Marantz - VP11S2 - Παρουσίαση

17 June 2006
25,354
Αθήνα
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι μόλις παραλάβαμε ένα από τα ελάχιστα κομμάτια πανευρωπαϊκώς του νέου Marantz VP11S2 το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να το αναλύσουμε διαξοδικά.

Πριν πάμε στην ανάλυση εκ βαθέους :grinning-smiley-043 πρώτα πρώτα ας πούμε λίγα πράγματα για την εξωτερική εμφάνιση. Οπως βλέπετε και από τις φωτό, εξωτερικά παραμένει ο κλασσικός γνωστός Marantz με το μπουρ....εεεε τον φακό εννοώ να κάνει παραπάνω από αισθητή την παρουσία του στο κέντρο (περίπου στο κέντρο).

attachment.php




Στο επάνω μέρος εξακολουθούν να βρίσκονται τα ίδια γνωστα χειριστήρια των menu και του μηχανικού κάθετου lens-shift

attachment.php





Στο πίσω πάνελ των συνδέσεων βρίσκουμε κυριολεκτικά τα πάντα αφού περιλαμβάνονται 2 X HDMI, 2 Χ Component, Svideo, Video, 2 X Trigger, VGA, ενώ δεν παραλείπεται βεβαίως ο διακόπτης για το χαρακτηριστικό φωτισμό του πάνελ το βράδυ.

attachment.php



Στο τηλεκοντρόλ βρίσκουμε κι εδώ όλα τα χρήσιμα buttons για χρήγορη πρόσβαση σε πολλά από τα καλούδια που έχει εγκατεστημένα πάνω του ο νέος Marantz, ενώ ο φωτισμός το βράδυ χαρακτηρίζεται παραπάνω από αρκετός. Στην κυριολεξία όλα τα πλήκτρα φωτίζονται ομοιόμορφα και είναι ευανάγνωστα.

attachment.php
attachment.php
 

Attachments

  • IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    194 KB · Views: 230
  • IMG_0261.JPG
    IMG_0261.JPG
    200.3 KB · Views: 226
  • IMG_0262.JPG
    IMG_0262.JPG
    179.1 KB · Views: 226
  • IMG_0267.JPG
    IMG_0267.JPG
    122.5 KB · Views: 227
  • IMG_0269.JPG
    IMG_0269.JPG
    95.1 KB · Views: 222
Πάμε να δούμε λίγο τα menu του τα οποία εκ πρώτης όψεως φαίνεται user friendly ενώ σίγουρα θα καλύψουν κατά ένα μεγάλο μέρος τις απαιτήσεις ενός χρήστη που θέλει να πάρει τα μέγιστα από το μηχάνημά του.

Ξεκινάμε λοιπόν με το βασικό menu των ρυθμίσεων και συγκεκριμένα είμαστε στο "Picture Adjust" και τα υποπεριεχόμενά του:
attachment.php



Προχωρώντας στο Fine menu 1 βρίσκουμε την χαρά του Καστρουνή αφού εδώ μέσα όπως βλέπετε βρίσκεται το "ζουμί" της υπόθεσης:

attachment.php



Επόμενη επιλογή το Fine menu 2

attachment.php



Εδώ ένα screenshot από το επόμενο menu

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_0270.JPG
    IMG_0270.JPG
    95.5 KB · Views: 221
  • IMG_0272.JPG
    IMG_0272.JPG
    97.7 KB · Views: 218
  • IMG_0273.JPG
    IMG_0273.JPG
    90.4 KB · Views: 220
  • IMG_0274.JPG
    IMG_0274.JPG
    95.2 KB · Views: 217
Προχωρώντας βρίσκουμε ένα σετ ρυθμίσεων για το HDMI . Για προσέξτε τις επιλογές του Deep color HDMI :operator:

attachment.php


attachment.php



Στο Display βρίσκουμε κάποιες άλλες ρυθμίσεις


attachment.php




Για να έχετε μία ένδειξη για το πόσο Long/short throw είναι σας λέω ότι με απόσταση φακού-οθόνης 4.2μ. ανοίγει με τέρμα ανοικτό zoom πλάτος 2.87μ. και με κλειστό zoom 1.98μ. Οσοι πιστοί, πάρτε τα μέτρα ανα χείρας και ξεκινήστε το μέτρημα. -bye-


Βεβαίως θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την αντιπροσωπεία Ε.Τ.Υ.Τ. για την ευγενική χορηγία και την διάθεση του εν λόγω προβολέα στο Avclub

Περισσότερες καυτές :devil-smiley-029: λεπτομέρειες, αύριο μετά το ιατρικό συμβούλιο :grinning-smiley-043 , επομένως.....

STAY TUNED...... -bye-
 

Attachments

  • IMG_0275.JPG
    IMG_0275.JPG
    83.9 KB · Views: 212
  • IMG_0277.JPG
    IMG_0277.JPG
    95.4 KB · Views: 208
  • IMG_0276.JPG
    IMG_0276.JPG
    90.6 KB · Views: 212
Re: Απάντηση: Marantz - VP11S2 - Παρουσίαση

Ο Χειμώνας προβλέπεται βαρύς... :o Πλάκωσαν τα Leopard.. :grinning-smiley-043
Δεν ξέρω αν ο χειμώνας θα είναι βαρύς αλλά καυτός και φωτεινός σίγουρα κος Μπάμπη :I :grinning-smiley-043
 
εινα παρα πολλα τα λεφτα αρη
και με την ξεφτηλησιμοτητα που τρεχει
πρεπει να σου τρεχουν ωστε να μην κλαις καθε βραδυ για την ημερησια χασουρα
 
Ο χρόνος αποτελεί ίσως σήμερα τον μοναδικό σιωπηλό κίνδυνο για τον κόσμο των ηλεκτρονικών. Η πληθώρα προϊόντων αλλά και η πτώση τιμών σε εξευτελιστικό ίσως επίπεδο με υλοποιήσεις εντυπωσιασμού είναι συχνό φαινόμενο.
Όμως όλη αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να επηρεάσει μεγάλους κατασκευαστές που σέβονται πάνω από όλα την δουλειά τους και στην συνέχεια όπως είναι φυσικό τους καταναλωτές τους.
Δεν θα μακρηγορήσω με φανφάρες και ωραιοποιήσεις. Θα μπω κατευθείαν στο θέμα.
Και ποιο είναι αυτό; Μα ο MARANTZ VP11-S2 που παραχώρησε η επίσημη νέα αντιπροσωπία στο www.avclub.gr και την οποία ευχαριστούμε.
Καυτές επιδόσεις σε συνδυασμό με καυτή τιμή αποτελούν ίσως την περίληψη των όσων θα διαβάσετε παρακάτω.
Η εξωτερική του εμφάνιση δεν έχει αλλάξει και είναι γνώριμή εδώ και χρόνια. Το φινίρισμα είναι αυτό που έχει αλλάξει. Το έχω ξαναγράψει αλλά θα το αναφέρω ξανά. Δεν χρειάζεται κάποιος να ξέρει από προβολείς για να καταλάβει την ποιότητα κατασκευής. Έχοντας ανοίξει στον παρελθόν προβολέα της εταιρείας, μετά από αρκετή προσπάθεια, μόνο δέος μπορεί να σου προκαλέσει η όλη του κατασκευή που θυμίζει θωρακισμένο άρμα. Οπτικά ερμητικά κλειστά με αφρώδες υλικό ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μέρη σωστά τοποθετημένα ώστε οι όποιες αλληλεπιδράσεις να είναι οι λιγότερες δυνατές.
Η Marantz έχει μείνει πιστή στις παραδόσεις της και δεν χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες που συναντάμε σε άλλους προβολείς. Η χρήση του τελευταίου chip ανάλυσης 1920x1080 DC4 σε συνδυασμό με την ύπαρξη διπλής ίριδας (δείτε επισυναπτόμενη εικόνα) τον φακό της Konica Minolta αλλά και η χρήση του chip της Gennum ‛VXP’ αποτελούν τα εχέγγυα για μια αψεγάδιαστη εικόνα.
Η χρήση ίριδας είναι επιβεβλημένη για να μπορέσουμε να τιθασεύσαμε το φωτισμό της SHP λάμπας που χρησιμοποιεί. Η ίριδα όπως ανέφερα ποιο πάνω είναι διπλή, μια υλοποίηση που συναντήσαμε και σε προηγούμενα μοντέλα της ίδιας εταιρείας. Η πρώτη βρίσκεται κοντά στο DLP ενώ η άλλη στον φακό. Ο σχεδιασμός και των δυο μοιάζει πολύ με το μάτι της γάτας. Σας παραθέτω πίνακα που εξηγεί την χρήση της ίριδας ανάλογα με την θέση της.

attachment.php


Η διαφορά φωτεινότητας μεταξύ κλειστής ίριδας και τελείως ανοιχτής είναι της τάξης του 220% ενώ η πρώτη θέση από την δεύτερη είναι της τάξης του 15%. Στον τομέα της χρωματικής αλλά ομοιομορφίας φωτεινότητας είναι πάρα πολύ καλή ενώ ελάχιστη είναι η πτώση της στα άκρα από την χρήση του lens shit.

attachment.php


Ο χρωματικός τροχός που φορά ο VP-11S2 (Oerlikon SilentWheelTM) εγγυάται χαμηλό θόρυβο και μακροζωία. Η διάμετρος του είναι 98mm κάτι που συμβάλει στην υψηλή φωτεινότητα αλλά και στον χαμηλό θόρυβο.

Μετρήσεις και λοιπά σχόλια πιστεύω να τα ποστάρω το απόγευμα. Καλό πρωινό.


(Edit από Δημήτρη Δημητρακούδη, κατόπιν αιτήματος του Μανώλη Καστρουνή ώστε να περαστούν μέσα οι εικόνες)
 

Attachments

  • iris position.jpg
    iris position.jpg
    28.7 KB · Views: 116
Last edited by a moderator:
Μεχρι ο Μανωλης ανεβάσει αναλυτικες μετρησεις και διαγράμματα, ας καταθεσω και εγω τις εντυπωσεις μου..
Καταρχήν ένα μεγάλο ευχαριστώ στην αντιπροσωπεία της Marantz ΕΤΥΤ ΕΠΕ, οι ανθρωποι της οποιας όχι μόνο δεν αρνήθηκαν την παραχώρηση του προβολέα για τεστ, άλλα επέμειναν ότι πρέπει να γράψουμε ανεπηρέαστα ότι είδαμε, θετικό ή αρνητικό! Πολύ σπάνια θα συναντήσει κάποιος επαγγελματίες με τέτοια φιλοσοφία, όποτε εγώ προσωπικά «τους βγάζω το καπέλο»!
Σχετικά με την ναυαρχίδα της Marantz τώρα, επιλέξαμε να την δούμε υπό τις ιδανικές συνθήκες τουAvclub Reference Room του Τασου Οικονόμου παρέα με έμπειρα μέλη του avclub που συχνάζουν στην κατηγορία όπως ο Μπάμπης Κολέζας, ο Μανώλης Καστρουνής , ο Browser, o GeonX, ο PanMan , ο Ηλίας Λάμπος, ο Σωκράτης Τ. και φυσικά οι διαχεριστές Δημητρης Δημητρακουδης και Κωστας Παπαγεωργιου.
Θελαμε να διοργανώσουμε μια δημόσια παρουσίαση του προβολέα για ολους εσας, αλλα δυστυχώς δεν προλαβαίνουμε διοτι την άλλη εβδομάδα εχουμε την εκθεση High End και εχουμε πολύ τρέξιμο για να μπορέσουμε να ετοιμασουμε για ολους τους φιλους του Avclub ένα περίπτερο που αρμόζει στο forum μας! Ελπίζουμε να σας αποζημιώσουμε εκεί!
Τωρα, με τον κίνδυνο να ακουστω «κλισε» θα επαναλάβω αυτά που γραφω οποτε «αγγιζω» προβολέα Marantz: Οι ανθρωποι δεν τσιγκουνεύονται στο παραμικρό ετσι ώστε οι προβολείς τους να εχουν την ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΟΡΥΦΑΙΑ σημερα ποιοτητα κατασκευης και να τους εξοπλίζουν με ότι καλυτερο υπαρχει στο Price Range του προβολέα: Ετσι, και ο VP-11S2 (όπως και ο προκάτοχος του VP-11S1) φορά ακριβό φακό Konica-Minolta, 10-bit επεξεργαστή εικονας Gennum Video Excellence Processing (VXP™) GF9351, ίριδα τριών σημείων, χρωματικό τροχό 6-σημείων, λάμπα 200 Watts τύπου SuperHighPressure (SHP), δύο εισοδους HDMI 1.3 inputs που μπορούν να υποστηρίξουν 12-bit Deep Color, lens shift άλλα και vertical stretch για 2.35:1 αναμορφικα συστήματα κλπ.
