Μεγαλυτερος Ελληνας Τραγουδιστης - Τραγουδιστρια

Απάντηση: Re: Μεγαλυτερος Ελληνας Τραγουδιστης - Τραγουδιστρια

Ξεχάσαμε ίσως ΤΙΣ φωνές, Φλέρυ Νταντωνάκη, Μ. Φαραντούρη.

Ναί, αλλά είπαμε να πούμε μία και στο τέλος δεν θα αφήσουμε καμία. :grinning-smiley-043
 
Εγώ θα σας χαλάσω λίγο, αλλά ψηφίζω Νταλάρα και Αλεξίου. Τον πρώτο γιατί θεωρώ ότι έχει καταπληκτικό ρεπερτόριο και πολύ καλή φωνή και τη Χαρούλα γιατί, παρότι δε με ενθουσιάζει πολύ το ρεπερτόριό της, έχει καταπληκτικό μέταλλο στη φωνή. Εναλλακτικά Καζαντζίδη και Μοσχολιού. Θα έβαζα πρώτο το Στελάρα αλλά εκτιμώ ότι ο Νταλάρας έχει πει πολύ καλύτερα τραγούδια (προσωπική άποψη πάντα).
 
Από όλη την πορεία του Νταλάρα, προσωπικά, μόνο αυτά με τον Κουγιουμτζή κρατάω.. Για τα υπόλοιπα δεν θα μιλήσω για να μην στεναχωριόμαστε κιόλας...
 
  • Like
Reactions: makis7
Αν αφήσω στην ακρη τον Καζαντζιδη και την Φαραντουρη, που σχεδον παιζουν χωρις συναγωνισμό στο θεμα "μεγαλύτεροι τραγουδιστές", θα έλεγα οτι θεωρω κορυφαίους τον Βασιλη Λεκκα και την Μελινα Μερκουρη.
 
Re: Απάντηση: Μεγαλυτερος Ελληνας Τραγουδιστης - Τραγουδιστρια

Από όλη την πορεία του Νταλάρα, προσωπικά, μόνο αυτά με τον Κουγιουμτζή κρατάω.. Για τα υπόλοιπα δεν θα μιλήσω για να μην στεναχωριόμαστε κιόλας...

Eμ! Πέστα ντέ!
 
Τελικά εκφυλίστηκε σε ψηφοφορία ανευ νοήματος του ποιός είναι ο αγαπημένος μας τραγουδιστ-ής/ρια, αντί για τον αιτιολογημένα καλύτερο.
 
Απάντηση: Re: Μεγαλυτερος Ελληνας Τραγουδιστης - Τραγουδιστρια

...και, για να το πάω παραπέρα, οι Χ, Θ και Ξ χρωστάνε στον Γρηγόρη κι όχι το αντίστροφο...

Ε λοιπόν αυτό το ελληνικό, περί πρωτοκαθεδρίας του τραγουδιστή απέναντι στο συνθέτη, δε μπορώ να το δεχτώ με τίποτε. Ούτε σε περιπτώσεις σαν του σερ Μπιθί.

Οι δικές μου γνώμες, για το ελληνικό τραγούδι:

τραγουδιστές: Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης.

τραγουδίστριες: Μαίρη Λίντα, Νένα Βενετσάνου, Μαρία Φαραντούρη.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: makis7
Δεν νομίζω οτι υπάρχει αντικειμενικά καλύτερος/καλύτερη.Μεγαλύτερος?μεγαλύτερη.Εκτός αν μιλήσουμε ηλικιακά.

Το ηχόχρωμα,το μέταλλο και η ερμηνεία είναι αντιληπτά διαφορετικά στον καθένα μας.
Αλλα απορρίπτονται άλλα όχι.
Επίσης το ρεπερτόριο.
Εγώ ας πούμε δεν αντέχω τον Στέλιο.
Προτιμώ τον Γρηγόρη.
Επίσης γουστάρω τα "φάλτσα" του Μητροπάνου.Μου μιλάνε.
Η Βέμπο είχε φωνάρα.Ποιός την ανέφερε?
Η Βάνου στα νιάτα της είχε ασύλληπτη και αδιανόητη φωνή.
Δεν τις ακούω όμως.
Η Μαρινέλλα το ίδιο όπως και η Μούσχουρη.
Η Μοσχολιού-συμφωνώ με τους προλαλήσαντες-είναι μοναδική σε ότι και να έχει τραγουδήσει.Νυν και Αεί.
Η Βίσση είναι εγκληματίας που ανάλωσε μια τρομερή φωνή σε μ@λ@κίες.Κρατάω τις μπαλάντες της και τις παλιές ερμηνείες της που την κάναν μοναδική.Και που θέλησαν πολλές να την "φάνε" αλλά πέρασαν από κάτω..
Η Χαρούλα είναι υπέροχη σε ότι και αν πεί.
Η Τσανακλίδου είναι διαμάντι "ψυχής" όπως και η Γαλάνη.
Ακολουθεί η Πρωτοψάλτη για τις δυνατότητές της και το μέταλλο.
Ποιά να διαλέξεις??

Η Φλέρυ και η Γιαννάτου είναι από μόνες τους σχολές και δεν συγκρίνονται..

Υ.Γ.Αντε βρες άκρη μετά.Δεν νομίζω να υπάρχει μία ή ένας τελικά..
 
Η ερωτηση σε αυτο το νημα ειναι weird
Ειναι σαν να εξηγουν τα παιδακια στο νηπιαγωγειο ποιανου ο πατερας εχει το μακρυτερο ματσουκι.
Ας ειναι, μια πολυ αγαπητη τραγουδιστρια που θυμηθηκα πριν απο λιγο που ακουγα μερικους δισκους της Σαββινας Γιαννατου, ειναι η Μαριζα Κωχ, τι κανει η χοντρουλα, ζει ακομα?
Απορησα γιατι κανεις δεν την ανεφερε, φωνη κρυσταλο, τουλαχιστον απο οτι θυμαμαι εδω και 30 χρονια. Εκφραση και την συνοδευανε παντα πολυ καλοι μουσικοι. Κριμα που δεν εχω κανεναν δισκο της και δεν εχει ουτε η Βιβλιοθηκη του χωριου.
 
Μπιθικώτσης.
Η μεγαλύτερη φωνή που έχει βγάλει αυτός ο τόπος. Ο δεύτερος ακολουθεί με μεγάλη διαφορά. Πολλοί θα μπορούσε να είναι πίσω, λίγο πολύ αναφέρθηκαν πιο πάνω, αλλά κανένας δε νομίζω ότι πλησιάζει το Γρηγόρη.
Από γυναικίες φωνές δεν πιστεύω ότι έχουμε κάτι αντίστοιχο. Όσο και αν η Μοσχολιού είχε σπουδαία φωνή δε μου αρέσουν τα τραγούδια της.
Θα έλεγα Ρίτα Αμπατζή. Συγκινητικές ερμηνείες, κατάθεση ψυχής, ειδικά στους αμανέδες που τραγούδησε.

Συμφωνώ με το Μάριο για τον Παγιουμτζή, η μεγαλύτερη φωνή του προπολεμικού ρεμπέτικου.
 
Αυτό που για μένα έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία απο ποιόν ή ποιάν θεωρώ μεγαλύτερο/η Ελληνα τραγουδιστή//τρια είναι το ότι έχω πάρα πολλές φορές νιώσει οτι η φωνή ενός καλλιτέχνη στην δεδομένη στιγμή είναι και η μοναδική για το συγκεκριμένο τραγούδι.Είναι εκείνη η στιγμή που η συγκλονιστική ερμηνεία ενός καλλιτέχνη έρχεται και κλειδώνει με το τραγούδι, υπερβαίνει την όποια ικανότητα του,σφραγίζει το κομμάτι,και σπο κει και πέρα όποιος και να τολμήσει να το αγγίξει ακόμα και κάποιος με αναμφίβολα μεγαλύτερες φωνητικές δυνατότητες, είναι συνήθως εκτός κλίματος και δεν επαναλαμβάνεται ποτέ αυτή η χημεία.

Τέτοιες περιπτώσεις για μένα είναι για παράδειγμα "Η αχάριστη" από Γεωργακοπούλου Περπινιάδη Τσιτσάνη,"Ας ήταν τ' όνειρο να βγει" απο Γρηγόρη Μπιθικώτση, "βρέχει φωτιά στη στράτα μου"από Στράτο Διονυσίου, "Με κλειστά παράθυρα" απο Αλίκη Καγιαλόγλου,"Νυν και αεί"απο Βίκυ Μοσχολιού,"Το πάτωμα" από Τάνια Τσανακλίδου,"Το κομοδίνο" από Δήμητρα Γαλάνη, "ο πόνος του πρεζάκια" από Ανέστη Δελιά,"Αρχηγός/Μπαλάντα της Ιφιγένειας" Από Χάρις Αλεξίου,ή ακόμα και όχι ιδιαίτερα συμπαθής σε μένα Βασίλης Λέκκας στο"Παιδί απο την Κρήτη" ή ο γλυκερός Πουλόπουλος στο "Επεφτε βαθιά σιωπή" και πολυ πρόσφατα αυτό το "μαγικό" που λέω εγώ συναίβει και με το "Αυτή η νύχτα μένει" απο Δήμητρα Παπίου, και πάρα πολλά άλλα άπειρα παραδείγματα για τα οποία μπορούμε να μιλάμε ώρες.

Για να μείνουμε στο θέμα τώρα
Καζαντζίδης - Βιταλη για μένα
Τεράστα αμφιλεγόμενα ταλέντα ή όπως αλλίως λέμε το "χάρισμα" είναι τόσο πια φωτεινό που τελικά τα καίει όλα, και όταν πια σβήνει η φωτιά έρχεται η "καμμένη γη" και το "σκοτάδι".
 
Καζαντζίδης και Σωτηράκης!

Φωνάρες και οι δύο. Τραγουδούσαν και νόμιζες πως τραγουδούσαν για σένα. Για τον δικό σου πόνο.
 
Απάντηση: Re: Μεγαλυτερος Ελληνας Τραγουδιστης - Τραγουδιστρια

κι ένα προσωπικό "κόλλημα": η Ελενα Κυρανά στα τραγούδια του Λόρκα. Των Γλέζου-Μαμαγκάκη. Αλλά αντιπαθώ τον παρτεναίρ της στο συγκεκριμένο δίσκο...

:blink:

Τι είπες τώρα βρε άνθρωπε;
Τι κόλλημα είναι αυτό; Γιατί έχω κι εγώ κόλλημα μαζί της!
Δεν θα την έλεγα "μεγάλη" φωνή και ούτε είναι. Την πρωτοάκουσα στο "Ο Κήπος" του Λίνου Κόκοτου. Έρωτας με την μία! Βρίσκω την φωνή της εξαιρετικά γυναικεία όσο και καθημερινή, απλή. Έτσι θα ήθελα να τραγουδάει η γυναίκα μου. Στο "Άσε με Ήλιε μου" είναι συγκλονιστική. Η ενορχήστρωση του Μαμαγκάκη στο συγκεκριμένο τραγούδι ρέει σαν νερό, ανάλαφρη αλλά και με μια εσωτερική δύναμη, παίρνει έναν χαρούμενο νησιώτικο ρυθμό και τον παντρεύει με την θλίψη που διαπερνά το τραγούδι. Εξαιρετική στιγμή!
Αλλά και στα τραγούδια του Λόρκα είναι πολύ καλή. Δεν πρέπει να έχει ηχογραφήσει περισσότερα από καμιά δεκαριά τραγούδια όλα κι όλα.
Τι απέγινε αυτή η φωνή άραγε; Γνωρίζει κανείς κάτι άλλο γι αυτή;
........
 
...που να βρίσκεται η Ηδύλη Τσαλίκη που τη λάτρεψα τότε στους αγώνες της Κέρκυρας;

Η Τσαλίκη είχε βγάλει ένα προσωπικό δίσκο που ονομαζόταν 'αυταπάτη' αν δεν απατώμαι, νομίζω το 1984. Ελάχιστα μετά την ολοκλήρωσή του είχε επιπλοκές στην υγεία της και εξ όσων γνωρίζω πέθανε, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του δίσκου της. Πραγματικά τραγικό για μία τέτοια φωνή...
 
