Απάντηση: Όλα τα δεδομένα είναι πιθανά!
Λοιπόν, έψαχνα να βρω το πρώτο μήνυμα του Wet1 (του τύπου που έβαλε τα screenshots του Mitsubishi και του JVC. Το μήνυμά του είναι στο παρακάτω link και έχει αριθμό 497.
www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=813550&page=17&pp=30
Προσπαθώντας να δώσω μια εξήγηση στο γιατί ο τύπος είδε το μαύρο του JVC καλύτερο μεν, αλλά όχι στο βαθμό που περίμενε από αυτό του Mitsubishi, σκέφτομαι τα εξής:
Πρώτον, η οθόνη του πολύ μικρή, μόλις 80 ίντσες και ελαφρά γκρίζα με κέρδος 0.9.
Δεύτερον, είχε τοποθετήσει τον JVC πολύ κοντά στην οθόνη, σχεδόν στο minimum throw του. Το ακριβές σχόλιό του:
«The RS1 was placed near, but not at, its minimum throw». Γνωρίζουμε πια ότι η φωτεινότητα, το μαύρο και το contrast του JVC επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό, ανάλογα με την απόσταση που τοποθετείται από την οθόνη και το ζουμ του φακού του που χρησιμοποιείται αναλόγως.
Έχουμε λοιπόν: στο minimum throw του (μηδέν ζουμ), ο JVC αποδίδει τη μάξιμουμ φωτεινότητά του αλλά και το χειρότερο μαύρο που μπορεί να απεικονίσει αντίστοιχα, καθώς και το χειρότερο contrast. Αντίθετα, στο maximum throw του (τσίτα ζουμ), o JVC αποδίδει τη χαμηλότερη φωτεινότητά του, αλλά και το καλύτερο μαύρο που μπορεί να απεικονίσει καθώς και το μέγιστο contrast.
Ο Mitsubishi από ότι γράφει, αποδίδει με φρέσκια λάμπα 1500 ολόκληρα ANSI. Τον έχει όμως πολύ καιρό και υποθέτω από τα λεγόμενά του, ότι η λάμπα του θα έχει χάσει το γνωστό 50% της φωτεινότητάς της, που χάνουν οι περισσότερες λάμπες UHP κοντά στις 600-800 ώρες λειτουργίας, για τις XEON της Sony ούτε συζήτηση, αυτές πέφτουν πολύ νωρίτερα. Επιπλέον γράφει ότι είχε τη λάμπα του Mitsubishi στη θέση low, για τον JVC δεν γράφει σε ποια θέση της λάμπας τον είχε.
Αν είχε λοιπόν τον JVC στη high θέση της λάμπας, καταλαβαίνετε όλοι ότι οι συνθήκες του συγκριτικού ήταν τέτοιες, ώστε να ευνοούν στο μάξιμουμ στο θέμα του μαύρου τον Mitsubishi (πολύ γερασμένη λάμπα, χαμηλή θέση ρύθμισης, καθώς και πολύ μικρότερη φαντάζομαι επιρροή στο μαύρο του από τη κοντινή απόσταση τοποθέτησης).
Αντίθετα, οι συνθήκες ήταν όσο πιο αντίξοες γίνεται, για το μαύρο του JVC. Ολοκαίνουρια λάμπα, θέση τοποθέτησης σχεδόν στο minimum throw, και μάλλον υψηλή θέση της λάμπας.
Στο ίδιο μήνυμα αναφέρεται και στη σύγκλιση του RS1 του. Δείτε τα σχόλιά του:
Misconvergence. I have not looked at this close enough yet to claim its unfixable, but I see enough MC on this RS1 (OTB) that I'm very concerned at this point. I'm seeing at least 2+ full pixels at the bottom and at least some on the top of the screen. I noticed blue is also off at least one pixel at the bottom of the screen, but I didn't look closely at the top. Both are vertical MC. I want to point out that I have not completely inspected the MC across the screen, nor have I made any adjustments, but based on the OTB settings it looks very bad. From what I saw the center of the screen wasn't as bad which has me concerned if the problem is to be fixed by shifting the convergence. I had the PJ set up without any lens shift so I don't think LS was a factor. Compared to the RBE of the single chip DLP (which is minimal), the MC on this unit is FAR more distracting in its current state. Since the HD1000U has perfect convergence, the RS1 really had me going insane seeing the red outline around everything and most notably text on the screen.
Όπως βλέπετε, αναφέρει δύο ολόκληρα (!) πίξελς απόκλιση στο κόκκινο χρώμα και ένα ολόκληρο στο μπλε χρώμα στον κάθετο άξονα στο κάτω μέρος του πάνελ. Δεν έχω διαβάσει ολόκληρο το θέμα στο αμερικάνικο forum, αλλά μέχρι και σχεδόν είκοσι αναφορές που διάβασα από άλλα μέλη που τον αγόρασαν, κανένας άλλος δεν αναφέρει τόσο κουκουρούκου σύγκλιση στον RS1. Και μάλιστα χωρίς να σηκώνει καμμία διόρθωση, με το pixel adjust από τα μενού του JVC, γιατί όπως βλέπετε, γράφει ότι στο κέντρο του πάνελ η σύγκλισή του είναι OK, οπότε άμα την πειράξει, μπορεί να φτιάξει μεν το κάτω μέρος του πάνελ, αλλά θα χαλάσει το κεντρικό τμήμα του πάνελ, πράγμα βέβαια που είναι τρεις φορές χειρότερο!
Όσοι παρακολουθείτε λοιπόν αυτό το θέμα στο αμερικάνικο forum, θα γνωρίζετε ότι κάποια (πολύ ελάχιστα, αν θυμάμαι καλά μόνο τρία μέχρι τώρα) κομμάτια του RS1, δεν πιάνουν τις επίσημες προδιαγραφές και μετριούνται με φωτεινότητα πολύ κάτω από τα υπόλοιπα, καθώς και με μειωμένο on/off contrast, γύρω στο 8.000 με 9.000:1. Κανένας δεν γνωρίζει που μπορεί να οφείλεται αυτό, ο Greg Rogers πάντως υποστηρίζει ότι δεν είναι θέμα της λάμπας του JVC.
Αν λοιπόν δεχτούμε ότι ο Wet1 γράφει καλόπιστα και όλα όσα αναφέρει αληθεύουν, μπορούμε να υποθέσουμε ότι του έκατσε ένα από τα χειρότερα κομμάτια του RS1 που κυκλοφορούν, με δεδομένη τη κάκιστη σύγκλιση που αναφέρει. Από την άλλη μεριά, δεν πρέπει ν αποκλείουμε και το γεγονός του να γράφει κακόπιστα, προσπαθώντας να χαλάσει τη γενική εικόνα του RS1 που επικρατεί στο αμερικάνικο forum.
Νομίζω ότι θα πρέπει να δεχτούμε το γεγονός ότι ο JVC θα χτυπηθεί με λύσσα από τους ανταγωνιστές του, που ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους δεν θα μπορούσαν να φανταστούν τον ντόρο που γίνεται αυτή τη στιγμή παγκοσμίως γύρω από τον RS1!