Mετράω καλά, παίζω καλά;

Το συμπέρασμα βέβαια που βγαίνει από τα γραφόμενά σου Μανώλη (αν και πέρα για πέρα αληθινό) είναι αποκαρδιωτικό!
και ισχυει γενικοτερα στον κοσμο μας...

καλα αυτη η ζουλοβροχη (ενας καθηγητης επεμενε οτι το σωστο ειναι ζουλ(και με πγοφογα) και οχι τζαουλ καθοτι ο μαστορας ηταν γαλλος. φυσικα εχει επικρατησει διεθνως το τζαουλ...), μεγαλη υποθεση ...
 
Βρε παιδιά δεν σάς εκνευρίζει το γεγονός ότι όλα τα περιοδικά έχουν αντικαταστήσει τις μετρήσεις με αυθαίρετες βαθμολογίες και ηλίθια αστεράκια; Εμένα με ενοχλεί πολύ.

Για σκεφτείτε να διαβάζατε ένα αυτοκινητιστικό περιοδικό το οποίο να σάς περιέγραφε με κάθε λεπτομέρεια πόσα φωτάκια και πόσα κουμπάκια έχει στην κονσόλα το μοντέλο που δοκιμάζουν. Αν έχει καθρεφτάκι στο σκιάδιο τού συνοδηγού, και φωτάκι μέσα στο σταχτοδοχείο, αλλά να μην σάς έλεγε κουβέντα για το πόσα άλογα βγάζει ο κινητήρας, για το ποιά είναι η επιτάγχυνση, ποιά είναι η τελική, ποιές είναι οι ρεπρίζ, πόση είναι η κατανάλωση κλπ. Δεν θα ήταν ΓΕΛΟΙΟ κάτι τέτοιο; Θα το ξαναγοράζατε αυτό το περιοδικό; Φυσικά και ΟΧΙ.

Γιατί την ίδια κατάσταση στην περίπτωση τού ήχου την ανεχόμαστε;
 
Μετράω καλά, παίζω καλά; --> Παίζεται.
Μετράω άσχημα, παίζω καλά; --> Όχι.

Δηλαδή, οι μετρήσεις είναι αξιόπιστο αρνητικό κριτήριο.
 
Costas Coyias said:
Μετράω καλά, παίζω καλά; --> Παίζεται.
Μετράω άσχημα, παίζω καλά; --> Όχι.

Δηλαδή, οι μετρήσεις είναι αξιόπιστο αρνητικό κριτήριο.

Πρίν απο αυτό υπάρχει κάτι άλλο

Μετράω καλά ..άραγε μετράω σωστά ..?

Μετράω κακά ...άραγε μετράω σωστά ..?

Ποιό ειν´το "καλά' και πιο είναι το "κακά"...?
 
OKOK said:
Πολύ καλό!
:ernaehrung004: :ernaehrung004: :ernaehrung004: :ernaehrung004:

Το συμπέρασμα βέβαια που βγαίνει από τα γραφόμενά σου Μανώλη (αν και πέρα για πέρα αληθινό) είναι αποκαρδιωτικό!

Με λίγα λόγια γράφεις πως δεν έχει νόημα να κοιτάει κανείς μετρήσεις ή να προσπαθεί να βγάλει άκρη από μετρήσεις ή χαρακτηριστικά συσκευών. Το μόνο που μένει είναι η ακρόαση. Σωστά? Και είναι εντυπωσιακό να το λες αυτό εσύ, ένας τεχνικός, ένας άνθρωπος των "μετρήσεων"! Μ'αρέσει βέβαια....

Ίσως το θέμα είναι πιο "βαθύ" απ'όσο δείχνει με μια πρώτη ματιά. Ίσως πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανεύρεση πιθανών μετρήσεων ή μεθόδων αξιολόγησης, οι οποίες πραγματικά να προσφέρουν κάτι. Ακόμα κι αν πρόκειται να εισάγουμε νέες ένοιες, όπως της τζαουλοβροχής!:damnyou:

Νομίζω οτι το πρόβλημα ΔΕΝ είναι στο να βρούμε νέες μετρήσεις
Μετρήσεις υπάρχουν
Το θέμα είναι όπως είπα και παραπάνω να βρεθούν οι άνθρωποι /χομπιστες που θα μάθουν να αποκρυπτογραφούν και να αξιολογούν
πχ ..Αυτοί που με κάποια mail θα ζητούν απο εταιρείες ...διαφορες μετρήσεις και που με τον καιρό , θα καταλαβαίνουν απο τίς απαντήσεις ,,,αν τελικά το προίόν είναι τεχνικά σοβαρό ...
πχ ...Αυτοί που θα στέλνουν τεκμηριωμένες επιστολές σε περιοδικά και θα κάνουν "ρόμπα" αυτούς που έκαναν τίς μετρήσεις (πχ μερικών ηχείων - που κατά σύμπτωση ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΕΝΑ ΛΙΒΑΔΙ στα 50Hz και κατόπιν μιά ΧΑΡΑΔΡΑ στα 100Hz ---αυτό κι αν είναι σύμπτωση ..??!!!!!!! )

Πιστεύω οτι όπως κι άλλα πράγματα στον χώρο έτσι κι αυτό είναι θέμα χρόνου .....
Πάντως για να δούμε και τήν άλλη πλευρά
ΠΟΣΟΙ είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για μετρήσεις και άρτιες τεχνικές περιγραφές
IMHO πιστεύω οτι δέν είναι ούτε το 10% αυτών που ασχολούνται
Αυτό ναί είναι ΜΑΚΑΒΡΙΟ ...οχι απλά αποκαρδιωτικό !
Το δε ποιο κουφό απ όλα , είναι οτι προτιμούν αν πληρώνουν απο το να ρωτούν , να διαβάσουν , να παρατηρούν και εντέλει αν μάθουν κάτι ....

PS
Το αυτί ενός μέσου / ελαφρά προχωρημένου χομπιστα ΔΕΝ μπορεί, οταν ακούει ένα πρόβλημα να καταλάβει αν αυτό οφείλεται στο χώρο / οδήγηση/ματσάρισμα ...κλπ κλπ , μπορεί μόνο , πιθανά να καταλαβαίνει οτι κάτι δέν παει καλά ...
Το κακό είναι οτι και αυτό ακόμα , δηλαδή να το εμπιστευτεί τα αυτιά του (Με απόλωτο τρόπο ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ...παίρνει καιρό ..άλλωτε λιγο , άλλωτε μιά ζωή ....
 
Απο το τελευταίο σχόλιο του komhst παίρνω από αφορμή για να συζητήσω μαζί σας ότι αυτό που γίνεται με τα περιοδικά και τα reviews εξοπλισμού audio είναι IMHO απερίγραπτο ! Το τελευταίο ενάμισυ χρόνο που διαβάζω σχεδόν ανελειπώς τέσσερα με πέντε περιοδικά του χώρου (Stereophile,HiFi News, HiFi Choice, Hifi plus, Ηχος, High Fidelity οποτε το βρω)(για να διαλέξω το σύστημα μου) εχω παρατηρήσει τα εξής:

Α. Προφανής συσχέτιση διαφημίσεων κατασκευαστών με συσκευές που γίνονται τελικά review ... (στο εξωτερικό με μέτρο, στην ελλάδα σχεδον απροκάλυπτα)
Β. Σχεδόν παντελής έλειψη ποσοτικών στοιχείων (μετρήσεων) με λαμπρή εξαίρεση τον John Atkinson του stereophile και των εκλαικευμένων συγκριτικών του Hifi Choice. Τραγική η τεχνική ανάλυση του Ηχου, που ασχολείται με lifestyle εξυπνάδες και ανάλεκτα κείμενα από τις μπροσούρες των συσκευών.
Γ. Αμεση συσχέτιση του reviewer με το μέγεθος ή το διαφημιστικό budget του κατασκευαστή . Σημειώνεται 'οτι απο τους reviewers κάποιοι είναι freelancers και κάποιοι editors . Υπονοώ ότι οι freelancers κάνουν review τα outsiders και οι editors τα ισχυρά brand names. Το γιατί είναι μάλλον προφανές
Δ. Στα picklists όπως πχ stereophile suggested components για παράδειγμα εντυπωσιάζει η μη παρουσία κάποιων κατασκευαστών (πχ Martin Logan) ή μόνο το 802D και 603S3 απο την BW. Στην Ελλάδα αστα να πάνε ... τα αστεράκια για κάποιους εμπόρους συμβαίνει να είναι αστρονομικά (ειδικά σε καταστάσεις λάμπα set, πικάπ και full range).
E. Η αξιολόγηση με αστεράκια είναι προφανώς προβληματική και δίνει βαθμούς ελευθερίας παρά μόνο στο λομπαρισμα των pr γραφείων των εταιρειών..

Συμπεραίνω λοιπόν πως εδώ και διεθνώς η κατάσταση είναι "ιδιαίτερη". Το βουντού και το pr έχουν στήσει ένα άκρως επικινδύνο σκηνικό για τον καταναλωτή που ενδιαφέρεται για το value for money με συνεργούς την κοινότητα του "ειδικού τύπου" που νέμεται ποσοστό του υπερπλεονάζοντος budget.

Θα μου πείτε βεβαίως "τότε γιατί ασχολείσαι ?" και θα σας απαντήσω και τι άλλο να κάνω αφού δεν μπορώ να ακούσω τίποτα (είμια και Θεσσαλονίκη) και όταν κάποια στιγμή κατέβηκα αθήνα να ακούσω και ένα 4,4 του ήχου full range ο χώρος και οι συνθήκες ήταν τελείως ακατάλληλες. (Σήμερα πήρα τον Νάκα μπας και ακούσω τα Quad 988/989 και μου είπανε περήφανα "δεν υπάρχει κανένα στην Ελλάδα !" παλαιότερα τα ίδια με Martin Logan Vantage.

Αυτά δυστυχώς...

ΥΓ1 Πιστεύω ότι χαλάστρα σε αυτήν την ιστορία θα κάνει η εισβολή των ψηφιακών που θα κάνουν μπίλιες τις εξωτικές λύσεις...
ΥΓ2 Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τα περι επαγγελματικών λύσεων τύπου μπέρυ, tascam κτλ γιατί νομίζω ότι είναι εξωφρενικές και ανεξήγητες για οποιδήποτε μηχανικό οι διαφορές τιμών ...
 
μανωλη δεν ειναι θεμα χρονου.

δεν νομιζω να βελτιωθη η κατασταση ποτε.

και που να βρουν οι χομπιστες αξιοπιστες μετρησεις δηλαδη;

να τις κανουν μονοι τους;

τις εταιριες της εξυπηρετη οπως εχει η κατασταση τα περιοδικα το ιδιο και για να κανης μονος σου χρειαζεται χρονια και καμποσο χρημα.

η γνωμη η δικη μου παντως ειναι οτι οταν μετραω καλα παιζω σωστα.

τωρα αν μ`αρεση η οχι ειναι αλλη ιστορια.
 
backousis said:
μανωλη δεν ειναι θεμα χρονου.

δεν νομιζω να βελτιωθη η κατασταση ποτε.

και που να βρουν οι χομπιστες αξιοπιστες μετρησεις δηλαδη;

να τις κανουν μονοι τους;

τις εταιριες της εξυπηρετη οπως εχει η κατασταση τα περιοδικα το ιδιο και για να κανης μονος σου χρειαζεται χρονια και καμποσο χρημα.

η γνωμη η δικη μου παντως ειναι οτι οταν μετραω καλα παιζω σωστα.

τωρα αν μ`αρεση η οχι ειναι αλλη ιστορια.

Γιώργη , ουσιαστικά έχεις δίκιο στο θέμα οτι είναι αδύνατον ένας χομπίστας να μάθει να κάνει μετρήσεις , άλλωστε αυτό ΔΕΝ είναι το ζητούμενο
Πιστεύω όμως οτι σιγά - σιγά μπορεί να ξεσκαρτάρει τίς μετρήσεις που έστω δημοσιεύονται και να αρχ'ισει να καταλαβαίνει τι γίνεται ....τουλάχιστον αυτό είναι καλύτερο απο το τίποτα
Και επισης απο καιρό , υπάρχουν κάποια ανεξάρτητα εργαστήρια (και στο διαδίκτυο - θα προσπαθήσω το βράδυ να βρώ κανα δυό διευθύνσεις ) που έχουν δημοσιεύσει και δημοσιεύουν μετρήσεις για πολλά μηχανήματα
Ακόμα και στίς μετρήσεις on line του Stereophile μπορεί κανείς να βρεί ενδιαφέροντα πράγματα για συγκρίσεις

Αλλά και πάλι ...εκείνο που χρειάζεται , είναι χρόνος συνδυασμένος με φιλότιμη προσπάθεια εκμάθησης κάποιων απλών αλλά βασικών τεχνικών
θεμάτων
 
Αν μετράει χάλια ...πιθανόν θα ακούγεται χάλια...

Αν μετράει καλά...ΜΠΟΡΕΙ να ακούγεται καλά...

Αν ακούγεται καλά και μετράει χάλια...μετράς λάθος πράγματα...
:ernaehrung004:
 
Συνυπολογίζοντας ότι η δυσκολία εξειδικευμένης hi-fi τεχνικής εκπαίδευσης του μέσου ακροατή είναι ανασταλτικός παράγοντας πρός την απόλαυση της μουσικής του, μήπως θα ήταν προτιμότερο να αναζητηθούν λύσεις αυτόματης μέτρησης και βελτιστοποίησης των ηχητικών μας στον χώρο?

Κάποιοι AV ενισχυτές έχουν ήδη προχωρήσει πρός αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μικρόφωνο μετρήσεων στον χώρο. Καταλαβαίνω ότι οι ρυθμίσεις είναι ακόμα για βελτιστοποίηση σχετικά απλών παραμέτρων (αποστάσεις, φάση κλπ.). Αλλά αναρωτιέμαι, δεν βρέθηκε ακόμα κάποιος hi-end σχεδιαστής να βάλει ένα μικρόφωνο στον χώρο του τελικού ακροατή και να διορθώσει ότι και όσο μπορεί?
Μια κουρτίνα τραβάμε στο πλάι, σ' ένα καναπέ αλλάζουμε κάλυμα κι ο ήχος του χώρου μας αλλάζει. Δεν θα βοηθούσε κάτι τέτοιο στο ταίρασμα όλων των ηλεκτρονικών μας μεταξύ τους αλλά και κυρίως σε ταίρασμα με τον εκαστοτε χώρο μας?
Η λύση equalizer και αναλυτή φάσματος με αντίστοιχο εξοπλισμό μικροφώνων κλπ. αν και εφαρμόζεται στον επαγγελματικό ήχο, στο hi-fi δεν είδα να δίνει αναμενόμενα αποτελέσματα και στο hi-end μοιάζει να απαγορεύεται δια ροπάλου, όχι άδικα φαντάζομαι. Δεν μας επιτρέπει ακόμα η τεχνολογία να βρούμε αρκετά καθαρό ακουστικά τρόπο να ρυθμίσουμε επιτέλους όλα τα αρύθμιστα?
 
Απάντηση: Re: Mετράω καλά, παίζω καλά;

Ηλίας Σ. said:
Συνυπολογίζοντας ότι η δυσκολία εξειδικευμένης hi-fi τεχνικής εκπαίδευσης του μέσου ακροατή είναι ανασταλτικός παράγοντας πρός την απόλαυση της μουσικής του, μήπως θα ήταν προτιμότερο να αναζητηθούν λύσεις αυτόματης μέτρησης και βελτιστοποίησης των ηχητικών μας στον χώρο?

Κάποιοι AV ενισχυτές έχουν ήδη προχωρήσει πρός αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μικρόφωνο μετρήσεων στον χώρο. Καταλαβαίνω ότι οι ρυθμίσεις είναι ακόμα για βελτιστοποίηση σχετικά απλών παραμέτρων (αποστάσεις, φάση κλπ.). Αλλά αναρωτιέμαι, δεν βρέθηκε ακόμα κάποιος hi-end σχεδιαστής να βάλει ένα μικρόφωνο στον χώρο του τελικού ακροατή και να διορθώσει ότι και όσο μπορεί?
Μια κουρτίνα τραβάμε στο πλάι, σ' ένα καναπέ αλλάζουμε κάλυμα κι ο ήχος του χώρου μας αλλάζει. Δεν θα βοηθούσε κάτι τέτοιο στο ταίρασμα όλων των ηλεκτρονικών μας μεταξύ τους αλλά και κυρίως σε ταίρασμα με τον εκαστοτε χώρο μας?
Η λύση equalizer και αναλυτή φάσματος με αντίστοιχο εξοπλισμό μικροφώνων κλπ. αν και εφαρμόζεται στον επαγγελματικό ήχο, στο hi-fi δεν είδα να δίνει αναμενόμενα αποτελέσματα και στο hi-end μοιάζει να απαγορεύεται δια ροπάλου, όχι άδικα φαντάζομαι. Δεν μας επιτρέπει ακόμα η τεχνολογία να βρούμε αρκετά καθαρό ακουστικά τρόπο να ρυθμίσουμε επιτέλους όλα τα αρύθμιστα?


ΜΕΓΑΛΟ θέμα άνοιξες...
Η ψηφιακή ισοστάθμιση συστήματος-χώρου είναι το επόμενο βήμα...
 
Κάποιος πρέπει να μας σπρώξει επιτέλους να κάνουμε το επόμενο βήμα!
Η DIY κοινότητα φαίνεται η περισσότερο υποσχόμενη!

Όσο για την ισοστάθμιση δεν είμαι ακόμα σίγουρος ότι μπορεί να είναι μόνο ψηφιακή!
Εξαντλήσαμε ήδη τις αναλογικές λύσεις?
 
Last edited:
Ηλίας Σ. said:
Κάποιος πρέπει να μας σπρώξει επιτέλους να κάνουμε το επόμενο βήμα!
Η DIY κοινότητα φαίνεται η περισσότερο υποσχόμενη!

Όσο για την ισοστάθμιση δεν είμαι ακόμα σίγουρος ότι μπορεί να είναι μόνο ψηφιακή!
Εξαντλήσαμε ήδη τις αναλογικές λύσεις?

εδω μιλαμε για χαρακτηριστικα συσκευων.

και για να απαντησω στο ερωτημα σου η αναλογικη τεχνολογια δεν κανη για διορθωση χωρο γαιτι δημιουργη περισσοτερα προβληματα απο οσα λυνη.

η ψηφιακη σε στυλ βαζω το μικροφωνο και τα κανη ολα μονο του μπορη να βοηθηση λιγο αλλα μην φανταστης οτι πετας τα ηχεια σου οπου ναναι και σου λυνη ολα τα προβληματα του χωρου.

υπαρχη και η απολυτη λυση αλλα ωστοσο ειναι συνδυασμος πολλων πραγματατων μαζι.

pc για τις χαμηλες εως χαμηλομεσαιες, περιποηση του χωρου γαι τις μεσαιες-υψηλες και βεβαια παλη προσεκτικο στησιμο αλλα ειναι πολυ δυσκολη στην υλοποιηση και καθολου φιλικη για τον χρηστη.

ωστοσο συντομα πιστευω να γινη πιο φιλικη μολις γινουν πιο ισχυρα τα dsp.
 
Costas Coyias said:

Μιας και από την πλευρά της αναλογικής λύσης του προβλήματος, δεν έχουμε λοιπόν να περιμένουμε και πολλά, λέτε ότι μένει ένα καλύτερο DSP, προφανώς με το κατάλληλα γραμμένο software.

Στον ήχο του PC που τα πράγματα είναι (θεωρητικά τουλάχιστον) πιό έτοιμα για κάτι τέτοιο, έκανε κανείς προσπάθεια διόρθωσης του ήχου χρησιμοποιώντας μικρόφωνο στην θέση του ακροατή? Εδώ τα πράγματα είναι (θεωρητικά και πάλι) απλούστερα μιας κι έχουμε ηχεία που μπαίνουν άνετα σε ισόπλευρο τρίγωνο με τον ακροατή στην μία κορυφή και τα ηχεία στις εμπρός γωνίες του γραφείου εκατέρωθεν της οθόνης και υποθέτω ότι οι αντανακλάσεις του χώρου είναι λιγότερο σημαντικές, μιας και το τρίγωνο είναι ιδιαίτερα μικρό σε σχέση με το δωμάτιο.
Ή απλά η κατηγορία του ήχου του PC θεωρείται ξεγραμμένη από την hi-fi και hi-end κοινότητα και κανείς δεν δέχεται να ασχοληθεί σοβαρά, εμποδίζοντας παράλληλα και "παράπλευρες" εξελίξεις?

Υπάρχουν ίσως προσπάθειες απλών εφαρμογών που το PC με την απλή κάρτα ήχου του μπορεί να πάρει μετρήσεις στον χώρο δουλεύοντας σαν γεννήτρια ήχου και αναλυτής φάσματος? Γνωρίζει κάποιος κάτι σχετικό?

Θυμάμαι παλιά κάποιο ιδιαίτερα απλό εξωτερικό κυκλωματάκι που με την χρήση της κάρτας ήχου και το κατάλληλο software έπαιρνε μετρήσεις R-L-C, μέσα στο ακουστικό φάσμα φυσικά. Δεν βρέθηκε ακόμα κάποιος "μερακλής" να κάνει κάτι παρόμοιο για την ακουστική του χώρου? Πόσο δύσκολο είναι πια να βάλουμε τα PC μας να βοηθήσουν στην διόρθωση της ακουστικής των χώρων μας?

Υ.Γ. Νομίζω ότι ξέφυγα εκτός θέματος, αλλά όσο υπάρχει σαν στόχος η ακουστική απόλαυση νομίζω ότι έχουμε ελπίδες! :music-smiley-004:
 
backousis said:
εδω μιλαμε για χαρακτηριστικα συσκευων.

και για να απαντησω στο ερωτημα σου η αναλογικη τεχνολογια δεν κανη για διορθωση χωρο γαιτι δημιουργη περισσοτερα προβληματα απο οσα λυνη.

η ψηφιακη σε στυλ βαζω το μικροφωνο και τα κανη ολα μονο του μπορη να βοηθηση λιγο αλλα μην φανταστης οτι πετας τα ηχεια σου οπου ναναι και σου λυνη ολα τα προβληματα του χωρου.

υπαρχη και η απολυτη λυση αλλα ωστοσο ειναι συνδυασμος πολλων πραγματατων μαζι.

pc για τις χαμηλες εως χαμηλομεσαιες, περιποηση του χωρου γαι τις μεσαιες-υψηλες και βεβαια παλη προσεκτικο στησιμο αλλα ειναι πολυ δυσκολη στην υλοποιηση και καθολου φιλικη για τον χρηστη.

ωστοσο συντομα πιστευω να γινη πιο φιλικη μολις γινουν πιο ισχυρα τα dsp.

Ελπίζοντας για κάτι σαν ένα μικρόφωνο σε αναλογικό βρόγχο ανάδρασης εντός του προενισχυτή λοιπόν, αποδυκνείομαι μακριά νυχτωμένος! :sleep:

Η απόλυτη λύση που μπορώ να φανταστώ είναι ομάδα τεχνικών ήχου να σχεδιάζει τα πάντα πρίν την κατασκευή του σπιτιού, αλλά ποιός το αντέχει?

DSP λοιπόν η ελπίδα μας? Που μετά την πρώτη ακουστική εκτίμηση θα μας βάζει να μετακινήσουμε ηχεία και θέση (να ελπίζω και για θέσεις?) ακρόασης σε βέλτιστα σημεία, ώστε μετά να παρέμβει το λιγότερο δυνατόν στο ηλεκτρικό μουσικό σήμα...

Υ.Γ. Κατά καιρούς βλέπω στο forum οδηγίες τοποθέτησης ηχείων, ακουστικής χώρων κλπ. Υπάρχουν αυτά μαζεμένα σε κάποιο ενιαίο αρχείο ή χώρο οδηγιών με σωστή σειρά κλπ.? Σχετική προτεινόμενη βιβλιογραφία? Νομίζω ότι το συγκεκριμένο κομμάτι ακουστικής χώρων πάσχει πολύ περισσότερο απ' ότι το μέσο ηχοσύστημά μας... Αλλά μιας και δεν πουλάει εύκολα με την μορφή υπηρεσιών ακουστικής βελτιστοποίησης χώρων από ειδικούς, δεν διαφημίζεται και τείνει να ξεχνιέται...
 
Last edited:
Ηλίας Σ. said:
Ελπίζοντας για κάτι σαν ένα μικρόφωνο σε αναλογικό βρόγχο ανάδρασης εντός του προενισχυτή λοιπόν, αποδυκνείομαι μακριά νυχτωμένος! :sleep:

Η απόλυτη λύση που μπορώ να φανταστώ είναι ομάδα τεχνικών ήχου να σχεδιάζει τα πάντα πρίν την κατασκευή του σπιτιού, αλλά ποιός το αντέχει?

DSP λοιπόν η ελπίδα μας? Που μετά την πρώτη ακουστική εκτίμηση θα μας βάζει να μετακινήσουμε ηχεία και θέση (να ελπίζω και για θέσεις?) ακρόασης σε βέλτιστα σημεία, ώστε μετά να παρέμβει το λιγότερο δυνατόν στο ηλεκτρικό μουσικό σήμα...

Υ.Γ. Κατά καιρούς βλέπω στο forum οδηγίες τοποθέτησης ηχείων, ακουστικής χώρων κλπ. Υπάρχουν αυτά μαζεμένα σε κάποιο ενιαίο αρχείο ή χώρο οδηγιών με σωστή σειρά κλπ.? Σχετική προτεινόμενη βιβλιογραφία? Νομίζω ότι το συγκεκριμένο κομμάτι ακουστικής χώρων πάσχει πολύ περισσότερο απ' ότι το μέσο ηχοσύστημά μας... Αλλά μιας και δεν πουλάει εύκολα με την μορφή υπηρεσιών ακουστικής βελτιστοποίησης χώρων από ειδικούς, δεν διαφημίζεται και τείνει να ξεχνιέται...

λοιπον υπαρχουν τα παντα.

και ξεκιναω.

υπολογιζη την βελτιστη τοποθετηση των ηχειων στο χωρο.

φτηνο και δυνατο αλλα θελη καμποση δουλεια.

http://www.cara.de/ENU/index.html

ψηφιακη διορθωση χωρου με το pc.

διορθωνη αποκριση συχνοτητας και φαση σε αντιθεση με τα eq που διορθωνουν τη αποκριση συχνοτητας αλλα καταστρεφουν τη φαση. και κανη ακομα και ακυρωση ανακλασεων για μια δεδομενη θεση ακροασης.

δουλευη πολυ καλα για τα μπασα και τις χαμηλοτερες μεσαιες που ευτυχως ειναι και οι πιο δυσκολες να τιθασευτουν ενω ενω ψηλα δεν κανη και πολλα πραγματα αλλα αυτα βολευονται ευικολα με υλικα για τη συνηθη διακοσμηση κουρτινες-χαλια κλπ.

αν θελης να ασχοληθης με το θεμα ετοιμασου να ριξης πολυ διαβασμα και ναι εχεις δικιο ο χωρος ειναι υπευθυνος τουλαχιστο οσο και το συστημα για το τελικο αποτελεσμα.

http://www.duffroomcorrection.com/wiki/Main_Page
 
backousis said:
λοιπον υπαρχουν τα παντα.

και ξεκιναω.

υπολογιζη την βελτιστη τοποθετηση των ηχειων στο χωρο.

φτηνο και δυνατο αλλα θελη καμποση δουλεια.

http://www.cara.de/ENU/index.html

ψηφιακη διορθωση χωρου με το pc.

