ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ -CDPs.

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,261
Αντλώντας έμπνευση απο τα σχόλια για το blue sky,θα ήθελα να μεταφέρω μερικές πρόσφατες εμπειρίες-σχόλια σχετικά με την εξέλιξη,που έχει συντελεσθεί στα cdp,μέσα στα τελευταία 10-15 χρόνια.

Φίλος,έχει στο σύστημά του( τρίοδο ιδιοκατασκευή SE 2Χ22 W,Spendor SP 1.2), το Rotel 965 BX.Επειδή το σύστημά του παίζει πράγματι πολύ καλά,μεταφέροντάς σου μιά έντονη αίσθηση ζωντανού συμβάντος,τον πίεζα να αναβαθμίσει την πηγή,πιστεύοντας ότι έτσι θα βελτιώσει παραπέρα τον ήχο του.

Μου έκανε το χατήρι κι έτσι ξεκινήσαμε δοκιμές με το Cairn Fog V2 24/192 με κόστος 4-5 φορές την τότε τιμή του Rotel (μοντέλο του 2005).Σε κοινής αποδοχής δισκάκια,πράγματι υπήρχαν κάποιες διαφορές στον αέρα και στην έκταση της σκηνής καθώς επίσης και στην ανάσυρση λεπτομερειών.Απο την άλλη,το Rotel είχε ένα πιό ισορροπημένο κι ευήκοο άκουσμα.Φυσικά δεν πείστηκε και παραμένει με την ίδια πηγή.Απο την πλευρά μου,είπα τα γνωστά "κατά συνθήκη ψεύδη",ότι δηλαδή το σύστημά του δεν έχει υψηλή ανάλυση κλπ,κλπ.....Με ρώτησε κι αυτός άν ευχαριστιέμαι την μουσική στο σύστημά του,του απάντησα "ναί" και μετά ...πήγαμε βόλτα....

Πρόσφατα,του πρότεινα να ακούσουμε στο σύστημά του και το νέο μου απόκτημα πιό πρόσφατης γενιάς,που κοστίζει με την σειρά του πολλές φορές το Cairn.Θα το κάνουμε μετά τις διακοπές.Μέσα μου όμως ήδη αναρωτιέμαι:Μήπως τελικά,τα όσα λέγονται και γράφονται για την εξέλιξη των cdp,στην ουσία τους,είναι βασικά έξυπνες κινήσεις μάρκετινγκ;Κι η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν βάσιμα επιχειρήματα πιά γι' αυτό π.χ όλα τα πολύ ακριβά players νέας εσοδείας,στο όνομα της "αγνότητας" επιστρέφουν στις παλιές συνταγές,στο bitstream κλπ.

Εσείς τι λέτε;
 
Θεωρητικά θα έπρεπε ένα DVD του 2007 των 400 ευρώ να ρίχνει στα αυτιά σε ένα CD του 1993 των 120.000 δραχμών.
Όμως όλα αυτά τα "αναβαθμίστε τα CD δεκαετίας", "τα καινούργια παίζουν καλύτερα", "τεχνολογία είναι και προχωράει" δεν βλέπω να ισχύουν.
Προσωπικά προτιμώ το Marantz μου σαν ήχο και ας είναι πιό παλιό. Το Denon "ξυρίζει" και ακούγεται πολύ πιό "ψηφιακό" από τον παπού! :grandpa:
Για να μην μιλήσω για matching που θα έπρεπε το Denon και πάλι να σκίζει μιας και το έχω σε Denon ενισχυτή!

So, I second that!
 
Οτι CD από '89-'92 έχω δοκιμάσει (μέχρι 150.000 δρχ), καμμία σχέση δεν έχει με τα μετα 2000 μοντέλα. Δεν βάζω στο παιχνίδι τη σειρά ES της Sony, γιατί ήταν έτσι και αλλιώς πολύ ψηλότερα σε τιμή.
Οταν μιλάμε για CD της "σειράς", τα παλαιότερης γενιάς ούτε απέξω δεν παιρνάνε....

Τα DVD συνεχίζουν να ακούγονται όπως το Denon που περιγράφει ο φίλος παραπάνω.....
 
Διονύση το έχουμε συζητήσει πάλι το θέμα με ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις.
Αφορμή μας είχε δώσει το πισωγύρισμα ενός κορυφαίου κατά τη γνώμη μου player, το sati του Horning.
Όταν μάλιστα ο τύπος μαζί με τον συνεργάτη του κατέληξαν μετά από 15 χρόνια έρευνας να γυρίσουν σε παλιούς μετατροπείς, χωρίς upsampling, με τα jitteraκια τους κ.τ.λ. τότε ναι έχουμε θέμα.
Εάν το ακούσεις κιόλας μπορείς να καταλάβεις.
Εξαιρετική υλοποίηση με κορυφαίο ήχο.
 
OK.

Ωστόσο η σύγκριση "παλιών" και καλών cdp σαν τα Rotel 965 BX,Marantz 63 SE & KIS με τα σημερινά μέχρι τα 1500 ευρά,φαίνεται ότι έχει ενδιαφέρον-κι εδώ δεν μιλάμε για τα ακριβά σαν το Horning.Αν δεν άκουγα δεν θα το πίστευα...

Εχει πλάκα,γιατί η τάση των απονομών 4,.. αστερίσκων σήμερα δίπλα στα 2,. του παρελθόντος κι όλος ο σχετικός θόρυβος,δεν φαίνεται να έχει ουσιαστική βάση.Προσωπικά,το αντιλαμβάνομαι πλέον σαν αβαντάρισμα της προώθησης προϊόντων των εταιρειών,με το σχήμα "άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς"....Πρώτη φορά είναι;

Απο την άλλη πλευρά,κανείς δεν μιλάει για την αστεία δυναμική περιοχή,που γράφονται τα σύμπακτα δισκάκια σε σχέση με τις δυνατότητες του μέσου(το βινύλιο έχει αρκετά μεγαλύτερη αντίστοιχα...).Πάρε τ' αυγό και κούρεφτο...
 
H αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Όντως τα νέα upsampling player σε εντυπωσιάζουν αρχικά με την έξτρα "ανάλυση" αλλά τελικά δεν ακούγονται τόσο φυσικά, παρά λεπταίνουν τις μεσαίες-μεσοχαμηλές και μειώνουν την αίσθηση του ρυθμού. Γι'αυτό προσωπικά έχω κολλήσει σε ένα "σκέτο" player, το Naim CD5x, το οποίο προκρίνει τη φυσικότητα από την προβολή της λεπτομέρειας. Βέβαια, για να αποδώσει τα αναμενόμενα, πρέπει να κάτσει με ταιριαστό σύστημα. Αλλιώς θα ακουστεί μουντό.
Ενδιαφέρον έχουν τα player που σου επιτρέπουν να επιλέξεις το upsampling.
Eξ'αλλου, players "παλαιάς τεχνολογίας" παράγει και η Sugden καθώς και λίγοι ακόμη κατασκευαστές. Ωστόσο με το SATI του Horning παίρνεις ξεκάθαρα τον ήχο της εταιρίας αυτής που είναι πολύ-πολύ ξεχωριστός.
Δεν πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε και το zero oversampling που έχει την καλύτερη φυσικότητα αλλά εκεί πια η λεπτομέρεια και η έκταση στα πρίμα είναι αισθητά μειωμένα.
 
Φίλε Διονύση είναι λογικό να μην ακούς τεράστιες διαφορές αφού τα συνοδά μηχανήματα ΔΕΝ σου το επιτρέπουν.

Σε πρόσφατες ακροάσεις που έκανα για την αγορά ενός νέου CDp, άκουσα players από 650 – 2000 € σε σύστημα που αποτελείτο από ενισχυτή αξίας 2.000 € (Hegel) και ηχεία αξίας 2.000 € (Proac) και σε διαβεβαιώ ότι η διαφορές μεταξύ των ήταν ακουστές και εμφανέστατες.

Δεν μπορούμε να ματσάρουμε ένα CD Player των 10.000 € με ενισχυτή και ηχεία των 800€ και να περιμένουμε να ακούσουμε το max του CDp ή τις διαφορές μεταξύ ηχητικά ανώτερων πηγών..

Το matching που πολλοί έχουν αναφέρει κατά καιρούς είναι πολύ σημαντικό.

ΥΓ Για την ιστορία τα CDP πού συγκρίθηκαν ήταν Advance Acoustic, Audiolab 8000, Creek, Musical Fidelity A 3.5, Naim 5, Unico, Primare 21 και το Hegel 2.
 
Απάντηση: Re: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ -CDPs.

Φίλε Διονύση είναι λογικό να μην ακούς τεράστιες διαφορές αφού τα συνοδά μηχανήματα ΔΕΝ σου το επιτρέπουν.
Συμφωνώ!


...ΥΓ Για την ιστορία τα CDP πού συγκρίθηκαν ήταν Advance Acoustic, Audiolab 8000, Creek, Musical Fidelity A 3.5, Naim 5, Unico, Primare 21 και το Hegel 2.
Θα ήταν πολύ χρήσιμη η γνώμη σου για τα παραπάνω μηχανάκια (...και φυσικά το σύστημα στο οποίο τα δοκίμασες) -bye-
 
Τα Spendor 1.2 κοστίζουν πολύ περισσότερο απο 2000 κι ο πολύ πιό διάφανος απο τον Hegel SET eπίσης κόστισε πολύ περισσότερα απο αυτόν(χωρίς να είναι και ζήτημα αποφασιστικού χαρακτήρα).Και τα δύο μηχανήματα έκαναν ευάκουστες τις όποιες διαφορές μεταξύ των 2 πηγών.

Επικαλείσαι,ότι κι εγώ στην αρχική μου αμήχανη αντίδραση,αλλά δεν είναι έτσι.
-bye-
 
Αν προλαβεις και δεν το "βουτηξω" εγω φιλε.

Γειά σου χρυσοδάκτυλε!
Χρόνια και ζαμάνια."Ξανασυναντιόμαστε" μετά πόσα χρόνια;Διαρκώς παλιμπαιδίζοντας και με την βούλα αυτήν την φορά(Juniors)......-bye-
 
Last edited:
Τα Spendor 1.2 κοστίζουν πολύ περισσότερο απο 2000 κι ο πολύ πιο διάφανος από τον Hegel SET eπίσης κόστισε πολύ περισσότερα απο αυτόν(χωρίς να είναι και ζήτημα αποφασιστικού χαρακτήρα).Και τα δύο μηχανήματα έκαναν ευάκουστες τις όποιες διαφορές μεταξύ των 2 πηγών.

Sorry δεν γνώριζα την αξία των μηχανημάτων σου.

OK.
Ωστόσο η σύγκριση "παλιών" και καλών cdp σαν τα Rotel 965 BX,Marantz 63 SE & KIS με τα σημερινά μέχρι τα 1500 ευρά, φαίνεται ότι έχει ενδιαφέρον-κι εδώ δεν μιλάμε για τα ακριβά σαν το Horning.Αν δεν άκουγα δεν θα το πίστευα...

Θα συμφωνήσω μαζί σου αλλά θα διαφωνήσω στο ποσό που πιστεύω ότι βρίσκεται γύρω στα 1.200 €.

Σε ΑΧΒ αντιπαράθεση που έκανα πρόσφατα, το CD της Advance Acoustic ακόμα προσπαθεί να βρει τα χαμηλά του Maratz CD-75 Mk II SE το οποίο αγοράσθηκε πριν από 19 ! (ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ) χρόνια και έχει ήδη αρκετά προβλήματα γηρατειών. Το δε Audiolab χάνει σε σώμα και σκηνή παρότι εντυπωσιάζει η γλυκύτητα του στα υψηλομεσαία.
Έπρεπε να ξεπεράσουμε τα 1.200 – 1.300 € για τα υποκύψει ακουστικά το Γέρο – Marantz :grandpa:

Το Θέμα που άνοιξες παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
 
Kανένα πρόβλημα -μην ασχολείσαι.Μόνο που επίσης,το σύστημα δεν ήταν το δικό μου.Αν διαβάσεις στην εισαγωγή του θέματος,θα δείς ότι ανήκει σε φίλο μου.Θα ήθελα,όταν αποκτήσω και τον νέο ενισχυτή μου,να του πάρω το Rotel και να το κοντράρω και στο σύστημά μου με το Esoteric μου,για να δώ κι εκεί τι γίνεται...

Τέλος το Cairn Fog V2 24/192 με το οποίο κοντράραμε το Rotel κόστιζε-άν θυμάμαι καλά-γύρω στα 1600 ευρά...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ -CDPs.

ΥΓ Για την ιστορία τα CDP πού συγκρίθηκαν ήταν Advance Acoustic, Audiolab 8000, Creek, Musical Fidelity A 3.5, Naim 5, Unico, Primare 21 και το Hegel 2.

Kαι ποιά ήταν η κατατάξη κατά την γνώμη σου??:drummer:
 
To 840C της Cambridge Audio, το έχει ακούσει κανείς?
Θα είχε ενδιαφέρον η σύγκρισή του με παλιά και καλά player, γιατί αυτό είναι ένα πραγματικά σύγχρονο CD.
Σύντομα θα πάρω το Marantz 67SE παραμάσχαλα και θα το πάω για κόντρες με το 840 και το 740.