δύο συνήθους κατασκευής χώρων. Μετά το όριο αυτό, οποιαδήποτε βελτίωση στην ηχομονωτική ικανότητα του στοιχείου που διαχωρίζει τους χώρους δεν βελτιώνει την ηχομόνωση μεταξύ τους. Για τις συνηθισμένες κατασκευές, το όριο αυτό κυμαίνεται γύρω στα 55 dB. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε ηχομονώσεις μεταξύ δύο παρακειμένων χώρων υψηλότερες από 52 -55 dB περίπου, αν δεν λάβουμε πρόσθετα μέτρα για τη μείωση των πλευρικών μεταδόσεων.
Oρισμένα εξ αυτών είναι τα ακόλουθα:
1.Πρέπει να χρησιμοποιούνται πλευρικά στοιχεία που να έχουν μεγαλύτερο βάρος από αυτό του διαχωριστικού στοιχείου (αφορά τον αερόφερτο ήχο).
2. Αν ο διαχωριστικός τοίχος αποτελείται από δύο στοιχεία (π.χ. διπλός δρομικός με διάκενο) δεν πρέπει να συνδέονται τα δύο στοιχεία με εγκάρσια τούβλα. Αν αυτό απαιτείται για λόγους κατασκευαστικούς, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη σύνδεση ελάσματα σε σχήμα Ζ ή ελαστικοί σύνδεσμοι του εμπορίου.
3. Πρέπει να χρησιμοποιούνται πλωτά δάπεδα. Ακόμη και ένα στοιχειώδες πλωτό δάπεδο έχει σημαντικά αποτελέσματα (π.χ. μεταξύ της φέρουσας πλάκας και του κονιάματος του δαπέδου μπορεί να παρεμβληθεί ένα φύλλο αφρώδους εύκαμπτης πολυουρεθάνης, κλειστών κυψελών).
4. Όταν γίνεται χρήση ψευδοροφής (π.χ. γυψοσανίδα, επίχρισμα σε νευρομετάλ κλπ.) πρέπει να χρησιμοποιούνται ελαστικοί σύνδεσμοι για την ανάρτηση και να μην καρφώνεται η ψευδοροφή περιμετρι-κά, αλλά να σφραγίζεται με σιλικόνη.
5. Θα πρέπει οι πλευρικοί τοίχοι μεταξύ δύο δωματίων να διαχωρίζονται με αρμό, εφόσον αυτό είναι δυνατόν και να μην είναι ο ένας συνέχεια (επέκταση) του άλλου.
6. Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά το δυνατόν μαλακές επικαλύψεις δαπέδων (π.χ. μοκέτα).
7. Όταν χτίζεται διπλός τοίχος μεταξύ δύο χώρων, θα πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μην πέσει κονίαμα μέσα στο διάκενο και συνδέσει τα δύο κελύφη του τοίχου.
8. Σε διπλούς τοίχους πρέπει να χρησιμοποιούνται διπλά σενάζ και όχι ένα κοινό και για τα δύο κελύφη.
9. Θερμομονωτικά υλικά μέσα στο διάκενο διπλών τοίχων επιδρούν δυσμενώς στην ηχομόνωση όταν είναι άκαμπτα, γιατί συνδέουν πρακτικά τα δύο φύλλα (π.χ. αφρός πολυουρεθάνης) ή μεταθέτουν τη συχνότητα συντονισμού σε ανεπιθύμητες περιοχές του φάσματος.
10. Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε η διέλευση των εγκαταστάσεων να μην δημιουργεί ηχογέφυρες. Π.χ. μια σωλήνα νερού που διαπερνά έναν διπλό τοίχο ή ένα πλωτό δάπεδο μπορεί να αποτελέσει ηχογέφυρα για τα δυο κελύφη του τοίχου ή του δαπέδου.
11. Απαιτείται η χρήση ελαστικών υποστρωμάτων (εμπορίου) για την ανέγερση επάνω σε αυτό τοίχων, όπου επιδιώκεται μεγάλη ηχομόνωση.
12. Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται υψηλότερη ηχομόνωση (Rw > 58-60 dB) αυτή μπορεί να εξασφαλισθεί μόνο με κατασκευή τύπου «δωμάτιο μέσα σε δωμάτιο» ή με διαχωρισμό ακόμη και των φερόντων οργανισμών των χώρων, μεταξύ των οποίων επιδιώκεται η υψηλή ηχομόνωση.
 
Last edited:
[FONT=&quot]Ηχομόνωση χωρισμάτων [/FONT]
[FONT=&quot]
1. Όσο μεγαλύτερο βάρος έχει ένα χώρισμα, τόσο καλύτερη ηχομόνωση παρέχει.
2. Ένα διπλό χώρισμα έχει μεγαλύτερη ηχομονωτική ικανότητα από ένα απλό του ιδίου βάρους.
3. Όσο μεγαλύτερο είναι το διάκενο μεταξύ των δύο κελυφών ενός διπλού χωρίσματος, τόσο μεγαλύτερη ηχομόνωση παρέχει.
4. Όταν μέσα στο διάκενο προστεθεί ηχοαπορροφητικό υλικό αυξάνεται η ηχομονωτική ικανότητα του χωρίσματος.
5. Όταν χρησιμοποιούνται πανό για τη δημιουργία χωρισμάτων (γυψοσανίδες, αλουμινοκατασκευές) οι αρμοί σύνδεσης των πανό πρέπει να σφραγίζονται με επιμέλεια.
6. Όταν υπάρχει ψευδοροφή, τα χωρίσματα πρέπει να διαπερνούν την ψευδοροφή και να φθάσουν στην πλάκα οροφής γιατί διαφορετικά ο ήχος θα περάσει από τον έναν χώρο στον άλλο μέσω του κενού της ψευδοροφής.
Εναλλακτικά και για συνήθεις κατασκευές (συνήθη γραφεία) με μειωμένη ηχομόνωση μπορεί επάνω από την ψευδοροφή να τοποθετείται πάπλωμα πετροβάμβακα.
7. Όταν έχουμε υπερυψωμένα μηχανολογικά δάπεδα, πρέπει το χώρισμα να διαπεράσει το δάπεδο και να στερεωθεί στη φέρουσα πλάκα, διαφορετικά ο ήχος θα περάσει από χώρο σε χώρο μέσω του κενού του δαπέδου.
8. Σε λεπτούς τοίχους, τα κουτιά των διακοπτών ή διακλαδώσεων των καλωδίων δεν πρέπει να τοποθετούνται «πλάτη με πλάτη», γιατί αδυνατίζει η μόνωση στα σημεία αυτά.
9. Η (εξωτερική) επένδυση των τοίχων με ηχοαπορροφητικά υλικά δεν βελτιώνει πρακτικά την ηχομονωτική τους ικανότητα.
[/FONT]





