IMAX ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!

Η τεχνολογία DLP είναι πλέον 35 ετών και ακόμα καλά κρατεί όπου απαιτείται υψηλή ποιότητα προβολής και μεγάλη φωτεινή ισχύς.
Ας αφήσουμε την ποιότητα και ας κρατήσουμε το φως, βασικά…
 
  • Like
Reactions: anderm and takisot
Ας αφήσουμε την ποιότητα και ας κρατήσουμε το φως, βασικά…
Αν υποθέταμε ότι όλες οι διαθέσιμες τεχνολογίες προβολής δεν είχαν περισορισμό ως προς τη φωτεινή ισχύ, ποια θα διάλεγες ως καλύτερη σε σχέση με την ποιότητα της εικόνας.
 
Ξερεις μηπως ποιοι αλλοι κινηματογραφοι διαθετουν 4k laser προβολεα ?
Δεν είναι πολλοί. Εκτός από αυτούς που ανέφερα στη περιοχή της Γλυφάδας είναι ο θερινός κιν/φος ΑΝΕΣΙΣ, η μεγάλη αίθουσα στο ΑΘΗΝΑΙΟΝ (αυτή τη στιγμή υπό ανακαίνιση), η μεγάλη αίθουσα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και η ΑΙΓΛΗ Ζαππείου.
 
Ολοι γνωρίζουμε ότι η τεχνολογία DLP έχει σχετικά χαμηλό contrast ratio της τάξης του 2.500:1. Η IMAX χρησιμοποιεί ένα τροποιημένο 4Κ projector της Barco με contrast ratio έως 6.000:1. Πράγματι για τις περισσότερες αίθουσες ισχύει ότι το contrast ratio δε ξεπερνάει την τιμή του 2.000:1, αν λάβουμε υπ' όψιν και τη γήρανση του εξοπλισμού σε βάθος χρόνου. Ομως οι δύο αίθουσες της Γλυφάδας που προανέφερα (πρώην Town Cinemas) χρησιμοποιούν την αντίστοιχη έκδοση 4K High Contrast της Barco με contrast ratio 5.000:1, που είναι πολύ κοντά στις τιμές του ΙΜΑΧ.

Το σύστημα προβολής IMAX XT είναι βασισμένο σε barco. Δεν έχει XT στα Village, είναι custom της IMAX, το CoLa.
 
  • Like
Reactions: takisot
Αν υποθέταμε ότι όλες οι διαθέσιμες τεχνολογίες προβολής δεν είχαν περισορισμό ως προς τη φωτεινή ισχύ, ποια θα διάλεγες ως καλύτερη σε σχέση με την ποιότητα της εικόνας.
Είναι γνωστό ότι τα D-ILA panels έχουν μακράν το καλύτερο contrast.
 
  • Like
Reactions: vadergr
Δεν είναι πολλοί. Εκτός από αυτούς που ανέφερα στη περιοχή της Γλυφάδας είναι ο θερινός κιν/φος ΑΝΕΣΙΣ, η μεγάλη αίθουσα στο ΑΘΗΝΑΙΟΝ (αυτή τη στιγμή υπό ανακαίνιση), η μεγάλη αίθουσα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και η ΑΙΓΛΗ Ζαππείου.

Α μπραβο το Αθηναιον ειναι η αγαπημενη μου αιθουσα προσωπικα (Αντε μαζι με τον Δαναο) και ελπιζουμε να ξαναγινει αγαπημενο στεκι οταν ανοιξει παλι το ζευγος Αττικον/Απολλων.

Μου εκανε εντυπωση που εκλεισε νωρις φετος το Αθηναιον και ηλπιζα να ειναι για καλο (ανακαινιση) και οχι τιποτα αλλο ζοφερο.
 
Ξαναπήγα σήμερα σε παρόμοια θέση (Κ), και έχω μια ελαφρά εντύπωση ότι ο ήχος ήταν καλύτερος. Είτε συνεχίζουν να καλιμπράρουν λίγο, είτε απλά το Ζούπερμαν έχει γενικότερα πιο καλογραμμένο soundtrack. Δηλαδή σήμερα όλο και κάτι άκουσα από ψηλά και περιφερειακά, ενώ ένιωσα και λίγο μεστό μπασάκι. Ίσως φταίει και το ότι λείπω ενάμιση μήνα από Αμέρικα και δεν έχω ακούσει το δικό μου σύστημα ενδιάμεσα :D

Βέβαια, τα ξυριστικά πρίμα παραμένουν, αλλά σε αντίθεση με τη F1, σήμερα δεν τα άκουγα συνέχεια, μόνο σε συγκεκριμένες σκηνές που ήταν φορτωμένες σε τέτοιες συχνότητες. Παραμένει πάντως το σημαντικό πρόβλημα του transition (ο ήχος "πετάγεται" από μπροστά πίσω, σα να υπάρχουν πολλές νεκρές ζώνες στα πλάγια). Δηλαδή, ακόμα και στο σπίτι μου που στο πλάι έχω ανοιχτή πόρτα από τη μία και 5 μέτρα ως τον τοίχο από την άλλη, καλύτερη πλαΪνή εικόνα έχω.

Εν τω μεταξύ, τι φοβερή ιδέα κι αυτή: Στις κινηματογραφικές διαφημίσεις έχουν ανοιχτά φώτα, και μετά σκοτεινιάζουν για να μας δείξουν τις ξεχειλωμένες τηλεοπτικές. Είδαμε δηλαδή IMAX trailer Οδύσσειας με ανοιχτά φώτα (άρα μουντή χάλια εικόνα), και σκοτείνιασαν για να μας δείξουν τη μαμά που παίρνει Aegean για να επισκεφθεί τον κανακάρη της στο Βερολίνο.
 
Last edited:
Το σύστημα προβολής IMAX XT είναι βασισμένο σε barco. Δεν έχει XT στα Village, είναι custom της IMAX, το CoLa.
Σωστά. Η αίθουσα IMAX στα Village Cinemas έχει το σύστημα CoLa με ένα μόνο projector που όμως και αυτός χρησιμοποιεί πολλά εξαρτήματα από τη Barco (media server, Integrated Cinema Processor, System Controller). H σημαντική τροποποίηση που γίνεται στο εργαστήριο της IMAX είναι ότι το φώς από τα RGB laser οδηγείται απευθείας στα 3 DMD panel χωρίς να περνάει από το πολυεδρικό πρίσμα που έχουν οι κλασικοί Barco ή Christie projectors για κινηματογραφικές αίθουσες.

Πρόκειται για αποκλειστική πατέντα της ΙΜΑΧ που την ονομάζει prism-less lighting technology και για την οποία δεν γνωρίζουμε τεχνικές λεπτομέρειες. Οι δύο εταιρείες (IMAX/Barco) έχοντας συνάψει εδώ και αρκετά χρόνια συμφωνία για ανταλλαγή τεχνογνωσίας δεν έχουν ποτέ δημοσιοποιήσει στοιχεία με τεχνικές λεπτομέρειες. Αν κάποιος το έχει ψάξει λίγο περισσότερο ας μας δώσει τα φώτα του.
 
Είναι γνωστό ότι τα D-ILA panels έχουν μακράν το καλύτερο contrast.
Συμφωνώ σε αυτό αλλά όπως γνωρίζεις καλά υστερούν στις μετρήσεις ANSI contrast σε σύγκριση με τους DLP προβολείς. Επιπροσθέτως σε βάθος χρόνου μπορεί να εμφανίσουν προβλήματα ως προς color uniformity. Επίσης τα D-ILA panels έχουν χαμηλό light efficiency και περιορίζονται σε οθόνες πλάτους έως 5 μέτρα max. Αν βέβαια κάποια στιγμή εφτιαχνα το προσωπικό μου Home Cinema μάλλον JVC θα επέλεγα. Επίσης διάβασα στο internet οτι οι νεώτερης γενιάς NZ700, NZ800 έχουν βελτιωμένο ANSI contrast σε σύγκριση με τους προκατόχους τους.
 
Στην πράξη τι κερδίζουν από αυτή την πατέντα; Περισσότερο φως ;
Εκτιμώ ότι κερδίζουν και σε φως και σε contrast ratio. Επίσης είναι βελτιωμένο και το ANSI contrast. Οσον αφορά τη χρωματική παλέτα δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι καθώς χρησιμοποιούν τα ίδια DMD 4K panels της ΤΙ που χρησιμοποιούν και οι υπόλοποι κινηματογραφικοί προβολείς.
 
Στην πράξη τι κερδίζουν από αυτή την πατέντα; Περισσότερο φως ;

Το φως περνάει από λιγότερο γυαλί, λένε πως η εικόνα είναι πιο σταθερή εφόσον μπορούν να ψύξουν καλύτερα κάθε DMD. Είναι πολλά χρόνια που η imax δεν δημοσιεύει τεχνικά στοιχεία των προβολέων της, οπότε πως μεταφράζονται αυτά σε νούμερα, άγνωστο.

Επίσης τα D-ILA panels έχουν χαμηλό light efficiency και περιορίζονται σε οθόνες πλάτους έως 5 μέτρα max.

Έχω μια κάποια απορία πως προέκυψε το συμπέρασμα πως σε home theater οι 225 ίντσες σε 16:9 είναι λίγες.
Που 225 ίντσες με consumer προβολέα δεν ανοίγουν, αλλά ας έχει.
 
Συμφωνώ σε αυτό αλλά όπως γνωρίζεις καλά υστερούν στις μετρήσεις ANSI contrast σε σύγκριση με τους DLP προβολείς. Επιπροσθέτως σε βάθος χρόνου μπορεί να εμφανίσουν προβλήματα ως προς color uniformity. Επίσης τα D-ILA panels έχουν χαμηλό light efficiency και περιορίζονται σε οθόνες πλάτους έως 5 μέτρα max. Αν βέβαια κάποια στιγμή εφτιαχνα το προσωπικό μου Home Cinema μάλλον JVC θα επέλεγα. Επίσης διάβασα στο internet οτι οι νεώτερης γενιάς NZ700, NZ800 έχουν βελτιωμένο ANSI contrast σε σύγκριση με τους προκατόχους τους.

Και στο ansi πάνω είναι οι JVC.
Σε κόντρα DLP LCD apples to apples (no iris vs no iris, no dimming vs no dimming) είναι μπροστά οι DLP σε ANSI.

Και οι κινηματογραφικοί DLP και οι οικιακοί D-ILA έχουν αρκετά υψηλό ANSI, οι περισσότεροι πάνω από το θεωρητικό recommendation και ας πούμε high level άλλο το recommendation/πρότυπο.
 
Συμφωνώ σε αυτό αλλά όπως γνωρίζεις καλά υστερούν στις μετρήσεις ANSI contrast σε σύγκριση με τους DLP προβολείς. Επιπροσθέτως σε βάθος χρόνου μπορεί να εμφανίσουν προβλήματα ως προς color uniformity. Επίσης τα D-ILA panels έχουν χαμηλό light efficiency και περιορίζονται σε οθόνες πλάτους έως 5 μέτρα max. Αν βέβαια κάποια στιγμή εφτιαχνα το προσωπικό μου Home Cinema μάλλον JVC θα επέλεγα. Επίσης διάβασα στο internet οτι οι νεώτερης γενιάς NZ700, NZ800 έχουν βελτιωμένο ANSI contrast σε σύγκριση με τους προκατόχους τους.
Εσύ είπες να επιλέξουμε ''αν δεν είχαν περισορισμό ως προς τη φωτεινή ισχύ''.

Επίσης, όπως και εσυ σωστα λες, οι νέοι JVC (και βασικά ο 700 και όχι τόσο οι 800 / 900) έχουν βελτιωμένο ANSI και αυτό όντως φαίνεται στην εικόνα.
 
Έχω μια κάποια απορία πως προέκυψε το συμπέρασμα πως σε home theater οι 225 ίντσες σε 16:9 είναι λίγες.
Που 225 ίντσες με consumer προβολέα δεν ανοίγουν, αλλά ας έχει.


Εσύ είπες να επιλέξουμε ''αν δεν είχαν περισορισμό ως προς τη φωτεινή ισχύ''.

Επίσης, όπως και εσυ σωστα λες, οι νέοι JVC (και βασικά ο 700 και όχι τόσο οι 800 / 900) έχουν βελτιωμένο ANSI και αυτό όντως φαίνεται στην εικόνα.
Εχεις δίκιο το είχα ξεχάσει αυτό. Η JVC στα πρώτα πειραματικά στάδια του digital cinema κάπου στις αρχές του 2000 έκανε παρουσιάσεις με ένα πρωτότυπο projector 3 x D-ILA σε συνεργασία με τη Kodak αλλά τελικά ποτέ δεν κατάφεραν μέσα από αυτή τη συνεργασία να παράξουν ένα εμπορικό προϊόν.