ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ - ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ

Λυπάμαι, αλλά είναι αναγκαίο να κάνω μια άχαρη παρέμβαση. Διότι ο κος Meletov παραθέτει αυτολεξεί το κείμενό μου για τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, που δημοσιεύτηκε στο μπλογκ μου, χωρίς να αναφέρει από πού το πήρε. Αυτό θα μπορούσα να το προσπεράσω, μιας και ο κος Meletov βάζει (στο άσχετο, χωρίς να αναφέρει το γιατί) το url του μπλογκ μου. Αλλά στη συνέχεια, σε απάντησή του, αναφέρει ότι το κείμενο το συνέταξε ο ίδιος με αντλώντας κομμάτια από κείμενα άλλων. Αυτό είναι ολωσδιόλου ψευδές. Το κείμενο είναι δικό μου. Ελπίζω να γίνει επανόρθωση.
 
Παρακαλώ τον meletov να αποκαταστήσει την αλήθεια, αναφέροντας με ακριβές λινκ από πού πήρε το κείμενο που δημοσίευσε.

Το copy-paste κειμένων χωρίς αναφορά στην πηγή, είναι επιεικώς απαράδεκτο.
 
Εάν όντως ισχύει κάτι τέτοιο-πού προφανώς θά ισχύει γιατί ο αξιότιμος blogger δέν θά είχε λόγο να παρέμβει-καλό είναι να υπάρξει επανόρθωση γιατί αυτό δημιουργεί θέμα εκ τού μή όντος...
Και καλό είναι νάμαστε προσεκτικοί γιατί ο κόπος αξιόλογων ανθρώπων δέν είναι δυνατόν να παρουσιάζεται εδώ χωρίς τήν άδειά τους,τουλάχιστον.
 
Καλό είναι να επανορθώσει άμεσα ο κος meletov γιατί στο εν λόγω blog έχει βγεί παράρτημα. Και εκτός της αναφοράς στο όνομα του ίδιου του κου meletov, γίνεται αναφορά και στο avclub. Μην έχουμε διασυρμούς στα καλά καθούμενα.
 
Συμφωνώ μέ τον προλαλήσαντα...
Ηδη αναφέρεται έμμεσα το avclub..
Θά προσέθετα μάλιστα οτι η καταγγελία τού blogger είναι ευγενέστατη και δίνει περιθώρια επανόρθωσης..
 
φιλε Fvasileiou
καταρχην χρονια πολλα , προσωπικα λυπαμαι που η αιτια να μας γνωρισετε ηταν αυτο το ατυχες γεγονος
Ελπιζω να μας δωσετε την ευκαιρια να επανορθώσουμε
 
Λυπάμαι, αλλά είναι αναγκαίο να κάνω μια άχαρη παρέμβαση. Διότι ο κος Meletov παραθέτει αυτολεξεί το κείμενό μου για τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, που δημοσιεύτηκε στο μπλογκ μου, χωρίς να αναφέρει από πού το πήρε. Αυτό θα μπορούσα να το προσπεράσω, μιας και ο κος Meletov βάζει (στο άσχετο, χωρίς να αναφέρει το γιατί) το url του μπλογκ μου. Αλλά στη συνέχεια, σε απάντησή του, αναφέρει ότι το κείμενο το συνέταξε ο ίδιος με αντλώντας κομμάτια από κείμενα άλλων. Αυτό είναι ολωσδιόλου ψευδές. Το κείμενο είναι δικό μου. Ελπίζω να γίνει επανόρθωση.



Κυριε Βασιλειου καλησπερα.Εκανα οντως copy το εξαιρετικο ΣΑΣ κειμενο που νομιζω οτι κοσμει το συγκεκριμενο θεμα.

Γραφω καθαρα το ονομα του blog σας. Ομολογω οτι εκοψα το url γιατι πολλες φορες (ασχετος ομολογω ) δεν εμφανιζεται το σαιτ αν το ονομα του url ειναι τοσο μεγαλο.Ειπα λογω ασχετοσυνης μου .Εγραψα ομως κανονικα το ονομα του blog σας .Νομιζα οτι αυτο ειναι αρκετο.Συγχωρεστε με.

ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΙΣΧΥΡΙΣΤΗΚΑ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΟΥ.Στο ποστ 18 δηλωνω οτι ειναι αποσπασματα απο κειμενα αλλων.

Αν θελετε κατι να ρωτησετε πολυ ευχαριστως.
 
Last edited:
ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΕΝΝΟΥΣΑ ''ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΛΛΩΝ'' ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΩΡΑΣ.

ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ..ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ.ΟΥΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΑΥΤΟΥΣΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ BLOG ΣΑΣ.

ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ...ΤΟ ΤΟΝΙΖΩ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
 
Στέργιε , δεν ξέρω αν ο άνθρωπος πήρε το μήνυμα μου αλλά σε παρακαλώ επειδή θα λείψω , εάν θελήσει να μας αφήσει το εξαιρετικό κείμενο του, να το περάσουμε στα αφιερώματα, ξεχωριστά μόνο του και με την υπογραφή του.
Εάν όχι, να σβηστεί.
Ευχαριστώ και σόρρυ που την κάνω για λίγο.


Υ.Γ. Κύριε Βασιλείου ελπίζω αυτή η μικρή παρεξήγηση να γίνει αφορμή γνωριμίας. Ελπίζω να γίνεται μέλος της κοινότητας μας.
 
Στέργιε άκυρο.
Πήρα το μήνυμα από τον Κ. Βασιλείου και σε παρακαλώ να φροντίσεις να το ανεβάσουμε ξεχωριστά με την υπογραφή του στα αφιερώματα -παρουσιάσεις.

Να τον ευχαριστήσω θερμά.
 
Κύριε Βασιλείου, ανοίξτε ένα thread στις παρουσιάσεις με το αφιέρωμά σας, αν θέλετε, και θα μετατρέψω το κείμενό σας στο ποστ του meletov σε quote, που θα κάνει παραπομπή εκεί.

Θα είναι και το πρώτο αφιέρωμα για το ρεμπέτικο θαρρώ, που θα μπει στο index! :grinning-smiley-043
 
Να επισημάνω κι εγώ στον κύριο Βασιλείου ότι λυπούμαστε πραγματικά που δικό μας νεοεισαχθέν μέλος προκαλεί τέτοια αναστάτωση για πρώτη φορά στα χρονικά του παρόντος φόρουμ.
Να σας ευχαριστήσω επίσης προσωπικά για την δεκτικότητα και ψυχραιμία που αντιμετωπίσατε το ζήτημα.
Θα χαρούμε να παραμείνετε στη παρέα μας.
 
Το ρεμπέτικο φτιάχτηκε απο ανθρώπους του μόχθου,που ζούσαν κάτω απο άθλιες συνθήκες.
Μεγαλωμένος στον Πειραιά γνώρισα απο κοντά κάποιους απ' αυτούς.Μέχρι και τον θάνατό τους,δεν κατάφεραν να ξεφύγουν απο την στέρηση και την δυστυχία.Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Μουφλουζέλη.

Ετσι το ρεμπέτικο,δεν είναι τυχαίο,ότι εμπεριείχε κι ισχυρά κοινωνικά μηνύματα και κοινωνική κριτική.Ιδιάτερος είναι κι ο ρόλος,που παίξαν τα ρεμπέτικα τραγούδια στην διάρκεια της αντίστασης κατά των γερμανοιταλών κατακτητών,αλλά και μετέπειτα.

Απο μόνη της αυτή η περίοδος είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ρεμπέτικο.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ - ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ

Το ρεμπέτικο φτιάχτηκε απο ανθρώπους του μόχθου,που ζούσαν κάτω απο άθλιες συνθήκες.
Μεγαλωμένος στον Πειραιά γνώρισα απο κοντά κάποιους απ' αυτούς.Μέχρι και τον θάνατό τους,δεν κατάφεραν να ξεφύγουν απο την στέρηση και την δυστυχία.Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Μουφλουζέλη.

Ετσι το ρεμπέτικο,δεν είναι τυχαίο,ότι εμπεριείχε κι ισχυρά κοινωνικά μηνύματα και κοινωνική κριτική.Ιδιάτερος είναι κι ο ρόλος,που παίξαν τα ρεμπέτικα τραγούδια στην διάρκεια της αντίστασης κατά των γερμανοιταλών κατακτητών,αλλά και μετέπειτα.

Απο μόνη της αυτή η περίοδος είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ρεμπέτικο.

Εγώ δεν είχα την τυχή να γνωρίσω κανέναν από αυτούς τους ανθρώπους. Και ότι έχω μάθει σχετικά με τη μουσική αυτή είναι από διάφορα κείμενα και βιβλία.

Εκείνο που με τράβηξε στα ρεμπέτικα τραγούδια είναι κατά κύριο λόγω τα λόγια τους! Τα τραγούδια αυτά θα μπορούσα να τα χαρακτηρίσω "ιστορία", γιατί αρκετά απ' αυτά περιγράφουν το πως ζούσαν εκείνη την εποχή π.χ στη φυλακή, ή πως διασκέδαζαν (π.χ με μπαγλαμάδες σε ταβέρνες), ή τι γινότανε στους τεκέδες μετά την απαγόρευση του χασίς (τραγούδια μετά το 1930).

Εκείνο όμως το οποίο κυριολεκτικά λατρεύω, είναι η γλαφυρότητα με τα οποία είναι γραμμένα και το πόση άνθρωπια κρύβουν μέσα τους! Ίσως είμαι υπερβολική.

Για τη μουσική τους ένα έχω να πω. Μπορώ να την ακούω και χωρίς λόγια και νωρίς το πρωί. (το έχω κάνει πολλές φορές όταν είμαι στεναχωρημένη).

Μακάρι να είχα γνωρίσει και εγώ κάποιους απ´ αυτούς τους ανθρώπους.
 
Αυτό που περιγράφεται σαν ταβέρνες,μόνο τέτοιες δεν ήταν.Παράγκες ήταν όπως π.χ στο Χατζηκυριάκειο.Επίσης ιστορική είναι κι η σπηλιά στα βοτσαλάκια της Καστέλλας,όπου επίσης μαζευόντουσαν...κι έπαιζαν και κανένα τραγουδάκι.
 
Απο δημοσίευση του Σώτου Αλεξίου στο "Δίφωνο" Φλεβάρη 2008,για το πώς γράφτηκε η "Συννεφιασμένη Κυριακή" απο τον Τσιτσάνη.

Αφήγηση του Α.Σαμαρά,κουνιάδου του Τσιτσάνη.

"Ηταν Σάββατο βράδυ πρός Κυριακή πρωϊ στα 1943.Είμαστε μιά βδομάδα σε μιά απο τις μεγαλύτερες ταβέρνες της Θεσσαλονίκης,στον Αετό,που πρόσφερε ζωντανή μουσική με μπουζούκια στους θαμώνες...Πελάτες ήταν δωσίλογοι,ταγματασφαλίτες κι άνθρωποι του υποκόσμου.Στο πάλκο ο Τσιτσάνης είχε τον Μπαρμπαθανάση απο τον Κυριαζή.Συνήθως πρίν πρίν λήξει η απαγόρευση κυκλοφορίας,το μαγαζί έκλεινε κι εμείς φεύγαμε.Τη βραδιά αυτή,λίγο πρίν κλείσει το μαγαζί,ήρθε μιά παρέα απο την διαβόητη συμμορία του ταγματασφαλίτη Δάγκουλα.Παγώσαμε.Ο Δάγκουλας καυχιόταν,πως το πρωϊ κοιμόταν και το βράδυ έπινε άίμα κομμουνιστών.Κλειδώσαμε τις πόρτες για να μην έχουμε προβλήματα με τις περιπολίες.Καθώς προχωρούσε η βραδιά και το μεθύσι μεγάλωνε,έριχναν και κανένα πυροβολισμό στον αέρα και στο πάτωμα.Φωνάζοντας: "κομμούνια θα πεθάνετε!" .Ο Τσιτσάνης δεν άντεξε,παίρνει το μπουζούκι του κι έρχετσι στην κουζίνα.Προσπαθεί να πείσει τον Σαραντόπουλο,τ' αφεντικό του μαγαζιού,να κάνει κάτι.Αυτόε του λέει:"Κοίτα δεν γίνεται τίποτα,άν φύγετε θα σας σκοτώσουν".ΟΤσιτάνης μου λέει:"Τι λές Αντρίκο μένουμε;"...Τελικά συμφωνούν όλοι και μένουν.Απο την σάλα ακούγονται πάλι πυροβολισμοί:"άντε παίξτε παλιοχαμούρες"...Τελικά παίζουν μέχρι τα ξημερώματα κι έφυγαν ζωντανοί.
Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ.Αργότερα ο Τσιτσάνης αφηγείται στον Σ.Αλεξίου την συνέχεια.
"Ολοι ρωτάτε για την συννεφιασμένη Κυριακή,λές και δεν έχω γράψει άλλα τραγούδια...Ε λοιπόν άκου:Μας είχαν κλείσει κάτι ταγματασφαλήτες σ' ένα μαγαζί και μας υποχρέωσαν να παίζουμε μέχρι το πρωϊ.Οταν επιτέλους μας άφησαν να φύγουμε είδαμε ένα νέο παιδί σκοτωμένο πάνω στον δρόμο και κόσμο γύρω να κοιτάει.Αυτό έμεινε στην μνήμη μου κι έγινε αφορμή να γράψω την συννεφιασμένη Κυριακή..."
 
Myrtw μπράβο για την ωραία αναφορά στο ρεμπέτικο!
:grinning-smiley-043

Το ρεμπέτικο είναι περισσότερο τραγούδι της παρέας, κατάσταση κοινωνική. Πριν κανένα εικοσάρι χρόνια είχα παρέα με κιθάρες μπουζούκι κλπ και κάναμε όμορφα γλέντια με τραγούδι και κρασί. Τώρα, ξηρασία.... Δύσκολα βρίσκεις ανθρώπους που να μπορούν και να θέλουν να παίξουν, κι εγώ δεν αξιώθηκα να πάρω εκείνο το μπουζουκάκι που έλεγα, δύσκολα βρίσκεις και κουτούκια φιλόξενα.
Άχαροι καιροί...
 
Re: Απάντηση: ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ - ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ

... Δύσκολα βρίσκεις ανθρώπους που να μπορούν και να θέλουν να παίξουν, κι εγώ δεν αξιώθηκα να πάρω εκείνο το μπουζουκάκι που έλεγα, δύσκολα βρίσκεις και κουτούκια φιλόξενα.
Άχαροι καιροί...

Βαγγελη ξερω οτι εισαι μακρυα αλλα αν κατεβεις Πειραια καμμια φορα και θες να παιξεις σε τετοια κουτουκια που αναφερεις, με χαρα να σε παω....
Και ομως υπαρχουν ακομα!!!!
Ειδικα αν εχεις φιλους εκτελωνιστες στον Πειραια ,θα σε οδηγησουν σε σιγουρους δρομους!!!