Μίνι-τεστ φακών στα 28mm

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Όπως είχα προαναγγείλει κάπου αλλού στην παρούσα κατηγορία, το Πάσχα που βρέθηκα στα Γιάννενα βρήκα το χρόνο να δοκιμάσω δίπλα-δίπλα κάποιους από τους φακούς μου που είχα κουβαλήσει. Λίγο δύσκολος ο καιρός, διότι ήταν γενικώς μεν καλός, αλλά το απόγευμα που το φως ήταν το πιο κατάλληλο για φωτογράφηση, ήταν ευμετάβλητος, με αρκετά σύννεφα που άλλαζαν θέση μεταβάλλοντας διαρκώς τις συνθήκες φωτισμού.
Τελοσπάντων, το πρώτο τεστ αφορά σε 5 φακούς στα 28mm:

1. Asahi Pentax Super Multi Coated Takumar 3.5/28. Βιδωτός (Μ42). Μικρός και ιδιαίτερα0 ελαφρύς. Βέβαια φέρει το βαρύ όνομα των φακών Takumar...

2. Porst Super-WW (από το weitwinkel φαντάζομαι) MC G 2.8/28. Επίσης βιδωτός (Μ42). Ένας φωτεινός ευρυγώνιος, ολίγον "φασόν". Η Porst είναι γερμανική φωτογραφική αλυσίδα και όπως ήταν μόδα τη δεκαετία του 1970, έβγαζε στην αγορά φακούς με τη φίρμα της, τους οποίους κατασκεύαζαν ιαπωνικά εργοστάσια.

3. Canon EF 28-135 3.5-5.6 is. O γνωστός σταθεροποιημένος all-around της εποχής του φιλμ, έχασε το ευρυγώνιο τμήμα του, λίγη από την αίγλη του, και αρκετή από την τιμή λιανικής του. Σε σώμα APS-C δίνει κάλυψη αντίστοιχη με 44-216mm. Εγώ πάλι τον βρίσκω ό,τι πρέπει για μια βόλτα...

4. Canon EF 20-35 3.5-4.5. Προσιτό(τερος του αντίστοιχου L)ς υπερευρυγώνιος την εποχή του φιλμ, απλός στάνταρ ζουμ σήμερα. Αντίστοιχος με 32-56. Πώς λέμε από δήμαρχος κλητήρας. Στα mm, πάντα...

5. Canon EF-S 18-55II. Ο φακός του κιτ των 350 και 400D. Του πεταματού? Θα δούμε...
 
Οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί με την Canon 350D, στημένη σε βαρύ τρίποδο (Unomat 531), σε πρόγραμμα Α, σε iso100, με αντίστροφο χρονομέτρη. Οι ταχύτητες ήταν αρκετά μεγάλες για να ενεργοποιήσω το κλείδωμα καθρέπτη. Όλες είναι resized και 100% crops, αντίστοιχα, από jpegL straight from the camera, κατά το λεγόμενο. Για τους βιδωτούς χρησιμοποιήθηκε μετατροπέας με τσιπ επιβεβαίωσης εστίασης.
 
Πρώτα οι πλήρεις φωτογραφίες, σε resize 600x900 @80%jpeg. Λόγω χώρου, βάζω από κάθε φακό δύο δείγματα, ένα με ανοικτό διάφραγμα και ένα σε f/8.0

Πρώτα ο Asahi Pentax:
571655


571656
 
Ξέχασα να αναφέρω ποιο είναι το θέμα, πρόκειται ασφαλώς για το Ρολόι στην κεντρική οδό των Ιωαννίνων. Υπάρχει και καλύτερη γωνία λήψης (με πρόσωπο την αριστερή πλευρά του όπως το βλέπετε), δίχως το κτήριο της Μεραρχίας που έχουν οι παραπάνω φωτογραφίες για φόντο, όπως δυστυχώς μπροστά βρίσκονται μονίμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα (ο χώρος πίσω είναι δημοτικό πάρκιγκ).
 
...και φυσικά, ένα συγκριτικό 100% crops από το κέντρο, σε διάφορα διαφράγματα. Για crops από τα άκρα, επιφυλάσσομαι αργότερα.

571652


Τα συμπεράσματα δικά σας.
 
Πολύ καλό τεστ και ξεκάθαρα αποτελέσματα. Προσωπική προτίμηση ο πρώτος (Takumar) στην ανάλυση. Στα χρώματα βλέπω πιο κοντά στην πραγματικότητα τα χρώματα της CANON, αλλά και πάλι δυσκολεύομαι να αποδεχτώ τις χρωματικές αποκλίσεις μεταξύ του 28-135 και του 20-35.

Πάντως ευχαριστούμε πολύ. Να το κάνουμε stich?
 
Αμέ, ελεύθερα!

Από τις πλήρεις φωτογραφίες (από τον ουρανό) φαίνεται και το βινιετάρισμα του Takumar και του 18-55 στο τέρμα ανοικτό τους. Όντως ο Takumar έχει κάπως πιο ψυχρά χρώματα, κι εγώ προτιμώ στα χρώματα τουλάχιστον τον 20-35. Παραμορφώσεις δεν μπόρεσα να καταλάβω από το συγκεκριμένο τεστ. Ίσως βάλω μια σειρά crops από τον ανεμοδείκτη, εκεί φαίνονται εντονότερες νομίζω διαφορές στην ανάλυση.
 
Εχω συγκινηθει ....... δεν μπορω να περιγραψω.... τα χειλη μου τραυλιζουν ......ρρρροοοοολλλλοοοοι.....















μαααισταα....
Λοιπον .. καταρχην δεν πολυκαταλαβα διαφορα !

μου φαινεται οτι οι ΚΑΝΟΝ ειναι πιο ζεστοι στο χρωμα και με καλη αναλυση !!
ο 18 55 σχεδον φτανει τους αλλους δυο ΚΑΝΟΝ ...

ο ΠΟΡΣΤ δεν μου αρεσε το χρωμα του και η αναλυση ....

ο Τακουμαρ εχει πολυ καλη αναλυση και νορμαλ χρωμα ...
 
Ε πως, υπάρχουν διαφορές...
Καταρχήν ο Takumar του έχει βάλει όλους κάτω σε ανάλυση ήδη από τέρμα ανοικτός. Επίσης φανερό είναι και το βινιετάρισμα στα ανοικτά διαφράγματα για τον Takumar, τον Porst και τον 18-55 (κοίτα πόσο πιο σκούρος βγαίνει ο ουρανός). Ο Takumar θα έλεγα ότι πάει ελάχιστα προς το ψυχρό, δεν θυμίζει φακό της δεκαετίας του 1960.
 
primes vs zooms?
Takumar και ξερό ψωμί! ;)

Μετά από τέτοια τεστ μάλλον θα έπρεπε να αναρωτηθούμε περισσότερο αν η επόμενη αγορά θα έπρεπε να είναι κάποιος prime φακός κι όχι ένας ακόμα zoom...
Κι όταν το '60 μπορούσαν να παραχθούν μαζικά τέτοιοι φακοί, σήμερα δεν θα έπρεπε να περιμένουμε τουλάχιστον το ίδιο από κομμάτια της ίδιας κατηγορίας; Η pentax λέγεται ότι εφάρμοσε πρώτη τις πολλαπλές επιστρώσεις, μειώνοντας τις εσωτερικές αντανακλάσεις και κάνοντας χρωματικές διορθώσεις, δίνοντας τελικά ανάλυση και οξύτητα. Οι ασφαιρικοί φακοί που ήταν όνειρο του παρελθόντος σήμερα φτιάχνονται πανεύκολα. Οι επιστρώσεις υπάρχουν πια και στα φτηνά γυαλιά του περιπτέρου! Που είναι τα αντίστοιχα διαμάντια του σήμερα όμως? Συνηθίσαμε να κυνηγάμε το 15x zoom και σπάνια αναρωτιόμαστε τι θα βλέπουμε σαν αποτέλεσμα...
 
Last edited: