μικροφωνισμός και πώς αποφεύγεται;

alfa156

New member
7 December 2007
34
θα ηθελα να ρωτσηω τους εμπειροτερους,επειδη τυχαινει και παιζω σε εκδηλωσεις γαμων κλπ,και τωρα τελευταια ειναι της μοδας το μικρφωνο για καραοκε η ακομα και για να βγαλει καποιος εκ των συγγενων λογο...
οταν λοιπον ανοιγω το μικροφωνο πρπει να ειμαι συνεχως σε επιφυλακη για την ενταση ωστε να προλαβω τυχων μικροφωνισμο με συνεπεια την καταστροφη των τουιτερ...
γνωριζω οτι ο μικροφωνισμος προερχεται απο την ενταση των ηχειων που ξαναπερναει μεσα απο το μικροφωνο...
οποτε αναγκαστικα πρπει να χαμηλωσει η μουσικη πραγμα που δεν ειναι επιθυμητο..
υπαρχει καποιος αλλος τροπος η συσκευη που να εξαλειφει αυτο το φαινομαινο,πχ στα κεντρα διασκεδασης πως ειναι δυνατον και δεν υπαρχει μιροφωνισμος με τοσο δυνατες εντασεις που παιζουν?
 
Re: μικροφωνισμος και πως αποφευγεται?

Φίλε μου ανοίγεις τεράστιο θέμα :-)

Επειδή δουλεύω χρόνια (ως μουσικός) και έχω παίξει σε διάφορες εκδηλώσεις κλπ... έχω καταλήξει στα εξής:

- Το όλο θέμα εξαρτάται αποκλειστικά από τον ανθρώπινο παράγοντα (ηχολήπτη). Με ένα σωστό στήσιμο, σοβαρά μηχανήματα και έναν άνθρωπο να ξέρει την δουλειά του το όλο θέμα του feedback ελαχιστοποιείται.

- Μηχανήματα υπάρχουν πολλά (feedback eliminators κλπ) αλλά απο μόνα τους δεν λένε τίποτα...Θα σου "λύσουν" το πρόβλημα σε ένα μικρό ποσοστό (προυπόθεση είναι η γνώση, και η σωστή χρήση τους).

- Σε περιπτώσεις αυτόνομων bands που η παρουσία ηχολήπτη δεν είναι δυνατή σε κάθε εκδήλωση, τότε......καλώς η κακώς παλεύουμε μόνοι μας για τις ανάγκες τις δουλειάς μας. Θεωρώ ότι με ένα πολύ καλό σετ μηχανημάτων, που όμως να μην δουλεύουν στα "όρια" τους συνέχεια!!! και λίγη τύχη μπαλώνουμε την κατάσταση δεδομένου ότι δεν έχουμε εξειδικευμένες γνώσεις σε τεχνικά θέματα περί ήχου.

- Στα μεγάλα μαγαζιά αυτό που ακούς είναι συνήθως αποτέλεσμα Α. σωστού τεχνικού Β. σωστών μηχανημάτων Γ. σωστού στησίματος
Όχι ότι δεν υπάρχει feedback και εκεί, και όχι ότι όλα είναι τέλεια αλλά συνήθως τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα.

Φιλικά
 
Re: μικροφωνισμος και πως αποφευγεται?

κοιταξε να δεις ,απο θεμα εξοπλισμου πιστευω οτι δεν παιζει το πρωτευοντα ρολο αυτο....ειναι θεμα θεσεις ηχειων-μικροφωνου και μετα ρυθμισεων αρα του ηχοληπτη..
οκ εγω λοιπον που δεν ειμαι ηχοληπτης αλλα dj σιγουρα δεν ειναι δουλεια μου να στησω ορχηστρα αλλα ενα μικροφωνακι μεχρι 2 μου εχει ζητηθει απειρες φορες,
οπως λοιπον θα καταλαβαινεις μπορεις να εχω παιξει 50 φορες και να μην μου εχει μικροφωνησει καμια φορα αλλα οταν παω στις 51 με εναν μνικροφωνισμο να παθω μεγαλη ζημεια...για αυτο και πρπει να παρω τα μετρα μου ωστε να μην υπαρχει καμια περιπτωση μικροφωνισμου..
γιατι σκεψου οτι εγω το μικροφωνο το δινω στον καθε ασχετο που θα κανει και την βολτα του με αυτο,και μπορει και να πλησιασει και τα ηχεια με αυτο(τραγιικο λαθος προφανως) και να γινει οτι γινει μετα...και τι να του πω?να δινω οδηγιες χρησης στον καθε ενα πως θα μιλαει στο μικροφωνο?
για αυτο και ρωαταω τους ειδικοτερους να μου πουν τι προβλεπετεαι σε αυτες τις περιπτωσεις...
αυτο το μηχναημα της bosch τι ακριβως κανει και πσοσ εχει περιπου?
 
