Κατευθυντικότητα καλωδίων

Αυτή την αίσθηση έχω και εγώ αλλά διαφοροποιείται με τους αγωγούς, το πλέξιμο και τα διηλεκτρικά
Πάνο έχεις δοκιμάσει ποτέ να αντιστρέψεις φορά μονόκλωνων χωρίς πλέξιμο και θωράκιση? είτε μεταξύ μηχανημάτων είτε μεταξύ ενισχυτή ηχείων.
 
Αυτή την αίσθηση έχω και εγώ αλλά διαφοροποιείται με τους αγωγούς, το πλέξιμο και τα διηλεκτρικά
Πάνο έχεις δοκιμάσει ποτέ να αντιστρέψεις φορά μονόκλωνων χωρίς πλέξιμο και θωράκιση? είτε μεταξύ μηχανημάτων είτε μεταξύ ενισχυτή ηχείων.

Αν εννοεις δυο μονοκλωνους αγωγους παραλληλους ( ενα+ και ενα- ) ναι, ηταν απο τα πρωτα που δοκιμασα και ισχυει το ιδιο.
Τα ιντερκοννεκτ που χρησιμοποιω εδω και λιγο καιρο ειναι επισης αυτοσχεδια με επισης οχι πολυπλοκο πλεξιμο και ειναι επισης απο μονοκλωνους χαλκινους αγωγους,και χωρις πολυ εξεζητημενα διηλεκτρικα και αθωρακιστα.

Ποια γεωμετρια/πλεξιμο προτιμας και με τι αγωγους πειραματιζεσαι?
 
ΙΜΗΟ ακούμε μεγαλύτερη διαφορά επειδή βγάζουμε το interconnect και το ξαναβάζουμε παρά από την αλλαγή φοράς.
Για αυτό είναι δύσκολο να καταλάβουμε με ένα σύστημα και απλά αλλαγή φοράς στο καλώδιο το που οφείλεται η όποια διαφορά ακούμε.
 
Ενα χαρακτηριστικο που παντοτε υπαρχει στην αλλαγη φορας και με βοηθα να αποφασισω ποιαν προτιμω,ειναι οτι στην μια απο τις δυο (πιστευω την σωστη) οι ηχοι εχουν πιο πληρες envelope.

Δεν αποκλειω βεβαια καποιος να προτιμησει την αντιθετη φορα, θεωρωντας τον ηχο πιο σφικτο,κοφτο κλπ.

Παντως πιστευω οτι λιγη προσπαθεια χρειαζεται για να ακουσει καποιος τις διαφορες.
 
ΙΜΗΟ ακούμε μεγαλύτερη διαφορά επειδή βγάζουμε το interconnect και το ξαναβάζουμε παρά από την αλλαγή φοράς.

Καποτε ενας Eυρωπαιος κατασκευαστης που συναντησα σε εκθεση στην Αγγλια μου ειπε οτι ακουμε διαφορες διοτι καθε φορα που αλλαζουμε φορα,λογω τριβης των βισματων,"καθαριζουν οι επαφες". Οταν του ειπα "αρα το πανακριβο contact cleaner που πουλας δεν κανει καλη δουλεια" , τα μασησε λιγο...... :laugh:
 
:laugh:
Μπα... Εγώ πιστεύω ότι ένα βύσμα όταν είναι αρκετή ώρα συνδεδεμένο σε ένα άλλο, λόγω ελαστικότητας "δένει" περισσότερο με το άλλο και αποκτά μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής.
Έτσι τα σημεία που πριν είχαν ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούν arcs, εξαφανίζονται.
 