Αυτό που διαφοροποιεί τεχνολογικά τον νέο Marantz είναι η ενσωμάτωση του τελευταίου τσιπ της ΤΙ, το Dark Chip 4, που από ότι φαίνεται «βαζει το χεράκι του» για την βελτιωση του ειδαμε σε σχέση με τον προκάτοχο του σε καποιους τομείς της εικονας.
Ετσι, με την χρήση της ίριδας στην θέση 1 (κλειστή), ο συγκεκριμένος προβολέας εχει ισως το καλύτερο μαυρο που εχω δει ανεξαρτήτως τεχνολογιας, αλλα φυσικά το φως στην θεση αυτή είναι αρκετά περιορισμένο οποτε συνισταται μόνο για μικρες (κάτω των 90) ιντσες.
Με την χρήση της ίριδας στην θέση 2 (μεσαια), ο προβολέας εχει λιγο χειρότερο μαυρο και λίγο περισσοτερο φως ενώ μολις ανοιξουμε την ιριδα τελειως (θεση 3) ΜΠΟΥΜ! Ο VP-11S2 σε τυφλωνει με το φως του («σουρεαλιστικό αυτό για Marantz!) ενώ το επιπεδο του μαυρου παραμενει σε ικανοποιητικα επίπεδα, επιτρέποντας το ανοιγμα «μεγαλων» ιντσών! Εδώ είναι και η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τον προηγούμενο VP-11S1, οπου με ανοιχτή ιριδα, το μαυρο του δεν ηταν καθολου ικανοποιητικό.
Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα αυτου του προβολέα, είναι η smooth, σχεδόν βελούδινη κίνηση της εικόνας η οποία συνισφερει στην πολύ ξεκουραστη θεαση ταινιών στα 1080p 24fps.
Ο φακος του, παρά το «τρανταχτό» ονομα, είχε αρκετό color aberration στα άκρα (στο κεντρο ηταν αψογος). Θα έλεγα ότι οφείλεται στο κομμάτι, αλλα το ίδιο σχεδον φαινομενο εχω δει σε ολους τους Marantz που εχουμε τεσταρει οποτε ειμαι πεπεισμένος ότι είναι side effect του μεγαλου zoom range του φακού του προβολεα. Παντως μην φανταστείτε ότι εχει μεγάλη επιδραση στο τελικό αποτελεσμα στο πανι…
Ένα άλλο σημείο κριτικής, είναι η παντελης απουσια Color Management System σε συνδυασμό με τα «αλλου για αλλου» Out of the Box χρωματα… Θα μου πειτε και οι παλαιοτεροι Marantz δεν ειχαν CMS, όμως ερχοντουσαν από το εργοστασιο τουλαχιστον χρωματικα ισορροπημένοι. Όχι ο VP-11S1: Το πρασινο του ηταν στον «Θεο» και η ανάγκη εξωτερικής λύσης video processor με CMS είναι απλα επιβεβλημενη. Ετσι, ο κατοχος θα μπορεσει να επεμβει και στο gamma του προβολεα για να το φερει εκει που αξιζει σε έναν τετοιο προβολέα.
Τωρα σχετικα με τις επιδόσεις του στο contrast, δεν ξερω τι μετρησε ο Μανώλης, αλλα ο VP-11S2 πρέπει να εχει πολύ υψηλο Ansi Contrast τουλαχιστον από αυτά που ειδαμε, οπου στις φωτεινες σηνες παρουσίαζε μια πολύ τρισδιαστατη εικόνα!
Ως τελικο συμπερασμα θα έλεγα ότι ο Marantz συγκαταλέγεται δικαιωματικά στην αφρόκρεμα των βιντεοπροβολέων σήμερα, εχει όμως αμεση ανάγκη εξωτερικής βοήθειας για να αποδωσει τα μέγιστα. Βεβαια, καποιος που εχει την οικονομική ανεση να δωσει 12.000 περίπου ευρω για έναν προβολέα, μπορεί να δωσει και 3-4.000 χιλιαδες ευρω για έναν π.χ. Lumagen Radiance προκειμένου να απογειώσει το σύστημα βιντεοπροβολής του….
 
