Μουσική και μουσικοί

να πω επίσης πως η μουσική ήταν για μένα ενα υπέροχο ταξίδι, ένα κουβάρι που το ξετύλιγα σιγά σιγά. Εψαχνα-διαβάζοντας, ακούγοντας, πολλές φορές 'σκάβοντας με τα νύχια' που λένε. Παράδειγμα: τη δεκαετία του 70 είχα ψύχωση με τους Steely Dan. Τους άκουσα να λένε σ ένα κομμάτι 'Thelonious, my old friend...'. Ετσι ξεκίνησα να ψάξω τον Monk. Πρέπει να ήμουν 21-22...κάπου εκεί γύρω στο 1975.
Δύσκολοι καιροί. Η ενημέρωση με το σταγονόμετρο. Πολλές φορές στόμα με στόμα, με αυτούς που εμπιστευόσουν. Οι δίσκοι πανάκριβοι τότε και η τσέπη άδεια.

one hell of a ride: I wouldn't have missed it for the world :cool:
 
Last edited:
6 χρόνια πολύ εντατικές σπουδές με δάσκαλο.
άλλα 4 ή 5 μόνος μου.
Μετά κατάλαβα πως ή έπρεπε να του αφιερωθώ ολοκληρωτικά ή να το παρατήσω.
Είμαι του 'Ολα ή Τίποτα'.
 
Kαι από την ώρα που ασχολήθηκες άλλαξε τον τρόπο που άκουγες μουσική;
Δηλαδή απέρριψες πράγματα που σου αρέσανε πολύ και εκτίμησες άλλα που τα είχες στα "αζήτητα";
 
Kαι από την ώρα που ασχολήθηκες άλλαξε τον τρόπο που άκουγες μουσική;
Δηλαδή απέριψες πράγματα που σου αρέσανε πολύ και εκτίμησες άλλα που τα είχες στα "αζήτητα";

δεν έχω απορρίψει τίποτα που να μου άρεσε πολύ.
Κάποια, απλώς, τα ξεπέρασα γιατί έπαψαν να μου μιλούν πια: εγώ άλλαζα και αυτά δεν μπορούσαν να αλλάξουν μαζί μου.
Κάποια άλλα όμως ανακάλυψα πως ήταν ανεξάντλητα: βάθος απύθμενο.
Αμα νιώσεις τον Μπαχ να ξυπνάει κάτω από τα δάχτυλά σου, άμα ακούσεις τις inter-relations αναμεσα στις φωνές στον Schumann, τίποτα πια δεν είναι το ίδιο :antlers:
 
δεν τσίμπησα ποτέ με το ...guitar-porn :BDGBGDB55: βέβαια: Purple, Uriah Heep καθόλου, Νότος ελάχιστα (ολίγη από Allmans αλλά πολύς Johnny Winter), μόνο το τρίτo 'καταδέχτηκα' από Zep και πάει λέγοντας.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Μουσική και μουσικοί

δεν τσίμπησα ποτέ με το ...guitar-porn :BDGBGDB55: βέβαια: Purple, Uriah Heep καθόλου, Νότος ελάχιστα (ολίγη από Allmans αλλά πολύς Johnny Winter), μόνο το τρίτo 'καταδέχτηκα' από Zep και πάει λέγοντας.

βρε συ , ροκ δεν άκουγες ποτέ σου ; Παιδάκι , έφηβος δεν υπήρξες ; :flipout:
 
Ούτε και γω άκουγα ροκ ως έφηβος, χεχε!!!....και για να δυναμιτίσω το νήμα....δεν έχασα και τίποτα...μάλλον!!!!! :BDGBGDB55:
 
Απάντηση: Re: Μουσική και μουσικοί

άκουγα The Who, Stones, Doors, VU, Grateful Dead.
Πιο ροκ απ αυτά, Δεν γίνεται. :grandpa:

