IMAX στην Αθήνα!

Βασικά δεν υπάρχει IMAX "codec". Υπάρχει όμως πολλή αντιπαλότητα με την Dolby, γιαυτό και δεν υποστηρίζουν το Atmos.

Το IMAX είναι πολύ ωραίο στην εικόνα, αλλά στον ήχο είναι στην καλύτερη "δεύτερο". Πολύ κρίμα.
 
  • Like
Reactions: billpeppas
Και στην εικόνα τι το καλύτερο έχει; Δεν σας καλύπτουν τόσα μπλιμπλικια; HDR, HDR10, Dolby Vision κλπ
Επειδή το κάδρο είναι 1,90:1 και φαίνεται μεγάλη; Το οποίο μόνο σε σινεμά γίνεται. Στο σπίτι θα βλέπετε όσο είναι το πάνελ= 16:9. Ούτε πίξελ παραπάνω.
Προσωπικά το hype του IMAX το είχα εκλάβει μια ζωή ότι είναι απλά μια μεγάλη εικόνα. ΟΚ, so what?
 
Δεν είναι μόνο το χρώμα και τα πίξελ. Είναι και το aspect ratio που αλλάζει σε επιλεγμένες σκηνές. Εκεί έχεις περισσότερη πληροφορία σε σχέση με την ίδια σκηνή στην ίδια ταινία όταν βλέπεις την έκδοση που δεν είναι IMAX enhanced.
Όποιος έχει Disney plus μπορεί να το δει πολύ εύκολα αυτό.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα της εικόνας και του ήχου, υποτίθεται ότι για να είναι IMAX enhanced πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας. Ή τουλάχιστον έτσι διαφημίζεται.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά σε μια εποχή που όλα πια είναι προσεγμένα σε εικόνα και ήχο;
Σημαίνει ότι έχει αρκετά χρόνια στην πλάτη του και το marketing δεν έχει αλλάξει.

Πάντως εγώ όταν έχω επιλογή, την IMAX enhanced version προτιμώ.
 
Και στην εικόνα τι το καλύτερο έχει; Δεν σας καλύπτουν τόσα μπλιμπλικια; HDR, HDR10, Dolby Vision κλπ
Επειδή το κάδρο είναι 1,90:1 και φαίνεται μεγάλη; Το οποίο μόνο σε σινεμά γίνεται. Στο σπίτι θα βλέπετε όσο είναι το πάνελ= 16:9. Ούτε πίξελ παραπάνω.
Προσωπικά το hype του IMAX το είχα εκλάβει μια ζωή ότι είναι απλά μια μεγάλη εικόνα. ΟΚ, so what?

Για κινηματογράφο μιλάω, αποκλειστικά. Στο σπίτι είναι άλλο το παιχνίδι.

Ούτως ή άλλως είναι τόσο λίγοι οι τίτλοι που είναι IMAX που δεν έχει νόημα να τους κυνηγάς για το σπίτι.
 
  • Like
Reactions: billpeppas
Περί τα ποιότητας εικόνας τα θεωρώ απλά marketing.
Η ουσία είναι στο σπίτι το 2.35:1 γίνεται 16:9.
Τρομερό! Ανατριχιασα από την πρωτοτυπία 😁

Πλάκα στην πλάκα, εγώ γι'αυτό το προτιμώ (όταν υπάρχει). Το ότι το 2.35:1 είναι must στο cinema δε σημαίνει ότι αντέχεται στην τηλεόραση.
 
Περί τα ποιότητας εικόνας τα θεωρώ απλά marketing.
Η ουσία είναι στο σπίτι το 2.35:1 γίνεται 16:9.
Τρομερό! Ανατριχιασα από την πρωτοτυπία 😁

Όταν είναι δίπλα δίπλα οι διαφορές και στην ποιότητα της εικόνας είναι προφανείς, εκτός από την κατά 26% μεγαλύτερη εικόνα από την οποία προκύπτουν λεπτομέρειες που δεν έχεις στην κανονική έκδοση.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Λογικό όταν μια ταινία είναι 16:9 να έχει παραπάνω πληροφορία από την 2.35:1
Το IMAX περιμέναμε για να το καταλάβουμε αυτό; 😁
Απλά έφτιαξαν μεγάλες οθόνες και πουλάνε τρέλα τώρα.
Πάντως 9 στις 10 ταινίες οι σκηνοθέτες προτιμάνε το 2.35:1.
 
Λογικό όταν μια ταινία είναι 16:9 να έχει παραπάνω πληροφορία από την 2.35:1
Το IMAX περιμέναμε για να το καταλάβουμε αυτό; 😁
Απλά έφτιαξαν μεγάλες οθόνες και πουλάνε τρέλα τώρα.
Πάντως 9 στις 10 ταινίες οι σκηνοθέτες προτιμάνε το 2.35:1.

Έχει και διαφορά στην ποιότητα η εικόνα. Μπορείς να δεις στο βίντεο. Όταν είναι IMAX Enhanced και όταν δεν είναι, ακόμα και στα σημεία που το aspect ratio είναι το ίδιο και στις δυο εκδόσεις

Γενικώς το IMAX είναι επεξεργασία, τόσο στην εικόνα όσο και στον ήχο.
 
Αν έχεις immersive setup το "IMAX Enhanced" δυστυχώς στα περισσότερα δισκάκια σκοτώνει το immersive audio (DTS-HD Master Audio γαρ)
 
Οταν κυκλοφόρησαν οι πρώτες ταινίες Cinemascope στα μέσα της δεκαετίας του 50 η λογική ήταν να διαφοροποιηθεί η ισχύουσα έως τότε αναλογία κάδρου 1,37:1 στις κινηματογραφικές αίθουσες, να διευρυνθούν οι διαστάσεις της εικόνας αλλάζοντας την αναλογία σε 2,35:1, προσφέροντας έτσι μια διαφορετική οπτικοακουστική εμπειρία στους θεατές που εκείνη την εποχή προτιμούσαν να κλείνονται στα σπίτια τους και να παρακολουθούν το "Ι Love Lucy" και άλλες παρόμοιες εκπομπές στη τηλεόραση. Το όλο εγχείρημα στέφθηκε με επιτύχια. Οι μεγάλες Cinemascope οθόνες και ο υψηλής πιστότητας 4κάναλος ήχος γέμισαν και πάλι τις κινηματογραφικές αίθουσες και από ότι φαίνεται ο κινηματογράφος συνέχισε να έχει μια σταθερή πορεία που συνεχίστηκε για πολλά χρόνια. Κάπου εκεί είχαν εμφανιστεί και οι πρώτες στερεοσκοπικές ταινίες 3D αλλά η τεχνολογία αυτή έληξε άδοξα λόγω των τεχνικών περιορισμών της εποχής.

Τα τελευταία 15 χρόνια οι περισσότερες ταινίες γυρίζονται με ψηφιακές κάμερες που οι περισσότερες έχουν αισθητήρα 4:3 και ο σκηνοθέτης σε συνεργασία με το διευθυντή φωτογραφίας αποφασίζουν από κοινού (ανάλογα με τη θεματολογία και το ύφος της ταινίας) αν το κάδρο θα είναι 1,85:1 ή 2,39:1 (cinemascope). Επειδή όπως προανέφερα οι αισθητήρες στις σύγχρονες ψηφιακές μηχανές λήψης έχουν αναλογία 4:3 είναι τεχνικά εφικτό εκ των υστέρων η ίδια ταινία να κυκλοφορήσει σε διαφορετικές εκδόσεις με αναλογιά κάδρου 16:9, 1,85:1 και βέβαια 2,39:1. Το ότι βλέπουμε λοιπόν παραπάνω εικόνα σε κάποιες εκδόσεις των ίδιων τίτλων δεν σημαίνει ότι αυτό είναι το σωστό κάδρο που αντιπροσωπεύει τους δημιουργούς της ταινίας και υπηρετεί την αισθητική της.

Ναι είναι ενοχλητικό να βλέπουμε μαύρες μπάρες επάνω και κάτω από την εικόνα στις ωραίες 16:9 oled οθόνες μας. Θα ήταν όμως πιο σωστό να υπήρχαν και panel με αναλογία 2:39:1 ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις ταινίες cinemascope σε πλήρη οθόνη οπως ακριβώς γίνεται στον κινηματογράφο. Οπως αντίστοιχα είναι καταστροφικό να βλέπουμε παλιές κλασικές ταινίες που έχουν γυριστεί με αναλογία κάδρου 1,37:1 σε 16:9 εκδόσεις με κομμένα κεφάλια και κακότεχνα κάδρα.
 
Το ότι βλέπουμε λοιπόν παραπάνω εικόνα σε κάποιες εκδόσεις των ίδιων τίτλων δεν σημαίνει ότι αυτό είναι το σωστό κάδρο που αντιπροσωπεύει τους δημιουργούς της ταινίας και υπηρετεί την αισθητική της.

Βασικά σε ό,τι αφορά το IMAX Enhanced, το κάδρο δεν είναι έτσι όπως το λες. Ας πούμε σε ταινίες είναι 2,35:1 και σε κάποιες σκηνές, ειδικά σκηνές δράσης, γίνεται 16:9. Έτσι είναι στο Disney plus.

Έχω δίσκο IMAX Enhanced που είναι το περιεχόμενο 16:9 και σε κάποιες σκηνές γυρνάει σε 4:3.

Τα παραπάνω, τουλάχιστον σύμφωνα με την IMAX είναι για να αντιπροσωπεύει τους δημιουργούς της ταινίας και την αισθητική της. Δεν ξέρω κατά τι ποσοστό είναι αυτό πασπαλισμένο με marketing, αλλά η εναλλαγή κάδρου δεν είναι κάποια διαφορετική από την αρχική σκηνοθετική επιλογή. Είναι γνωστή τεχνική από παλιά στο γύρισμα και την προβολή ταινιών.
 
