Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Πολύ ωραίος δίσκος, καλοάκουστος.
Πες ότι το έβγαλε η σειρά original source σε βινύλιο To έχει βγάλει εδώ και χρόνια σε sacd για την Universal Ιαπωνίας.

@superfly Όλα τα βγάζουν και τα δικάναλα γιαυτό αναφερόμαστε, όσο μπορούμε, μεμονωμένα σε κάθε κυκλοφορία.
Τον έχω εδώ και χρόνια, απλά τώρα τόν παρουσίασα. Το SACD πρέπει να το έχω σαν αρχείο, θα το ψάξω.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Κάποτε αυτός ο δίσκος ήταν άπιαστο αντικείμενο πόθου. Πρόκειται για επανέκδοση της Chesky ενός περιζήτητου Living Stereo (το οποίο έχω, αλλά σε όχι πολύ καλή κατάσταση). Από τότε που τον έβαλε ο Arthur Salvatore στη λίστα με τις καλύτερες ορχηστρικές ηχογραφήσεις απο καταβολής βινυλίου (The Divinity) οι τιμές εκτοξεύτηκαν στα ύψη (τουλάχιστον σε αυτή την όχθη του Ατλαντικού). Οι καιροί αλλάζουν, οι μόδες περνάνε, και τώρα μπορεί να βρεθεί για ένα 20άρικο ή κάπου εκεί. Τώρα που το αγόρασα, το άκουσα...και με απογοήτευσε. Συμβαίνουν κι αυτά.
PXL_20250311_194924377.jpg
 
  • Sad
Reactions: vlad66

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Κάπου στη δεκαετία του '60 η ισπανική ραδιοτηλεόραση προσέλαβε τον σπουδαίο Γάλλο μαέστρο Igor Markevitch και τη Philips για να ηχογραφήσει μια ανθολογία ισπανικής μουσικής, λόγιας και...πιο ελαφριάς. Το αποτέλεσμα ήταν μια κασετίνα με 6 υπέροχα βινύλια που περιέχουν σπάνια και όχι τόσο σπάνια μουσική, με τα γνωστά μας μπαλέτα του Falla, της σουίτες του Albeniz, αλλά και Zarzuelas,(κάτι σαν ισπανικές οπερέτες των αρχών του 20ου αιώνα), εκκλησιαστική μουσική που δεν έχω ακουστά κλπ. Ο ήχος είναι πολυ καλός και η ορχήστρα είναι όσο πιο αυθεντική σπανιόλικη γίνεται. Σε ένα παράλληλο σύμπαν η ΕΙΡΤ κάλεσε έναν άλλο μαέστρο, να ηχογραφήσει με την ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας μουσική του Καλομοίρη και του Σκαλκώτα, οπερέτες του Καρέρ, του Αττίκ και του Χατζηαποστόλου...
PXL_20250311_194402736.MP.jpg
 

AUDIOINSPECTOR

Established Member
3 November 2024
184
ΑΘΗΝΑ
Εσείς που είστε πιο ψαγμένοι με τις εκδόσεις Κλασικής Μουσικής γνωρίζετε αν η παρακάτω έκδοση του Peer Gynt με τον μαέστρο Per Dreier έχει κυκλοφορήσει κάποια στιγμή σε CD ή SACD; Δεν μπόρεσα να βρώ κάτι στο internet.

Peer_Gynt_LP.jpgPeer_Gynt_LP_back.jpg
 

Attachments

  • Peer_Gynt_LP_back.jpg
    Peer_Gynt_LP_back.jpg
    101.7 KB · Views: 2

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,441
Αθήνα
Εσείς που είστε πιο ψαγμένοι με τις εκδόσεις Κλασικής Μουσικής γνωρίζετε αν η παρακάτω έκδοση του Peer Gynt με τον μαέστρο Per Dreier έχει κυκλοφορήσει κάποια στιγμή σε CD ή SACD; Δεν μπόρεσα να βρώ κάτι στο internet.

View attachment 248735View attachment 248737
Ναι δες εδώ. Τα βινύλια είναι πολύ ποιο φθηνά από το cd.
 

AUDIOINSPECTOR

Established Member
3 November 2024
184
ΑΘΗΝΑ
Ενδιαφέρον. Είχα ψάξει στο discogs πριν από δύο εβδομάδες και δεν υπήρχε το CD. Από ότι είδα κυκλοφόρησε το 1987 και μάλλον είναι σπάνιο καθώς δεν υπήρξε μεταγενέστερη έκδοση αυτής της ηχογράφησης. Μάλλον ο ιδιοκτήτης το γνωρίζει αυτό και για το λόγο αυτό η τιμή πώλησης είναι υψηλή. Στο οπισθόφυλλο γράφει ότι το mastering είναι AAD που σημαίνει ότι η αναλογική ταινία master μεταφέρθηκε στο CD χωρίς περαιτέρω ψηφιακή επεξεργασία.
 

AUDIOINSPECTOR

Established Member
3 November 2024
184
ΑΘΗΝΑ
Ισως να έχεις δίκιο. Πάντως από ότι φαίνεται δεν υπήρξε άλλη επανέκδοση σε CD από την αρχική του 1987. Μου προξενεί εντύπωση ότι την εποχή εκείνη ο Grieg συνέθεσε 100 λεπτά πρωτότυπης μουσικής για ένα θεατρικό έργο του Ιψεν. Αναρωτιέμαι πως καλύφθηκε το κόστος μιας τόσο μεγάλης παραγωγής εκείνη την εποχή, καθώς σε κάθε παράσταση ήταν απαραίτητη και η πα;ρουσία ζωντανής συμφωνικής ορχήστρας.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Ισως να έχεις δίκιο. Πάντως από ότι φαίνεται δεν υπήρξε άλλη επανέκδοση σε CD από την αρχική του 1987. Μου προξενεί εντύπωση ότι την εποχή εκείνη ο Grieg συνέθεσε 100 λεπτά πρωτότυπης μουσικής για ένα θεατρικό έργο του Ιψεν. Αναρωτιέμαι πως καλύφθηκε το κόστος μιας τόσο μεγάλης παραγωγής εκείνη την εποχή, καθώς σε κάθε παράσταση ήταν απαραίτητη και η πα;ρουσία ζωντανής συμφωνικής ορχήστρας.
Τω καιρώ εκείνω οι Grieg Και Ίψεν ήταν κάτι σαν εθνικοί ήρωες, οι δυο πιο διάσημοι Νορβηγοί της εποχής τους, παγκοσμίως γνωστοί και επιτυχημένοι. Οι παραγωγοί θα είχαν κάθε λόγο να πιστεύουν ότι η παράσταση θα πετύχαινε, παρόλο το κόστος. Επίσης ας έχουμε υπόψιν ότι α) πολλές θεατρικές παραστάσεις είχαν συνοδεία μουσικής (σκέψου π.χ. τη μουσική του Beethoven για τον Egmont, του Mendelssohn για το Όνειρο Θερινής Νυχτός, τις άφθονες μουσικές του Sibelius για το θέατρο κλπ.) και β) ότι σίγουρα στο θέατρο δε θα έπαιζε ολόκληρη συμφωνική ορχήστρα αλλά κάτι πιο συμμαζεμένο. Εκ των υστέρων το πείραμα μάλλον δεν πέτυχε, ο Peer Gynt είναι μάλλον το πιο παραμελημένο έργο του Ίψεν και ούτε ο Γκριγκ είχε την ίδια του τη μουσική σε ιδιαίτερη εκτίμηση-τη θεωρούσε το χειρότερο έργο του.
 

AUDIOINSPECTOR

Established Member
3 November 2024
184
ΑΘΗΝΑ
Μου θύμισες τη τελευταία συνάντηση Μελίνας Μερκούρη και Μάνου Χατζιδάκι όπου ο Χατζιδάκις εξηγεί στη Μελίνα την μετέπειτα αρνητική του άποψη για το τραγούδι "Τα Παιδιά του Πειραιά" που γνώρισε παγκόσμια επιτυχία. Η συνάντηση αυτή κινηματογραφήθηκε και υπάρχει ακόμα στο Youtube.


Και οι δύο καλλιτέχνες έφυγαν από τη ζωή το 1994.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,441
Αθήνα
record.jpgbox.jpg

Ένας φίλος της κλασσικής μουσικής που θέλει να ακούσει την Bohem διαθέτει μια από τις καλύτερες εκτελέσεις με τους Karajan Pavarotti. Δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό και να βάλω την άρια του ζωγράφου Rodolfo στη Μιμή από την θεική φωνή του Pavarotti. Aspeti signorina να σου πω ποιός είμαι τι κάνω και πως ζω,


Η ηχογράφηση είναι decca ή london όπως είναι η δική μου και είναι πραγματικά μια audiphile ηχογράφηση που στην original μορφή της κοστίζει 30-40 ευρώ (δύο δίσκοι). Η σύγχρονη επεξεργασία της τιμολογείται 153 σε sacd ή180 ευρώ σε βινύλιο. Η γνώμη μου, κρίνοντας από τον ήχο του sacsd σε σχέση με το original βινύλιο, είναι πως αυτό το ποσό δεν δικαιολογείται. Αν όμως κάποιος δεν ακούει βινύλιο τα 153 ευρώ του sacd αντιποσωπεύουν την ποιότητα αυτής της ηχογράφησης.

 
  • Like
Reactions: vlad66

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Η πολύ γνωστή ηχογράφηση της "Μεγάλης" συμφωνίας αρ.9 (ή 7) του Σούμπερτ με τον Josef Krips και τη Συμφωνική του Λονδίνου. Ωραία θα ήταν να διηύθυνε τη Φιλαρμονική της Βιέννης, αλλά δεν έμελε. Δεξιά είναι η επανέκδοση της Speakers Corner, αριστερά η γερμανική έκδοση της δεκαετίας του 60 με μήτρες ίδιες με της πρωτότυπης αγγλικής SXL. Η διαφορά εδώ δεν είναι τόσο μεγάλη όσο στην επανέκδοση 9ης Dvorak με τον Istvan Kertesz που ανέφερα μερικές σελίδες πιο πίσω. Η επανέκδοση έχει το ίδιο καλή αισθηση του χώρου, βάθος σκηνής και ανάλυση με το πρωτότυπο, είναι μάλιστα ελαφρά ανώτερη στο μπάσο και τις δυναμικές. Χάνει όμως στις χροιές. Στο πρωτότυπο τα έγχορδα έχουν μια μεταξένια, γλυκιά υφή που απουσιάζει στην επανέκδοση. Αξίζει πάντως και η επανέκδοση, δεν είναι του πεταματού.
PXL_20250407_180706128.MP.jpeg
 
  • Like
Reactions: vlad66

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,441
Αθήνα
Didital lps. Συνεπώς ενδιαφέρον έχει ότι είναι ανέκδοτα και κυρίως ότι πιάνο παίζει ο Richter.
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων βινυλίου που δικαιολογεί την τριπλάσια τιμή της μιας έκδοσης από την άλλη.
Το μόνο διαφορετικό που διαβάζω στην στην ακριβή έκδοση είναι το Whitelabel Vinyl + Covercard.


 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
19,036
Μεσευρώπη
Didital lps. Συνεπώς ενδιαφέρον έχει ότι είναι ανέκδοτα και κυρίως ότι πιάνο παίζει ο Richter.
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων βινυλίου που δικαιολογεί την τριπλάσια τιμή της μιας έκδοσης από την άλλη.
Το μόνο διαφορετικό που διαβάζω στην στην ακριβή έκδοση είναι το Whitelabel Vinyl + Covercard.


Γιατί ψηφιακά Lps; οι ηχογραφήσεις είναι ζωντανές απο το 1966. Δεν καταλαβαίνω το λόγο που έκαναν μάστερινγκ στα LP απο το ψηφιακό. Όσο για τη διαφορά στην τιμή, είναι επειδη τα λευκά label έχουν μεγαλύτερη συλλεκτική αξία, οι δίσκοι είναι πανομοιότυποι.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
6,107
Βόλος
Γιατί ψηφιακά Lps; οι ηχογραφήσεις είναι ζωντανές απο το 1966. Δεν καταλαβαίνω το λόγο που έκαναν μάστερινγκ στα LP απο το ψηφιακό. Όσο για τη διαφορά στην τιμή, είναι επειδη τα λευκά label έχουν μεγαλύτερη συλλεκτική αξία, οι δίσκοι είναι πανομοιότυποι.
Test pressing? Αλλιώς γιατί να μην έχει label και τυπωμένο εξώφυλλο;