Μέτρα για μείωση μπάσου

Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

Δινεις 380ευρώ (μαζί με μετρητικό μικρόφωνο της behringer ecm8000 και παίρνεις:
1. Ενα Real Time Analyser που θα δείξει αν αυτά που λέμε είναι σωστά ή όχι
2. Ενα graphical και εναν parametric equaliser για να διορθώσεις το πρόβλημα και να διαμορφώσεις τον ήχο κατά το γούστο σου
3. Ενα πολύ καλό και αξιοπρεπές DAC
Δεν είναι μαγική λύση να σταματήσει τους συντονισμούς , αλλά είναι η ευκολότερη να σε βοηθήσει να τους ελέγξεις αλλά και να πειραματιστείς
αυτά απο το δικό μου ψάξιμο

Ξαναδιαφωνώ. Μπορεί το DEQ να σε βοηθάει να ρυθμίσεις πάρα πολλά πράγματα, αλλά σίγουρα αυτά που ακούει το μικρόφωνο κάτω από τα 200 Hz είναι το λιγότερο....άλλα αντί άλλων.
Γι'αυτό άλλωστε το auto eq δε δουλεύει σωστά.

Προχθές στον atofio το πήρα μαζί μου και το χρησιμοποίησα απλά ως μετρητικό . Στο δωμάτιο γινόταν χαμός από χαμηλό (εμπεριστατωμένα, σε γνωστά μου κομμάτια) και το DEQ έδειχνε 200Hz και πάνω και όχι μόνο στη θέση ακρόασης...
 
Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

Ξαναδιαφωνώ. Μπορεί το DEQ να σε βοηθάει να ρυθμίσεις πάρα πολλά πράγματα, αλλά σίγουρα αυτά που ακούει το μικρόφωνο κάτω από τα 200 Hz είναι το λιγότερο....άλλα αντί άλλων.
Γι'αυτό άλλωστε το auto eq δε δουλεύει σωστά.

Προχθές στον atofio το πήρα μαζί μου και το χρησιμοποίησα απλά ως μετρητικό . Στο δωμάτιο γινόταν χαμός από χαμηλό (εμπεριστατωμένα, σε γνωστά μου κομμάτια) και το DEQ έδειχνε 200Hz και πάνω και όχι μόνο στη θέση ακρόασης...

κατσε ρε στεργιο
.
το auto eq δε δουλευη σωστα αλλα στο manual λενε οτι κανη παπαδες.

αποφασιστε τελικα γιατι θελω να το παρω.

βαλε κανενα να σε βοηθηση να το μαθης να πειτε και μενα.

να το παρω η οχι;
 
Οι προλαλήσαντες τα 'γραψαν σωστά. Τα χαλιά, οι κουρτίνες και τα απλά αφρώδη απορροφητικά δεν κάνουν τίποτε στα μπάσα. Αυτά θέλουν μάζα. Δεν ξέρω τι κάνει το deq, πάντως θα χρειαστείς μπασοπαγίδες για να αποσβέσεις κάποιους από τους συντονισμούς του δωματίου. Η θέση τους κατά προτίμηση σε γωνίες, π.χ. πίσω από τα ηχεία. Βέβαια εκείνη η ραφιέρα δεξιά σου δημιουργεί πρόβλημα... Ίσως από πάνω της αν υπάρχει χώρος μέχρι το ταβάνι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

κατσε ρε στεργιο
.
το auto eq δε δουλευη σωστα αλλα στο manual λενε οτι κανη παπαδες.

αποφασιστε τελικα γιατι θελω να το παρω.

βαλε κανενα να σε βοηθηση να το μαθης να πειτε και μενα.

να το παρω η οχι;

ναι ρε φιλαράκ, αυτό λέω ναουμ. Ότι ρυθμίζει πολλά πράματα αλλά αν δεν ξέρεις τι πας να κάνεις δεν έχεις ελπίδα... Δεν είναι one touch το πράμα. -bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

ναι ρε φιλαράκ, αυτό λέω ναουμ. Ότι ρυθμίζει πολλά πράματα αλλά αν δεν ξέρεις τι πας να κάνεις δεν έχεις ελπίδα... Δεν είναι one touch το πράμα. -bye-

Όχι δεν είναι!

Η αυτόματη διόρθωση δουλεύει αρκετά καλά από τα 150-200 χέρτζ κι απάνω. Και πάλι πρέπει να το ψάξει κανείς με μετρήσεις σε διαφορετικά σημεία του χώρου και τελικές καμπύλες μέσου όρου....δεν είναι τόσο δύσκολο αν είναι κανείς μεθοδικός.

Η μεγάλη υπηρεσία όμως του deq είναι η διόρθωση των μπάσων όπου εκεί πάσχουν τα περισσότερα δωμάτια. Οι ρυθμίσεις δυστυχώς γίνονται με το μικρόφωνο και χειροκίνητα.

Τι κάνω εγώ:
Έχω φτιάξει ένα δισκάκι στο πισί με τόνους όχι αέρα πατέρα αλλά, που αντιστοιχούν στις μπάσες νότες (16-200χερτζ). Το παίζω και με το μικ στην θέση ακρόασης καταγράφω db spl. Ζωγραφίζω την καμπύλη και βλέπω τι γίνεται. Φυσικά μπορεί να γίνει το ίδιο σε όλο το φάσμα μέχρι 3-4ΚΧζ...
Αυτό μπορεί να γίνει μία φορά ή να επαναληφθεί κάποιες φορές, όσες θέλουμε, μέχρι να μας αρέσει αυτό που ακούμε.

Μετά κατά την διαδικασία της ακουστικής πιστοποίησης, τσεκάρουμε σε κάποια μουσικά κομμάτια ποιες νότες επιμένουν να μπουμάρουν ή να είναι υποτονικές. Κομμάτια με κοντραμπάσο βοηθάνε πολύ.
Μετά ριπαρουμε στο πισί τα τράκ που ενοχλούν, τα ανοίγουμε με έναν wave editor πχ cooledit, μαρκάρουμε την νότα που ενοχλεί και με frequency analysis βλέπουμε στα πόσα χερτζ είναι το πρόβλημα. Επιστρέφουμε στο deq και επιβάλουμε ένα παραμετρικό φίλτρο στην περιοχή με Q περίπου 6 ή 8... Έχουμε μόνο 15 db εξασθένιση για κάθε φίλτρο και πιστέψτε με όταν το πρόβλημα είναι σοβαρό δεν φτάνουν! Εκεί εφαρμόζουμε δύο φίλτρα στην ίδια συχνότητα. (έχουμε 10 παραμετρικά)
Θέλει και λίγο παιχνίδι η κατάσταση.
Και μόνο με αυτόν τον ακουστικό τρόπο μπορούμε να διορθώσουμε τα χοντρά προβλήματα.

Έχουμε στην διάθεσή μας και τρία δυναμικά φίλτρα, που είτε τα χρησιμοποιούμε για να γλυκάνουμε τον ήχο σε μεγάλες στάθμες πχ ένα ρολλοφ των υψηλών εξαρτώμενο από την ένταση ή κάτι αντίστοιχο στις μεσαίες ή επιβολή δυναμικού φίλτρου σε κάποια/ες χαμηλές που μπουμάρουν αλλά με μικρή καθυστέρηση ώστε να έχουμε την αρχική ατάκα της νότας. Χρήσιμο στα περισσότερο στα βαθιά κρουστά παρά στα κοντραμπάσα.

Με λίγη δουλειά γίνονται θαύματα. Το δικό μου deq απόσβεσε τα λεφτά του από την πρώτη κιόλας μέρα, όταν μετά από δύο τρείς αρχικές χοντρές ρυθμίσεις κατάφερα να απολαύσω δισκάκια σε μεγάλη ένταση που πρίν δεν ακουγόντουσαν.
 
Last edited:
καλημερα.
καλη λυση ειναι αν το πλατος ειναι 4μ να μετρησεις απο το κεντρο του τουιτερ
(4μ /5)=90 ποντους απο πλαινο τοιχο. (μην διαιρεσεις δια 7 γιατι ο ηχος θα στεγνωσει καπως)
επειδη το πλατος ειναι μεγαλυτερο απο μηκος βαλε τα στα 90*5/8=56 ποντους απο προσοψη. και δοκιμασε πλησιαζοντας το μεχρι τους 50 ποντους (αποσταση προσοψης ηχειου με πισω τοιχο).
αν και φαινεται πολυ μικρη η αποσταση δοκιμασε το.
μπορει το μπασο να δυναμωσει αλλα μαλλον θα καθαρισει καπως απο μπουμαρισματα.
θα σου ελεγα να δοκιμασεις και αποσταση απο πισω στα 90*8/5=144 (προσοψη ηχειου-πισω τοιχος) αλλα μαλλον θα ειναι εργονομικα αδυνατο καθως τα ηχεια θα εμποδιζουν στο χωρο.
 
γενικοτερα απεφυγε τα σημεια που ειναι τα ηχεια να ειναι σε διασταση/ζυγο αριθμο.
για μενα το βασικο προβλημα του χωρου ειναι περα απο τη θεση του καναπε, το οτι εχεις διπλα στο ενα ηχειο ραφια ενω στο αλλο οχι, μην μπορωντας ετσι να φερεις τα ηχεια συμετρικα σε σχεση με τα πλαινα.
γιαυτο πειραματισου λιγο με το ενα ηχειο σε σχεση με πλαινη αποσταση και ας μην ειναι ιδια με του αλλου.
συνηθως μια μετακινηση του ηχειου που ειναι κοντα στα ραφια, μεσα ή εξω στους 5 ποντους θα ισορροπισει την ανομοιογενεια αυτη. κρατα σταθερη την αποσταση σε αυτο που ειναι κοντα στο γυμνο τοιχο.
μικρο το βαρος των ηχειων , δεν χανεις τιποτα να πειραματιστεις λιγο
 
Ηχοαπορροφητικά υλικά στον πίσω τοίχο πάνω από τον καναπέ για να μην υπάρχουν ανακλάσεις. Δυστυχώς απ' ότι καταλαβαίνω όμως υπάρχει θέμα WAF .... :nounder:
Και σε τέτοιες καταστάσεις δεν σώζουν ούτε οι 2 ούτε οι 3 πόντοι μετατόπιση των ηχείων. Equalizer τάχιστα.
 
Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

Ξαναδιαφωνώ. Μπορεί το DEQ να σε βοηθάει να ρυθμίσεις πάρα πολλά πράγματα, αλλά σίγουρα αυτά που ακούει το μικρόφωνο κάτω από τα 200 Hz είναι το λιγότερο....άλλα αντί άλλων.
Γι'αυτό άλλωστε το auto eq δε δουλεύει σωστά.

Προχθές στον atofio το πήρα μαζί μου και το χρησιμοποίησα απλά ως μετρητικό . Στο δωμάτιο γινόταν χαμός από χαμηλό (εμπεριστατωμένα, σε γνωστά μου κομμάτια) και το DEQ έδειχνε 200Hz και πάνω και όχι μόνο στη θέση ακρόασης...

Στεργιο,
Για την μετρηση του χώρου είχες πηγή τον ροζ θόρυβο του DEQ ή μουσική ? Η μέτρηση του χώρου πρέπει να γίνει με το ροζ θόρυβο απο το deq γιατι δεν προλαβαίνει η απόκριση του deq να μετρήσει (αλλωστε έχει και τρία mode (fast, medium, slow)). Δοκίμασε με ροζ θορυβο (i/o menu) και θα μετρήσεις ολη την μπαντα.

Για το autoeq τωρα εχω διαβάσει αρκετά , σε άλλους δουλεύει σε άλλους όχι. Γιατι; Καταρχήν μην ξεχνάμε ότι βάζεις αρχικά εσύ κάποια target curves απόκρισης (αλλοι με bbc dip, αλλοι όχι , αλλοι με σηκωμένα μπάσα άλλοι όχι). Πρέπει όμως να ληφθεί υπ' οψιν και οι δυνατότητες του ηχείου (αρα λοιπόν εγώ που με τα audiovector μ1 αντε να πάω μέχρι 45, με το χεράκι παω και μηδενίζω τις μπάντες του geq μεχρι τα 45 γιατί στο autoeq μου δίνουνε αρλούμπες) Προσοχή το roomeq του deq ενισχύει τα μπάσα και αυτό μπορεί να μην αρέσει.
Σε μενα δούλεψε αυτοματεξ (νομίζω πάντα γιατί δεν έχω και πολλές αναφορές αν θές έρχεσαι μια μέρα και συγκρίνουμε) με την πρώτη.
Εκεινο που ψάχνω τώρα είναι να βρώ ένα αξιοπρεπές dac γιατί από ότι διαβάζω το χάσιμο στο deq είναι το στάδιο εξόδου

Από την δική μου εμπειρία το deq (και το κάθε room correction) είναι Η ΛΥΣΗ για τα περισσότερα προβλήματα (IMHO παντα , μιλάω απο την μικρή εμπειρία μου να στήσω έναν αξιοπρεπή ήχο σε εναν ασσύμμετρο χώρο, το deq (μετά από τα ηχεία) είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στο σύστημα) .
 
το eq δεν δουλεύει στο αυτόματο. Ξεχάστε το.
Δουλεύει όμως πολύ καλά με μολύβι χαρτί και τόνους όπως περιέγραψε ο Βάγγος.
Επίσης καλό είναι να αποφύγετε την έξοδό του. Χρησιμοποιείστε το σε καθαρά ψηφιακό domain που λένε.
Εγώ τις αδυναμίες του χώρου μου τις βρήκα με τους τόνους και με το eq απλά έβαλα αυτά που βρήκα.

Τώρα ο φίλος μας καλό θα είναι να δοκιμάσει και τις αναλογίες του Κάρντας και να προσέξει τουλάχιστον τη συμμετρία του.
Επίσης ο χώρος είναι εξαιρετικά άδειος.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

Όχι δεν είναι!
Τι κάνω εγώ:
Έχω φτιάξει ένα δισκάκι στο πισί με τόνους όχι αέρα πατέρα αλλά, που αντιστοιχούν στις μπάσες νότες (16-200χερτζ). Το παίζω και με το μικ στην θέση ακρόασης καταγράφω db spl. Ζωγραφίζω την καμπύλη και βλέπω τι γίνεται. Φυσικά μπορεί να γίνει το ίδιο σε όλο το φάσμα μέχρι 3-4ΚΧζ...
Αυτό μπορεί να γίνει μία φορά ή να επαναληφθεί κάποιες φορές, όσες θέλουμε, μέχρι να μας αρέσει αυτό που ακούμε.

Μετά κατά την διαδικασία της ακουστικής πιστοποίησης, τσεκάρουμε σε κάποια μουσικά κομμάτια ποιες νότες επιμένουν να μπουμάρουν ή να είναι υποτονικές. Κομμάτια με κοντραμπάσο βοηθάνε πολύ.
Μετά ριπαρουμε στο πισί τα τράκ που ενοχλούν, τα ανοίγουμε με έναν wave editor πχ cooledit, μαρκάρουμε την νότα που ενοχλεί και με frequency analysis βλέπουμε στα πόσα χερτζ είναι το πρόβλημα. Επιστρέφουμε στο deq και επιβάλουμε ένα παραμετρικό φίλτρο στην περιοχή με Q περίπου 6 ή 8... Έχουμε μόνο 15 db εξασθένιση για κάθε φίλτρο και πιστέψτε με όταν το πρόβλημα είναι σοβαρό δεν φτάνουν! Εκεί εφαρμόζουμε δύο φίλτρα στην ίδια συχνότητα. (έχουμε 10 παραμετρικά)
Θέλει και λίγο παιχνίδι η κατάσταση.
Και μόνο με αυτόν τον ακουστικό τρόπο μπορούμε να διορθώσουμε τα χοντρά προβλήματα.

