Κατασκευή Active Crossover

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,480
Hello guys. Θελω να φτιάξω δυο ενεργά φιλτρα για χρήση στο αυτοκίνητο, τουλάχιστον δεύτερης τάξης, ενα low pass για να οδηγήσει sub και ένα high pass για τα δυο κανάλια, με συχνότητα αποκοπής καπου μεταξύ 80-100Hz, πχ με χρήση ενός καλού opamp. Φυσικά μπορώ να αγοράσω κι ένα έτοιμο, αλλά...

Εχουμε κανένα σχέδιο?
 
Γιάννη ακριβές κύκλωμα δεν έχω, μια φορά που ήθελα να δοκιμάσω κάτι και έφτιαξα αυτό του linkwitz:

http://www.linkwitzlab.com/filters.htm#3

αλλάζοντας τις τιμές σύμφωνα με τον τύπο για 130 χερτζ.

το καλό με το linkwitz είναι ότι οι αντιστασοπυκνωτές είναι ίδιοι και στους 2 τελεστικούς, πράγμα που δεν συμβαίνει με τα butterworth, bessel.

Υπάρχει ένα app. note της ΤΙ ή της National που εξηγεί λεπτομερώς τον υπολογισμό των τιμών και σε αυτά (έχει πίνακες), δεν το βρίσκω τώρα, θα ξανακοιτάξω και θα το βάλω.

Καλό βράδυ
 
ευχαριστώ. μπορώ να ρίξω και μια εξομοίωση στο electronics workbench (αν καταφέρω να το ξεθάψω) για τους υπολογισμους. Θα χρειαστώ συμμετρική τροφοδοσία?
 
Σχέδιο όχι, αλλά calculator για τις τιμές ναι. Στο Elliott Sound Products.
Η συμμετρική τροφοδοσία μάλλον αναπόφευκτη αλλά πως σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις τα 12V της τροφοδοσίας του κάρου; (έχω μεσάνυχτα στα car audio kits) ...και τόσος κόπος για το αμάξι; Χάθηκαν τα πηνία και οι πυκνωτές χυμένα μες στις πόρτες; Καλή συνέχεια.
 
Η συμμετρική τροφοδοσία μάλλον αναπόφευκτη αλλά πως σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις τα 12V της τροφοδοσίας του κάρου;

έλα μου ντε...

(έχω μεσάνυχτα στα car audio kits) ...και τόσος κόπος για το αμάξι; Χάθηκαν τα πηνία και οι πυκνωτές χυμένα μες στις πόρτες; Καλή συνέχεια.

όχι βέβαια.. τα ηχεία είναι δίδρομα Focal Utopia με ελάχιστα τροποποιημένο το μαμά παθητικό τους cross εντός της πόρτας και ενισχυτής ο (άνευ ενεργού κρος) Precision Power A404 (old school art series). Στο car audio ειναι συνήθης τακτική να δίνεις στα δυο κανάλια σου από 100Hz και πάνω για να απαλλάσεις τα μπροστινά ηχεία (& τα δυο κανάλια του ενισχυτή) απο ενεργοβόρες συχνότητες και τα υπόλοιπα τα οδηγείς στο sub που οδηγείται απο τα αλλα δυο γεφυρωμένα κανάλια και που φορτιζεται από κανονικό στιβαρό κουτί. To φιλτραρισμα αυτό ειναι σχεδον αδύνατο να γίνει με παθητικά στοιχεία σε τόσο χαμηλές συχνότητες (τεράστιο πηνίο) άρα το ενεργό κρος είναι μονόδρομος.

Πιστευω ένα απλό σχεδιάκι αλλά με καλά υλικά θα παίξει πολύ καλά, αυτό που φοβάμαι περισσότερο για να πω την αλήθεια στο αυτοκίνητο ειναι τις τροφοδοσίες και τα ζζζζζζζ που μπορεις να φάς στο σήμα από κακές γειώσεις και μη προσεγμένο τροφοδοτικό.
ευχαριστώ για την βοήθεια
 
Με παθητικά στοιχεία πριν τους ενισχυτές; (κι' ας μην είναι 24db στην οκτάβα οι κλίσεις - δεν το έχω κάνει, αλλά πιστεύω οτι ακόμα και πρώτης τάξεως φίλτρα αρκούν)
 
Last edited:
Γιάννη το βρήκα:

TI active filter design

Στη σελίδα 48 έχει και δευτερης τάξης με απλό - όχι συμμετρικό- τροφοδοτικό.

Επειδή με μονή τροφοδοσία η είσοδος έχει dc, μπαίνει πυκνωτής. Στα δεύτερης τάξης, για να μην επηρεάσει το φίλτρο, προηγείται opamp σαν buffer που έχει αυτός τον πυκνωτή στην έισοδο.

Μου φαίνεται καλή λύση για αυτοκίνητο.

