Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Το 2014 το Emil Berlin studio ψηφιοποίησε μια σειρά της DG- Karajan-Strauss για την Universal Ιαπωνίας. Τότε βγήκαν σε sacd τα ακόλουθα

Don Quixote
Ein Heleleben
Till Eulenspiegel, Dance of the seven veils, Don Juan
Tod und Verklarung, Vier letzte Lieder

Δείχνω το οπισθόφυλλο του sacd Tod und Verklarung, Vier letzte Lieder

View attachment 226424
Τώρα η Emil Berlin studio την δουλειά που είχε κάνει το 2014 για sacd την εκτυπώνει και σε βινύλιο με χρέωση 65 ευρώ. Δεν αμφιβάλω ότι το βινύλιο παίζει εξαιρετικά. Το ίδιο όμως εξαιρετικά παίζει και το sacd.

Τυχαίνει να έχω πρόσβαση στο συγκεκριμένο βινύλιο (αλλά και στα υπόλοιπα βινύλια αυτής της σειράς) μέσω δανεισμού από φίλο. Προσωπικά επειδή είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το sacd δεν το ψάχνω περισσότερο.

Συνήθως ακούω Strauss με Kempe -Δρέσδη.
Τώρα για audiophile βινύλια σε εκτελέσεις του Karajan στον Strauss παραπέμπω στις εκτελέσεις του με την ορχήστρα της Βιέννης σε decca- London.

View attachment 226425View attachment 226426
Σήμερα έκανα μια συγκριτική ακρόαση του SACD του 2014 σε μορφή άυλου αρχείου DXD και των δύο βινυλίων, του ορίτζιναλ και της επανέκδοσης. Το SACD σύμφωνα με τα αυτιά μου είναι πολύ κοντά στο ορίτζιναλ βινύλιο, ίσως και καλύτερο στα σημεία. Η επανέκδοση είναι σαφώς ανώτερη και των δύο, μια τελείως διαφορετική ηχογράφηση με πολύ πιο γλυκό ήχο. Εδώ ακούγεται στα αυτιά μου ιδανικά αυτός ο πλούσιος ήχος στα έγχορδα για τον οποίο ήταν διάσημη η Φιλαρμονική του Βερολίνου την εποχή του Κάραγιαν.

Συμπέρασμα: Οι επανεκδόσεις είναι όντως εξαιρετικές και ανώτερες από οποιαδήποτε παλαιότερη έκδοση των συγκεκριμένων ηχογραφήσεων. Προφανώς και 55-60 ευρώ για ένα δίσκο είναι πολλά λεφτά, δεν το συζητάμε. Θα συνιστούσα αν έχετε κάποιο αγαπημένο έργο ή ηχογράφηση ανάμεσα στα επανεκδοθέντα να επενδύσετε εκεί και δε θα βγείτε χαμένοι.

Υ.Γ. Ψάχνοντας στο ebay διαπίστωσα ότι και τα SACD της Esoteric με τα ίδια ή ανάλογα έργα της DG δεν είναι και φτηνά. 65-70 Ευρώ το ένα κάνουν.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Richard Strauss: Tod & Verklärung Op.24 & Vier Letzte Lieder (Original Source; 180g Vinyl Deluxe-Gatefold Edition) https://amzn.eu/d/cHugOMw
Καλύτερα τώρα;
Όχι δεν ήταν καλύτερα γιατί πάλι στα deutsch έβαλες λίνκ...
Αλλά δεν πειράζει , περίμενα την μαμά της Σίας να έρθει που ξέρει (και) γερμανικά και μου έκανε την αγορά από το άλλο λινκ που έβαλες..
70€ πήγε , θα βάλω να ακούσω τον δίσκο (αφού τον παραλάβω) όταν αλλάξω τις βάσεις στα νέα ρουλεμάν του βραχίονα και όχι πριν.
Ελπίζω να τον ευχαριστηθώ όπως εσύ..
 
Όχι δεν ήταν καλύτερα γιατί πάλι στα deutsch έβαλες λίνκ...
Αλλά δεν πειράζει , περίμενα την μαμά της Σίας να έρθει που ξέρει (και) γερμανικά και μου έκανε την αγορά από το άλλο λινκ που έβαλες..
70€ πήγε , θα βάλω να ακούσω τον δίσκο (αφού τον παραλάβω) όταν αλλάξω τις βάσεις στα νέα ρουλεμάν του βραχίονα και όχι πριν.
Ελπίζω να τον ευχαριστηθώ όπως εσύ..
Στο amazon μπορείς να αλλάξεις τη γλώσσα, πάνω δεξιά το σημαιάκι, το τικάρεις και βλεπεις σε ότι γλώσσα θέλεις
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Στο amazon μπορείς να αλλάξεις τη γλώσσα, πάνω δεξιά το σημαιάκι, το τικάρεις και βλεπεις σε ότι γλώσσα θέλεις
τα λένε αυτά φίλτατε... δεν είμαστε όλοι τζιμάνια στα κομπιούτερς και στις διαδικτυακές αγορές.... :LOL:
την επόμενη φορά θα το ξέρω. ;)
 
  • Like
Reactions: superfly
Η καινούργια σοδειά θα είναι
Boston-Kubelik-Bartok κονσέρτο για ορχήστρα
Wiener-Bohm-Beethoven No6
Chicago-νεαρός Barenboim-Bruckner No4. Αυτό στην πρωτότυπη μορφή άμα κάνεις καλούλα αγορά στο δίνει δώρο το Ελληνικό δισκάδικο. Δεν ξέρουν ότι έχει εξαιρετικό ήχο.
Wiener-Abbado-Brahms No1

Παρέλαβα και εγώ την πρώτη παρτίδα από συλλέκτη που ακούει μόνο βινύλιο και είχε την καλοσύνη να μου τα δανείσει.
Θα ακολουθήσει αξιολόγηση όπου τα βινύλια θα παίξουν σε πικαπ sme 20- βραχίονας sme 5-κεφαλή urushi black και τα ψηφιακά σε dac rockna.
Η στάθμη ακρόασης θα είναι στα βινύλια υψηλότερη για να τα ευνοήσω.:)
Η πληροφορία που είχα ήταν ότι ο Abbado στην 4η του Tchakovsky και το Ma Vlast που νομίζω παρήγγειλε ο Ευάγγελος είναι τα καλύτερα.

ORIGINAL SOURCE.jpg
 
Μία πρώτη εντύπωση από αποσπασματική ακρόαση είναι ότι τα βινύλια είναι εντελώς ήσυχα και ο ήχος τους απόλυτα ικανοποιητικός-εξαιρετικός. Τα βινύλια της DG παραδοσιακά δεν είχαν ποτέ θόρυβο επιφανείας. Το τεράστιο όμως πλεονέκτημα της DG ήταν οι καλλιτέχνες της. Το πρόβλημα της εταιρίας ήταν ο κατά κανόνα χειρότερος ήχος της από την Decca την EMI ακόμα και την Philips. Μερικές ηχογραφήσεις της όπως ο Michelangeli σε Debussy ή οι Gilels-Jochum στα κονσέρτα του Brahms ήταν πολύ υποδέεστερες της αξίας αυτών των εκτελέσεων.
 
Η πρώτη σοβαρή ακρόαση είναι ο Abbado-Boston σε Debussy και Ravel ανάμεσα στο εικονιζόμεν βινύλιο και το cd.
Το cd από την σειρά The originals είχε υποστεί, όπως γράφει στο εξώφυλλο, ψηφιακή επεξεργασία.
Σημειώνω ότι η κάθε αξιολόγηση αφορά την συγκεκριμένη ηχογράφηση στις μορφές που διαθέτω. Οποιαδήποτε συμπεράσματα θετικά ή αρνητικά δεν αφορούν την υπόλοιπη σειρά των original source.


LP ABBADO.jpgCD ABBADO.jpg


Στην συγκεκριμένη ηχογράφηση δεν άκουσα καμία μα καμία διαφορά ανάμεσα στο cd και το βινύλιο. Δεν το πίστευα. Αν υπολογίσουμε ότι το βινύλιο κοστίζει 65 ευρώ και το cd βρίσκεται δωρεάν σε κάθε πλατφόρμα streaming πρόκειται για απάτη.
 