Απάντηση: Re: μικροφωνισμος και πως αποφευγεται?

bosch lbb 1968/00 plena feedback suppressor
πολυ ευκολο στη χρηση!

+1. Κάνει εκπληκτική δουλειά, κερδίζοντας σε πολλά dΒ χωρίς να αλλοιώνει τη φωνή. Η τιμή του βέβαια γύρω στο 500αρικο αν δεν κάνω λάθος.
Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, το θέμα του μικροφωνισμού είναι μεγάλο και βασικά προϋποθέτει τη καλή γνώση και εμπειρία του ηχολήπτη, τον καλό εξοπλισμό και κατάλληλο κατά περίπτωση και το σωστό στήσιμο των ηχείων σε σχέση με τα μικρόφωνα, δλδ αν γίνεται τα tweeter να μην έχουν άμεση οπτική επαφή με τα μικρόφωνα.

Απο κει και πέρα, γνώμη μου είναι ότι καταρχήν πρέπει ο ηχολήπτης να έχει καλή γνώση κι εμπειρία στο όλο θέμα της ζωντανής ηχοληψίας κι έπειτα να προχωρήσει σε λύσεις αντι-feedback που θα λειτουργήσουν βοηθητικά εκεί που χρειάζεται μόνο.

Τώρα, στο πρακτικό μέρος, φαντάζομαι ότι παίζεις με μίκτη κι όχι κονσόλα. Αν θέλεις να το διευκρινήσεις αυτό, τι εισόδο για μικρόφωνο έχει και τι ρυθμιστικά (gain, hf, mid, lf κλπ). Πάντως όπως και να χει, το πρόβλημα δε δημιουργείται από το δυνάμωμα της (ηχογραφημένης) μουσικής, αλλά του μικροφωνου.

Επομένως σε τέτοιες περιπτώσεις συνίσταται χρήση δυναμικού μικροφώνου καλής ποιότητας το οποίο θα πρέπει να είναι σε απόσταση λίγων μόλις εκατοστών απ το στόμα (την πηγή). Ελέγχεις με προακρόαση τη στάθμη εισόδου, να μην είναι παραμορφωμένη, κι έπειτα δυναμώνεις από το fader όσο πάει. Και φυσικά ο "τραγουδιστής" αν γίνεται να μην στέκεται μπροστά απ τα ηχεία. Αν χρειαστεί κόβεις λίγο απ τα πρίμα, μεσαία, μπάσα, αναλόγως με τις συχνότητες που δημιουργούν το πρόβλημα, συνήθως ψηλές. Εξάλλου σε τέτοιες καταστάσεις, ο κόσμος περιμένει περισσότερο βαβούρα, απλώς να ακούγεται, παρά ποιοτικό ηχητικό αποτέλεσμα.
 
Re: μικροφωνισμος και πως αποφευγεται?

λοιπον παιζω με μικτη που εχει μια υποδοχη μικροφωνου και εχει απο ρυθμισεις μπασα-πριμα και το Gain ...το βασικοτερο ειναι αυτο που ειπε ο προλαλησαντας...να μιλαει παρα πολυ κοντα στο μικροφωνο...αντε τωρα να το εξηγησεις αυτο στον ασχετο!!!
καλα δνε υπαρχει περιπτωση να δωσω 500 ευρω για κατι που δεν ειναι η δουλεια μου αμεσα....προτειμω να αγορασω εναν κοντρολερ ακομα να εχω δυο...
 
Δυο απλα πραγματα που μπορεις να κανεις ειναι :

- να χαμηλωνεις τα πριμα οταν ανοιγεις το μικροφωνο.
- το μικροφωνο πρεπει να ειναι δυναμικο και οχι πυκνωτικο
 
Η συνήθης αντιμετώπιση σε αυτό το φαινόμενο είναι καταρχήν να χαμηλώσεις το gain και να στρέψεις τα ηχεία ώστε να ΜΗΝ σημαδεύουν το μικρόφωνο!
Έτσι θα λύσεις το πρόβλημα σου εύκολα και γρήγορα!
 
προφανως το μικροφωνο το χρειαζεσαι για καποια ομιλια κτλ.οπωτε δεν θελεις πολλα πολλα οπωτε δεν θα μπουμε και σε πολλες λεπτομερειες.καταρχην το που θα εχεις στραμμενα τα ηχεια σου εχει να κανει με το πως θελεις να ακουγεται η βασικη σου δουλεια η οποια ειναι η μουσικη απο cd.δεν εχεις να κανεις μιξη τραγουδιστη με μουσικη,οπωτε δεν σε ενδιαφερουν οι σωστες σταθμες.ασε λοιπον τα ηχεια σου ως εχουν κ οταν θα παρει καποιος το μικροφωνο να πει 2 κουβεντες,δεν ειναι αναγκη να παιζει στο 100000.χαμηλωνε το.επισης παρατηρησε σε πιο συχνοτικο επιπεδο μικροφωνιζει.μικροφωνισμος δεν συμβαινει μονο στις ψηλες συχνοτητες ωστε να χαμηλωσεις τα πριμα ,οπως αναφερθηκε πιο πριν.μικροφωνισμο μπορεις να εχεις σε ολο το συχνοτικο φασμα.οπωτε χαμηλωνεις το αντιστοιχο φιλτρο της συχνοτητας που μικροφωνιζει.αν παλι τα ηχει σου τα εχεις χαμηλα και υπαρχει κινδυνος ο ομιλητης να περασει απο μπροστα,να εχεις τον νου σου και το χερακι στο gain η στο fader και να εισαι ετοιμος να χαμηλωσεις.αυτα λοιπον τα πολυ προχειρα αλλα σχεδον βασικα.μην προβληματιζεσαι τοσο.-bye-
 
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Μια πολύ καλή λύση και φτηνή είναι ο Behringer FBQ-2496. Απεριόριστες δυνατότητες και για φωνή και για μουσική, φτηνό (γύρω στα 200 Ευρώ), Stereo αλλά λίγο περίπλοκο στον προγραμματισμό του. Το έχω τοποθετήσει σε αρκετές εφαρμογές, ειδικά σε εκλησίες με φανταστικά αποτελέσματα. Η αυτόματη παραμετροποίησή του είναι όλα τα λέφτά.
Φιλικά,
Γιάννης
 
καταρχην ο χωρος της εκκλησιας δεν εχει καμια σχεση με τον χωρο που δουλευει ενας dj.η εκκλησια ειναι ενας χωρος με αναδρασεις κ αντανακλασεις σε μεγαλο βαθμο και που το μικροφωνο ειναι βασικο συστατικο της λειτουργειας.δεν νομιζω οτι τον κυριο που ρωταει για τον μικροφωνισμο τον ενδιαφερει να δωσει 200 ευρω για ενα μηχανημα που θα χρησιμοποιησει για καποια λεπτα, οταν υπαρχει σε αυτο που ζηταει λυση που δεν κοστιζει τιποτα...
 
Δεν είπα ότι το έχω βάλει μόνο σε εκκλησίες. Απλά εκει δίχνει όλες του τις αρετές. Καλό είναι το τζάμπα αλλά δεν μπορεί κάποιος να έχει 5, 6 χέρια να ρυθμίσει ταυτόχρονα το gain, το equalizer, τον μίκτη, το fader και άλλα κουμπιά και να κοιτάει που περπατάει ο ομιλητής... Στο κάτω κάτω σε κάθε τέτοια εκδήλωση πέφτουν πολλά περισσότερα από τα 200 Ευρώ που κάνει το feedback destroyer...Μια επένδυση σε εξοπλισμό δεν πάει ποτέ χαμένη.
Φιλικά,
Γιάννης
 
ποιος μιλησε για 5 η 6 χερια?ειδες κανεναν ηχοληπτη με τοσα χερια?κ ομως κανουν ολα αυτα κ αλλα τοσα μαζι.αυτο που εχει να κανει το παλικαρι και που εξηγησα ειδικα απαιτει τα 2 του τα χερακια κ ειναι πολυ απλο.τελος παντων.δεν θελω να παω κοντρα στην αποψη σου.την σεβομαι αλλα δεν την συμεριζομαι.εγω την θεωρω ασκοπη επενδυση.ισως επειδη τα δεδομενα τα δικα μου ειναι αλλα και επειδη ξερω να αντιμετωπισω εναν μικροφωνισμο.απλα εξηγησα κ πιο πανω για ποιο λογο ειναι τζαμπα λεφτα.κατα τα αλλα τετοιου ειδους μηχανηματα σε σοβαρες υλοποιησεις δεν τα χρησιμοποιεις.