KEF LS50 (Meta) Wireless II

Να συνεχίσουμε εδώ τη συζήτηση για το μικρό ενεργό τεχνολογικό θαύμα της KEF.

kef-ls50wii-freedom.jpg


Spoiler alert…389D9FAC-1413-47E9-A03D-859EADB96DDF.jpeg

Δεν έχω ανοίξει καν το subwoofer ακόμα…
 
Δεν υπάρχει η εικόνα. Δεν υπάρχει. Χάνονται στο χώρο.

Ακούω από Tidal Master’s.

Sub δεν έχει γίνει unboxed ακόμα. Δε χρειάστηκε ποτέ, παρά μόνο σε μια γκρανκάσα.

Φυσικά θα το δοκιμάσω, αφού ίσως το crossover αφήσει το ηχείο να τραγουδήσει πιο άνετα στα υπόλοιπα.
 

Attachments

  • C41EFE7D-976A-4B89-9388-A694BAFF231A.jpeg
    C41EFE7D-976A-4B89-9388-A694BAFF231A.jpeg
    2.1 MB · Views: 96
Μπήκε και το sub… σαφέστατη η διαφορά μεν, δύσκολο να καταλάβω αν αυτό που ακούω είναι σωστό ή απλά εντυπωσιακό. Ρυθμίσεις έβαλα αυτά που προτείνει η KEF πάνω κάτω, low pass στο 55 και high στο 70. Σύνδεσα μόνο το ένα ηχείο στη θύρα LFE. Έχει νόημα να κάνω διπλή στέρεο σύνδεση αφού έχει δυο μεγάφωνα το sub;

E6AB9FDB-983C-4FFB-BF20-3D4D5595C879.jpeg
 
Γεια σου Ιάσονα μερακλή.. Καλορίζικα και ας μην ριζώσουν.

Άσχετο, επειδή είσαι της κλασσικής, θεωρώ ότι πρέπει να κοιτάξεις ( ασχέτως του σε τι σύστημα θα καταλήξεις) συνδρομή στο qobuz, αντί για tidal, που στα δικά μου αυτιά είναι υποδεέστερο.

Για την στερεοφωνική σύνδεση θα απαντήσει ο Λεωνίδας.

Εγώ θα σου πω, ότι πρέπει να παίξεις με την θέση του σαμπ, εκεί που το έβαλες ίσως δεν είναι η βέλτιστη. Και , βεβαίως, μπορείς να το βάλεις από την μια πλευρά, να μην είναι κουτουρου μέσα την μέση. Υπάρχουν δεκάδες απλοί οδηγοί για το πώς την εντοπίζουμε, υποθέτω ότι και η svs στα εγχειρίδια ή στην ιστοσελίδα της θα έχει οδηγίες. Επίσης, σίγουρα το σύστημα ισοστάθμισης του σαμπ πρέπει να ακολουθηθεί και όχι το απλοϊκό φίλτρο των ηχείων. Ο Λεωνίδας θα μας φωτίσει κι σ' αυτό.

Εκτός από την εικόνα, δεν μας είπες όμως, χροιές, φυσικότητα, τονικοτητα, σώματα, κλπ. Πώς πάμε σ' αυτά ?
 
  • Like
Reactions: Panoramix
Ευχαριστώ! Είναι δύσκολο να βγάλω συμπέρασμα. Σε κάτι vocal τζαζιες που βρήκα στις Master’s λίστες του Tidal είναι να τρελαίνεσαι, αλλά από την άλλη αυτές είναι και audiophile ηχογραφήσεις. Εκεί μιλάμε για το απόλυτο demo, χροιές, ατάκα, διαφάνεια, σώμα, εικόνα, κλπ, άριστα δέκα, νόμιζα ότι έχω μπροστά μου τίποτα ιερά τέρατα.

Σε δικές μου αγαπημένες συμφωνικές ηχογραφήσεις (όχι audiophile), δεν έπεσε σε τέτοιο βαθμό σαγόνι, αλλά άκουσα πράγματα τελειως διαφορετικά από αυτά που ειχα συνηθίσει. Θυμίζω ότι μέχρι και… σήμερα το πρωί, μουσική ακουγα σχεδόν αποκλειστικά μέσω AirPods Pro. Όποτε η διαφορά ήταν αναμενόμενο να είναι κοσμογονική. Κάποια παλιά αγαπημένα (πχ Mahler 9 Abbado), ενώ δε μου ξυρίσαν τα αυτιά από την ευκρίνεια, τα αγάπησα αφού τα ένιωσα απίστευτα πιο οργανικά και γεμάτα. Κάποια λίγο πιο μοντέρνα (Firebird - Dudamel) μου έδειξαν λιγο τι ψαρια μπορεί να πιάσει το ηχειο σε ευκρίνεια και δυναμικεσ), ενώ κάποια αγαπημένα του Κουρεντζη ξαφνικά απόρησα με το ποσο κακογραμμένα είναι, με μαλλον περίεργα φίλτρα κλπ χωρίς να έχω καταλάβει μέχρι σήμερα κάτι τέτοιο.
Το βέβαιο είναι ότι όσο κι αν σε προϊδεάζει για κάτι πιο λάιτ (λόγω του φουτουριστικού design και του streaming χαρακτήρα), πρόκειται για κανονικότατο audiophile ηχείο, με τα όλα του. Θα δοκιμάσω και το qobuz, τώρα που γυρίζει!

Γενικα απολαυστική η εμπειρία, αλλά το ματσάρισμα του Sub θέλει δουλειά. Αύριο θα δοκιμάσω αυτή τη θέση, ως πιο λειτουργική για το σαλόνι. Η τριτη εναλλακτική όπως προείπα είναι πίσω από το αριστερό. Άλλες μάλλον δεν υπάρχουν!

F47D9D7A-F1E6-412C-982D-9B1039AB6E37.jpeg
 
Ευχαριστώ (-ούμε) για τις εντυπώσεις ...

Αν τελικά παραμείνεις εδώ, του χρόνου βάζεις και ένα ακόμη micro στην εξίσωση και κλείνεις ... όχι τώρα (για να μην με πάρεις με τις πέτρες) του χρόνου :--)

ΥΓ.: Σίγουρα το qobuz θα είναι διαθέσιμο στην Αμερική με δωρεάν δοκιμή ... ρίξε ένα αυτί, ( έχει και πραγματικά χαι-ρες, όχι γιαλατζί mqa, κλπ.) και αν γυρίσεις σε tidal, να μου τρυπήσεις την μύτη ...

ΥΓ 2.: Ζηλεύω !!!
 
  • Like
Reactions: billpeppas
Καλοταξιδα Ιασονα. Για το sub δεν ξερω κι εγω. Αν οντως υπαρχει αναίμακτα η δυνατοτητα δεν ακους και το ομοσταυλο; μπορει το svs περα απο φτηνοτερο να φανταζει και τεχνικα καλυτερο αλλα οσο να ναι τα αλλα ειναι φτιαγμενα να παιζουν μαζι. Μια συγκριση θα την εκανα στη θεση σου.
 
Από τη στιγμή που στο app της KEF έχεις δηλώσει ένα sub, δεν νομίζω να χρειάζεται το δεύτερο καλώδιο.

Έχει και στο άλλο ηχείο έξοδο για sub ή μόνο στο ένα;

Το sub έχει δύο μεγάφωνα αλλά είναι μονοφωνικό. Σε περίπτωση που το τροφοδοτούσες από L-R έξοδο τότε θα έστελενες όλη την πληροφορία στο sub. Από τη στιγμή που στο KEF έχεις δηλώσει ένα sub, θα πρέπει να δεις πως λειτουργεί η έξοδός του. Αν και νομίζω ότι δεν χρειάζεται δεύτερο καλώδιο με ένα sub όπως προείπα και μιξάρεται η πληροφορία στη μία έξοδο.

Το app έχει παραμετρικό ισοσταθμιστή αλλά όχι σύστημα αυτόματης ισοστάθμισης. Για την απόλυτη ενσωμάτωση θέλει μετρητικό εξοπλισμό. REW και UMIK δηλαδή. Κατόπιν επεμβαίνεις με τις διαθέσιμες ρυθμίσεις.

Βέβαια μπορείς να κάνεις και τώρα κάποια πραγματάκια. Κατ' αρχήν στο θέμα των φίλτρων, μου φαίνεται αρκετά χαμηλά να παίζει από τα 55Hz μόνο το sub. Και η τρύπα μέχρι τα 70Hz που παίζουν τα ηχεία; Σίγουρα δεν έχουμε εικόνα για το πόσο απότομο είναι το φίλτρο στο KEF (τι τάξης είναι) ίσως να είναι πρώτης ή δεύτερης τάξης και γι άυτό αφήνει αυτό το περιθώριο.

Για αρχή θα το έβαζα εκεί που αφήνουν τα ηχεία το Roll-Off τους, δηλαδή στα 70Hz το low pass φίλτρο. Κατόπιν με ένα δοκιμαστικό τόνο σε αυτή τη συχνότητα και ένα ντεσιμπελόμετρο θα διόρθωνα τη φάση (από το app της SVS). Δηλαδή θα παίζει ο δοκιμαστικός τόνος και με το ρυθμιστικό της φάσης θα δεις που ακούγεται δυνατότερα. Εκεί το αφήνεις. Εύκολα έχεις κάνει την περισσότερη δουλειά έτσι και το έχεις φέρει και χρονικά εν πολλοίς το sub στο σύστημα.
 
Βέβαια μπορείς να κάνεις και τώρα κάποια πραγματάκια. Κατ' αρχήν στο θέμα των φίλτρων, μου φαίνεται αρκετά χαμηλά να παίζει από τα 55Hz μόνο το sub. Και η τρύπα μέχρι τα 70Hz που παίζουν τα ηχεία; Σίγουρα δεν έχουμε εικόνα για το πόσο απότομο είναι το φίλτρο στο KEF (τι τάξης είναι) ίσως να είναι πρώτης ή δεύτερης τάξης και γι άυτό αφήνει αυτό το περιθώριο.

Για αρχή θα το έβαζα εκεί που αφήνουν τα ηχεία το Roll-Off τους, δηλαδή στα 70Hz το low pass φίλτρο. Κατόπιν με ένα δοκιμαστικό τόνο σε αυτή τη συχνότητα και ένα ντεσιμπελόμετρο θα διόρθωνα τη φάση (από το app της SVS). Δηλαδή θα παίζει ο δοκιμαστικός τόνος και με το ρυθμιστικό της φάσης θα δεις που ακούγεται δυνατότερα. Εκεί το αφήνεις. Εύκολα έχεις κάνει την περισσότερη δουλειά έτσι και το έχεις φέρει και χρονικά εν πολλοίς το sub στο σύστημα.
Απόλυτα σωστά τα παραπάνω, και εύκολα στην υλοποίηση τους !

Hats off & kudos στον Λεωνίδα !

Επίσης, για να αποφασίσεις, ποια από τις δύο θέσεις, αριστερά του αριστερού θα διαλέξεις, βάλε το σαμπ στην θέση ακρόασης που θα κάθεσαι εσύ και άστο να παίζει αυτόν τον τόνο. Πήγαινε και κάθισε με μια αντίστοιχου ύψους καρέκλα στις επιλέξιμες θέσεις, και δες που ακούγεται καθαρότερα / δυνατότερα ! Αυτή είναι και η καλύτερη θέση.

Δεν είναι υπέροχο (στο στυλ δουλειά δεν είχε ο διάολος, κλπ. κλπ. ) :--)
 
  • Like
Reactions: Maestro
Ισχύει. Same Principle.

mic on couch mic in corner.jpg

Βέβαια όσο πιο πολλά εργαλεία έχεις, τόσο πλησιάζεις με περισσότερη ακρίβεια εκεί που θέλεις.

Με τη βοήθεια ενός analyser και κάποιων sweep tones μπορείς να βρεις τις καλύτερες θέσεις.

Προτείνω να δεις το παρακάτω βίντεο.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Και τα sweeps τα παίρνεις από εδώ.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Λοιπόν, μερικά updates (ευχαριστώ για τις οδηγίες!):

1. Έκανα αυτό που πρότεινε ο Λεωνίδας με το low=high frequency και έφτιαξα τη φάση με βάση τα μέγιστα db. Mου έκανε εντύπωση ότι ήρθε αρκετά μακριά (150 περίπου), παρά το γεγονός ότι τα γούφερ είναι τελείως δίπλα στο ηχείο.

2. Το τεστ με το γούφερ στη θέση ακρόασης δε μπορώ να το κάνω για τον πολύ απλό λόγο ότι.... δεν έχω καλώδιο που να φτάνει ως εκεί ☺️. Οπότε αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας.

3. Έκανα και κάτι άλλα ψιλοπειράγματα, όχι ιδιαίτερα συνειδητά να πω την αλήθεια, σε room correction και equalizer μέσω του app της SVS.

4. Νομίζω ότι γενικά ακούγεται οκ σε στάθμη, και οριακά δε μπουμπουνίζει, παρά μόνο σε ΠΟΛΥ δύσκολο πρόγραμμα. Τράβηξα ένα βιντεάκι για να μου πείτε τη γνώμη σας, παίζοντας το κατ'εξοχήν subwoofer test track (Flight of the Cosmic Hippo), που είναι και το μόνο τρακ που οριακά ακούς λίγο μπουμπούνισμα. Ειδικά μετά το 0:30 που πέφτουν οι πολύ χαμηλές (<40Hz).

Προφανώς το youtube δεν προσφέρεται για τίποτα τέτοιο, αλλά, αν το δείτε με ακουστικά, αν μη τι άλλο μπορείτε να δείτε τον χρονισμό και το μέγεθος του μπουμπουνίσματος, να μου πείτε τη γνώμη σας.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Η μεσαία περιοχή δεν σου κάνει κοιλιά; Μεγάλη απόσταση βλέπω μεταξύ των ηχείων για τον όγκο τους.
Είναι πιθανό, δεν είμαι σίγουρος (αφού δεν έχω σωστή βάση σύγκρισης!)

Ακόμα δοκιμάζω διάφορες θέσεις. Προσπάθησα να τα φέρω τόσο μακριά μήπως πλησιάσω λίγο το ισόπλευρο τρίγωνο, αλλά και πάλι η απόσταση ακρόασης παραείναι μακριά (τα ηχεία μεταξύ τους στα 2.60μ, και οι άλλες δύο πλευρές στα 3.50m.
 
Είναι πιθανό, δεν είμαι σίγουρος (αφού δεν έχω σωστή βάση σύγκρισης!)

Ακόμα δοκιμάζω διάφορες θέσεις. Προσπάθησα να τα φέρω τόσο μακριά μήπως πλησιάσω λίγο το ισόπλευρο τρίγωνο, αλλά και πάλι η απόσταση ακρόασης παραείναι μακριά (τα ηχεία μεταξύ τους στα 2.60μ, και οι άλλες δύο πλευρές στα 3.50m.
Τσεκαρε εδώ,μπορεί να σε βοηθήσει..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Από την μικρή εμπειρία μου θεωρώ ότι δεν υπάρχει κοινός μπούσουλας για όλα τα ηχεία..Αυτά που έχω τώρα για παράδειγμα δεν παίζουν σωστά ούτε με τη θεωρία του ισοπλευρου τριγώνου ούτε με τη θεωρία του 1/3.
Ίσως τα kef να είναι πιο εύκολα στην τοποθέτηση...Αυτά θα τα βρεις στην πορεία με αρκετό πειραματισμό..Κοίτα να πειραματιστείς όμως γιατί πολλοί τα στήνουν μια φορά,δεν τους αρέσει αυτό που ακούν και αλλάζουν ηχεία..Μην μπεις σε αυτή τη διαδικασία.

Edit..Τώρα το είδα..2,60 γι' αυτά τα ηχεία είναι τεράστια απόσταση...Φέρτα πιο κοντά γύρω στο 2,20 και ξεκίνα από εκεί να παίζεις μέχρι να βρεις το ιδανικό.
 
Last edited:
Λεωνιδα με ενα ακομα sub θα μπορουσε να κροσαρει σωστα στα 100-120hz η και πιο πανω;
Με δεδομενο οτι τα subs θα μπουν διπλα στα ηχεια απο τη μεσα πλευρα. Αυτη του επιπλου;

Τι θες και ρωτας Ιασονα...; :P
 
  • Haha
Reactions: Maestro
Yes
Από την μικρή εμπειρία μου θεωρώ ότι δεν υπάρχει κοινός μπούσουλας για όλα τα ηχεία..Αυτά που έχω τώρα για παράδειγμα δεν παίζουν σωστά ούτε με τη θεωρία του ισοπλευρου τριγώνου ούτε με τη θεωρία του 1/3.
Ίσως τα kef να είναι πιο εύκολα στην τοποθέτηση...Αυτά θα τα βρεις στην πορεία με αρκετό πειραματισμό..Κοίτα να πειραματιστείς όμως γιατί πολλοί τα στήνουν μια φορά,δεν τους αρέσει αυτό που ακούν και αλλάζουν ηχεία..Μην μπεις σε αυτή τη διαδικασία.

Edit..Τώρα το είδα..2,60 γι' αυτά τα ηχεία είναι τεράστια απόσταση...Φέρτα πιο κοντά γύρω στο 2,20 και ξεκίνα από εκεί να παίζεις μέχρι να βρεις το ιδανικό.
Όντως τα έφερα στα 2 μέτρα και νομίζω ότι ακούγονται πιο συμπαγή, αν και νιώθω την εικόνα να χάνει λίγο σε συνέχεια, ίσως και να είναι ψευδαίσθηση. Δυστυχώς η θέση ακρόασης δε γίνεται ρεαλιστικά να αλλάξει λόγω του τζακιού στο πλάι (το οποίο σκοπεύω να δουλεύω καθημερινά όταν πιάσουν τα κρύα, γκάζι γαρ!)

Στο manual το μόνο που έδιναν σαν οδηγίες είναι το ισόπλευρο τρίγωνο και τίποτα άλλο, πέραν του να μη βάλεις τα δυο ηχεία σε απόσταση μεγαλύτερη των 8m (lol).
 
Μετά από άπειρες ακροάσεις τις τελευταίες δυο μέρες, πέρα από τα θέματα του sub, που υποθέτω κάποια στιγμή θα τα στρώσω (θα ζητιανέψω μερικά όργανα απ'το πανεπιστήμιο να μετρήσω σωστά), γενικά νομίζω ότι μιλάμε για μια πραγματικά δυνατή υλοποίηση, όμως ακόμα δεν έχω την παραμικρή ιδέα για το αν θα τα κρατήσω.

Οι λόγοι είναι οι εξής:

1. Έχω σοβαρό πρόβλημα (στο κεφάλι μου μόνο) με το all-in-one της υλοποίησης. Η ιδέα είχε ξεκινήσει ως ένα ζευγάρι κύρια ηχεία που θα κρατήσω για μια ζωή (που λέει ο λόγος, έστω), και θα αρχίσω σταδιακά να πλαισιώνω είτε με καλύτερα μηχανήματα (receivers, τελικούς, κλπ), είτε με περισσότερα περιφερειακά ηχεία για να χτιστεί σιγά σιγά ένα μουσικό σύστημα αξιώσεων με σοβαρό Atmos. Τώρα, ναι, θεωρητικά εξακολουθεί να μπορεί να γίνει αυτό, αλλά έχω κάνει τη ζωή μου εξαιρετικά πολύπλοκη, αφού αυτά τα main θα είναι μονίμως ενεργά, θα πρέπει να κάνω ρυθμίσεις μέσα από το app μόνο, να τα συνδέω με minijack, και δεν ξέρω πόσο θα μπορούν να ταιριάξουν με τα υπόλοιπα. Επίσης, το streamer κομμάτι τους μπορεί να είναι σε 3-4 χρόνια τελείως obsolete, και θα πρέπει να ψάχνω πάλι λύσεις τύπου Frankenstein για να τα κάνω να παίξουν σωστά. Για να μη μιλήσω φυσικά για τον τρόμο των 2 ετών εγγύησης σε ένα τόσο πολύπλοκο μαραφέτι.

2. Ενώ κάθε φορά που βάζω demo ηχογράφηση σε φυσικά σύνολα jazz, vocals κλπ ψάχνω τα σαγόνια μου στο πάτωμα, σε "κανονικές" ηχογραφήσεις ανακαλύπτω συνεχώς πράγματα που με χαλάνε, κατά κανόνα σε κλασσικό (και ιδιαίτερα συμφωνικό) πρόγραμμα. Δυστυχώς η ενασχόληση επί δεκαετίες με την κλασική μουσική, και επαγγελματικά, όπου έχω φάει με το κουτάλι αίθουσες συναυλιών, τόσο επί σκηνής όσο κι ως ακροατής, με έχει κάνει εξαιρετικά ψείρα σε ό,τι έχει να κάνει με τη φυσική αναπαραγωγή των οργάνων. Θέλω τον ήχο μου τελείως φυσικό, αποστειρωμένο, clean room, χωρίς τίποτα από πάνω. Studio monitor, παράθυρο στο γεγονός. Και αυτό το παράθυρο το βλέπω σε κάποιες ηχογραφήσεις, αλλά η απουσία του σε άλλες με ενοχλεί πολύ περισσότερο από ότι με ενοχλούσε με τα ακουστικά μου. Το χειρότερο είναι ότι δε μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς μου λείπει, αλλά στο μυαλό μου το μεταφράζω σε 'φυσικότητα' στις χροιές ειδικά όταν παίζουν πολλά όργανα μαζί.

... και μερικά σχόλια γι'αυτά τα παραπάνω:

Το 1. από τα παραπάνω είναι λίγο χαζό, αν σκεφτεί κανείς ότι το σύστημα αυτή τη στιγμή είναι ακριβώς που χρειάζομαι σήμερα. Λες και κάποιος το'φτιαξε για πάρτη μου! Απλά με τρομάζει το γεγονός να δώσεις τόσα φράγκα για κάτι που σε εξυπηρετεί σήμερα και όχι αύριο.

Το 2. ενισχύεται περισσότερο κι από το γεγονός ότι εδώ και μπόλικα χρόνια (9), ακούω μουσική αποκλειστικά και μόνο από ακουστικά. Στα οποία ακουστικά όπως ξέρετε καλά ο ήχος είναι τελείως άλλης φιλοσοφίας, πολύ πιο κοντά σ'αυτή τη studio monitor ακρόαση, ενώ φυσικά δεν επηρεάζεται και από την ηχητική συμπεριφορά του χώρου.

Οπότε πλέον βρίσκομαι σε τελείως άλλο σύμπαν, και προσπαθώ να καταλάβω τι μου γίνεται, τι φτίαχνεται, τι δε φτιάχνεται, και τι δε χρειάζεται να φτιαχτεί γιατί είναι απλά θέμα του να συνηθίσει το αυτί μου.

Έχω ακόμα λογικά 57 μέρες να αποφασίσω. :ROFLMAO:
 
Last edited:
Ορισμένες μικρές παρατηρήσεις, χωρίς να έχω ακούσει το βίντεο (θα το κάνω πιο μετά με ακουστικά γιατί τώρα είμαι με το smartphone εκτός).

Η φάση στις 150 μοίρες δεν πρέπει να σου κάνει εντύπωση. Εδώ εγώ αλλάζοντας subwoofer στην ίδια θέση και χρειάζεται να βάλω άλλη ρύθμιση. Στη δική σου περίπτωση μάλιστα με τους δύο αντιδιαμετρικά τοποθετημένους drivers είναι αναμενόμενο. Θα ήταν σαν να έχω περιστρέψει ένα sub με front firing driver γύρω από τον άξονα του.
Το αφήνεις εκεί που είναι πιο δυνατά και δεν ξανασχολεισαι, εκτός αν αλλάξεις συχνοτητα crossover.

Για το μπουμαρισμα θα κάνουμε ευθύς εξ αρχής μια παραδοχή. Ότι δεν μαζεύεται απολύτως χωρίς room treatment. Τι μπορείς να κάνεις εδώ; Να αξιοποιήσεις τη ρύθμιση Room Gain Compensation από το app της SVS. Τι κάνει αυτό; Απλά κάνει roll off από μια συχνότητα και κάτω το μπάσο (επιλέγεις μεταξύ τριών συχνοτήτων με τη χαμηλότερη να αντιστοιχεί σε μεγαλύτερους χώρους) και έτσι μειώνεται το μπουμαρισμα που προκύπτει από την ενίσχυση που κάνει φυσικά το δωμάτιο.
Ξαναλέω, εδώ χωρίς room treatment δεν θα το αποφύγεις τελείως.

Σε ότι αφορά το crossover και την ενσωμάτωση του sub χωρίς λακούβες στην απόκριση.
Βασικά χωρίς μετρήσεις για να δεις που προκύπτει λακούβα στην απόκριση είναι κομματάκι δύσκολο να το βρεις.
Η βασική αρχή είναι ότι αν υπάρχουν ανωμαλίες στην απόκριση, κοιτάς να φέρεις να παίζει το sub εκεί για να τις καλύψει, αφού είναι πιο πιθανό να τα καταφέρει ως πιο δυνατό. Αυτό σε περίπτωση που δεν έχεις πέσει επάνω σε κάποιο στάσιμο κύμα στο χώρο, που σημαίνει ότι δεν παλεύεται (κάπως το παλεύει βέβαια και εδώ το sub).
Εδώ θα χρειαστεί πειραματισμός με άλλη τοποθέτηση του sub.
Τι προσπαθούμε να κάνουμε; Να μεταφέρουμε τα προβλήματα σε συχνότητες που μπορούμε να παλέψουμε πιο εύκολα.

Κάνε και μια δοκιμή μέσα από το app της KEF με την χρονοκαθυστερηση-προπορεια. Ενδέχεται να δεις διαφορες τόσο στο gain όσο και στην απόκριση.

Αυτό με τις συνεχείς ρυθμίσεις δεν το κατάλαβα για να είμαι ειλικρινής. Μια φορά ρυθμίζεις και τέλος.