KEF LS50 (Meta) Wireless II

επειδή είμαι σε παρόμοια φάση και ψάχνομαι,
αν και άσχετος,
έχω καταλάβει ότι πιθανότατα οι ιδανικές θέσεις των sub είναι διαφοερικές από τους δορυφόρους
και με μεγάλα ηχεία αναλόγως θέσης που θα μπουν, οι ακυρώσεις μπορεί να υπάρχουν εξίσου έντονες,
πιθανώς σε άλλες συχνότητες

δες με ta calculators που έβαλα παραπάνω, αν εξηγείται εύκολα η βύθιση στα 100 και παίξε λίγο με τις θέσεις (στο calculator) για να δεις τι αλλάζει
To κοίταξα λίγο το calculator αλλά μπερδεύτηκα παραπάνω. Όταν βάζεις διαστάσεις χώρου, μιλάμε για τον χώρο ακρόασης, ή όλο το δωμάτιο; Στην περίπτωσή μου μιλάμε για έναν ΤΕΡΑΣΤΙΟ ανοιχτό χώρο της τάξεως του 15m x 4.5m, απλά το σαλόνι και ο χώρος ακρόασης καλύπτει το 1/3 των 15m (το υπόλοιπο είναι ανοιχτό μαζί με κουζίνα κλπ). Προφανώς χρειάζεται ολόκληρο το περίβλημα του δωματίου, ανεξάρτητα του χώρου ακρόασης;

Επίσης, μοιραία, λόγω τζακιού κλπ, τα δύο ηχεία δεν ισαπέχουν απ'τους πλαϊνούς τοίχους, παρά μόνο από τον τοίχο πίσω τους.
 
Last edited:
Βρήκα τελικά λίγο χρόνο και έκανα δοκιμούλες. Άλλαξα θέση στο sub, ανέβασα τα filters στα 90Hz, και έπαιξα και με τα EQ, τελικά το έφερα να δείχνει κάπως καλύτερα (η μπλε γραμμή το πριν, η καφέ το μετά).

Μετά τις μετρήσεις έκατσα και άκουσα για να δω τι ψάρια πιάσαμε. Από τη μία είδα αισθητή αναβάθμιση (έγινε σαφώς πιο "πλούσιο" και "οργανικό" το μεσοχαμηλό - μεσαίο-ψηλό φάσμα), αλλά ένιωσα το sub λίγο πιο τεχνητό/ενοχλητικό. Ίσως να είναι θέμα συνήθειας, ίσως να κάνω κάτι λάθος στις μετρήσεις.

Screen Shot 2021-08-30 at 7.25.21 PM.png
 
Last edited:
Για να γίνει μια κάποια αξιολόγηση , θα χρειαστούν για ΑΡΧΗ 3 βασικές μετρήσεις
All spl, spectrogram και rt60
Ακολούθα τα παρακάτω limits και smoothing των photo ( στο spectrogram βάλε 20-200 hz και όχι 20-20000 που κατά λάθος έχω στην photo)
Στην ενότητα RT60 οι μπάρες να οριστούν από το εικονίδιο Controls σε εύρος 1/3 οκτάβα

Δεν έχω ιδέα τι βλέπω στο RT60, δεν έχω διαβάσει ακόμα αρκετά. Aυτό είναι πάντως το τελικό:

Screen Shot 2021-08-30 at 7.32.45 PM.png

..αντίστοιχα και για το spectrogram:

Screen Shot 2021-08-30 at 7.36.00 PM.png
 
Μετά τις μετρήσεις έκατσα και άκουσα για να δω τι ψάρια πιάσαμε. Από τη μία είδα αισθητή αναβάθμιση (έγινε σαφώς πιο "πλούσιο" και "οργανικό" το μεσοχαμηλό - μεσαίο-ψηλό φάσμα), αλλά ένιωσα το sub λίγο πιο τεχνητό/ενοχλητικό. Ίσως να είναι θέμα συνήθειας, ίσως να κάνω κάτι λάθος στις μετρήσεις.
Μετά από αρκετούτσικη ακρόαση μουσικής (χωρίς ρυθμίσεις και μικρόφωνα), τελικά δεν είμαι σίγουρος ότι μ'αρέσει αυτό που ακούω. Ναι, ακουστική τζαζ, vocals, big bands κλπ "άνοιξαν" και πλούτισαν, αλλά σε κλασσική τα πράγματα πήγαν μάλλον προς το χειρότερο (κάποιες αφύσικες χροιές, ειδικά γυναικείς φωνές όπερας). Επίσης, τελικά σε πολύωρη ακρόαση ένιωσα τα αυτιά μου να κουράζονται. Σε τελείως νορμάλ εντάσεις αυτά (70-75db).
 
Δεν έχω ιδέα τι βλέπω στο RT60, δεν έχω διαβάσει ακόμα αρκετά. Aυτό είναι πάντως το τελικό:

View attachment 184626

..αντίστοιχα και για
Δεν έχω ιδέα τι βλέπω στο RT60, δεν έχω διαβάσει ακόμα αρκετά. Aυτό είναι πάντως το τελικό:

View attachment 184626

..αντίστοιχα και για το spectrogram:

View attachment 184627
Σκόρπια γιατί είμαι από κινητο…
Για το rt60 και τις άλλες μετρήσεις
Πως τις παρουσιάζουμε και τι σημαίνουν χοντρικά

Άμα κρατήσεις τα ηχεία και εφόσον δεν έχεις την δυνατότητα προγράμματος ισοστάθμισης τουλάχιστον Dirac η καλύτερο, πας καρφωτός στο ομόσταυλο της kef
 
Το θέμα που έχεις να λύσεις είναι κάτω από τα 200Hz επομένως το RT60 δεν πρόκειται να σε βοηθήσει στην παρούσα φάση, άσε που νόημα έχει όταν θα αρχίσεις να ασχολείσαι με room treatment. Reverberation Time σημαίνει και το 60 βγαίνει από τα dB. Δηλαδή πόσο χρόνο θέλει μια νότα ώστε να φτάσει σε στάθμη 60dB πιο κάτω από την αρχική. Μετριέται σε ms. Εάν προέρχεται από στάσιμο, μπορεί να φτάσει και τα... δύο δευτερόλεπτα.

Για το sub, ή δες ένα δεύτερο ίδιο, αφού παίξεις πρώτα με την τοποθέτηση, αλλιώς δεν έχει νόημα να πας σε άλλο που είναι και υποδεέστερο.
 
Last edited:
Συνήθως η κόπωση στο άκουσμα προέρχεται από τον μεγάλο χρόνο αντήχησης στις μεσουψηλές
Άρα βεβαίως πρέπει να ασχοληθεί με το rt60 για να γνωρίζει τι χώρο έχει να παλέψει για να βγάζει ένα σωστό αποτέλεσμα
Τώρα αν αξίζει να ασχοληθεί με το svs αντί για το ματσαρισμένο ομόσταυλο kef ας το κρίνει ο ίδιος μετά από έρευνα :)
 
Χωρίς room treatment θα κυνηγά την ουρά του με το RT. Ματσαρισμένο Sub μου θυμίζει το κυνήγι του ματσαρίσματος με τα καλώδια... . Το 3000 Micro έχει μέχρι και κλίση φίλτρου και αρκετές περισσότερες ρυθμίσεις και είναι και πιο αποτελεσματικό στις κρίσιμες συχνότητες.
Εξ' ορισμού ματσάρεται πιο εύκολα από το KC62, εκτός κι αν αρχίσουμε να μιλάμε για μαύρη μαγεία.
Επιπλέον με τα ίδια λεφτά σχεδόν που κάνει ένα KC62 μπορεί να πάρει δύο 3000 Micro, οπότε game over.
 
Βρήκα τελικά λίγο χρόνο και έκανα δοκιμούλες. Άλλαξα θέση στο sub, ανέβασα τα filters στα 90Hz, και έπαιξα και με τα EQ, τελικά το έφερα να δείχνει κάπως καλύτερα (η μπλε γραμμή το πριν, η καφέ το μετά).

Μετά τις μετρήσεις έκατσα και άκουσα για να δω τι ψάρια πιάσαμε. Από τη μία είδα αισθητή αναβάθμιση (έγινε σαφώς πιο "πλούσιο" και "οργανικό" το μεσοχαμηλό - μεσαίο-ψηλό φάσμα), αλλά ένιωσα το sub λίγο πιο τεχνητό/ενοχλητικό. Ίσως να είναι θέμα συνήθειας, ίσως να κάνω κάτι λάθος στις μετρήσεις.

View attachment 184625

Υποθέτω ότι αυτή η "κόπωση" που νιώθω έχει να κάνει με τις μεσοϋψηλές, σωστά; Η ερώτησή μου είναι, πως πρέπει ιδανικά να μοιάζει το SPL graph? Δεδομένου ότι η ένταση του pink noise ήταν στα ~75dB, θα πρέπει όλο το φάσμα να κινείται όσο δυνατόν γίνεται κοντά στα 75; Ή είναι πιο σωστό η ψηλή περιοχή να πέφτει λίγο;

Ο λόγος που ρωτάω είναι ότι για να το φέρω κοντά στα 75 έπαιξα με διάφορες ρυθμίσεις (desk, wall, treble gain κλπ) που θεωρητικά δε θα'πρεπε να αγγίξω, αφού είμαι εκτός γραφείου, μακριά από τοίχο, ενώ χρειάστηκε να τερματίσω το treble gain.
 
Υποθέτω ότι αυτή η "κόπωση" που νιώθω έχει να κάνει με τις μεσοϋψηλές, σωστά; Η ερώτησή μου είναι, πως πρέπει ιδανικά να μοιάζει το SPL graph? Δεδομένου ότι η ένταση του pink noise ήταν στα ~75dB, θα πρέπει όλο το φάσμα να κινείται όσο δυνατόν γίνεται κοντά στα 75; Ή είναι πιο σωστό η ψηλή περιοχή να πέφτει λίγο;

Ο λόγος που ρωτάω είναι ότι για να το φέρω κοντά στα 75 έπαιξα με διάφορες ρυθμίσεις (desk, wall, treble gain κλπ) που θεωρητικά δε θα'πρεπε να αγγίξω, αφού είμαι εκτός γραφείου, μακριά από τοίχο, ενώ χρειάστηκε να τερματίσω το treble gain.
 

Attachments

  • E8484B44-2F8E-40B0-BE75-5383F183B2AD.jpeg
    E8484B44-2F8E-40B0-BE75-5383F183B2AD.jpeg
    141.7 KB · Views: 29
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Η αλήθεια είναι ότι αρχίζεις και πλησιάζεις στην ανακάλυψης της ματαιότητας πολλών πραγμάτων, όπως ότι θα χρειαστείς διαφορετικές καμπύλες απόκρισης για διαφορετικές στάθμες και να λάβεις υπ' όψη την αλλαγή της συμπεριφοράς του χώρου και των ηχείων αλλά και την «αναισθησία» του αυτιού στο μπάσο (κυρίως) όταν ακούς σε μικρότερη στάθμη, αλλά για την ώρα ας πούμε ότι η στάθμη αναφοράς είναι 85dB μέση στάθμη ακρόασης και 105dB για κορυφές (για τα ηχεία αυτά).
 
Ενδιαφέρον και φρέσκο-φρέσκο review...

65647-kef-ls50-wireless-audiocompl-lab1.jpg


 
Η αλήθεια είναι ότι αρχίζεις και πλησιάζεις στην ανακάλυψης της ματαιότητας πολλών πραγμάτων, όπως ότι θα χρειαστείς διαφορετικές καμπύλες απόκρισης για διαφορετικές στάθμες και να λάβεις υπ' όψη την αλλαγή της συμπεριφοράς του χώρου και των ηχείων αλλά και την «αναισθησία» του αυτιού στο μπάσο (κυρίως) όταν ακούς σε μικρότερη στάθμη, αλλά για την ώρα ας πούμε ότι η στάθμη αναφοράς είναι 85dB μέση στάθμη ακρόασης και 105dB για κορυφές (για τα ηχεία αυτά).

Η στάθμη αναφοράς δε θα'πρεπε να είναι η "δική μου" στάθμη αναφοράς; Γιατί εγώ τα 85 τα χτυπάω μόνο σε κάνα ξέσπασμα Wagner, η steady state μου είναι γύρω στα 75.
 
Η στάθμη αναφοράς δε θα'πρεπε να είναι η "δική μου" στάθμη αναφοράς; Γιατί εγώ τα 85 τα χτυπάω μόνο σε κάνα ξέσπασμα Wagner, η steady state μου είναι γύρω στα 75.

Γι' αυτό θέλεις δυναμικό Loudness που να επεμβένει σε πραγματικό χρόνο και να διορθώνει να αντισταθμίζει την απόκριση στο φάσμα.

Ρίξε μια ματιά σε αυτό.


Επίσης και σε αυτό εδώ:

screenshot.3.jpg


Όλες οι μελέτες τείνουν να συμφωνούν μεταξύ τους σχετικά με τις στάθμες. Μικρές διαφορές μεταξύ τους άνευ ουσίας.

Παραμένει το γεγονός ότι θέλεις διαφορετική καμπύλη απόκρισης για διαφορετικές στάθμες.

Υ.Γ. Αν είχες κρατήσει τον 3700Η θα το έκανε αυτόματα το Loudness compensation αναλόγως στάθμης αλλά και αναλόγως προγράμματος. ;)
 
Άρα λοιπόν το γεγονός ότι μετά τη "ρύθμιση" που τους έκανα με κουράζουν, οφείλεται στο ότι προσπάθησα να φέρω τις μεσουψηλές και πάνω κοντά στο επίπεδο αναφοράς των 75, ενώ αυτό τελικά είναι λάθος. Αντίστοιχα, είναι οκ να έχω μεσοχαμηλές λίγο πιο πάνω από την αναφορά.

Ξαναρυθμίζουμε from scratch...
 
Όσο μειώνεται η στάθμη από το επίπεδο αναφοράς, τόσο μεγαλύτερη διαφορά θέλεις προκειμένου να αντιληφθείς το μπάσο σε ίση «ποσότητα» με το υπόλοιπο φάσμα. Τα λέω όσο πιο απλά μπορώ.

Equal loudness contour. Έτσι ακούμε. Και αυτό λαμβάνει υπ' όψη το δυναμικό loudness (συν κάτι άλλα στα surround ηχεία για ψυχοακουστικούς λόγους επίσης, που όμως δεν είναι η περίπτωσή μας εδώ).

1024px-Lindos4.svg.png
 
Όσο μειώνεται η στάθμη από το επίπεδο αναφοράς, τόσο μεγαλύτερη διαφορά θέλεις προκειμένου να αντιληφθείς το μπάσο σε ίση «ποσότητα» με το υπόλοιπο φάσμα. Τα λέω όσο πιο απλά μπορώ.

Equal loudness contour. Έτσι ακούμε. Και αυτό λαμβάνει υπ' όψη το δυναμικό loudness (συν κάτι άλλα στα surround ηχεία για ψυχοακουστικούς λόγους επίσης, που όμως δεν είναι η περίπτωσή μας εδώ).

1024px-Lindos4.svg.png

Νομίζω καταλαβαίνω τι λες, αλλά το μπάσο δεν είναι το πρόβλημα μου, νομίζω μάλιστα ότι το'χω στρώσει αρκετά καλά. Το θέμα έρχεται μετά τις μεσοϋψηλές. Οπότε, σύμφωνα με αυτά που βλέπω παραπάνω ο στόχος δεν είναι οριζόντια γραμμή αλλά να υπάρχει μια μικρή πτώση στο πάνω φάσμα.
 
Νομίζω καταλαβαίνω τι λες, αλλά το μπάσο δεν είναι το πρόβλημα μου, νομίζω μάλιστα ότι το'χω στρώσει αρκετά καλά. Το θέμα έρχεται μετά τις μεσοϋψηλές. Οπότε, σύμφωνα με αυτά που βλέπω παραπάνω ο στόχος δεν είναι οριζόντια γραμμή αλλά να υπάρχει μια μικρή πτώση στο πάνω φάσμα.

Λίγο πιο πριν έβαλα την απόκριση του ηχείου, όπως προκύπτει από τη μέτρηση του Πολωνού. Αυτή η μέτρηση βέβαια είναι ψευδοανηχοική, δηλ. πολύ κοντά στο ηχείο έτσι ώστε να μην παίζει (πολύ) ρόλο ο χώρος, και σε διάφορες γωνίες off axis (και on axis βέβαια).

Το θέμα είναι ότι για να επέμβεις στην απόκριση της συχνότητας που είναι μακριά από τα μπάσα (και άρα διορθώνεται εύκολα) θα χρειαστείς δυνατότητα ηλεκτρονικής διόρθωσης. Υπάρχει τέτοια δυνατότητα; Τα εργαλεία που δίνει το app της KEF είναι πολύ περιορισμένα.