wall1.jpg


wall2.jpg


wall-floor-ceiling.gif


walldiagram.gif
 
[FONT=&quot]Πλωτά δάπεδα[/FONT][FONT=&quot]
Ένα πλωτό δάπεδο συνήθως αποτελείται από μια πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος ή άλλου αντίστοιχου υλικού (π.χ. 3-4 στρώσεις γυψοσανίδων) ή ακόμη από ένα ξύλινο δάπεδο, που εδράζεται σημειακά, γραμμικά ή επιφανειακά σε ένα ελαστικό υπόστρωμα. Το ελαστικό υπόστρωμα διακόπτει τη δίοδο του ήχου προς την φέρουσα κατασκευή του κτιρίου.
Το πλωτό δάπεδο, πρακτικά εξασφαλίζει αύξηση της ηχομόνωσης κυρίως από κτυπογενή ήχο, αλλά επίσης και από αερόφερτο ήχο ή από δονήσεις.
Για την επιτυχή κατασκευή ενός πλωτού δαπέδου:
1. Το ελαστικό υλικό πρέπει να έχει ικανοποιητική διάρκεια ζωής, κάτω από τις συνθήκες που θα χρησιμοποιηθεί (στατικό και δυναμικό φορτίο, περιβάλλον, υγρασία κ.λπ.).
2. Πρέπει να γίνει έλεγχος της υποχώρησης του ελαστικού υλικού σε σχέση με το βάρος της πλάκας του δαπέδου. Εφόσον πρόκειται για πλάκα σκυροδέματος θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το βάρος του σκυροδέματος κατά την ώρα της σκυροδέτησης, η (πιθανή) ανομοιόμορφη φόρτιση πριν τη διάστρωση, καθώς και η καταπόνηση λόγω ερπυσμού.
3. Πρέπει να μελετηθούν κατασκευαστικές λεπτομέρειες ώστε να αποφεύγονται ηχογέφυρες μεταξύ του πλωτού δαπέδου και των τοίχων ή της φέρουσας κατασκευής.
4. Εφόσον πρόκειται για μεγάλη πλάκα με ανομοιόμορφη φόρτιση, είναι καλύτερα να χωρίζεται σε μικρότερες (με αρμούς), έτσι ώστε καθεμία από τις μικρότερες να έχει κατά το δυνατόν ομοιόμορφη φόρτιση.
5. Πρέπει να μελετηθούν λεπτομέρειες για διέλευση αγωγών κλιματισμού, αποχέτευσης, σωληνώσεων κλπ., έτσι ώστε οι αγωγοί αυτοί να μην αποτελέσουν συνδέσμους (ηχογέφυρες) μεταξύ πλωτού δαπέδου και τοίχων ή φέρουσας κατασκευής.
6. Πρέπει να προφυλαχθεί το ελαστικό υλικό (εφόσον απαιτείται) από την υγρασία της φέρουσας κατασκευής (αν υπάρχει) με χρήση φύλλου πολυαιθυλενίου (νάιλον) ή άλλου κατάλληλου υλικού.
7. Τα ελαστικά υλικά πρέπει να κατανεμηθούν ομοιόμορφα π.χ. αν χρησιμοποιούνται πλάκες υαλομάλλου, δεν πρέπει να αφήνονται χαραμάδες μεταξύ των πλακών κατά τη διάστρωση τους και πρέπει να ληφθούν όλα τα μέτρα ώστε να μην καταστραφούν από το περπάτημα ή την κύλιση καροτσιών ή την απότομη πτώση του σκυροδέματος από την πρέσα κλπ. Επίσης πρέπει να ληφθεί κάθε μέτρο για προστασία από τα νερά του σκυροδέματος ή τη βροχή, που μπορεί να μπει ακόμη και σε διπλανό δωμάτιο και λόγω ρύσεων να έλθει στο χώρο του πλωτού δαπέδου.
8. Εφόσον χρησιμοποιείται υαλόμαλλο ή παρόμοια, είναι καλό να καλυφθεί με hardboard μοριοσανίδα κ.λπ., να καλυφθούν οι ενώσεις με ταινίες και να καλυφθεί τελικά με φύλλο πολυαιθυλενίου ή ασφαλτόπανο ώστε να μην τρέξουν τα νερά του σκυροδέματος προς τα κάτω.
9. Πρέπει να καλυφθεί το κάτω μέρος των τοίχων (σαν να τοποθετείται σοβατεπί) με λωρίδες υαλόμαλλου, πετροβάμβακα κλπ., ώστε να αποφεύγεται σύνδεση του πλωτού δαπέδου με τους γύρω τοίχους. Εφόσον απαιτείται, πρέπει να μελετηθούν λεπτομέρειες για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης μετακίνησης του πλωτού δαπέδου σε περίπτωση σεισμού (κυρίως σε περιπτώσεις κεκλιμένων δαπέδων).
10. Πρέπει να εξεταστούν οι εγκαταστάσεις ώστε να είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει βλάβη, ούτε υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθεί βλάβη, λόγω πλωτού δαπέδου.
11. Πρέπει να εξασφαλισθεί επαρκής αερισμός κατά την ξήρανση (όταν πρόκειται για πλάκα από σκυρόδεμα) και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή ρηγμάτωσης του σκυροδέματος (π.χ. βελτιωτικά μάζας).
12. Πρέπει να δοθεί προσοχή στον οπλισμό των γωνιών, όπου είναι προτιμότερο - ανάλογα και με τη μελέτη - να τοποθετείται διπλός οπλισμός (άνω και κάτω).
13. Η κατασκευή, τοπικού πλωτού δαπέδου, δεν εξασφαλίζει πάντοτε ηχομόνωση στον από κάτω χώρο, διότι αυτός μπορεί να ενοχλείται από κτυπογενείς θορύβους σε παρακείμενους χώρους που βρίσκονται στο ίδιο ή σε άλλο επίπεδο.
14. Για την κατασκευή ξύλινων πλωτών δαπέδων είναι προτιμότερη η χρήση (ως ελαστικού υποστρώματος) ειδικών ελαστικών εφεδράνων, επάνω στα οποία καρφώνονται ή βιδώνονται τα καδρόνια του δαπέδου. Η απλή «εναπόθεση» των καδρονιών σε ελαστικές λωρίδες, δεν εξασφαλίζει το δάπεδο από μελλοντικό πετσικάρισμα και δημιουργία ηχογεφυρών περιμετρικά ή στα σημεία διέλευσης των σωληνώσεων των καλοριφέρ κλπ.
[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]Ελαστικές επικαλύψεις[/FONT][FONT=&quot]
Η επικάλυψη ενός δαπέδου με μια ελαστική επίστρωση επιφέρει σημαντικότατη βελτίωση στην ηχομονωτική ικανότητα του πατώματος ως προς τον κτυπογενή ήχο. Όσο πιο μαλακή είναι η επίστρωση σε σχέση με το αντικείμενο που προσκρούει στο πάτωμα τόσο μεγαλύτερη είναι η βελτίωση στην ηχομόνωση.
Oι μοκέτες -και μάλιστα όταν χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με κατάλληλα υποστρώματα- είναι από τα εύκολα μέσα για την αντιμετώπιση κτυπογενών θορύβων. Επίσης, επιστρώσεις από φελλό ή βινύλιο όταν έχουν ένα ελάχιστο πάχος 6 mm είναι αποτελεσματικές, για περιπτώσεις που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μοκέτες.
Η βελτίωση που επιφέρουν τέτοιες επικαλύψεις είναι πολύ μεγάλη στις υψηλές συχνότητες, ενώ είναι μικρή έως μηδαμινή στις χαμηλές. Εντούτοις το τελικό αποτέλεσμα είναι περισσότερο από ικανοποιητικό όσον αφορά κτίρια συνήθους χρήσεως (κατοικίες, γραφεία) και για το λόγο αυτόν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όπου η χρήση το επιτρέπει. Αντίθετα, επειδή οι χαμηλές συχνότητες δεν βελτιώνονται, θα πρέπει να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα όταν θέλουμε να μονώσουμε τέτοιους ήχους (γδούπους) για τους οποίους αποτελεσματικά είναι μόνο τα εξειδικευμένα πλωτά ή αντικραδασμικά δάπεδα.

floor1.JPG


floor2.jpg


floor3.jpg


floordiagram.gif

[/FONT]
 
[FONT=&quot]Ηχομόνωση παραθύρων
[/FONT]
1. Η εφαρμογή της κάσας με το τζαμιλίκι πρέπει να είναι όσο το δυνατόν αεροστεγής (με χρήση λάστιχου κ.λπ.). Από την άποψη αυτή ένα σταθερό παράθυρο έχει καλύτερη ηχομόνωση από ένα ανοιγόμενο, που και εκείνο με τη σειρά του έχει καλύτερη ηχομόνωση από ένα συρόμενο.
2. Στο εμπόριο υπάρχουν όλων των ειδών τα παράθυρα και είναι δυνατόν να εξασφαλισθεί υψηλή ηχομόνωση ακόμη και με συρόμενο παράθυρο.
3. Τα συνήθη διπλά κρύσταλλα με διάκενο μικρότερο από 12 mm δεν έχουν ουσιαστικά υψηλότερη ηχομόνωση από ένα μονό κρύσταλλο, πάχους όσο το συνολικό πάχος των δύο κρυστάλλων. Πολλές φορές μάλιστα, ένα παχύ απλό κρύσταλλο είναι προτιμότερο από δύο λεπτά με μικρό διάκενο μεταξύ τους. Επομένως, η υψηλότερη ηχομόνωση που παρέχουν τα συνήθη διπλά θερμομονωτικά κρύσταλλα, δεν οφείλεται στο διάκενό τους, αλλά στο μεγαλύτερο συνολικό βάρος τους σε σχέση με τα συνηθισμένα (π.χ. πάχους 5 mm) απλά κρύσταλλα. Δηλαδή εάν δεν έχουμε άλλους λόγους (π.χ. θερμομόνωση) να χρησιμοποιούμε διπλά κρύσταλλα (π.χ. 5 mm κρύσταλλο - 6 mm διάκενο - 5 mm κρύσταλλο) μπορούμε να επιτύχουμε ανάλογη ηχομόνωση με ένα απλό παχύ κρύσταλλο (πάχους 10 mm) που μπορεί να είναι φθηνότερο.
4. Ένα κρύσταλλο laminated με πλαστικό φύλλο μέσα (αυτά που συνήθως λέγονται triplex) έχει πολύ υψηλότερη ηχομονωτική ικανότητα από ένα κρύσταλλο ίδιου πάχους χωρίς πλαστικό φύλλο. Η ηχομόνωση αυξάνεται ανάλογα και με το πάχος του ενδιάμεσου πλαστικού φύλλου.
5. Όταν χρησιμοποιούνται διπλά κρύσταλλα είναι προτιμότερο να είναι του εμπορίου (σφραγισμένα στο εργοστάσιο) και όχι ιδιοκατασκευή γιατί διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος συμπύκνωσης υδρατμών μέσα στο διάκενο.
6. Στα διπλά κρύσταλλα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται διαφορετικά πάχη για το κάθε κρύσταλλο, ώστε να μη γίνεται ταυτόχρονος συντονισμός και των δύο κρυστάλλων.
7. Στις γυάλινες προσόψεις, κυρίως, των κτιρίων (αλλά και σε κάθε παράθυρο) εάν επιζητούμε μεγάλη ηχομόνωση, θα πρέπει να επιλέγονται αλουμίνια βαριάς- διατομής με ελαστικούς συνδέσμους μεταξύ των τμημάτων τους, που βρίσκονται μέσα και έξω από τα κρύσταλλα.
8. Η ελαστική στήριξη των κρυστάλλων στο τζαμιλίκι (π.χ. με παρεμβολή λάστιχου, E.P.D.M.) είναι πάντοτε ένα χρήσιμο μέτρο, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις αυξημένων απαιτήσεων ηχομόνωσης.
9. Είναι φανερό, ότι η τήρηση της επιδιωκόμενης ηχομόνωσης μέσα σε έναν χώρο απαιτεί να είναι το παράθυρο διαρκώς κλειστό. O κανονισμός βέβαια δεν ορίζει κάτι τέτοιο. Όμως, δεν φαίνεται λογικό να δαπανηθούν χρήματα για εγκατάσταση ηχομονωτικών παραθύρων τα οποία στη συνέχεια δε θα χρησιμοποιούνται. Στην περίπτωση αυτή είναι χρήσιμο να εγκατασταθεί εξαεριστήρας ή να αφεθούν ανοίγματα για την ελεύθερη εισαγωγή αέρα. Τα ανοίγματα αυτά, είτε εξυπηρετούν ελεύθερη εισαγωγή είτε βεβιασμένη, πρέπει να έχουν διαμόρφωση ηχοπαγίδας, ώστε να μην εισέρχεται από εκεί ο θόρυβος του δρόμου (αλλά και του ανεμιστήρα).


[FONT=&quot]Ηχομόνωση θυρών[/FONT][FONT=&quot]
1. Το αδύνατο σημείο στην ηχομόνωση των θυρών είναι ο περιμετρικός αρμός του φύλλου με την κάσα. Oσοδήποτε υψηλή ηχομόνωση και αν παρέχει το φύλλο της θύρας αυτό καθαυτό, εάν ο αρμός δε σφραγίζει, το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου ικανοποιητικό.
2. ΠΡOΣOΧΗ: Τα περισσότερα προσπέκτους εργοστασίων αναφέρουν ηχομονώσεις θυρών (π.χ. Rw = Χ dΒ) χωρίς να διευκρινίζουν αν αυτές οι ηχομονώσεις αφορούν στο φύλλο ή όλη την κατασκευή (δηλαδή το φύλλο κρεμασμένο στην κάσα). Τις περισσότερες φορές η ηχομόνωση αφορά το φύλλο μόνο. Η πληροφορία επομένως των προσπέκτους δεν είναι πραγματική και είναι πολύ πιθανόν ότι στην πράξη η ηχομόνωση θα είναι πολύ μικρότερη.
Για αυτό θα πρέπει να ζητείται πάντα το πιστοποιητικό, να περιγράφει ακριβώς σε τι αφορά η μέτρηση.
3. Για το σφράγισμα του περιμετρικού αρμού, συχνά χρησιμοποιείται σωληνωτό σκληρό πλαστικό, που ενώ σφραγίζει τον αέρα, πρακτικά κρατά το φύλλο μακριά από την κάσα και έτσι δεν επιτυγχάνεται «ακουστική» σφράγιση. Είναι προτιμότερο αντί για σωληνάκι να χρησιμοποιείται «γεμάτο» αφρώδες ελαστικό ή ελαστικό διατομής V.
4. Το ελαστικό σφράγισης πρέπει να είναι πολύ μαλακό. Όταν το συμπιέζουμε με τα δάκτυλα, το λάστιχο φαίνεται πάντα μαλακό γιατί η συμπίεση είναι σημειακή. Αντίθετα, όταν συμπιέζεται το φύλλο, η συμπίεση γίνεται σε όλο το μήκος και επομένως η πίεση ανά μονάδα μήκους είναι πολύ μικρή. Έτσι το ελαστικό δεν λειτουργεί και μπορεί μια λίγο πετσικαρισμένη θύρα να μην σφραγίσει τελικά.
5. Για τη σφράγιση του κατωκασιού (αν η κάσα δε γυρνά και κάτω από το φύλλο όπως συμβαίνει μόνο σε ειδικές θύρες), στο εμπόριο διατίθενται μηχανισμοί που κατεβαίνουν αυτόματα με το κλείσιμο του θυρόφυλλου.
Oι περισσότεροι από αυτούς αφορούν σε σφράγιση για τον αέρα και το νερό και δεν αυξάνουν την ηχομόνωση της θύρας. Πάντα πρέπει να ζητείται πιστοποιητικό ηχομόνωσης, που να αφορά στο συγκεκριμένο τύπο μηχανισμού και όχι κάποιο άλλο της ίδιας εταιρείας.
6. Oι μεγάλες πτυσσόμενες ή συρόμενες θύρες (τοίχοι) του εμπορίου που χρησιμοποιούνται για να χωρίσουν στα δύο, έναν μεγάλο χώρο, έχουν ηχομονωτικές ικανότητες από Rw=20 έως Rw= 56 dB. Εντούτοις, επειδή η επιτυχία, κυρίως των μεγάλων ηχομονώσεων εξαρτάται και από την τοποθέτηση, όταν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τέτοιες θύρες πρέπει πάντοτε να ενημερώνεται ο αντιπρόσωπος ή ο κατασκευαστής για τις συνθήκες του έργου και να εξασφαλίζεται η υπεύθυνη εγγύηση του για την επιτυχία της θύρας (πτυσσόμενου τοίχου). Η ηχομόνωση της θύρας μπορεί να μετρηθεί μετά την εγκατάστασή της και αυτό θα πρέπει να αναφέρεται στο συμφωνητικό.
7. Όταν απαιτούνται μεγάλες ηχομονώσεις από θύρες, πρέπει πάντα οι θύρες αυτές να είναι βαριές, με κατωκάσι και ισχυρό πόμολο, που θα μπορεί να συμπιέζει το θυρόφυλλο στην κάσα. Είναι ευνόητο ότι τέτοιες θύρες δεν είναι εύχρηστες, ώστε να εγκαθίστανται οπουδήποτε. Γι’ αυτό όπου απαιτούνται μεγάλες ηχομονώσεις και δεν είναι δυνατή η χρήση βαριάς θύρας, πρέπει να χρησιμοποιούνται δύο θύρες, η μία μετά την άλλη, με παρεμβολή προθαλάμου.
8. Oι μεταλλικές κάσες πρέπει να γεμίζονται με αριάνη.
9. Το κενό (οι χαραμάδες) που μένει μεταξύ ξύλινων κασών και τοιχοποιίας, (λαμπάδων - πρεκιών) και το οποίο καλύπτεται στη συνέχεια με τα αρμοκάλυπτρα πρέπει να γεμίζει με κονίαμα και στις υψηλές ηχομονώσεις να σφραγίζεται και με σιλικόνη πριν την τοποθέτηση των αρμοκαλύπτρων. O αφρός που χρησιμοποιείται πολλές φορές για σφράγιση ή στερέωση των κασών δεν είναι ικανοποιητικός για ηχομόνωση.
[/FONT]
 
Last edited:
[FONT=&quot]Εξωτερική επένδυση τοίχων με ηχοαπορρφητικά υλικά

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


[/FONT]