Mat για Rega

spyhar

Established Member
27 November 2008
103
Καλησπέρα σε όλους.

Έχω ένα Rega Planar 3 αρκετά πειραγμένο και τελευταία πειραματίστηκα με διάφορα ματ. Μετά από τα Ringmat και Achromat και ψάχνοντας στο Internet έπεσα επάνω στο εξής site:

herbiesaudiolab.home.att.net/ttmat.htm

Το ματ που προτείνουν είναι, κατά την ταπεινή μου άποψή, πολύ καλό και προσφέρεται σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή. Η δε εξυπηρέτηση στην παραγγελία μου ήταν άψογη (σε 6 ημέρες μου ήρθε με το ταχυδρομείο). Ο λόγος που παρουσιάζω το συγκεκριμένο ματ είναι γιατί νομίζω ότι είναι σχετικά άγνωστο στη χώρα και ήθελα να μάθουν οι χρήστες των διαφόρων Rega TT άλλη μία εναλλακτική επιλογή. Οι κριτικές που παρουσιάζονται στο site είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακές. Προσωπικά θα το κρατήσω και για το P5 που έχω παραγγείλει και αναμένω σύντομα.
 
Αν το έχεις ήδη πάρει, καλώς.

Είχα δει πολύ καλά αποτελέσματα με το vinyl Harmo-nicer της Clearaudio και ακόμα καλύτερα με το ματ από σορμποθάνη της Audioquest. Θα σου συνιστούσα να τα δοκιμάσεις.
 
Μπορεί στο μέλλον να τα δοκιμάσω και αυτά. Σίγουρα το Clearaudio μπορώ να το δανειστώ από κάποιον. Το πρόβλημα με τα τελείως άκαμπτα ματ είναι ότι αν είναι λίγο στραβός ο δίσκος, ή λίγο ανασηκωμένη η περιοχή του label τότε χάνεται τελείως η επαφή. Αυτό που με εκνευρίζει στο Achromat είναι ότι πολλοί δίσκοι φαίνεται να είναι τελείως στον αέρα. Οπότε η όποια θεωρία για μεταφορά ενέργειας από το δίσκο στο ματ ακυρώνεται. Και μιλάω για δίσκους της Classic Records κλπ. όχι για απλά βινύλια. Από την άλλη αν η επαφή είναι τέλεια, τότε το αποτέλεσμα είναι σαφώς πολύ καλό. Τώρα όσον αφορά στη χρήση clamp για άμβλυνση των προβλημάτων δεν ξέρω. Τουλάχιστον τα Rega δεν φαίνoνται να αντέχουν και πολλά extra φορτία.
 
Το clamp της Thorens είχε δουλέψει πολύ καλά πάνω στο rega μου.

Εκεί που είναι λίγο "περίεργα" τα πράγματα, είναι στα πλατώ με ανάρτηση, όπως το Gyro.
Ή βάζεις βιδωτό clamp, ή το ρυθμίζεις με το clamp εξαρχής και το τοποθετείς πάντα.

Στο Gyro προτιμώ να μην έχω καθόλου ματ, btw...
 
Όταν ο Michell ισχυρίστηκε πριν 20 χρόνια ότι το σκληρό πλατώ από βινύλιο που τοποθέτησε στο Gyrodec είναι η καλύτερη επιλογή, πέσανε να τον φάνε γιατί δεν είχε ματ. Τώρα φτιάχνουνε ματ από βινύλιο για να το βάλουν πάνω στα άλλα πλατώ!

Οι καλές και ψαγμένες σχεδιάσεις μένουν διαχρονικές.
 
Πάντως μου είπε γνωστός που είναι κι αυτός κάτοχος Gyro ότι τoυ ακούστηκε καλύτερα με το Achromat.
Άβυσσος...
 
Άβυσσος πραγματικά. Πρέπει όμως να είμαστε και λογικοί στις επιλογές μας. Συχνά πέφτουμε στην παγίδα και ξοδεύουμε περισσότερα σε tweaks απ' ότι σε πρωτεύοντα εξοπλισμό. Ενδεικτικό της αβύσσου πιστεύω ότι είναι και η θεωρία του Roy Gandy (Rega) για την αναγκαιότητα ρύθμισης του VTA. Τι να πει κανείς. Ο άνθρωπος αυτός είναι υπεύθυνος για μερικές all time classics σχεδιάσεις αλλά η άποψή του για το VTA είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από των υπολοίπων μεγάλων κατασκευαστών. Το ερώτημα είναι: Αν έχεις Rega και θέλεις να βάλεις μια ψηλή κεφαλή τι κάνεις? Αφήνεις το βραχίονα σαν κανόνι ή βάζεις τα αντίστοιχα spacers?
 
Εννοείται ότι βάζεις spacers.

Ο Gandy είναι εντελώς κατά του "κινητού" VTA. Λέει ότι το να είναι καλά στερεωμένος ο βραχίονας στο plinth δίνει πολύ περισσότερη διαφορά στον ήχο απ' ό,τι μια διόρθωση στο VTA. Γι' αυτό και προμηθεύει τα spacers, για να το ρυθμίζεις στο περίπου.

Ιδού και το νέο spacer για τους rega 3 σημείων, με διαβαθμίσεις:
http://cgi.ebay.co.uk/Rega-VTA-Arm-...14&_trkparms=72:1300|66:2|65:12|39:1|240:1318

Το χρησιμοποιώ ήδη. Το πήρα όταν πήρα και το armboard για τον RB700 για το Gyrodec.
 
Στο Ρ3 και εγώ χρησιμοποιώ spacers. Όμως ο Gandy υποστηρίζει ότι τα spacers χρειάζονται, για λόγους γεωμετρικής συμβατότητας, μόνο όταν οι βραχίονες της Rega τοποθετούνται σε άλλα ΤΤ. Για τα δικά του λέει ότι όσο πιο κάτω είναι το πίσω μέρος του βραχίονα τόσο το καλύτερο. Δύσκολο να το πιστέψεις ιδίως όταν βλέπεις τον βραχίονα να είναι σαν κανόνι. Από την άλλη όμως αυτός είναι ο κατασκευαστής οπότε οφείλουμε κάποιο σεβασμό στις απόψεις του αφού εμπιστευόμαστε τα μηχανήματά του.
 
Είναι ο ίδιος που ισχυρίζεται ότι οι δίσκοι δεν χρειάζονται πλύσιμο. Όση σκόνη βρίσκεται στο αυλάκι την μαζεύει η κεφαλή και μετά απλά καθαρίζεις την κεφαλή.
Για σχετικά καθαρούς δίσκους δεν νομίζω να έχει άδικο!
 
Ο Gandy επίσης χαρακτηρίζει -εμμέσως- νευρωτικούς τους tweakers. Ούτε σ' αυτό έχει άδικο -εγώ, ας πούμε, τρώω τα νύχια μου!

Και δικαιώνοντας το χαρακτηρισμό περαιτέρω, να ρωτήσω για το clamp της Michell; Δεν έχω πολλά στρεβλωμένα βινύλια, αλλά προφανώς το Achromat δουλεύει καλύτερα με "στενή" επαφή...
 
Το clamp του Gyrodec είναι πανάλαφρο και απλά σφίγγει πάνω στο spindle, δεν έχει καμιά σχέση με τα βαριά ή βιδωτά που έχουν άλλα πικάπ. Οπότε μπορεί να μπει εύκολα και σε άλλα πικάπ, αρκεί να μην έχουν πολύ κοντό άξονα.
 
Είναι ο ίδιος που ισχυρίζεται ότι οι δίσκοι δεν χρειάζονται πλύσιμο. Όση σκόνη βρίσκεται στο αυλάκι την μαζεύει η κεφαλή και μετά απλά καθαρίζεις την κεφαλή.
Για σχετικά καθαρούς δίσκους δεν νομίζω να έχει άδικο!

Ακόμα θυμάμαι να το διαβάζω στο δεκάλογο της rega …
Εντωμεταξύ με τα χρόνια έχω αρχίσει να εκτιμώ τη συμβουλή αυτή. Πάντα για φυσιολογική βρόμα. Για παραπάνω… μπουγάδα.

Άσε που πολλοί έχουν πάντοτε το βουρτσάκι στο χέρι, αλλά δεν καθαρίζουν το ματ ποτέ.

Εγώ έχω μείνει με το mat από σορμποθάνη. Δεν λέω ότι είναι το καλύτερο, και δεν θυμάμαι ακριβός την τιμή του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχει πρόβλημα με τη σκόνη που κάθετε πάνω του και θέλει συχνό πλύσιμο.

Δεν έχω δοκιμάσει το harmo-nicer…. Αλλά τώρα που το λέτε σκέπτομαι να δανειστώ ένα για δοκιμή.
Σαν εξομοίωση έχω δοκιμάσει να βάλω δίσκο αντί για ματ, μάλιστα ένα δίσκο που από τη μια πλευρά δεν έχει χαραγμένο περιεχόμενο. Το ευτελές αυτό τεστ δε μου έκατσε καλά.
 
Το να βάλεις το harmonicer ή έναν δίσκο βινυλίου είναι δίκοπο μαχαίρι.
Σίγουρα θα ακούσεις διαφορές με το που θα το βάλεις...

Το θέμα είναι αν αυτές τις διαφορές τις παίρνεις λόγω απόσβεσης ή λόγω αλλαγής του VTA... :flipout:

Μετά τη ρύθμιση του VTA (το οποίο δεν είναι και τόσο εύκολο στους out of the box rega) θα ακούσεις ότι είναι να ακούσεις...
 
Όχι με το δικό μου ματ τουλάχιστον...

Καλά, εγώ το είχα και τόσα χρόνια... Ίσως με ένα καινούργιο να έχει το ίδιο πάχος. :p
 
Ένα άλλο tweak που εμένα moy έκατσε είναι η αλλαγή του βαριδιού του RB 300 με το Turboweight της Clearaudio. Εδώ θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος έχει δοκιμάσει αυτό που κάποιοι προτείνουν σχετικά με τη ρύθμιση του βάρους ανάγνωσης μόνο με το βαρίδι. Προτείνουν δηλαδή την τοποθέτηση του βάρους από το ρυθμιστικό του βραχίονα στη μέγιστη (ή ελάχιστη?) τιμή και εν συνεχεία ρύθμιση μέσω του βαριδιού. Επειδή λένε ότι το ρυθμιστικό του βραχίονα κατασκευαστικά είναι από μέτριο έως κακό.
 
Εγώ, πάλι, έβαλα ακρυλικό (μάυρο) πλατό, σιλικονάτο 2mm ματ και από πάνω την κλασική τσόχα του rega p3.
Μου φαίνεται ότι δουλεύει αρκετά καλά ο συνδυασμός αυτός.
Ρύθμισα και το vta με αυτοσχέδιο δακτυλίδι, σιλικονάτο...