Κολλημένα Pixels σε KURO 5090H

nmarkou

New member
6 November 2009
16
Σπάτα
Τους τελευταίους δύο μήνες η 5090Η που αγόρασα τον Σεπτέμβρη του 2009 εμφανίζει 2 κολλημένα pixels. Τα pixels βρίσκονται στο κέντρο και προς τα δεξιά. Το ένα είναι σκούρο κόκκινο και δεν ενοχλεί (δεν το αντιλαμβάνεσαι κατά την θέαση από κανονική απόσταση), το άλλο όμως είναι έντονο πράσινο και είναι εμφανές ακόμα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις...
Με την αντιπροσωπεία τα πράγματα είναι για την ώρα θολά...

Έχει κανείς εμπειρία από κάτι παρόμοιο - κάποια λύση να προτείνει?

Ευχαριστώ
 
Και αν καταλαβαίνω καλά βρίσκεσαι και στο τέλος της εγγύησης (2 χρόνια);
Υποθέτω ότι η εγγύηση δεν καλύπτει ελαττωματικά subpixel, αλλά θα έλεγα να ρωτήσεις την Intersys άμεσα.
Εγώ θα τόνιζα ότι το ένα εμποδίζει την κανονική θέαση,επειδή είναι έντονο.
(Σίγουρα είναι μόνο 1 πράσινο subpixel; Μπορείς να το φωτογραφίσεις από κοντά; )
 
Και αν καταλαβαίνω καλά βρίσκεσαι και στο τέλος της εγγύησης (2 χρόνια);
Υποθέτω ότι η εγγύηση δεν καλύπτει ελαττωματικά subpixel, αλλά θα έλεγα να ρωτήσεις την Intersys άμεσα.
Εγώ θα τόνιζα ότι το ένα εμποδίζει την κανονική θέαση,επειδή είναι έντονο.
(Σίγουρα είναι μόνο 1 πράσινο subpixel; Μπορείς να το φωτογραφίσεις από κοντά; )

Όλα τα παραπάνω έχουν γίνει... Είμαι σε επικοινωνία με την Intersys από την αρχή, αλλά μέχρι τώρα με απογοητευτικά αποτελέσματα...

Για την ώρα μου λένε ότι περιμένουν απάντηση από την Pioneer Europe όπου και έχουν στείλει τις φωτογραφίες που απεικονίζουν το πρόβλημα...

Η εγγύηση αναγράφει ότι καλύπτει όχι συγκεκριμένο αριθμό Pixels αλλά περιπτώσεις όπου το πρόβλημα είναι εμφανές κατά τη συνήθη θέαση, όπως στην περίπτωσή μου δηλαδή!
 
Ένα και πλέον μήνα μετά το τελευταίο Post και τίποτα δεν έχει αλλάξει...

Η Intersys δεν μου έχει απαντήσει γραπτά σχετικά με τη θέση της Pioneer Europe και κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, προσπαθούσε να με πείσει να αγοράσω με έκπτωση μια νεα τηλεόραση της Toshiba (ZL1 ή WL863), αντί να μου επισκευάσουν την Kuro...

Δεν βλέπω άλλη διέξοδο από το να κινηθώ νομικά πλέον...
 
Πάντως ούτε νομικά μπορείς να τους πείσεις να την επισκευάσουν. Αυτό που θα πετύχεις είναι να πάρουν την τηλεόραση και να σου επιστρέψουν τα χρήματα που έδωσες + τους τόκους από την ημερομηνία αγοράς.
Αν αυτό θες, δεν βλέπω και εγώ άλλη λύση από το να κινηθείς νομικά, αρχίζοντας με ένα εξώδικο.

Μάλλον δεν υπάρχουν πλέον άλλα πάνελ για επισκευές...
 
καλησπερα ,γιατι δεν δοκιμαζεις να εποικοινονησης με την pioneer europe εσυ ; ισως τους βαλουν χερι με αυτο τον τροπο εχουν κερδισει και αλλοι φυλε μου
 
Δεν συμφέρει να πάει κανείς νομικά,γιατί θα είναι περισσότερα τα δικαστικά έξοδα και ο χαμένος χρόνος από την αξία της τηλεόρασης.
Δεν βγάζει άκρη κανείς με την συγκεκριμενη αντιπροσωπεία.Μια βόλτα σε service να δείτε τι γίνεται γενικά....
 
Δεν συμφέρει να πάει κανείς νομικά,γιατί θα είναι περισσότερα τα δικαστικά έξοδα και ο χαμένος χρόνος από την αξία της τηλεόρασης.
Δεν βγάζει άκρη κανείς με την συγκεκριμενη αντιπροσωπεία.Μια βόλτα σε service να δείτε τι γίνεται γενικά.

κανεις λαθος δεν πυστευω μια εταιρια να θελη να δησφημητε το ονομα της ,γιατι οι εδω αντιπρωσωποι δεν θελουν να ειναι ενταξη στης
υποχρεωσης τους ,απο οτι εχω διαβαση πολλες φορες στο φορουμ οσοι μιλισανε με μνμ στη μαμα εταιρια δηκαιωθηκαν.
και μαλιστα οσοι μιλισανε με τη πανιονερ ευρωπης,αν δεν κανω λαθος
 
Για τα νομικά έξοδα δε με ενδιαφέρει, καθώς είμαι ο ίδιος δικηγόρος...

Το πρόβλημα μου (γνωρίζοντας πως λειτουργεί η δικαιοσύνη στις μέρες μας) είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί για να επιτύχω τελεσίδικη απόφαση...!

Όσο για τη μαμα εταιρεία - Pioneer Europe - ενώ στην αρχή φάνηκε να δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον, εν συνεχεία κάλυψε πλήρως τα όσα απαράδεκτά μου απάντησε η Intersys!

Όποιος έχει την όρεξη ας διαβάσει την πάρακάτω αλληλογραφία (είναι στα αγγλικά)

"Dear Sir,

It was to my complete surprise and disappointment that I read your answer below.

After five frustrating months, since I first encountered and reported the problem with my KURO TV and after countless emails, photos and telephones between me, your Official Greek Distributor and you, the final answer you give me is actually the one that I initially received from your Official Greek Distributor and complained to you about, before they even bothered to ask for a photo of the problem and way before they came to see the problem for themselves...

I really fail to understand the reasoning behind your and their answer, to my problem, because there seems to be no reasoning at all.

I what you are answering is true then why does the official manual in page 7 state expressly, and I quote, “If the defective pixels are visible at a normal viewing distance, whilst viewing a normal broadcast please contact the supplying dealer”? Why it then goes on to state that “If, however they can only be seen close up or during single color displays then this is considered normal for this technology”?

The wording used clearly indicates that in the first case the TV has a defect in contrast with the second case!

If this is not so, then why is it written expressly in the official manual?

These, common sense, questions that any customer facing the same problem as I am would pose have not been answered to me by any of you!

As for the sign of goodwill, as you name it, on the part of Intersys, I did not ask for it, nor want it.

Every informed customer knows that 9th generation KURO quality is still today unsurpassed by any other tv manufacturer and is still taken as a reference.

That’s why I chose to buy the specific TV and that’s why I want it repaired according to what is stated in the official manual.

Furthermore, the “sign of goodwill” on the part of Intersys is misleading, as they are offering me to buy some new Toshiba TVs from them at a discounted price, which is actually only marginally lower than the price of the those TVs in the market and equal or more expensive than the price of other TV manufacturers (Panasonic, Samsung, etc.)

In any case, I am completely disappointed by your company’s after sales – customer care policy, and although I have been a loyal customer for a number of years (only recently I purchased besides the KURO, a SC-LX73 AV receiver, as well as a new DVD player and a new car audio system, as well as car audio speakers – my local dealer can verify all of these) and I have been recommending your products to my friends and family, as well as to various AV forums in which I am a member, I will from now on refrain from purchasing or recommending again any of your products.

As I stated in my previous email, the course of the case leaves me no other choice than to pursue the matter legally in all possible ways, before all the relevant authorities, as well as to publicize it in the relevant forums and magazines, in order to inform and protect other customers from running into the same problems as I have.

With regards,

Nikolaos S. Markou
Attorney at Law
(Athens Bar Association No. 23735)



From: [email protected]
Sent: Tuesday, November 15, 2011 3:12 PM
To: Nikolaos Markou
Subject: Re: Pioneer ticket ref nr: 2034


Dear Mr. Markou

I have discussed the problem with the service manager from Intersys; he has sent me the pictures which
they took during the onsite visit and I compared them with your original provided image.

Intersys confirmed that
- there is 1 green pixel which is continously active in what we label as zone A (middle of the screen)
- there is 1 red pixel which is intermittently acitve in what we label as zone B (towards the edge of the screen)

unfortunately this is within the product specification of a 9th generation PDP and as such not covered by the warranty.
The presence of dead and/or always acitve pixels is common to all plasma displays as a consequence of the technology.

Both Pioneer and Intersys understand your dissapointment and for this reason Intersys offered you,
as a sign of goodwill, a new Toshiba TV at a special price or the option to replace the panel of your PDP
without charging the labor cost.

if you wish to discuss this further then we advice you to contact Intersys again

With best regards

Wim Brys

Manager - European Technical and Quality Support
European Customer and Service Support

Tel: +32 3 570 06 22
GSM: +32 478 97 44 72
Fax: +32 3 570 08 82
Mail: [email protected]






"Nikolaos Markou" <[email protected]>
13/11/2011 20:11
To <[email protected]>
cc
Subject Re: Pioneer ticket ref nr: 2034







Dear Sir,

From your email below I am noticing a miscommunication between you and your Greek distributor...

Let me put things in a chronological order.

Following my initial email to you in July, your Greek distributor asked me to send you some extra pictures, of the problem.

I tried to do so but your complaint form did not let me attach more than one picture, so they asked me to send the pictures to them by email and they told me that they would sent them to you.

All the above took place during the month of July.

On late August, I contacted them to find out about my case and then they informed me that you had argued that the pictures I had sent them were not very clear (which I strongly doubt because the pictures I took were very clear) and that you instructed them to pay a visit to me to see the problem and take more pictures.

Somebody from your Greek distributor did come by my place and saw the problem, took pictures, noted the serial number and also took new copies of the purchase and guarantee documents.

They then said that they would sent you all the data they had gathered and that they would inform me about your response to my claim, within one week.

Several weeks passed without any answer, during which I contacted them frequently, but each time they argued that they had no news from you.

On October, somebody from your Greek distributor contacted me and orally said that you denied my claim for repairing the tv in accordance with the guarantee and asked me to visit the company offices.

When I visited the company’s offices some weeks ago, they showed me a new lcd/led tv model from another manufacturer they are representing and offered me to buy it at a somewhat discounted price, as a mentioned in my email below...

I explained to them that I do not agree with their offer, because I do not wish to buy any new tv and that the only thing I want is my Kuro repaired or replaced according to the guarantee.

With Regards,

Nikolaos S. Markou
Attorney at Law
(Athens Bar Association No. 23735)


From: [email protected]
Sent: Sunday, November 13, 2011 8:40 PM
To: Nikolaos Markou
Subject: Re: Pioneer ticket ref nr: 2034


Dear Mr. Markou

I am very surprised by this and immediately contacted the service manager of our Greek distributor (Intersys)

until now the only feedback I received from Intersys was that they contacted you to arrange a visit
to be able to take pictures and to see the pixel defect. But that they were still waiting for your feedback
when a visit could be scheduled.

I will discuss your below feedback with Intersys and reply to you before the end of the week (18/11)

with best regards
Wim Brys

Manager - European Technical and Quality Support
European Customer and Service Support

Tel: +32 3 570 06 22
GSM: +32 478 97 44 72
Fax: +32 3 570 08 82
Mail: [email protected]




"Nikolaos Markou" <[email protected]>
11/11/2011 18:04

To <[email protected]>
cc
Subject Pioneer ticket ref nr: 2034









Dear Sir,

I am writing to you following your answer to my enquiry below.

Its been now four monthssince I initially communicated the problem with my tv to your official representatives in Greece and to you andI have not yet received any official – written response to it (besides the initial one I mentioned in my email below)...

In the meantime, your official representatives orally deny to honor the guarantee and repair my tv, stating (orally) that they cannot honor the guarantee because you denied my claim and at the same time offering me to buy a new tv from them, by another brand they are representing in Greece, at a somewhat discounted price...!

All the above are very frustrating and disappointing to me as a customer and leave me no other choice than to pursue the matter legallyin all possible ways, before all the relevant authorities, as well as to publicize it in the relevant forums and magazines, in order to inform and protect other customers from running into the same problems as I have.

With Regards,

Nikolaos S. Markou
Attorney at Law
(Athens Bar Association No. 23735)


-------------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,

Thank you for your email, your enquiry has been registered in our system
under reference number:
Pioneer ticket ref nr: 2034

We are sorry to hear you have problems with your plasma display and the
support you received from our Greek distributor Intersys. I have escalated
your inquiry to the service manager and requested them to provide feedback
and an action plan how you can be helped.

I will personally follow up your ticket

If possible can you please
1. send a copy of your invoice which proofs that the PDP is still in
warranty
2. take a picture from the PDP with a complete black screen, this should
make it easier to see the lit cells.

with best regards
Wim Brys

Manager - European Technical and Quality Support
European Customer and Service Support

Tel: +32 3 570 06 22
GSM: +32 478 97 44 72
Fax: +32 3 570 08 82
Mail: [email protected]

Please note that it is not possible to reply to this message. Should you
wish to reply, then please contact us at:
http://www.pioneer.eu/eur/content/support/support/contactform.html
ensuring that you fill in the reference number, which will allow us to
respond more effeciently.

Dear Sirs,
On 11/09/2009 i purchased the above model plasma tv from an authorised
dealer in Greece.
I have full proof of the purchase as well as all the guarantee documents
properly filled in and stamped.
The reason i chose that particular model was because of its oustanding
quality as well as because of the excellent reputation of your brand name.
Everything was perfect until recently, three weeks ago, when suddenly my tv
started displaying some defective pixels on the center-right area of the
screen.
Some of those pixels are dark red and not visible under normal viewing
circumstances, however and here lays the problem, some of them are a very
vivid green and are visible when watching a normal tv program at a normal
distance from all viewing angles.
I immediatelly contacted the dealer who directed me to contact the service
department of your official representative in Greece Intersys SA.
I did so but to my complete dissapointment and without even sending any
qualified perosnnel to verify my tv's problem, they answered orally and by
email stating that defective pixels are normal and are not covered under
any circumstances by the guarantee, pointing out page 7 of the manual.
However, page 7 of the manual, both in English and Greek states that "If
the deffective pixels are visible at a normal viewing distance while
viewing a normal broadcast please contact the supplying dealer" - exactly
as in my case!
I pointed that out to them, stronly complaining about their initial answer
and finally after exchanging some more emails today i got an answer stating
that i should contact you direclty.
I attach to the present some photos displaying the problem as best as
possible, although i must point out that its much more visible and annoying
to the eye than to the camera lens.
I sincerely hope that my problem will finally be solved and that i wont
have to take any further actions to protect my rights as a customer.
With Regards,
Nikolaos Markou

DISCLAIMER

This response is provided in good faith but Pioneer cannot warrant
the accuracy or completeness of information given,its suitability for
any particular purpose and it may contain technical or typographical
errors. All liability of Pioneer howsoever arising is expressly excluded
to the fullest extent permitted by law.




This e-mail may contain confidential information and should not be used,
copied or disclosed by anyone who is not the original intended recipient.



This e-mail may contain confidential information and should not be used,
copied or disclosed by anyone who is not the original intended recipient."
 
καλησπερα τοτες δεν πρεπει να τους υποστηρηξουμε σε μελοντικες αγορες,οσο καλα και αν ειναι τα προιοντα τους,θα πρεπει να καταλαβουν οτι την καθε εταιρια την ανεβαζει η το αντιθετο ο καταναλωτης ,τουλαχειστον εγω μακρια
πρεπει οπως σε βλεπουν ως καταναλωτη ,νασου φερονται αναλογα και στης υποχεωσεις τους,δηλαδι μονο οταν τα ακουμπαμε ειμαστε σωστοι
δεν νομιζω να ηταν φτηνο προιον στη εποχη του, και να παιζουν αναλογα οπως τους συμφερει τους πελατες τους
 
Κι εγώ αυτής της άποψης είμαι φίλε Πέτρο και γι αυτό έκανα και ανάρτηση του θέματος προκειμένου κατ αρχάς να ενημερώσω τους υπόλοιπους για την εν γένει συμπεριφορά της συγκεκριμένης αντιπροσωπείας και μαμάς εταιρείας.

Απο κει και πέρα όμως το θέμα παραμένει με αυτούς που ήδη έχουν αγοράσει προιόντα τους και ειδικότερα τις συγκεκριμένες τηλεοράσεις, όπως και στην περίπτωσή μου...
 
Δεν νομιζω παντως οτι αυτη ειναι η πρωτη kuro που διαβαζω να εχει προβλημα σε ελληνικα φορα ...
Σουπερ απεικονιση , αλλα....
Και γενικα η pioneer στην χωρα μας ειναι πολυ παραξενη σε οτι εχει να κανει με service/rma κτλ.
 
Θυμαμαι εκεινες τις περηφημες δηλωσεις της αντιπροσωπειας, οτι θα συνεχιζει να υποστηριζει τις kuro για τα επομενα 3 χρονια με ανταλλακτικα κλπ.......
 
δυστυχως οι εταιριες σε θημουνται μονο οταν ειναι να σε ψυσουν για να αγορασεις τα προιοντα τους,βεβαια φταιει και η νομοθεσια που για να δικαιωθη καποιος
ειναι χρονοβορο ασχετα μετα χρηματα που πρεπει να χαλασεις
,και οταν σου χαλαση η τηλεωραση η οποιαδηποτε συσκευη, τη χρειαζεσε αμεσα ,ειτε θες ειτε οχι θα αναγκαστης ναξαναβαλης το χερι στη τσεπι.
γιατι δικαστικα θα περιμενης κανα 6μηνο . και εκει πονταρουν αυτες.
αρα ο μονος τροπος αμυνας ειναι να μην υποστηριζουμε της εταιριες αυτες, οποιες και αν ειναι,γιατι χρεισιμοποιουνε το δογμα μετα την απομακρηση απο το ταμειο ουδεν λαθος αναγνωριζουμε
 
Πέτρο αν επρόκειτο για εξάμηνο καλά θα ήταν! Μιλάμε για χρόνια, αφού μια αγωγή που κατατίθεται σήμερα προσδιορίζεται να δικασθεί σε δυο χρόνια περίπου!!! Βάλε καμια αναβολή, βάλε κανένα εξάμηνο για έκδοση απόφασης, βάλε έφεση, αναβολή στο εφετείο, και κανενα τρίμηνο για έκδοση εφετειακής απόφασης και έχουμε πιάσει αβίαστα τα 5 - 6 χρονάκια...
 
για αυτο σαν χωρα παμε καταδιαλου.δεν λοιπαμε κανεναν ,τα παιδια μου λοιπαμε αν και εχουν αρχιση να καλοβλεπουν το εξωτερικο

με αυτους που ψιφηζαμε τοσα χρονια καλα να παθουμε (βεβαια φερουμε μεριδιο ευθηνης και μεις)