Ήρθε η Άνοιξη.

8508570022_be27c26e02_c.jpg
 
Οντως. etsap για πες μπας και μαθω τιποτα σιγα σιγα, lightroom ή κάτι αλλο;
 
Οντως. etsap για πες μπας και μαθω τιποτα σιγα σιγα, lightroom ή κάτι αλλο;
Άλλος είναι ο teacher εδώ μέσα.
Το Lightroom ποτέ δεν μπόρεσα να το δουλέψω.
Αντιθέτως με το Photoshop & το ACR του, τα πάω καλύτερα. You can't teach an old dog new tricks. ..
Στη συγκεκριμένη, απλά έκανα duplicate layer σε screen mode και πέρασα μια μάσκα για να μην επηρρεασω τον ουρανό που ήταν μια χαρά.
 
Κατάλαβες τώρα atari4 ποιον πρέπει να ρωτάς για επεξεργασία ;
Επίσης βλέπεις πως ακόμα κι από jpeg μπορείς να βγάλεις πληροφορία το PS αρκεί να είναι από "καλό" μηχανάκι !
Πολύ θαθελα να μου στείλει κάποιος κάτοχος "σοβαρής" m4/3 αρχείο raw τραβηγμένο σε πραγματικές συνθήκες για να το "ξεχειλωσω" στο ACR να δω τι "πουλιά πιάνει" σε σύγκριση με τη δική μου, αλλά και μια σύγχρονη APS-C .Ξέρω ο συνονόματος θα φρίξει, αλλά δεν μπορώ να ζητάω περισσότερα από τους συμφορουμιτες. ..
 
Κάποιος κάπου κάποτε έλεγε ότι για να είναι σωστή τονικά μια φωτογραφία πρέπει να κυμαίνεται απο το απόλυτο λευκό έως το απόλυτο μαύρο.
Το να επαναφέρουμε τα σκιερά επειδή είναι τση μοδός να αναδεικνύουμε τις αρετές του αισθητήρα και να παραβλέπουμε την αισθητική με βρίσκει αντίθετο.
Χάνεται το μαύρο, χάνεται το βάθος, η φωτογραφία είναι τίγκα στην ψηφιακίλα, καμμία σχέση με το βελούδο και την τρισδιάστατη απόδοση των slide films που τόσο αναπολούμε.
Και όπως σε ένα πίνακα ζωγραφικής όπου το foreground πρέπει να είναι πιο σκούρο για να έχει βάθος η εικόνα, το μόνο που θα έκανα στην φωτογραφία του φίλου μας είναι ένα crop..
 

Attachments

  • springinathens2.jpg
    springinathens2.jpg
    93.3 KB · Views: 170
Κατάλαβες τώρα atari4 ποιον πρέπει να ρωτάς για επεξεργασία ;

:a0210:

Κατι αλλο. Παρατηρω στη φωτο του Κωστα την αντανακλαση του ηλιου στο φακο (δε ξερω αν εχει καποια ορολογια αυτο), κατω απο τον ηλιο. Αυτο υπαρχει καποια τεχνικη να το αποφευγουμε; Εγω μεχρι τωρα απλα προσπαθω να το κεντραρω και να πεφτει ακριβως πανω στο ηλιο, οποτε και δεν φαινεται. Εχει να κανει με ακριβους - φθηνους φακους; Υπαρχουν φακοι δλδ που δεν εμφανιζεται ποτε αυτο το φαινομενο ή οχι;
 
Re: Απάντηση: Ήρθε η Άνοιξη.

Κάποιος κάπου κάποτε έλεγε ότι για να είναι σωστή τονικά μια φωτογραφία πρέπει να κυμαίνεται απο το απόλυτο λευκό έως το απόλυτο μαύρο.
Το να επαναφέρουμε τα σκιερά επειδή είναι τση μοδός να αναδεικνύουμε τις αρετές του αισθητήρα και να παραβλέπουμε την αισθητική με βρίσκει αντίθετο.
Χάνεται το μαύρο, χάνεται το βάθος, η φωτογραφία είναι τίγκα στην ψηφιακίλα, καμμία σχέση με το βελούδο και την τρισδιάστατη απόδοση των slide films που τόσο αναπολούμε.
Και όπως σε ένα πίνακα ζωγραφικής όπου το foreground πρέπει να είναι πιο σκούρο για να έχει βάθος η εικόνα, το μόνο που θα έκανα στην φωτογραφία του φίλου μας είναι ένα crop..

Συμφωνω εν μερει.
Αν ο κωστας εβλεπε μαυρο εκει που ο αισθητηρας του κατεγραψε μαυρο, τοτε να το αφησει ως εχει.
Αλλα επειδη μαλλον δεν το εβλεπε ετσι (καμμια σχεση οι αισθητηρες με το ματι, στο δυναμικο ευρος) γι αυτο προσπαθουμε να δωσουμε λιγο φως στα σκοτεινα.
Το αν καποτε τα μεσα δεν μπορουσαν να αποδωσουν τονικα οπως σημερα, δεν μας υποχρεωνει κατι να μεινουμε εκει.
Μασκες χρησιμοποιουσαν οι φωτογραφοι κι επι εποχης φιλμ, σωστα ;
ΙΜΗΟ οπως λενε και οι ...νεοι... Χεχεχεχε.....
 
:a0210:

Κατι αλλο. Παρατηρω στη φωτο του Κωστα την αντανακλαση του ηλιου στο φακο (δε ξερω αν εχει καποια ορολογια αυτο), κατω απο τον ηλιο. Αυτο υπαρχει καποια τεχνικη να το αποφευγουμε; Εγω μεχρι τωρα απλα προσπαθω να το κεντραρω και να πεφτει ακριβως πανω στο ηλιο, οποτε και δεν φαινεται. Εχει να κανει με ακριβους - φθηνους φακους; Υπαρχουν φακοι δλδ που δεν εμφανιζεται ποτε αυτο το φαινομενο ή οχι;

Αντίθετα σε μένα αρέσει το lens flare μάλιστα είναι αρκετές οι φορές που το βάζω τεχνητά. Θυμίζει άλλες εποχές όπως επικαλέστηκε και ο cowboy αναπολώντας το φιλμ
 
Κύριοι,

Εβαλα σε ένα κολάζ τις προσπάθειές μας για να κάνω το σχόλιό μου.

1: Original
2: costas_
3: etsap
4: Apollwn

23d33bf1_o.jpeg


1: Οπως βλέπετε και στην αρχική λήψη, η φωτογραφία είναι υποφωτισμένη κάτι που συνηθίζω να κάνω αφού μου 'κρατάει' καλά κρυμμένη πληροφορία.

2: Η επεξεργασία που έκανα ήταν να της κάνω ένα ποιο υπερφωτισμένο Layer & Mask στα λουλούδια, κρατώντας τον ουρανό που στην original ήταν πολύ σωστός. Εδώ λοιπών, ανέβασα τόσο το exposre όσο να μου κρατήσει κρυμμένο το έντονο flare του ήλιου. Ηθελα επίσης και κάποια 'καλα' μαυρα που θα έδιναν έμφαση στο χρώμα των λουλουδιών (και όχι στο πράσινο).
Το Flare προέρχεται από τον φακό. Όποτε χρησιμοποιώ αυτόν τον φακό (Tokina 11-16 f/2.8) έχω να ελέγξω και έναν παράγοντα παραπάνω που έχει να κάνει με το Flare του ήλιου. Ομως, το flare μου αρέσει πολύ και το διορθώνω μόνο όταν είναι πολύ μεγάλο.

3: η επεξεργασία με βρίσκει σύμφωνο ως προς τον αγρό και γενικά μου αρέσει. Ομως παρατηρώ ότι έχει χαλάσει πλέον το χρώμα του ουρανού. Θα έλεγα ότι αυτη η επεξεργασία κινείται στα όριά μου.

4: Εδώ έχουν αλλοιωθεί αρκετά τα πράγματα. Ως δική μου ματιά δεν θα έφτανα ποτέ από το 1 στο 4 διότι αρχίζουν και εμφανίζονται ψεφτιές στην εικόνα που δεν μου αρέσουν και τόσο.
 
Last edited:
Δεν ειμαι σιγουρος αν το σωσιμο σε AdobeRGB που κανω, επηρρεαζει τα χρωματα που βλεπετε.
Μαλλον ναι...

Υ.Γ.: επισης, κανω την επεξεργασια εδω και 2 χρονια σε ενα Dell laptop με ακαλιμπραριστη οθονη....
 
Last edited: