Mikhail Pletnev

Φίλοι, μια υπενθύμιση:

Ο Pletnev κατηγορείται για ένα απεχθές έγκλημα.

Κατηγορείται. Παρακαλώ να μην βιαζόμαστε να τον καταδικάσουμε (δεν είναι άλλως τε αρμοδιότητά μας).

Το νήμα φυσικά και θα παραμείνει ανοικτό, εφόσον κρατείται η ψυχραιμία από όλους.
 
Κώστα
δεν αμφισβήτησα ούτε τις γνώσεις του ούτε την αγάπη του για τη μουσική.
Η μουσική κατηγορία εξάλλου δεν είναι ...εκκλησία: είναι ανοιχτή σε όλους. Είτε έχουν γνώσεις είτε όχι.
Αυτό που αμφισβήτησα είναι το πνεύμα του post του. Το οποίο απάδει προς το γενικότερο κλίμα της κατηγορίας με αυτά τα πιπεράτα 'γαργαλιστικά' "σολίστ στην ...παιδεραστία" κλπ.
Οπως δεν πας στο γήπεδο να μιλήσεις για τον Μπετόβεν, έτσι δεν πάς και σ ένα πολιτιστικό σύλλογο να μιλήσεις για το dvd της Τζούλιας. Αποψή μου.
Τον ρώτησα λοιπόν ποιός κατά τη γνωμη του είναι ο ρόλος και η θέση του καλλιτέχνη στην κοινωνία.
Μου απάντησε με διδακτισμό και ηθικολογίες.
Θεωρώ πως τορπίλισε κάθε πιθανότητα σοβαρού διαλόγου μετά από αυτό.


Πριν όμως από αυτή την ερώτηση είχε αναφερθεί απαξιωτικά στο post μου (αντιγραφή από το e-go - ΕΘΝΟΣ) περί πρωϊνάδικων και Espresso, ναρκοθετώντας ο ίδιος κάθε πιθανότητα συζήτησης.

Βέβαια το post αυτό έχει διαγαφεί σήμερα......... (οπότε και παραδίδεται άσπιλος στην κοινωνία .......)
 
Dalanik οκ, αν το δούμε από αυτήν την πλευρά..θα το πάμε άλλου το πράμα. Άλλα λέω άλλα, ο άρρωστος τύπος αυτός είναι για κρεμάλα τελεία και παύλα.

Να σου πω τώρα και το άλλο...αν το απόγευμα που πας στο σπίτι σου, με το που έμπαινες μέσα και σου έλεγε η γυναικά σου:

-έχουμε πρόβλημα με το αγόρι μας.

-Για πες βρε γυναικά πάλι σε φασαρίες μας έβαλε.

-ΟΧΙ, άλλα το αγόρι μας το βίασε ο ακουστός τάδε.

Πες μου εσύ φίλε μου, πια θα ήταν η αντίδραση σου?

Α)ένταξη βρε πως κάνουμε έτσι.

Β)Αμάν, το ποιόν του τύπου είναι χάλια, άλλα μετά από αυτό που έκανε πάλι εγώ θα τον έχω πρωτότυπο σαν καλλιτέχνη.

Γ)Τον @άμησα τον ουστι, που είναι να τον κρεμάσω....

Δ)Τεσπα η δικαιοσύνη θα τον κρίνει, άλλα ο τύπος πριν από αυτό το έγκλημα ήταν και ο πρώτος στην δουλειά του.

Επί το θέματος λοιπόν φίλε μου, δε πα να ταν οποίος ήταν, αυτό που διέπραξε είναι ανήθικο και ανεπίτρεπτο σε εν ζώο που λέγετε άνθρωπος.



Έχεις δίκιο υπάρχει και αυτή η διάσταση και το έγραψα και εχθές. Δεν είναι θέμα που μπορούν όλοι οι άνθρωποι να πάρουν ξεκάθαρη θέση.

Το άλλο που λές για το κρέμασμα είναι άλλη συζήτηση, υπάρχει νήμα για την θανατική ποινή (άλλο ένα θέμα που δεν μπορώ να έχω ξεκάθαρη θέση).

Όταν είσαι απ' έξω από τον χορό είναι εύκολο να είσαι μεγαλόψυχος και ιδεαλιστής. Όταν όμωςτο προβλημα μπαίνει στο σπίτι σου αλλάζουν τα πράγματα, έχεις δίκιο.

Σαν γενική τοποθέτηση να πω ότι η αξία ενός έργου είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα από τον δημιουργό του.

Υπάρχουν έργα ανώνυμα και εξίσου αξιόλογα με τα επώνυμα...
Πολλά από τα ποντιακά τραγούδια είναι τέτοια φίλε.
 
