Ήρθε η Fuji μου. Help!

Λοιπόν, όλες είναι τραβηγμένες με το Exposure Mode στο Auto, απόγευμα γύρω στις 16:10 και μετά στην Αλεξανδρούπολη. Παρακαλώ τους "γκουρού" του "αθλήματος" να εντοπίσουν τα λάθη μου και να με καθοδηγήσουν (αν δεν τους είναι κόπος).

Hey, Teachers, don't leave the kid alone! (Καλά, το "kid" μην το παίρνετε τοις μετρητοίς...)

Με τη σειρά βλέπετε τον (περίφημο πια) φάρο (ναι, πράγματι γέρνει λόγω της κατασκευής κάποιου συντριβανιού δίπλα του), τα Δικαστήρια, την Ακαδημία και τις τελωνειακές αποθήκες.

Να ξεκινήσουμε τον σχολιασμό της κάθε μιας είναι το εύκολο, αλλά έτσι θα δεις μόνο τι αρέσει στους άλλους όχι τι αρέσει σε εσένα! Αν το αποτέλεσμα σε ικανοποιεί μην μπλέκεις. Αν κάτι δεν σου αρέσει ευχαρίστως να δούμε αν μπορεί να διορθωθεί στα δικά σου γούστα πάντα!

Καλή ιδέα είναι του send, δοκίμασε και διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάθε σου θέμα και βρες τι ταιριάζει περισσότερο στα γούστα σου. Τι σε ενδιαφέρει να αποτυπώσεις ή να δείξεις με κάθε φωτογραφία και πόσο κοντά είσαι στον στόχο σου! Ποιό είναι το θέμα σου και πόσο σωστά φαίνεται με κάθε διαφορετικό τρόπο που το κοιτάς και το "καδράρεις". Ή αν θες, τι περισεύει ή τι λείπει σε κάθε φωτογραφία ώστε αν γίνει πιο ενδιαφέρουσα.
Και κυρίως εμπιστεύσου τα μάτια σου και την αισθητική σου! Οι απ' έξω απλά ιδέες και απόψεις μπορούμε να δώσουμε. Αν αρέσει σε μας δεν σημαίνει ότι θα αρέσει κατ' ανάγκη και σε σένα!
 
Κι άλλες τέσσερις. Οι τρεις πρώτες από μια εκδρομή στην ύπαιθρο του Έβρου και η τελευταία λουλουδάκι από το μπαλκόνι μου. Η δεύτερη και η τέταρτη έχουν τραβηχτεί με Macro.

...και για να έχεις να ασχολείσαι, πάμε στην δεύτερη φωτογραφία που μπορούμε να δούμε καθαρά σε τεχνικό επίπεδο κάποια πράγματα. Το πιο κοντινό και το πιο μακρινό κομμάτι του θέματος είναι θολά ενώ το μεσαίο είναι καθαρό. Αυτό είναι το περιβόητο βάθος πεδίου. Αν η μηχανή σου σε αφήνει να ρυθμίσεις χειροκίνητα την απόσταση που εστιάζει, κανονίζεις εσύ (εντός ορίων) ποιό θα μείνει καθαρό και ποιά θα θολώσουν.
Για να μεγαλώσει το βάθος πεδίου και να βγούν περισσότερα καθαρά, πρέπει αν επιλέξεις πιο κλειστό διάφραγμα στις χειροκίνητες ρυθμίσεις της μηχανής σου. Αυτό όμως σημαίνει ότι για να δει την ίδια ποσότητα φωτός ο φακός θα πρέπει να μείνει περισσότερη ώρα ανοικτός κατά συνέπεια πιο αργή ταχύτητα.
Αν η μηχανή σου δίνει aperture priority κλείνεις το διάφραγμα, f8, 11, 16 (δεν ξέρω που σου φτάνει) και η μηχανή θα ρυθμίσει τα υπόλοιπα μόνη της.
Στην χειροκίνητη ρύθμιση μάλλον θα σου δείχνει κι ένα φωτόμετρο που λέει πόσο σωστές οι λάθος είναι συνδυαστικά οι ρυθμίσεις.
Μπορείς ακόμα και να αλλάξεις την ευαισθησία ΙSO αν τα πράγματα γίνουν οριακά και οι ρυθμίσεις δεν βολεύουν, αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι όσο μεγαλύτερο ISO τόσο περισσότερος θόρυβος.
Κάνε δοκιμές και δες μόνος σου τι συνδυασμός ρυθμίσεων σε βολεύει, τι σε ενοχλεί κλπ.
Κι εδώ είμαστε για τη συνέχεια!
 
Send και Ηλία, δεν διαφωνώ με όσα λέτε. Απλώς θα ήθελα προς το παρόν μερικές "τεχνικές" οδηγίες π.χ. σχετικά με τη φωτομέτρηση ή την αντιστάθμιση έκθεσης (κ.λπ.) σ' αυτές τις φωτογραφίες. Λόγου χάρη, βλέπω "καμένα" λευκά, έτσι δεν είναι; Πώς τα αποφεύγω; Σε μια ηλιόλουστη μέρα, μεσημέρι, έχει σημασία πού θα είναι η φωτομέτρηση; ( στο Multi, στο Spot ή στο Average;) Ο κ. Μπέλλος έγραψε για ISO 100 και ένα κλικ υποφώτιση (δηλ. ένα κλικ μείον στην αντιστάθμιση έκθεσης), αλλά αυτό δεν το δοκίμασα ακόμη.
Ξέρω ότι πρέπει να πειραματιστώ, αλλά για ξεκίνημα χρειάζομαι κάποιες τέτοιες γενικές οδηγίες. Μελετάω το manual, αλλά χάνομαι στις λεπτομέρειες.

Σας ευχαριστώ πολύ για την τόσο άμεση απάντηση!
 
Send και Ηλία, δεν διαφωνώ με όσα λέτε. Απλώς θα ήθελα προς το παρόν μερικές "τεχνικές" οδηγίες π.χ. σχετικά με τη φωτομέτρηση ή την αντιστάθμιση έκθεσης (κ.λπ.) σ' αυτές τις φωτογραφίες. Λόγου χάρη, βλέπω "καμένα" λευκά, έτσι δεν είναι; Πώς τα αποφεύγω; Σε μια ηλιόλουστη μέρα, μεσημέρι, έχει σημασία πού θα είναι η φωτομέτρηση; ( στο Multi, στο Spot ή στο Average;) Ο κ. Μπέλλος έγραψε για ISO 100 και ένα κλικ υποφώτιση (δηλ. ένα κλικ μείον στην αντιστάθμιση έκθεσης), αλλά αυτό δεν το δοκίμασα ακόμη.
Ξέρω ότι πρέπει να πειραματιστώ, αλλά για ξεκίνημα χρειάζομαι κάποιες τέτοιες γενικές οδηγίες. Μελετάω το manual, αλλά χάνομαι στις λεπτομέρειες.

Σας ευχαριστώ πολύ για την τόσο άμεση απάντηση!

Ηλία, πόσταρα προτού δω τη δεύτερη απάντησή σου. Ακριβώς τέτοιου είδους οδηγίες θέλω.

Και πάλι σ' ευχαριστώ!
 
Ξέρω ότι πρέπει να πειραματιστώ, αλλά για ξεκίνημα χρειάζομαι κάποιες τέτοιες γενικές οδηγίες. Μελετάω το manual, αλλά χάνομαι στις λεπτομέρειες.

Ξεκίνα με ένα πράγμα κάθε φορά, διαφορετικά θα πελαγώσεις!
Δεν μπορείς να μάθεις απλά το manual απ' έξω. Δοκιμάζοντας όμως ένα - ένα στην πράξη τα όσα λέει, θα καταλήξεις σύντομα να ξέρεις αρκετά περισσότερα απ' όσα λέει το manual!
 
Θα σου πρότεινα να ξεκινήσει με τα βασικά της σύνθεσης. Πήγαινε στο www.photo.net στο Learn και ξεκίνα διάβασμα. Προσπάθησε να δεις την πραγματικότητα μέσα από το φακό, έτσι όπως μπορείς μετά το διάβασμα. Αυτά είναι τα πιο βασικά μαθήματα. Μετά προχωρούμε και στα τεχνικά.
 
Σε μια ηλιόλουστη μέρα, μεσημέρι, έχει σημασία πού θα είναι η φωτομέτρηση; ( στο Multi, στο Spot ή στο Average;)

Είδα κι αυτό που ρωτάς και είναι απ' τα βασικά που μπορεί να σε μπερδέψει.
Το είδος της φωτομέτρησης (Spot, Multi, Average) δεν έχει σχέση με τις συνθήκες φωτισμού, ήλιος συννεφιά κλπ., αλλά μόνο με το θέμα σου.
Το spot συνήθως ρυθμίζει την έκθεση της φωτογραφίας σύμφωνα με ότι μετράει στο κέντρο της, το multi σε κάποια προεπιλεγμένα οριζόντια συνήθως σημεία, και το average σε όλο το κάδρο. Διαφορετική ρύθμιση λοιπόν θες στον ίδιο χώρο αν βγάζεις τοπίο (average) και διαφορετική αν βγάζεις πορτραίτο (spot).

Οι διαφορές όμως αυτών των μεθόδων δεν είναι τόσο κρίσιμες τις περισσότερες φορές. Αλλά σε κάποιες περιπτώσεις βολεύει πάρα πολύ να μπορείς να επιλέξεις εσύ συγκεκριμένα κι όχι η μηχανή γενικά. Π.χ. η φίλη σου στα χιόνια είναι δύσκολο θέμα γιατί η μηχανή θα δει πολύ φως απ' το χιόνι χωρίς να ξέρει ότι το θέμα είναι η φίλη. Επιλέγεις να φωτομετρηθεί λοιπόν με spot η φίλη.

Σε αρκετές μηχανές μπορούμε να φωτομετρήσουμε το θέμα (με spot συνήθως), να κλειδώσουμε την ρύθμιση και μετά να καδράρουμε διαφορετικά με το θέμα εκτός κέντρου αλλά και πάλι καλορυθμισμένο. Αν δεν κλειδώνει η μηχανή τις ρυθμίσεις, τις βλέπουμε απ' το menu της και τις βάζουμε χειροκίνητα μη αφήνοντας την μηχανή να κάνει "του κεφαλιού της".

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα περισσότερο! ;)
 
Είδα κι αυτό που ρωτάς και είναι απ' τα βασικά που μπορεί να σε μπερδέψει.
Το είδος της φωτομέτρησης (Spot, Multi, Average) δεν έχει σχέση με τις συνθήκες φωτισμού, ήλιος συννεφιά κλπ., αλλά μόνο με το θέμα σου.
Το spot συνήθως ρυθμίζει την έκθεση της φωτογραφίας σύμφωνα με ότι μετράει στο κέντρο της, το multi σε κάποια προεπιλεγμένα οριζόντια συνήθως σημεία, και το average σε όλο το κάδρο. Διαφορετική ρύθμιση λοιπόν θες στον ίδιο χώρο αν βγάζεις τοπίο (average) και διαφορετική αν βγάζεις πορτραίτο (spot).

Οι διαφορές όμως αυτών των μεθόδων δεν είναι τόσο κρίσιμες τις περισσότερες φορές. Αλλά σε κάποιες περιπτώσεις βολεύει πάρα πολύ να μπορείς να επιλέξεις εσύ συγκεκριμένα κι όχι η μηχανή γενικά. Π.χ. η φίλη σου στα χιόνια είναι δύσκολο θέμα γιατί η μηχανή θα δει πολύ φως απ' το χιόνι χωρίς να ξέρει ότι το θέμα είναι η φίλη. Επιλέγεις να φωτομετρηθεί λοιπόν με spot η φίλη.

Σε αρκετές μηχανές μπορούμε να φωτομετρήσουμε το θέμα (με spot συνήθως), να κλειδώσουμε την ρύθμιση και μετά να καδράρουμε διαφορετικά με το θέμα εκτός κέντρου αλλά και πάλι καλορυθμισμένο. Αν δεν κλειδώνει η μηχανή τις ρυθμίσεις, τις βλέπουμε απ' το menu της και τις βάζουμε χειροκίνητα μη αφήνοντας την μηχανή να κάνει "του κεφαλιού της".

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα περισσότερο! ;)

Καθόλου δεν με μπέρδεψες, Ηλία! Απεναντίας, μου έδωσες να καταλάβω κάποια βασικά θέματα. Thanks again!
 
Θα σου πρότεινα να ξεκινήσει με τα βασικά της σύνθεσης. Πήγαινε στο www.photo.net στο Learn και ξεκίνα διάβασμα. Προσπάθησε να δεις την πραγματικότητα μέσα από το φακό, έτσι όπως μπορείς μετά το διάβασμα. Αυτά είναι τα πιο βασικά μαθήματα. Μετά προχωρούμε και στα τεχνικά.

Βλάση, το site αυτό είναι ό,τι πρέπει!! Αυτό ακριβώς γύρευα. Από αύριο πρωί αρχίζει η μελέτη. Χίλια ευχαριστώ!!