Καποτε ενας Eυρωπαιος κατασκευαστης που συναντησα σε εκθεση στην Αγγλια μου ειπε οτι ακουμε διαφορες διοτι καθε φορα που αλλαζουμε φορα,λογω τριβης των βισματων,"καθαριζουν οι επαφες". Οταν του ειπα "αρα το πανακριβο contact cleaner που πουλας δεν κανει καλη δουλεια" , τα μασησε λιγο...... :laugh:

ευρωπαιος κατασκευαστης καλωδιων.

cables.jpg

cables are actually directional and that they perform at their best when used in the right dierction.

if there are no direction arrows it is easy to test it.test one channel at a time. play a piece of music with the cable running in one direction, then riverse it.
whichever direction sounds the best is the correct direction!
 
whichever direction sounds the best is the correct direction!

To "best" θα ηταν καλο να το διευκρινιζαν. Η audioquest ελεγε οτι η σωστη κατευθυνση ειναι αυτη με το περισσοτερο μπασο και πλουσιοτερες αρμονικες και μαλλον συμφωνω.
 
Νομιζω οτι τα αθωρακιστα εχουν περισοτερο αερα και διαφανεια.

Κι εγώ που είχα Kimber KC1 και PSB (το πρώτο είναι η θωρακισμένη εκδοχή του δεύτερου) το ίδιο άκουγα.
 
Κι εγώ που είχα Kimber KC1 και PSB (το πρώτο είναι η θωρακισμένη εκδοχή του δεύτερου) το ίδιο άκουγα.

Eννοεις οτι ηταν πιο διαφανο και αερατο το αθωρακιστο, και οχι οτι ακουγονταν το ιδιο ετσι?
 
και δηλαδή γιατί μπαίνει ο κατασκευαστής στη διαδικασία να εκτυπώσει φορά πάνω στο καλώδιο? Για το οπτικό εφφέ?

Και προφανώς αναφέρομαι στα καλώδια της αγοράς και όχι στον χαλκό αυτό καθ εαυτό σαν υλικό...

Δεν μπορεί. Κάτι παίζει με την πλέξη, κάτι με τη θωράκιση κλπ κλπ
 
Και προφανώς αναφέρομαι στα καλώδια της αγοράς και όχι στον χαλκό αυτό καθ εαυτό σαν υλικό...

Δεν μπορεί. Κάτι παίζει

Ενας φιλος στην Ιαπωνια που ασχολειται με τα καλωδια μου ειπε οτι αναλογα με τον τροπο που βγαινουν τα strands, αλλαζει η δομη/σχημα των κρυσταλλων και αυτο προκαλει και το φαινομενο της κατευθυντικοτητας.

Γενικα σχεδον ολα τα καλωδια ανεξαρτητα απο την τιμη, εχουν κατευθυντικοτητα απ'οτι ειπε.

Οι κατασκευαστες θα εχουν στοιχεια φανταζομαι,αλλα δεν γνωριζω τιποτα περισοτερο απο οσα ακουσα.
 
Τα ρεύματα είναι εναλλασόμενα. Δεν υφίσταται κατευθυντικότητα. Τι γίνεται δηλαδή; Την μισή περίοδο όλα καλά και την άλλη μισή μέτρια;
 
Last edited:
Τα ρεύματα είναι εναλλασόμενα. Δεν υφίσταται κατευθυντικότητα. Τι γίνεται δηλαδή; Την μισή περίοδο όλα καλά και την άλλη μισή μέτρια;

Ε ναι αν υπάρχει κατευθυντικότητα σε μονόκλωνο αγωγό τότε θα παίζει μονόπατα. Κάτι που λογικά θα φαινόταν σε παλμογράφο... Αλλά δεν έχω δεί ποτέ κάτι τέτοιο...

Υπάρχουν καταγεγραμμένα κάπου σαν διαδικασίες και φαινόμενα αυτά της κατευθυντικότητας σε μονόκλωνους αγωγούς?
Έχω διαβάσει για μεγάλους εννιαίους κρυστάλλους, ευθυγραμμισμένους κρυστάλους και διάφορα άλλα που υποτίθεται ότι αυξάνουν την αγωγιμότητα, αλλά κάτι που να εξηγεί συμπεριφορά διόδου όχι.