Όπως συμβαίνει συχνά με νήματα στα οποία ελάχιστοι κάνουν τον κόπο να γράψουν αναλυτικά την θέση τους παρά αρκούνται σε δυο τρείς γραμμές αμφιλεγόμενης σημασίας, δεν έχω καταλάβει πιό είναι το θέμα που συζητάμε εδώ...

Αν η παιδεραστία, ή η όποια άλλη παράνομη/ανήθικη συμπεριφορά μπορεί να παραγραφεί ή να δικαιολογηθεί απο το μέθεγος του έργου (καλλιτεχνικού, πολιτικού κλπ) του δράστη?
Πραγματικά ελπίζω πως όχι. Δεν μπορώ να φανταστώ οτι θα υποστήριζε κανείς κάτι τέτοιο.

Δεν μου κάνει καμία εντύπωση που τα πνεύματα οξύνονται. Συμβαίνει κάθε φορά που κανείς (ή για να είμαι δίκαιος ελάχιστοι) δεν τοποθετείται στο θέμα με σαφήνεια. Οι ειρωνικές απαντήσεις, οι θέσεις των δύο προτάσεων και οι εύκολες κατηγορίες και γενικεύσεις δίνουν και παίρνουν. Το αποτέλεσμα μπορεί να προσφέρει ικανοποίηση στους αντιδικούντες, αλλά ούτε την συζήτηση εξυπηρετεί, ούτε όσους δεν έχουν όρεξη να παρακολουθούν τέτοιου είδους διαμάχες.

Σωστός. Μετά από κάμποσες σελίδες ανάγνωσης δεν έχω καταλάβει ποιο ακριβώς είναι το ζήτημα γι' αυτό και ταλαντεύομαι για την τοποθέτησή μου. Σίγουρα πάντως δεν είναι το αν καλώς απομακρύνθηκε από τη Μουσική Κατηγορία ή όχι.
 
Last edited:
Αν και πιο αρμόδιος είναι ο φίλος Ανδρέας που έβαλε το δημοσίευμα το Έθνους να πω ξανά τι γνώμη μου.

Εγω φίλε MCZab κατάλαβα ότι αναφέρεται στο πως πρέπει να βλέπουμε το έργο ενός καλλιτέχνη. Ανεξάρτητα από τις δράσεις του ή σε σε σχέση με αυτές.

σαφώς υπάρχει και η παράμετρος της "δυτικής μουσικής βιομηχανίας" που ώθησε το καλλιτεχνικό έργο του (ειδικά όταν γνωρίζει την όποια δράση του όποιου καλλιτέχνη) καθώς επίσης και το θέμα ελαστικότητας του νόμου για τέτοιες προσωπικότητες που αν μη τι άλλο προσφέρουν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.

Προφανώς η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει (ούτε καν τα πλήρη στοιχεία της δεν γνωρίζουμε) και οι όποιες αναφορές στο συγκεκριμένο συμβάν είναι η αφορμή για μια γενικότερη συζήτηση και όχι η κρίση του συγκεκριμένου ανθρώπου.

Όλα τα παραπάνω είναι η άποψή μου και μόνον αυτή.
 
Φίλοι, μια υπενθύμιση:

Ο Pletnev κατηγορείται για ένα απεχθές έγκλημα.

Κατηγορείται. Παρακαλώ να μην βιαζόμαστε να τον καταδικάσουμε (δεν είναι άλλως τε αρμοδιότητά μας).

Το νήμα φυσικά και θα παραμείνει ανοικτό, εφόσον κρατείται η ψυχραιμία από όλους.

Και από ποιους κατηγορείται. Από τους Ταϊλανδούς. Δεν είναι τυχαίο που οι τύποι συνέλαβαν μέχρι και τη Μπρίτζετ Τζόουνς.
 
Αυτο που μπορω να πω ειναι οτι πολλοι,παρακολουθουν την μουσικη ενος καλλιτεχνη επειδη γουσταρουν τα του βιου του.
Τα συνδεουν σχεδον αρρηκτα.
Στα "ευκολακια" (ουσιες-λουμπεν ζωη-σεξουαλικες ιδιαιτεροτητες-βουντου και οτι αλλο φανταστει κανεις) ολα ειναι καλα και κανεις δεν εχει αντιρρησεις για το γιατι γουσταρει καποιος καποιον.

Οταν ομως αρχισουν τα δυσκολα (παιδεραστιες,φονοι) εκει ο καθενας βαζει το δικο του οριο.
Αλλοι διαχωριζουν πληρως το καλλιτεχνικο εργο απο τον καταπτυστο βιο και κρατουν το εργο.
Αλλοι τα θεωρουν αλληλενδετα και επομενως απποριπτεα.

Μου ειναι εξαιρετικα δυσκολο να κατανοησω, γιατι πρεπει να πεισουμε αλληλους

Ο καθενας πορεύεται με αυτο που θεωρει σωστο.
 
Εξαιρετικά ενδιαφέρον . Όχι βέβαια το θέμα της παιδεραστίας ( ή της κατηγορίας για παιδεραστία) του γνωστού , σε ορισμένους , πιανίστα αλλά οι αντιδράσεις και οι φωνασκίες περί ιδεολογικής καθαρότητας της μουσικής κατηγορίας , η οποία ασχολείται με το έργο των καλλιτεχνών , το οποίο προφανώς συλλαμβάνεται , πραγματοποιείται ,δημιουργείται εν κενώ , οπότε δεν είναι δυνατόν να εμφιλοχωρεί η δημόσια εικόνα , ο βίος του και η ηθική του , στην άσπιλη , άμωμη και αμόλυντη ενασχόληση μας με τις πιανιστικές του επιδόσεις .

Οι υπερασπιστές της καθαρότητας του έργου , αυτοί που με τόση ευκολία διαχωρίζουν το ήθος από την δημιουργία , αυτοί που αρνούνται και λοιδωρούν το καθολικό αίτημα της ισότητας απέναντι στον νόμο για ορισμένους «προικισμένους» μεσολαβητές του πνευματικού , αυτοί που υποκριτικά θεωρούν μίασμα όχι την ίδια την πράξη , αλλά την αναφορά σε αυτήν μη και τυχόν λερωθεί το σεντόνι της παρθενικότητας της κατηγορίας , είναι ακριβώς οι ίδιοι που στην πρώτη ευκαιρία , απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την μεσολάβηση της πνευματικότητας και με απόλυτη γνώση και περηφάνεια για την highbrow αισθητική τους , θα ξεσκίσουν «φίλους» και γνωστούς , θα κάνουν τα στραβά μάτια στην υβρη και στον λίβελλο , θα εξισώσουν τον θύτη με το θύμα και εν τέλει με συνοπτικές διαδικασίες θα στείλουν στο πυρ το εξώτερο τους διαφωνούντες μαζί τους , τους μη αρεστούς . Η ίδια ακριβώς υποκρισία με αυτούς που απολάμβαναν τις συζητήσεις περί Ωραίου , ακούγοντας Μπαχ ( τυχαία η αναφορά ) την ώρα που λίγα μέτρα πιο πέρα δούλευε ο φούρνος του Αουσβιτς .

Ο πλεονάζων φαρισαϊσμός που επιδεικνύουν ορισμένοι είναι πράγματι εξαιρετικά ενδιαφέρων .
 
Επί του συγκεκριμένου γεγονότος, γνώμη μου είναι ότι μπορεί να είναι από απόλυτα αλήθεια μέχρι η απόλυτη πλεκτάνη/εκβιασμός. Άλλωστε οι "επώνυμοι" είναι πιο ευάλωτοι στα δεύτερα.

Αναφέρθηκαν στίχοι του Καφάβη, τραγούδια των Queen, τελετές του Page, το boudoir του de Sade και διάφορα άλλα.
Πριν από αρκετό καιρό έκανα διάφορες σκέψεις γύρω από το θέμα με αφορμή την επίσκεψή μου στην αναδρομική του Τσαρούχη στο Μπενάκη. Είναι ένα θέμα που δεν γίνεται να μην σε απασχολήσει όσο φιλότεχνος, όσο φιλελεύθερος, όσο αντοιχτόμυαλος και αν είσαι. Και ο λόγος είναι απλός. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης δεν έκανε καμμία προσπάθεια (και καλώς κατ' εμέ) να αφήσει το έργο του έξω από την προσωπική του ζωή. Να αφήσει το έργο του ανεπηρέαστο από τη σεξουαλική ή γενικά προσωπική του ζωή. Αν το έκανε, το μόνο που θα κατάφερνε θα ήταν να παράξει ένα έργο υποκριτικό, αλλοιωμένο από τα πραγματικά του "θέλω" και την πραγματική του ματιά για τη ζωή. Εκτιμώ λοιπόν τον ειλικρινή, πραγματικό τρόπο που έβλεπε τα πράγματα. Εκτιμώ το θάρρος να ζωγραφίσει ναύτες και αλφαμίτες σε μια εποχή που η ομοφυλοφιλία ήταν ακόμα ποινικό αδίκημα...
Συμπέρασμα: Αισθάνθηκα ότι μεγάλο μέρος του έργου του δεν με αφορά. Εκτιμώ την αισθητική αξία του έργου αλλά όχι την καλλιτεχνική. Η τεράστια μονομέρεια αυτού του ανθρώπου με κούρασε και με έκανε να πιστεύω ότι δεν απευθυνόταν σε εμένα, ή ίσως και σε κανέναν άλλο. Εν ολίγοις, οι ετεροφυλόφιλοι καλλιτέχνες δεν ζωγραφίζουν συνεχώς γκόμενες, θα με κούραζαν το ίδιο...

Πού θέλω να καταλήξω...Στην ουσία ο ίδιος ο καλλιτέχνης μας δείχνει το δρόμο τον οποίο θέλει να ακολουθήσουμε για να "εισπνεύσουμε", να "χωνέψουμε" το έργο του. Άλλοι πέφτουν θύματα της κάθε τους εμμονής (σεξουαλικής, πολιτικής, θρησκευτικής, κτλ) άλλοι όχι. Άλλοι μας δίνουν "οδηγίες χρήσης" των έργων τους, άλλοι όχι. Δεν με αφορά ο Τσαρούχης, όσο δεν με αφορά και ο σοβιετικός ρεαλισμός του Shagin, ή το Black Metal κάποιας φινλανδικής μπάντας...Εν ολίγοις δεν με αφορά η "θεματική" καλλιτεχνία στο βαθμό που δεν με αγγίζει το θέμα. Και να με αγγίζει δεν παύει να με περιορίζει και να αυτοπεριορίζεται σε μια οπτική γωνία μόνο.
Επίσης και το βάζω τελευταίο γιατί θεωρώ ότι είναι και το πλέον σημαντικό. Δεν γουστάρω την καλλιτεχνική υποκρισία. Δεν ακούω Νταλάρα, δεν θεωρώ τους Stones επαναστάτες (πλέον), στεναχωρέθηκα όταν έμαθα ότι η φωτογραφία του Khaldei με τη σοβιετική σημαία να υψώνεται στο reichstag ήταν στημένη.

Θα πέταγα τους δίσκους του Pletnev αν στις συναυλίες του είχε κάποιο γυμνό αγόρι να του γυρνάει τις σελίδες. Αν παίζοντας την "παθητική" σκεφτόταν αυτό το γυμνό αγόρι ή καμμιά δίμετρη ρωσίδα δεν μπορώ να το γνωρίζω, δεν φαίνεται στο παίξιμό του. Αν φαινόταν θα έκρινα με βάση αυτό. Αν είναι ένοχος, να πάει φυλακή. Αυτά.

ΥΓ. Ο διαχωρισμός των ανθρώπων και η σαλαμοποίηση των προσωπικοτήτων τους με βρίσκει αντίθετο. Τον θεωρώ μεγίστη υποκρισία στην οποία δεν πέφτουν θύματα ούτε οι ίδιοι οι σοβαροί καλλιτέχνες όπως έγραψα πιο πάνω. Αυτή τη στιγμή δεν γράφω μόνο ως φυσικός, ή ως άντρας, ή ως ιδιωτικός υπάλληλος. Γράφω σαν την συνισταμένη όλων των ιδιοτήτων μου και αυτό είναι που με χαρακτηρίζει.
 
Last edited:
Προσωπικά δεν θα μπορούσα ποτέ να ακούσω το έργο ενός παιδεραστή με την ίδια χαλαρότητα...
Μπορεί μία μέρα πριν να τον θεωρούσα τον θεό της μπάλας, από εκείνη τη μέρα και μετά όμως κάτι θα με χάλαγε...

Επίσης, όσον αφορά το αν ένας καλλιτέχνης γουστάρει να κερατώνει τη γυναίκα του, να παίρνει να ναρκωτικά, να είναι gay, να πηδάει groupies είναι κάτι που δε με αφορά.
Μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσει να το διατυμπανίζει, να φωνάζει ότι θεωρεί εμένα μακάκα επειδή δεν κάνω το ίδιο και γενικά να προσπαθεί να δημιουργήσει ένα μοτίβο "αληθινού ροκά", "αληθινού καρεκλά", "αληθινού ροκαμπιλά".
Η αντίδρασή μου μπορεί να είναι "Άσε μας ρε καραγκιόζη, γράψε κανένα καλό τραγούδι να ξεμπουκώσεις", αλλά κάποια "παιδάκια" μπορεί να τον πάρουν στα σοβαρά και να προσπαθήσουν να τον μιμηθούν.

Από εκεί και πέρα θεωρώ άστοχες τις βολές ενάντια στη μουσική κατηγορία αλλά και λάθος τις εκφράσεις του στυλ "Εδώ δεν είναι Espresso, στείλτε το θέμα στην Επί παντός" που πρακτικά χαρακτηρίζουν μία κατηγορία του forum μας κουτσομπολίστικη.


Θα πρότεινα από τους φίλους που γράφουν σε ένα τόσο ευαίσθητο νήμα να διαβάζουν μία δεύτερη φορά το μήνυμά τους πριν πατήσουν το κουμπάκι για να γίνει post. -bye-
 
Επί του συγκεκριμένου γεγονότος, γνώμη μου είναι ότι μπορεί να είναι από απόλυτα αλήθεια μέχρι η απόλυτη πλεκτάνη/εκβιασμός. Άλλωστε οι "επώνυμοι" είναι πιο ευάλωτοι στα δεύτερα.

Αναφέρθηκαν στίχοι του Καφάβη, τραγούδια των Queen, τελετές του Page, το boudoir του de Sade και διάφορα άλλα.
Πριν από αρκετό καιρό έκανα διάφορες σκέψεις γύρω από το θέμα με αφορμή την επίσκεψή μου στην αναδρομική του Τσαρούχη στο Μπενάκη. Είναι ένα θέμα που δεν γίνεται να μην σε απασχολήσει όσο φιλότεχνος, όσο φιλελεύθερος, όσο αντοιχτόμυαλος και αν είσαι. Και ο λόγος είναι απλός. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης δεν έκανε καμμία προσπάθεια (και καλώς κατ' εμέ) να αφήσει το έργο του έξω από την προσωπική του ζωή. Να αφήσει το έργο του ανεπηρέαστο από τη σεξουαλική ή γενικά προσωπική του ζωή. Αν το έκανε, το μόνο που θα κατάφερνε θα ήταν να παράξει ένα έργο υποκριτικό, αλλοιωμένο από τα πραγματικά του "θέλω" και την πραγματική του ματιά για τη ζωή. Εκτιμώ λοιπόν τον ειλικρινή, πραγματικό τρόπο που έβλεπε τα πράγματα. Εκτιμώ το θάρρος να ζωγραφίσει ναύτες και αλφαμίτες σε μια εποχή που η ομοφυλοφιλία ήταν ακόμα ποινικό αδίκημα...
Συμπέρασμα: Αισθάνθηκα ότι μεγάλο μέρος του έργου του δεν με αφορά. Εκτιμώ την αισθητική αξία του έργου αλλά όχι την καλλιτεχνική. Η τεράστια μονομέρεια αυτού του ανθρώπου με κούρασε και με έκανε να πιστεύω ότι δεν απευθυνόταν σε εμένα, ή ίσως και σε κανέναν άλλο. Εν ολίγοις, οι ετεροφυλόφιλοι καλλιτέχνες δεν ζωγραφίζουν συνεχώς γκόμενες, θα με κούραζαν το ίδιο...

Πού θέλω να καταλήξω...Στην ουσία ο ίδιος ο καλλιτέχνης μας δείχνει το δρόμο τον οποίο θέλει να ακολουθήσουμε για να "εισπνεύσουμε", να "χωνέψουμε" το έργο του. Άλλοι πέφτουν θύματα της κάθε τους εμμονής (σεξουαλικής, πολιτικής, θρησκευτικής, κτλ) άλλοι όχι. Άλλοι μας δίνουν "οδηγίες χρήσης" των έργων τους, άλλοι όχι. Δεν με αφορά ο Τσαρούχης, όσο δεν με αφορά και ο σοβιετικός ρεαλισμός του Shagin, ή το Black Metal κάποιας φινλανδικής μπάντας...Εν ολίγοις δεν με αφορά η "θεματική" καλλιτεχνία στο βαθμό που δεν με αγγίζει το θέμα. Και να με αγγίζει δεν παύει να με περιορίζει και να αυτοπεριορίζεται σε μια οπτική γωνία μόνο.
Επίσης και το βάζω τελευταίο γιατί θεωρώ ότι είναι και το πλέον σημαντικό. Δεν γουστάρω την καλλιτεχνική υποκρισία. Δεν ακούω Νταλάρα, δεν θεωρώ τους Stones επαναστάτες (πλέον), στεναχωρέθηκα όταν έμαθα ότι η φωτογραφία του Khaldei με τη σοβιετική σημαία να υψώνεται στο reichstag ήταν στημένη.

Θα πέταγα τους δίσκους του Pletnev αν στις συναυλίες του είχε κάποιο γυμνό αγόρι να του γυρνάει τις σελίδες. Αν παίζοντας την "παθητική" σκεφτόταν αυτό το γυμνό αγόρι ή καμμιά δίμετρη ρωσίδα δεν μπορώ να το γνωρίζω, δεν φαίνεται στο παίξιμό του. Αν φαινόταν θα έκρινα με βάση αυτό. Αν είναι ένοχος, να πάει φυλακή. Αυτά.