Έχουμε στην διάθεσή μας και τρία δυναμικά φίλτρα, που είτε τα χρησιμοποιούμε για να γλυκάνουμε τον ήχο σε μεγάλες στάθμες πχ ένα ρολλοφ των υψηλών εξαρτώμενο από την ένταση ή κάτι αντίστοιχο στις μεσαίες ή επιβολή δυναμικού φίλτρου σε κάποια/ες χαμηλές που μπουμάρουν αλλά με μικρή καθυστέρηση ώστε να έχουμε την αρχική ατάκα της νότας. Χρήσιμο στα περισσότερο στα βαθιά κρουστά παρά στα κοντραμπάσα.

Με λίγη δουλειά γίνονται θαύματα. Το δικό μου deq απόσβεσε τα λεφτά του από την πρώτη κιόλας μέρα, όταν μετά από δύο τρείς αρχικές χοντρές ρυθμίσεις κατάφερα να απολαύσω δισκάκια σε μεγάλη ένταση που πρίν δεν ακουγόντουσαν.

Δεν καταλαβαίνω . Αφού το deq έχει γεννήτρια ροζ θόρυβου για αυτόν τον λόγο (??)
Δίνω το παρακάτω εξαιρετικό ποστ για ορθή χρήση του μηχανήματος http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=16568
 
οι διακυμάνσεις που παίρνει κανείς είναι τόσο μεγάλες και επηρεασμένες από τις διάφορες ανακλάσεις που σύντομα καταλαβαίνεις ότι δεν βγαίνει νόημα με το μικρόφωνο.

Και εγώ χρησιμοποιώ εξωτερικούς τόνους και ροζ. Απλά η αυτόματη διαδικασία ποτέ δεν έδωσε έστω και ένα αποδεκτό αποτέλεσμα.
Και είπαμε κάτω από 200 δεν γίνεται τίποτα.

Επίσης αυτό που λέει ο Βαγγέλης ισχύει. Μπορεί να δώσεις 15 db διόρθωση και να θες κι άλλο.
Εγώ σε κάποιες περιπτώσεις έβαλα και γραφικό και παραμετρικό γιά να δώσω πάνω από 15.
Βέβαια όσο πιό ασύμμετρος ο χώρος, τόσο πιό λίγη δουλειά μπορεί να κάνει το eq. Όχι ότι δεν κάνει τίποτα. Απλά όταν είναι συμμετρικός το βλέπεις να πιάνει τόπο
 
οι διακυμάνσεις που παίρνει κανείς είναι τόσο μεγάλες και επηρεασμένες από τις διάφορες ανακλάσεις που σύντομα καταλαβαίνεις ότι δεν βγαίνει νόημα με το μικρόφωνο.

Και εγώ χρησιμοποιώ εξωτερικούς τόνους και ροζ. Απλά η αυτόματη διαδικασία ποτέ δεν έδωσε έστω και ένα αποδεκτό αποτέλεσμα.
Και είπαμε κάτω από 200 δεν γίνεται τίποτα.

Επίσης αυτό που λέει ο Βαγγέλης ισχύει. Μπορεί να δώσεις 15 db διόρθωση και να θες κι άλλο.
Εγώ σε κάποιες περιπτώσεις έβαλα και γραφικό και παραμετρικό γιά να δώσω πάνω από 15.
Βέβαια όσο πιό ασύμμετρος ο χώρος, τόσο πιό λίγη δουλειά μπορεί να κάνει το eq. Όχι ότι δεν κάνει τίποτα. Απλά όταν είναι συμμετρικός το βλέπεις να πιάνει τόπο
Εντάξει , κάτω απο τα 200 είναι τα βασικά modes του δωματίου (πατωμα ταβανι κτλ) σε αυτά μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις. Οποτε βρω άδειο το σπίτι θα μετρήσω και θα κάνω ποστ την φωτό. Νομίζω ότι βοηθάει πολύ να γίνει η ισοστάθμιση ξεχωριστά ανά κανάλι όπως λέει το ποστ και όχι συνολικά (δηλαδή να παίζει L πρώτα και μετα R και στο τέλος και τα δύο μαζί)
Εσυ Δημήτρη για DAC τι έχεις γιατί εγώ προσπαθώ να αποφύγω το αναλογικό του deq αλλά ψάχνομαι ?
 
Tα αναλογικά στάδια του SRC2496 λέγεται πως είναι ανώτερα από αυτά του DEQ. Γι'αυτό πολλοί το προσθέτουν στην αλυσίδα. Το κόστος του είναι αστείο και με μερικά εύκολα mods γίνεται ακόμη καλύτερο.
 
έχω το ultramatch, αν και έχω καιρό να το δουλέψω και το έχω δανείσει.
Ενώ αρχικά το είχα γιά να κάνει upsampling και στο τέλος είχα το ultracurve τον τελευταίο καιρό είχα το ultramatch τελευταίο γιατί έπαιζε ΠΟΛΥ καλύτερα.

Εδώ και 4-5 μήνες χρησιμοποιώ σαν dac ένα dat της sony, αλλά προηγουμένως παρεμβάλεται το deq.
 
Πρώτα απ'όλα όχι ένα αλλά χίλια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, που θεωρώ πολύ κατατοπιστικές. Τα ηχεία οδηγούναι απο τον Densen b100, αλλά και ένας audiolab 8000s είχε παρόμοια απτελέσματα. Με τις θέσεις έχω πειραματιστεί, αυτή είναι η καλυτερη θέση. Κι εγώ έχω την αίσθηση ότι χρειάζομαι μάζα καθώς δεν υπάρχει πρόβλημα με τις μεσουψηλές, άλλωστε τα Quad ούτως ή άλλως δεν τσιρίζουν. Θα δω τι θα κάνω με τις μπασοπαγίδες που λέτε και θα γράψω τα αποτελέσματα. Επίσης να αναφέρω ότι βάζοντας ηχοαπορροφητικά στις οπές ηχείων, γενικά μιλώντας, σαν να χάνουν σε παλμό και να χρωματίζουν παρά την μείωση του μπάσου. Από την άλλη πολλά τα 380...
 
τα 380 είναι για το deq?

ηχοαπορροφητικά της προκοπής μπορεί να στοιχίζουν περισσότερο
 
Εγώ πάντως δεν έχω διαπιστώσει διαφορά ανάμεσα στο αναλογικό στάδιο του DEQ και του SRC.

Τώρα ακούω από του DEQ αλλά το έχω στο bypass, δεν κάνει κάποια δουλειά. Το έχω για να βλέπω τι...παίζει.

Όταν νοιώθω ότι δεν έχω μπάσο κοιτάω το καντράν. Αν δε βλέπω τίποτα κάτω από τα 80Hz ησυχάζω...
χεχε

Αργότερα όμως όταν θα γίνω μεγάλος και θα πλουτίσω θα πάρω ένα χαϊεντάδικο ντακ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μέτρα για μείωση μπάσου

Όχι δεν είναι!

Η αυτόματη διόρθωση δουλεύει αρκετά καλά από τα 150-200 χέρτζ κι απάνω. Και πάλι πρέπει να το ψάξει κανείς με μετρήσεις σε διαφορετικά σημεία του χώρου και τελικές καμπύλες μέσου όρου....δεν είναι τόσο δύσκολο αν είναι κανείς μεθοδικός.

Η μεγάλη υπηρεσία όμως του deq είναι η διόρθωση των μπάσων όπου εκεί πάσχουν τα περισσότερα δωμάτια. Οι ρυθμίσεις δυστυχώς γίνονται με το μικρόφωνο και χειροκίνητα.

Τι κάνω εγώ:
Έχω φτιάξει ένα δισκάκι στο πισί με τόνους όχι αέρα πατέρα αλλά, που αντιστοιχούν στις μπάσες νότες (16-200χερτζ). Το παίζω και με το μικ στην θέση ακρόασης καταγράφω db spl. Ζωγραφίζω την καμπύλη και βλέπω τι γίνεται. Φυσικά μπορεί να γίνει το ίδιο σε όλο το φάσμα μέχρι 3-4ΚΧζ...
Αυτό μπορεί να γίνει μία φορά ή να επαναληφθεί κάποιες φορές, όσες θέλουμε, μέχρι να μας αρέσει αυτό που ακούμε.

Μετά κατά την διαδικασία της ακουστικής πιστοποίησης, τσεκάρουμε σε κάποια μουσικά κομμάτια ποιες νότες επιμένουν να μπουμάρουν ή να είναι υποτονικές. Κομμάτια με κοντραμπάσο βοηθάνε πολύ.
Μετά ριπαρουμε στο πισί τα τράκ που ενοχλούν, τα ανοίγουμε με έναν wave editor πχ cooledit, μαρκάρουμε την νότα που ενοχλεί και με frequency analysis βλέπουμε στα πόσα χερτζ είναι το πρόβλημα. Επιστρέφουμε στο deq και επιβάλουμε ένα παραμετρικό φίλτρο στην περιοχή με Q περίπου 6 ή 8... Έχουμε μόνο 15 db εξασθένιση για κάθε φίλτρο και πιστέψτε με όταν το πρόβλημα είναι σοβαρό δεν φτάνουν! Εκεί εφαρμόζουμε δύο φίλτρα στην ίδια συχνότητα. (έχουμε 10 παραμετρικά)
Θέλει και λίγο παιχνίδι η κατάσταση.
Και μόνο με αυτόν τον ακουστικό τρόπο μπορούμε να διορθώσουμε τα χοντρά προβλήματα.

Έχουμε στην διάθεσή μας και τρία δυναμικά φίλτρα, που είτε τα χρησιμοποιούμε για να γλυκάνουμε τον ήχο σε μεγάλες στάθμες πχ ένα ρολλοφ των υψηλών εξαρτώμενο από την ένταση ή κάτι αντίστοιχο στις μεσαίες ή επιβολή δυναμικού φίλτρου σε κάποια/ες χαμηλές που μπουμάρουν αλλά με μικρή καθυστέρηση ώστε να έχουμε την αρχική ατάκα της νότας. Χρήσιμο στα περισσότερο στα βαθιά κρουστά παρά στα κοντραμπάσα.

Με λίγη δουλειά γίνονται θαύματα. Το δικό μου deq απόσβεσε τα λεφτά του από την πρώτη κιόλας μέρα, όταν μετά από δύο τρείς αρχικές χοντρές ρυθμίσεις κατάφερα να απολαύσω δισκάκια σε μεγάλη ένταση που πρίν δεν ακουγόντουσαν.

Καλά.... αυτό θα μπορούσα να το είχα φανταστεί κι εγώ... :grinning-smiley-043

Θενκς Βαγγ. -bye-
 
Tα αναλογικά στάδια του SRC2496 λέγεται πως είναι ανώτερα από αυτά του DEQ. Γι'αυτό πολλοί το προσθέτουν στην αλυσίδα. Το κόστος του είναι αστείο και με μερικά εύκολα mods γίνεται ακόμη καλύτερο.
Κανένα λινκ για mods στα εν λόγω μπερια?