Και κάτι άσχετο.........

cmspot

New member
23 December 2006
48
Εξυπνάκιας φοιτητής;



Eνας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του, για την σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.

Καθ.: Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Φυσικά.

Καθ.: Είναι ο Θεός παντοδύναμος;

Φοιτ.: Ναι

Καθ.: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους.Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτ.: ...

Καθ.: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε
μικρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Είναι καλός ο διάβολος;

Φοιτ.: Όχι.

Καθ.: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;

Φοιτ.: Ο...Θεός...

Καθ.: Σωστά. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσμο;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα,σωστά;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

Φοιτ.: ...

Καθ.: Υπάρχουν αρρώστιες;
Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

Φοιτ.: Μάλιστα.

Καθ.: Λοιπόν, ποιός τα δημιούργησε;


Φοιτ.: ...

Καθ.: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτ.: Όχι,
κύριε.

Καθ.: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

Φοιτ.: ...Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.

Καθ.: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης
των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

Φοιτ.: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.

Καθ.: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της
επιστήμης.

Φοιτ: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;


Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;


Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει Καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε,είναι απλά η απουσία της.

Στην αίθουσα επικρατεί σιγή...

Φοιτ.: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να
ονομάζουμεσκοτάδι;

Καθ.: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;

Φοιτ.: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως,
κανονικό φως, λαμπερό φως,εκτυφλωτικό φως... Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι;
Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα
μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθ.: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ;

Φοιτ.: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική.

Καθ.: Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Φοιτ.: Καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας.
Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος,
ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο
θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το
αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου, καθηγητά.Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και
βέβαια.

Φοιτ.: Έχετε ποτέ
παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

Καθ.: ...

Φοιτ.: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία
Εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

Καθ.: ...

Φοιτ.: Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του καθηγητή;
Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του καθηγητή;Κανένας.
Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με
Δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε...Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθ.: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη
σου, παιδί μου.

Φοιτ.: Αυτό είναι, κύριε... Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και
του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά.


Αυτός ο νεαρός φοιτητής ήταν ο ALBERT EINSTEIN...
 
Last edited:
Εξυπνάκιας φοιτητής;



Eνας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του, για την σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.

Καθ.: Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Φυσικά.

Καθ.: Είναι ο Θεός παντοδύναμος;

Φοιτ.: Ναι

Καθ.: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους.Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτ.: ...

Καθ.: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε
μικρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Είναι καλός ο διάβολος;

Φοιτ.: Όχι.

Καθ.: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;

Φοιτ.: Ο...Θεός...

Καθ.: Σωστά. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσμο;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα,σωστά;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

Φοιτ.: ...

Καθ.: Υπάρχουν αρρώστιες;
Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

Φοιτ.: Μάλιστα.

Καθ.: Λοιπόν, ποιός τα δημιούργησε;


Φοιτ.: ...

Καθ.: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτ.: Όχι,
κύριε.

Καθ.: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

Φοιτ.: ...Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.

Καθ.: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης
των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

Φοιτ.: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.

Καθ.: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της
επιστήμης.

Φοιτ: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;


Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;


Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει Καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε,είναι απλά η απουσία της.

Στην αίθουσα επικρατεί σιγή...

Φοιτ.: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να
ονομάζουμεσκοτάδι;

Καθ.: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;

Φοιτ.: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως,
κανονικό φως, λαμπερό φως,εκτυφλωτικό φως... Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι;
Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα
μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθ.: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ;

Φοιτ.: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική.

Καθ.: Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Φοιτ.: Καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας.
Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος,
ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο
θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το
αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου, καθηγητά.Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και
βέβαια.

Φοιτ.: Έχετε ποτέ
παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

Καθ.: ...

Φοιτ.: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία
Εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

Καθ.: ...

Φοιτ.: Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του καθηγητή;
Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του καθηγητή;Κανένας.
Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με
Δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε...Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθ.: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη
σου, παιδί μου.

Φοιτ.: Αυτό είναι, κύριε... Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και
του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά.


Αυτός ο νεαρός φοιτητής ήταν ο ALBERT EINSTEIN...

Απο ποια βιβλιογραφία προκύπτει ότι αυτά τα είπε πραγματικά ο Αινσταιν;
 
Μήπως μπορούμε να έχουμε το λινκ για το άλλο φόρουμ, έτσι ώστε να τσεκάρουμε εμείς ότι πρόκειται για πραγματικότητα κι όχι για urban legend? Διότι κάτι δεν μου πάει καλά.

Μήπως μπορεί το έμπιστο άτομο να μας δώσει τη βιβλιογραφία;
 
Το έλαβα με e-mail προ καιρού και απάντησα αναλόγως.

Πρώτον, ο Einstein δεν είχε κάνει ποτέ τέτοια κουβέντα. Σύμφωνα με αυτοβιογραφικές του σημειώσεις, είχε από μικρή ηλικία αναπτύξει σκεπτικιστική στάση απέναντι στη θρησκεία.

Δεύτερον, όπως γράφει και το link του GeonX (ο οποίος παρεμπιπτώντως μου πήρε την ψυχή, κατά πως φαίνεται :D), ο ίδιος μύθος κυκλοφορεί σε διάφορες παραλλαγές με σκοπό πάντα να γελοιοποιηθεί ο άθεος επιστήμονας. Η μάχη θρησκείας-επιστήμης συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Τρίτον, η ίδια η συζητήση είναι γελοιά. Η επιχειρηματολογία και των δύο πλευρών μπάζει από παντού. Υπάρχουν πολλές απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουν, οι φιλόσφοι έχουν φροντίσει να τα ξετινάξουν εδώ και αιώνες. Ακόμα και εγώ θα μπορούσα να δώσω κάποιες σοβαρότατες απαντήσεις. Αλοίμονο αν το ζήτημα της πίστης και της ύπαρξης του Θεού μπορούσε να ξεκαθαριστεί σε μία σελίδα.
 
Το γεγονός ότι γράφουμε στην κατηγορία Εκτός Θέματος ενός φόρουμ για audio/video δεν σημαίνει ότι μπορούμε να πετάμε οτιδήποτε έχουμε δει αλλού, χωρίς καμιά αξιολόγηση. Ακόμη περισσότερο να το καλύπτουμε με το μανδύα της αξιόπιστης πηγής.
 
Κώστα, όταν ακούω κάτι δεν πρέπει να έχω τη δυνατότητα να το επαληθεύσω;

Έλα βρε, αστειεύομαι! Πάντως, πολύ θα το γούσταραν, να καπελώσουν τη θεωρία της σχετικότητας. Θυμήσου το κλισέ του μορφωμένου και ευκατάστατου Ιούδα, όπου, προσάπτοντάς του τη χείριστη κατηγορία του προδότη, εξοβελίσθη η επιστημονική γνώση και ολόκληρος ο μέχρι τότε αναπτυχθείς ελληνικός πολιτισμός, βυθίζοντας στο σκοτάδι το μισό πλανήτη για 16 αιώνες.
 
Το γεγονός ότι γράφουμε στην κατηγορία Εκτός Θέματος ενός φόρουμ για audio/video δεν σημαίνει ότι μπορούμε να πετάμε οτιδήποτε έχουμε δει αλλού, χωρίς καμιά αξιολόγηση. Ακόμη περισσότερο να το καλύπτουμε με το μανδύα της αξιόπιστης πηγής.

Εντάξει μη τον δείρουμε κιόλας τον cmspot... Το παιδί ήθελε να παρουσιάσει τον διάλογο και το λογοπαίγνιο της λογικής... Εμένα μου άρεσε το όλο κείμενο και δεν με χάλαει καθόλου αν σχετίζεται ή όχι με τον Αινστάιν... Είτε χειρόγραφα είτε copy/paste θυσίασε κάποιο χρόνο για να το ποστάρει, μη τον παίρνουμε απ'τα μούτρα...
 
άντε να ρίξω κι εγώ το αιρετικό μου, δραττόμενος της ευκαιρίας: δε δημιούργησε ο θεός τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος το θεό, για να καλύψει τις ανάγκες και τις αδυναμίες του ...
 
άντε να ρίξω κι εγώ το αιρετικό μου, δραττόμενος της ευκαιρίας: δε δημιούργησε ο θεός τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος το θεό, για να καλύψει τις ανάγκες και τις αδυναμίες του ...

Ναι ε ?:chinscratch: :grandpa:
Και τον άνθρωπο ποιός τον δημιούργησε τότες ??-bye-
 
Re: Απάντηση: Και κάτι άσχετο.........

Ναι ε ?:chinscratch: :grandpa:
Και τον άνθρωπο ποιός τον δημιούργησε τότες ??-bye-

Το ίδιο πρόβλημα ισχύει και αντίστροφα φιλοσοφικά. Το επιχείρημα των δημιουργιστών πως κάτι τόσο "τέλειο" όσο ο άνθρωπος χρειάζεται τελειό δημιουργό όπως ο Θεός, αυτομάτως προυποθέτει τέλειο Θεό, ο οποίος δημιουργήθηκε από άλλο τέλειο θεό και πάει λέγοντας.
 
Re: Απάντηση: Και κάτι άσχετο.........

Ναι ε ?:chinscratch: :grandpa:
Και τον άνθρωπο ποιός τον δημιούργησε τότες ??-bye-

Αυτό το ερώτημα έχει απάντηθεί από τον Charles Darwin. Μια πολύ κατανοητή εκλαικευμένη απόδοση της φυσικής επιλογής υπάρχει στα βιβλία "Ο Τυφλός ωρολογοποιός" και το "Εγωιστικό Γονίδιο" του R. Dawkins, τα οποία κυκλοφορούν εδώ και χρόνια και στα Ελληνικά. Λογικοί στοχασμοί του συγγραφέα για την ύπαρξη ή όχι του θεού, υπάρχουν στο τελευταίο του βιβλίο "The god delusion".

Ιστορικά στοιχεία για όλες τις μεγάλες θρησκείες, την προέλευση τους και την εξέλιξη τους υπάρχουν στην "Παγκόσμια ιστορία των θρησκειών" του Glasenap.

Προεκτείνοντας από τη θρησκεία στην αλήθεια ή όχι του υπερφυσικού πολύ καλά βρήκα το "Στοιχειωμένο κόσμο" του Carl Sagan και το "Why people beleive in weird things" του Shermer.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Και κάτι άσχετο.........

Ναι ε ?:chinscratch: :grandpa:
Και τον άνθρωπο ποιός τον δημιούργησε τότες ??-bye-

Πες μας πρώτα ποιός δημιούργησε το οξυγόνο, και αν είναι δυνατό να υπάρξει νοημοσύνη σε συνθήκες 1000 βαθμών C και σε πίεση 0,5 ατμόσφαιρας...