Στις τελευταίες σελίδες έχει τους πίνακες για έυκολο υπολογισμό των τιμών σε κάθε τύπο φίλτρου
 
Last edited:
Η ΤΙ έχει και ένα πολύ καλό εργαλείο που είχα χρησιμοποιήσει στο παρελθόν το FilterPro. Έχει πολλές επιλογές και σου σχεδιάζει το κύκλωμα και γραφική παράσταση απόκρισης και φάσης. Και είναι τσάμπα.

http://focus.ti.com/docs/toolsw/folders/print/filterpro.html
 
Re: Απάντηση: Κατασκευή Active Crossover

Γιάννη το βρήκα:

TI active filter design

Στη σελίδα 48 έχει και δευτερης τάξης με απλό - όχι συμμετρικό- τροφοδοτικό.

Επειδή με μονή τροφοδοσία η είσοδος έχει dc, μπαίνει πυκνωτής. Στα δεύτερης τάξης, για να μην επηρεάσει το φίλτρο, προηγείται opamp σαν buffer που έχει αυτός τον πυκνωτή στην έισοδο.

Μου φαίνεται καλή λύση για αυτοκίνητο.

Στις τελευταίες σελίδες έχει τους πίνακες για έυκολο υπολογισμό των τιμών σε κάθε τύπο φίλτρου

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ

thanks :worshippy:
 
Η ΤΙ έχει και ένα πολύ καλό εργαλείο που είχα χρησιμοποιήσει στο παρελθόν το FilterPro. Έχει πολλές επιλογές και σου σχεδιάζει το κύκλωμα και γραφική παράσταση απόκρισης και φάσης. Και είναι τσάμπα.

http://focus.ti.com/docs/toolsw/folders/print/filterpro.html

πολύ χρήσιμο επίσης, ευχαριστώ
 
Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω 8 pin smd adapters ?

SOIC_8.jpg
 
Υστερα από μάχες σώμα με σώμα κατάφερα να φτιαξω το ένα κανάλι. Το crossover (αν παιξει καλά) θα μπει στο αυτοκίνητο για να οδηγήσει εναν Precision Power A404 (art series). H συχνότητα αποκοπής ειναι 100Hz με κλίση 12db/oct και ανοιχτό το ενδεχόμενο να γινει 24db/oct. Ειναι βασισμένο σε αυτό το project. Η τροφοδοσία εχει υλοποιηθεί μεσω dc/dc converter ΜΙW1124 (αφορμή για την χρήση του ήταν το σχετικό thread του kokar και το ελεγχος του on-off θα γινεται αυτόματα από την πηγή μεσω του remote (οπως στους ενισχυτές) το οποιο θα καταλήγει στην βαση ενός BC548. Το τρανζιστορ ως διακόπτης ελεγχει ενα ρελε το οποίο ανοιγοκλείνει την τροφοδοσία στο dc/dc converter. Ολα αυτα εγιναν για να μην τραβάω αισθητό ρευμα απο το remote command της πηγής, που ήδη ελεγχει δυο ενισχυτες. Aυριο ελπίζω να ολοκληρώσω και το 2ο κανάλι και το ΣΚ να κανω τις πρωτες δοκιμές στο αυτοκίνητο. Μεγαλύτερος φόβος ειναι πώς θα παιξει η τροφοδοσία και αν θα περνανε τελικα θορυβοι στο σήμα μιας και στο αυτοκίνητο απο θορύβους δόξα τω θεω..Εκκρεμεί και το CLC στην εξοδο του converter λόγω ελλειψης υλικών οπότε ειναι πιθανό να ακούσω διάφορα.
 

Attachments

  • crossMeausrement1.jpg
    crossMeausrement1.jpg
    106.7 KB · Views: 28
  • actcross1.jpg
    actcross1.jpg
    122.4 KB · Views: 31
Ετοιμο και το δευτερο κανάλι. Mετρώντας είδα ότι η κλιση του φιλτρου ηταν 6db αντι για 12db/oct που με βοήθησε στο να βρω τελικα οτι ειχα κανει λαθος στην συνδεσμολογια μιας αντίστασης. Και δυο μετρήσεις THD από VA (Γιώργο ευχαριστώ) Βuffer & hipass 2134, low pass 5532
 

Attachments

  • actcrossHP_THD.jpg
    actcrossHP_THD.jpg
    86.5 KB · Views: 21
  • actcrossLP_THD.jpg
    actcrossLP_THD.jpg
    83.8 KB · Views: 22
  • actcross2.jpg
    actcross2.jpg
    134.9 KB · Views: 32
Last edited:
Απάντηση: Re: Κατασκευή Active Crossover

Και δυο μετρήσεις THD από VA (Γιώργο ευχαριστώ) Βuffer & hipass 2134, low pass 5532

Δεν υπαρχει λογος, και εγω καπου το ειδα το προγραμμα αυτο. Μαλλον εδω αλλα δεν θυμαμαι ποιος το ειχε στειλει.

BTW ωραια δουλεια!! :a0210: