Μια αιτηση απαγόρευσης των διαφημίσεων αλκοόλ καθ ολοκληρίαν.

Μάλλον ανάποδα τα έγραψες. Το τσιγάρο και μόνο που το καπνίζεις βλάπτεις τον εαυτό σου και τους γύρω σου. Για να βλάψει τους γύρω σου το ποτό που πίνεις πρέπει η πράξη σου αυτή να συνδυαστεί και με κάποιες άλλες που θα βλάψουν τελικά τους γύρω σου. Αυτό δεν είναι πάντα δεδομένο όμως. Δεν υπάρχει παθητική κατανάλωση αλκοόλ δηλαδή. Ένας πίνει και ένας μεθάει. Μόνο αν η μέθη οδηγήσει σε λάθος πράξεις (οδήγηση, βίαιη συμπεριφορά) τον πότη, οι γύρω του έχουν πρόβλημα.

Φώτη αυτό που θέλω να πω είναι ότι ναι μεν το τσιγάρο γίνετε άμεσα αντιληπτό
από αυτούς που είναι γύρω μου αλλά με το ποτό αν κάποιος πιει ένα ποτηράκι
παραπάνω και μετά οδηγήσει και δεν δει ένα φωτεινό σηματοδότη η ένα στοπ
τότε απλά μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα οχι μονον για τον ιδιο αλλα
και σε αυτούς που θα βρεθούν στον δρόμο του !
 
Όλα όσα κάνουμε έχουν επιπτώσεις στον περίγυρο. Και το ότι περιδρομιάζουμε ό,τι σκουπίδι βρούμε έχει. Επιβαρύνει το σύστημα υγείας.

Ό,τι και να λέτε, ένα ποτήρι παγωμένη μπυρίτσα το καλοκαίρι είναι νέκταρ, όχι δηλητήριο.

σαφώς και ένα ποτήρι παγωμένη μπυρίτσα το καλοκαίρι είναι νέκταρ, όχι δηλητήριο
αρκη να μην οδηγησης μετά βρε Τάσο.
και σε ρωτάω τώρα, πόσοι Έλληνες βγαίνουν για να διασκεδάσουν και αρκούνται μόνο
σε ένα ποτήρι μπύρα ??? (μιλάω για τους οδηγούς βεβαίως βεβαίως !)
Πόσους γνωρίζεις εσύ που όταν πάνε να πιουν περνούνε ταξί ?
Πόσους γνωρίζεις που όταν έχουν πιει αυτό το ποτηράκι παραπάνω παρατάνε
το αυτοκίνητο και παίρνουν ταξί ?
Ο κίνδυνος για ΟΛΑ τα παραπάνω μπορεί να είναι ολική αναπηρία η ακόμα και ο θάνατος.
 
Φώτη αυτό που θέλω να πω είναι ότι ναι μεν το τσιγάρο γίνετε άμεσα αντιληπτό
από αυτούς που είναι γύρω μου αλλά με το ποτό αν κάποιος πιει ένα ποτηράκι
παραπάνω και μετά οδηγήσει και δεν δει ένα φωτεινό σηματοδότη η ένα στοπ
τότε απλά μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα οχι μονον για τον ιδιο αλλα
και σε αυτούς που θα βρεθούν στον δρόμο του !

πάντως εάν έχει κανείς την αυτοσυγκράτηση να μείνει στα δύο πχ ποτήρια κρασί (προσωπικώς την έχω) το βλαπτικό αποτέλεσμα θα είναι μηδενικό.

Εάν καπνίσει μετά από ένα γεύμα 5 τσιγάρα (ας τα θεωρήσουμε το αντίστοιχο 2 ποτηριών κρασιού και πάλι λίγα λέω) και κάνουν το ίδιο οι μισοί συνδαιτημόνες του, το αποτέλεσμα θα είναι τεκές.
 
σ
και σε ρωτάω τώρα, πόσοι Έλληνες βγαίνουν για να διασκεδάσουν και αρκούνται μόνο
σε ένα ποτήρι μπύρα ??? (

είπαμε, απαιτείται σίγουρα μία αυτοσυγκράτηση (όχι ένα ποτήρι μπυρίτσα, μέχρι δύο -μισό λίτρο- είναι μια χαρά, και βοηθούν να κατέβει ευχάριστα το φαγητό). Εάν δεν υπάρξει αυτή, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι απείρως τραγικότερα από τον τεκέ που προανέφερα.
Όμως εδώ μιλάμε για βλαπτικότητα της κατάχρησης και όχι της χρήσης.

Είπαμε, uti (χρήση) non abuti (και όχι κατάχρηση)!
 
Σε αυτό με βρισκεις σύμφωνο, χρήση και όχι κατάχρηση.
αυτό που σε ρώτησα όμως είναι πόσοι το κάνουν αυτό.
έχω ακούσει και το τραγελαφικό "όταν πίνω οδηγώ καλύτερα"

Υ.Γ
μισό λίτρο μπρυριτσα σε συνδυασμό με τον καλοκαιρινό ήλιο είναι
ότι πρέπει για να σε κάνει κουρουμπελο !
ειδικά αν δεν πίνεις και τόσο συχνά.
και μην μου πεις ότι αυτό που λέω δεν το εχεις δει στις παραλίες
το καλοκαίρι.
 
το αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό. Η μπύρίτσα δεν ξεδιψα, αλλά διεγειρει την απομάκρυνση διπλάσιας ποσότητας υδατος απο τον οργανισμό σε αντιστοιχία με τον ογκο που την αποτελεί. Αν δεν υπάρχει αναπλήρωση του απωλεσθέντος ύδατος, η σταθμη του αλκοολ στο αίμα πολλαπλασιάζεται καθως δεν υπάρχει νερό για να μετατραπεί απο το συκώτι σε ενέργεια. Ετσι, καταστρέφεται το συκώτι και τρελαίνεται το νευρικό συστημα (μαζί και ο εγκέφαλος)

Συμπέρασμα? η "μπυρίτσα" στην παραλία ειναι χειρότερη απο την μπυρίτσα στο μπάρ.
 
Αξίζει να το παραθέσω από τη σελίδα στη οποία μας παραπέμπει ο kokar πιο πάνω:

Δεν υπάρχει ποσότητα οινοπνεύματος στο αίμα που να θεωρείται ακίνδυνη για την οδήγηση. Τα όρια που έχουν θεσπίσει τα κράτη είναι καθαρά «νομικά» όρια. Δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί και να θεωρήσει την ευφορία που προξενεί το οινόπνευμα σαν αύξηση της ικανότητας για οδήγηση. Μην υποτιμάτε τους κινδύνους γιατί έτυχε μερικές φορές, να οδηγήσετε κάτω από την επίδραση αλκοόλ και δεν συνέβη ατύχημα. Τα δυσάρεστα αποτελέσματα έρχονται όταν κανείς βρεθεί σε σχετικά δύσκολη θέση όπου οι ικανότητες δε συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις της στιγμής.

Με απλά λόγια , όταν πίνουμε (άσχετα από την ποσότητα) δεν οδηγούμε.
 
Last edited:
Νομίζω ο ανωτέρω αφορισμός είναι λάθος. Υπάρχει συγκέντρωση αλκοόλης (χαμηλή) που ορίζει το λεγόμενο subclinical επίπεδο. Το οποίο σημαίνει ότι σε ελεγχόμενο περιβάλλον ιατροί δεν μπορούν με βεβαιότητα και σε κάθε περίπτωση να διακρίνουν τις αντιδράσεις ενός που κατανάλωσε την ανωτέρω ποσότητα αλκοόλης από έναν που δεν κατανάλωσε. Άρα κάθε ποσότητα -η οποιαδήποτε και ελάχιστη ακόμη- αλκοόλης δεν είναι απαραίτητα επικίνδυνη για οδήγηση.

Για την οδήγηση, αυτός που συνομιλεί ακόμη και σε χαλαρούς ρυθμούς κουβεντούλας ενώ οδηγεί, ενδέχεται να είναι πιο επικίνδυνος οδηγός από αυτόν που κατανάλωσε 2 ποτήρια μπύρας.


Το στάδιο της "ευφορίας" που αναφέρεις παραπάνω, έπεται του subclinical σταδίου, μιλάς για κατανάλωση μίας "καλούτσικης" ποσότητας αλκοόλης.
 
Νομίζω ο ανωτέρω αφορισμός είναι λάθος. Υπάρχει συγκέντρωση αλκοόλης (χαμηλή) που ορίζει το λεγόμενο subclinical επίπεδο. Το οποίο σημαίνει ότι σε ελεγχόμενο περιβάλλον ιατροί δεν μπορούν με βεβαιότητα και σε κάθε περίπτωση να διακρίνουν τις αντιδράσεις ενός που κατανάλωσε την ανωτέρω ποσότητα αλκοόλης από έναν που δεν κατανάλωσε. Άρα κάθε ποσότητα -η οποιαδήποτε και ελάχιστη ακόμη- αλκοόλης δεν είναι απαραίτητα επικίνδυνη για οδήγηση.