Καζαντζίδης με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο.
Όταν τραγουδούσε στα κέντρα (το λίγο καιρό που τραγουδούσε) έκλειναν τα υπόλοιπα μαγαζιά γιατί χτυπούσαν μύγες τα γκαρσόνια.
Δεν είχαν και καλές μυγοσκοτώστρες τότε!:flipout:
 
Last edited:
  • Love
Reactions: makis7
Μήπως κάποιος από τους πιό παλιούς έτυχε να ακούσει στο "ΖΥΓΟ" τη Μοσχολιού να τραγουδάει χωρίς μικρόφωνο το "Νύν και αεί;" :adore::adore:
 
Η πληθώρα των απαντήσεων νομίζω είναι λογικό να υπάρχει, διότι αναφερόμενος αποκλειστικά σε κάποιον-α, είναι σαν να βάζεις σε 2η-3η μοίρα τους υπόλοιπους, που δόξα τω Θεώ, από Έλληνες ερμηνευτές, είχαμε πολλούς αξιόλογους. Μάλιστα κάποιοι είναι κορυφή ο καθένας στο είδος του. Δεν είναι ΕΝΑΣ για ΟΛΑ τα είδη.

Στους προαναφερθέντες ερμηνευτές να προσθέσω:

Δημήτρης Μητροπάνος. Αυτός κι αν είναι ερμηνευτής απ τους λίγους. Στην εμφάνιση του στο Καλλιμάρμαρο στα τέλη Σεπτέμβρη, ξεχώρισε ανάμεσα σε άλλα 14 μεγάλα ονόματα, και το κοινό (περίπου 70.000) τον λάτρεψαν πραγματικά.

Ηλίας Κλωναρίδης. Μια μεγάλη λαϊκή φωνή, πολύ δουλεμένη και καλλιεργημένη. Αυτοί που σπούδασαν μουσική και βυζαντινή, μπορούν να αναγνωρίσουν τα στοιχεία που ξεχωρίζουν την ερμηνεία του, όπως "ο Αυγερινός". (Εντάξει δεν είμαι και φανατικός του γενικότερου έργου του, μου πέφτει λίγο βαρύ)

Ξανθίππη Καραθανάση. Στα δημοτικά-παραδοσιακά. Ζει και κινείται στη Χαλκιδική. Δεν ξέρω που και πως.

Νίκος Παπάζογλου. Μια ιδιαίτερη φωνή που έχει φανατικούς οπαδούς απ όλες τις ηλικίες, εδώ και πολλά χρόνια, και κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, χωρίς να χρειάζεται να βγάζει κάθε λίγο νέο δίσκο. Ποιός δεν έχει ανατριχιάσει με τον "Αύγουστο"; Επίσης μου αρέσει που διατηρεί κι ένα παραδοσιακό ύφος σε πολλά τραγούδια του.

Αργύρης Μπακιρτζής. Αυτός κι αν είναι ιδιαίτερη φωνή, χωρίς βέβαια να διεκδικεί την κορυφή. Μου άρεσε πολύ στη ζωντανή ηχογράφησή του με τη Μπάντα της Φλώρινας.

Νίκος Ξυλούρης. Χωρίς σχόλια.

Μελίνα Τανάγρη. Μπορεί να μην διεκδικεί την κορυφή στις γυναικείες φωνές, αλλά η φωνή της έχει εξαιρετική γλυκύτητα. Μου άρεσε πολύ στον δίσκο της "40ος παράλληλος".

Λήδα Χαλκιαδάκη + Σπύρος Βλασσόπουλος. Απλότητα, ομορφιά, και καλλιέργεια φωνής και μουσικής παιδείας στις ερμηνείες της Λήδας και τις ενορχηστρώσεις των δίσκων της. Παρεπιπτόντως τους θεωρώ πολυ καλές και καθαρές ηχογραφήσεις.

+1 επίσης για τις εντυπώσεις μου για την Έλενα Κυράνα, από τον "Κήπο" του Λίνου Κόκκοτου, που σαν δίσκος γενικά με κέρδισε απ την πρώτη στιγμή.