Λήψεις στο στούντιο και με κατάλληλο φωτισμό

Πού θα μπορούσα να βρω μία κατασκευή όπως αυτή που παρέθεσα παραπάνω, να παίρνει για παράδειγμα από 4 20ρες οικονομικές το κάθε φωτιστικό; Αυτό που παρέθεσα έχει (θεωρητικώς) απόδοση αντίστοιχη με 720w λάμπες πυρακτώσεως, τώρα που έκανα τον πολλαπλασιασμό (4 χ 36 χ 5). Άντε στην πράξη να είναι 600. Άντε 500. Και πάλι, δεν είναι καθόλου λίγα. Με δύο τέτοια έχεις φωτίσει όχι κύβο, ολόκληρο δωμάτιο.
 
Πού θα μπορούσα να βρω μία κατασκευή όπως αυτή που παρέθεσα παραπάνω, να παίρνει για παράδειγμα από 4 20ρες οικονομικές το κάθε φωτιστικό; Αυτό που παρέθεσα έχει (θεωρητικώς) απόδοση αντίστοιχη με 720w λάμπες πυρακτώσεως, τώρα που έκανα τον πολλαπλασιασμό (4 χ 36 χ 5). Άντε στην πράξη να είναι 600. Άντε 500. Και πάλι, δεν είναι καθόλου λίγα. Με δύο τέτοια έχεις φωτίσει όχι κύβο, ολόκληρο δωμάτιο.

Να την βρεις έτοιμη δεν νομίζω, να στην φτιάξει κάνας ηλεκτρολόγος ιδιαίτερα απλό. Αν θες και ρυθμιζόμενους ανακλαστήρες από γύρω, ψιλοδυσκολεύει. Αν τυχόν ξέρεις κόσμο που ασχολείται με το στήσιμο μαγαζιών, δουλεύουν αρκετά με παρόμοια υλικά και πατέντες.
 
Γιατί να μη δοκιμάσεις να φτιάξεις κάτι μόνος σου;
Ξαναβρήκα τις δικές μου τις παλιές λάμπες που έγραφα πιο πάνω, έιναι 250W έκαστη, σχήματος κωνικού με εσωτερικό (ψευδο)κάτοπτρο. Κατευθύνουν το φως πάντως ικανοποιητικά.
Στην Αθήνα τις αγόρασα από μια στοά στην Ακαδημίας που έχει (τουλάχιστον τότε είχε) κινηματογραφικά είδη. Το πρόβλημα όμως τότε ήταν η θερμοκρασία του χρώματος που τώρα δεν υφίσταται πλέον.
Τις βιδώνεις σε ένα μεταλικό ντουί ή πορσελάνης για να μην καεί αφού είναι λάμπες πυρακτώσεως και ανεβάζουν μεγάλες θερμοκρασίες, και με μια πατέντα τις στεραιώνεις σε μικρά τριποδάκια. Δεν είναι δύσκολο και θα δουλέψει μια χαρά.
Και μπορείς να πάρεις μετά μια λάμπα ακόμα αν θέλεις και τις χρησιμοποιείς όλες αυτές ανεξάρτητα τη μία από την άλλη, τις μετακινείς όπως θέλεις. Με έναν ροοστάτη στην κάθε μία ρυθμίζεις και το πόσο φως θα βγάζουν κάτι που είναι χρήσιμο αν φωτογραφίζεις αντικείμενα που θέλεις να δώσεις όγκο.

Αν αργότερα θελήσεις κάτι πιο εξειδικευμένο προχωράς σε αγορά.
 
σωστό κι αυτό...
Σε ένα από τα λινκ που παρέθεσε ο Βλάσης, ένας τύπος είχε φτιάξει κουτί από φύλλο αφρού (δεν ξέρω πώς λέγεται κανονικά) και είχε στερεώσει κάτι λάμπες σαν άνθος καμπανούλας. Τέτοιες πού να έχει; Τις στερέωνε με κάτι ελατηριωτά κλιπς, βλέπω.
 
σωστό κι αυτό...
Σε ένα από τα λινκ που παρέθεσε ο Βλάσης, ένας τύπος είχε φτιάξει κουτί από φύλλο αφρού (δεν ξέρω πώς λέγεται κανονικά) και είχε στερεώσει κάτι λάμπες σαν άνθος καμπανούλας. Τέτοιες πού να έχει; Τις στερέωνε με κάτι ελατηριωτά κλιπς, βλέπω.

Μάλλον γι αυτό εδώ λες ε;
http://www.jyoseph.com/blog/detail.cfm/post/18

Styrofoam το ξέρω το υλικό, διογκωμένη πολυστερίνη, με πιο γνωστή εμπορική ονομασία στην Ελλάδα felizol. Έχει και η DOW παρόμοια και αρκετοί άλλοι φαντάζομαι. Κι όποιος κρατάει συσκευασίες προϊόντων που αγόρασε θα έχει ήδη πολλά περισσευούμενα κομμάτια αν και συχνά σε παράξενα σχήματα...

Για τις λάμπες, κοίτα σε ηλεκτρολογεία με την τυπωμένη φωτογραφία στο χέρι! :HTEHETH63:
Αν και κυρίως θες το περίβλημά τους απ' ότι καταλαβαίνω. Δες και για τις πιο "κινηματογραφικού τύπου" με τα τέσσερα ρυθμιζόμενα "αυτιά" γύρω τους. Βολεύουν αρκετά στην ρύθμιση των ορίων του φωτισμού.
 
Αφρός είναι το εσωτερικό, το έξω είναι σαν πλαστικό, σαν πλαστικοποιημένο χαρτόνι κάτι. Οι συσκευασίες που παίρνουμε απλό φελιζόλ έχουν.

Από λάμπες βέβαια θα προτιμούσα κάτι σε ηλεκτρονικούς λαμπτήρες, λόγω χαμηλότερης θερμοκρασίας...
 
Νομίζω οτι η εξωτερική επιφάνεια δεν είναι καν πλαστικοποιημένη. Είναι απλά γυαλιστερό χαρτόνι.
Τέτοια πρέπει να χρησιμοποιούν αυτοί που ασχολούνται με μακέτες. Εχω μια ανηψια φοιτήτρια στην Αρχιτεκτονική. Θα την ρωτήσω, πιστεύω να ξέρει που μπορεί να τα βρεί κανείς.
 
Αφρός είναι το εσωτερικό, το έξω είναι σαν πλαστικό, σαν πλαστικοποιημένο χαρτόνι κάτι. Οι συσκευασίες που παίρνουμε απλό φελιζόλ έχουν.

To "φελιζόλ" βγαίνει σε διάφορες πυκνότητες, αλλά αυτό που λές μου θυμίζει περισσότερο ένα άλλο υλικό που έχει σκληρή επιφάνεια εξωτερικά και συχνά το βλέπουμε και σε φωτογραφεία να έχει τυπωθεί φωτογραφία πάνω του, σε αφισάδικα κλπ. Δεν ξέρω πως το λένε, αν θυμηθώ θα ρωτήσω σχετικά αύριο σε ένα φωτοτυπείο - φωτογραφείο που ξέρω ότι το χρησιμοποιεί.

Από λάμπες βέβαια θα προτιμούσα κάτι σε ηλεκτρονικούς λαμπτήρες, λόγω χαμηλότερης θερμοκρασίας...

Δεν έχω δει μικρά φωτιστικά με ηλεκτρονικούς λαμπτήρες. Δυστυχώς ο όγκος της λάμπας τους είναι ψιλο-πρόβλημα.
Σκέψου και την λύση με μικρές κοντές λάμπες φθορισμού (αυτές που συνηθίζονται κάτω απ' τα κρεμαστά ντουλάπια κουζίνας) που μπορείς να βάλεις στις μπροστινές ακμές του κουτιού και να τις ελέγχεις με ανακλαστήρες (λευκό χαρτόνι) ή καλύπτοντας μέρος τους με σκούρο υλικό.
Ξέρω, πολύ "πατέντα" θέλει...

Κάτι σκέφτομαι με κλασσικό προβολέα και καθρέπτες αλλά δεν ξέρω τι θερμοκρασία θα περνάει τελικά. Θεωρητικά μόνο το φως, αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα...
 
Νομίζω οτι η εξωτερική επιφάνεια δεν είναι καν πλαστικοποιημένη. Είναι απλά γυαλιστερό χαρτόνι.
Τέτοια πρέπει να χρησιμοποιούν αυτοί που ασχολούνται με μακέτες. Εχω μια ανηψια φοιτήτρια στην Αρχιτεκτονική. Θα την ρωτήσω, πιστεύω να ξέρει που μπορεί να τα βρεί κανείς.

Τώρα που το λες, τα έχω δει και στο Πλαίσιο σε διάφορα πάχη και διαστάσεις, στα είδη σχεδίου φυσικά.
 
Για πολλές διαστάσεις, πάχη και σχήματα σε πολυστερίνη δες στο τέλος της Καρόλου Ντηλ εκεί που φθάνει σητν αγορά Βλάλη προς τα δεξιά προς τα Goody 's. Είναι και κοντά στο γραφείο σου...
 
Μόλις γύρισα από τον ηλεκτρολόγο μου. Βρήκα προβολείς βιομηχανικούς φορητούς που παίρνουν οι ηλεκτρολόγοι για δουλειά στα υπόγεια των οικοδομών με λάμπες 500w halogen στα 22 ευρώ με 5 μέτρα καλώδιο. Με 1000W η τιμή ανεβαίνει στα 27 ευρώ. Αύριο αν μπορώ να σταθώ στα πόδια μου θα πάω να βρω και τριπόδια για να τους βιδώσω. Καλά με 2 1000W φωτίζει κανείς στούντιο 40 τμ.
 
Μόλις γύρισα από τον ηλεκτρολόγο μου. Βρήκα προβολείς βιομηχανικούς φορητούς που παίρνουν οι ηλεκτρολόγοι για δουλειά στα υπόγεια των οικοδομών με λάμπες 500w halogen στα 22 ευρώ με 5 μέτρα καλώδιο. Με 1000W η τιμή ανεβαίνει στα 27 ευρώ. Αύριο αν μπορώ να σταθώ στα πόδια μου θα πάω να βρω και τριπόδια για να τους βιδώσω. Καλά με 2 1000W φωτίζει κανείς στούντιο 40 τμ.

Τσάμπα!! :firstprize:
 
Για χαραα.
Και εγώ θέλω "πρέπει" να φτιάξω ένα στούντιο..
Θέλω να φωτογραφίζω, κυρίως μικροαντικείμενα (από 0εκ. εως 110εκ.) και λίγα μεγαλύτερα που φτάνουν τα 2μετρα, αυτά όμως είναι πολύ λίγα.
Τα είδη που θέλω να φωτογραφίζω είναι αγάλματα, βάζα, ασήμι, σιδερένια αγάλματα, αγιογραφίες και μάρμαρα. Δηλαδή όλα τα καλά.

Διαθέτω 10 τετραγωνικά με 2,5 μετρά ύψος.

Σαν φωτογραφική, μου έχει καρφωθεί στον εγκέφαλο η NIKON D300 BODY http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.663252
Για τις Λειτουργίες
1.συνεχών διαδοχικών λήψεων υψηλής ταχύτητας [CH]: 8 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*1), 6 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*2).
2.Και επειδή μπορώ να φωτογραφίζω από τον υπολογιστή. Με το πρόγραμμα της.

Κύριος στόχος μου είναι να βγάζω τα είδη που φωτογραφίζω 3d, δηλαδή να περιστρέφονται μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα που ετοιμάζω.

Εδώ δεν ξέρω καθόλου τη φακούς χρειάζομαι. Και ούτε πως επιλέγεις ένα φακό. Γενικά δεν ξέρω.
Στον φωτισμό χρειάζομαι και εκεί την βοήθεια σας, έτσι ώστε
1.να φωτογραφίζω χωρίς σκιά.
2.Να είναι ασύρματα, αν χρειάζεται.

Αυτά δεν ξέρω αν ξέχασα κάτι αλλά ήδη μου φαίνετε ότι λέω πολλά..
Αν έχετε χρόνο, για να προτείνετε κάτι, δεχτώ.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
:fahne90::fahne90:
 
Για χαραα.
Και εγώ θέλω "πρέπει" να φτιάξω ένα στούντιο..
Θέλω να φωτογραφίζω, κυρίως μικροαντικείμενα (από 0εκ. εως 110εκ.) και λίγα μεγαλύτερα που φτάνουν τα 2μετρα, αυτά όμως είναι πολύ λίγα.
Τα είδη που θέλω να φωτογραφίζω είναι αγάλματα, βάζα, ασήμι, σιδερένια αγάλματα, αγιογραφίες και μάρμαρα. Δηλαδή όλα τα καλά.

Διαθέτω 10 τετραγωνικά με 2,5 μετρά ύψος.

Σαν φωτογραφική, μου έχει καρφωθεί στον εγκέφαλο η NIKON D300 BODY http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.663252
Για τις Λειτουργίες
1.συνεχών διαδοχικών λήψεων υψηλής ταχύτητας [CH]: 8 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*1), 6 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*2).
2.Και επειδή μπορώ να φωτογραφίζω από τον υπολογιστή. Με το πρόγραμμα της.

Κύριος στόχος μου είναι να βγάζω τα είδη που φωτογραφίζω 3d, δηλαδή να περιστρέφονται μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα που ετοιμάζω.

Εδώ δεν ξέρω καθόλου τη φακούς χρειάζομαι. Και ούτε πως επιλέγεις ένα φακό. Γενικά δεν ξέρω.
Στον φωτισμό χρειάζομαι και εκεί την βοήθεια σας, έτσι ώστε
1.να φωτογραφίζω χωρίς σκιά.
2.Να είναι ασύρματα, αν χρειάζεται.

Αυτά δεν ξέρω αν ξέχασα κάτι αλλά ήδη μου φαίνετε ότι λέω πολλά..
Αν έχετε χρόνο, για να προτείνετε κάτι, δεχτώ.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
:fahne90::fahne90:

Θα σου πρότεινα να παρακολουθήσεις σε κάποια σχολή φωτογραφίας (βλ. ΑΚΤΟ) ένα ταχύρυθμο σεμινάριο. θα σου λυθούν πολλές απορίες και θα αποκτήσεις τις γνώσεις που χρειάζεσαι...
 
δειτε εδω 3 δωρεαν μαθηματα απο τον Joe McNally για φωτισμο στουντιου.

http://www.kelbytraining.com/instructors/joe-mcnally.html

αν δεν βγαινει κατευθειαν πρεπει να κανεte register (δωρεαν) και να πατησετε τα μαθηματα ή τους
δασκαλους/φωτογραφους που θελετε.

Eιναι αρκετα ενδιαφεροντα. Με περ 20 δολ για ενα μηνα μπορεις να δεις ολα τα μαθηματα για διαφορα θεματα απο τους καλυτερους δασκαλους.

Δειτε εδω για τα μαθηματα και τους δασκαλους/φωτογραφους.
http://www.kelbytraining.com/online/
 
Last edited:
Διαθέτω 10 τετραγωνικά με 2,5 μετρά ύψος.

Οριακά μικρός ο χώρος...

Σαν φωτογραφική, μου έχει καρφωθεί στον εγκέφαλο η NIKON D300 BODY
Για τις Λειτουργίες
1.συνεχών διαδοχικών λήψεων υψηλής ταχύτητας [CH]: 8 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*1), 6 καρέ ανά δευτερόλεπτο (*2).

Δεν νομίζω ότι τα χρειάζεσαι τα 8 καρέ ανά δευτερόλεπτο...
Ελπίζεις να βάζεις τα αντικείμενα σε κάτι περιστρεφόμενο και με μία αργή περιστροφή 2 δευτερολέπτων να ξεμπλέκεις με 16 καρέ αυτόματα;
Μακάρι να το καταφέρεις βέβαια, αλλά το θεωρώ μάλλον δύσκολο...


2.Και επειδή μπορώ να φωτογραφίζω από τον υπολογιστή. Με το πρόγραμμα της.

Καλό ακούγεται σαν ιδέα, αλλά στην πράξη το έχεις δει να δουλεύει κάπου;

Κύριος στόχος μου είναι να βγάζω τα είδη που φωτογραφίζω 3d, δηλαδή να περιστρέφονται μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα που ετοιμάζω.

Καλό ακούγεται!

Εδώ δεν ξέρω καθόλου τη φακούς χρειάζομαι. Και ούτε πως επιλέγεις ένα φακό. Γενικά δεν ξέρω.

Μιας και έχεις διαλέξει σώμα καλό θα είναι να σου προτείνουν συγκεκριμένους φακούς όσοι ασχολούνται με Nikon...

Στον φωτισμό χρειάζομαι και εκεί την βοήθεια σας, έτσι ώστε
1.να φωτογραφίζω χωρίς σκιά.
2.Να είναι ασύρματα, αν χρειάζεται.

Για ξεκίνημα θα χρειαστείς 2 τουλάχιστον εξωτερικά φλας σε ανακλαστήρες ομπρέλα. Δοκιμασμένη λύση αλλά οι σκιές ίσως και να χρειάζονται σε κάποιο βαθμό. Θα το δεις στις δοκιμές σου...

Αυτά δεν ξέρω αν ξέχασα κάτι αλλά ήδη μου φαίνετε ότι λέω πολλά..
Αν έχετε χρόνο, για να προτείνετε κάτι, δεχτώ.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
:fahne90::fahne90:

Το πρόβλημα δεν είναι ότι λες πολλά, αλλά ότι το καθένα θέλει αρκετή εμπειρία και γνώση για να δουλέψει σωστά... Η σχολή που προτάθηκε μπορεί να βοηθήσει αρκετά, και βέβαια θα χρειαστεί αρκετό διάβασμα και κυρίως πειραματισμός... Στην ουσία μόνος σου μαθαίνεις, τα υπόλοιπα είναι όλα βοηθητικά.
 
Για ξεκίνημα θα χρειαστείς 2 τουλάχιστον εξωτερικά φλας σε ανακλαστήρες ομπρέλα. Δοκιμασμένη λύση αλλά οι σκιές ίσως και να χρειάζονται σε κάποιο βαθμό. Θα το δεις στις δοκιμές σου...

γίνεται λήψη με φλας και ταχύτητα 8 καρέ το δευτερόλεπτο? Χωρίς ακριβό εξοπλισμό strobe? Δεν το γνωρίζω αλλά δεν το νομίζω!

Αυτό το "8 καρέ το δευτερόλεπτο" βρίσκω ως το πλέον προβληματικό. Πιθανότατα χρειάζεται ισχυρότατο συνεχή φωτισμό. Το περιστρεφόμενο αντικείμενο δεν θα προϋποθέτει ψηλές ταχύτητες κλείστρου? Πχ 1/500? Εάν κλείσουμε το διάφραγμα στο f/5.6 ή f/8 για οξύτητα, και κρατήσουμε την ευαισθησία μέχρι iso800 ομοίως για οξύτητα (η D300 "δείχνει" αθόρυβη ακόμη και σε 3200, αλλά στην πραγματικότητα εξαλείφει τις μικρές λεπτομέρειες) μπορεί κανείς να αναλογιστεί τι φωτισμό χρειαζόμαστε.... Φωτεινά όσο μία ελληνική παραλία το κατακαλόκαιρο.
 
Μπορεί να τραβηχθούν τόσα καρέ, αν αντί για φλας στούντιο χρησιμοποιηθούν φώτα συνεχόμενης ροής, όπως τα halogen που γράψαμε παραπάνω. Τέτοιες χρησιμοποιούνται σε κινηματογραφικές λήψεις.