Last edited:
Κατά καιρούς έχουν περάσει αρκετοί προβολείς από το ταβάνι του σπιτιού μου και – όπως έχω ξαναπεί – όλων των τεχνολογιών. Ξελίνησα με LCD συνέχισα με DLP μετά με SXRD ακολούθησε ο D-ILA και τώρα ξανά DLP.
Δεν ανήκω σε κάποια σχολή, δεν είμαι φανατικός κάποιας τεχνολογίας, απλά κοιτάζω την εικόνα και, όταν μπορώ, παίρνω αυτό που με συγκινεί, αυτό που μου κάνει “κλίκ”.
Απ’ όλα αυτά τα μηχανήματα λοιπόν που είχα στην κατοχή μου όλοι οι φίλοι γνωρίζουν οτι με κάποιο έχω έρωτα, τρελό έρωτα.
Αυτό το μηχάνημα είναι ο Marantz Vp-12S2 τον οποίο εξακολουθώ να έχω στην κατοχή μου, απλά έχει μετακομίσει στο εξοχικό, κι εκεί θα μείνει για πολλά πολλά χρόνια, μέχρι να τον πάρουν τα παιδιά μου, όπως πήρα εγώ το γραμόφωνο απ΄τον πατέρα μου, και να βλέπουν τι μηχανήματα έβγαιναν κάποτε.
Αφού λοιπόν σας είπα οτι με τα συγκεκριμένα μηχανήματα έχω μιά πολύ θετική προκατάληψη θα προσπαθήσω να σας πώ πώς είδα το καινούριο μωρό της Marantz.
Τα τεχνικά και οι μετρήσεις είναι δουλειά του Μανώλη, εγώ θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω την αίσθηση που πήρα από αυτό που είδα έχοντας στο μυαλό μου και τον προηγούμενο Marantz που είδαμε πρίν μερικούς μήνες.
Η ποιότητα κατασκευής υπεράνω κριτικής, μπορεί να συγκριθεί μόνο με το βαρύ πυροβολικό της SONY (100 και 200) αλλά καί πάλι παίρνει κεφάλι. Αυτό ίσως να μην ενδιαφέρει και πολλούς επειδή σε τελική ανάλυση αυτό που παίρνουμε στο πανί μας αφορά κι αυτό καλούμαστε να σχολιάσουμε αλλά για μένα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και γι’ αυτό το αναφέρω.
Αν βγάλετε τη λάμπα του S2 που έχω με πάνω από 2000 ώρες στο κοντέρ και την κοιτάξετε σε ανιπαράθεση με μιά άλλη λάμπα DLP προβολέα με 150 ώρες θα καταλάβετε.
Στο ζουμί τώρα.
Κλασσικός Marantz… Σε όλα του, εκτός από μιά πολύ ευχάριστη έκπληξη. Το φώς !!!!!
Πολύ φώς ρε παιδιά… Πολύ φώς αλλά – ταυτόχρονα - το μαύρο του μαύρο.
Το μηχάνημα το ζορίσαμε, το βάλαμε στα δύσκολα, όχι σε οθονίτσες 84¨ ιντσών που τα τεστάρουν οι Reviewers των περιοδικών, το βάλαμε και έπαιζε σε μιά οθόνη 125¨ ίντσες και δεν μάσησε καθόλου. Στην θέση 3 της ίριδας το φώς ήταν άπλετο.
Προσωπικά, και για τις συγκεκριμένες ίντσες, τον προτιμώ με την ίριδα στη θέση 2 η οποία έχει ελάχιστη διαφορά από την 1 αλλά εκεί μου καθόταν πολύ καλύτερα.
Στα υπόλοιπα είδα αυτά που περίμενα να δώ.
Κίνηση κατπληκτική (για DLP), δεν έχω δεί καλύτερη. Αβίαστη και ξεκούραστη.
Rainbow σχεδόν ανύπαρκτο. Ευκρίνεια πολύ καλή και κυρίως πραγματική ευκρίνεια κι όχι φτηνοκολπάκια με αυξημένη οξύτητα που έχουμε δεί κατά κόρον τελευταία σε πάρα πολλούς προβολείς, ειδικά στους DLP.
Πάρα πολύ καλό μαύρο (σε επίπεδα HD1), πάρα πολύ καλή αίσθηση τρισδιάστατης και smouth εικόνας, και σε συνδιασμό με την ομαλότητα, σκέτη απόλαυση.
Όλα καλά λοιπόν; Όλα άριστα;
Όχι. Δεν είναι όλα άριστα, έχει κι αυτός τα τρωτά του σημεία. Κυριότερο απ’ όλα το χρώμα το οποίο σε συνδιασμό με την απουσία color management είναι πονοκέφαλος.
Δεύτερο αγκάθι ο φακός του. Όταν έλεγα προηγουμένως “κλασσικός Marantz” είχα κι αυτόν στο μυαλό μου. Αν και ο φακός του είναι από τους κορυφαίους που θα βρείτε σε προβολικά, εξακολουθεί να έχει το γνωστό πρόβλημα, αυτό που ακολουθεί τους Marantz από την πρώτη στιγμή που αποφάσισαν να χρησημοποιήσουν τον Conica Minolta. Έχει ελαφρύ abberation στα δύο άκρα, λίγο πιό έντονο αριστερά.
Κατά την διάρκεια της προβολής δεν πρέοκειται να δείτε τίποτε, στα πάτερνς όμως θα το δείτε.

Τελειώνοντας θα σας πώ οτι το μηχάνημα αυτό εμένα προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ. Ήξερα πάνω-κάτω τι θα δώ, δεν είδα κάτι που δεν το περίμενα εκτός από την πολύ ευχάριστη έκπληξη (για Marantz) του άπλετου φωτός.
Ο προβολέας είναι ακριβός, και γιά τα σημερινά δεδομένα πολύ ακριβός, γι’ αυτό και προσπάθησα να τον κρίνω όσο το δυνατόν πιό αυστηρά.
Η εντύπωση που είχα για τους Marantz εξακολουθεί να παραμένει και μάλιστα ενισχύθηκε.
Ο Marantz δεν είναι προβολέας που ξεκινάς, είναι προβολέας που τελειώνεις.

 
Συγχαρητήρια σε όλους σας για την υπέροχη παρουσίαση, περιμένουμε και τις μετρήσεις του Μανώλη.
Φίλε Μπάμπη η τελευταία σου πρόταση είναι σημαντική! :grinning-smiley-043 Όταν θα μπορούμε να κρεμάσουμε ένα ...αυτοκίνητο (αναφέρομαι στο κόστος φυσικά) στο ταβάνι μας, προσωπικά θα την λάβω πολύ σοβαρά υπ' όψιν μου!
Πάντα τέτοια παιδιά, μπράβο! -bye-


Φιλικά
Γιώργος.
 
Τα αναμενόμενα δλδ.

Ένα κλικ καλύτερος από τον προηγούμενο και η τιμή στα ίδια επίπεδα.

Εντάξει η ποιότητα κατασκευής κλπ κλπ αλλά προβολέας είναι, δεν είναι αντικείμενο που έχεις άμεση φυσική επαφή για να σε νοιάζει δλδ τόσο πχ το φινίρισμα κλπ όσο η απόδοση αυτή καθαυτή στο πανί.

Και όταν με κοντά στα μισά λεφτά παίρνεις λογικά ακόμα και καλύτερο μηχάνημα (τουλάχιστον σε αρκετά σημεία), θεωρώ ότι τα πράγματα είναι δύσκολα για την Marantz.

Από ένα μηχάνημα αυτής της κατηγορίας τιμής πρέπει κάποιος να περιμένει πολύ περισσότερα (ειδικότερα δε δεδομένου του ‛αναλώσιμου’ (θέλουμε - δεν θέλουμε) του είδους).
 
Συνεχίζοντας να παραθέσω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από το μηχάνημα.

Πρώτα απ' όλα να υπενθυμίσω ότι η θέαση έγινε σε οθόνη πλάτους 2.75μ. περίπου 125" σε 16:9 η οποία αντικειμενικά κρίνεται ως ένα αρκετά μεγάλο μέγεθος οθόνης που σημαίνει στην πράξη ότι ο προβολέας πρέπει να διαθέτει αρκετό φως για να την "γεμίσει". Σ' αυτό το σημείο είχαμε τις επιφυλάξεις μας αφού ομολογουμένως η marantz μας έχει συνηθίσει σε μηχανήματα με όχι και τόσο περίσσειο φως.