διορθωνη αποκριση συχνοτητας και φαση σε αντιθεση με τα eq που διορθωνουν τη αποκριση συχνοτητας αλλα καταστρεφουν τη φαση. και κανη ακομα και ακυρωση ανακλασεων για μια δεδομενη θεση ακροασης.

δουλευη πολυ καλα για τα μπασα και τις χαμηλοτερες μεσαιες που ευτυχως ειναι και οι πιο δυσκολες να τιθασευτουν ενω ενω ψηλα δεν κανη και πολλα πραγματα αλλα αυτα βολευονται ευικολα με υλικα για τη συνηθη διακοσμηση κουρτινες-χαλια κλπ.

αν θελης να ασχοληθης με το θεμα ετοιμασου να ριξης πολυ διαβασμα και ναι εχεις δικιο ο χωρος ειναι υπευθυνος τουλαχιστο οσο και το συστημα για το τελικο αποτελεσμα.

http://www.duffroomcorrection.com/wiki/Main_Page


Πάρα πολύ ωραία, υπάρχει αρκετή ελπίδα στην κατεύθυνση της διόρθωσης!
Η σειρά Cara δείχνει να ασχολείται αρκετά σοβαρά με το πρόβλημα. Έχει κανείς σας εμπειρία με κάποια κομμάτια απ' το πακέτο της?

Η σειρά άρθρων Digital Room Correction απ' τη Wikipedia είναι άλλη μια ευχάριστη έκπληξη! Ελπίζω να βρώ αρκετές χρήσιμες και άμεσα εφαρμόσιμες ιδέες!

Ευχαριστώ πολύ για την άμεση βοήθεια!
Πάω για διάβασμα... ;)
 
ναι το cara το εχω και δουλευη παρα πολυ καλα.

ωστοσο θελη αρκετη δουλεια για να σχεδιασεις το χωρο με λεπτομερεια και για μια σοβαρη εξομειωση μπορη να τρεχη και μια εβδομαδα στο pc.

ωστοσο μπορης να ρυθμιζης το priority ωστε να χρησιμοποιης το pc και για αλλες δουλειες.
 
Παιδιά μην μπερεύουμε το θέμα τού χώρου με το θέμα των μετρήσεων.
Αλλο πράγμα ο χώρος άλλο πράγμα οι μετρήσεις του μηχανήματος στο εργαστήριο.
Εδώ συζητάμε κατά πόσον οι μετρήσεις μπορούν να δείξουν αν ένα μηχάνημα θα παίξει καλά οταν τα βρεθεί στο σωστό χώρο με τα σωστά συνδευτικά.
Δηλαδή για να ξαναφέρουμε ένα παράδειγμα από το χώρο του αυτοκινήτου:
Η Ferrari όπως έδειξαν οι μετρήσεις έχει 5 δευτερόλεπτα τα 0-100 χλμ. και 280 χλμ/ωρα τελική. Πού όμως; Στις πίστες ή στους αυτοκινητόδρομους της Ιταλίας ή της Γερμανίας. Είναι προφανές ότι άμα την φέρεις στην Λεωφ. Αμφιθέας οι παραπάνω μετρήσεις δεν επαληθεύονται. Ο παππούς με το Lada δίπλα μπορεί να κινείται και πιο γρήγορα στην Αμφιθέας αφού δεν φοβάται να μην το σπάσει στις λακούβες ή στα χαντάκια. Αυτό το γεγονός όμως δεν ακυρώνει το καλό σετ μετρήσεων της Ferrari ή οποία όταν θα βρεθεί στις κατάλληλες συνθήκες θα δείξει τις ικανότητές της.
Το ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ συμβαίνει και με τα μηχανήματα τού ήχου.

Συνεπώς το να συζητάμε το θέμα της ακουστικής του χώρου είναι τελείως άσχετο αντικείμενο από το να συζητάμε τις μετρησεις των μηχανημάτων.
Είναι σαν να συζητάμε για αυτοκίνητα και επιδόσεις και μετά να αλλάζουμε την συζήτηση στην κατάσταση των ελληνικών δρόμων και ποιός ευθύνεται για αυτό. Οι δήμοι ή το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Είμαστε ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