Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Μα εμείς κόβουμε (που λέει ο λόγος) τις <30. Δεν πειράζουμε τις αρμονικές τους που υπάρχουν στην ηχογράφηση.

Αν μιλάμε για τις αρμονκές που θα παράγει ο εν λόγω τελικός οδηγούμενος απο full range είναι μια άλλη κουβέντα.
 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Τώρα κάτι σχετικό με συτό που είπε και ο Αργύρης, εγώ είχα μέσα στο φτωχό μυαλό μου το σκεπτικό ότι όταν καταργείς μια θεμελιώδη, αυτομάτως καταργούνται και οι παραγόμενες από αυτήν αρμονικές. Κάπου κάτι έλεγε και ο Captain Morgan Jones σχετικά, θα το ανασύρω μόλις μπορεσω να το δούμε.
Έπαψα να τον κουβαλάω μαζί μου, όταν το θέλεις δεν το έχεις........
:flipout:
 
Σε δοκιμές που έγιναν σε πανεπιστήμιο της αλλοδαπής απέδειξαν ότι για χαμηλές συχνότητες, ακόμα και αν αφαιρεθεί η θεμελιώδης συχνότητα αλλά υπάρχουν οι αρμονικές, τα υποκείμενα δεν ήταν σε θέση στατιστικά να καταλάβουν την διαφορά.

Ενας απ τους λόγους που αντιλαμβανόμαστε μπάσο απο υλοποιήσεις που δεν το αποδεικνύουν μετρητικά;
 
Mήπως τελικά καταλήγουμε στο συμπέρασμα του Iron Man - Τυροβολά, χώνουμε όσο παραπάνω σίδερο μπορούμε και μας παίρνει, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο και να έχουμε και τα RC συντονισμένα κάτω από τα 30Hz ?

:worshippy:
 
Σε δοκιμές που έγιναν σε πανεπιστήμιο της αλλοδαπής απέδειξαν ότι για χαμηλές συχνότητες, ακόμα και αν αφαιρεθεί η θεμελιώδης συχνότητα αλλά υπάρχουν οι αρμονικές, τα υποκείμενα δεν ήταν σε θέση στατιστικά να καταλάβουν την διαφορά.

Ενας απ τους λόγους που αντιλαμβανόμαστε μπάσο απο υλοποιήσεις που δεν το αποδεικνύουν μετρητικά;

Ακριβώς , πολύ σωστά !
Η Ιστορια με το χαμηλό ΔΕΝ είναι να υπάρχει Μονο η θεμελιώδης
Υπάρχουν πολύ παράγοντες ακόμα που θα καθορίσουν τήν υποκειμενική αντίληψη του χαμηλού
Για οποιον θέλει να ασχοληθεί σε βάθος , θα πρέπει να ψάξει ολη τήν θεωρία και τήν εφαρμοσμένη μηχανική γύρω απο τήν "περιβάλλουσα"
Οι πρώτες εφαρμογές ξεκίνησαν πρίν αρκετά χρόνια απο τα PA
 
Οποιος θέλει πραγματικά να ακούσει χαμηλό <30 Hz θα χρειαστεί και τις ανάλογες με το μήκος κύματος χώρο.

Ολα τα υπόλοιπα συνοδά και ηχεία είτε τις αναπαράγουν αυτες τις πολύ χαμηλες συχνότητες είτε δεν τις αναπαραγουν, δεν υπάρχει περίπτωση να διεγείρουν τον χώρο ακρόααης εάν ο χώρος δεν το επιτρέπει.
 
Σωστωτατος ο βασιλεας, αλλα μερικοι ανοιγουνε τις πορτες και βοηθαει!Ακομα και αν εχει -10 βαθμους εξω!
Σε μια τετοια περιπτωση ειχα σπασει τις κεφαλες ενος ΑΚΑΙ μπομπινοφωνου! Οι ατιμες δεν αντεχουν στις πολυ αποτομες μεταβολες θερμοκρασιας!
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Οποιος θέλει πραγματικά να ακούσει χαμηλό <30 Hz θα χρειαστεί και τις ανάλογες με το μήκος κύματος χώρο.

Ολα τα υπόλοιπα συνοδά και ηχεία είτε τις αναπαράγουν αυτες τις πολύ χαμηλες συχνότητες είτε δεν τις αναπαραγουν, δεν υπάρχει περίπτωση να διεγείρουν τον χώρο ακρόααης εάν ο χώρος δεν το επιτρέπει.

δηλαδη ποσο χωρο πρεπει να εχει καποιος για ν ακουει τους 30 , ας πουμε κυκλους?

Και πως γινεται να τις αναπαραγουν τα ηχεια που ειναι μικροτερα (συνηθως :grinning-smiley-043) απο τα δωματια ?
 
για 30Hz θελουμε 11.33 μετρα η μεγαλυτερη διασταση του δωματιου ακομα και διαγωνια δεν μας πειραζη.

βεβαια αυτο ειναι θεωρητικο αφου υπαρχουν και οι απωλειες ενω αν ανοιξουμε και καμια πορτα δεν υπαρχη προβλημα.

στα ηχεια ισχυουν αλλα.
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

δηλαδη ποσο χωρο πρεπει να εχει καποιος για ν ακουει τους 30 , ας πουμε κυκλους?

Και πως γινεται να τις αναπαραγουν τα ηχεια που ειναι μικροτερα (συνηθως :grinning-smiley-043) απο τα δωματια ?

Ως γνωστόν, το μήκος κύματος προκύκπτει από τον τύπο:

λ=u/ν

όπου:

λ είναι το μήκος κύματος
u είναι η ταχύτητα του κύματος (για τον ήχο 340 m/sec)
ν είναι η συχνότητα

Άρα, για τα 30 Hz, το μήκος κύματος είναι 11.33 μέτρα.

Χωρίς να είμαι βαθύς γνώστης του αντικειμένου, αλλά από τα λίγα που έχω αποκομίσει, για να μην έχουμε την δημιουργία στασίμων κυμάτων, το μήκος του ελεύθερου χώρου μπροστά από την πηγή του ακουστικού κύματος θα πρέπει να είναι κατά τι μεγαλύτερο από το μήκος κύματος της αναπαραγόμενης συχνότητας.
 
Ενα απλό RTA θα σας λύσει τίς απορίες για το τι μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα χώρο , πόσα dB + ή - κλπ
Σαφώς παίζει και η διαγώνιος , αλλά το σημαντικότερο είναι ο συνδυασμός ρυθμών δωματίου και περίθλασης (στίς χαμηλές)

Ενα καλό ψάξιμο και βρίσκονται όλα
 
Απ ! τώρα το βρήκα το παλιό το post με το ιδιο θέμα και αντιγράφω :

Σχετικά με τήν απόκριση ή πιο σωστά τήν δυνατότητα να είναι παρούσες κάποιες χαμηλές συχνότητες σε ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ χώρους :

Η χαμηλότερη συχνότητα που είναι παρούσα κι ενισχυμένη ΛΟΓΩ ΡΥΘΜΩΝ είναι η F = C / 2L
Οπου F = συχνότητα , C = ταχύτητα ηχου στον αέρα =343 m/s και L το μήκος του δωματίου

Room acoustics
The lowest frequency of all modes is for the axial mode, and it can be calculated from f=C/2L, where C is the speed of the sound and L is the room length.


Στήν πραγματικότητα Ομως αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΊΝΕΙ οτι και χαμηλότερες συχνότητες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ , ,απλά ΔΕΝ είναι ενισχυμένες απο τήν ΡΥΘΜΙΚΗ συμπεριφορά του δωματίου

Στήν πράξη η χαμηλότερη συχνότητα που μπορεί να υπάρχει καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό απο τήν διαγώνιο (που είναι η μεγαλύτερη ευθεία σε κλειστό χώρο ) και σχεση είναι πάλι σχέση ημικύματος ( δηλαδή F=C/2Ldiag)

Επίσης λόγω τής ΤΕΛΕΙΑΣ περίθλασης που υπάρχει σε αυτές τίς συχνότητες πρακτικά ΔΕΝ υπάρχουν εμπόδια , οπότε η χαμηλές γλύφουν σε οποιοδήποτε εμπόδιο και συνεχίζουν να προχωρούν (και ) παράλληλα με αυτα συνεχίζοντας τήν διάδοσή τους

Οπότε μιά και αναφέρθηκε το παράγειγμα τών 5.7 μέτρων , η συχνότητα που μπορεί να είναι παρούσα ΣΤΑ σίγουρα είναι τα 30Hz και οχι τα 60Hz και οσυσιαστικά μιά μέτση θα έδειχνε οτι θα υπάρχουν συχνότητες και απο 24-25Hz

Το ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ όμως τών μικρών (και μεγάλων χώρων ) ΔΕΝ είναι η χαμηλότερη σε συχνότητα απόκριση , αλλά τα φίλτρα κτένας που αλλάζουν τα φώτα στήν απόκριση και δημιουργούν το γνωστό υποκειμενικό συναίσθημα τής υπαρξης ή τής μη υπαρξης χαμηλού-μεσοχαμηλού και ενίοτε τήν παράξενη απόκριση και τήν αντίληψη της σάν μιά εντελώς ανώμαλη συμπεριφορά με φουσκώματα και ελλείψεις συχνοτήτων -εδώ μεγάλο κομμάτι θα λυθεί απο τήν τοποθέτηση και το DF κάθώς και κάποια μετακίνηση επιπλων / θέσης ακρόασης

ΠΗΓΗ για την ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ δωματίων :
F.Alton .Everest MASTER HANDBOOK OF ACOUSTICS
 
Δηλαδη για να καταλαβω,λετε οτι για να εχεις 30 hz πρεπει να εχεις δωματιο 11 μετρα.Και ποιος ο λογος που καποιοι αγοραζουν πανακριβα Subs,
ωστε να κατεβαινουν και 20Hz, για οικιακο κινηματογραφο και οχι μονο?
Ετσι για να λενε οτι εχουν?
Ο κ.Μανωλης τα λεει πολυ καλα νομιζω.
 
Δηλαδη για να καταλαβω,λετε οτι για να εχεις 30 hz πρεπει να εχεις δωματιο 11 μετρα.Και ποιος ο λογος που καποιοι αγοραζουν πανακριβα Subs,
ωστε να κατεβαινουν και 20Hz, για οικιακο κινηματογραφο και οχι μονο?
Ετσι για να λενε οτι εχουν?
Ο κ.Μανωλης τα λεει πολυ καλα νομιζω.

μα ναι εχει και πιο κατω.

στο χωρο μου που η μεγαλυτερη διαγωνιο ειναι περιπου 10-11 μετρα αρχιζη η πτωση κατω απο τα 22Hz ενω τα 31Hz ειναι τρομερα ενισχυμενα και τα εχω κατεβαση με eq.
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Ως γνωστόν, το μήκος κύματος προκύκπτει από τον τύπο:

λ=u/ν

όπου:

λ είναι το μήκος κύματος
u είναι η ταχύτητα του κύματος (για τον ήχο 340 m/sec)
ν είναι η συχνότητα

Άρα, για τα 30 Hz, το μήκος κύματος είναι 11.33 μέτρα.

Χωρίς να είμαι βαθύς γνώστης του αντικειμένου, αλλά από τα λίγα που έχω αποκομίσει, για να μην έχουμε την δημιουργία στασίμων κυμάτων, το μήκος του ελεύθερου χώρου μπροστά από την πηγή του ακουστικού κύματος θα πρέπει να είναι κατά τι μεγαλύτερο από το μήκος κύματος της αναπαραγόμενης συχνότητας.

Bαγγελη συμφωνω διαφωνωντας :grinning-smiley-043
Τα το δωματιο μηκους 11 μετρα θα ευνοησει (θα εχει peak η συνθετη ακουστικη αντισταση) στην συχνοτητα με το μισο μηκος κυματος, καθως και στις επομενες συχνοτητες (1/4 κλπ) πραγματι. Αυτο δεν απαγορευει και πιο χαμηλες συχνοτητες να ακουστουν απλα θα ειναι σε πιο χαμηλη σταθμη.
Επισεις, στασιμα κυματα θα υπαρχουν παντα, απο τη στιγμη που θα υπαρχουν ανακλασεις. Τα εξηγει ολα αυτα υπεραναλυτικα, ο ΜJK στην ιστοσελιδα του.

ΥΓ. Ξαναρωτω μιας και κανεις δεν απαντα. Ενα ηχειο μεγαλο πως μπορει να βγαλει απ τη σωληνα του τους 30 ας πουμε κυκλους και πιο χαμηλα ισως? Κατι δεν παει καλα εδω.:grinning-smiley-043
 
Ενα απλό RTA θα σας λύσει τίς απορίες για το τι μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα χώρο , πόσα dB + ή - κλπ
Σαφώς παίζει και η διαγώνιος , αλλά το σημαντικότερο είναι ο συνδυασμός ρυθμών δωματίου και περίθλασης (στίς χαμηλές)

Ενα καλό ψάξιμο και βρίσκονται όλα

Ο ογκος δεν παιζει ρολο? Και οταν λεω ογκο εννοω την μαζα του αερα, ας πουμε, που ταλαντωνει. Αν με καποιο τροπο θα μπορουσες να αλλαξεις τη μαζα αυτη (να τη μεγαλωσεις) τοτε θα μπορουσες να αλλαξεις και τη συχνοτητα συντονισμου. Αν μπορουσες για παραδειγμα να γεμισεις ενα μικρο δωματιο με μαλλι προβατου, θα αλλαζες δραματικα προς τα κατω την συχνοτητα συντονισμου του. Συμφωνεις?