Καλογραμμένα-κακογραμμένα δισκάκια,και το σύστημα μας

Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Kάνουμε πάλι κύκλους αλλά ο.κ.

Στην απάντηση στον φίλο dpoly έβαλα και κάποιες άλλες παραμέτρους.
Δηλαδή για να καταλάβουμε αν κάποια παραγωγή είναι καλή και το πως ακούγεται πρέπει να ξέρουμε τι ήθελε το συγκρότημα να πετύχει.

Όποιος άσχετος με το μουσικό αντικείμενο των Kyuss ακούσει για π.χ. το sky valley θα πει πως είναι η χειρότερη παραγωγή που έχει ακούσει ποτέ.

Κι όμως είναι η καλύτερη που μπορεί να ακούσει κάποιος εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή η μουντάδα (κιθάρες σε ενισχυτές μπάσου), το εξώκοσμο της ερήμου, τα μανιτάρια κ.τ.λ. αποτυπώνονται με μοναδικό τρόπο.

Αυτή λοιπόν την κάκιστη παραγωγή για τους μη μυημένους ,έχουν προσπαθήσει χιλιάδες μπάντες να μιμηθούν και δεν μπορούν.

Στο σύστημα μου λοιπόν αφουγκράζομαι αυτή την ατμόσφαιρα. Τη λαμβάνω.
Άρα είμαι μια χαρά.

Το βασικότερο όμως είναι πως γνωρίζω το έργο, πως γράφτηκε και κυρίως τη φιλοσοφία που το εμπεριέχει.

Συμφωνώ απόλυτα . Και το Sky Valley και το Blues for the Red Sun ακούγονται σαν μιά βαριά πλεχτή σιδερένια μεσολαβούσε μεταξύ του γκρούπ και των μικροφώνων την ώρα της ηχογράφησης . Με αντικειμενικά κριτήρια πως πρέπει να ακούγονται τα όργανα είναι χάλια . Το ίδιο χάλια ακούγεται και στο δικό σου σύστημα και στο δικό μου , αλλά και σε ενός φίλου μου που έχει τουλάχιστον οικονομικά υποδεέστερο σύστημα . Απλώς σε εμένα και σε εσένα , το πέπλο , η έρημος , η κουρτίνα , το μπάσο που μουγκανίζει ακούγονται ....πιο ωραία , ως τέτοια , άρα και αντικειμενικά ίσως πιό άσχημα .
 
Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Όταν λέτε, και συμφωνείτε ότι, ( Το καλό αποκαλυπτικό-αναλυτικό σύστημα ξεσκεπάζει τις κακές εγγραφές, μέχρι του σημείου να μην ακούγονται.) κυριολεχτείτε η απλά είναι σχήμα λόγου? :BDBDG54:

Διότι αν εννοείτε ότι υπάρχουν σήμερα ηχογραφήσεις που να είναι τόσο κακές σε σημείο να μην ακούγονται εγώ διαφωνώ. :HTEHETH63:

Εντάξει δεν είναι όλες αναφοράς αλλά από το δεν ακούγονται υπάρχει μια τεραστία απόσταση :antlers:
 
Απάντηση: Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Όταν λέτε, και συμφωνείτε ότι, ( Το καλό αποκαλυπτικό-αναλυτικό σύστημα ξεσκεπάζει τις κακές εγγραφές, μέχρι του σημείου να μην ακούγονται.) κυριολεχτείτε η απλά είναι σχήμα λόγου? :BDBDG54:

Διότι αν εννοείτε ότι υπάρχουν σήμερα ηχογραφήσεις που να είναι τόσο κακές σε σημείο να μην ακούγονται εγώ διαφωνώ. :HTEHETH63:

Εντάξει δεν είναι όλες αναφοράς αλλά από το δεν ακούγονται υπάρχει μια τεραστία απόσταση :antlers:

Κι όμως υπάρχουν άφθονες ελληνικές και ξένες.Τώρα άν αγοράζουμε μόνο επιλεγμένα ακριβά ή audiophile cds,μάλλον δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.

Υπάρχουν μοναδικές επανεκδόσεις,που δεν μπορείς να επιλέξεις κάτι άλλο ,υπάρχουν κι αμέτρητα δισκάκια αγορασμένα πρίν δεκαετίες που ανήκουν σ' αυτή την κατηγορία.Ακόμα και σήμερα άν αγοράσεις δισκάκι κάτω απο 10-15 ευρά συνήθως ακούγεται απο κακά έως απαράδεκτα-όχι ότι δεν συμβαίνει κάποιες φορές το ίδιο και στα ακριβότερα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Υπάρχουν πολλά και δεν είναι στάσιμα, δυναμικά ανανεώνονται. Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ τις απόλυτες εγγραφές ή τουλάχιστον σε μειοψηφία αυτές σε σχέση με άλλες μουσικές που γνωρίζω και αγαπώ πολλά χρόνια τώρα αλλά και στην πορεία και δεν με ενδιέφερε η εγγραφή αλλά το περιεχόμενο.

Για να έχεις ένα παράδειγμα ψάξε τις εγγραφές της Stockfish (και βινυλιο και cd) http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_stockfisch_e.html
για να πάρεις μία ιδέα.
εγω παλι με δισκακια που αγαπω δεν μπορω να κανω "δουλεια" γιατι πολυ απλα με συνεπαιρνει στο λεπτο.
απο παλια ακομη με τα περιορισμενου μπατζετ μηχανηματα (υποκειμενικα παντα) επεζα θεματα που στην κυριολεξια με ενοχλουσαν.να λιγο μουτζουρα χαμηλα , να τσιριδα στα ψηλα και κατι κουτιλες στη μεση.
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Συμφωνάω με τον Στέργιο.
Όπως λέει και αν "φυσάει" λίγο παραπάνω δεν πειράζει αφού τα όργανα ακούγονται πληρέστερα + την χωρική πληροφορία.
Έτσι είμαι υπέρ του (1).

Συνήθως τα προβλήματα των ηχογραφήσεων βρίσκονται στα άκρα.
Δηλαδή είτε υπερτονισμένες χαμηλές και κάποιες μεσοχαμηλές ή πολλά πρίμα.
Ως γνωστόν όμως αν υπάρχει ανισορροπία σε ένα μέρος του φάσματος,
το αυτί ξεγελιέται και βγάζει φάουλ όλο το φάσμα.
Δηλαδή έχοντας πολύ χαμηλό νοιώθουμε έλλειψη στα μεσαία ακόμα και στα πρίμα και ας είναι αυτά σωστά.
Έχοντας πολλά πριμάκια νοιώθουμε έλλειψη στις μεσαίες και χαμηλομεσαίες.
Και κούραση φυσικά.
Από κει και πέρα αν είναι ισορροπημένη η ηχογράφηση νομίζω δεν μας ενοχλούν οι θόρυβοι (φύσημα κ.τ.λ)
Αλλιώς αν μη τι άλλο δεν θα ακούγαμε βινύλιο!
Πάντως λέγεται πως τα λάθη των ηχογραφήσεων υπάρχουν κύρια λόγω των διαφορετικών συνθηκών ακρόασης στα στούντιος.
(διαφορετικά μόνιτορς, διαφορετικά control rooms ή ακόμα σχετικά "απρόσεχτα" home studios)
Γι' αυτό και η επιλογή του "σωστού" στούντιο είναι ένας πονοκέφαλος για όσους ηχογραφούν...

Πάντως πιο πολύ ασχολούμαι με τις διαφορές των παλιών ηχογραφήσεων από τις καινούργιες παρά με τις καλές ή τις κακές.
Εκεί έχει πολύ περισσότερο γούστο!

Επιγραμματικά και συνηθέστερα, βλέπω στις παλιές πολύ φυσικότερες μεσαίες και feeling ενώ στις καινούργιες πολύ εντυπωσιακότερα άκρα.
Μάλλον θέμα τεχνολογιών του τότε και του τώρα...
 
Απάντηση: Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

καλογραμμένα και κακογραμμένα....

ακούστε το twisted blues του Wes στην πρώτη του εταιρεία Riverside και στην δεύτερη Verve - Going out of my head και remaster DCC.

Στην πρώτη έχει φύσημα βοριά, βαρδάρη που λένε, η ταινία έχει flutter και που και που drop outs και σχεδόν μονοφωνική, θολή και η μπάντα ξερή ξερή...

Η δεύτερη (εκτός από το remaster) έχει την καρά ορχήστρα του Oliver Nelson με κάπου 7-8 πνευστά και κόρνες, όλα τα καλούδια και ακούγεται σαν κρύσταλλο.

Ποιά προτιμώ ?

την πρώτη με χέρια και πόδια.
όποτε την ακούω σηκώνονται οι τρίχες στη ράχη μου....
+1
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Κάθε φορά που αναβαθμίζω το σύστημά μου όλα μου τα cd ακούγονται (στα δικά μου αυτιά) καλύτερα από ότι πριν. Με την έννοια ότι μπορώ ακόμα και μέσα από τις χειρότερες ηχογραφήσεις να ανακαλύψω πράγματα καινούρια και αυτό είναι πολύ συγκινητικό.

Αν περίμενα να ακούσω μαγικές χροιές και τεράστιο φάσμα από όλα όσα ακούω τότε θα απογοητευόμουν.

Αν αγαπώ κάτι το ακούω και συγκινούμαι όσο χάλια κι αν ακούγεται. Κι αν κάτι ενοχλεί, χαμηλώνω την ένταση λιγάκι κι όλα καλά.

Υπάρχει δηλαδή αρκετός υποκειμενισμός σ´αυτή την ιστορία. Τί ζητάς και τι περιμένεις να ακούσεις, που εστιάζεις σε αυτό που ακούς.

Τι έχει μεγαλύτερη σημασία για τον καθένα; Το χάιδεμα των αυτιών ή η εμβάθυνση στο μουσικό γεγονός που συνέβη "τότε" και μας συνεπαίρνει;
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Εως τώρα οι απόψεις είναι περίπου μοιρασμένες.

Εχει ενδιαφέρον,ότι στην πρώτη άποψη,συγκλίνουν κάτοχοι λαμπάτων συστημάτων αλλά και κάτοχοι τρανζιστοράτων υψηλής ισχύος.Βασικές προσδοκίες που παρουσιάζονται εδώ,είναι κύρια η "συμμετοχική" αναπαραγωγή κι η ρεαλιστική προσέγγιση απο άποψη στάθμης-δυναμικών του μουσικού συμβάντος.

Στην δεύτερη,εντάσονται κύρια κάτοχοι τρανζιστοράτων συστημάτων,που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην ανάλυση και στην σκηνική απεικόνιση της μουσικής.

Απο τα παραπάνω γίνεται φανερό,ότι στην πράξη-ασχετα άν φαινεται απολύτως λογικό-η παραδοχή ότι "το καλό σύστημα πρέπει να αναπαράγει σωστά μόνο ότι είναι γραμμένο στον δίσκο" δεν είναι και τόσο καθωριστική,τουλάχιστον για τους περισσότερους που απάντησαν.
 
Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

λοιπον μου εχουν συμβη και τα δυο.

στα πρωτα μου βηματα στο hifi που δεν ηξερα ουτε τα ηχεια να στησω αναβαθμιζοντας μηχανηματα αλλα διακακια εφτιαχναν και αλλα χαλαγαν.

ε λοιπον να ξερεται οτι οταν συμβαινη αυτο το συστημα σας δεν παη καλα.

τωρα σε καθε αναβαθμιση ολα μου τα δισκακια παιζουν καλυτερα.

και μαλιστα οι μεγαλυτερες βελτιωσεις ειναι σε αυτα που δεν παιζουν και τοσο καλα ενω οι καλες εγγραφες λιγο βελτιωνονται.
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Εγω θα προτιμουσα πολλα συστηματα, το καθενα να παιζει το εκαστοτε ειδος της μουσικης οπως θα περιμενα να το ακουσω και φυσικα να υπαρχει και ενα "αληθινο" για ξερω ποσο "γλυκα" ξεφευγω καθε φορα....εχεις κανεις δανεικα??ο
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Εγω πηρα το eq της Behringer και κανω μονος μου τον ηχο που μου αρεσει:flipout::flipout::award:
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Εγω πηρα το eq της Behringer και κανω μονος μου τον ηχο που μου αρεσει:flipout::flipout::award:

Να.

Κάτι τέτοια γράφετε και μετά οι χαϊεντάδες μας έχουν στη μπούκα. :damnyou: :slapface: :rifle:
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Και λίγο σοβαρότερα τώρα, το DEQ είναι εργαλειάρα για τα λεφτά του, δεν είναι user friendly, θέλει διάβασμα, αλλά βοηθάει στο να διορθώσεις ατέλειες στον ήχο σου.
Αν ο ήχος σου δεν σου αρέσει, δεν υπάρχει κανένα EQ για να σε κάνει να σου αρέσει.
 
Απάντηση: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Πάντως για να επανέλθω στο αρχικό ερώτημα , λέγοντας τα εξής : Τις τελευταίες μέρες δοκιμάζω στο σύστημα μου τον προ- της MBL , τον 4004 ( προηγούμενο μοντέλο) . Επειδή κατ' ευθείαν πήρα απίστευτη βελτίωση σε σχέση με τον Sam της AudioNet τον οποίο εγώ χρησιμοποιούσα ως προ- , καίτοι ολοκληρωμένος , είπα να βάλω άσχημες ηχογραφήσεις να δω τι επίδραση έχει σε αυτές .

Και τι καλύτερο από μιά κατά τεκμήριο κάκιστη ηχογράφηση . Το Sister Ray των Velvet Underground. Λοιπόν η ηχογράφηση ναι μεν παραμένει κακή , αλλά ακούγεται καλύτερα . Τα όργανα , ξεχωρίζουν μεσα στον γενικότερο ορυμαγδό . Φυσικά δεν απέκτησε ξαφνικά μπάσο ( τίποτα δεν γίνεται από το μηδέν ) , ούτε υπέροχες μεσαίες . Απλώς καλυτέρευσε μέσα στην ασχήμια της. Σαν μιά άσχημη γυναίκα , που όμως όταν της μιλήσεις , παύεις να ασχολείσαι με την ασχήμια της .

Αρα , με αυτές τις συνθήκες , το πολύ καλό σύστημα , παίζει καλύτερα τις άσχημες εγγραφές . Τώρα αν έχει νόημα να ακούς ξεκάθαρα τα όργανα στο Sister Ray δεν ξέρω αν αξίζει, αλλά πάντως υπάρχει βελτίωση εκεί.

Ελπίζω να κατάφερα να μεταδώσω αυτό που ήθελα να πω .
 
Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Παρ' όλα τα χρόνια,που έχω στο σπόρ,δεν έχω μπορέσει να ξεκαθαρίσω το εξής:Τα δισκάκια ασχέτως εγγραφής,πως πρέπει ν' ακούγονται στο σύστημά μας;

Υπάρχουν δυό απαντήσεις:
1.Το καλό σύστημα παίζει όλες τις εγγραφές εξίσου καλά.
2.Το καλό αποκαλυπτικό-αναλυτικό σύστημα ξεσκεπάζει τις κακές εγγραφές, μέχρι του σημείου να μην ακούγονται.

Τι απο τα δύο ισχύει;Απο την εμπειρία μου και μόνο-χωρίς να είμαι και πολύ σίγουρος-κλείνω πρός την δεύτερη.Ετσι είναι;

Το αρχικό ερώτημα όπως διατυπώθηκε είναι άκρως προβληματικό και γι' αυτό υπάρχουν τόσο διαφορετικές γνώμες. Ουσιαστικά το πρόβλημα βρίσκεται στους χαρακτηρισμούς καλο, καλά, κακές. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί έχουν μάλλον μεταφυσικό/θρησκευτικό χαρακτήρα και δεν έχουν καμία απολύτως χρησιμότητα στο high-end και στο hi-fi γενικότερα, καθόσον δεν εκφράζουν τίποτε απολύτως. Προσπαθήστε να διατυπώσετε το αρχικό ερώτημα χωρίς αυτούς τους χαρακτηρισμούς και να δείτε ότι τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα.
 
Απάντηση: Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Το αρχικό ερώτημα όπως διατυπώθηκε είναι άκρως προβληματικό και γι' αυτό υπάρχουν τόσο διαφορετικές γνώμες. Ουσιαστικά το πρόβλημα βρίσκεται στους χαρακτηρισμούς καλο, καλά, κακές. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί έχουν μάλλον μεταφυσικό/θρησκευτικό χαρακτήρα και δεν έχουν καμία απολύτως χρησιμότητα στο high-end και στο hi-fi γενικότερα, καθόσον δεν εκφράζουν τίποτε απολύτως. Προσπαθήστε να διατυπώσετε το αρχικό ερώτημα χωρίς αυτούς τους χαρακτηρισμούς και να δείτε ότι τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα.

Δηλαδή όταν ακούγεται το φαγκότο σαν παιδική καραμούζα , αυτό οφείλεται σε κάποιους ανεξήγητους μετα;φυσικούς/θρησκευτικούς λόγους ; Μήπως η Αγία Τριάς δεν συμπαθεί τα πνευστά και δη τα ξύλινα ; :flipout:
 
Re: "KAΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ-ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΑ" ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ.

Το αρχικό ερώτημα όπως διατυπώθηκε είναι άκρως προβληματικό και γι' αυτό υπάρχουν τόσο διαφορετικές γνώμες. Ουσιαστικά το πρόβλημα βρίσκεται στους χαρακτηρισμούς καλο, καλά, κακές. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί έχουν μάλλον μεταφυσικό/θρησκευτικό χαρακτήρα και δεν έχουν καμία απολύτως χρησιμότητα στο high-end και στο hi-fi γενικότερα, καθόσον δεν εκφράζουν τίποτε απολύτως. Προσπαθήστε να διατυπώσετε το αρχικό ερώτημα χωρίς αυτούς τους χαρακτηρισμούς και να δείτε ότι τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα.

Ίσως μία ορθότερη διατύπωση θα ήταν:

Ένα ουδέτερο σύστημα είναι περισσότερο αποκαλυπτικό-αναλυτικό για όλες τις εγγραφές, σε βαθμό που πολλές από αυτές να γίνονται ακουστικά ενοχλητικές.

Η διατύπωση αυτή έχει μεγάλη δόση αλήθειας για το 90% των εγγραφών (και δεν χρησιμοποιεί μεταφυσικούς όρους).