Βασικά σε ό,τι αφορά το IMAX Enhanced, το κάδρο δεν είναι έτσι όπως το λες. Ας πούμε σε ταινίες είναι 2,35:1 και σε κάποιες σκηνές, ειδικά σκηνές δράσης, γίνεται 16:9. Έτσι είναι στο Disney plus.

Έχω δίσκο IMAX Enhanced που είναι το περιεχόμενο 16:9 και σε κάποιες σκηνές γυρνάει σε 4:3.

Τα παραπάνω, τουλάχιστον σύμφωνα με την IMAX είναι για να αντιπροσωπεύει τους δημιουργούς της ταινίας και την αισθητική της. Δεν ξέρω κατά τι ποσοστό είναι αυτό πασπαλισμένο με marketing, αλλά η εναλλαγή κάδρου δεν είναι κάποια διαφορετική από την αρχική σκηνοθετική επιλογή. Είναι γνωστή τεχνική από παλιά στο γύρισμα και την προβολή ταινιών.
Ναι, αυτή η εκδοχή της εναλλαγής κάδρου έχει χρησιμοποιηθεί ως εκφραστικό μέσο σε περιορισμένο αριθμό ταινιών τα τελευταία χρόνια και είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Στις περιπτώσεις αυτές οι εναλλαγές είναι επιλογή των δημιουργών και είναι εμφανείς και στην κινηματογραφική έκδοση της ταινίας. Αυτή τη τεχνική την είδαμε για πρώτη φορά στη ταινία The Grand Budapest Hotel του Wes Anderson το 2014.
 
Ναι είναι ενοχλητικό να βλέπουμε μαύρες μπάρες επάνω και κάτω από την εικόνα στις ωραίες 16:9 oled οθόνες μας. Θα ήταν όμως πιο σωστό να υπήρχαν και panel με αναλογία 2:39:1 ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις ταινίες cinemascope σε πλήρη οθόνη οπως ακριβώς γίνεται στον κινηματογράφο. Οπως αντίστοιχα είναι καταστροφικό να βλέπουμε παλιές κλασικές ταινίες που έχουν γυριστεί με αναλογία κάδρου 1,37:1 σε 16:9 εκδόσεις με κομμένα κεφάλια και κακότεχνα κάδρα.


Ε δεν γινεται να υπαρχουν τηλεορασεις με τοσα διαφορετικα καδρα αναλογα την ταινια που θελουμε να δουμε .

Για αυτο επιλεχτηκε το 16:9 αλλωστε για να μπορεις να συμβιβαζεσαι χωρις τραγικες απωλειες σε ολα τα φορμά
 
Ε δεν γινεται να υπαρχουν τηλεορασεις με τοσα διαφορετικα καδρα αναλογα την ταινια που θελουμε να δουμε .

Για αυτο επιλεχτηκε το 16:9 αλλωστε για να μπορεις να συμβιβαζεσαι χωρις τραγικες απωλειες σε ολα τα φορμά
Ισχύει αυτό. Η επιλογή της αναλογίας 16:9 είναι η χρυσή τομή ώστε να εξυπηρετεί όλα τα σύγχρονα κινηματογραφικά φορμά εικόνας 1,66:1, 1,85:1 και 2,35:1 (cinemascope). Θα ήταν όμως ενδιαφέρον αν υπήρχαν έστω κάποια λίγα μοντέλα τηλεοράσεων wide screen ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις ταινίες cinemascope σε πλήρη ανάπτυξη χωρίς τις ενοχλητικές μπάρες.

Σε πολλές υλοποιήσεις Home Cinema υπάρχει ειδικός αναμορφικός φακός που τοποθετείται αυτόματα μπροστά από τον κύριο φακό για τη προβολή των ταινιών cinemascope.
 
Ισχύει αυτό. Η επιλογή της αναλογίας 16:9 είναι η χρυσή τομή ώστε να εξυπηρετεί όλα τα σύγχρονα κινηματογραφικά φορμά εικόνας 1,66:1, 1,85:1 και 2,35:1 (cinemascope). Θα ήταν όμως ενδιαφέρον αν υπήρχαν έστω κάποια λίγα μοντέλα τηλεοράσεων wide screen ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις ταινίες cinemascope σε πλήρη ανάπτυξη χωρίς τις ενοχλητικές μπάρες.

Σε πολλές υλοποιήσεις Home Cinema υπάρχει ειδικός αναμορφικός φακός που τοποθετείται αυτόματα μπροστά από τον κύριο φακό για τη προβολή των ταινιών cinemascope.

Υπήρξαν στο παρελθόν τηλεοράσεις με λόγο πλευρών 21:9, αλλά μαζί με τις κυρτές τηλεοράσεις πήραν την άγουσα προς την ανυπαρξία. Οι 21:9 πολύ πιο γρήγορα.

Το θέμα είναι να βολεύει στο σπίτι, αλλιώς δεν... .
 
Τα παραπάνω που συζητήθηκαν (για το aspect ratio κλπ), «λύνονται» στην περίπτωση των προβολέων με χρήση multi format οθονών (το κόστος των οποίων είναι πολύ λογικό).
 
  • Like
Reactions: billpeppas