Πριν απο παρα πολλα χρονια οταν επαψα να εχω σαν πρωτο κριτηριο στα ακουσματα μου την ισχυ αρχισα να αναζηταω την ποιοτητα πρωτα απο ολα . Σαφως για να γινει αυτο δεν ειναι ευκολο .Το πρωτο και κυριοτερο ειναι να δημιουργηθει μια αναφορα οπως καποιος θα μπορουσε να φανταστει δεν μπορουμε να συζηταμε οτι κατι τετοιο μπορει να γινει σε μια νυχτα .
Ξεκινησα λοιπον δυο ταυτοχρονα παραλληλα project
--Το ενα ηταν να επιλεξω καποια μουσικα θεματα τα οποια θα ηταν αρχικα της αρεσκιας μου και δευτερον επιλεγμενα με εναν τετοιο τροπο ωστε να περιεχουν αρκετη πληροφορια αλλα και ειδη οργανων σε ποικιλια, φωνητικα διαφορων τυπων , γενικοτερα μια ποικιλια χωρις ομως το τρελλο απλωμα . Ας πουμε κατι λιγο απο ολα με προσεκτικη επιλογη . Ο σκοπος ηταν να ακουω την συγκεκριμενη μουσικη οσο το δυνατον περισσοτερο , με τα ιδια ηχεια , στον ιδιο χωρο απο την ιδια πηγη , για να την μαθω με καθε λεπτομερια .
--Το δευτερο ηταν να βρω αρχικα εναν ενισχυτη ...Επελεξα κατι ο οποιο βρηκα στο διαδικτυο το κατασκευσα ως το βρηκα σχεδιασμενο και απο την στιγμη που το βρηκα καλυτερο απο 10 αλλα που ειχα κατασκευασει ξεκινησα μια προσπαθεια περιπου 6 ετων ωστε να φτασω το συγκεκριμενο κυκλωμα στο 1000% αν αυτο μπορουσε να γινει
--Ενα sub PROJECT που ετρεχε ηταν να "" δεσω "" τον ενισχυτη με καποιον προ ...στην αρχη το θεωρησα μαλλον απλο αλλα τελικα δεν ηταν ...Απο τον παγκο περασαν τα παντα ..ενεργα , παθητικα , Jfet , wild op amps , με gain , χωρις ,buffer κλπ ... πηρα και τα αναλογα μαθηματα οτι σωστος προ χωρις σωστη τροφοδοσια δεν μπορει να γινει , Διαβαζωντας παραληλα την δουλεια του salas που ευτυχως χρονικα ετρεχε παραλληλα , οπου και εκει η προσεγγιση ηταν σχεδον ιδια και με τον ενισχυτη και μετα απο 6 χρονια τα αποτελεσματα με δικαιωσαν .
--Παραλληλα ετρεξε και η επιλογη του ηχειου το οποιο για την συγκεκριμενη εφαρμογη ηταν near field και κατασκευασμενο μαλλον να ειναι σχετικα ευαισθητο και φωτεινο ωστε να μπορει να αναδειξει καταστασεις σε χαμηλη ισχυ και ευκολα . Βασικα .... ειναι ενα ζευγαρι μεγαλα ακουστικα .
( καποια στιγμη θελω να βγαλω την δουλεια μου σε παραγωγη καθαρα για εμπορικους σκοπους αλλα και αυτο ειναι ενα feature project .... )
Απο την στιγμη που στηθηκε το συστημα στον χωρο που δουλευω και ακουω ( οι περισσοτεροι σημερα γνωριζουν οτι ακουω δεκαδες ωρες καθημερινα ) και ενω αληθεια ειναι οτι ""δουλευα"" το συστημα βελτιωνοντας μικρα πραγματα οπως τροφοδοσιες συνοδα πηγες κλπ για πανω απο 6 χρονια παραλληλα το χρησιμοποιουσα κιολας ως πηγη αναφορας σε σχεση με τα μηχανηματα που επισκευαζω .
Σαφως η δοκιμη δεν ηταν ποτε η αν οχι ποτε τουλαχιστον πολυ σπανια ""τιμια"" οτι και να ειναι ποτε δεν μπορεις να συγκρινεις ενα σετ προ με τελικο με εναν ολοκληρωμενο ...δεν ειναι δικαιο ....Ομως οταν υπαρχει η γνωση για το που υστερει ενας ολοκληρωμενος σε σχεση με εναν προ + τελικο τοτε ναι η δοκιμη μπορει να γινει .
Στις δοκιμες το μονο που δεν εχει απολυτως καμμια σημασια ειναι μαλλον η ισχυς μια νορμαλ κατασταση απο 10-50 βαττ ειναι ικανα να σου δωσουν την εικονα σε οτι αφορα τον ηχο και τα καλουδια ενος μηχανηματος .Σαφως υπαρχουν πολυ ειδικοτερες καταστασεις οπου υπαρχουν πολυ απαιτητικα ηχεια τα οποια ξεκινανε μετα τα 70 βαττ και απαιτουν και 100 και 150 βαττ για να αναδειξουν τα οποια καλουδια εχουν .Σαφως οι δοκιμες μου εκει εχουν πολυ μεγαλα κενα και πλεον φευγουμε απο τον χωρο το εργαστηριου και παμε σε τελειως διαφορετικη κατασταση .
Απο τον παγκο μου εχουν περασει με δυο λεξεις οτι μηχανημα μπορει καποιος να φανταστει Το αστειο ειναι οτι μολις μερικα μηχανηματα και μαλιστα ολοκληρωμενα μπορεσαν να ""χτυπησουν "" το σετ προενισχυτη και τελικου ... επιγραμματικα θυμαμαι Creek Evo , Electrocompaniet EC2, ενας Yamaha , και ισως και ενα δυο αλλα το πολυ που μαλλον δεν μου εκαναν εντυπωση και τοσο πολυ για να μην τα θυμαμαι .
Σημαντικο ειναι καποιος να σημειωσει οτι γενικοτερα τα ακουσματα μου ειναι μαλλον ποπ , soulful house , Jazz , soul , αρεα και που disco , λιγα πραγματα απο κλασσικη μουσικη , λιγοτερα απο rock , καθολου απο garage punk η metal καθε τυπου .... ( α ναι και εκτος απο ενα CD απολυτως τιποτα ελληνικο ) Σαφως θα πρεπει να εχουμε κατα νου οτι θα υπαρχουν και ακροατες που ακουν Εφη Θωδη και ειναι και προφανες οτι ολες αυτες οι μουσικες που εγω δεν ακουω θα εχουν τα δικα τους θεματα και ιδιαιτεροτητες τις οποιες εγω δεν μπορω να καλυψω . Μεχρι σημερα παντως πελατες που εχω απο αυτη την μουσικη σκηνη βρισκουν πολυ καλα αποτελεσματα στις αναβαθμισεις που κανω που σημαινει οτι οπου βοηθαω τα μηχανηματα μαλλον το πετυχαινω ακομα και αν η προσεγγιση μου ειναι καθαρα τεχνικη και οχι μουσικη .
Δεν υπαρχει περιπτωση να ξεκινησω να ""μαθω "" μια μουσικη που δεν μιλαει στην ψυχη μου .. Δεν βρισκω κανενα λογο να το κανω .
Σαν συμπερασμα ολων αυτων που γραφω παραπανω εχει καπως ετσι
--Τα πιο απλα μηχανηματα συνηθως παιζουν και πιο ωραια
--Δεν χρειαζεται καποιος να χωσει τρελλα χρηματα για να αποκτησει ενα συστημα υψηλης ποιοτητας
--Χρειαζεται να αφιερωσει καποιος απιστευτο χρονο να ""μαθει"" τις μουσικες του και μετα το συστημα του
--Αμεσως μετα ειναι ετοιμος για το επομενο βημα .
--Πολλα μηχανηματα τα οποια κυκλοφορουν στην αγορα εχουν απλα ονομα μακραν δυσαναλογο καποιων προσδοκιων
--Ακομα πιο πολλα μηχανηματα που κυκλοφορουν στην αγορα εχουν χουγια ...προσφερουν το Α αλλα δεν εχουν ισχυ προσφερουν το Β και ισχυ αλλα δεν προσφερουν το Α ο καταλογος ειναι πολυ μακρυς ακομα, αλλα το τελευταιο σημαντικο ειναι οτι ο Α ενισχυτης παει καλα με την Α μουσικη .Σπανια ενα μηχανημα κελαιδαει σε ολα τα ειδη μουσικης .
--Οπου καποιος ακουει δογματισμους τυπου :"παρε αυτο και καθαρισες " πρεπει να κραταει πολυ μικρο καλαθι
--Μικρα βηματα ..και προσεκτικες επιλογες ...
Τελος η μεγαλυτερη παγιδα που δυστυχως πεφτει πολυ κοσμος ειναι το να ακουει μουσικες που πανε καλα στο συστημα του ..ενω θα επρεπε να συμβαινει το ακριβως αντιθετο Να εχει ενα συστημα το οποιο παει καλα στις μουσικες του ..
Happy listening
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
Ξεκινησα λοιπον δυο ταυτοχρονα παραλληλα project
--Το ενα ηταν να επιλεξω καποια μουσικα θεματα τα οποια θα ηταν αρχικα της αρεσκιας μου και δευτερον επιλεγμενα με εναν τετοιο τροπο ωστε να περιεχουν αρκετη πληροφορια αλλα και ειδη οργανων σε ποικιλια, φωνητικα διαφορων τυπων , γενικοτερα μια ποικιλια χωρις ομως το τρελλο απλωμα . Ας πουμε κατι λιγο απο ολα με προσεκτικη επιλογη . Ο σκοπος ηταν να ακουω την συγκεκριμενη μουσικη οσο το δυνατον περισσοτερο , με τα ιδια ηχεια , στον ιδιο χωρο απο την ιδια πηγη , για να την μαθω με καθε λεπτομερια .
--Το δευτερο ηταν να βρω αρχικα εναν ενισχυτη ...Επελεξα κατι ο οποιο βρηκα στο διαδικτυο το κατασκευσα ως το βρηκα σχεδιασμενο και απο την στιγμη που το βρηκα καλυτερο απο 10 αλλα που ειχα κατασκευασει ξεκινησα μια προσπαθεια περιπου 6 ετων ωστε να φτασω το συγκεκριμενο κυκλωμα στο 1000% αν αυτο μπορουσε να γινει
--Ενα sub PROJECT που ετρεχε ηταν να "" δεσω "" τον ενισχυτη με καποιον προ ...στην αρχη το θεωρησα μαλλον απλο αλλα τελικα δεν ηταν ...Απο τον παγκο περασαν τα παντα ..ενεργα , παθητικα , Jfet , wild op amps , με gain , χωρις ,buffer κλπ ... πηρα και τα αναλογα μαθηματα οτι σωστος προ χωρις σωστη τροφοδοσια δεν μπορει να γινει , Διαβαζωντας παραληλα την δουλεια του salas που ευτυχως χρονικα ετρεχε παραλληλα , οπου και εκει η προσεγγιση ηταν σχεδον ιδια και με τον ενισχυτη και μετα απο 6 χρονια τα αποτελεσματα με δικαιωσαν .
--Παραλληλα ετρεξε και η επιλογη του ηχειου το οποιο για την συγκεκριμενη εφαρμογη ηταν near field και κατασκευασμενο μαλλον να ειναι σχετικα ευαισθητο και φωτεινο ωστε να μπορει να αναδειξει καταστασεις σε χαμηλη ισχυ και ευκολα . Βασικα .... ειναι ενα ζευγαρι μεγαλα ακουστικα .
( καποια στιγμη θελω να βγαλω την δουλεια μου σε παραγωγη καθαρα για εμπορικους σκοπους αλλα και αυτο ειναι ενα feature project .... )
Απο την στιγμη που στηθηκε το συστημα στον χωρο που δουλευω και ακουω ( οι περισσοτεροι σημερα γνωριζουν οτι ακουω δεκαδες ωρες καθημερινα ) και ενω αληθεια ειναι οτι ""δουλευα"" το συστημα βελτιωνοντας μικρα πραγματα οπως τροφοδοσιες συνοδα πηγες κλπ για πανω απο 6 χρονια παραλληλα το χρησιμοποιουσα κιολας ως πηγη αναφορας σε σχεση με τα μηχανηματα που επισκευαζω .
Σαφως η δοκιμη δεν ηταν ποτε η αν οχι ποτε τουλαχιστον πολυ σπανια ""τιμια"" οτι και να ειναι ποτε δεν μπορεις να συγκρινεις ενα σετ προ με τελικο με εναν ολοκληρωμενο ...δεν ειναι δικαιο ....Ομως οταν υπαρχει η γνωση για το που υστερει ενας ολοκληρωμενος σε σχεση με εναν προ + τελικο τοτε ναι η δοκιμη μπορει να γινει .
Στις δοκιμες το μονο που δεν εχει απολυτως καμμια σημασια ειναι μαλλον η ισχυς μια νορμαλ κατασταση απο 10-50 βαττ ειναι ικανα να σου δωσουν την εικονα σε οτι αφορα τον ηχο και τα καλουδια ενος μηχανηματος .Σαφως υπαρχουν πολυ ειδικοτερες καταστασεις οπου υπαρχουν πολυ απαιτητικα ηχεια τα οποια ξεκινανε μετα τα 70 βαττ και απαιτουν και 100 και 150 βαττ για να αναδειξουν τα οποια καλουδια εχουν .Σαφως οι δοκιμες μου εκει εχουν πολυ μεγαλα κενα και πλεον φευγουμε απο τον χωρο το εργαστηριου και παμε σε τελειως διαφορετικη κατασταση .
Απο τον παγκο μου εχουν περασει με δυο λεξεις οτι μηχανημα μπορει καποιος να φανταστει Το αστειο ειναι οτι μολις μερικα μηχανηματα και μαλιστα ολοκληρωμενα μπορεσαν να ""χτυπησουν "" το σετ προενισχυτη και τελικου ... επιγραμματικα θυμαμαι Creek Evo , Electrocompaniet EC2, ενας Yamaha , και ισως και ενα δυο αλλα το πολυ που μαλλον δεν μου εκαναν εντυπωση και τοσο πολυ για να μην τα θυμαμαι .
Σημαντικο ειναι καποιος να σημειωσει οτι γενικοτερα τα ακουσματα μου ειναι μαλλον ποπ , soulful house , Jazz , soul , αρεα και που disco , λιγα πραγματα απο κλασσικη μουσικη , λιγοτερα απο rock , καθολου απο garage punk η metal καθε τυπου .... ( α ναι και εκτος απο ενα CD απολυτως τιποτα ελληνικο ) Σαφως θα πρεπει να εχουμε κατα νου οτι θα υπαρχουν και ακροατες που ακουν Εφη Θωδη και ειναι και προφανες οτι ολες αυτες οι μουσικες που εγω δεν ακουω θα εχουν τα δικα τους θεματα και ιδιαιτεροτητες τις οποιες εγω δεν μπορω να καλυψω . Μεχρι σημερα παντως πελατες που εχω απο αυτη την μουσικη σκηνη βρισκουν πολυ καλα αποτελεσματα στις αναβαθμισεις που κανω που σημαινει οτι οπου βοηθαω τα μηχανηματα μαλλον το πετυχαινω ακομα και αν η προσεγγιση μου ειναι καθαρα τεχνικη και οχι μουσικη .
Δεν υπαρχει περιπτωση να ξεκινησω να ""μαθω "" μια μουσικη που δεν μιλαει στην ψυχη μου .. Δεν βρισκω κανενα λογο να το κανω .
Σαν συμπερασμα ολων αυτων που γραφω παραπανω εχει καπως ετσι
--Τα πιο απλα μηχανηματα συνηθως παιζουν και πιο ωραια
--Δεν χρειαζεται καποιος να χωσει τρελλα χρηματα για να αποκτησει ενα συστημα υψηλης ποιοτητας
--Χρειαζεται να αφιερωσει καποιος απιστευτο χρονο να ""μαθει"" τις μουσικες του και μετα το συστημα του
--Αμεσως μετα ειναι ετοιμος για το επομενο βημα .
--Πολλα μηχανηματα τα οποια κυκλοφορουν στην αγορα εχουν απλα ονομα μακραν δυσαναλογο καποιων προσδοκιων
--Ακομα πιο πολλα μηχανηματα που κυκλοφορουν στην αγορα εχουν χουγια ...προσφερουν το Α αλλα δεν εχουν ισχυ προσφερουν το Β και ισχυ αλλα δεν προσφερουν το Α ο καταλογος ειναι πολυ μακρυς ακομα, αλλα το τελευταιο σημαντικο ειναι οτι ο Α ενισχυτης παει καλα με την Α μουσικη .Σπανια ενα μηχανημα κελαιδαει σε ολα τα ειδη μουσικης .
--Οπου καποιος ακουει δογματισμους τυπου :"παρε αυτο και καθαρισες " πρεπει να κραταει πολυ μικρο καλαθι
--Μικρα βηματα ..και προσεκτικες επιλογες ...
Τελος η μεγαλυτερη παγιδα που δυστυχως πεφτει πολυ κοσμος ειναι το να ακουει μουσικες που πανε καλα στο συστημα του ..ενω θα επρεπε να συμβαινει το ακριβως αντιθετο Να εχει ενα συστημα το οποιο παει καλα στις μουσικες του ..
Happy listening
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος