Interstellar

Βαθμολογήστε την Ταινία:


  • Total voters
    179
Re: Interstellar (2014)

Και εγω να ζητησω συγνωμη .... απο τον κυριο Kubrick
που θα προμηθευτω ΠΡΩΤΑ το Interstellar σε 4K δισκακι
και ΜΕΤΑ το 2001 Space Odyssey σε 4Κ ..... :p

(βασικα, δεν φταιω εγω ... ας οψεται η βιομηχανια θεαματος !)

Eχω μια απορια .... ο Nolan ηταν σε ηλικια εισοδου (για σινεμα)
το 1969 ..... η οχι ? :laugh:
 
Re: Interstellar (2014)

Εγώ είμαι κατά των συγκρίσεων πάντως. Προτιμώ να αναγνωρίσω ότι και οι τρεις (βάζω πάντα μέσα και το Contact) ήταν μεγάλες ταινίες. Δε με ενδιαφέρει να συγκρίνω μια παραγωγή το 2014 με μια παραγωγή του 1968. Δε μπορώ να ξέρω τι ταινία θα γύριζε ο Κιούμπρικ έχοντας διαβάσει Hawking, έχοντας υπόψιν 50 χρόνια εξέλιξης της κβαντομηχανικής και τα σημερινά τεχνικά οπτικοακουστικά (και οικονομικά) μέσα, ούτε ξέρω τι θα έκανε ο Νόλαν στα 70s.
 
Re: Interstellar (2014)

Οσον αφορα τις εισπραξεις του εργου ....

Το Interstellar κοντευει να αγγιξει τα 83 εκ. $ εκτος των ΗΠΑ
ενω εχει ξεπερασει τα 65 εκ. $ εντος ΗΠΑ. Ικανοποιητικα νουμερα ?
Χμμμμμμμ ....

Αν σκεφτει κανεις οτι το cartoon της Disney - Big Hero 6, που ξεπεταχτηκε τις ιδιες μερες
εχει φτασει τα 73 εκ $ εντος ΗΠΑ ... κατι ειναι ΠΟΛΥ σαπιο εκει περα στο βασιλειο της Δανιμαρκιας.
Ο κοσμος .... προτιμα cartoon (τουλαχιστον στις ΗΠΑ) και γενικως δεν προκρινει "βαρια" SciFi plots.

Αυτο δεν μας πτοει. Not a single bit. Ετσι κι αλλιως, δεν ειναι ευπεπτο εργακι το Interstellar.
Eχω φαει 10 χρονια απο την ζωη μου ψαχνωντας για σκουληκοτρυπες και χωροχρονικα παραδοξα
και σε καποια σημεια του εργου .... τα χρειαστηκα, δεν καταλαβαινα τι ελεγε ο ποιητης (εντελως !).
Φανταστειτε λοιπον ενα κοινο (οχι μονο αμερικανικο) που θελει απλα και συναρπαστικα πραγματακια,
κατι να ρεει σαν γαργαρο νερακι μεσα στην αντιληψη του, ουτε ασαφειες ουτε σπαζοκεφαλιες .....
the-good-old-action-movie-fashion. E ... παλι καλα για τον φιλο μας τον Nolan (ο οποιος στο Inception
αλλα και στα δυο Batman ... ειδε εισπραξεις που ελαφρως ρεζιλευουν το τωρινο καμαρι του) που
εβγαλε ενα ΔΥΣΚΟΛΟ κατα, γενικη ομολογια, εργο και θεματολογια και επεμεινε ... ΠΙΣΤΕΨΕ σ'αυτο !

Το οτι υπαρχουν δεκα ατομα (εδω μεσα στο AVclub) και αλλα εκατο στην Ελλαδα (η αλλα 10000 στις ΗΠΑ)
δεν γερνει την πλαστιγγα του Box Office υπερ του InterStellar. Βεβαια σ'αυτο συντελεσαν και μερικες ακομα
μικρολεπτομερειες 1) οι κοντα 3 ωρες διαρκειας (δεν βολευει ατομα με δισκοκηλη, τελος !) 2) η απουσια
3D εκδοσης (δυστυχως, για τις ηλικιες κατω των 18, ειναι must !!!!) 3) oι εξαιρετικα υψηλες προσδοκιες
των παλαιοτερων (critics) που λυσσαξαν ντε και καλα να συγκρινουν το Interstellar με την Οδυσσεια 2001
4) η πρεμιερα σε μια χρονικη στιγμη μαλλον φλου και χλυαρη (Νοεμβριος) και το παρατεταμενο hype γυρω
απο το εργο για τουλαχιστον μισο (η ενα χρονο) ....
ειναι μερικες μονο απο τις λεπτομερειες που δεν βοηθησαν το εργακι να εξακοντιστει .... στο απειρο.

Ομως, δεν χαθηκαν τα παντα απο την (μεχρι στιγμης) αποδοχη του κοινου. Το ξερετε και το ξερω, οτι
το καλο κρασι ωριμαζει αργα-αργα. Οχι μεσα σε μια βδομαδα, επειδη ετσι γουσταρουν οι καρχαριες του
κινηματογραφικου κατεστημενου. Αυτοι τα κερδη τους και εμεις τον χαβα μας. Η πραγματικη αποδοχη
του Interstellar θα αρχισει οταν σταματησει το μετρημα των εισητηριων, οταν θα βαλουμε το δισκακι
να παιξει στο Home Cinema και θα το απολαυσουμε ..... ξανα ...... και ξανα ..... ΚΑΙ ΞΑΝΑ :p

Χαιρομαι που, εισπρακτικα, το Interstellar ΔΕΝ εγινε ενα ακομα αστρικο block buster.
Οχι επειδη ειμαι στριμμενο αντερο αλλα επειδη οπαδος της αργης ωριμανσης (σε οτιδηποτε). -bye-
 
Last edited:
Re: Interstellar (2014)

Επισης, το εργακι ειναι εμποτισμενο με την αποψη παρα πολλων επιστημονων
οτι ειμαστε ΜΟΝΟΙ στο συμπαν ... και η μονη εξωγηινη παρεμβαση που ισως
συναντησουμε στο μελλον, θα ειναι απο ΕΜΑΣ στο μελλον, γυρνωντας πισω
στο χρονο, στο παρελθον του τωρα. Οπως η σκουληκοτρυπα στον Κρονο.
Απλα θα ειμαστε ν-διαστατοι σε καποιο αφανταστα μακρινο παρελθον και εντελως
ακαταληπτοι ως μορφες απο την σημερινη τρισδιαστατη homo sapiens μορφη μας.

Τουλαχιστον, η Οδυσσεια δεν ηταν τοσο εσωστρεφης σ'αυτο το θεμα.
ΥΠΑΡΧΕΙ Νοημοσυνη περα απο την γηινη (σημερινη η μελλοντικη) και εμεις ειτε
ειμαστε ετοιμοι η προκειται να την συναντησουμε ... αν το θελησουμε καποια στιγμη.
Τουλαχιστον, οπως περιγραφει η Οδυσσεια 2001 και 2010 (για την 3001, δεν ξερω).

Στο Interstellar, πρωτοποροι και παρατημενοι, γενναιοι και απελπισμενοι,
μελλοντικοι και τωρινοι, υποκινουμενοι και υποκινητες .... ειναι ΕΝΑ ειδος > ΕΜΕΙΣ !
Πολυ ζοφερο καθρεφτισμα της μοναχικοτητας του ανθρωπινου ειδους στο συμπαν.
Στα δισεκατομμυρια αστερια, των δισεκατομμυριων γαλαξιων, μονο εμεις.
Και κανεις αλλος, ουτε καν μικροβια ....

Δεν το απορριπτω (ως πιθανοτητα) .... αλλα ..... με αυτο δεδομενο, οτι και να εξερευνησεις,
οτι γενναιοτητα και να επιδειξεις, οτι επιπεδα αυτοθυσιας και να φτασεις, ΕΝΑΣ θα σαι που θα
κυνηγα το ειδωλο του σε καινουργιους και καινουργιους και ακομα πιο καινουργιους κοσμους.
Σε καινουργιους καθρεφτες δηλαδη, και, απο οσο θυμαμαι, εργο κλειστης διαδρομης ισουται με μηδεν.
Απο οπου και αν περασει η διαδρομη, οσο αναπαντεχη και αν ειναι .... θα ειναι μια ανθρωπινη διαδρομη.

Και για οσους ειδαν το εργακι ..... μαλλον αντιληφθηκαν αυτη την παγωμαρα .... ΠΟΛΥ ΒΑΘΙΑ.
 
Last edited:
Re: Interstellar (2014)

Οι μαύρες τρύπες των σεναρίων

Είδα το πολυσυζητημένο Interstellar προχθές και δεν το μετάνιωσα, μιας και ήταν μια χαρά ταινία για να περάσεις την ώρα (τις τρεις ώρες σου, μάλλον)... μουσικές, οπτικά εφέ, ωραίοι ρόλοι κτλ. Όμως, αν με ρωτήσεις πώς βρήκα επιστημονικά το σενάριο θα σου πω ότι είχε αρκετά παράδοξα και αυθαιρεσίες. Είχε και μερικές στιγμές που επικοινωνούσε καλά λίγη επιστήμη, αλλά συνολικά δεν με ικανοποίησε. Θα μου πεις, είναι ταινία φαντασίας, οπότε τι τις θες τις αναλύσεις. Μα όταν κάνεις ταινία επιστημονικής φαντασίας με αξιώσεις επιστημονικής ακρίβειας και με επιστήμονες ως συμβούλους τότε πρέπει και εμείς να κρίνουμε. Για το Interstellar μάλιστα διαφήμιζαν, δημιουργώντας προσδοκίες, ότι η μαύρη τρύπα που παίζει σημαντικό ρόλο στην ιστορία δημιουργήθηκε με την υψηλότερη μαθηματική ακρίβεια και αυτό οδήγησε μέχρι και σε επιστημονική δημοσίευση σε ακαδημαϊκό περιοδικό. Όταν μια ταινία άπτεται του επιστημονικού χώρου και έχει να κάνει με διαστημικές αποστολές και αστροφυσική, αν δεν πούμε εμείς που ασχολούμαστε με την επιστήμη μια κουβέντα εκεί, πού θα την πούμε, στο Περηφάνια και Προκατάληψη; Εκτός από τη μαύρη τρύπα λοιπόν η συγκεκριμένη ταινία είχε κατά τη γνώμη μου και άλλες τρύπες… σεναριακές και επιστημονικές. Αλλά ας μην πω περισσότερα.
Γνωρίζω πως μια ταινία πας να τη δεις για να περάσεις καλά (και πέρασα) και είναι αναμενόμενο πως στη δραματουργία πολλές φορές για να δημιουργήσει ο σεναριογράφος ή ο σκηνοθέτης τις εντυπώσεις που θέλουν θα κάνουν διάφορα περίεργα ή αυθαίρετα… αν η ιστορία κολλάει θα την ξεκολλήσουν ίσως και με κάτι απίθανο. Αν όμως δεις ανακρίβειες δεν είναι κακό να τις επισημαίνεις και μάλιστα αν τα λάθη είναι πάνω στο κύριο θέμα τότε αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συνολική σου εικόνα για το έργο και αναπόφευκτα να κάνεις συγκρίσεις με άλλες ταινίες. Αν μια ταινία έχει υποτίθεται ιστορικά στοιχεία και είσαι ιστορικός είναι εύλογο να σχολιάσεις τις ιστορικές ανακρίβειες και τα ανύπαρκτα ή αλλοιωμένα γεγονότα. Αν έχει γαστρονομικό περιεχόμενο και είσαι μάγειρας θα σχολιάσεις τα ακατανόητα που είδες στην κουζίνα. Αν έχει επιστημονικό περιεχόμενο και είσαι επιστήμονας θα σχολιάσεις το επιστημονικό λάθος και τη λογική. Έτσι είναι... μια ταινία μπορείς να την κρίνεις για όλες τις πτυχές της, από τα κοστούμια μέχρι την τεχνολογία και αν όντως όλα αυτά ταιριάζουν στην εποχή που υποτίθεται αναφέρεται και ο καθένας έχει το δικαίωμα να ρίξει βάρος εκεί που θέλει. Ξέρουμε πάντα ότι είναι ταινία και όχι ντοκιμαντέρ όπως επίσης ξέρουμε πως παρόλα τα λάθη πάλι περάσαμε καλά όμως είναι άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Άσε που και στο ντοκιμαντέρ δεν μένουμε στις πληροφορίες αλλά κοιτάζουμε όλες τις πτυχές της δημιουργίας από τη φωτογραφία και τη μουσική μέχρι το μοντάζ και τα εφέ. Γι’ αυτό αν κάποιος βλέπει μια ταινία και θέλει να προσπεράσει το οτιδήποτε με γεια του με χαρά του... αν άλλοι όμως θέλουν να γράψουν ένα άρθρο ή ένα σχόλιο για την επιστήμη του Gattaca και του Απόλλων 13 ή για τη μαγειρική της Julia & Julie και της Πολίτικης Κουζίνας, τότε καλά θα κάνουν. Αν και έχω παρατηρήσει ότι με λάθος και ανακριβή κοστούμια όλοι γκρινιάζουν αλλά με λάθος επιστήμη και νόμους της φύσης, οι πιο πολλοί λένε "έλα, μωρέ, και τι έγινε".
Πάντως για μένα εξακολουθεί να είναι κορυφαία ταινία παρόμοιας θεματολογίας η Επαφή (πάλι ο McConaughey έπαιζε), ένιωσα το Διάστημα στο Gravity και προσωπικά θεωρώ ότι το μέλλον της ανθρωπότητας όπως το βλέπω εγώ το έπιασε η επίσης πρόσφατη ταινία Transcendence (σχετικό άρθρο μου εδώ Αθανασία ή Τέλος;).

Τέλος, να θυμηθούμε μιας και μιλάμε για Interstellar ότι στον διαστρικό χώρο έχει περάσει μόνο ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα... το Voyager 1 που ξεκίνησε από τη Γη το 1977 και πέρασε τα όρια του ηλιακού μας συστήματος τον Αύγουστο του 2012.
Πηγή: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politismos&id=37675

Θα συμφωνήσω με τον συγγραφέα, στο είδος της ταινίας (επαφή με εξωγήινους), θεωρώ το Contact-Επαφή ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟ.

Το Interstellar βρίθει μαύρων τρυπών στο σενάριό του, και σίγουρα δεν προόριζεται για τους hardcore sc-fi fans.
 
Last edited:
Re: Interstellar (2014)

Μην με κοντραρεις Χρηστο .... :p

ΚΑΙ το Contact ειχε επιστημονικες ανακριβειες (δεν ηταν ασπιλο, αμωμο, αχραντο :laugh: !)

1) Κανενα πλοιο δεν θα πρεπε να γειρει προς την σκουληκοτρυπα (ανοιχτα του Hokkaido).
γιατι η σκουληκοτρυπα ΔΕΝ ειναι σιγουρο οτι διαθετει Μοναδικοτητα απο Βαρυτητα !!!!
Διαθετει οριζοντα γεγονοτων, ΝΑΙ, αναπτυσει τρομακτικες παλιρροικες δυναμεις, ΝΑΙ,
αλλα μονο εφαπτομενικα του οριζοντα της. Αν η σκουληκοτρυπα ειναι ομοιας φυσης με
την Μαυρη Τρυπα, τοτε ΔΕΝ ειναι σκουληκοτρυπα, ΔΕΝ βγαζει καπου αλλου, ολα σταματανε
στην Μοναδικοτητα, τον βαρυτικο ΠΑΤΟ του πηγαδιου. Αρα δεν εξυπηρετει κανεναν ταξιδιωτη !

2) Κανενας οριζοντας γεγονοτων δεν επρεπε να ξεδιπλωνεται ως ενα ημιδιαφανο πολυχρωμο
3D τουνελ. Αυτα ηταν εκλαικευσεις (του 1997) γιατι ο κοσμος δεν ηταν ετοιμος να κατανοησει
πως λειτουργουν οι χωροι Kaluza-Klein και ... Calabi-Yau και ... οτιδηποτε εχει να κανει με
ν-διαστασεις και γεωμετρια Riemann. Πως να εξηγησεις οτι ΔΕΝ βουτας στο κεντρο μιας
σφαιρας γεγονοτων αφου το μονο που προκειται να σε "δεχτει" ειναι η περιφερεια αυτης
της σφαιρας και ακριβως με τον ιδιο τροπο να σε ξεβρασει. ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΙΚΑ.
Στο Interstellar .... η προσεγγιση ειναι ετη φωτος καλυτερη.

3) Δεν θα επρεπε να υπηρχαν κραδασμοι, en route του ταξιδιου στην σκουληκοτρυπα.
Το σκαφος της Arroway βρισκεται σε γεωδαισιακη πτωση, που σημαινει οτι ηρεμει.
Αυτο που "τρεχει" ειναι τα τοιχωματα της σκουληκοτρυπας, που παλι δεν ειναι ακριβως
τοιχωματα. Ειναι ζαρωματα και ξεχειλωματα του κενου χωρου (που ουτε εκεινος ειναι
κενος ... αλλα παει πολυ μακρια η βαλιτσα ... θα τρολλαρουμε).

4) Αρα ... και κανενα καθισμα (της Arroway) δεν θα πρεπε να ξεκολλησει en route
και να σωθει τελευταια στιγμη απο το ενστικτο της να πιασει την καδενα που αιωρουνταν.
Ομως, ποσο πιο ομορφο και ανθρωπινο εγινε το σεναριακο αυτο ευρημα, την δεδομενη
στιγμη ! ΔΕΝ ηταν μια επιστημονικη απαιτηση. Ηταν μια συναισθηματικη απαιτηση.

Οσον αφορα, την επιβιωση του πρωταγωνιστη απο την βουτια του στην Μαυρη Τρυπα,
θα συμφωνησω οτι ηταν το ενα και μοναδικο στοιχειο που δεν καταπινονταν ουτε απο
ημιμαθεις και τουριστες της επιστημονικης γνωσης. Ομως, αν πεθαινε στην Μαυρη Τρυπα
..... "βρε σεις, τι ηθελε να πει το εργακι ?" ... :hmmmm2:

Το αυτο ισχυει και με την "προσωποποιηση" της Μαυρης Τρυπας ως ενος ....
Μαυρου Κρονου με πυρινα δαχτυλιδια. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ η Μαυρη Τρυπα :laugh::laugh::laugh:
Οταν τρωει η Μαυρη Τρυπα, το μαυρο της ΔΕΝ φαινεται καθολου. Ειναι πληρως καλλυμενο
απο τον δισκο προσαρτησης υλικου.

Οσες τρυπες και αν ειχε το Interstellar, απευθυνοταν στο ΕΥΡΥ κοινο και ΟΧΙ στην επιστημονικη
κοινοτητα. Η επιστημονικη κοινοτητα, και μαλιστα η αφροκρεμα αυτης, δεν παει σινεμα για να
αντιληφθει πως (ενδεχεται) να δουλευει η Φυση. Την "κοιταει" απευθειας μεσα απο εξισωσεις.

Μπορουμε να βαλουμε τον μεσο θεατη (εμενα, εσενα, τον Μακη τον περιπτερα ....) να κοιταει
διαφορικες εξισωσεις και υπερεπιφανειες για .... 3 ωρες ? :laugh:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Interstellar (2014)

Πηγή: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politismos&id=37675

Θα συμφωνήσω με τον συγγραφέα, στο είδος της ταινίας (επαφή με εξωγήινους), θεωρώ το Contact-Επαφή ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟ.

Το Interstellar βρίθει μαύρων τρυπών στο σενάριό του, και σίγουρα δεν προόριζεται για τους hardcore sc-fi fans.

Επισης το Contact απο την αρχη μεχρι το τελος ηταν τιμιο στις προθεσης του και σε αυτο που ηθελε να πει χωρις ουτε μια φορα χασει τον δρομο του.
Βεβαια στην μια περίπτωση εχουμε ένα εργο που βασίζεται στις σκέψεις του Carl Sagan γραμμένες από τον ιδιο και στην άλλη σε ένα εργο των αδελφών Nolan.
 
Last edited:
Re: Interstellar (2014)

Κι ομως το contact με την απλοτητα του σε αιχμαλωτιζει η σκηνη με την παραλια ειναι αναφορας για καθε ανθρωπο με συναισθηματα...
 
Re: Interstellar (2014)

Σε επιστημονικες ανακριβειες αναφερθηκα. ΜΟΝΟ !

Τα δυο εργακια ειναι διαφορετικης στοχευσης και θεματολογιας.
Το Contact ψαχνει για εξωγηινη Νοημοσυνη και απλως χρησιμοποιει μια σκουληκοτρυπα.
Το Ιnterstellar ψαχνει μια Δευτερη Γη
και χρησιμοποιει μια σκουληκοτρυπα για να παει ΚΑΙ μια Μαυρη Τρυπα (:blink:) για να γυρισει.

Αφιερωσα ολοκληρο νημα για το Contact (και μαλιστα με αρχικη φωτο την Pensakola).
Ισως ηταν λαθος που κατεταξα το Interstellar αναμεσα στο Contact και την Oδυσσεια 2001.
ΔΕΝ ειναι συγκρισιμα σε θεματολογια. Ισως το Contact με την Οδυσσεια (αλλα σιγουρα οχι
το Interstellar). Δεν συκρινονται bit προς bit ! Εκτος αν κοιταξεις το επιστημονικο υποβαθρο
αλλα θα γινουμε εξαιρετικα αδικοι με την Οδυσσεια 2001 (1968).
 
Re: Interstellar (2014)

Και για να ξεκινήσουμε λίγο από την αρχή με θεωρητικές ερωτήσεις, την πρώτη wormhole ποιος την δημιουργησε;
 
Re: Interstellar (2014)

Αυτος ? ..... :laugh:

pirate.jpg