Σωστό!!! Λ.Σ.
Τι να πω; Διαμάντι!
Αν συμφωνούν και οι φίλτατοι συνδιαχειριστές το βάζουμε μόνο του sticky και κρατάμε τη συζήτηση να συνεχίζει εδώ.
Φίλε Lucas Stephanides - AnakrousisΒλέπε σε παρακαλώ: www.anakrousis.gr Θα βρεις ό,τι σου χρειάζεται. Το σημαντικό είναι ότι θα συγκρίνεις σε διαφορετικά μέσα το ίδιο ακριβώς υλικό φτιαγμένο ταυτόχρονα από την ίδια πηγή και από τον ίδιο άνθρωπο. Όπως καταλαβαίνεις καλύτερα δεν γίνεται.
ΠΧ δεν θα μπορούσες να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα ακούγοντας τα διαφορετικά στρώματα ενός υβριδικού cd/sacd όταν το ένα έγινε σε άλλη χρονική στιγμή από άλλον με άλλα μηχανήματα κλπ. Εννοώ τα δισκάκια της Mercury και της RCA. Εδώ πρόκειται για ιδανική περίπτωση συγκριτικού.
Εμείς το κάναμε και διαπιστώσαμε την εξέλιξη και τις βελτιώσεις της ψηφιακής τεχνολογίας με το δίσκο βινυλίου να προηγείται. Έχουν ακόμη μεγάλο δρόμο τα ψηφιακά.
Επίσης πιστεύω ότι η όποια επέμβαση στην αναλογική ταινία με αφαίρεση θορύβων κλπ κλπ. κακό κάνει στο τελικό ηχητικό/συναισθηματικό αποτέλεσμα. Όχι μόνο καλύτερο δεν μπορεί να γίνει αλλά ούτε και ίδιο. Άσχετα το πόσο απαραίτητη μπορεί να είναι μια τέτοια επέμβαση όταν δεν υπαρχει άλλος τρόπος. Δεν το συζητάω αυτό. Λ.Σ.
Μπες στο site μου κάνε κλικ στα CDS μετά κλικ στο "Classic records CD, DVD AUDIO/vIDEO 24/196, 24/96". Το καθένα έχει 2 δισκάκια, το ένα είναι cd και το δεύτερο γραμμένο και από τις δύο πλευρές, η μία παιζει dvd η άλλη dvd-a.
Έχεις επίσης επιλογή σε στέρεο ή πολυκάναλο ήχο. Τρκάναλο στην προκειμένη περίπτωση γιατί οι ηχογραφήσεις ήταν τρικάναλες.
Μετά κάνε κλικ στα LPS και κατόπιν στο "Classic records HQ -180/200g Classical". Εδώ οι πρώτοι 20 προς το παρόν τίτλοι είναι τα αντίστοιχα βινύλια των προηγούμενων ψηφιακών.
Αυτά έχουν γίνει ταυτόχρονα από την ίδια πηγή και από τον ίδιο άνθρωπο με τον ίδιο ποιοτικό τρόπο.
Αν θέλεις να συγκρίνεις LP/CD/SACD τα ίδια ισχύουν και για τους δίσκους της Groove note. Κάνε τα αντίστοιχα κλικ στο site μου.
Για το κουτί των Doors που αναφέρεις, αυτό έχει δεχτεί τις *ευλογίες* της ψηφιακής τεχνολογίας, κατ'ανάγκην όπως λέει ο παραγωγός και προσπαθεί να πείσει ότι δεν χάθηκε τίποτα, οτι δεν υπάρχει ακουστεί διαφορά. Και όμως υπάρχει και παρυπάρχει. Μια σύγκριση με την λίγο παλλαιότερη επίσης λαμπάτη έκδοση από την πάλαι ποτε DCC που κάποτε αντιπροσώπευα [δεν υπάρχει τώρα] βγάζει μάτι κατά της ψηφιοποίησης.
Όσο για το οριακό πλησίασμα που λες μεταξύ των δύο τεχνολογιών εξακολουθώ να αμφιβάλλω. Αν συγκρίνεις τις τρέχουσες *εμπορικές* ηχογραφήσεις και ίσως παράλληλες εκδόσεις κάποιων από αυτές σε lp cd/sacd, ίσως να βγάλεις κάποιο τέτοιο συνπέραμσα. Λέω ίσως.
Εκεί που φαίνεται τί εστί το ένα και το άλλο είνα στις παραπάνω προτεινόμενές μου συγκρίσεις. ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ θα βγάλεις τα πλέον ασφαλή συμπεράσματα, όταν δηλαδή γίνονται όλα τα μέσα με τον καλύτερο δυνατό και ίδιο τρόπο. Οπότε δεν αδικειται κανένα. Και η ζυγαριά πάντα κλείνει υπέρ των αναλογικών.
Όπως επίσης αν συγκρίνεις αναλογικές ηοχγραφήσεις ή διάφορες ανατυπώσεις στο διάβα του χρόνου του ίδιου ηχογραφημένου έργου, εκεί θα καταλάβεις και την πτώση της ποιότητας των αναλογικών με την κάθε φορά *πρόοδο* της τεχνολογίας περνώντας από την λαμπάτη τεχνολογία στην τρανζιστορική. Λ.Σ.
κι εγώ σε βινύλιο το έχω πάρει . Η Souljazz πάντως δεν προβαίνει σε επεξεργασία του παλαιού υλικού . Και μόνο το ότι το επανακυκλοφορεί βέβαια αξίζει . :a0210:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Rumours / Artist: Fleetwood Mac
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Title [codec]
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR8 -0.10 dB -10.69 dB 2:56 01 - Second Hand News [flac]
DR10 -0.10 dB -11.52 dB 4:16 02 - Dreams [flac]
DR13 -0.11 dB -15.78 dB 2:14 03 - Never Going Back Again [flac]
DR9 -0.13 dB -11.43 dB 3:12 04 - Don't Stop [flac]
DR8 -0.10 dB -9.54 dB 3:43 05 - Go Your Own Way [flac]
DR12 -0.58 dB -18.61 dB 3:20 06 - Songbird [flac]
DR9 -0.10 dB -13.49 dB 4:29 07 - The Chain [flac]
DR8 -0.34 dB -12.54 dB 3:35 08 - You Make Loving Fun [flac]
DR9 -0.10 dB -11.53 dB 3:16 09 - I Don't Want To Know [flac]
DR10 -0.10 dB -13.82 dB 3:56 10 - Oh Daddy [flac]
DR8 -0.10 dB -12.90 dB 4:54 11 - Gold Dust Woman [flac]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 11
Official DR value: DR9
Sampling rate: 44100 Hz
Average bitrate: 878kbs
Bits per sample: 16 bit
Dr14 T.meter 1.0.16
==============================================================================================
ο»Ώ----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Rumours / Artist: Fleetwood Mac
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Title [codec]
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR14 -1.64 dB -18.99 dB 2:45 01 - Second Hand News [flac]
DR16 -0.73 dB -19.64 dB 4:15 02 - Dreams [flac]
DR15 -6.51 dB -26.19 dB 2:02 03 - Never Going Back Again [flac]
DR16 -1.33 dB -19.48 dB 3:14 04 - Don't Stop [flac]
DR14 -1.13 dB -17.64 dB 3:39 05 - Go Your Own Way [flac]
DR14 -6.48 dB -27.78 dB 3:20 06 - Songbird [flac]
DR15 -1.03 dB -21.63 dB 4:29 07 - The Chain [flac]
DR14 -1.08 dB -17.96 dB 3:33 08 - You Make Loving Fun [flac]
DR16 -1.66 dB -19.81 dB 3:12 09 - I Don't Want To Know [flac]
DR15 -1.82 dB -20.87 dB 3:56 10 - Oh Daddy [flac]
DR16 -1.02 dB -21.88 dB 5:15 11 - Gold Dust Woman [flac]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 11
Official DR value: DR15
Sampling rate: 96000 Hz
Average bitrate: 2704kbs
Bits per sample: 24 bit
Dr14 T.meter 1.0.16
==============================================================================================
ο»Ώ----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Rumours / Artist: Fleetwood Mac
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Title [codec]
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR14 -2.96 dB -20.32 dB 2:46 01 - Second Hand News [flac]
DR15 -1.69 dB -20.32 dB 4:16 02 - Dreams [flac]
DR14 -5.59 dB -25.03 dB 2:14 03 - Never Going Back Again [flac]
DR15 -2.16 dB -20.05 dB 3:12 04 - Don't Stop [flac]
DR14 -2.35 dB -18.80 dB 3:39 05 - Go Your Own Way [flac]
DR15 -9.86 dB -30.90 dB 3:20 06 - Songbird [flac]
DR16 -1.80 dB -23.26 dB 4:29 07 - The Chain [flac]
DR14 -3.20 dB -20.72 dB 3:35 08 - You Make Loving Fun [flac]
DR15 -0.78 dB -20.16 dB 3:16 09 - I Don't Want To Know [flac]
DR15 -2.38 dB -22.49 dB 3:53 10 - Oh Daddy [flac]
DR15 -5.75 dB -26.32 dB 4:51 11 - Gold Dust Woman [flac]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 11
Official DR value: DR15
Sampling rate: 44100 Hz
Average bitrate: 712kbs
Bits per sample: 16 bit
Dr14 T.meter 1.0.16
==============================================================================================
ο»Ώ----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Kid A / Artist: Radiohead
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Title [codec]
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR7 -0.13 dB -9.19 dB 4:11 01 - Everything In Its Right Place [flac]
DR7 -0.09 dB -10.88 dB 4:44 02 - Kid A [flac]
DR7 -0.13 dB -8.87 dB 5:50 03 - The National Anthem [flac]
DR7 -0.14 dB -10.99 dB 5:56 04 - How To Disappear Completely [flac]
DR8 -0.17 dB -11.20 dB 3:41 05 - Treefingers [flac]
DR7 -0.12 dB -8.53 dB 5:15 06 - Optimistic [flac]
DR6 -0.12 dB -7.95 dB 3:29 07 - In Limbo [flac]
DR7 -0.09 dB -9.18 dB 5:08 08 - Idioteque [flac]
DR7 -0.09 dB -8.96 dB 4:34 09 - Morning Bell [flac]
DR8 -0.14 dB -16.51 dB 6:58 10 - Motion Picture Soundtrack [flac]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 10
Official DR value: DR7
Sampling rate: 44100 Hz
Average bitrate: 819kbs
Bits per sample: 16 bit
Dr14 T.meter 1.0.16
==============================================================================================
----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Kid A / Artist: Radiohead
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR Peak RMS Duration Title [codec]
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR9 -0.96 dB -13.00 dB 4:11 01 - Everything In Its Right Place [flac]
DR9 -0.71 dB -14.58 dB 4:54 02 - Kid A [flac]
DR10 -1.21 dB -12.93 dB 5:50 03 - The National Anthem [flac]
DR10 -0.72 dB -15.13 dB 5:57 04 - How To Disappear Completely [flac]
DR9 -3.05 dB -15.39 dB 3:46 05 - Treefingers [flac]
DR9 -1.65 dB -12.74 dB 5:16 06 - Optimistic [flac]
DR9 -0.72 dB -12.16 dB 3:31 07 - In Limbo [flac]
DR9 -2.00 dB -13.34 dB 5:08 08 - Idioteque [flac]
DR10 -0.68 dB -13.10 dB 4:34 09 - Morning Bell [flac]
DR10 -1.87 dB -16.18 dB 3:20 10 - Motion Picture Soundtrack [flac]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Number of files: 10
Official DR value: DR9
Sampling rate: 96000 Hz
Average bitrate: 2894kbs
Bits per sample: 24 bit
Dr14 T.meter 1.0.16
==============================================================================================
Effect of vinyl mastering on dynamic range
A related myth is that when vinyl has a higher dynamic range than CD, it means the audio was sourced from a different, more dynamic master, and that the difference in dynamics will be audible.
It is true that recordings on vinyl sometimes have a spikier waveform and a measurably higher dynamic range than their counterparts on CD, at least when the dynamic range is reported by crude "DR meter" tools that compare peak and RMS levels. The higher "DR value" could indeed be a result of entirely different master recordings being provided to the mastering engineers for each format, or different choices made by the engineers, as happens every time old music is remastered for a new release.
But even when the same source master is used, the audio is normally further processed when mastering for the target format (be it CD or vinyl), and this often results in vinyl having a spikier waveform and higher DR measurement. There are two types of processing during vinyl mastering that can increase the DR measurements and waveform spikiness, thus reducing the RMS and increasing the basic DR measurement by perhaps several dB:
- The audio is subjected to low-pass or all-pass filtering, which can result in broad peaks becoming slanted ramps.
- The amount and stereo separation of deep bass content is reduced for vinyl, to keep the stylus from being thrown out of the groove.
It is quite possible that these changes are entirely inaudible, despite their effect on the waveform shape and DR measurement.
The dynamic range of the waveform is also affected by the vinyl playback system; different systems provide different frequency responses. Factors include cartridge, tonearm, preamp, and even the connecting cables. A vinyl rip with weak bass may well have a higher reported DR value than a rip of the same vinyl on equipment with a stronger bass response.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.