ΥΓ. Ο διαχωρισμός των ανθρώπων και η σαλαμοποίηση των προσωπικοτήτων τους με βρίσκει αντίθετο. Τον θεωρώ μεγίστη υποκρισία στην οποία δεν πέφτουν θύματα ούτε οι ίδιοι οι σοβαροί καλλιτέχνες όπως έγραψα πιο πάνω. Αυτή τη στιγμή δεν γράφω μόνο ως φυσικός, ή ως άντρας, ή ως ιδιωτικός υπάλληλος. Γράφω σαν την συνισταμένη όλων των ιδιοτήτων μου και αυτό είναι που με χαρακτηρίζει.

Επιτέλους μια άποψη ΕΠΙ του θέματος και επί της ουσίας! :grinning-smiley-043
Χαίρομαι γιατί τίθεται - άμεσα και έμμεσα - το ουσιαστικότατο ζήτημα του τι είναι το Έργο Τέχνης και που και γιατί μας αγγίζει (αν...).

Εδώ βρίσκεται η ουσία και δίνεται με τον κατεξοχήν ξεκάθαρο τρόπο: Αν σου αρέσει ο Τσαρούχης τότε μπορεί να είσαι (ψιλο ή κρυφο)-"αδερφή". Δηλαδή, αν ταυτίζεσαι με το έργο ενός καλλιτέχνη (που είναι η ύψιστη των απολαβών) τότε, αξιωματικά σχεδόν, ταυτίζεσαι και με την υποβόσκουσα ιδιοσυγκρασία του καλλιτέχνη, είτε τη γνωρίζεις είτε όχι.

Συνήθως, διαφοροποιούμαστε όταν γνωρίσουμε μια διάσταση της προσωπικότητας ή της ζωής του καλλιτέχνη η οποία έρχεται σε αντίθεση με το σύστημα αξιών μας ή τις πεποιθήσεις μας...
 
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι για να σταματήσει η καραμέλα.

Δεν έγινε καμιά επίθεση στη μουσική κατηγορία. Κάποιοι από τους καλύτερους φίλους γράφουν εκεί μέσα...
Γράφτηκε κατά κόρον για τη "γειτονιά" και απάντησα στα περί γειτονιάς.

Τα ίδια θα έγραφα και για τα φωτογραφικά, τα DVD κ.α.
 
Εγώ ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πως έχουμε μπλέξει τις (ακόμα υποτιθέμενες) πράξεις σε βαθμό κακουργήματος (και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει όσα χρόνια και εάν περάσουν) προς ένα ανηπέράσπιστο πλάσμα, ενός ερμηνευτή, με τα προσωπικά βίτσια ή κακές συνήθειες ενός καλλιτέχνη.
Θέλει ο Mustaine, o Ozzy, o Jagger, o Bethoven, κτλ, να παίρνουν ναρκωτικά, να είναι ομοφυλόφιλοι, να πηδάνε άλλη γκόμενα κάθε μέρα, να πίνουν τα άντερα τους? Δικό τους και προσωπικό θέμα. Από την στιγμή που δεν υποχρεώνουν άλλον να κάνει το ίδιο, ας το κάνουν.
Θέλουν όμως να πηδάνε γυναίκες και μετά να τις σφάζουν, να ''εκμεταλεύονται'' αγοράκια ή κοριτσάκια, να πουλάνε ναρκωτικά, να να να. Τότε όχι απλώς θα τον κατακρίνω αλλά άμα μπορούσα θα στεινόμουνα στην σειρά για να του κάνω ότι χειρότερο μπορώ.
Εάν θα σταματούσα να ακούω έναν καλλιτέχνη επειδή έμαθα ότι είναι παιδόφιλος ή δολοφόνος? Δεν είμαι σίγουρος και ούτε πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να το πει με σιγουριά.
Εάν θα σταματούσα να ακούω έναν ερμηνευτή επειδή έμαθα ότι είναι παιδόφιλος ή δολοφόνος? Με άνεση. Το έργο του αντιπροσωπεύει τον ίδιο και όχι τον δημιουργό του, μπορώ να ακούσω την ίδια μουσική από άλλο ερμηνευτή με μικρές διαφορές.

Αυτό που με πείραξε στην όλη ιστορία, δεν είναι το ότι κάποιος θα επιλέξει να ακούει έναν ερηνευτή ότι και εάν έχει κάνει.
Με πείραξε η πολύ άσχημη (κατά την γνώμη μου αλλά και από ότι είδα και πολλών εδω μέσα) αντιμετώπιση από την κατηγορία της μουσικής.
Μπορεί να είμαι επηρεασμένος από το ότι είμαι πατέρας και ευαίσθητος σε αυτά τα θέματα (αν και το ίδιο ισχύει για πολλούς στην μουσική) αλλά θεωρώ αδιανόητο, το πρώτο μέλημα να είναι ότι χαλάει η κατηγορία και το θέμα είναι κουτσομπολίστικο.

Επειδή θα μπορούσαμε να μιλάμε για μήνες και ουσιαστικά να λέμε το ίδιο αλλά να διαφωνούμε στις λεπτομέριες, εγώ θα πω απλά ότι το θέμα τελειώνει εδώ για μένα.
Εάν ο κύριος αποδειχθεί παιδεραστής, να του κόψουνε τα δάχτυλα και να τον βαράνε όλη μέρα, εάν όχι να του ζητήσουνε και συγνώμη για αυτό που του προκάλεσαν.
Όσο για την μουσική κατηγορία, ελπίζω να είναι λίγο πιο ανοιχτοί στο μέλλον, και όπως αποδέχονται όλα τα έιδη της μουσικής, να επιτρέπουν και καμμιά φορά κάτι που αφορά την μουσική αλλά δεν είναι παρουσίαση.

Σε ένα μέλλον χωρίς ανώμαλους και ασφαλές για τα παιδιά μας.
Πατρικίδης Μάριος
 
[...]

Εδώ βρίσκεται η ουσία και δίνεται με τον κατεξοχήν ξεκάθαρο τρόπο: Αν σου αρέσει ο Τσαρούχης τότε μπορεί να είσαι (ψιλο ή κρυφο)-"αδερφή". Δηλαδή, αν ταυτίζεσαι με το έργο ενός καλλιτέχνη (που είναι η ύψιστη των απολαβών) τότε, αξιωματικά σχεδόν, ταυτίζεσαι και με την υποβόσκουσα ιδιοσυγκρασία του καλλιτέχνη, είτε τη γνωρίζεις είτε όχι.

[...]

Ευχαριστώ για τα "συχαρίκια" που λένε, αλλά θα μου επιτρέψεις μια παρέμβαση διότι κάπου η ερμηνεία του γραπτού μου ξεχείλωσε λίγο και μπορεί να γίνει αφορμή για σχόλια.

Εγώ δεν έγραψα ότι αν σου αρέσει ο Τσαρούχης είσαι "αδερφή". Το "μου αρέσει" ως ρήμα δεν το χρησιμοποιώ γιατί είναι υπερβολικά και βολικά γενικό.

Έγραψα ότι αντιλαμβάνομαι την αισθητική αξία του έργου αλλά δεν με αγγίζει ως θέμα, ως συμβολισμός, ως μήνυμα, ως οτιδήποτε άλλο εκτός της εικόνας καθεαυτής. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος και απόλυτος ώστε να μην υπάρχει το παραμικρό περιθώριο παρεξηγήσεων και παρερμηνειών.
 
Προσωπικά δεν θα μπορούσα ποτέ να ακούσω το έργο ενός παιδεραστή με την ίδια χαλαρότητα...
Μπορεί μία μέρα πριν να τον θεωρούσα τον θεό της μπάλας, από εκείνη τη μέρα και μετά όμως κάτι θα με χάλαγε...



Από εκεί και πέρα θεωρώ άστοχες τις βολές ενάντια στη μουσική κατηγορία αλλά και λάθος τις εκφράσεις του στυλ "Εδώ δεν είναι Espresso, στείλτε το θέμα στην Επί παντός" που πρακτικά χαρακτηρίζουν μία κατηγορία του forum μας κουτσομπολίστικη.


Θα πρότεινα από τους φίλους που γράφουν σε ένα τόσο ευαίσθητο νήμα να διαβάζουν μία δεύτερη φορά το μήνυμά τους πριν πατήσουν το κουμπάκι για να γίνει post. -bye-

Πολυ σωστα τα λες ,στο κομματι που εχω BOLD βεβαια εχω καποιες ενστασεις εαν μου επιτρεπεις η πρωτη ειναι στο οτι η σειρα δεν ειναι σωστη ,το σωστο ειναι ετσι
"Από εκεί και πέρα θεωρώ λάθος τις εκφράσεις του στυλ "Εδώ δεν είναι Espresso, στείλτε το θέμα στην Επί παντός" που πρακτικά χαρακτηρίζουν μία κατηγορία του forum μας κουτσομπολίστικη και άστοχες τις βολές ενάντια στη μουσική κατηγορία "

η δευτερη ενσταση μου ειναι στο οτι δεν στοχευσε κανεις την μουσικη κατηγορια ,αντεδρασαν (μαζι και εγω) σε ποστ με σβαστικες ,σε ειρωνιες και χαρακτηρισμους (φαδισαιοι) μελων που θεωρησαν εαυτους και Μουσικη κατηγορια θιγομενους επειδη εγινε η αυτη η αναφορα .
Προσωπικα με ενοχλησαν και ποστ
"Μα τωρα τι τους απανταμε ;
Αφου μας ειπε ο Διονυσης οτι θα το μετακινησει "
τι συζηταμε δλδ με το ποπολο αφου το κανονισαμε με τον Διονυση ,βεβαια αντι αυτα τα γραπτα να μενουν(οπως και το ποστ με την Σβαστικα) χαρακτηριζοντας τους υπογραφοντες, σβηνονται ,δλδ αντι για Σκριπτα μανετ εχουμε Σκριπτα Χανετ` ,
γνωριζω βεβαια οτι η προθεση της Διαχειρισης δεν ειναι να προστατευσει τα μελη αυτα ,προθεση της ειναι η ομαλη ροη του νηματος .
 
"γνωριζω βεβαια οτι η προθεση της Διαχειρισης δεν ειναι να προστατευσει τα μελη αυτα ,προθεση της ειναι η ομαλη ροη του νηματος .


Πραγματικά δεν ξέρω ποιά είναι η πρόθεση της διαχείρισης αλλά κρίνοντας εκ του αποτελέσματος τελικά προστατεύει τα μέλη αυτά των οποίων διέγραψε μέρος (σβάστικες) ή ολόκληρα τα μηνύματα, αφού αλλοιώνεται η ροή της συζήτησης και κατοπινά posts άλλων μελών φαντάζουν παράξενα....

Συγγνώμη για το off topic
 
Ευχαριστώ για τα "συχαρίκια" που λένε, αλλά θα μου επιτρέψεις μια παρέμβαση διότι κάπου η ερμηνεία του γραπτού μου ξεχείλωσε λίγο και μπορεί να γίνει αφορμή για σχόλια.

Εγώ δεν έγραψα ότι αν σου αρέσει ο Τσαρούχης είσαι "αδερφή". Το "μου αρέσει" ως ρήμα δεν το χρησιμοποιώ γιατί είναι υπερβολικά και βολικά γενικό.

Έγραψα ότι αντιλαμβάνομαι την αισθητική αξία του έργου αλλά δεν με αγγίζει ως θέμα, ως συμβολισμός, ως μήνυμα, ως οτιδήποτε άλλο εκτός της εικόνας καθεαυτής. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος και απόλυτος ώστε να μην υπάρχει το παραμικρό περιθώριο παρεξηγήσεων και παρερμηνειών.

Καλά κάνεις και διευκρινίζεις τη θέση σου για να μη παρεξηγηθείς (όχι από μένα πάντως...).
Εγώ έγραψα ότι αν σου "αρέσει" ή, αν θέλεις, σε "εκφράζει" το έργο του Τσαρούχη ή όποιου Τσαρούχη (συμπεριλαμβανομένης όμως της θεματολογίας του) τότε είναι πολύ πιθανόν να έχεις ταυτιστεί (ενδόμυχα ίσως) και με το ψυχισμό του καλλιτέχνη, τουτέστιν πάθη, ιδιαιτερότητες, κλπ. ΌΧΙ να είσαι ίδιος με αυτόν, αλλά να συναισθάνεσαι τη "ιδιαιτερότητα" του αυτή.

Η Τέχνη και το έργο Της, έχει πολλαπλά επίπεδα και την ικανότητα να μιλά στο κάθε φιλότεχνο ή μη, με ιδιαίτερο τρόπο. Σε κάποιους π.χ., μιλάνε τα χρώματα, σε άλλους οι σκιές, σε άλλους η ένταση της απεικονιζόμενης κίνησης του κορμιού, σε άλλους μιλά η σιωπή, κλπ. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, όσο περισσότερο σε εκφράζει ένα έργο Τέχνης τόσο κοντύτερα στο ψυχισμό και το μεγαλείο του δημιουργού του βρίσκεσαι...

ΥΓ. Μπορεί άραγε αυτή η συζήτηση να προχωρήσει παρακάτω ή έχει κολλήσει σε προσωπικές έριδες?!?
 
Δηλαδή, αν ταυτίζεσαι με το έργο ενός καλλιτέχνη (που είναι η ύψιστη των απολαβών) τότε, αξιωματικά σχεδόν, ταυτίζεσαι και με την υποβόσκουσα ιδιοσυγκρασία του καλλιτέχνη, είτε τη γνωρίζεις είτε όχι.
.

Δυο ερωτησεις παρακαλω.
1)Τι εννοουμε ταυτιζεται???
2)Αυτο ειναι επιστημονικα τεκμηριωμενο ή δικο σου συμπερασμα????