Μία πρώτη εντύπωση από αποσπασματική ακρόαση είναι ότι τα βινύλια είναι εντελώς ήσυχα και ο ήχος τους απόλυτα ικανοποιητικός-εξαιρετικός. Τα βινύλια της DG παραδοσιακά δεν είχαν ποτέ θόρυβο επιφανείας. Το τεράστιο όμως πλεονέκτημα της DG ήταν οι καλλιτέχνες της. Το πρόβλημα της εταιρίας ήταν ο κατά κανόνα χειρότερος ήχος της από την Decca την EMI ακόμα και την Philips. Μερικές ηχογραφήσεις της όπως ο Michelangeli σε Debussy ή οι Gilels-Jochum στα κονσέρτα του Brahms ήταν πολύ υποδέεστερες της αξίας αυτών των εκτελέσεων.
Το ήσυχο βινύλιο της DG ήταν ένας από τους λόγους που υπέγραψε αποκλειστική συνεργασία ο Karajan.
 
Η καινούργια σοδειά θα είναι
Boston-Kubelik-Bartok κονσέρτο για ορχήστρα
Wiener-Bohm-Beethoven No6
Chicago-νεαρός Barenboim-Bruckner No4. Αυτό στην πρωτότυπη μορφή άμα κάνεις καλούλα αγορά στο δίνει δώρο το Ελληνικό δισκάδικο. Δεν ξέρουν ότι έχει εξαιρετικό ήχο.
Wiener-Abbado-Brahms No1
Θα χτυπήσω σίγουρα τον Bruckner.
Στην παρουσίαση που έχει γίνει εδώ μέσα ο συγγραφέας κάνει λόγο για....heavy metal εκτέλεση οπότε δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ άλλο.
Δεν έχω το έργο έτσι κι αλλιώς οπότε....
Η άλλη που σκέφτομαι είναι ο Μπάρτοκ γιατί δεν έχω το έργο οπότε είναι καλή ευκαιρία...δεν ξέρω τι λέει βέβαια ως εκτέλεση αλλά Kubelik είναι τι διάολο.....

Από αυτές που κυκλοφορούν λέω να πάρω τον Στραβίνσκυ και τον Ραβέλ του Αμπαντο...
 
O Abbado με την Βιένη παίζει την 4η του Tchaikovsky εξαίρετα με κάποια ίσως σκληρότητα του ήχου στις κορυφώσεις της ορχήστρας. Το βινύλιο είναι αθόρυβο σαν cd αλλά πολύ πολύ καλύτερο από το την σειρά των double cds της DG. Η ηχογράφηση αναδεικνύει τα προσόντα μίας από τις μεγαλύτερες ορχήστρες και ο Abbado είναι μια ευχάριστη έκπληξη μια και δεν τον γνώριζα σε αυτό το ρεπερτόριο. Αξίζει την προσοχή σας.
Η μοναδική μου ένσταση είναι στην τιμή.
Με 65 ευρώ ή κάτι παραπάνω αγοράζει κανείς ένα κουτί που περιλαμβάνει τις τρεις συμφωνίες τα κονσέρτα για πιάνο με Richter για βιολί με Ferras, Capriccio Italien, Nutracker, Overture Solenneller. Είναι 7 βινύλια μεγάλες τουλίπες με Κarajan-Βερολίνο.

O Abbado δεν είχε καλύτερο ήχο σε σχέση με την μεγάλη τουλίπα του Karajan. Το μόνο θέμα είναι να βρει κανείς καθαρά τα μεταχειρισμένα.

KARAJAN.jpg
 
Η καινούργια σοδειά θα είναι
Boston-Kubelik-Bartok κονσέρτο για ορχήστρα
Wiener-Bohm-Beethoven No6
Chicago-νεαρός Barenboim-Bruckner No4. Αυτό στην πρωτότυπη μορφή άμα κάνεις καλούλα αγορά στο δίνει δώρο το Ελληνικό δισκάδικο. Δεν ξέρουν ότι έχει εξαιρετικό ήχο.
Wiener-Abbado-Brahms No1

Παρέλαβα και εγώ την πρώτη παρτίδα από συλλέκτη που ακούει μόνο βινύλιο και είχε την καλοσύνη να μου τα δανείσει.
Θα ακολουθήσει αξιολόγηση όπου τα βινύλια θα παίξουν σε πικαπ sme 20- βραχίονας sme 5-κεφαλή urushi black και τα ψηφιακά σε dac rockna.
με βάζεις σε μεγάλο πειρασμό να σου ζητήσω, ....όχι να μου δανείσεις τα δανεικά βινύλια, αλλά να κάνεις μια παρουσίαση του συστήματός σου με πολλές πολλές φωτογραφίες... :)
τι λες;; θα ήθελες να μας αφήσεις να κάνουμε λίγο οφθαλμόλουτρο;;;
(αν αποφασίσεις να το κάνεις, πρόσεξε μην πας σε αυτούς με τα πολυκάναλα... σε μας τους 2κάναλους να έρθεις) :D
Η στάθμη ακρόασης θα είναι στα βινύλια υψηλότερη για να τα ευνοήσω.:)
Η πληροφορία που είχα ήταν ότι ο Abbado στην 4η του Tchakovsky και το Ma Vlast που νομίζω παρήγγειλε ο Ευάγγελος είναι τα καλύτερα.

View attachment 226868
 
Η στάθμη ακρόασης θα είναι στα βινύλια υψηλότερη για να τα ευνοήσω.:)
Δεν ισχυει αυτο.
Οι σταθμες ακροασης πρεπει να ειναι οι ιδιες και στα δυο.
Ετσι θα μπορεσεις να καταλαβεις καλυτερα πολλα πραγματα , τοσο για τις ηχογραφισεις, οσο και για το συστημα.
 
με βάζεις σε μεγάλο πειρασμό να σου ζητήσω, ....όχι να μου δανείσεις τα δανεικά βινύλια, αλλά να κάνεις μια παρουσίαση του συστήματός σου με πολλές πολλές φωτογραφίες... :)
τι λες;; θα ήθελες να μας αφήσεις να κάνουμε λίγο οφθαλμόλουτρο;;;
(αν αποφασίσεις να το κάνεις, πρόσεξε μην πας σε αυτούς με τα πολυκάναλα... σε μας τους 2κάναλους να έρθεις) :D
Ωχ...κι'αμαν αμαν!
 
Δεν ισχυει αυτο.
Οι σταθμες ακροασης πρεπει να ειναι οι ιδιες και στα δυο.
Ετσι θα μπορεσεις να καταλαβεις καλυτερα πολλα πραγματα , τοσο για τις ηχογραφισεις, οσο και για το συστημα.
και εδώ είναι η "παγίδα/δυσκολία"...
πως θα πρέπει να το πετύχει αυτό;;
με το ποτ του ενισχυτή;; άδικο για το πικάπ..
με το αφτί;; εύκολα μπορεί να ξεγελαστεί και να κάνει λάθος..
με ντεσιμπελόμετρο;; αν μία από τις 2 πηγές έχει ισχυρότερο/βαθύτερο μπάσο, εκεί το όργανο θα "ξεγελαστεί" και θα γράψει μεγαλύτερη τιμή ενώ το αφτί θα νομίζει ότι ακούει σε χαμηλότερη στάθμη... (και όντως η αίσθηση θα είναι αυτή)

είναι κάτι που με "βασανίζει" εδώ και πολύ καιρό και λύση δεν έχω βρει ακόμα...
 
Ωχ...κι'αμαν αμαν!
θα φάω πόρτα λες ;;;; :LOL:

μα πολύς κόσμος θα ήθελε να δει και να "χαζέψει" το σύστημα του Κώστα.. όχι μόνο εγώ. (σίγουρο αυτό, ξέρω τι σου λέω...) ;)

ΚΑΙ το δικό σου να ξέρεις!! (αλλά εσένα σε φοβάμαι πιο πολύ για πόρτα αν στο ζητούσα...)