Επειδή όμως η ''ψυχοσωματική'' μας κατάσταση δεν είναι ίδια πάντα , δεν μπορούμε να ξέρουμε αν και κατά πόσον δεδομένη (ελάχιστη καθ'ημάς) ποσότητα αλκοόλ θα μας επηρεάσει τόσο ώστε να πατήσουμε φρένο ή να αντιληφθούμε διερχόμενο όχημα 0.5 sec αργότερα , καθυστέρηση η οποία μπορεί να σημαίνει από υλικές ζημιές μέχρι βαριά αναπηρία ή θάνατο για μας ή κάποιους άλλους συνανθρώπους μας. Με το παραπάνω σκεπτικό ,προσωπικά δεν παίρνω έστω και τα ελάχιστα ρίσκα. Με την ίδια συλλογιστική η παραπάνω διατύπωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αφορισμός.

Για την οδήγηση, αυτός που συνομιλεί ακόμη και σε χαλαρούς ρυθμούς κουβεντούλας ενώ οδηγεί, ενδέχεται να είναι πιο επικίνδυνος οδηγός από αυτόν που κατανάλωσε 2 ποτήρια μπύρας.

Θεωρητικά είναι σωστό αυτό αλλά δεν λέει τίποτα από μόνο του.
Όλοι μας ξέρουμε άτομα που ήταν ''τύφλα'' και όμως έφτασαν στο σπίτι τους οδηγώντας, χωρίς απρόοπτα. Πρέπει να το υιοθετήσουμε κι εμείς; Πάνω απ'όλα πρέπει να είναι η προσπάθεια ελαχιστοποίησης των παραγόντων που μπορούν να μειώσουν την οδηγική ικανότητα.


Το στάδιο της "ευφορίας" που αναφέρεις παραπάνω, έπεται του subclinical σταδίου, μιλάς για κατανάλωση μίας "καλούτσικης" ποσότητας αλκοόλης.

...
 
Last edited:
Αυτό που λέω είναι ότι η όποια καθυστέρηση αντίδρασης (φαντάζομαι τα 0,5 δευτ. τα λες ως παράδειγμα, γιατί τέτοια καθυστέρηση αντίδρασης είναι πολύ μεγάλη και προϋποθέτει κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ) δεν αποδεικνύεται για κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ (ας πούμε μία μπύρα 330ml σε διάστημα μισής ώρας), αφού σε εργαστηριακό περιβάλλον οι ειδικοί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν με βεβαιότητα τις αντιδράσεις του ατόμου που κατανάλωσε από τις αντίστοιχες του ιδίου ατόμου όταν δεν έχει καταναλώσει. Πώς λοιπόν θα μπορέσει να ειπωθεί επιστημονικώς ότι κάθε ποσότητα αλκοόλ (δηλαδή και η ελάχιστη) επηρεάζει; Επομένως το τελευταίο μου κάνει μάλλον για αφορισμός παρά για επιστημονική άποψη. Η τελευταία τεκμηριώνεται και αποδεικνύεται πειραματικώς.
 
Αυτό που μπορώ να δεχθώ είναι ότι τα όρια μεταξύ των διαφόρων σταδίων της μέθης, ποικίλουν από άτομο σε άτομο (και μάλιστα πιθανότατα υπάρχει διαφοροποίηση ακόμη και όταν η ίδια ποσότητα καταναλώνεται από το ίδιο άτομο υπό διαφορετικές περιστάσεις). Δηλαδή ενώ μπορούμε με κάποια βεβαιότητα να πούμε ότι το ένα ποτήρι μπύρα δεν επηρεάζει καθόλου τις αντιδράσεις ενός ατόμου 80 κιλών, δεν μπορούμε με βεβαιότητα να ορίσουμε το όριο όπου υπάρχει πάντα διαπιστώσιμη επίδραση. Είναι τα 2 ποτήρια? Τα τρία?
Γι´αυτό καλό είναι να προσέχουμε και τα όριά μας όταν καταναλώνουμε αλκοόλ και μετά οδηγούμε, να είναι πολύ συντηρητικά.
 
Ίσα-ίσα!
Κατά μέσο όρο δεν πρέπει να καταναλώνω πάνω από 2 λίτρα μπύρας και μισό λίτρο κρασί το μήνα, από πιο δυνατά δε, στη χάση και στη φέξη. Ειδικώς δυνατά, ποτέ όταν βγαίνω έξω.
 
Αυτό που λέω είναι ότι η όποια καθυστέρηση αντίδρασης (φαντάζομαι τα 0,5 δευτ. τα λες ως παράδειγμα, γιατί τέτοια καθυστέρηση αντίδρασης είναι πολύ μεγάλη και προϋποθέτει κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ) δεν αποδεικνύεται για κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ (ας πούμε μία μπύρα 330ml σε διάστημα μισής ώρας), αφού σε εργαστηριακό περιβάλλον οι ειδικοί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν με βεβαιότητα τις αντιδράσεις του ατόμου που κατανάλωσε από τις αντίστοιχες του ιδίου ατόμου όταν δεν έχει καταναλώσει. Πώς λοιπόν θα μπορέσει να ειπωθεί επιστημονικώς ότι κάθε ποσότητα αλκοόλ (δηλαδή και η ελάχιστη) επηρεάζει; Επομένως το τελευταίο μου κάνει μάλλον για αφορισμός παρά για επιστημονική άποψη. Η τελευταία τεκμηριώνεται και αποδεικνύεται πειραματικώς.

Αυτό που μπορώ να δεχθώ είναι ότι τα όρια μεταξύ των διαφόρων σταδίων της μέθης, ποικίλουν από άτομο σε άτομο (και μάλιστα πιθανότατα υπάρχει διαφοροποίηση ακόμη και όταν η ίδια ποσότητα καταναλώνεται από το ίδιο άτομο υπό διαφορετικές περιστάσεις). Δηλαδή ενώ μπορούμε με κάποια βεβαιότητα να πούμε ότι το ένα ποτήρι μπύρα δεν επηρεάζει καθόλου τις αντιδράσεις ενός ατόμου 80 κιλών, δεν μπορούμε με βεβαιότητα να ορίσουμε το όριο όπου υπάρχει πάντα διαπιστώσιμη επίδραση. Είναι τα 2 ποτήρια? Τα τρία?
Γι´αυτό καλό είναι να προσέχουμε και τα όριά μας όταν καταναλώνουμε αλκοόλ και μετά οδηγούμε, να είναι πολύ συντηρητικά.


Υπάρχουν έρευνες οι οποίες έχουν δείξει ότι ακόμη και σε πολύ χαμηλά ποσοστά (0.02) παρατηρείται σε κάποια άτομα μείωση της οδηγικής ικανότητας (οφειλόμενη σε διάφορους παράγοντες όπως ευφορία, επηρεασμός περιφερικής όρασης, λανθασμένη εκτίμηση αποστάσεων κλπ).
Προφανώς και η εμπλοκή σε ατύχημα είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο ,η συζήτηση του οδηγού που ανέφερες παραπάνω είναι ένας απ'αυτούς τους παράγοντες. Θα έλεγα ,υπερβάλλοντας κάπως, ότι και το να οδηγεί νηφάλιος κάποιος αλλά ενθουσιασμένος (λόγω κάποιου γεγονότος) μπορεί να επηρεάσει την ορθότητα της κρίσης του (επί το πιο αισιόδοξο) σε δεδομένες κυκλοφοριακές συνθήκες. Ας μη μπούμε σ'αυτή τη χαοτική διαδικασία σκέψης.

Επαναλαμβάνω όμως ότι , σε ότι με αφορά, με τη λογική της ελαχιστοποίησης των παραγόντων που δυνητικά επηρεάζουν την οδηγική ικανότητα, όταν πίνω (ασχέτως ποσότητας) δεν οδηγώ.
Σε τελική ανάλυση καλύτερα να είναι κάποιος περισσότερο προσεκτικός απ'όσο χρειάζεται παρά λιγότερο (όταν μιλάμε για οδήγηση).
 
Πάω για φαγητό τώρα.
Στο τραπέζι με περιμένει ένα Γαλλικό κρασί (Merlot,Cabernet Sauvignon,Cabernet Franc).
:ernaehrung004:
 
Σαν να λέμε οτι ειμαστε κατά του καπνίσματος, όντας πρώην καπνιστές, γι αυτό και δεν θα καπνίζαμε με τιποτε ενα Cohiba... επίσης, αν τα ευγενή κρασιά δεν αναλωθουν με μέτρο, ειναι απο τα πρώτα που καθιστουν...αγενή τον καταναλωτή!
 
Το θέμα με το ποτό ειναι οτι η αρχή της μέθης, το πρωτο πράγμα που άρει, δεν ειναι ουτε τα αντανακλαστικά, ουτε η κοινωνικότητα. Ειναι το αισθημα της αυτοσυγκράτησης, και το πετυχαίνει κιόλας απο το...αρωμά του και μετά.