"Καινουργιες εικονες ?" η αλλιως "Μετα HD1 εποχη !"

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,573
Δε ξερω τι ροδαλινες και πρασινα αλογα μου λετε ( :flipout:), εχθες ομως εγινε καλη δουλιτσα στα χρωματα του "λεγαμενου" .

Με καλη χρηση των οργανων ( Καστρουνιος στα χειριστηρια ), και αρκετη δουλεια απο το πισι, ηρθε σε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ επιπεδα και το θεμα χρωμα στον Mr Dila.

Σιγουρα παντως μην εχοντας πισι , τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα.

Θα τολμησω επισης να πω , οτι μετα την ρυθμιση, σε πολλες σκηνες απο το γνωστο μας δισκακι, ειδαμε πραγματα τα οποια ΔΕΝ ειχαμε ξαναδει.

( Επιβεβαιωθηκαν δε,για ΑΛΛΗ μια φορα, οτι τα οργανα του μαστορα μετρουν ΠΟΛΥ καλα, αφου πλεον μετρησεις τριγωνου, gamma, ansi και on off contrast ειναι ΠΟΛΥ κοντα με οσες εχουν δημοσιευτει κατα καιρους απο πολλους γνωστους και καταξιομενους επαγγελματιες ανα τον κοσμο.
Και λεω πολυ κοντα, διοτι σαφως και ο χωρος και το στησιμο δεν ειναι πραγοντες που μπορουν να εξαιρεθουν απο τις μετρησεις αυτες. )


Να σημειωσω επισης οτι τα παραπανω αφορουν πολυ fine ρυθμισεις του μηχανηματος, και δεν μειωνουν σε τιποτα την σημαντικοτατη ικανοτητα του μηχανηματος να παιξει εξαιρετικα out of the box.
Αλλα τι να κανουμε, την τρελα μας την ξερετε....


Θα προτρεψω επισης πολλους που θα εχουν την δυνατοτητα, να δωσουν περισσοτερη σημασια στο sd υλικο που γνωριζουμε και υπαρχει στα ραφια των βιντεο κλαμπ, μιας και αυτο ειναι που θα βλεπουμε για αρκετο καιρο ακομα.

Μπορει το hd υλικο να ειναι εντυπωσιακο, αλλα πιστεψτε με ειναι περισσοτερο εντυπωσιακο να δουμε το αμεσο υλικο μας απο την "οπτικη" του Dila. Θα δουμε πολλα πραγματα που δεν τα περιμεναμε.

Επισης να αναφερω οτι το "ιδιαιτερο" κοντραστ του μηχανηματος, δινει περιεργη,ισως και "αγνωστη" μεχρι τωρα "χροια" στην εικονα, και τα ματια μας δεν την εχουν συνηθίσει. Αυτο μπορει ευκολα να μας "μπερδεψει" και να βαφτισουμε καποια πραγματα καπως .....διαφορετικα. Θελει προσοχη στο πως ερμηνευουμε αυτο που βλεπουμε, κι οταν λεω ερμηνευουμε, δεν εννοω λεμε η γραφουμε, αλλα το πως το καταλαβαινουμε μονοι μας.

Τωρα θα μου πειτε τι μας λεει ο ανθρωπας, αλλα εγω τα γραφω για να υπαρχουνε -bye-



Warnings while watching HD1.

- Προσοχη οταν παρακολουθειτε σκοτεινα πλανα, τα οποια επονται απο καποια ποιο φωτεινη σκηνη. Η ιριδα των ματιων μας , ειναι αργη ( τουλαχιστον των δικων μου) και αρκετες πληροφοριες ΑΡΓΟΥΜΕ να τις δουμε νομιζοντας οτι δεν ειναι εκει. Εκει ειναι , και το pause ειναι ενας ωραιος τροπος να το διαπιστωσουμε .

- Προσωπικα αρκετες φορες ειμαι ετοιμος να πω οτι τα χρωματα του ισως ειναι λιγο υπερκορεσμενα, αλλα τελικα κατεληξα οτι ισως και να μην ειναι . Ο λογος ειναι οτι το τοσο contrast σε ολα τα επιπεδα της εικονας τα κανει "ξενα" σε αυτα που ξερουμε μεχρι τωρα .

- Προσαρμοστε, οσο γινεται τα ματια σας σε κατασταση "βλεπω ταινια". Ειναι τελειως διαφορετικα απο οτι ειναι οταν κοιτατε να αξιολογησετε ενα μηχανημα. Τουλαχιστον σε μενα εχει ΜΕΓΑΛΗ διαφορα. Ισως να δειτε και καποια πραγματα διαφορετικα ! Το συγκεκριμενο με προετρεψε να το γραψω το γεγονος, οτι οταν μπηκα σε κατασταση "βλεπω ταινια" ειδα αρκετες αρετες του μηχανακιου !

Πιστευω οτι το συγκεκριμενο μηχανημα εχει πολλα να μας "διδαξει" για την εικονα, αν οχι να μας δωσει να καταλαβουμε καποια πραγματα που γνωριζαμε πολυ ποιο ευκολα το τι ακριβως σημαινουν . Με τα μηχανηματα που εχουμε δει μεχρι τωρα, τολμω να πω οτι πολλες "εννοιες" της εικονας τις "ψαχναμε". Τωρα πλεον μας δινει την δυνατοτητα να τις δουμε ΕΥΚΟΛΑ.
 
Ρε Χρήστο... Μέσα στο μυαλό μου είσαι βρε παιδί...
Σχεδόν βούρκωσα όταν το διάβαζα αυτό... ΕΤΣΙ!

Μαζί σου απ'όλες τις απόψεις....
 
Απάντηση: Re: "Καινουργιες εικονες ?" η αλλιως "Μετα HD1 εποχη !"

Ρε Χρήστο... Μέσα στο μυαλό μου είσαι βρε παιδί...
Σχεδόν βούρκωσα όταν το διάβαζα αυτό... ΕΤΣΙ!

Μαζί σου απ'όλες τις απόψεις....


Zeb, κι εσυ , κι εγω μεχρι εχθες, ειχα δει το Dila αρρυθμιστο .

Αυτα που παρεθεσα παραπανω ειναι μετα απο καλη προσεκτικη θεαση του , ρυθμισμενο πλεον.

Προσωπικα με σημαδεψε !!!!

Για πες μας ομως , τι ειχες εσυ στο μυαλο σου ? :grinning-smiley-043


Περιμενω και το Μανωλη να μας γραψει δυο λογια για αυτο που "ζησαμε" εχθες .....-bye-
 
Μήπως τελικά με προβόλια σαν τον HD1 καταλήξουμε να "βλέπουμε" ταινία κι όχι να ψάχνουμε διαρκώς τι μας φταίει; Θέλω να πώ, μήπως τελικά έφθασε η στιγμή από τούδε και στο εξής, που δεν θα μας απασχολούν η fine ρυθμίσεις;
 
Με καλη χρηση των οργανων ( Καστρουνιος στα χειριστηρια ), και αρκετη δουλεια απο το πισι, ηρθε σε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ επιπεδα και το θεμα χρωμα στον Mr Dila.

Αυτό..


Θα προτρεψω επισης πολλους που θα εχουν την δυνατοτητα, να δωσουν περισσοτερη σημασια στο sd υλικο που γνωριζουμε και υπαρχει στα ραφια των βιντεο κλαμπ, μιας και αυτο ειναι που θα βλεπουμε για αρκετο καιρο ακομα.

Αυτό..

Μπορει το hd υλικο να ειναι εντυπωσιακο, αλλα πιστεψτε με ειναι περισσοτερο εντυπωσιακο να δουμε το αμεσο υλικο μας απο την "οπτικη" του Dila. Θα δουμε πολλα πραγματα που δεν τα περιμεναμε.

Αυτό..

Επισης να αναφερω οτι το "ιδιαιτερο" κοντραστ του μηχανηματος, δινει περιεργη,ισως και "αγνωστη" μεχρι τωρα "χροια" στην εικονα, και τα ματια μας δεν την εχουν συνηθίσει. Αυτο μπορει ευκολα να μας "μπερδεψει" και να βαφτισουμε καποια πραγματα καπως .....διαφορετικα. Θελει προσοχη στο πως ερμηνευουμε αυτο που βλεπουμε, κι οταν λεω ερμηνευουμε, δεν εννοω λεμε η γραφουμε, αλλα το πως το καταλαβαινουμε μονοι μας.

Φυσικά αυτό..


- Προσοχη οταν παρακολουθειτε σκοτεινα πλανα, τα οποια επονται απο καποια ποιο φωτεινη σκηνη. Η ιριδα των ματιων μας , ειναι αργη ( τουλαχιστον των δικων μου) και αρκετες πληροφοριες ΑΡΓΟΥΜΕ να τις δουμε νομιζοντας οτι δεν ειναι εκει. Εκει ειναι , και το pause ειναι ενας ωραιος τροπος να το διαπιστωσουμε .

Κυρίως Αυτό..

Αναφερόμενος σε όλους τους προβολείς ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ....
Πόσο μάλιστα στο Ντίλα...
 
Μήπως τελικά με προβόλια σαν τον HD1 καταλήξουμε να "βλέπουμε" ταινία κι όχι να ψάχνουμε διαρκώς τι μας φταίει; Θέλω να πώ, μήπως τελικά έφθασε η στιγμή από τούδε και στο εξής, που δεν θα μας απασχολούν η fine ρυθμίσεις;


Αυτο ειναι σιγουρο Μιχαλη.

Οσο δεν υπαρχουν θεματα που σε ενοχλουν στην εικονα , τοσο περισσοτερο απολαμβανεις.
Το σιγουρο ειναι οτι ετσι και η "επενδυση" σου θα αποκτησει και διαρκεια !

Το θεμα ρυθμισεις ειναι λιγο διαφορετικο. Τουλαχιστον για μενα που μου αρεσει και θελω παντα να παιρνω οτι μπορει καθε μηχανημα να μου δωσει.
Μεσω αυτου και καθε φορα , ειτε μαθαινω κατι καινουργιο, ειτε "χωνευω" κατι καλυτερα.
Μερικες φορες με κανει και αναθεωρω ισως καποια πραγματα !
 
Δεν θα σου απαντησω ευθεως. -bye-

Θα σου πω μονο οτι η δικη σου περιπτωση θα πρεπει να εξεταστει ξεχωριστα και ιδιαιτερα λογο απουσιας πισιου !

Η παρουσια του dvdo με κανει λιγο αισιοδοξο , αλλα εχω καποιες επιφυλαξεις !! -bye-


:flipout:
 
Μάλλον είμαι αργόστροφος.:sleep:
Προχτές είδαμε μία Α εικόνα, εσείς τι είδατε στην Β (ρυθμισμένη);:food-smiley-005:
Πόσο καλλίτερη εικόνα;
Η ρύθμιση του RGB έγινε στο HTPC;
Σε τι χώρο;
Αν υπήρχε μία πηγή φωτός, πόσο επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα;
:grinning-smiley-043
 
Θα σου πω μονο οτι η δικη σου περιπτωση θα πρεπει να εξεταστει ξεχωριστα και ιδιαιτερα λογο απουσιας πισιου ! :flipout:

Ωχ, αυτό σε πόσες ώρες λάμπας μεταφράζεται; αν δεν μπορείς σε ώρες πες το μου και σε επί τοις εκατό. :flipout:

Α, και να μην ξεχάσω να συνδέσω το λάστιχο από την καφετιέρα επάνω μέχρι το υπόγειο κάτω....


Λοιπόν άντε περιμένουμε να δούμε τρίγωνα. Τραβήξατε και καμιά φωτο πριν και μετά;
 
Last edited:
Μάλλον είμαι αργόστροφος.:sleep:
Προχτές είδαμε μία Α εικόνα, εσείς τι είδατε στην Β (ρυθμισμένη);:food-smiley-005:
Πόσο καλλίτερη εικόνα;
Η ρύθμιση του RGB έγινε στο HTPC;
Σε τι χώρο;
Αν υπήρχε μία πηγή φωτός, πόσο επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα;
:grinning-smiley-043


Το θεμα ειναι Παναγιωτη οτι δεν ξερω πως να σου απαντησω σε αυτα που ρωτας, διοτι το πως αντιλαμβανετε κανεις μια εικονα ειναι τελειως υποκειμενικο.

Παρολαυτα θα προσπαθησω......

Οπως εγραψα και παραπανω , ειδαμε πληροφορια στην εικονα που δεν την ειχαμε ξαναδει μεχρι τωρα σε πολλες σκηνες στο δισκακι που χρησιμοποιουμε αρκετο καιρο τωρα.

Τωρα το ποσο καλυτερη, αν σου απαντησω κατω απο το γεγονος οτι για να παρεις λιιιγο καλυτερη εικονα ισως χρειαζεσαι και παααρα πολλα χρηματα, θα σου πω , πολυ καλυτερη. Αυτο υπερθεματιζεται και απο το οτι τα χρωματα "ηρθαν" εκει που πρεπει !

Οσον αφορα τη ρυθμιση απο το πισι , ειναι μακρυα η βαλιτσα που λενε και θελει πολυ κουβεντα. Παντως το RGB που λες , ειναι λιγο για να περιγραψει το "σκαλισμα" που εγινε.
Ειδικα για sd υλικο, και μετα απο προτροπη του Μανωλη, πρεπει να γινουν καποιες δοκιμες ακομα με καποια φιλτρακια .

Ο χωρος ηταν αυτος του Φωτη. Δεν ξερω αν τον γνωριζεις, αλλα ουσιαστικα ειναι ενα τυπικο ,συγχρονο σαλονι, το οποιο ειναι πολυ προσεγμενο σε αρκετα πραγματα !

Τωρα στο τελευταιο που λες, περι φωτος στο χωρο, συμβαινει οτι ακριβως γινεται και με τους αλλου προβολεις. Το ποσοστο βεβαια δεν ειναι το ιδιο, αλλα πιστευω οτι δεν διαφερει σε πολλα ......
 
Ωχ, αυτό σε πόσες ώρες λάμπας μεταφράζεται; αν δεν μπορείς σε ώρες πες το μου και σε επί τοις εκατό. :flipout:

Α, και να μην ξεχάσω να συνδέσω το λάστιχο από την καφετιέρα επάνω μέχρι το υπόγειο κάτω....


Λοιπόν άντε περιμένουμε να δούμε τρίγωνα. Τραβήξατε και καμιά φωτο πριν και μετά;




Ναι, πες μας τωρα οτι σε νοιαζει και η λαμπα !!!! :flipout:


Οσον αφορα τον καφε, εχθες ηπιε λιγο γιατι επεσε το κραξιμο της αρκουδας. Να σου πω και την αληθεια, τις ωρες της ρυθμισης μπορει να μην ηπιε ουτε γουλια και αυτο ισως ειναι το κλειδι της υποθεσης ....:flipout:



Για τα τριγωνα στον αρμοδιο. Φωτο γιοκ ....
 
Πάλι γιοκ;;;

Μας έχεις κακομάθει και τώρα μας απογοητεύεις...
Πίσω γρήγορα για φώτο... Μπρος!!! -bye-
 
Απάντηση: Re: "Καινουργιες εικονες ?" η αλλιως "Μετα HD1 εποχη !"

Πάλι γιοκ;;;

Μας έχεις κακομάθει και τώρα μας απογοητεύεις...
Πίσω γρήγορα για φώτο... Μπρος!!! -bye-


Βρε συ , γινοταν πανικος, οργανα, λαπτοπ, πληκτρολογια, τηλεκοντρολ, πισια, πανικος σου λεω. Ουτε που το σκεφτηκα για φωτο να σου πω την αληθεια !
 
Τελικά Χρήστο αξίζει το κόστος του HD1 όταν θέλεις να "δείς" ταινία; Δηλαδή θεωρούμε ότι το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να καταβάλουμε για την απόκτησή του, έχει σημασία όταν τελικά θα κάτσεις να απολαύσεις μια ταινία ή απλά θα ικανοποιήσει τα μάτια του πολύ ψαγμένου;
 
Τελικά Χρήστο αξίζει το κόστος του HD1 όταν θέλεις να "δείς" ταινία; Δηλαδή θεωρούμε ότι το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να καταβάλουμε για την απόκτησή του, έχει σημασία όταν τελικά θα κάτσεις να απολαύσεις μια ταινία ή απλά θα ικανοποιήσει τα μάτια του πολύ ψαγμένου;

Μιχάλη, οι νορμάλ άνθρωποι, που θέλουν πραγματικά να δούν ταινία, θα την απολαύσουν και με προβολέα των 1,200 Euro.
Για τους "βλαμένους" δεν υπάρχει οροφή....
 
Τελικά Χρήστο αξίζει το κόστος του HD1 όταν θέλεις να "δείς" ταινία; Δηλαδή θεωρούμε ότι το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να καταβάλουμε για την απόκτησή του, έχει σημασία όταν τελικά θα κάτσεις να απολαύσεις μια ταινία ή απλά θα ικανοποιήσει τα μάτια του πολύ ψαγμένου;


Η δικη μου αποψη για το ερωτημα σου ειναι η εξης.

Για να "δεις" ταινια, αν αντιληφθηκα σωστα το πως το εθεσες, αρκουν 2000 με 2500 ευρω !

Απο την αλλη ο HD1 αξιζει και το τελευταιο σεντ !
 
Ακόμη κι αν δεν είμαι τόσο "βλαμμένος" Μπάμπη μου, εννοείται πως θέλω να δώ το καλύτερο και ότι πιο κοντά σ'αυτό που θέλει να δώ ο σκηνοθέτης. Αρα το θέμα είναι, μπορώ να το πάρω από ένα προβόλι πιο "προσιτό" ή πλέον για να ικανοποιηθεί το "ψώνιο" μου πρέπει να πάω εκεί; Θα μου πείς αυτό είναι υποκειμενικό. Διάβασα στο άλλο thread που λές ότι ο HD1 δεν έχει το απόλυτο μαυρο και πως όταν συνηθίσεις στην προβολή του, ζητάς το κάτι παραπάνω οπότε θεωρώ ότι πάντα θα ζητάμε κάτι παραπάνω. Τελικά η άγνοια είναι ευτυχία!

Χρήστο κι αυτό σχετικό είναι. Αλλά επειδή μιλάμε για ένα προβόλι όπου πλέον με HD υλικό πάντα μπορεί να αποδώσει πολύ καλά στα μισά λεφτά, πόσα κλικ πιο πάνω μπορεί να είναι ο HD1; Αυτό αναρωτιέμαι αλλά φαντάζομαι θα το μάθω μόνο αν κάτσω να "δω" ταινία και στις δυο περιπτώσεις.
 
Νομίζω ότι το χθεσινό πείραμα πέτυχε σε μεγάλο βαθμό. Το μηχανάκι είναι όντως πολύ καλό αλλά όχι τέλειο όπως όλα τα πράγματα. Ο Jvc ιδιαίτερα στους τόνους του καφέ, λέρωνε το χρώμα δίνοντας μια κοκκινίζουσα χροιά. Αυτή η χροιά δεν υποχωρούσε άσχετα με το εάν παίζαμε ή όχι με το color saturation.
Η έλλειψη cms (color management system) κάνει πολύ δύσκολη την δουλειά του οποιοδήποτε θέλει να τον πειράξει. Εάν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι το color saturation το γνωστό «χρώμα» που όλοι ξέρουμε σαν ρυθμιστικό, δεν επηρεάζει to saturation αλλά το lightness των χρωμάτων τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα ποιο δύσκολα.
Τα δύσκολα όμως δεν σταματούν εδώ μια και τα γνωστά ρυθμιστικά RGB gain απουσιάζουν ενώ τα RGB offset δεν ανταποκρίνονται μόνο στα χαμηλά IRE αλλά σε όλη την κλίμακα του γκρί .
Προς θεού μην νομίζετε ότι ο μηχάνημα είναι χάλια και θέλει τόσο ψάξιμο. Με σωστό brightness, contrast, color (αρνητικό νούμερο), θερμοκρασί middle, gamma normal ή C(για φωτεινές σκηνές ή θέαση τηλεοπτικού σήματος) το μηχανάκι πετάει. Αλλά ξέρετε τι γίνεται όταν μαζεύονται οι «βλαμμένοι» που λέει και ο Μελίδης.
Η ιδέα ήταν να πειράξουμε τα χρώματα με την χρήσης εξωτερικής βοήθειας. Το pc είναι το πλέον κατάλληλο (φυσικά και ορισμένοι scalers) για αυτή την δουλειά. Με την βοήθεια του Χρήστου στον χειρισμό του πι-σι άρχισαν οι δοκιμές οι οποίες και κράτησαν περίπου 2-3 ώρες. Το μηχάνημα το οποίο είχαμε στην διάθεσή μας είχε μια ελαφρώς διαφορετική συμπεριφορά σε σχέση με αυτό που είχαμε δει και είχε γράψει 55 δύσκολες ώρες. Ποιο ισορροπημένος με καλό gray scale και θερμοκρασίες χρώματος 8.320K, 6.440K, 5.820K για τις αντίστοιχες προρυθμισμένες θέσεις High, Middle, Low.
Πειραματιστήκαμε με το powerstrip με το dscaler με τους Ati catalyst και τελικά το αναμενόμενο αποτέλεσμα ήρθε. Το χρώμα καθάρισε οι διαβαθμίσεις του χρώματος ποιο ευδιάκριτες, σωστό gray scale, delta C <0.8 και gamma 2.31 ο προβολέας έδειξε τα δόντια του. Περιοριστήκαμε μόνο στην θέαση sd υλικού. Η εικόνα ήταν αλλαγμένη προς το καλύτερο.
Θα ακολουθήσουν και άλλες δοκιμές …….
Μέτρησα CR 14.500:1(low lamp)
Μέτρησα Ansi contrast 290:1(4x4, 110”, απόσταση φακού περίπου 4,8-5,0μ)
 
Last edited: