Jaques Tati

Για τις ταινίες του Τατί γράφτηκε πως είναι "το κινηματογραφικό αντίστοιχο της μουσικής του Thelonious Monk".
Ζηλεύω: θα ήθελα πολύ να το έχω γράψει εγώ.
 
μιά που είπες γιά μουσική.
οι διακοπές ουσιαστικά είχαν ένα μόνο θέμα, ρομαντικό που παραλλάσσεται ελάχιστα και συνοδεύει κάθε σκηνή, που στην πλειοψηφία είναι ένα παράθυρο που ανοίγει και ένα που κλείνει στο τέλος.
Φυσικά υπάρχει και η αντίθεση το τσάρλεστον που ακούει ο Υλό και που κατά κανόνα υιοθετείται από τη νέα γενιά που βρίσκει μοναδικό ενδιαφέρον στον εκκεντρικό ήρωα...
 
Απάντηση: Re: Jaques Tati

η διαφορά συνίσταται (μεταξύ άλλων) στο ότι η μεν ελληνική στηρίζεται επάνω στην προφορά του πρωταγωνιστή και το ευφυές σενάριο (τίγκα σε one liners) , κάτι που απουσιάζει παντελώς στην γαλλική.
Εκεί η εικόνα τα λέει όλα. Υπάρχει σενάριο με κείμενο που δεν υπερβαίνει τη μιά σελίδα.
Και η εικόνα τα λέει χωρίς βιασύνη, χωρίς γρήγορη κίνηση, χωρίς πληθώρα ηχητικών εφέ να "τονίζουν" και να διακωμωδούν κάθε κίνηση.
Φυσικά εκεί αξίζουν οι γοητευτικές χαμένες λεπτομέρειες, που δίνουν το χρώμα, λεπτομέρειες αδιάφορες γιά το 95% των σκηνοθετών.

Βλέποντας χτες τις διακοπές είδα αμέσως όλες τις σκηνές κοπιαρισμένες σε αντίστοιχες φτηνές (από κάθε άποψη) ελληνικές που όταν τις έβλεπα τότε τις αντιμετώπιζα με συμπάθεια. και όμως η πηγή ήταν στις διακοπές.
Από το σαραβαλάκι, τα πυροτεχνήματα, τα κάδρα, τις σκανταλιές των παιδιών, τη γυμναστική στην παραλία. Όλα εκλάπησαν. Με περισσότερη προχειρότητα, χειρότερη εικόνα και ήχο.

Πραγματι, αυτες ειναι κατα κυριο λογο, οι διαφορες.

Νομιζω ομως οτι ολοι, λιγο η πολυ, εχουν αντιγραψει τις κωμωδιες του βωβου κινηματογραφου, Μπαστερ Κητον, Τσαρλυ Τσαπλιν, Λωρελ&Χαρντυ κλπ.
 
Re: Απάντηση: Re: Jaques Tati

Πραγματι, αυτες ειναι κατα κυριο λογο, οι διαφορες.

Νομιζω ομως οτι ολοι, λιγο η πολυ, εχουν αντιγραψει τις κωμωδιες του βωβου κινηματογραφου, Μπαστερ Κητον, Τσαρλυ Τσαπλιν, Λωρελ&Χαρντυ κλπ.

Σαφώς...
μόνο που αυτός έβαλε μιά πολύ ιδιόμορφη υπογραφή
 
Για να εκτιμήσουμε τον Τατί, αρκεί να δούμε, το mon onlce και στο καπάκι να δούμε το πάρτυ με τον Sellers. Και να δούμε και τις χρονολογίες που γυρίστηκε το καθένα.

Εμένα η αγαπημένη μου είναι η μέρα γιορτής.
 
Έτσι ακριβώς Δημήτρη, δεν πρόκειται γιά φαρσοκωμωδία της σειράς. Την είδα και'γώ (αν και δεν γνώριζα τον Tati). Λάτρεψα την καταγγελτική του στάση απέναντι στα πρέπει των αστών που πηγαινοέρχονται μόνο και μόνο γιά την ρηχή αυτοπαρουσίασή τους. Ο χαζός του χωριού που προσβάλει την αισθητική τους απλά επειδή υπάρχει είναι η κουτσουλιά πάνω στην Φεράρι. Και η έλλειψη λόγου από μέρους του δείχνει πόσο μεγάλη είναι η παντομίμα του. Εξαίρετος!
Τέτοιες κωμωδίες -που δεν είναι κωμωδίες- απόλαυσα μόνο από τον Γούντυ Άλλεν
 
Ελάχιστα λόγια απο τον πρωταγωνιστή. (Απο κεί το πήρε ο Μπίν; )

Περισσότερα λόγια σαν μπακγράουντ απο τους γύρω του. Κάνουν δεμένο σύνολο με τη μουσική υπόκρουση.

Τονίζονται οι ενοχλητικοί σύντομοι ήχοι του περιβάλλοντος (τριξίματα, γουργουρίσματα) και η αντίθεση με την γύρω "νόμιμη" βαβούρα.

Και αποτέλεσμα μία ευχάριστη μελαγχολία μοναδική, όπως την περιέγραψε ο Δημήτρης.

Τις προάλλες περπατούσα στη νέα παραλία και στο ύψος του Μακεδονία Παλλάς είδα στο pool bar του ξενοδοχείου γραβατωμένους φουσκωτούς να κυνηγάν πιτσιρίκια τσιγγανάκια που κάναν μπάνιο στην πισίνα. Ένα μάγκωναν, τους ξέφευγε και άλλα δύο πηδούσαν μέσα...

Πολύ μου θύμισε Τατί η φάση.
 
Έχει κυκλοφορήσει στα Ελληνικά κασετίνα αφιέρωμα στον Ζακ Τατί, με τις ταινίες:
Jour de Fête, Mon Oncle, Play Time, καθώς και τρεις ταινίες του μικρού μήκους.
Την αγόρασα πριν από 6 με 8 μήνες από το Μερτόπολις του Πειραιά.
Όλες όσες ταινίες του έχω δει, τις βρήκα εξαιρετικές, αλλά αυτή που δίνει ρέστα και παραμένει αιώνια επίκαιρη είναι το Play Time. Βέβαια πρέπει να αγαπάει κανείς το είδος αυτό του σουρεαλισμού για να του αρέσει μια ταινία σαν κι αυτή. Σε καμία περίπτωση δεν υποτιμώ αυτούς που δεν θα τους άρεσε αυτή η ταινία. Περί ορέξεως ...κολοκυθόπιτα.
Να σημειώσω ότι Ελληνικές κωμωδίες Χατζηχρήστου, Βέγγου, κλπ. ταιριάζουν πιο πολύ με τις Γαλλικές του Λουί Ντε Φινές. Αντίθετα, πικρές κωμωδίες κατηγορίας Τατί, θα βρούμε σε έργα του Λογοθετίδη.