Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Αν ο χώρος "έκοβε" πραγματικά τις χαμηλές δεν θα είχαν μπάσο στα αυτοκίνητα. Και όλοι ακούμε ότι σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχεις πολύ μπάσο!

Αν η διάσταση του δωματίου είναι μικρότερη από το μήκος κύματος, οοι συχνότητες μεταδίδονται με αρχές υδραυλικής, δηλαδή η πίεση μεταφέρεται από την πηγή στο αυτί χωρίς ουσιαστικά κυματική διάδοση. Στα μήκη κύματος που είναι πολύ μικρότερα από τις διαστάσεις του δωματίου η μετάδοση είναι κυματική και πάλι τα πράγματα είναι καλά. Το πρόβλημα υφίσταται στις συχνότητες που αντιστοιχούν περίπου στις διαστάσεις (ύψος, πλάτος, μήκος, διαγώνιο, αλλά και απόσταση του γούφερ από το δάπεδο) όπου παρουσιάζονται τα φαινόμενα συμβολής.
 
Απάντηση: Re: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Αν ο χώρος "έκοβε" πραγματικά τις χαμηλές δεν θα είχαν μπάσο στα αυτοκίνητα. Και όλοι ακούμε ότι σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχεις πολύ μπάσο!

Συμφωνώ απόλυτα! Σκεφτείτε επίσης πως όταν βρισκόμαστε σε ένα WC πολύ περιορισμένων διαστάσεων με παραθυράκι στον δρόμο πως είναι δυνατόν να ακούμε τόσο πολύ μπάσο από τα διερχόμενα αυτοκίνητα
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

ΥΓ. Ξαναρωτω μιας και κανεις δεν απαντα. Ενα ηχειο μεγαλο πως μπορει να βγαλει απ τη σωληνα του τους 30 ας πουμε κυκλους και πιο χαμηλα ισως? Κατι δεν παει καλα εδω.:grinning-smiley-043

Δέν ξέρω γιατί το ρωτάς αυτό , ή δέν κατάλαβα με ποιο σκεπτικό ?
Φυσικά και μπορεί να "βγάλει" και 30 και 20 και 10 Ηz , οχι μόνο ένα μεγάλο ηχείο , αλλά και ένα σχετικά μικρότερο
Απλά ο συντονισμός του σωλήνα επιτρέπει τήν "έξοδο" κάποιου συγκεκριμμένου μήκους κύματος , η ποιο καλά κάποιας συγκεκριμμένης περιοχής συχνοτήτων
 
Ο ογκος δεν παιζει ρολο? Και οταν λεω ογκο εννοω την μαζα του αερα, ας πουμε, που ταλαντωνει. Αν με καποιο τροπο θα μπορουσες να αλλαξεις τη μαζα αυτη (να τη μεγαλωσεις) τοτε θα μπορουσες να αλλαξεις και τη συχνοτητα συντονισμου. Αν μπορουσες για παραδειγμα να γεμισεις ενα μικρο δωματιο με μαλλι προβατου, θα αλλαζες δραματικα προς τα κατω την συχνοτητα συντονισμου του. Συμφωνεις?

1) Ο ογκος είναι η άλλη μορφή εκφρασης τών διαστάσεων και παίζει τον ρόλο που ανέφερα στο post περί διαγωνίου ή αν το δωμάτιο δέν είναι παραλληλεπίπεδο τής μεγαλύτερης διάστασης

2) Τα ινωδες (και οχι πορώδες) αυτό μονωτικό θα παίξει κάποιο ρόλο , αλλάζοντας κάποια χαρακτηριστικά τής διάδοσης με βασικότερο αυτό τής αλλαγής τής ταχύτητας διάδοσης του ηχου κοντά στα ορια του κλειστού χώρου (οχι στο κέντρο)
Η αλλαγή που θα επιφέρει στήν πιο κάτω συχνότητα αναπαραγωγής (σε τόσο μεγάλο χώρο όσο ένα δωματιο) θα είναι μερικά mHz
Το θέμα όμως με το μονωτικό αν μπεί τόσο πολύ σε ένα δωμάτιο είναι οτι θα διαφοροποιήσει αισθητά τους χρόνους αντήχησης , αυτό απο μόνο του έχει να κάνει με τήν δική μας αντίληψη περί αναπαραγώμενου ήχου στο συγκεκριμμλενο δωματιο - που θα είναι κάτι πρωτόγνωρο και ασυνήθιστο

Οπως κάθε τι πρωτόγνωρο , είτε θα αφεθεί στήν άκρη , είτε θα απορριφθεί παντελώς , είτε για κάποιους λόγους , ΘΑ το κάνουμε "σημαία" και θα λέμε οτι είναι το "καλυτερότερο"
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

Δέν ξέρω γιατί το ρωτάς αυτό , ή δέν κατάλαβα με ποιο σκεπτικό ?
Φυσικά και μπορεί να "βγάλει" και 30 και 20 και 10 Ηz , οχι μόνο ένα μεγάλο ηχείο , αλλά και ένα σχετικά μικρότερο
Απλά ο συντονισμός του σωλήνα επιτρέπει τήν "έξοδο" κάποιου συγκεκριμμένου μήκους κύματος , η ποιο καλά κάποιας συγκεκριμμένης περιοχής συχνοτήτων

Δεν διαφωνω οτι το οποιοδηποτε ηχειο μπορει να κατεβει χαμηλα.
Δεν υπαρχει κανενα σκεπτικο...
 
Αν ο χώρος "έκοβε" πραγματικά τις χαμηλές δεν θα είχαν μπάσο στα αυτοκίνητα. Και όλοι ακούμε ότι σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχεις πολύ μπάσο!

Μην ξεχνάς ότι το μπάσο που ακούγεται έξω από το αυτοκίνητο δεν έχει καμία σχέση με το μπάσο που ακούς μέσα στο αυτοκίνητο. Ειδικά όταν κλείνεις τα παράθυρα το μπάσο γίνεται ακόμη λιγότερο.
 
τζιμακο σε ενα ηχειο η δουλεια τις καμπινας ειναι να αποκοψη την πισω εκπομπη του μεγαφωνου για να μην ακυρωνη την μπροστινη.

η σωληνα μπορη να βγαλη 30 η και παρακατω κυκλους χωρις να χρειαζεται να αναπτυχθουν μεσα στην καμπινα αλλα αναλογα την συχνοτητα συντονισμου της σωληνας ερχονται σε φαση με την μπροστινη εκπομπη και αναπτυσονται παλη μεσα στο δωματιο.
 
τζιμακο σε ενα ηχειο η δουλεια τις καμπινας ειναι να αποκοψη την πισω εκπομπη του μεγαφωνου για να μην ακυρωνη την μπροστινη.

η σωληνα μπορη να βγαλη 30 η και παρακατω κυκλους χωρις να χρειαζεται να αναπτυχθουν μεσα στην καμπινα αλλα αναλογα την συχνοτητα συντονισμου της σωληνας ερχονται σε φαση με την μπροστινη εκπομπη και αναπτυσονται παλη μεσα στο δωματιο.

Διαφωνω. Ειναι δυνατον να βαζει τους 30 το ρεφλεχ αλλα να μην υπαρχουν μεσα στην καμπινα? Και τοτε απο που ακουγονται? Υποψην οτι στην συχνοτητα συντονισμου μεγαφωνο, ακουγεται ελαχιστα και η αυτο που ακουγεται ειναι κυριως ο σωληνας. To ειχε αναφερει και ο Γιαννης ο Βαλακας σε παλαιοτερο θεμα.

"-Στα ηχεία τύπου bass reflex το πλάτος ταλάντωσης ελαχιστοποιείται στην δύσκολη περιοχή του συντονισμού του σωλήνα δηλαδή από 30-60 Hz (για συνηθισμένα ηχεία). Σχεδόν ακινητοποιείται.. Οποιος γράφει περί του αντιθέτου χρειάζεται διάβασμα και προσβάλλει μια ολόκληρη σχολή ηχείων.."

Δες εδω :http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=1738&page=3

Για την ακριβεια στην περιοχη εκεινη, η ακουστικη εμπεδιση που "βλεπει" το μεγαφψνο ειναι μεγιστη, ετσι ωστε η ελαχιστη κινηση του κωνου/ ισχυς του ενισχυτη να μετατρεπεται σε μεγιστο spl....
 
Διαφωνω. Ειναι δυνατον να βαζει τους 30 το ρεφλεχ αλλα να μην υπαρχουν μεσα στην καμπινα? Και τοτε απο που ακουγονται? Υποψην οτι στην συχνοτητα συντονισμου μεγαφωνο, ακουγεται ελαχιστα και η αυτο που ακουγεται ειναι κυριως ο σωληνας. To ειχε αναφερει και ο Γιαννης ο Βαλακας σε παλαιοτερο θεμα.

"-Στα ηχεία τύπου bass reflex το πλάτος ταλάντωσης ελαχιστοποιείται στην δύσκολη περιοχή του συντονισμού του σωλήνα δηλαδή από 30-60 Hz (για συνηθισμένα ηχεία). Σχεδόν ακινητοποιείται.. Οποιος γράφει περί του αντιθέτου χρειάζεται διάβασμα και προσβάλλει μια ολόκληρη σχολή ηχείων.."

Δες εδω :http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=1738&page=3

Για την ακριβεια στην περιοχη εκεινη, η ακουστικη εμπεδιση που "βλεπει" το μεγαφψνο ειναι μεγιστη, ετσι ωστε η ελαχιστη κινηση του κωνου/ ισχυς του ενισχυτη να μετατρεπεται σε μεγιστο spl....

μα δεν ειναι ασπρο-μαυρο.

βεβαια υπαρχουν και μεσα στην καμπινα αλλα σε πολυ χαμηλοτερη σταθμη απο οτι μεσα ατο δωματιο.

οσο για τα υπολοιπα περι κινησης κωνου εμπεδησης συμφωνω.
 
στους 30(πχ) κύκλους συντονίζει το σύστημα αντηχείου-σωλήνα και ο αέρας μέσα στο κουτί κάνει αντίθετη ταλάντωση με το μεγάφωνο και το φρενάρει. Ενώ έχουμε συμφασική με το μεγάφωνο έξοδο αυτής της συχνότητας από την οπή.

Κάπως έτσι....
 
Re: Απάντηση: Κακό μπάσο=κακός ήχος γενικώς!!

στους 30(πχ) κύκλους συντονίζει το σύστημα αντηχείου-σωλήνα και ο αέρας μέσα στο κουτί κάνει αντίθετη ταλάντωση με το μεγάφωνο και το φρενάρει. Ενώ έχουμε συμφασική με το μεγάφωνο έξοδο αυτής της συχνότητας από την οπή.

Κάπως έτσι....


... in-phase, ενταξη, αλλα ποτε? Οταν το port ειναι μπροστα ή οταν ειναι πισω ?