Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Εντυπωσιακό πράγματι!
Βλέποντας περισσότερες στο http://www.shorpy.com/ έμεινα να αναρωτιέμαι αν τελικά είμαστε σε θέση να τα καταφέρνουμε καλύτερα στις σημερινές μας φωτογραφίες με όλη την τεχνολογική εξέλιξη που διαθέτουμε...
 
Αχ, αυτό είναι το πρόβλημά μας. Αγοράζουμε DSLRια και φακούς σειράς L και όταν βλέπουμε φωτό από κάποιον με compact που ξέρει να βγάζει φωτό... την αφήνουμε στη θήκη της.

Για μένα είναι κακό πράμα η τεχνολογία. Παλιά με τις φιλμάτες όλοι προσέχανε τα κλικ.
Τώρα με τις ψηφιακές βγάζουμε 5-6 στάσεις σε κάθε καδράρισμα για να κρατήσουμε την καλύτερη, αλλά καμιά δεν είναι σαν τη μια λήψη της φιλμάτης...
 
Αλλο η τεχνική της φωτογράφησης και άλλο η επεξεργασία. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες έχουν φάει την επεξεργασία της αρκούδας για να βγουν έτσι. Αυτό δεν είναι το θέμα μας;
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Αλλο η τεχνική της φωτογράφησης και άλλο η επεξεργασία. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες έχουν φάει την επεξεργασία της αρκούδας για να βγουν έτσι. Αυτό δεν είναι το θέμα μας;

Το πρόβλημά μου είναι ότι και με την επεξεργασία της αρκούδας, πάλι δεν θα βγούνε έτσι οι δικές μου φωτογραφίες! ;)

Σε αυτό νομίζω εστιάζει κι ο Στέργιος, ότι η τεχνολογία μας δεν μπορεί για να βελτιώσει την τεχνική της φωτογράφησης...

Αλλά δεν νομίζω ότι το φιλμ λύνει το πρόβλημα, ο φωτογράφος είναι η όλη διαφορά...
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Αλλο η τεχνική της φωτογράφησης και άλλο η επεξεργασία. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες έχουν φάει την επεξεργασία της αρκούδας για να βγουν έτσι. Αυτό δεν είναι το θέμα μας;


Η..."τεχνική"...της φωτογράφησης εμπεριέχει την επεξεργασία!


Απλά με την έλευση των ψηφιακών μηχανών ξεχάσαμε (η δεν μάθαμε ποτέ) ότι το ένα στάδιο της φωτογράφισης είναι η λήψη και το άλλο (εξίσου σημαντικό) είναι η επεξεργασία/εμφάνιση/παρουσίαση.

Το δεύτερο σκέλος -στην πρότερη κατάσταση (εποχή φίλμ) - ανήκε στα εργαστήρια και στους επαγγελματίες του χώρου.
Τώρα έχει γυρίσει -τεχνηέντως- στα χέρια των ερασιτεχνών.
Οι οποίοι - αφελώς- "πιστεύουν" ότι για όλο το αποτέλεσμα είναι υπεύθυνη η μηχανή.
Μια μερίδα τους μάλιστα πιστεύει στην αγνότητα της μη επεξεργασμένης φωτογραφίας!!!!! :eek: :SFGSFGS5: (καλά...αυτοί είναι hiendάδες.... :cool4: )


Γνωρίζει κανείς την δουλειά του Ansel Adams; ;)



Στην συγκεκριμένη περίπτωση Τάσο....τι σε κάνει να πιστεύεις οτι δεν μπορούσαν να ...εμφανιστουν τέτοιες φωτογραφίες ....τότε;
 
Last edited:
Εντυπωσιακό πράγματι!
Βλέποντας περισσότερες στο http://www.shorpy.com/ έμεινα να αναρωτιέμαι αν τελικά είμαστε σε θέση να τα καταφέρνουμε καλύτερα στις σημερινές μας φωτογραφίες με όλη την τεχνολογική εξέλιξη που διαθέτουμε...


Αγαπητέ, την λήψη δεν την κάνει η τεχνολογία αλλά ο φωτογράφος.
Η τεχνολογία είναι το εργαλείο.
Ένας καλός φωτογράφος μπορεί να φτιάξει αριστουργήματα με μόνα εργαλεία ένα φιλμ, και μια οποιαδήποτε φωτογραφική μηχανή.
Αρκεί αυτή να έχει καλά οπτικά.
Τέτοια υπήρχαν άφθονα την εποχή της λήψης των παραπάνω φωτογραφιών.
(Η Αμερική δεν ήταν η τριτοκοσμική τότε Ελλάδα)
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Το πρόβλημά μου είναι ότι και με την επεξεργασία της αρκούδας, πάλι δεν θα βγούνε έτσι οι δικές μου φωτογραφίες! ;)
...


Εδώ βρίσκεται όλο το ...ζουμί αγαπητέ.

Καλός (και ολοκληρωμένος) φωτογράφος είναι αυτός που ξέρει να αξιοποιεί την λήψη του. (Όταν "έχει" λήψη βέβαια)

Πως;

Γνωρίζοντας επεξεργασία.
Όπως οι παλαιότεροι γνώριζαν εμφάνιση και εκτύπωση.
Μασκαρίσματα, καψίματα κλπ κλπ...όλα αυτά που μπορέι να κάνει κάποιος σήμερα πανεύκολα με το Photoshop.
Είναι κρίμα κάτι που έκαναν όλοι οι παλαιότεροι φωτογράφοι και επαγγελματίες του χωρού με αρκετή δυσκολία να μην το κάνουμε σήμερα εμείς με τα τόσο εύκολα και δυνατά εργαλεία που διαθέτουμε.
 
Last edited:
Preve, καμία αντίρρηση!
Είναι ευκολότερο να αγοράζουμε καλύτερο εξοπλισμό απ' το να μάθουμε να χρησιμοποιούμε βέλτιστα ό,τι έχουμε.
Βολική παγίδα καλλιεργημένη και απ' τους πωλητές, και απ' την τεμπελιά μας φυσικά...

Κι αν πάμε και ένα βήμα παραπέρα, καλό φωτογραφικό εξοπλισμό αγοράζουμε εύκολα πια, τεχνικές επεξεργασίας μαθαίνουμε αν αφιερώσουμε τον απαιτούμενο χρόνο, αισθητική που θα βρούμε όμως; Μήπως είναι το ταλέντο που μας λείπει εξ´αρχής και κουραζόμαστε άδικα; ;)
 
Last edited:
Χμμ.....
Το ταλέντο είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να ξεχωρίσει.
Οπωσδήποτε όμως και ανεξαρτήτως ταλέντου τον μεγαλύτερο ρόλο, νομίζω, παίζει η εκπαίδευση. Και το ενδιαφέρον γαι το αντικείμενο.

Η σπουδή, η μελέτη πολλών φωτογραφιών καθώς και η προσπάθεια μέσω της της λήψης μπορεί να μεταμορφώσει
έναν ατάλαντο (εμένα ας πούμε :silly: ) περιστασιακο snapshot-άκια σε έναν αξιοπρεπέστατο φωτογράφο.
Αν υπάρχει και το ταλέντο.... ;)


-bye-
 
εντυπωσιακες δουλειες !!!!!!!

εχω δει και πιο παλιωτερες κατι Γερμανικες με στρατιωτες Γερμανους και αξιωματικους απο τον πρωτο παγκοσμιο που ηταν ακομα πιο εντυπωσιακες λογω παλαιοτητας .....

και επεξεργασια να εχουν παλι αξιζουν σαν φωτογραφιες αριστης ποιοτητας και ληψης ..

τελικα αν εχεις εναν καλο φακο στη μηχανη σου οτι μηχανη και ναναι ... αρκει να χεις ταλεντο και να εκμεταλευεσαι το φως και την στιγμη καλα και ιδου τα αποτελεσματα .....
 
Χμμ.....
Το ταλέντο είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να ξεχωρίσει.
Οπωσδήποτε όμως και ανεξαρτήτως ταλέντου τον μεγαλύτερο ρόλο, νομίζω, παίζει η εκπαίδευση. Και το ενδιαφέρον γαι το αντικείμενο.

Η σπουδή, η μελέτη πολλών φωτογραφιών καθώς και η προσπάθεια μέσω της της λήψης μπορεί να μεταμορφώσει έναν ατάλαντο (εμένα ας πούμε :silly: ) περιστασιακο snapshot-άκια σε έναν αξιοπρεπέστατο φωτογράφο.
Αν υπάρχει και το ταλέντο.... ;)

-bye-

Ναι, τεχνικά μπορεί να γίνει αρκετή δουλειά.
Αισθητικά όμως, ο Θεός βοηθός! ;)

Ακόμα και οι σχετικοί κανόνες από σχολές καλών τεχνών βοηθούν μεν, αλλά δεν σώζουν δε... Ας βελτιωθούμε τουλάχιστον όσο μπορούμε, ελπίζοντας στην αξιοπρέπεια! ;)
 
Μη χαίρεστε...
και οι επαγγελματίες γιά κάθε μιά καλή δημοσιευμένη, ξέρετε τι φύρα είχαν?
θα πάθετε....αν μάθετε
 
Μη χαίρεστε...
και οι επαγγελματίες γιά κάθε μιά καλή δημοσιευμένη, ξέρετε τι φύρα είχαν?
θα πάθετε....αν μάθετε

Από φύρα έχω καλό απόθεμα, καμιά καλή για δημοσίευση δεν έχω... ;)

Παίζει ρόλο και που θα είναι η δημοσίευση βέβαια...
Αυτές που έβγαζα παλιά σε γάμους και βαφτίσια μετράνε σαν δημοσίευση; :flipout:
 
Μη χαίρεστε...
και οι επαγγελματίες γιά κάθε μιά καλή δημοσιευμένη, ξέρετε τι φύρα είχαν?
θα πάθετε....αν μάθετε

Ξέρουμε, ξέρουμε. :grandpa:

Το δυσκολότερο πράγμα σε έναν φωτογράφο είναι η επιλογή.
Και το να πετάει ότι δεν θεωρεί επιτυχημένο.
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Αλλο η τεχνική της φωτογράφησης και άλλο η επεξεργασία. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες έχουν φάει την επεξεργασία της αρκούδας για να βγουν έτσι. Αυτό δεν είναι το θέμα μας;

Παραθέτω την επίσημη απάντηση σε επισκέπτη του site καθώς και το σχόλιό του :
"We’ve gotten a lot of inquiries asking: Why do you colorize the photos? The answer is: They are not colorized. These photographs were taken on Kodachrome film, invented waaay back in the 1930s. Color photography in general goes back more than 100 years."

Just in case there was any doubt. Impressive, really. Then again, these are mostly medium to large format. Brief research told me that these may have been ASA 8 (ISO 8).

ΓΚΑΣΠ!!!!!!!!!!!!!
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Παραθέτω την επίσημη απάντηση σε επισκέπτη του site καθώς και το σχόλιό του :
"We’ve gotten a lot of inquiries asking: Why do you colorize the photos? The answer is: They are not colorized. These photographs were taken on Kodachrome film, invented waaay back in the 1930s. Color photography in general goes back more than 100 years."

Just in case there was any doubt. Impressive, really. Then again, these are mostly medium to large format. Brief research told me that these may have been ASA 8 (ISO 8).

ΓΚΑΣΠ!!!!!!!!!!!!!

Ναι, τα φίλμ ήταν αρκετά αναίσθητα τότε απαιτώντας μεγάλους χρόνους έκθεσης, ακίνητα αντικείμενα κλπ.
Έχουν διασωθεί καθόλου στοιχεία για τις μηχανές που τράβηξαν αυτές τις φωτογραφίες;
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Then again, these are mostly medium to large format. Brief research told me that these may have been ASA 8 (ISO 8).


Εδώ κρύβεται όλο το ζουμί.

Medium to large format. (Και Kodachrome.)
Δεν είναι 35άρι φίλμ.
Για αυτό υπάρχει αυτή η "εξωπραγματική" τονικότητα.
Για να το φέρω λίγο στα..."δικά μας"...μιλάμε για μεγαλύτερη διαφορά από αυτήν μιας pocket ψηφιακής σε σχέση με την καλύτερη DSLR που κυκλοφορεί σήμερα.
Ή αλλιώς η διαφορά του 576 με το 1080....και βάλε!
 
Re: Απάντηση: Moιαζουν σαν να τραβήχθηκαν χθες....

Εδώ κρύβεται όλο το ζουμί.

Medium to large format. (Και Kodachrome.)
Δεν είναι 35άρι φίλμ.
Για αυτό υπάρχει αυτή η "εξωπραγματική" τονικότητα.
Για να το φέρω λίγο στα..."δικά μας"...μιλάμε για μεγαλύτερη διαφορά από αυτήν μιας pocket ψηφιακής σε σχέση με την καλύτερη DSLR που κυκλοφορεί σήμερα.
Ή αλλιώς η διαφορά του 576 με το 1080....και βάλε!

Ναι, το large format εξηγεί πολλά...

Είναι αλήθεια ότι το μεσαίο και μεγάλο format κρατάνε πολύ περισσότερη πληροφορία. Η άλλη αλήθεια είναι ότι τις μηχανές αυτού του format τις κρατάνε έμπειρα επαγγελματικά χέρια. Σπάνια βγαίνει κάτι σαν snapshot. Συνήθως στήνονται πολλά πράγματα προσεκτικά ώστε να μας εντυπωσιάζουν μετά σε περιοδικά και διαφημίσεις...

Και νομίζω ότι αν και οι διαθέσιμες ψηφιακές πλάτες γι αυτές τις μηχανές περάσανε ήδη τα 40 MegaPixels, πολλοί φωτογράφοι εξακολουθούν να επιμένουν στο φιλμ. Μιλάμε φυσικά για ειδικές κατηγορίες πια...
 
Εγώ πάντως δυο προσπάθειες έκανα για να χειριστώ μηχανή μεγάλου φορμά και δεν ήταν επιτυχημένες. Νιώθω εξαιρετικά άβολα με αυτές τις μηχανές, ιδιαίτερα με το γεγονός ότι πρέπει να χωθώ κάτω από το μαύρο πανί (που και στις δυο περιπτώσεις βρωμούσε) και ότι η εικόνα είναι ανάποδα στο θαμπόγυαλο της μηχανής.

Αντίθετα θα μπορούσα να χειριστώ (με εξάσκηση) σχετικά εύκολα μηχανή μεσαίου φορμά, ακόμα και δύσκολες μηχανές, όπως τις HASSELBLAD. Φυσικά μηχανές με αυτοματισμούς, όπως οι PENTAX 645 N, CONTAX 645, MAMIYA 645 AFD, μου φαίνονται εύκολες. Και όχι ιδιαιίτερα μεγάλες, όταν έχω χειριστεί στο παρελθόν τις CANON 1 D xxx.