Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Μπορείς να το μεταφέρεις όπου θες
δεν μπορώ να κάνω κάτι εδώ στην κατηγορία της μουσικής.

κάποιος mod της κατηγορίας ή s.mod ας μεταφέρει το πόστ #869 του Γιώργου στο chat του 2κάναλου και μετά βλέπουμε...
 
Ολοκλήρωσα της ακρόαση της 7ης Beethoven Carlos kleiber.
Άκουσα το cd, το sacd της esoteric, το original βινύλιο και την ανατύπωση original source των Emil Berliner Studios.
Η ανατύπωση των Emil Berliner Studios σε σχέση με το παλαιό βινύλιο και το cd ήταν σαν την ημέρα με την νύχτα. H ανατύπωση είχε περισσότερη λεπτομέρεια (ήταν απίστευτη) , καθαρότητα, όγκο. Αρκεί να ακούσετε τα τύμπανα. Με άλλα λόγια πετάτε το original βινύλιο.
Το sacd esoteric έπαιζε πάρα πολύ ωραία, συγκρίσημα με το βινύλιο. Αν όμως έπρεπε να κρατήσω το ένα μάλλον και οριακά θα διάλεγα το βινύλιο. Η μόνη μου παρατήρηση στο βινύλιο είναι ότι κάποιες λίγες στιγμές σε κρεσέντα ο ήχος πλησίαζε την παραμόρφωση. Προσοχή δεν άκουσα παραμόρφωση.
 
Last edited by a moderator:
Μια παρένθεση στην συνέχεια των ανατυπώσεων με ένα original βινύλιο.

kertesz 1.jpg

O Istvan Kertesz διαδέχθηκε τον Pierre Monteux στην διεύθυνση της London Symph. Orch. σε ηλικία 36 ετών. Χωρίς να είναι πρώτης γραμμής μαέστρος ευνοήθηκε από τον συνδυασμό της διεύθυνσης μιας σημαντικής ορχήστρας και της εγγραφής από την Decca, της εταιρίας με τις καλύτερες ηχογραφήσεις.

Δύο χρόνια πριν αυτή την έκδοση στην ίδια αίθουσα έγινε η ηχογράφηση της 4ης Bruckner με τον Klemperer-Philarmonia-EMI.

H εκτέλεση- προσπάθεια του είναι καλή αλλά δεν φθάνει την εκτέλεση του Klemperer. Ο ήχος όμως της ηχογράφησης του Klemperer (το έχω σε ανατύπωση) υπολείπεται του Kertesz. <Decca balances the orchestra, Klemperer balances the music> έγραφαν οι Άγγλοι κριτικοί.
Είναι από τους καλύτερους ήχους που έχω ακούσει σε αυτή την συμφωνία, ένα ηχητικό διαμαντάκι.

Κάτι σημαντικό. Το βινύλιο παίζει σαν καινούργιο και είναι εγγραφή 1966
 
Last edited:
Ολοκλήρωσα της ακρόαση της 7ης Beethoven Carlos kleiber.
Άκουσα το cd, το sacd της esoteric, το original βινύλιο και την ανατύπωση original source της Berlin Classics.
Η ανατύπωση της Berlin Classics σε σχέση με το παλαιό βινύλιο και το cd ήταν σαν την ημέρα με την νύχτα. H ανατύπωση είχε περισσότερη λεπτομέρεια (ήταν απίστευτη) , καθαρότητα, όγκο. Αρκεί να ακούσετε τα τύμπανα. Με άλλα λόγια πετάτε το original βινύλιο.
Το sacd esoteric έπαιζε πάρα πολύ ωραία, συγκρίσημα με το βινύλιο. Αν όμως έπρεπε να κρατήσω το ένα μάλλον και οριακά θα διάλεγα το βινύλιο. Η μόνη μου παρατήρηση στο βινύλιο είναι ότι κάποιες λίγες στιγμές σε κρεσέντα ο ήχος πλησίαζε την παραμόρφωση. Προσοχή δεν άκουσα παραμόρφωση.
Θα ήταν παράληψη αν δεν έγραφα ότι όποιος ενδιαφέρεται συνολικά για τις συμφωνίες του Beethoven σε audiophile έκδοση και κλασσική ερμηνεία καταφεύγει στο κουτί του 1962-1963 με τον Karajan DG μεγάλο κάνιστρο (τουλίπα). Η ηχογράφηση της 7ης έστεκε αξιοπρεπέστατα δίπλα στο original source της Emil Berlin Studio.

Karajan Beethoven.jpg
 
  • Like
Reactions: superfly
Θα ήταν παράληψη αν δεν έγραφα ότι όποιος ενδιαφέρεται συνολικά για τις συμφωνίες του Beethoven σε audiophile έκδοση και κλασσική ερμηνεία καταφεύγει στο κουτί του 1962-1963 με τον Karajan DG μεγάλο κάνιστρο (τουλίπα). Η ηχογράφηση της 7ης έστεκε αξιοπρεπέστατα δίπλα στο original source της Emil Berlin Studio.

View attachment 227273
Να συμπληρώσω ότι η καλύτερη ίσως ηχογράφηση, η πλέον audiophile είναι η σχεδόν σύγχρονη του Rene Leibowitz, σε παραγωγή Charles Gerhardt και ηχοληψία Kenneth Wilkinson.

R-5885263-1405397004-5100.jpg

Και οι δυο κασετίνες βρίσκονται πολύ εύκολα στο διαδίκτυο σε χαμηλή τιμή, οπότε δεν τίθεται θέμα επιλογής, ο συλλέκτης που σέβεται τον εαυτό του έχει και τις δύο :)
 
  • Like
Reactions: superfly
νέα παραλαβή.jpg

Ma Vlast -Kubelik-Boston ότι καλύτερο μπορείτε να πάρετε από αυτή την ηχογράφηση στο βινύλιο. Η δουλειά της Emil Berliner Studios ε-ξαι-ρε-τι-κή. Εδώ δεν είχα το original βινύλιο αλλά σε σχέση με τις υπέρ υψηλές μου αναλύσεις είχα ακριβώς μα ακριβώς τον ίδιο ήχο.
 
Abbado-London- Ιεροτελεστία της Άνοιξης- Emil Berliner Studios.

Κόντεψε να πέσει το σπίτι. Φταίω και εγώ που αυτό τον καιρό (έχω τις περιόδους μου) περνάω την κεφαλή 0.4 mV αχρείαστα από pre pre και έχω πολύ gain.
Φυσικά και συστήνεται.
Με την ευκαιρία άκουσα και την extreme αλλά αγαπημένη μου εκτέλεση που δεν φθάνει ηχητικά αλλά στέκει αρκετά καλά δίπλα στου Abbado.

tilson thomas.jpg
 
Είπε κανείς τίποτα για Bruckner;
Τον Αύγουστο βγαίνει αυτό το πακέτο με όλες τις συμφωνίες. 17 LP προς 299 Ευρώ. Για πολύ σκληροπυρηνικούς.
 
Απ'ότι αναφέρουν η σειρά Original Source θα έχει να κάνει, αποκλειστικά και μόνο, με τις 4κάναλες ηχογραφήσεις του '70.
Οπότε μάλλον δεν θα τις δούμε όλες.
Προς μεγάλη μου απογοήτευση δεν θα δούμε και την 5η του Μπετόβεν με τον Kleiber γιατί λένε ότι η συγκεκριμένη ήταν 2κάναλη.:cry:
 
Osawa Boston Φανταστική συμφωνία- Emil Berlin.
Ο μεγάλος αυτός μαέστρος, ατέλειωτα χρόνια διευθυντής της Boston, απεβίωσε σε ηλικία 88 ετών.
Καλό του δρόμο κι αυτουνού. Έφυγε βέβαια πλήρης ημερών.
 
Απ'ότι αναφέρουν η σειρά Original Source θα έχει να κάνει, αποκλειστικά και μόνο, με τις 4κάναλες ηχογραφήσεις του '70.
Οπότε μάλλον δεν θα τις δούμε όλες.
Προς μεγάλη μου απογοήτευση δεν θα δούμε και την 5η του Μπετόβεν με τον Kleiber γιατί λένε ότι η συγκεκριμένη ήταν 2κάναλη.:cry:
Βγαίνουν όμως άλλα ενδιαφέροντα έργα σε καλή τιμή.

Οι συμφωνίες του Schumann σε νέο αναλογικό μάστερινγκ, σε βινύλιο 180γρ. για 50 ευρώ, είναι νομίζω πολύ καλή τιμή.
 
Γενικά, πάντως, 15-17 Ε ο δίσκος αυτών των συλλογών δεν είναι κακό, αντίθετα. Με την προϋπόθεσή πως η ποιότητα τους είναι όπως την περιγράφετε.
 
Γενικά, πάντως, 15-17 Ε ο δίσκος αυτών των συλλογών δεν είναι κακό, αντίθετα. Με την προϋπόθεσή πως η ποιότητα τους είναι όπως την περιγράφετε.
Αναφέρθηκαν κάποιες περιπτώσεις με ελλατωματικούς δίσκους, αλλά όχι πολλές. Κάτι που προκάλεσε σούσουρο στους εδώ αναλογικάριους είναι η κασετίνα με τις ηχογραφήσεις του William Steinberg.


Η κασετίνα έχει 3 δίσκους, ένα με τους Πλανήτες του Χολστ, ένα με το Τάδε εφη Ζαρατούστρα του Στράους και ένα με έργα του Hindemith. Σε μια παρτίδα μπερδεύτηκαν στο εργοστάσιο οι ετικέτες των δίσκων και κάποιοι (νόμισαν ότι) παρέλαβαν κασετίνα που είχε δυο φορές το δίσκο του Hindemith και καμία τον Holst. Τελικά ήταν όντως ο δίσκος του Holst με λαθος ετικέτα. Αργοτερα μάθαμε ότι η DG άλλαξε εργοστασιο και πήγε την παραγωγή στην Palace.
 
Τρίβω το λυχνάρι και ζητάω από το τζίνι αυτό αλλά σε NM κατάσταση.


Με τι επιστρέφει?
Για να μου κάνει οικονομία –έφερα δύο στην ίδια τιμή αφέντη- φέρνει αυτόν το δίσκο και το ίδιο sacd της esoteric.
(Μην σας μπερδεύει ο αριστερός δίσκος. Είναι η μεταγενέστερη ηχογράφηση του Kertesz με την London Symphony.

Dvorak.jpg

Λοιπόν και τα δύο παίζουν εκπληκτικά. Μια και το αναλογικό μου είναι καλύτερο από το ψηφιακό προκρίνω οριακά το βινύλιο από το sacd.
Σε σχέση με τα original source της DG είναι λίγο καλύτερα λόγω των καλύτερων original tapes της Decca. Όποιος σκέπτεται αναβάθμιση στο στερεοφωνικό βάζει αυτά και λέει που θα βρω καλύτερο σύστημα.

Συμπέρασμα. Πάντα αυτοπροσώπως ποτέ τζίνι για δίσκους
 
Έτσι για την επόμενη σύγκριση έχω ένα βινύλιο της esoteric σε σχέση με το δικό μου που είναι μια επανέκδοση, μια narrow band decca.
Το original ήταν wide band.


swan lake.jpg

Ωραία η μουσική, ωραία η εκτέλεση και θαυμάσιος ο ήχος. Δεν παρατήρησα διαφορές στην ποιότητα αναπαραγωγής ανάμεσα στα δύο βινύλια.
 
Έτσι για την επόμενη σύγκριση έχω ένα βινύλιο της esoteric σε σχέση με το δικό μου που είναι μια επανέκδοση, μια narrow band decca.
Το original ήταν wide band.


View attachment 227952

Ωραία η μουσική, ωραία η εκτέλεση και θαυμάσιος ο ήχος. Δεν παρατήρησα διαφορές στην ποιότητα αναπαραγωγής ανάμεσα στα δύο βινύλια.
Ουφ, ησύχασα τώρα. Την έχω κι εγώ αυτή την ηχογράφηση και είναι πράγματι υπέροχη.
 
Τρίβω το λυχνάρι και ζητάω από το τζίνι αυτό αλλά σε NM κατάσταση.


Με τι επιστρέφει?
Για να μου κάνει οικονομία –έφερα δύο στην ίδια τιμή αφέντη- φέρνει αυτόν το δίσκο και το ίδιο sacd της esoteric.
(Μην σας μπερδεύει ο αριστερός δίσκος. Είναι η μεταγενέστερη ηχογράφηση του Kertesz με την London Symphony.

View attachment 227950

Λοιπόν και τα δύο παίζουν εκπληκτικά. Μια και το αναλογικό μου είναι καλύτερο από το ψηφιακό προκρίνω οριακά το βινύλιο από το sacd.
Σε σχέση με τα original source της DG είναι λίγο καλύτερα λόγω των καλύτερων original tapes της Decca. Όποιος σκέπτεται αναβάθμιση στο στερεοφωνικό βάζει αυτά και λέει που θα βρω καλύτερο σύστημα.

Συμπέρασμα. Πάντα αυτοπροσώπως ποτέ τζίνι για δίσκους
την δεξιά την έχω σε μια επανέκδοση της Speakers Corner. Δυναμικός ήχος με πολύ μπάσο, αλλά σκληρός. Θα πάρω καταναλωτικό δάνειο και θα αγοράσω την πρωτότυπη ή της Esoteric.