Μιας και αναφέρθηκε η Audioquest, στα περισσότερα μεγάλα της είχε πλέξη litz που μπορεί να είναι κατευθυντική.
 
Απάντηση: Re: Κατευθυντικότητα καλωδίων

και δηλαδή γιατί μπαίνει ο κατασκευαστής στη διαδικασία να εκτυπώσει φορά πάνω στο καλώδιο? Για το οπτικό εφφέ?

Και προφανώς αναφέρομαι στα καλώδια της αγοράς και όχι στον χαλκό αυτό καθ εαυτό σαν υλικό...

Δεν μπορεί. Κάτι παίζει με την πλέξη, κάτι με τη θωράκιση κλπ κλπ

Στην μία άκρη υπάρχει η θωράκιση κολλημένη με το αρνητικό ενώ στην άλλη άκρη έχει κοπεί η θωράκιση.
Εδώ έχει νόημα η κατευθυντικότητα.
Βέβαια έχω δεί και καλώδια που η φορά υπήρχε για καθαρά λόγους marketing(δεν υπήρχε καν μπλεντάζ)!
 
Απάντηση: Re: Κατευθυντικότητα καλωδίων

Τα ρεύματα είναι εναλλασόμενα. Δεν υφίσταται κατευθυντικότητα. Τι γίνεται δηλαδή; Την μισή περίοδο όλα καλά και την άλλη μισή μέτρια;

Και εδώ έχει να κάνει με την ύπαρξη μπλεντάζ κατά κύριο λόγο.
 
Re: Απάντηση: Re: Κατευθυντικότητα καλωδίων

Και εδώ έχει να κάνει με την ύπαρξη μπλεντάζ κατά κύριο λόγο.

Τα αυτοσχεδια ιντερκοννεκτ μου δεν ειναι θωρακισμενα και ακουω καποια διαφορα οταν αντιστρεψω την κατευθυνση τους.

Γι αυτο πιστευω παιζει ρολο και το μεταλλο στην τελικη μορφη του.

Στα θωρακισμενα συμφωνω μαζι σου,παιζει ρολο που ειναι κολλημενη η θωρακιση,συνηθως στην "εισοδο" του καλωδιου.
 
Να δούμε πρώτα τι συμβαίνει μικροσκοπικά στα υλικά πέρα από τα RLC χαρακτηριστικά τους?
Όπως γνωρίζουμε ο χαλκός το ασήμι και ο χρυσός δημιουργούν κυβικό ενδοκεντρωμένο πλέγμα (fcc)

ατέλειες πλέγματ&#959.jpg

Μέταλλα fcc ΙΙ.jpg

Όπως βλέπετε στην ιδανική θεωρητική προσέγγιση υπάρχει πλήρη συμμετρία
Εδώ λίγο πιο αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της σταθεράς πλέγματος και της ακτίνας των ατόμων

Μέταλλα fcc.jpg
´
Δεν είναι και πολύ άνετα για τα ηλεκτρόνια να κινηθούν εκεί μέσα!
υπάρχουν κρούσεις, τριβές και ηλεκτρικές δυνάμεις προς όλες τις κατευθύνσεις, ελκτικές και απωστικές
Για καλή μας τύχη με το που εφαρμόζεται τάση στον αγωγό, τα προϋπάρχοντα ηλεκτρικά φαινόμενα έρχονται σε δεύτερη μοίρα καθώς είναι εξαιρετικά ασθενή σε σχέση με την εφαρμοζόμενη τάση,
τότε υπάρχει ακαριαία προσανατολισμός αλλά η ροή ομαλοποιείται (εώς κάποιου βαθμού) μετά κάποιου χρόνου ανάλογα των συνθηκών.
Δυστηχώς αυτά είναι τα μικρότερα πρόβληματα.