IFA 2008: Ο πρώτος LED DLP Projector στο περίπτερο της TI

Απάντηση: Re: IFA 2008: Ο πρώτος LED DLP Projector στο περίπτερο της TI

Στο contrast. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν έχουμε matrix από LEDs - έχουμε πηγή φωτός η οποία θα φωτίζει όλο το DMD, ανεξάρτητα αν θέλουμε να έχουμε 1 Pixel ανοιχτό.

Βέβαια, υπάρχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο για "παιχνίδι"..



To μονο που θα σου πω ειναι να θυμηθεις λιγο το μηχανημα που εχει μεγαλο κοντραστ αυτη τη στιγμη. Δεν εχει ιριδα κι εχει λαμπα.......



Απο την αλλη , δες το λιγο διαφορετικα, σαν συνολο, μην κολας στο dmd. Εχεις μηνανημα με λαμπα και ιριδα να ειναι ενα πραγμα και να ειναι πααααααρα πολυ γρηγορο.


Το dmd μην το φοβασαι. Η τεξας εχει στο περιπτερο της προβολεα 3-d που προβαλει ταυτοχρονα 2 εικονες μαζι στο πανι, που η καθε μια αφορα το καθε ματι. Σαφως και για να δεις το αποτελεσμα θελει τα ειδικα γυαλια....!


Το θεμα με τα 3 led μου crtιζει πολυ και μαρεσει......
 
Re: Απάντηση: Re: IFA 2008: Ο πρώτος LED DLP Projector στο περίπτερο της TI

To μονο που θα σου πω ειναι να θυμηθεις λιγο το μηχανημα που εχει μεγαλο κοντραστ αυτη τη στιγμη. Δεν εχει ιριδα κι εχει λαμπα.......

Γιαυτό ανησυχώ. Δεν είναι με DMD..

Απο την αλλη , δες το λιγο διαφορετικα, σαν συνολο, μην κολας στο dmd. Εχεις μηνανημα με λαμπα και ιριδα να ειναι ενα πραγμα και να ειναι πααααααρα πολυ γρηγορο.

Αυτό είχα στο μυαλό μου όταν έγραφα "Βέβαια, υπάρχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο για "παιχνίδι".."..

Το dmd μην το φοβασαι. Η τεξας εχει στο περιπτερο της προβολεα 3-d που προβαλει ταυτοχρονα 2 εικονες μαζι στο πανι, που η καθε μια αφορα το καθε ματι. Σαφως και για να δεις το αποτελεσμα θελει τα ειδικα γυαλια....!

Δεν το φοβάμαι από άποψη ταχύτητας. Από άποψη native contrast το φοβάμαι.

Το θεμα με τα 3 led μου crtιζει πολυ και μαρεσει......

Αρκεί να μην κληρονομήσει και το θέμα των CRT με τη σύγκλιση.. Στο quote του Τάκη παραπάνω κάποιος έγραψε για color fringing, αλλά το απέδωσε σε οπτικά/υλικό, λέγοντας ότι το μηχάνημα είναι "one-chipper". Αυτό δεν ισχύει ακριβώς - το DMD είναι ένα, αλλά οι πηγές φωτός είναι τρεις. Εξ ορισμού, κάπου γίνεται το convergence των πηγών. Υπάρχει περιθώριο για mis-convergence.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: IFA 2008: Ο πρώτος LED DLP Projector στο περίπτερο της TI

Γιαυτό ανησυχώ. Δεν είναι με DMD..



Αυτό είχα στο μυαλό μου όταν έγραφα "Βέβαια, υπάρχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο για "παιχνίδι".."..



Δεν το φοβάμαι από άποψη ταχύτητας. Από άποψη native contrast το φοβάμαι.



Αρκεί να μην κληρονομήσει και το θέμα των CRT με τη σύγκλιση.. Στο quote του Τάκη παραπάνω κάποιος έγραψε για color fringing, αλλά το απέδωσε σε οπτικά/υλικό, λέγοντας ότι το μηχάνημα είναι "one-chipper". Αυτό δεν ισχύει ακριβώς - το DMD είναι ένα, αλλά οι πηγές φωτός είναι τρεις. Εξ ορισμού, κάπου γίνεται το convergence των πηγών. Υπάρχει περιθώριο για mis-convergence.




Δεν ξερω βρε Δημητρη μου, εμενα μου αρεσει να βλεπω πρωτα τα θετικα των νεων τεχνολογιων. Τι να σου πω....
 
Ειναι οντως πολλα υποσχομενη η νεα αυτη τεχνολογια, αλλα εχει προφανως ακομα χοντρες παιδικες ασθενειες (κατι που δεν πρεπει να μας εκπλήσσει)..
Μετα απο 2-3 γενιες, πιστευω θα τριβουμε τα ματια μας!
 
Μετα απο 2-3 γενιες, πιστευω θα τριβουμε τα ματια μας!

Αυτό τώρα για καλό το είπες;
icon10.gif
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: IFA 2008: Ο πρώτος LED DLP Projector στο περίπτερο τη

Δεν ξερω βρε Δημητρη μου, εμενα μου αρεσει να βλεπω πρωτα τα θετικα των νεων τεχνολογιων. Τι να σου πω....

Συμφωνώ βρε Χρήστο, αλίμονο.

Δεν αμφιβάλει κανείς ότι η τεχνολογία είναι πολλά υποσχόμενη. Αλλά μαζί με τα σίγουρα πλεονεκτήματά της (π.χ. διάρκεια ζωής), το σωστό είναι να συζητάμε και τα πιθανά αδύνατα σημεία.

Τα πλεονεκτήματα τα είπαμε.. ας πούμε δυο λόγια και για το που μπορεί να χωλαίνει η τεχνολογία. Δεν κάνει κακό.
 
Προσωπικά, η λάμπα είναι ο ανασταλτικός παράγων για την μετάβασή μου στην ψηφιακή τεχνολογία, αλλιώς θα είχα τον HD-100 που είδα στον kostas999!!!!
Ακούω κάτι τρελές ώρες λειτουργίας άλλος 150, άλλος 500, στα ξένα fora λένε μετά τις 300 ώρες έχουν πτώση φωτεινότητας 40%!!!! και πάει λέγοντας. Εάν αυτό λυθεί θα λύσω και τους δεσμούς με τον SONY G70 μου!!!!
 
Σε βρίσκω λίγο υπερβολικό.

Οι 300 ώρες, σε προβολείς όπως ο Ντίλα, είναι ''μέσα στον νερό''.

Με κόστος λάμπας ~200 Ευρώ και λαμβάνοντας υπόψιν και τον μέσο χρόνο χρήσης / έτος, νομίζω ότι δεν τίθεται θέμα.

Σε άλλες περιπτώσεις (πχ Sony, Xenon, Super Τιμή Λάμπας), έχει ίσως νόημα ο συλλογισμός.

Είναι φυσικά θέμα και προτεραιοτήτων του καθενός.
 
Προσωπικά, η λάμπα είναι ο ανασταλτικός παράγων για την μετάβασή μου στην ψηφιακή τεχνολογία, αλλιώς θα είχα τον HD-100 που είδα στον kostas999!!!!
Ακούω κάτι τρελές ώρες λειτουργίας άλλος 150, άλλος 500, στα ξένα fora λένε μετά τις 300 ώρες έχουν πτώση φωτεινότητας 40%!!!! και πάει λέγοντας. Εάν αυτό λυθεί θα λύσω και τους δεσμούς με τον SONY G70 μου!!!!
Ξεχνας το βασικοτερο: οτι η φωτεινοτητα ενος G70 με νεες λαμπες πρεπει να ισοδυναμει με φωτεινοτητα ενος συγχρονου ψηφιακου με 1000-2000 ωρες! Οποτε τι να συζηταμε τωρα...-bye-
 
Αυτό δεν ισχύει ακριβώς - το DMD είναι ένα, αλλά οι πηγές φωτός είναι τρεις. Εξ ορισμού, κάπου γίνεται το convergence των πηγών. Υπάρχει περιθώριο για mis-convergence.

Αυτό σημαίνει οτι θα έχουμε χρωματικό πρόβλημα σύγκλισης αλλα δεν θα είναι όπως το πρόβλημα σύγκλισης των πάνελ- θυμησου μιλάμε για πηγή φωτός... θα υπάρξει σίγουρα κάποιο θέμα σε στυλ rainbow. Το θέμα ειναι οτι επειδή θα είναι στάσιμη η πηγή φωτός για το κάθε χρώμα (δεν είναι όπως με τον τροχό που γυρίζει) το μόνο πρόβλημα που μπορώ να φανταστώ οτι θα υπάρχει θα είναι στην γρήγορη εναλλαγή των πηγών αυτών. Εαν δεν είναι αρκετά γρήγορη... τότε αντι να βλέπουμε κόκκινο -> πράσινο, θα βλέπουμε και ενδιάμεσα χρωματα... νομίζω είναι ώρα για Red to Green to Blue μετρήσεις .... god help us.
 
Last edited:
Για να κάνουμε μια επανάληψη του πως δουλεύει η τεχνολογία.

Παρακάτω έχουμε τη σχηματική απεικόνιση του light path:

attachment.php


Όπως φαίνεται, το φως από κάθε μια από τις τρεις πηγές περνάει από μια σειρά οπτικών μέχρι να καταλήξει να βγει από τον προβολέα.

Φαντάσου λοιπόν τι συμβαίνει όταν μια από τις πηγές φωτός στέλνει το φως της με απόκλιση ενός κλάσματος της μοίρας, σε σχέση με τις υπόλοιπες. Αυτό δεν είναι και τόσο δύσκολο να συμβεί, λόγω ανοχών των υλικών. Όπως το βλέπω εγώ, αυτό θα μεταφράζεται στο πανί σε "πρόβλημα σύγκλισης".

Κάτι τέτοιο έχω διαβάζει ότι παρουσιάζουν και μερικές LED DLP τηλεοράσεις που έχουν κυκλοφορήσει, οπότε ο κίνδυνος πρέπει να είναι υπαρκτός. Και μάλιστα, αν σκεφτούμε ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα στις τηλεοράσεις (μικρότερες αποστάσεις που ταξιδεύει το φως, οπότε μικρότερες και οι αποκλίσεις), στους προβολείς θα έχει πραγματικά ενδιαφέρον..

Για να δούμε..

Όσο για την ταχύτητα του συστήματος, δεν ανησυχώ. Είναι θέμα ταχύτητας των controllers, και από ταχύτητα εκεί έχουμε να φάνε και οι κότες.
 

Attachments

  • x305HLS5679-o_LEDOptics.jpeg
    x305HLS5679-o_LEDOptics.jpeg
    23.7 KB · Views: 127
Δημήτρη δε διαφωνώ πλήρως με αυτά που λές...και αυτά που είπες είχα υπόψιν όταν έγραφα και πρίν, αλλα όπως βλέπεις είναι πηγές φωτός. Δεν είναι πάνελ. Αυτό σημαίνει οτι δεν προσπαθούμε να συγκλίνουμε εικόνα απο πάνελς (πίξελ για πίξελ) προσπαθούμε απλά να ρίξουμε το φώς συνολικά εκεί που πρέπει. Αυτό είναι αρκετά πιο εύκολο απο ότι στα πάνελς (ρίχνεις και έξτρα εαν θες θεωρητικά οπότε σίγουρα δεν χάνεις ακόμα και με απόκλιση)

Τώρα εαν και κάτι τύχει και έχει απόκλιση στην πηγή φωτός τότε θα έχουμε χρωματικά προβλήματα του τύπου... τα πρώτα 100 pixel δεν βλέπουν πράσινο .... μόνο χρωματικά προβλήματα όμως. Στα πάνελς όταν έχει απόκλιση, μεταφράζεται σε χρωματικά προβλήματα, αλλα το θέμα είναι οτι το πίξελ απο κάποιο πάνελ δεν "τεριάζει" ή "πατάει" πάνω στα υπόλοιπα.
Όπως και να έχει στους DLP θα είναι πιο δύσκολο να υπάρξει πρόβλημα.

Πρόβλημα (σοβαρό) σύγκλισης σε LCD:
DSCF1207.jpg


Πιθανό πρόβλημα σύγκλισης πηγής φωτός σε DLP:
onecoloroutgs8.jpg


^ Απόκλιση του Μπλέ φωτός προς τα κάτω αριστερά




P.S
Και τώρα το κουλό... δεν το είχα σκεφτεί... εαν χρειαστεί να αλλάξουμε led .. .τι κάνουμε; Αγοράζουμε ξερω γώ... πράσινο μόνο;!
Αλλα χαραμοφάηδες είναι όλοι τους...πακέτα με 3LED θα βγάζουνε μόνο.
 
Last edited:
Και για να καταλάβετε καλύτερα:

Πάλι απόκλιση του μπλέ προς τα κάτω αριστερά...
Ο προβολέας αντί για μαύρο, θα δείχνει άσπρο φώς με την φωτεινώτητα που θα είχε το μπλέ σε αυτό το σημείο.

blueoutdo9.jpg
 
Όπως το καταλαβαίνω, ο Γιάννης πρέπει να έχει δίκιο - βέβαια υποθέτω ότι το παράδειγμα με το προβληματικό μπλε είναι μεγιστοποιημένο χάριν κατανόησης.

Εγώ έχω μια άλλη ερώτηση: πώς ρυθμίζονται οι αναλογίες των χρωμάτων; Ανάβουν αναλογικά τα LEDs; Αν ναι, τότε θα έχουμε και πάλι rainbow effect - εκτός βέβαια αν η εναλλαγή γίνεται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή του τροχού. Εδώ κολλάει αυτό που είπε νωρίτερα ο Μανώλης για το on και off. Όσο πιο γρήγορα ανάβει και να σβήνει το LED, τόσο πιο γρήγορο τροχό θα θυμίζει.
 
Δημήτρη δε διαφωνώ πλήρως με αυτά που λές...και αυτά που είπες είχα υπόψιν όταν έγραφα και πρίν, αλλα όπως βλέπεις είναι πηγές φωτός. Δεν είναι πάνελ. Αυτό σημαίνει οτι δεν προσπαθούμε να συγκλίνουμε εικόνα απο πάνελς (πίξελ για πίξελ) προσπαθούμε απλά να ρίξουμε το φώς συνολικά εκεί που πρέπει. Αυτό είναι αρκετά πιο εύκολο απο ότι στα πάνελς (ρίχνεις και έξτρα εαν θες θεωρητικά οπότε σίγουρα δεν χάνεις ακόμα και με απόκλιση)

Όπως το βλέπω εγώ, πρόβλημα θα δημιουργείται αν το φως από ένα από τα τρία LED πέφτει πάνω στο DMD με ελαφρώς διαφορετική γωνία, σε σχέση με τα άλλα LED. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το ένα από τα χρώματα να μην "κάθεται" σωστά πάνω στα άλλα χρώματα, αλλά να έχει ένα μικρό offset.

Τέσπα, θα δούμε όταν πάρουμε τον πρώτο στα χέρια μας..

Προσωπικά εύχομαι να μην έχει κανένα από τα παραπάνω προβλήματα. -bye-
 
Όπως το βλέπω εγώ, πρόβλημα θα δημιουργείται αν το φως από ένα από τα τρία LED πέφτει πάνω στο DMD με ελαφρώς διαφορετική γωνία, σε σχέση με τα άλλα LED. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το ένα από τα χρώματα να μην "κάθεται" σωστά πάνω στα άλλα χρώματα, αλλά να έχει ένα μικρό offset.
Και εγώ αυτό πιστεύω.

Αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω (και το παράδειγμα που δόθηκε) (να μην 'πέφτει´ φως σε όλο το panel) δεν νομίζω ότι θα μας απασχολήσουν καθώς είναι πολύ 'βασικά' πράγματα που επιλύονται (όπως άλλωστε αναφέρεται και παραπάνω) πολύ εύκολα.
 
Ακριβώς. Εξάλλου έχω την εντύπωση ότι το DMD "υπερφωτίζεται" ούτως ή άλλως, δηλαδή το φως δεν πέφτει μόνο στην ενεργή του επιφάνεια, αλλά και λίγο παραέξω στις σημερινές σχεδιάσεις. Λογικά και οι μελλοντικές θα λειτουργούν με παρόμοια φιλοσοφία.
 
Χαίρομαι που έγινα κατανοητός, και ναί είναι όπως τα λέτε!
Άντε να έρθουν στα χεράκια μας και να μην χρειάζεται να ξανα-ασχοληθούμε με όλα τα παραπάνω!