Καλή φωτογραφική μηχανή για βράδυ!

tromb1

AVClub Addicted Member
26 September 2007
1,354
Καλησπερα,

Θα ηθελα τη γνωμη σας, για αγορά μιας σχετικά φθηνής ψηφιακης φωτογραφικής μηχανής που να μου δινει τη δυνατοτητα να τραβαω φωτογραφιες το βραδυ, χωρις φλας, να εχει οπτικο ζουμ τουλαχιστον 5-6Χ, να διαθετει αναλυση απο 4 mpixels και πανω... (δε με αφορά πόσο...) και να εχει σχετικα καλη αυτονομια...

Φυσικά να διαθετει και αρκετά καλό σταθεροποιητή εικόνας....:operator:

Η χρηση που την θελω ειναι να τραβαω φωτογραφιες σε εσωτερικους και εξωτερικους χωρους το βραδυ, ει δυνατόν ΧΩΡΙΣ φλας, καθως και να τραβαω screenshots από οθόνες, προτζεκτορες, κινουμενη εικονα, κλπ....

Μεχρι στιγμης μου προτειναν την Canon Powershot G7, αλλά θα ηθελα και τη δικη σας αποψη...-bye-
Ευχαριστώ!
 
Last edited:
Καλησπερα,

Θα ηθελα τη γνωμη σας, για αγορά μιας σχετικά φθηνής ψηφιακης φωτογραφικής μηχανής που να μου δινει τη δυνατοτητα να τραβαω φωτογραφιες το βραδυ, χωρις φλας, να εχει οπτικο ζουμ τουλαχιστον 5-6Χ, να διαθετει αναλυση απο 4 mpixels και πανω... (δε με αφορά πόσο...) και να εχει σχετικα καλη αυτονομια...

Φυσικά να διαθετει και αρκετά καλό σταθεροποιητή εικόνας....:operator:

Η χρηση που την θελω ειναι να τραβαω φωτογραφιες σε εσωτερικους και εξωτερικους χωρους το βραδυ, ει δυνατόν ΧΩΡΙΣ φλας, καθως και να τραβαω screenshots από οθόνες, προτζεκτορες, κινουμενη εικονα, κλπ....

Μεχρι στιγμης μου προτειναν την Canon Powershot G7, αλλά θα ηθελα και τη δικη σας αποψη...-bye-
Ευχαριστώ!


Μιλώντας ΑΠΟΛΥΤΩΣ σοβαρά και χωρίς καμιά διάθεση για αστεισμό, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να παρακολουθήσεις ένα σεμινάριο για νυχτερινή και κινούμενη φωτογράφηση. Είτε formal είτε unformal . Αλλιώς όποια μηχανή κι αν πάρεις (και μιλώ και για 3000 ευρώ) πάλι οι φωτογραφίες σου ΔΕΝ θα είναι ικανοποιητικές.

Αν πάλι αυτό δεν σου ακούγεται ικανοποιητικό, τότε χρειάζεσαι τα εξής:
1. Τρίποδο
2.Κεφαλή τριποδιού μπίλιας (όχι βίντεο)
3. Μηχανή ρεφλέξ που να νιώθει άνετα στα πολλά Iso (κατά προτίμηση CANON 40D/30D/20D/350D)
4. Φακοί εξαιρετικά φωτεινοί (δηλ. με μέγιστο διάφραγμα 1.4, 1.8, το πολύ 2.8).

Οποιαδήποτε κόμπακτ δεν νιώθει καθόλου άνετα στα υψηλά Iso, δηλ. σε νυχτερινές λήψεις, διότι ο αισθητήρας της ζεσταίνεται, επομένως βγάζει θόρυβο στην εικόνα. Εξαίρεση στον κανόνα οι FUJI F20/F30/F31/F40 και F6500 και καμιά άλλη. Και φυσικά ξεχνάς την πιθανότητα να τραβάς στο χέρι στο σκοτάδι. Το τρίποδο είναι εντελώς απαραίτητο.

Αν νομίζεις ότι τα παραπάνω είναι υπερβολές μπορείς να μιλήσεις στην Αθήνα με τον Photis, ή τον Ilias ή τον Ηλία Σ. ή πάλι με παίνριε τηλ. και τα λέμε.
 
Από τα οικονομικά μοντέλα μόνο η Fuji έχει δώσει καλά αποτελέσματα σε χαμηλό φωτισμό. Έχει δική της τεχνολογία στο CCD και τα καταφέρνει καλύτερα.
Απ' ότι βλέπω εκτός απ' τα μοντέλα που ανέφερε ο Βλάσης κυκλοφόρησε και η F50 review εδώ: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf50fd/

Φαίνεται να τα καταφέρνει αρκετά καλά και στα 1600 ISO, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας της φυσικά.

Ενδιαφέρουσα περίπτωση μοιάζει να είναι και η 18x superzoom S8000, όπως και η 10,7x superzoom S6500.

H 6500 έχει κοντά στα 300 ευρώ, τίμια πρόταση στα λεφτά της και ικανή για πολλά.

Και στις τρεις τα αποτελέσματα σε σκοτεινές λήψεις είναι καλύτερα απ' τα μοντέλα της κατηγορίας τους, αλλά όπως θα δεις και στα φωτογραφικά δείγματα στα reviews τους φυσικά και ο θόρυβος είναι εκεί.
Το ζήτημα είναι εσύ τι χρειάζεσαι, και τι συμβιβασμούς μπορείς να κάνεις. Σε ποιό σημείο αρχίζει ο θόρυβος να σε ενοχλεί ή σε ποιό να μην σε νοιάζει...
Πόσο σκοτεινά σκοπεύεις να φωτογραφίζεις; Οι οθόνες από projectors κλπ. έχουν αρκετή φωτεινότητα αλλά καλό είναι να έχεις τρίποδο. Ήδη βρίσκεσαι ψιλοοριακά σε περιθώρια φωτεινότητας και οι fuji δεν έχουν οπτικό σταθεροποιητή οπότε ίσως να ρισκάρεις...

Η νυχτερινή φωτογραφία χωρίς φλας είναι πολύ πιο φυσική, αλλά και πολύ πιο δύσκολη...

Αρκετά άτομα στο forum έχουν παρόμοια μοντέλα οπότε ίσως μπορούν να πούνε και δείξουν περισσότερα στο θέμα.
 
Ηλία χρόνια πολλά. Η 8000 ΔΕΝ έχει ccd αλλά απλό ccd. και είναι η χειρότερη από όλες τις μοντέρνες superzoom (δυστυχώς χειρότερη και από την Oly 560). Η f50 δυστυχώς δεν έχει πλέον στην πράξη τα χαρακτηριστικά των 6-8 μεγα της FUJI. Πήραμε μια αυτές τις μέρες για τον πατέρα μου και αύριο θα πάει πίσω στο κατάστημα. Η διαφορά είναι 2 στοπ ολόκληρα στο θόρυβο. Και δυσκολεύεται να ελέγξει τα δεδομένα (μεγάλα αρχεία).
 
Ηλία χρόνια πολλά. Η 8000 ΔΕΝ έχει ccd αλλά απλό ccd. και είναι η χειρότερη από όλες τις μοντέρνες superzoom (δυστυχώς χειρότερη και από την Oly 560). Η f50 δυστυχώς δεν έχει πλέον στην πράξη τα χαρακτηριστικά των 6-8 μεγα της FUJI. Πήραμε μια αυτές τις μέρες για τον πατέρα μου και αύριο θα πάει πίσω στο κατάστημα. Η διαφορά είναι 2 στοπ ολόκληρα στο θόρυβο. Και δυσκολεύεται να ελέγξει τα δεδομένα (μεγάλα αρχεία).

Χρόνια πολλά Βλάση!

Η 8000 δείχνει να τα καταφέρνει κάπως καλύτερα απ' τον ανταγωνισμό και με το απλό ccd, αλλα όπως είπα η 6500 είναι αυτή που μ' αρέσει!
Στην κατηγορία του 18x δείχνει να "νικάει" η panasonic χωρίς φυσικά να είναι άψογη, απλά με σχετικά λιγότερους συμβιβασμούς...

Η f50 την πάτησε απ' τα πολλά megapixels απ' ότι φαίνεται. Κρίμα...

Με τι θα αντικαταστήσετε την f50 αλήθεια?
Κάπου πρέπει να έχω ακόμα μια καταπληκτική cmena... :antlers:
...αν και με καμιά 720 is σε βλέπω μάλλον!
 
αφου πλέον δεν κυκλοφορει η fuji F20-30-31, είναι μονόδρομος η αγορα της fuji 6500, με τον ίδιο αισθητήρα με τις αποσυρθέντες.
 
Re: Απάντηση: Καλή φωτογραφική μηχανή για βράδυ!

αφου πλέον δεν κυκλοφορει η fuji F20-30-31, είναι μονόδρομος η αγορα της fuji 6500, με τον ίδιο αισθητήρα με τις αποσυρθέντες.

Σωστά!

Εκτός κι αν επιλεγεί ο δρόμος των dSLR με αρκετά μεγαλύτερους αισθητήρες, πολύ λιγότερο θόρυβο, δυνατότητα επιλογής και πιο φωτεινών φακών για νυχτερινά, χτίσιμο σιγά σιγά σοβαρότερου και επεκτάσιμου φωτογραφικού σετ, και τις τιμές τους πια να ξεκινάνε όσο και οι καλές compact...

Μόνο ο φωτογράφος ξέρει τις ανάγκες του και μπορεί να κρίνει τι χρειάζεται και τι συμβιβασμούς μπορεί να κάνει... Πόσο τον απασχολεί ο θόρυβος, το κόστος, το βάρος, η μεταφερσιμότητα κλπ.
 
Χρόνια Πολλά και απο μενα....

αν και ο φίλος δεν ξεκαθαριζει ακριβως τι θελει να φωτογραφιζει, δηλαδη τοπια νυχτερινα ή απλές λήψεις, ούτε το τι εννοεί ακριβώς με το "σχετικά φτηνής μηχανης" αφου συμφωνησω πρωτα με τον Βλασση (σχετικα με τη χρηση τριποδου) θα πω οτι οι επιλογες που θα εκανα εγω σε μικρες κομπακτ θα ηταν αναμεσα σε πανασονικ fx και φουτζι F.

Δεν θυμαμαι τωρα ποια ειναι τα μοντελα που ακομα κυκλοφορουν, αλλα οι πανασονικ εχουν σταθεροποιητη (που ζητα ο φιλος) και λειτουργει πολυ ικανοποιητικα συν του οτι εχουν preset mode που καθυστερει το κλειστρο 15,30 και 60 secs , χρησιμο για τοπια. Αν βρει καποια εως τα 7mp (Fx30 νομιζω) ας της ριξει μια ματια...

Αν προτιμα "απλες σκηνες" οπου υπαρχει περιβαλλων φωτισμος οι μικρες φουτζι F40, F45 (εως τα 8mp) ειναι προτιμοτερες (με δεδομενη τη χρηση τριποδα ή.... πολυ σταθερου χεριου). Νομιζω η 45 εχει και σταθεροποιητη, δεν θυμαμαι αν ειναι ψηφιακος ή όχι... φυσικα αν βρει καμια 31 την περνει με κλειστα ματια.
 
Καλή χρονιά!

Μπορεί να σου φανεί αστεία ή γελοία η πρότάση μου αλλά γιατί δεν δοκιμάζεις τις hp? Έχω μία πολύ απλή παλιά R717 6.2 mgpixel και έχω βρει την υγειά μου. Και τη μέρα και τη νύχτα, χωρίς πονοκέρφαλο. Πολλοί φίλοι με SLR μηχανές, όταν δεν θέλουν να κουβαλάνε, φαντάσου ότι την δανείζονται!!!Έχει φυσικά 3χ zoom αλλά αν κοιτάξεις τα νέα μοντέλα, θα βρεις κάτι που να σου ταιριάζει σε πολύ οικονομικές τιμές, όπως την HP Photosmart Mz67 με 8x, σε τιμή περίπου 160 €. Πάντως τo κλειδί στις καλές βραδινές είναι το τρίποδο.
Μία extreme πρόταση είναι να πάρεις LEICA ψηφιακή, αλλά κοστίζει.
 
Χρόνια πολλά παιδιά!

Τριποδάκι και καλή κεφαλή, αναλόγως βέβαια τη μηχανή/φακό που θα κληθεί να στηρίξει, και των συνθηκών λήψης (εστιακό μήκος, αέρας, εκθέσεις πολλών δευτερολέπτων κλπ). Τα ψηλά iso και οι σταθεροποιήσεις θα μας πάνε το πολύ μέχρι ταχύτητες 1/15. Μετά;
 
Χρόνια πολλά παιδιά!

Τριποδάκι και καλή κεφαλή, αναλόγως βέβαια τη μηχανή/φακό που θα κληθεί να στηρίξει, και των συνθηκών λήψης (εστιακό μήκος, αέρας, εκθέσεις πολλών δευτερολέπτων κλπ). Τα ψηλά iso και οι σταθεροποιήσεις θα μας πάνε το πολύ μέχρι ταχύτητες 1/15. Μετά;

Εδώ που τα λέμε όλοι συμφωνούμε πόσο αναγκαίο είναι το τριποδάκι, αλλά ελάχιστοι τελικά το κουβαλάμε... Και καταλήγουμε να ψάχνουμε μάντρες, τραπέζια, βολικά κλαδιά δέντρων και πάγκους να στηρίξουμε σταθερά την μηχανή όταν το χρειαστούμε!

Άσε που σε κάποιες φωτογραφίσεις όπως μέσα σε κόσμο ή σε φωτορεπορτάζ απλά δεν χωράει. Και φαντάζεστε τι γίνεται αν χρειαστεί να τρέξεις κι έχεις και το τρίποδο...

Μια λύση που δεν αναφέρθηκε, γιατί για πολλούς είναι προφανής, είναι ότι αν πρόκειται να χάσουμε την λήψη μιας και οι ρυθμίσεις μας βγαίνουν εκτός, μπορούμε να τραβήξουμε μια υποφωτισμένη αλλά όχι κουνημένη φωτογραφία και μετά να δούμε αν μπορούμε στο photoshop να ξεθάψουμε κάποιο καλύτερο ποσοστό πληροφορίας. Αν την τραβήξουμε κουνημένη αλλά με καλύτερη έκθεση, τότε είναι συνήθως άχρηστη...
 
Ευχαριστώ πολύ μέχρι στιγμής για τις ποικιλες και χρησιμες απαντησεις σας! -bye-

Να ξεκαθαρισω 2-3 πραγματακια, για να κανω λιγο πιο ευκολα τα πράγματα:

Καταρχήν, δεν ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος, αλλά ούτε και εντελώς άπειρος σε ότι αφορά τη φωτογραφία....

Η μηχανη θα ειναι μερος της δουλειας μου, για να φωτογραφιζω οπως ειπα, screenshots από προτζέκτορες και οθόνες, νυχτερινα τοπια, βραδυνες ληψεις, και κυριως υποφωτισμενα θεματα απο κοντα ή θεματα που κινουνται πολυ γρηγορα όπως μια εικονα βιντεο που τρεχει, τα οποια χάνουν παρα πολυ την αξια τους αν χρησιμοποιησω φλας στη ληψη...:drummer:

Εδώ έχω ένα κειμενο που διαβασα , και μιλάει ακριβως σαν να ήμουν εγώ....

Αν δε σας κανει κοπο, διαβαστε το λιγο χοντρικα στο παρακατω λινκ, και απαντηστε μου με βαση αυτο...

http://www.maclife.gr/index.php/site/comments/canon_powershot_g7/


Αποφευγω τις dSLR μηχανες, για τον ιδιο λογο όπως και ο φιλος στο κειμενο παραπανω, και απλά όπως έγραψα και στο πρώτο post, θα ήθελα να μου αντιπαραθεσετε καποια μοντελα μηχανων που να εχουν δυνατοτητα ευαισθησιας φακου, υψηλου iso, και ει δυνατον καλο σταθεροποιητη εικονας, για να μειωνει όσο γινεται τν πιθανοτητα να βγει η φωτογραφια κουνημενη....

Ξερω οτι ειναι δυσκολο αυτο που ζητάω, αλλά παρακαλώ, κατατοπιστε με οσο γινεται πιο καλά!

Ευχαριστώ πολυ! :ernaehrung004:
 
Last edited:
Σε σχέση με την G7 η fuji 6500 δείχνει να τα πηγαίνει πολύ καλύτερα στα σκοτάδια. Αλλά είναι και πιο ογκώδης.

Χρειάζεσαι κάτι για βραδινά κακοφωτισμένα γρήγορα κινούμενα θέματα και καταλαβαίνεις ότι κάπου θα κάνεις συμβιβασμούς...

Κι εγώ τις αποφεύγω τις SLR αλλά κάποια πράγματα δεν γίνονται σωστά χωρίς αυτές! Δές μήπως μπορέσεις να δοκιμάσεις κάποια fuji 6500 να δεις αν σου αρκεί... Νομίζω και η fuji 9600 είναι στην ίδια κατηγορία, αλλά όπου να 'ναι θα σε ενημερώσουν καλύτερα οι χρήστες των fuji φαντάζομαι.
 
Για αυτα που θελεις οι dslr ειναι μονοδρομος... στην καλυτερη θελεις fuji f31.
Εχω και τις 2 , και σιγουρα η dslr ειναι ταχυτερη στο focus.

Αν μπορουσαμε να εχουμε αυτα που θελεις σε μια compact, τοτε οι dslr θα ηταν πρακτικα αχρηστες!
 
Για αυτα που θελεις οι dslr ειναι μονοδρομος... στην καλυτερη θελεις fuji f31.
Εχω και τις 2 , και σιγουρα η dslr ειναι ταχυτερη στο focus.
Εντάξει, δεν εχω και τοσο μεγαλη απαιτηση να ειναι υπερβολικα γρηγορο το focus.

Θελω να αποφυγω τις dslr,τουλάχιστον στην παρουσα φαση...


Κοιταξα σε καταστηματα για την fuji f31, και ΔΕΝ υπάρχει...
Υπάρχει η f40 και f50!

Eίναι το ιδιο καλες αυτες οσο και η f31, για το λογο που τις θελω, ή καταργησανε την fuji f31 γιατι ΠΑΡΑΗΤΑΝ καλή για την κατηγορια τιμης της??? :rifle:
 
Εντάξει, δεν εχω και τοσο μεγαλη απαιτηση να ειναι υπερβολικα γρηγορο το focus.

Θελω να αποφυγω τις dslr,τουλάχιστον στην παρουσα φαση...


Κοιταξα σε καταστηματα για την fuji f31, και ΔΕΝ υπάρχει...
Υπάρχει η f40 και f50!

Eίναι το ιδιο καλες αυτες οσο και η f31, για το λογο που τις θελω, ή καταργησανε την fuji f31 γιατι ΠΑΡΑΗΤΑΝ καλή για την κατηγορια τιμης της??? :rifle:

η 31 ήταν όντως πολύ καλή, αλλά καταργήθηκε διότι υπάρχει ο πόλεμος των μεγα. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα για τη μάζα. Έτσι εξαιρετικές μηχανές καταργούνται μόνο και μόνο για να εμφανιστούν στα μαγαζιά άλλες μηχανές που θα έχουν πάνω αυτοκόλλητο με περισσότερα μεγα και από ποιότητα ... άστα καλύτερα.

Ανάμεσα στις 2 δες την 40 χωρίς συζήτηση.

Επίσης θα σου πρότεινα να δεις το θέμα νυχτερινή βόλτα στη Θεσσαλονίκη. Εκεί θα δεις φωτογραφίες από την FUJI F40, PANASONIC FX01, FUJI 6500. Φυσικά όλες οι λήψεις έγιναν με τρίποδο.
 
Ανάμεσα στις 2 δες την 40 χωρίς συζήτηση.
Ναι, αλλά η 50 έχει και σταθεροποιητή εικόνας, ενώ η 40 οχι (κάτι αρκετά χρήσιμο όταν τραβας φωτογραφιες χωρίς τρίποδο...)

Απο θεμα φακου και ευαισθησιας στο σκοταδι, ειναι και οι δυο το ιδιο, ή την χαλασανε την 50 επειδή είναι η τελευταία της σειράς F?
 
Και η F40 έχει ένα είδος σταθεροποιητή, αλλά ανεβάζει τα iso στα 2000 με αποτέλεσμα να βγαζει θόρυβο, κατι που δεν κανει στα 800 και σε μικρότερο βαθμο στα 1600 που μπορεις να επιλεξεις χειροκίνητα.

Το αλλο κακο που έχει η F40 είναι το αργό continous mode, φορτώνει την καθε λήψη και μετα τραβαει την επομενη.

Επίσης είναι λίγο αργή στο φοκους αλλα έχει εξτρα επιλογη για πιο γρηγορο εις βαρος ομως της καταναλωσης.

Από χειροκινητες επιλογες δεν εχει σχεδον τιποτε περα απο τα βασικα, iso, wb, φωτομετρηση, φοκους.

Από την πανασονικ fx01 βγαζει καλυτερες φωτογραφιες στα σκοτεινα μια και έχει τη δυνατοτητα να τραβαει περισσοτερο φως, παρ' όλο που στην fx01 μπορεις χειροκινητα να ορισεις την ταχυτητα 1/8, 1/4, 1/2 και 1. Ωστόσο η fx01 φτανει μεχρι τα 400iso ενω οι νεοτερες (fx30πχ) ανεβαινουν παραπανω οποτε ίσως έχουν βελτιωθει τα πραγματα.
 
καλός ο σταθεροποιητής, αλλά εάν θέλεις να φωτογραφίζεις τηλεοράσεις και εικόνα προβολέων, χρειάζεσαι μία ελάχιστη ταχύτητα (πχ 1/60 ή και παραπάνω) κάτω από την οποία δεν έχει νόημα να κατεβείς. Ο σταθεροποιητής μπορεί να σε βοηθήσει να κατεβείς, αναλόγως το εστιακό μήκος ασφαλώς, μέχρι και σε 1/20-1/15 περίπου.

Εάν η F40 κερδίζει 1 στοπ από καλύτερη απόδοση σε ψηλά iso (πχ το 800 της είναι αντίστοιχο του 400 της F50) έχει εξανεμιστεί η διαφορά από τον σταθεροποιητή, η οποία πρακτικώς θεωρώ πως είναι περίπου 1 - 1 1/2 στοπ στα μικρά εστιακά μήκη (μέχρι 50mm).