εξαρτάται κι από τι θα πέσει μπροστά σου την συγκκριμένη εποχή . Ας πούμε την εποχή που είχα αγοράσει το Quadrophenia , είχα πάρει επίσης το Who do we think we are? το Demons and Wizards και το Goat' s head soup . Ολα μου άρεσαν τότε και μου αρέσουν σχεδόν και τώρα , απλώς αλλαξε η σειρά που τα προτιμώ . Τώρα ας πούμε η σουπίτσα μ' αρέσει περισσότερο απ' όλα , την Τετραφωνία την βαριέμαι αφάνταστα και τους Purlpe τους λατρεύω .
Τους Doors τους είχα πουλήσει για ιδεολογικούς λόγους ( μου την σπάγαν τα ταγάρια τα αναγράφοντα Morrison lives και το Α σε κύκλο ) και τους αγόρασα ξανά φυσικά , τους Stones τους αγάπησα μετά τα 30 ( και όχι όλα ) και οι VU είναι σημαντικοί - αυτό τα λέει όλα
 
Το ζήτημα είναι τεράστιο και σύνθετο.

Κατ' αρχάς η γνώμη ενός μουσικού δεν είναι γνώμη ενός ειδικού (με την έννοια ότι η μουσική δεν είναι ηλεκτρολογική εγκατάσταση ώστε να ρωτήσουμε τη γνώμη ενός ηλεκτρολόγου). Στα ζητήματα της τέχνης, οι γνώμες των άμεσα εμπλεκόμενων φέρνουν μαζί τους τη μεροληψία των χιλιάδων ωρών που καταναλώθηκαν στη μελέτη της τέχνης τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στρεβλώσεις και φανατισμοί, ανάλογοι βεβαίως και της κουλτούρας ή της καλλιέργειας ενός εκάστου.

Ρωτήστε, ας πούμε, έναν έλληνα τραγουδιστή που μεγαλώνει και στοχεύει σε κλασικά πρότυπα αρμονίας να κρίνει τον πρώτο δίσκο των χειμερινών κολυμβητών. Δεν μπορεί εύκολα να ξεκολλήσει από τα φάλτσα που ακούει, ακόμα κι αν διαθέτει ευαισθησία και κουλτούρα κατάλληλη να ξεπεράσει το ζήτημα. Ζητήστε από έναν μουσικό που έχει βουτήξει στις χρωματικές κλίμακες της ανατολής να κρίνει τους δυτικούς μουσικούς πειραματισμούς του Cage. Βάλτε έναν σπουδαίο τενόρο να κρίνει τον πρώτο δίσκο των Sex Pistols. Βάλτε τον μέγα (εκλιπόντα) Σίμωνα Καρά να κρίνει τα ουρλιαχτά της Diamanda Galas. Όλοι τους μουσικοί, αλλά ο καθένας κλεισμένος σε ένα προσωπικό σύμπαν, καθώς για να καταφέρεις κάτι με την τέχνη σου χρειάζεσαι την προσήλωση, το πάθος, τη μελέτη, ακόμα και τον φανατισμό. Όλοι τους αξιόλογοι στο είδος τους αλλά όχι ικανοί να κρίνουν το έργο των υπολοίπων. Θα έλεγα μάλιστα ότι όσο πιο βιρτουόζοι, όσο πιο γνώστες του αντικειμένου, τόσο πιο ακατάλληλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι η ιστορία της τέχνης είναι η ιστορία των ανατροπών, η ιστορία των αποκλίσεων από τους κανόνες.

Όσοι τώρα δεν εμπλεκόμαστε άμεσα με την τέχνη αυτή (ως καλλιτέχνες), δημιουργούμε με τα χρόνια μια αντίληψη ανάλογη των προτιμήσεών μας, της κουλτούρας, της ευαισθησίας μας κλπ. Το πάθος μας με μια τέχνη, μας κάνει λιγάκι κριτικούς αυτής της τέχνης και ο κριτικός έχει πάντα την κατάρα της ανάλυσης. Αλλά είναι στο χέρι μας να υπερβαίνουμε κάθε στιγμή εαυτούς, να συνειδητοποιούμε τις ενδεχόμενες μονομανίες, να τις χαιρόμαστε βεβαίως αλλά και να αποκτάμε με τα χρόνια μια κατά το δυνατόν ανοιχτή, ανεξίθρησκη, γενναιόδωρη αντίληψη για το θαύμα της μουσικής… χωρίς να ξεχνάμε ότι πρόκειται για τέχνη που έχει το προνόμιο να απευθύνεται σε δωδεκάχρονα που κάνουν πάρτυ, σε νυσταγμένους φορτηγατζήδες και σε εκλεπτισμένους εστέτ, εξίσου. Δεν είναι τέχνη, ευτυχώς ή δυστυχώς, ίδια με τη ζωγραφική ή τη ποίηση οι οποίες ζητούν οπωσδήποτε επαρκή κατάρτιση για να κατανοηθούν. Τρυπώνει και στα σκυλομάγαζα της εθνικής, στα κλαρίνα της Καστοριάς, στα στερεοφωνικά των εκατομμυρίων, στα ραδιοφωνάκια των 10 ευρώ- η μουσική είναι παντού.
 
Last edited:
δεν τσίμπησα ποτέ με το ...guitar-porn :BDGBGDB55: βέβαια: Purple, Uriah Heep καθόλου, Νότος ελάχιστα (ολίγη από Allmans αλλά πολύς Johnny Winter), μόνο το τρίτo 'καταδέχτηκα' από Zep και πάει λέγοντας.

Εγώ αντίθετα τσίμπησα και άγρια μάλιστα. Κάποτε όλα όσα γράφεις μου αρέσανε πολύ. Εκείνη την περίοδο μάλιστα την κιθάρα την είχα κάτι σαν θεό (αν και πάντα μπάσο ήθελα να μάθω), ο κιθαρίστας σε ένα γκρουπ ήθελα να ήταν "πολύς", να κάνει φασαρία, φαίνεται από μακριά. :afro::drummer:
Δεν άκουγα βέβαια μόνο αυτά, αλλά μου άρεσαν. Και μου κράτησαν δυο τρία χρόνια. Μετά σιγά σιγά έμειναν πισω πολά, deep purple πχ. έχω να ακούσω από τότε, zep ελάχιστα, uriah heep δεν το συζητάμε. Οι cream όμως μου αρέσουν ακόμα, οι allmans το ίδιο και ο gallagher που άκουγα τότε συνεχίζει να μου αρέσει αρκετά.
 
Το ζήτημα είναι τεράστιο και σύνθετο.

Κατ' αρχάς η γνώμη ενός μουσικού δεν είναι γνώμη ενός ειδικού (με την έννοια ότι η μουσική δεν είναι ηλεκτρολογική εγκατάσταση ώστε να ρωτήσουμε τη γνώμη ενός ηλεκτρολόγου). Στα ζητήματα της τέχνης, οι γνώμες των άμεσα εμπλεκόμενων φέρνουν μαζί τους τη μεροληψία των χιλιάδων ωρών που καταναλώθηκαν στη μελέτη της τέχνης τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στρεβλώσεις και φανατισμοί, ανάλογοι βεβαίως και της κουλτούρας ή της καλλιέργειας ενός εκάστου.

Ρωτήστε, ας πούμε, έναν έλληνα τραγουδιστή που μεγαλώνει και στοχεύει σε κλασικά πρότυπα αρμονίας να κρίνει τον πρώτο δίσκο των χειμερινών κολυμβητών. Δεν μπορεί εύκολα να ξεκολλήσει από τα φάλτσα που ακούει, ακόμα κι αν διαθέτει ευαισθησία και κουλτούρα κατάλληλη να ξεπεράσει το ζήτημα. Ζητήστε από έναν μουσικό που έχει βουτήξει στις χρωματικές κλίμακες της ανατολής να κρίνει τους δυτικούς μουσικούς πειραματισμούς του Cage. Βάλτε έναν σπουδαίο τενόρο να κρίνει τον πρώτο δίσκο των Sex Pistols. Βάλτε τον μέγα (εκλιπόντα) Σίμωνα Καρά να κρίνει τα ουρλιαχτά της Diamanda Galas. Όλοι τους μουσικοί, αλλά ο καθένας κλεισμένος σε ένα προσωπικό σύμπαν, καθώς για να καταφέρεις κάτι με την τέχνη σου χρειάζεσαι την προσήλωση, το πάθος, τη μελέτη, ακόμα και τον φανατισμό. Όλοι τους αξιόλογοι στο είδος τους αλλά όχι ικανοί να κρίνουν το έργο των υπολοίπων. Θα έλεγα μάλιστα ότι όσο πιο βιρτουόζοι, όσο πιο γνώστες του αντικειμένου, τόσο πιο ακατάλληλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι η ιστορία της τέχνης είναι η ιστορία των ανατροπών, η ιστορία των αποκλίσεων από τους κανόνες.

Όσοι τώρα δεν εμπλεκόμαστε άμεσα με την τέχνη αυτή (ως καλλιτέχνες), δημιουργούμε με τα χρόνια μια αντίληψη ανάλογη των προτιμήσεών μας, της κουλτούρας, της ευαισθησίας μας κλπ. Το πάθος μας με μια τέχνη, μας κάνει λιγάκι κριτικούς αυτής της τέχνης και ο κριτικός έχει πάντα την κατάρα της ανάλυσης. Αλλά είναι στο χέρι μας να υπερβαίνουμε κάθε στιγμή εαυτούς, να συνειδητοποιούμε τις ενδεχόμενες μονομανίες, να τις χαιρόμαστε βεβαίως αλλά και να αποκτάμε με τα χρόνια μια κατά το δυνατόν ανοιχτή, ανεξίθρησκη, γενναιόδωρη αντίληψη για το θαύμα της μουσικής… χωρίς να ξεχνάμε ότι πρόκειται για τέχνη που έχει το προνόμιο να απευθύνεται σε δωδεκάχρονα που κάνουν πάρτυ, σε νυσταγμένους φορτηγατζήδες και σε εκλεπτισμένους εστέτ, εξίσου. Δεν είναι τέχνη, ευτυχώς ή δυστυχώς, ίδια με τη ζωγραφική ή τη ποίηση οι οποίες ζητούν οπωσδήποτε επαρκή κατάρτιση για να κατανοηθούν. Τρυπώνει και στα σκυλομάγαζα της εθνικής, στα κλαρίνα της Καστοριάς, στα στερεοφωνικά των εκατομμυρίων, στα ραδιοφωνάκια των 10 ευρώ- η μουσική είναι παντού.


ωραίο κείμενο, μπράβο !!!
 
Εγώ μιλώντας ως μουσικός, νομίζω οτι "πρέπει" να μπορούν να γίνονται και τα δυο!
Προσωπικά η ενασχόληση μου με το HiFi θεωρώ οτι με έκανε και καλύτερο μουσικό. Οταν ακούω προσεκτικά-αναλυτικά μια εκτέλεση ενός έργου απο έναν απο τους κορυφαίους μουσικούς και τραγουδιστές έχω την ευκαιρία μέσω αυτής της "αναλυτικής" ακρόασης αλλά και της δυνατότητας που σου δίνει ένα καλό συστημα να κάνεις την ακρόαση αυτή να καταλάβεις στοιχεία που χρησιμοποιεί ο εκτελεστής για την ερμηνεία του. Που και πως αναπνέει, πως "φράσάρει", πως εκφέρει τον λόγο, ακόμα και το ποιά τεχνική χρισιμοποιεί για πετύχει αυτό που θέλει (οκ αυτό δεν είναι πάντα εμφανές).. κ.α. Εντάξει πολλές φορές μπορέι και να ακούσεις πράγματα που δεν είναι "σωστά" ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον καθένα (όπως πολύ ωραία το λέει και ο gas gas "..η μουσική δεν είναι ηλεκτρική εγκατάσταση..") αλλά στην τελική νομίζω οτι και αυτό χρειάζεται.
Βέβαια πολλές φορές πρέπει να μπορούμε να αντιπαρέλθουμε αυτή την "ικανότητα" υπερανάλυσης του πράγματος και να ακούμε την μουσική αυτή καθ' εαυτή γιατί στην ουσία αυτή είναι που μετράει. Τώρα θα μου πεις οτι μπορέι μια "κακή" εκτέλεση να σε κάνει να απαξιώσεις και το ίδιο το έργο. Συμφωνώ μεν αλλά στο χέρι σου είναι να αναζητήσεις και άλλες εκτελέσεις...

Τέλος πάντως νομίζω οτι θα πρέπει να έχουμε-βρούμε μια ισοροπία (balance που λέει και η δασκάλα μου) στον τρόπο που κάνουμε τις ακροάσεις μας, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα στην ζωή μας βέβαια...
 
να πω επίσης πως η μουσική ήταν για μένα ενα υπέροχο ταξίδι, ένα κουβάρι που το ξετύλιγα σιγά σιγά. Εψαχνα-διαβάζοντας, ακούγοντας, πολλές φορές 'σκάβοντας με τα νύχια' που λένε. Παράδειγμα: τη δεκαετία του 70 είχα ψύχωση με τους Steely Dan. Τους άκουσα να λένε σ ένα κομμάτι 'Thelonious, my old friend...'. Ετσι ξεκίνησα να ψάξω τον Monk. Πρέπει να ήμουν 21-22...κάπου εκεί γύρω στο 1975.
Δύσκολοι καιροί. Η ενημέρωση με το σταγονόμετρο. Πολλές φορές στόμα με στόμα, με αυτούς που εμπιστευόσουν. Οι δίσκοι πανάκριβοι τότε και η τσέπη άδεια.

one hell of a ride: I wouldn't have missed it for the world :cool:

εγώ βασικά....άκουγα Carlos....
αυτά στα 12....
μέχρι που άκουσα να μιλάει γιά Jobim, Peter Green, Mike Bloomfield, Gabor Szabo, Chick Corea, Stanley Clark, Coltrane, John McLaughlin....

έπρεπε να δω τί στο καλό ήταν αυτοί...

φυσικά porn guit aaaaalll the way....
αφού στα 12 έπαιζα το machine head με ακορντεόν μέχρι που μου φάνηκε ότι θα ήταν καλύτερα να το παίξω με κιθάρα....:BDGBGDB55:
 
Καλο ειναι σε ολα τα πραγματα στη ζωη να μην τα πολυψειριζουμε διοτι στο τελος χανεται η μπαλα πιστευω.Καλα βεβαια μπορει να μη ταιριαζει ακριβως αυτο που λεω με αυτο για το οποιο ξεκινησε η συζητηση,απλα ηθελα να το πω αυτο,γιατι παροτι ειμαι σχετικα νεος σε ηλικια,αυτο ειναι ενα πραμα το οποιο εχω καταλαβει πολυ καλα.

Η μουσικη ειναι ψυχη και συναισθηματα,και αυτο ειναι στην τελικη αυτο που μετραει.Καλο ειναι να ασχολουμαστε και με τα τεχνικα κτλ,απλα να υπαρχει ενα μετρο γιατι κατα τη γνωμη μου οι πολλες αναλυσεις κτλ μπορει να σε βγαλουν απο το δρομο της ουσιας και στο τελος να μη χαιρεσαι τιποτα,η να χαιρεσαι λιγοτερο σε σχεση με το αν ησουν πιο χαλαρος καπως.
 
δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, 'οι μουσικοί δεν μπορούν γενικώς να χαρούν τη Μουσική;' :blink:
λίγο ...αυθαίρετο συμπέρασμα δεν είναι αυτό βρε παιδιά;
είναι σαν να λέμε ότι ο Σουμάχερ δεν μπορεί να χαρεί την οδήγηση.
ή ότι ο Νταλί χαιρόταν τη ζωγραφική λιγότερο από ότι τη χαίρεται ένα νήπιο.

κατάλαβα καλά; :huh2:
 
Last edited:
Δε νομίζω να είναι έτσι.
Βεβαίως και μπορούν να τη χαρούν απλά την ακούν με άλλο αυτί.
Άσε που αυτοί έχουν και τη χαρά της δημιουργίας.