Για μένα το μηχάνημα διαχωρίζεται σε τρεις ενότητες ακριβώς όσες είναι και οι θέσεις της μηχανικής ίριδας. Εχουμε και λέμε λοιπόν:

iris 1 (κλειστή ίριδα): Σε αυτή την θέση παίρνουμε το καλύτερο μαύρο που μπορεί να αποδόσει ο προβολέας. Και πιστέψτε με αποδίδει πολύ καλό μαύρο :a0210: σε συνδυασμό μάλιστα με την λάμπα στο economy. Στα σκοτεινά πλάνα "ζωγραφίζει" ΧΩΡΙΣ να χάνει πληροφορία κια λεπτομέρεια. Στα φωτεινά πλάνα είναι γεγονός ότι δεν επαρκεί το φως (μην ξεχνάμε τις ίντσες που βλέπαμε). Θα θέλαμε περισσότερο φως, πιό ζωντάνια κάτι που αναδεικνύει σαφέστατα την εικόνα και πολύ πρισσότερο όταν μιλάμε για High Definition. Σε αυτή την θέση σίγουρα θα πρέπει να προβάλετε σε μικρότερες ιντσες για να μείνετε ικανοποιημένοι.

iris2 (ίριδα στην μέση): είναι πολύ εύκολο και πολλές φορές μπερδευόμασταν για το αν είμασταν στο iris 1 ή iris 2. Και αυτό για τον λόγο (όπως αποδείχτηκε και στα νούμερα) ότι η δύο θέσεις πρακτικά βρίσκονται πολύ κοντά. Αν υποθετικά διαιρούσαμε την ίριδα στα 3 με άριστα το 10, ή iris1 θα ήταν στο 3 και η iris 2 θα ήταν στο 5. Σε αυτή την θέση λοιπόν, το μαύρο εξακολουθούσε να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, σαφώς ένα κλικ πιό χειρότερο από την iris 1 αλλά η φωτεινότητα της εικόνας άρχισε πλέον να ευχαριστεί τα μάτια μας και να συμπληρώνει αυτό που έλειπε από την iris1: την ζωντάνια. Καταλήξαμε όλοι μας ότι είναι ίσως η πιό κατάλληλη θέση που εκπληρώνει και καλό μαύρο αλλά και φως.

iris 3 (τέρμα ανοιχτή): εδώ τα πράγματα άλλαξαν πάρα πολύ. Και όπως καλά φαντάζεστε άλλαξαν ως προς το φως. Μιλάμε για αρκετό φως, εκτυφλωτικό σε σκηνές με πολύ ήλιο και σίγουρα είναι η κατάλληλη ρύθμιση για όσους θέλουν ΠΟΛΛΕΣ ίντσες ή για όσους θέλουν να βλέπουν ένα πρόγραμμα με περιβάλλον φωτισμό και όχι σε πλήρες σκοτάδι. Ξεχάστε τους υποτονικούς Marantz που ξέραμε. Στην iris 3 το φως είναι άφθονο κάνοντας την εικόνα να φαίνεται πραγματικά ζωντανή, εντυπωσιακή σχεδόν τρισδιάστατη. Το μαύρο βέβαια εδώ όπως είναι φυσικό, "ξεπλένεται" αρκετά και δεν θα καλύψει τους λάτρεις του deep black. Αλλά ξαναλέω , προσωπικά, αυτή είναι μια ρύθμιση "καβάντζας" για δύσκολες θεάσεις.

Συνοψίζοντας τις εντυπώσεις μου από το μηχάνημα θα ήθελα να τις κατατάξω σε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χωρίς υπεκφυγές και υπονοούμενα:

Πλεονεκτήματα
- Στιβαρή κατασκευή κορυφαίας ποιότητας όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια η marantz
- Αρκετό φως που θα καλύψει και τις πλέον απαιτητικές θεάσεις.
- Smooth κίνηση ανεξαρτήτως υλικού, σαφώς και στα 24fps
- Ευκολη τοποθέτηση στον χώρο αφού ο φακός έχει μεγάλο zoom
- Πληθώρα συνδέσεων αλλά και άμεση ανεύρεση σήματος, κοινώς "κλειδώνει" εύκολα.
- Πλήρες φωτειζόμενο και εργονομικό τηλεχειριστήριο


Μειονεκτήματα
- Απουσία CMS κάτι που δεν συγχωρείται εύκολα σε τέτοιας ποιότητας και αξίας μηχάνημα
- Απουσία ηλεκτρικών ευκολιών (zoom, focus, lens shift)
- Οπωσδήποτε θέλει ρύθμιση αφού out of the box το μηχάνημα είναι "αλλού" και ειδικά το πράσινο (τουλάχιστον στο κομμάτι που είχαμε στην διάθεσή μας).
- Επίσης παρατηρήθηκε amberation του φακου στα γνωστά patterns αλλά στην θέαση κατά 99% μάλλον περνάει απαρατήρητο.
- Τιμή