Νομίζω ότι το θέμα είναι γενικότερο και έχει να κάνει, τόσο με τον τρόπο που λειτουργούμε σαν κοινωνία και οικονομία, όσο και με την στάση ζωής του καθένα μας. Όταν το 2010, στην εποχή της πληροφόρησης, οι περισσότεροι αγοραστές-πελατες αγοράζουν ακόμα ένα οποιοδήποτε προιόν, για να καλύψουν μιαν υποτιθέμενη ανάγκη τους, χωρίς πολλές φορές να το χρειάζονται αρκούμενοι σε μια γενική και επιπόλαιη γνώση των ιδιοτήτων του, τι περιμένετε από τα πολυκαταστήματα? Οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές μιας τηλεόρασης ακολουθούν απλά τις γνωστές πεπατημένες ... 1) κάποια γνωστή μάρκα, στην φτηνότερη τιμή και να να ταιριάζει οπωσδήποτε το χρώμα και το σχέδιο με το μπουφέ:jester: ή 2) το πιό super-ουάου μοντέλο τελευταίας "κοπής" που θα το βάλει στο σαλόνι για να το επιδεικνύει ο ... καβαλημένος σε συγγενείς, φίλους και γνωστούς, μαζί με όλα τα άλλα super-ουάου αποχτήματα που τον καταξιώνουν σαν ... "καταναλωτάνθρωπο":ridinghorse:.
Η τηλεόραση, δυστυχώς, είναι το λιγότερο ... Εδώ πολλοί αγοράζουν ολόκληρα σπίτια και χρεώνονται μια ζωή χωρίς να ψάξουν στοιχειώδη πράγματα ή, ακόμα και αν τους επισημανθεί η λαθεμένη επιλογή, πείθονται με τη μεγαλύτερη ευκολία στις πιο απίθανες εξηγήσεις του κάθε εργολάβου και, βέβαια, τηλεόραση αλλάζεις, αλλά σπίτι ...!:hanged:
Πιστεύω ότι, ειδικά τα πολυκαστήματα, δεν ενδιαφέρονται για τον συνειδητοποιημένο πελάτη-καταναλωτή γιατί αυτός αποτελεί σαφέστατα μια μικρή (και ίσως ενοχλητική) μειοψηφία. Το πολυκατάστημα δεν έχει κανένα λόγο να προάγει-εκπαιδεύσει τους πελάτες του και να τους μετατρέψει σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές ... Τους θέλει ... "Αλέκους"! Αν σήμερα ανεβάσει το επίπεδο ενημέρωσης στις τηλεοράσεις κάποιοι από τους πελάτες ίσως αρχίσουν να την ψάχνουν :hmmmm:αύριο με τον ίδιο τρόπο και στις τοστιέρες. Άσε που θα χρειάζεται και πιο εξειδικευμένο προσωπικό που θα κοστίζει περισσότερο σε μισθοδοσία-εκπαίδευση και θα αντικαθίσταται-απολύεται δυσκολότερα ... Συνειδητοποιημένοι πελάτες και εξειδικευμένοι υπάλληλοι ... Δηλαδή να αγοράζουν μόνον ότι πραγματικά χρειάζονται, όταν το χρειάζονται, στην τιμή που πρέπει! :behead: Ευτυχώς ... ήταν μόνον ένας εφιάλτης!:devil-smiley-029:
Γενικότερα το οικονομικό-κοινωνικό μας σύστημα στηρίζεται και προωθεί την, με οποιοδήποτε τρόπο, κατανάλωση χωρίς ο καταναλωτής να το πολυψάχνει και να το πολυβασανίζει και αν το εμπόρευμα που αγοράσει δεν καλύπτει καμία πραγματική του ανάγκη ή δεν είναι το κατάλληλο για αυτό που θέλει, τόσο το καλύτερο, γιατί πουλήσαμε κάτι που αλλιώς θα έμενε απούλητο ή -τί καλά- θα αναγκαστεί να ξαναγοράσει το "θύμα" και κάτι άλλο, πάλι βέβαια με τα ίδια κριτήρια, και σε δουλειά να βρισκόμαστε! Το θέμα δεν είναι τι χρειάζεται ο καταναλωτής αλλά τι έχω και πρέπει εγώ να του πουλήσω!
Ένας τρόπος υπάρχει να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Να γίνουν περισσότεροι αυτοί που πριν αγοράσουν οτιδήποτε θα ξεκαθαρίζουν ποιές είναι οι ανάγκες τους, θα ρωτάνε, θα επιμένουν στις ερωτήσεις τους και θα διπλοτσεκάρουν τις απαντήσεις που θα πέρνουν.

Και αν δεν μείνουν ευχαριστημένοι από το προιόν θα αντιδράσουν με όποιο τρόπο μπορούν, θα στείλουν μήνυμα ότι αν επιμείνετε έτσι εμένα με χάσατε από πελάτη...:furious3: Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάνε fora σαν το avclub ...
Ελπίζω να μην υπέπεσα στο αμάρτημα

fftopic: και να μην σας κούρασα αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι, στην εποχή της "ολοκλήρωσης" και της "παγκοσμιοποίησης" που ζούμε, αυτό το "μοτίβο" κυριαρχεί και επαναλαμβάνεται από την αγορά-κατανάλωση μιας τσίχλας μέχρι την επιλογή αυτών που μας κυβερνάνε με τα γνωστά, σε όλους μας πια, αποτελέσματα ... :bigcry: